Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, a declarat luni pentru Realitatea TV ca toti pasagerii care au asteptat zeci de ore in aeroporturi vor fi despagubiti. In plus, ministerul Transporturilor va demara o ancheta pentru a stabili cauzele intarzierilor de zeci de ore. Rezultatele anchetei vor fi facute cunoscute pe 27 decembrie.

De altfel, potrivit legislatiei europene, in cazul in care o compania aeriana refuza imbarcarea la bordul aeronavei, se pot cere despagubiri. In functie de distanta de zbor si de durata intarzierii produse in urma redirectionarii cursei, aveti dreptul sa solicitati despagubiri de la 125 euro pana la 600 de euro.

Daca intarzierea este mai mare de 5 ore si pasagerul nu mai doreste sa continue zborul, poate cere sa i se restituie costul biletului. Si in cazul in care cursa a fost anulata, pasagerii au dreptul la compensatii financiare, cu exceptia situatiei in care au fost anuntati cu privire la anularea cursei cu 14 zile inainte.

Companiile aeriene in cauza sunt obligate sa asigure masa si cazare peste noapte.

In plus, companiile de transport aerian au obligatia legala sa ofere informatii cu privire la aceste drepturi si sa indice locul unde se pot depune plangerile.