Raspuns dur al lui Erdogan dupa puciul esuat: 8.000 de politisti si 30 de guvernatori concediati, arestari pe banda rulanta in armata si Justitie, tensiuni in relatia cu SUA

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 18 iulie 2016, 10:33 Actualitate | Esenţial

Politisti turci
Foto: Wikimedia Commons
Aproape 9.000 de functionari din ministerul de Interne au fost demisi dupa tentativa ratata de lovitura de stat, anunta luni agentia pro-guvernamentala de presa Anadolu, citata de AFP.

In total, 8.777 de persoane, dintre care 30 de cadre de conducere, au fost demise, scrie Anadolu, care citeaza ministerul de Interne.

-----------------

22.10 Autoritatile americane au ridicat toate restrictiile de zbor instituite intre SUA si Turcia dupa tentativa de lovitura de stat, informeaza AFP.

"Administratia Federala a Aviatiei americane (FAA) a ridicat toate restrictiile de zboruri spre si dinspre Turcia la ora 17.45 GMT (20.45, ora Romaniei), 18 iulie 2016", se arata intr-un scurt comunicat al agentiei americane.

​23.22
 Presedintele Erdogan sustine ca poporul cere pedeapsa cu moartea pentru "teroristi".

20.05 Televiziuni private din Turcia transmis ca fostul sef al Fortelor aeriene nu ar fi recunoascut vreo implicare in tentativa de lovitura de stat

Dupa ce agentia de stat turca Anadolu a anuntat ca fostul sef al Fortelor aeriene turce Akin Ozturk ar fi recunoscut in fata procurorilor rolul sau in tentativa de puci militar, doua posturi private de televiziune, Haberturk si NTV, au citat ceea ce au prezentat drept marturia fostului responsabil militar in fata procurorilor, precizand ca acesta a negat orice implicare.

"Nu sunt cineva care a planuit si coordonat tentativa de lovitura de stat ce a fost desfasurata in 15 iulie si nici nu stiu cine a facut acest lucru", ar fi declarat acesta in marturie, potrivit NTV.

19:50 Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a discutat luni cu presedintele turc Recep Tayyip Erdogan si i-a reamintit ca este "esential" ca Turcia sa respecte statul de drept si democratia dupa tentativa de puci, scrie AFP.

"In calitate de membru al unei comunitati de valori, este esential pentru Turcia, ca si pentru toti aliatii, sa respecte deplin democratia si institutiile sale, ordinea constitutionala, statul de drept si libertatile fundamentale", a spus Stoltenberg, citat intr-un comunicat.

19.15 Fostul sef al Fortelor aeriene turce Akin Ozturk ar fi recunoscut in fata procurorilor rolul sau in tentativa de puci militar, a transmis agentia de stat Anadolu, citata de Reuters.

18.10 Turcia nu si-ar dori sa pericliteze relatiile cu aliatul SUA, spune vicepremierul turc Mehmet Simsek. Declaratiile acestuia vin dupa ce premierul turc Binali Yildirim a sugerat ca relatiile cu Washington ar putea fi afectate daca Statele Unite refuza sa-l extradeze pe clericul musulman Fethullah Gulen.

18.02: Ambasadorul american in Turcia a respins categoric informatiile privind posibila sustinere a complotului de catre SUA (sursa: declaratie oficiala)

17.32: Inca o epurare majora in justitie: 48 de membri ai celei mai inalte Curti (Consiliul de Stat, sau Danistay) au fost suspendati din functie luni, anunta agentia Anadolu. Procurorii facusera deja perchezitii in birourile lor. Reamintim ca, in afara celor 48, alti 2.745 de judecatori au fost deja suspendati, iar 140 de angajati ai Curtii de Apel au fost retinuti

17.15 Puciul esuat a amintit lumii rolul enorm pe care il joaca Turcia ca tara de tranzit pentru grane si petrol dar si ce mare consumator de gaze si aur este

17.13: Perchezitii ale Politiei in Baza militara de la Incirlik, baza americano-turca, esentiala pentru NATO (DailySabah)

17.09: A fost arestat un alt ofiter de rang inalt: Gen. Adem Huduti, comandantul Armatei a Doua (controleaza granitele cu Iran, Irak si Siria) - DailySabah



16.50 Premierul turc Yildirim a suspendat concediile pentru mai mult de trei milioane de functionari publici din tara, ordinul, publicat in monitorul oficial turcesc, venind in conditiile unor epurari masive in randul functionarilor, in armata, politie si justitie.  

Functionarii deja in concediu trebuie sa se intoarca la posturile lor cat mai curand posibil.

16.04 Atentionare de calatorie MAE: Situatia din Turcia ramane instabila, mai ales in Ankara si Istanbul

15.56: Consultatul SUA in Istanbul avertizeaza cetatenii americani ca se asteapta la proteste la sediul sau (Reuters)

15.22: John Kerry, avertisment pentru Turcia si apartenenta ei la NATO daca incalca principiile statului de drept (Washington Post)

15.19: Premierul turc: putem pune prietenia cu SUA sub semnul intrebarii

14:30 Premierul turc Binali Yildirim, despre pedeapsa cu moartea: "Este un subiect care trebuie gandit in detaliu, dezbatut in Parlament, care necesita schimbarea Constitutiei. Nu este bine sa se ia o decizie precipitata (...) dar cererea poporului nu poate fi ignorata".

14:00 Premierul turc Binali Yildirim a cerut SUA sa-l extradeze pe clericul Fethullah Gulen, acuzat ca s-ar afla in spatele tentativei de lovitura de stat.

"Am fi dezamagiti daca prietenii nostri (americani) ne cer sa prezentam dovezi chiar si atunci cand membri ai organizatiei criminale incearca sa distruga un guvern ales sub conducerea acelei persoane", a spus Yildirim, referindu-se la Gulen.

13:40 Guvernul german a denuntat "scene revoltatoare de arbitrar si de razbunare" impotriva soldatilor suspectati ca au participat la puciul ratat.

"Am vazut in primele ore dupa esecul puciului scene revoltatoare de arbitrar si de razbunare fata de soldati, in plina strada", a spus purtatorul de cuvant al guvernului german, Steffen Seibert. "Astfel de lucruri sunt inacceptabile", a subliniat el.

13.32 Apar detalii din culisele puciului esuat din Turcia: Telefonul care l-a salvat pe Erdogan si cum a fost strans de gat cu cureaua seful de stat major 

13:20 Un soldat turc a dechis focul in fata unui tribunal din Ankara, inainte de a fi retinut de fortele de ordine, a anuntat un oficial al Administratiei Prezidentiale, care a precizat ca nu exista nicio victima (Reuters).

13:05
Acelasi avertisment a fost lansat de sefa diplomatiei europene, Federica Mogherini: "Nicio tara nu poate adera la UE daca introduce pedeapsa cu moarte".

12:50 Berlinul avertizeaza ca reintroducerea pedepsei cu moartea ar insemna "sfarsitul negocierilor de aderare" la UE.

12.13 Treizeci de guvernatori turci si peste 50 de functionari publici de rang inalt au fost dati jos din functii, potrivit CNN Turk.

Cei 7850 de politisti au fost concediati peste noapte in cadrul epurarilor masive demarate de regimul Erdogan dupa tentativa de lovitura de stat de vineri.


Citeste mai multe despre   











[P] Foodpanda recomanda:Cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma

Toamna nu-i ca vara, dar, cu siguranta, este mai bogata! De ce? Pentru ca toamna se numara OFERTELE foodpanda! Astfel, acum poti comanda convenabil cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma!
21646 vizualizari
  • +20 (26 voturi)    
    INCET, INCET.... (Luni, 18 iulie 2016, 10:42)

    schroedinger [utilizator]

    Se formeaza o noua armata!
    • +12 (18 voturi)    
      Halal democratie! (Luni, 18 iulie 2016, 13:42)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Turcii habar n-au ce-i asteapta...
    • +7 (9 voturi)    
      Epurare (Luni, 18 iulie 2016, 18:24)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Facatura toata treaba, este clar organizata din interior cu scopul de a anihila opozitia lui Erdogan.
      • +5 (5 voturi)    
        ... cred ca ... (Luni, 18 iulie 2016, 20:49)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        ... puciul abia acum incepe !
  • +37 (43 voturi)    
    Puci my arse ... (Luni, 18 iulie 2016, 10:42)

    AntonPann [utilizator]

    Epurari pe fata ...
    • +19 (23 voturi)    
      "purificare" religioasa.. (Luni, 18 iulie 2016, 11:34)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui AntonPann

      Singura metoda prin care puteau alege cei 8000 de politisti este religia. I-au dat afara pe toti cei care nu sunt musulmani practicanti. Partidul lui Erdogan nu mai castiga de ceva timp alegerile, armata a fost traditional secularista si nu poate promova peste noapte mii de ofiteri, deci singura solutie este sa se asigure ca politia ii este fidela.
      • +6 (10 voturi)    
        hm (Luni, 18 iulie 2016, 13:15)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        In Turcia este o lupta "surda" intre musulmanii practicanti clasici (sunni), islamul liberalist (gen Gullen si miscarea sa internationala) si mai ales noul val al "otomanilor"- neo-otomanii- unde se incadreaza Erdogan si partidul sau AKP.

        Toti cei de mai sus sunt musulmani practicanti.

        Ramane de vazut care sunt actorii puciului ratat si carui curent ii apartin, deocamdata nu e clar.
        • +3 (5 voturi)    
          lupta "surda"? (Luni, 18 iulie 2016, 18:31)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

          lupta nu e deloc surda. e o lupta directa intre puterea religioasa si populatie.

          la fel ca in Romania, daca esti nascut din parinti musulmani, esti automat considerat musulman. doar ca, spre deosebire de Romania, la ei esti inregistrat oficial ca musulman. mai mult, nu ai voie sa te declari ateu, desi multe sondaje private confirma ca cel putin 10% din turci sunt atei.
          • +3 (3 voturi)    
            hm (Luni, 18 iulie 2016, 21:05)

            Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Da, e surda pentru ca nu e un conflict civil deschis.

            Legat de "musulmani"- citeste ce am scris, sunt cateva factiuni toate musulmane dar cu diferente doctrinare majore: sunni/musulmani liberali/neo-otomani. Sunni sunt prea multi si nu prea se implica (deocamdata), raman cele doua factiuni care se lupta pt afirmare.

            Lupta asta nu e intre o elita si populatie, ci intre factiuni cu larg sprijin popular- si gulenismul si neo-otomanismul au larg sprijin atat la nivel de elite cat si la nivel popular.

            Gullen si fundatiile lui sunt foarte prezenti in Romania- cauta pe net Fundatia Lumina si liceele si facultatile pe care le au in Romania. Aduc studenti turci (in principal din zonele sarace- Estul Turciei), teoretic cu bursa- practic semi-sclavi intr-un sistem in care pentru scolarizare gratuita trebuie sa presteze munca gratuita la tot felul de firme cu patroni turci- care la randul lor sponsorizeaza fundatia si facultatile.
            • +1 (1 vot)    
              tu te uiti la stiri de ieri?... (Marţi, 19 iulie 2016, 13:05)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

              cum adica nu este un conflict civil deschis?!? nu te-ai prins ce se intampla?

              electoratul lui Erdogan, minoritar, a iesit in strada si a atacat soldatii, care au preferat sa se predea in loc sa omoare civili. cei care s-ar fi bucurat sa pice Erdogan nu au iesit de frica primilor.. pentru ca de fiecare data cand au incercat sa iasa in strada si la manifestatii pasnice au fost atacati si chiar omoarati de simpatizanii lui Erdogan. un fel de mineriade.. doar ca se intampla deja mai des decat in Romania anilor '90..
    • -9 (9 voturi)    
      as vrea sa vina si in sistemul juridic RO (Luni, 18 iulie 2016, 18:32)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui AntonPann

      sa faca ordine si curatenie .

      Cred ca in 2 zile i-ar rezolva pe toti magistratii corupti
  • -27 (41 voturi)    
    mare chestie (Luni, 18 iulie 2016, 10:44)

    Mazeta [utilizator]

    În lovitura de stat din 1980 au fost 50 de turci executați, 500.000 arestați și sute au murit în închisori. Să mai zic că a fost sprijinită de SUA?
    • +11 (29 voturi)    
      ... (Luni, 18 iulie 2016, 11:11)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      sa mai si dovedesti cumva ?
      • -7 (29 voturi)    
        voila (Luni, 18 iulie 2016, 11:23)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui misunel

        https://en.wikipedia.org/wiki/1980_Turkish_coup_d%27%C3%A9tat
    • +3 (17 voturi)    
      Da, si ? (Luni, 18 iulie 2016, 11:25)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ai dreptate in cifre. Dar care este ideea ? Ce vrei sa spui cu "Mare chestie" ? Elaboreaza.
    • -6 (16 voturi)    
      copy/paste & translate (Luni, 18 iulie 2016, 11:42)

      AntonPann [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      buna Wikipedia la ceva, nu?
    • +18 (28 voturi)    
      Destul de bine (Luni, 18 iulie 2016, 12:09)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Rezultate excelente privind democratizarea si economia. Raportat la pseudo-lovitura de azi, organizata de Erdogan, un mare succes. Azi cam 400% mai multi morti, epurari extinse fara nici o proba (intr-o zi nu ai cum sa documentezi cazul a sute de judecatori !) a mii de militari, politisti, judecatori, controlul total al informatiei. Turcia e azi o dictatura completa fara nici un dubiu. Nu e de mirare ca politicieni inepti precum ponta aplauda inalta dezvoltare intelectuala, civismul si patriotismul poporului turc, strans unit in jurul geniului conducator Erdogan. Sa nu aveti insa iluzii, adevarata lovitura de stat va veni! Armata turca, una din cele mai mari din lume, este garantul laicitatii statului. Inscenarile impotriva unor ofiteri superiori si promovarea unor politruci militari, sprijinitori ai lui Erdogan dar complet incompetenti, vor duce la rezultatul firesc: o lovitura militara de proportii, cu probabil putine victime (ceva fanatici ai sultanului erdogan, ceva sicofanti de prin armata si justitie).
    • -8 (20 voturi)    
      sa mi zica cineva (Luni, 18 iulie 2016, 15:31)

      radiola31 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ca revolutii fac doar rusii.
      Apropo stie careva o revolutie ruseasca prin care sa omori un presedinte al altei tari si dupa aia sa se aleaga praful de tara aia ,ca exemple cu americani care au distrus Iugoslavia,Siria,Irak,.......sunt destule.
      Sper sa nu spuneti Ukraina ca a fost tot mana americana si acolo cu revolutia portocalie.
      • +3 (5 voturi)    
        Afganistan. (Luni, 18 iulie 2016, 17:22)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

        .
      • +7 (9 voturi)    
        Da, Romania (Luni, 18 iulie 2016, 19:06)

        Tudor_Al [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

        Comunisti, plaga rosie au omorit, deportat etc 2 milioane de romani. 200.000 au murit numai la canal. Jumatate de milion din Moldova si Bucovina au fost trimisi in Siberia. Nu ti-e rusine ?
    • -1 (11 voturi)    
      mda (Luni, 18 iulie 2016, 18:09)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Daca puciul asta era sprijinit de SUA mai aparea Erdogan prin Facetime (!) la CNN (!) Turcia? Il tineau americanii ca pe un iepure fiert fara nici un fel de posibilitate de a comunica...
  • +25 (31 voturi)    
    Erdogan o cauta cu lumanrea in mod clar (Luni, 18 iulie 2016, 11:34)

    Armadilo [utilizator]

    Si foarte probabil multi dintre politisti astia au intervenit pentru aplanarea conflictului. Sa vezi de acum nemultumire in randul populatiei.

    Sa vezi de acum razbunare a la Erdogan.

    Spunea unul dintre generali ca puciul asta o fost datorita atentatelor si a lipsei de reactie a autoritatilor impotriva islamistilor. Armata nu a mai suportat sa fie tinuta in sah de jihadisti.

    Erdogan nu a reactionat asa de tare impotriva ISIS. El insusi find islamist convins. Te mai miri ca acum cere pedeapsa cu moartea pentru oameni care nici macar nu au fost implicati in puci.
  • +23 (27 voturi)    
    misto (Luni, 18 iulie 2016, 11:38)

    freestyle [utilizator]

    pai daca participau toti astia pe care ii dau acum afara, reusea lovitura.
    epurari ca in 50. cine a comentat impotriva lui Erdogan in utimii ani este dat afara acum.
  • +33 (35 voturi)    
    banc (Luni, 18 iulie 2016, 11:51)

    freestyle [utilizator]

    Intr- o discoteca in Germania intra un rus, pe tricoul caruia scria mare: “Turcii au trei probleme.” Nu sta mult si se apropie un turc de el: − Ce faci bah aici? Cauti bataie? − Asta e prima voastra problema, va luati de oricine fara sa va fi facut nimic. Dupa vreo 5 ore dupa ce se termina totul si lumea pleca pe acasa, la iesire pe rus, il asteptau o turma de turci. − Asta e doua voastra problema, nu va puteti rezolva problemele singuri, si veniti in turma. Turcii cum au auzit au scos cutitele la el. − Si asta e a treia voastra problema, intotdeauna veniti la un schimb de focuri cu cutitele!
  • +20 (26 voturi)    
    ! (Luni, 18 iulie 2016, 12:38)

    tudorr [utilizator]

    Sa mai zica cineva ca n-a fost regizata treaba dinainte, sau cel putin stiau ca o sa fie o revolta si erau pregatiti bine...cu listele si condamnarile la moarte!
  • -1 (9 voturi)    
    Tare... (Luni, 18 iulie 2016, 14:14)

    Om bun [utilizator]

    ma tem ca Erdogan s-a molipsit de la Bashar al-Assad. Si cum a scindat si armata in doua, doar scanteia mai lipseste. Fereasca Dumnezeu de o noua Sirie, asa cum este ea acum!
    • +7 (7 voturi)    
      nu știu dacă s-a molipsit (Luni, 18 iulie 2016, 14:56)

      PaulPastout [anonim] i-a raspuns lui Om bun

      dar dacă ne luăm după fluxurile de știri e, clar, noul Assad.

      Putin, maestrul, și-a petrecut ultimele zile la ceva mănăstire în Nordul îmblânzit de vară. Și nu se poate abține să nu rânjească... politica adevărată se face la fața locului, nu cu ideologii umanitare, universale ȘI cretine.
  • -1 (17 voturi)    
    gluma se îngroașă (Luni, 18 iulie 2016, 14:51)

    PaulPastout [anonim]

    americanii au interzis Turkish Airlines în spațiul lor aerian ( http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2016/07/18/usa-sperren-luftraum-fuer-alle-maschinen-von-turkish-airlines/). WTF?!

    Au început sancțiunile?
    Erau concurență pentru Emirates?
    NATO rămâne fără Turcia?
    Israel s-a săturat de suportul american?

    Timpuri interesante. Tabla de șah geopolitică e încinsă!
    Bere? Chipsuri? Ceva mai tare? O țuică? Aha: Vodka!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Corectura Washington Post (Luni, 18 iulie 2016, 16:26)

    Bulan [utilizator]

    Hotnews:Vedeti ca exista o corectura pe Washington Post referitoare la afirmatia lui John Kerry privind apartenenta Turciei la NATO.
  • +8 (8 voturi)    
    Lovitura de stat ? (Luni, 18 iulie 2016, 20:20)

    verid [utilizator]

    Da,o lovitura de stat ,data de Erdogan ,in stilul lui Kim Jong Un,pentru a scapa de toti cei care il contesta. Din fericire pentru Romania,pe Puie Monta nu l-a dus mintea sa incerce asa ceva. Ca roman, nu ma simt confortabil cu ideea ca Romania se afla intr-o alianta militara cu Erdogan.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version