Piata mobilei va atinge la finele acestui an 660-700 de milioane de euro, in crestere cu 10-12% fata de 2006. Potentialul pietei este mult mai mare, de circa 2 miliarde de euro.

La atingerea lui pot contribui mai multi factori: dezvoltarea imobiliara, consolidarea clasei medii si schimbarea obiceiurilor de consum ale romanilor. In 2008, concurenta intre retailerii de mobilier se va intensifica.

Pe piata isi vor face aparitia noi lanturi internationale, iar magazinele actuale isi vor continua expansiunea.

Potential de 2 miliarde de euro

"Valoarea pietei de retail de mobila din Romania pentru anul 2006 a fost estimata la 600 milioane de euro. In general se poate observa o tendinta de crestere a pietei, care urmeaza si depaseste usor cresterea generala a economiei.

Pentru 2007, cresterea pietei de mobila este estimata la 10-12% si se datoreaza in principal cresterii nivelului de trai, a veniturilor pe familie, dar si cresterii sectorului imobiliar", a declarat Cornel Oprisan, general manager al IKEA.

Potentialul pietei autohtone este insa mult mai mare, remarca Oprisan: "La nivelul tarilor europene, piata de mobila si decoratiuni reprezinta in medie aproximativ 2% din PIB,

ceea ce in cazul Romaniei, daca ar fi sa urmam aceasta regula, la un PIB de peste 100 miliarde de euro, inseamna o piata potentiala de mobilier si accesorii de peste 2 miliarde de euro".

Integral in Romania libera