Investigatori ai Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) se afla, duminica, in zona in care in 20 ianuarie s-a prabusit un avion de mici dimensiuni de tip BN2, incercand sa afle daca aceasta permitea emiterea semnalelor pe baza carora sa fie localizata epava, transmite Mediafax. Surse apropiate anchetei in cazul accidentului aviatic din Muntii Apuseni au declarat pentru agentia de presa ca investigatori ai Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS), care deruleaza o ancheta tehnica, se afla in zona in care s-a prabusit aparatul de zbor, pentru noi verificari.

Investigatorii CIAS incearca sa afle daca zona in care s-a prabusit avionul permitea emiterea semnalelor pe baza carora sa fie localizata epava.

Totodata, investigatorii vor sa stabileasca si daca aparatura avionului functiona corespunzator sau zona nu permitea emiterea semnalelor avionului prabusit.

De asemenea, ei incearca sa determine la fata locului si alte aspecte care sa ii ajute in cadrul anchetei tehnice privind accidentul aviatic din Apuseni, afirma sursele citate.

In 20 ianuarie, un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul caruia se afla un echipaj medical a aterizat fortat intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba. In urma accidentului, pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata, in timp ce patru medici si copilotul au fost raniti.

Echipa medicala din avion mergea de la Bucuresti la Oradea, unde urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral.

Epava avionului si victimele au fost gasite de trei localnici, dupa cautari care au durat aproximativ cinci ore si la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, politisti, salvamontisti, angajati ai Parcului National Muntii Apuseni si localnici.

Ulterior, Parchetul ICCJ a dispus, in cazul accidentului aviatic din Apuseni, inceperea urmaririi penale pentru ucidere din culpa, vatamare corporala din culpa si neglijenta in serviciu. Procurorul general al Romaniei, Tiberiu Nitu, declara ca in cazul accidentului respectiv pot raspunde penal atat persoane fizice, cat si persoane juridice.

Cercetarile in dosarul accidentului din Apuseni sunt continuate de procurorii militari din Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie (PICCJ), dupa ce Parchetul Curtii de Apel Alba Iulia si-a declinat competenta, in 4 februarie, din cauza ca trebuie audiate persoane din institutii centrale ale statului cu atributii in gestionarea situatiilor de urgenta.

In urma accidentului aviatic, secretarul de stat din Ministerul de Interne Constantin Chiper a fost demis, in timp ce directorul general si directorul de operatiuni ai ROMATSA au demisionat. De asemenea, Ion Burlui a demisionat de la conducerea Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.

Tot in urma accidentului aviatic a demisionat din functie si fostul ministru liberal de Interne Radu Stroe, care declara ca la MAI nu s-a organizat celula de criza si ca regreta ca tragedia a avut loc in mandatul sau.

Presedintele Traian Basescu a declarat in 2 februarie, dupa sedinta CSAT, ca in ultima perioada "s-a instalat public, prin persistenta unor minciuni", ca STS trebuia sa faca localizarea exacta a locului accidentului, spunand ca acest lucru e o minciuna si ca STS nu are nici echipament, si nici dreptul legal.