Prima decizie a guvernului Victor Ponta va fi anularea hotararii privind UMF Tg Mures - surse

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Miercuri, 2 mai 2012, 12:45 Actualitate | Esenţial

Prima decizie a guvernului USL va fi anularea hotararii privind UMF Tg Mures, le-ar fi spus premierul desemnat Victor Ponta liderilor PSD, reuniti in Comitetul Executiv de miercuri, au declarat pentru HotNews.ro surse politice.

Intrebat de ziaristi daca a vorbit despre acest subiect in sedinta CEX, Victor Ponta a evitat sa dea un raspuns clar.

"Deciziile se iau marti, in sedinta de guvern. Mi se pare neserios din partea mea sa vorbesc ca si cand as fi la guvernare. Voi fi prim ministru cu puteri depline numai si numai daca parlamentul imi va acorda votul de investitura", a spus premierul desemnat.

Incalcarea autonomiei universitare a UMF Targu Mures prin infiintarea unei facultati pe criterii etnice a fost una dintre temele principale ale motiunii de cenzura care a antrenat, vineri, demiterea guvernului Ungureanu.

Senatorul Ecaterina Andronescu a confirmat, la Romania TV, ca hotararea de guvern va fi anulata, pentru ca este "ilegala". Intrebata daca hotararea va fi anulata, aceasta a raspuns: "Pai da, pentru ca este ilegala".

Liderul UDMR, Kelemen Hunor, declarase, la inceputul acestei saptamani, ca Romania are probleme mult mai importante decat anularea hotararii de guvern privind Universitatea Targu Mures.

Guvernul Mihai Razvan Ungureanu a adoptat, la sfarsitul lunii martie, hotararea de guvern privind Universitatea de Medicina si Farmacie (UMF) Targu Mures, prin care se stabileste ca in cadrul UMF Targu Mures se creeaza o noua facultate cu predare in limbile maghiara, romana si engleza.

"In cadrul UMF Targu Mures se infiinteaza o noua facultate, Facultatea de Medicina si Farmacie, cu programe in limbile romana, maghiara si engleza (...). UMF Targu Mures deruleaza, potrivit legii, procedurile pentru organizarea alegerilor, precum si cele pentru organizarea concursurilor in vederea ocuparii posturilor necesare pentru coordonarea administrativa a facultatilor infiintate", se arata in noua hotarare, potrivit purtatorului de cuvant al Guvernului, Dan Suciu.

De asemenea, hotararea mai prevede ca Agentia Romana pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior stabileste numarul maxim de studenti care pot fi scolarizati la programele de studii care pot functiona in cadrul facultatii infiintate.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

10358 vizualizari

  • +34 (56 voturi)    
    Incepe circul (Miercuri, 2 mai 2012, 12:47)

    Andradda [utilizator]

    Populismul le va lua ochii romanilor.
    • -22 (38 voturi)    
      Se vede ce joc faceti ! (Miercuri, 2 mai 2012, 13:17)

      Porumbelul Pacii [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Degeaba ! Ati pierdut.....
      .....sunteti la vale pe derdelus....in frunte cu omul
      cu inima de gheatza.....
      • +27 (41 voturi)    
        Intre PDL si USL este doar o mica diferenta. (Miercuri, 2 mai 2012, 13:32)

        Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Porumbelul Pacii

        Este exact ceea ce va place, daca fura PDL, incepe scandalul si se urla in presa despre venirea apocalipsei. Cand fura USL, presa aplauda si avem parte de liniste si pace ca pe vremea lui Nastase.
        • -6 (22 voturi)    
          pff... istoria la gunoi? (Miercuri, 2 mai 2012, 14:08)

          cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

          tu esti asa de indoctrinat?
          Nastase urla de presa la fel cum urla Basescu. Daca scriai ceva nasol de el, zicea ca esti impotriva progresului Romaniei. Si in 2004 toata presa era impotriva lui Nastase.
          Dar na.. tu ai uitat ca Stolojan si Basescu au fost oamenii lui Iliescu.. ai uitat ca FSN si'a luat numele de PD..
          de cate ori reinventeaza Basescu istoria tu te conformezi.
          • +11 (11 voturi)    
            cosminrs (Joi, 3 mai 2012, 9:06)

            break a leg [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

            tu esti serios? inainte de 2004 nimeni nu scria nimic de PSD. era tara lor, faceau si desfaceau la adapostul linistii, nimeni nu cuvanta. iti amintesti de prietenul antenelor, ciuvica? a fost saltat de pe strada ca a scris impotriva lui nastase.

            pot intelege nemultumirea generata de base si ai lui, dar hai sa pastram adevarul la locul lui!
          • +3 (7 voturi)    
            si matale esti pe langa.... (Joi, 3 mai 2012, 9:21)

            dodu [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

            Pai in afara de campania electorala din 2004 cand ai mai vazut articole critice la adresa puterii(guvern, in speta) intre 2000-2004? Sa-ti explice Ciuvica, marele luptator "anti-dictatura" al zilelor noastre, ce insemna in anii aceaia sa te "iei" direct de prim-ministru?
            Si ce legatura are modul de a reactiona a unui individ, fie el si postac, la actiunile partidelor aflate la guvernare, cu istoria lor? Daca PDL-ul se nastea din spuma marii, criticarea partidului pentru actul de guvernare nu are valoare?
            Si da, ai dreptate PDL este istoric urmasul FSN-ului, incepand din momentul in care Petre Roman a castigat "presedentia" FSN-ului cu un proiect politic mult prea de dreapta fata de "gustul" tovarasului Ilici. Toti cei carora "nu le-a placut", au migrat in partidul pe care azi il cunoastem ca PSD, FSN-ul "original" ramanand cu o platforma de "dreapta"
      • +11 (19 voturi)    
        tot noi facem jocuri? (Miercuri, 2 mai 2012, 14:33)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Porumbelul Pacii

        pe vale este logica la voi. daca este normal pt voi ca felix sa isi puna ministru la un minister cu care se judeca pentru 60 de mil de euro atunci ai dreptate, am pierdut, am pierdut toti, si noi si voi.
        diferenta este ca voi nu realizati implicatiile si aveti un fix cu basescu cand problema se afla in alta parte.
        toata Romania o sa fie pe derdelus, nu numai noi. vezi reactia valutei si poate incepi sa intelegi ca nu toti investitorii sunt cumparati de pdl si base. cand ceva este in neregula piata reactioneaza. este un prim semn.
        e pacat ca astia de fac acum guvernul v-au ametit cu promisiuni si v-au spalat creierul incat reactia voastra este una dezamagitoare. va bucurati ca dispar unii din politica exact cum faceau si comunistii. ce mai este de comentat aici?
    • -10 (26 voturi)    
      tupeu portocaliu (Miercuri, 2 mai 2012, 13:31)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      deci vine Baselu si ne ia cu reintregirea salariilor care cica ar fi mai buna decat micsorarea CAS-ului.. acum reintregirea cica este masura populista a USL.. voi nu aveti probleme cand fracturati logica?.. nu ma indoiesc ca mari diferente intre usl si pdl nu vom vedea caci astia ne sunt politicienii.. Cand vad insa cu cat tupeu uita anumite adevaruri membri sau simpatizanti ai PDL-ului in afirmatiile ce le fac ma intreb daca asta este calitatea lor sau o fac special
      • +2 (16 voturi)    
        Nu-i nici o fractura (Miercuri, 2 mai 2012, 13:50)

        triciupa [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

        cele doua afirmatii sunt perfect valide si deloc contradictorii: da, reintregirea salariilor este mai buna decat micsorarea CAS si da, cresterea salariilor este o masura populista 100%.
        De la voi din biroul ala de la etajul 4 din cladirea Intact se vede vreo fractura?
    • -6 (14 voturi)    
      Despre; (Miercuri, 2 mai 2012, 13:59)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Ce-mi place mie cuvantul asta "populism".
      L-a introdus Base, si l-a demonetizat Boc si cu ai lui. Nu exista fraza fara aceasta expresie.
      Mai taiati prima silaba si veti vedea ce au facut ei.
      • +9 (13 voturi)    
        daca-ti place atat (Miercuri, 2 mai 2012, 14:23)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui liviu

        joaca-te cu el, taie prima silaba daca te satisface mai intens
        • +6 (6 voturi)    
          Un sfat bun ! (Joi, 3 mai 2012, 7:04)

          banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

          Dar din pacate foarte dar foarte multi in loc sa-se gandeasca , se joaca cu cu prima silaba taita !
    • +2 (4 voturi)    
      In mod logic, (Joi, 3 mai 2012, 8:31)

      Kibbitz [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      USL este obligat sa ia acesta masura, cata vreme problema UMF Tg.Mures a fost cuiul motiunii. Daca nu anuleaza HG-ul pierd din credibilitate. Se vor irosi inca multi neuroni, si tone de cerneala pe tema asta, pentru ca UDMR va incepe sa vocifereze in cadrul UE, si va duce problema asta in PE. Nu uitati, suntem in an electoral.
      • 0 (0 voturi)    
        Da ce parca are? (Joi, 3 mai 2012, 12:15)

        ANONIMUL [anonim] i-a raspuns lui Kibbitz

        Ar pierde ceva ce NU ARE. Unde vezi tu credibilitate? Au ajuns la putere prin vot popular? NU.
        Au ajuns prin fuga celor ce aveau drum croit le DNA, a oportunistilor si cei in asteptare de sentinte. In USL pot striga ca sunt urmariti politic si ca ei sunt cinstiti ( ca si guvernul asta).
  • +32 (36 voturi)    
    Unde-i Frunda??? (Miercuri, 2 mai 2012, 12:48)

    Andradda [utilizator]

    Ca nu se mai aude nimic de el.
    Pana acum se ruga , in genunchi, de UDMR sa treaca de partea USL.
    Acum de ce tace?
  • -10 (36 voturi)    
    He he (Miercuri, 2 mai 2012, 12:49)

    Conu Alecu [anonim]

    Asta m-ar face sa ii votez, daca vor dovedi ca au coloana vertebrala. Desi PSD-ul a dezamagit in trecut si ar putea lua decizia asta doar din motive populiste ...

    Alecu
    • +17 (35 voturi)    
      Lipsa de modernism (Miercuri, 2 mai 2012, 13:17)

      serban [anonim] i-a raspuns lui Conu Alecu

      Imi si imaginez cei 60% vorbitori de Schweitzer Deutsch din Elvetia punandu-i pe vorbitorii de Suisse Francais sa invete doar in germana. Face parte din gradul de civilizatie al unei tari sa accepte ca exista 5% minoritati. Ia spuneti-mi daca se hotaraste infiintarea unei universitati in limba Rroma va veti opune la fel? Ce preferi un tigan educat in limba lui sau unul needucat in limba romana. Hai sa o lasam mai moale cu ura asta.... Stiu am suferit ca popor de pe urma ungurilor, dar daca astazi am fi facut parte dintr-un imperiu austro-ungar sa nu uitati ca ati fi vorbit si limba maghiara si limba germana ceea ce v-ar fi asigurat un viitor f bun prin europa daca ati fi avut nevoie sa mergeti acolo. Austriecii au autostrazi, ungurii au autostrazi, noi in Transilvania nu avem.
      • -5 (15 voturi)    
        Faramitarea unui Stat unitar? (Miercuri, 2 mai 2012, 13:32)

        Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui serban

        Nici in restul tarii nu sunt prea multe autostrazi; ori doar Transilvania are dreptul sa reclame un trai civilizat? Restul tarii sa mai astepte, sa-si puna pofta in cui?
      • +2 (10 voturi)    
        de acord cu tine + o intrebare (Miercuri, 2 mai 2012, 13:38)

        t [anonim] i-a raspuns lui serban

        Serban, tu chiar crezi ca Alecu e ardelean? te intreb pentru ca majoritatea ardelenilor sînt foarte constienti de ceea ce spui si sînt mai putin predispusi la extremizare decît altii.
      • +5 (13 voturi)    
        "modernism"?Te referi la arta? (Miercuri, 2 mai 2012, 13:40)

        vio [anonim] i-a raspuns lui serban

        Dar daca ar fi rezistat imperiul roman, ungurii ar fi putut patrunde pe teritoriu? La tine totul se reduce la autostrazi...Ce penibil! Cred ca ai tras tare sa-ti cimperi masina! Jalnic individ!
        • +3 (5 voturi)    
          Ma uimesti........ (Joi, 3 mai 2012, 7:15)

          banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui vio

          Ce are de aface imperiul Roman cu problema infiintari unei institutii de invatamant ! Si ce avem in comun noi cu imperiul sau cu Romanii ?
          • -2 (2 voturi)    
            "Ce avem in comun noi cu imperiul sau cu Romanii" (Joi, 3 mai 2012, 11:48)

            Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

            Tu probabil ca nu ai nimic in comun.
            • +1 (1 vot)    
              da poate tu ai.... (Vineri, 4 mai 2012, 13:45)

              banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

              te duci ca multi altii ca sluga la romanii ,
      • -4 (8 voturi)    
        Bre, (Miercuri, 2 mai 2012, 16:26)

        Isidor_b [utilizator] i-a raspuns lui serban

        Voi nu aveti creier sau faceti asa numa' sa fie multumita partea posterioara a lui Basescu? Elvetia este o CONFEDERATIE! Fugiti la Dom' Profesor MRU sa va explice diferenta dintre confederatie si STAT NATIONAL UNITAR (Conform Constitutiei ROmaniei). Maine poimaine o sa vorbiti de Canada sau de Belgia. Cred ca ultimul vostru neuron a murit cand va aplecati sa pupati in ... pe MRU, TB & Co
        • 0 (0 voturi)    
          de fapt (Joi, 3 mai 2012, 23:12)

          javier [anonim] i-a raspuns lui Isidor_b

          elvetia e o federatie, de fapt... nu stiu unde sa te trimit sa inveti despre federatie si confederatie. oricum, diferenta de baza intre stat unitar si stat federal este gradul de autonomie si auto-guvernare al regiunilor, nu are nici o legatura cu drepturile minoritatilor.
      • +1 (5 voturi)    
        OK (Miercuri, 2 mai 2012, 18:04)

        Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui serban

        La UMF Târgu Mureş există secţie de predare în limba maghiară de când a fost înfiinţată facultatea. Maghiarii dau examenul de admintere, învaţă şi dau licenţa în limba maghiară. Se întâlnesc cu studenţii români la practică şi laboratoare, unde mai învaţă şi ei termenii şi în limba română. Sau crezi că nu e nevoie să-i ştie, vor completa fişele medicale în limba maghiară?!
        De ce ar fi needucat dacă face facultatea în limba română, ştii cât costă să pregăteşti un medic? Ce facem, pregătim medici care să nu ştie vorbi decât maghiara, pentru Ungaria?!
        Există mai multe secţii în limba maghiară, dar medicina trebuie făcută cunoscând şi limba română, sau vrei să mergi în Har_Cov şi să spui că te doare capul şi medicul să-ţi taie un picior?!
      • +2 (2 voturi)    
        tolleranta (Joi, 3 mai 2012, 11:23)

        oliver [anonim] i-a raspuns lui serban

        ne dorim scolii romanesti in Ucraina , la fel vor si ungurii in Transilvania
    • +4 (8 voturi)    
      de unde se vede si cum? (Miercuri, 2 mai 2012, 15:51)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui Conu Alecu

      ce crezi tu sau eu conteaza? Daca la Bruxelles si Washington se vede ca o discriminare, face Ponta marche-arriere cu 200 km/ora, ba si declara ca a fost prost inteles, iar Abramburica va zbiera ca e scoasa din context. PS. vei mai putea cere Serbiei educatie in lb.romana? dar bulgarilor/ucrainienilor? nu te va ustura raspunsul?
      • -1 (5 voturi)    
        Da? (Miercuri, 2 mai 2012, 18:05)

        Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui precaut

        În Germania şcolile de stat sunt numai în limba naţională a statului. Cum se vede la Bruxelles şi la washington?
        • -1 (1 vot)    
          exemplu prost (Joi, 3 mai 2012, 10:25)

          TC [anonim] i-a raspuns lui Ana Armanca

          Care sunt minoritatile nationale traditionale din Germania (care sunt de peste 60 de ani in tara)?
  • +14 (32 voturi)    
    Uraaaa , traiasca Vatra Romaneasca !!! (Miercuri, 2 mai 2012, 12:53)

    Thor [anonim]

    .............eheeeeeeeeeeeeeeeee !!!

    Ca , parca ce , Ioropa nu stie ( nu stia ) ca aici este inca la putere national-comunismul ceausist ??
    Stia , dar cind ne-au lasat sa amusinam la portile lu` Shengen aveau nevoie de Petrom , Sidex , etc, etc ...

    p.s. Draga redactie HN , cu regret , va anunt ca sursa dvs nu este credibila ! Prima decizie a guvernului Grivco este abandonarea planului de investitii ( circa 4 miliarde de euro) , singura sansa de iesire din criza .............. pentru plata imediata pensiilor (diferentza de CAS) si a maririi salariilor la bugetari , inainte le alegerile locale ! !
    • -9 (19 voturi)    
      autostrada?????? (Miercuri, 2 mai 2012, 13:12)

      rrrrrrrr [anonim] i-a raspuns lui Thor

      Lasa ca 4 ani a tot facut Udrea investiti de ne-a rupt
      • +1 (11 voturi)    
        Udrea... (Miercuri, 2 mai 2012, 13:31)

        florin [anonim] i-a raspuns lui rrrrrrrr

        ..... a fost la cond min doar 2 ani ( 2010 si 2011) ;....ce-au facut ceilalti in 20 de ani ?
        • +1 (11 voturi)    
          care 20 ani ? (Miercuri, 2 mai 2012, 13:42)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui florin

          a fost ponta 20 de ani ministru ?
          aberezi copile ...
    • -7 (9 voturi)    
      ce sa-ti spun (Miercuri, 2 mai 2012, 13:34)

      jean [anonim] i-a raspuns lui Thor

      vorbesti si tu ca sa te afli in treaba. pai reintregirea salariilor bugetarilor (nu marirea, ca nu se maresc deloc) si restituirea banilor luati in plus la sanatate de la pensionari (nu CAS, ala e altceva) erau si pe lista lui Ungureanu. Sau cand le facea PDL era de bine, si daca le face Ponta e de rau? Hai, lasati-o mai moale.
      • +2 (14 voturi)    
        clar ! (Miercuri, 2 mai 2012, 13:44)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui jean

        orice a facut sau avea de gand sa faca PDL era de bine , si era pentru tara .

        orice zicea USL era contra tarii . si acum la fel o sa fie , chiar daca usl face anumite lururi promise de pdl , tot e de rau .

        se cheama obiectivismul postacului !
  • -6 (14 voturi)    
    anularea aceasta (Miercuri, 2 mai 2012, 13:21)

    OnePiece [utilizator]

    este binevenita; in rest nu vad decat putregai la viitorul guvern.. poate poate ar face cumva sa inceteze si exploatarea la Rosia Montana..
    • 0 (10 voturi)    
      ia cu minus ... cum indraznesti ? (Miercuri, 2 mai 2012, 13:44)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui OnePiece

      sa zici ca e ceva de bine legat de USL ?

      doar basescu face bine !!!!
  • +2 (16 voturi)    
    Tradarea (Miercuri, 2 mai 2012, 13:25)

    Piticu Porno [anonim]

    Minoritarilor de la UDMR, v-ati grabit destul de tare atunci cand ati tradat si ati infipt cutitu in spate guvernului Ungureanu. Acuma va luati prima mu ie pt tradarea voastra, ati crezut ca tradand veti ramane incontinuare la guvernare? V-ati inselat de data asta, astia pt care ati tradat va taie din drepturi.
    • +9 (13 voturi)    
      mai incet cu tradarea UDMR !! (Miercuri, 2 mai 2012, 14:06)

      val [anonim] i-a raspuns lui Piticu Porno

      UDMR a fost in corpore lipsa la votul de vineri !! Au tradat amicii albanezi , italieni, turci, lipoveni etc !!! Ori astia nu aveau UNIVERSITATE in limba albaneza sau lipoveneasca !!!
  • +1 (9 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 2 mai 2012, 13:27)

    alex [anonim]

    in sfarsit, m-am saturat sa le vad barbile ( si cheliile :P ) prin parlament. si poate o sa se uite dna si la ce afaceri au facut si cum le-au facut . asa, ca sa nu se mai simta discriminati :))
  • -2 (2 voturi)    
    - (Miercuri, 2 mai 2012, 13:30)

    Petru [anonim]

    *revocarea hotararii
    Doar instanta poate anula
    • +2 (4 voturi)    
      nu . (Miercuri, 2 mai 2012, 13:45)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Petru

      dezinformezi !
  • -3 (9 voturi)    
    udemereu (Miercuri, 2 mai 2012, 14:08)

    Montesquieu [utilizator]

    Foarte buna masura! Indreapta un abuz

    M-am cam saturat de tanguiala constanta a UDMRului pe tot felu' de teme inchipuite si mai ales de tupeul lor maxim in a se pretinde factori stabilizatori ai democratiei romanesti.

    Indivizii din udmr sunt facuti din exact acelasi aluat ca si restul politicienilor de pe la noi: pusi pe capatuiala, caracter 0, incompetenti. Acum e randul lor sa stea pe tusa si sa o lase mai moale cu cererile.

    Le-au obtinut oricum prin santaj pe toate; mai lipseste doar autonomia si mai apoi independenta de Romania.

    In opozitie cu voi, miseilor!
  • -2 (10 voturi)    
    Pseudo-nationalsimul in actiune (Miercuri, 2 mai 2012, 14:47)

    Nickmann [utilizator]

    Si ce vor rezolva prin asta?! Vor demonstra ca sunt intolerabili diversitatii culturale. Atat. Se dau de stanga, actionant ca extremistii de dreapta. Decizia aceea nici nu e de competenta vreunui guvern. Daca exista o cerinta mare pentru a studia intr-o limba sau alta, de ce sa nu o faci?! Atragi studenti din strainatate, platitori de taxe scolare, adica venit la bugetul de stat. Da no, trebuie ca sovinismul sa invinga patriotismul, sa-si croiasca calea in mandria, absurda, a cliseului "am platit toata datoria externa".
  • -2 (6 voturi)    
    va plange UDMR precum Placinta! (Miercuri, 2 mai 2012, 15:01)

    Maria [anonim]

    va fi atat de amuzant....
  • -2 (6 voturi)    
    In sudul Frantei... (Miercuri, 2 mai 2012, 15:33)

    Andrei [anonim]

    ... unde predomina bascii si exista doar "doi" francezi toate institutiile superioare de invatamant sunt in limba franceza(ca in toata Franta de altfel). Aici nu e vorba de nationalism ci de bun simt. E perfect OK ca limba romana sa fie invatata ca o limba straina de minoritati insa la nivel universitar limba universala de predare a unui stat ca Romania ar trebui sa fie exclusiv limba romana. Este o aberatie si non-sens sa acomodam facultati in limbi minoritare.
    • +2 (6 voturi)    
      Exemplu cam prost, mai documenteaza-te... (Miercuri, 2 mai 2012, 16:47)

      S [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Sunt ~250.000 locuitori in Iparralde... din care putini mai vorbesc limba basca (cam 30%), iar toata suprafata e mai mica decat jud. Covasna. Raporteaza asta la cei 65 milioane locuitori ai Frantei. Iar acum fa un calcul cu ~1.3 milioane unguri...

      Incearca un exemplu cu Elvetia. Asta numai ca sa-ti demonstrez ca sunt tot felul de exemple...
      • 0 (4 voturi)    
        Imi pare rau dar... (Miercuri, 2 mai 2012, 23:21)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui S

        ...Elvetia e alta poveste, sunt alte ponderi, in alte circumstante s-a infiintat natiunea lor. Nu se poate compara cu Romania. Transilvania a fost o zona asuprita de o minoritate straina unde au fost adusi "settleri". Nu e Elvetia si nici Tirolul de Sud.

        Maghiarii reprezinta o minoritate pretioasa pentru mine si totusi cred ca nu e exagerat ceea ce spun eu. In Romania ca si in Franta exista o majoritate covarsitoare(in excess de 90%) si toate institutiile superioare de invatamant care servesc statului trebuie sa predea in limba oficiala.

        Consider discriminare pozitiva si o incercare de enclavizare culturala excessul de drepturi lingvistice pentru minoritati. Imi aduceti aminte de o declaratie a lui Kelemen Hunor ... citez: "Dar ce, maghiarii trebuie sa furnizeze forta de munca pentru Romania ?" Domnul Hunor probabil considera o asuprire faptul ca limba romana e obligatorie in Romania, inclusiv in zonele unde maghiarii sunt majoritari.
  • 0 (6 voturi)    
    E logic (Miercuri, 2 mai 2012, 17:12)

    mi3rla [utilizator]

    Prima grija e plata datoriilor, nu? Vin asi alegerile si mai are nevoie si Crinici de voturi
  • +1 (3 voturi)    
    Sistemul politic e locul de joaca al acestor copii (Joi, 3 mai 2012, 7:35)

    jango cage [anonim]

    .....joaca cu oameni si legi.....
  • +3 (7 voturi)    
    Da anulati frate (Joi, 3 mai 2012, 8:04)

    kibbitz [utilizator]

    hotararea aia de guvern, daca in asta sta bunastarea acestui popor !
  • -4 (4 voturi)    
    pacat (Joi, 3 mai 2012, 9:04)

    geo [anonim]

    Jalnic este ca la noi poti obtine voturi de la prostime promovand ura dintre romani si unguri.
    Credeam ca am scapat de subiectele astea...
  • -2 (2 voturi)    
    Toleranta (Joi, 3 mai 2012, 10:49)

    Paul Atreides [anonim]

    Domnilor, haideti sa incercam o gandire "out if the box", in primul rand anularea hotararii se face politic, pentru a castiga simpatizanti din randul celor care nu suporta ungurii. Nu are legatura cu logica si ratiunea dat fiind faptul ca avem facultati cu predare in limba engleza. Asta inseamna ca o sa avem ingineri "pentru export" sau ca atragem si studenti straini la noi? A construi si a face ceva in armonie nu inseamna sa cultivi ura (!) Cinstitii astia din Ponta & co. asta cultiva. Basescu e invechit si trebuie sa plece, dar astia nu sunt solutia, asta este evident.
  • -2 (2 voturi)    
    tg mures (Joi, 3 mai 2012, 10:54)

    bc [anonim]

    dle antonescu nu cred ca faceti bine cu aceasta anulare. se vede ca n-ati invatat nimic de la d-l presed constantinescu. incepeti sa va comportati dictatorial. e adevarat ca udmr a facut numai politica de conlocuitori. dar pana la urma chiar asta e. parlamentarii minoritarilor ce au facut ? nu tot asa ? v-au votat in speranta ca vor capata si ei ceva drepturi. si pana la urma de ce sa nu aiba udmr si fac de medicina in limba lor dar si in engleza ? ne putem astepta ca la aceasta linie sa se prezinte studenti din toata lumea. semnalul pe care-l dati nu e tocmai bun, ma astept la critici chiar din aula parlamentului eoropean. sunteti departe de a fi un politician european. in fiinta dvs procedati numai ca sa fiti impotriva guv boc si a lui basescu. e bine sa va rinventati.
  • -1 (1 vot)    
    ... (Joi, 3 mai 2012, 23:11)

    javier [anonim]

    daca este sa vorbim de interesul romaniei, eu unul nu pot sa inteleg de nici un fel de ce s-ar opune cineva crearii posibilitatii de a studia la nivel universitar in maghiara si engleza (intr-o limba straina, in general). este o mare sansa de a atrage studenti straini (adica nu doar din transilvania), de a atrage bani, daca faci locuri cu taxa sau daca, si mai bine, faci programde de master in limbi straine. iti creezi reputatie si prestigiu.
    iar in elvetia, daca tot vorbim, sunt patru limbi oficiale, ceea ce poti spune, e suficient, dar, in plus, si engleza e practic oficializata, pentru ca poti sa studiezi in engleza, poti sa tii contabilitatea in engleza, poti sa pledezi in instanta in engleza. de ce? pentru ca atrage studenti, atrage specialisti, atrage investitori.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă