Publicatia germana Auto Motor und Sport face un rezumat interesant al tuturor noutatilor anului 2007 din punctul de vedere al industriei auto. Acestea se impart in doua categorii importante: modele care vor fi prezentate in premiera mondiala si modele care au fost deja prezentate dar care vor intra pe pietele europene incepand cu anul viitor.

BERLINE/MASINI DE FAMILIE

La acest capitol este de notat reinnoirea gamei triadei germane, Mercedes C-Klasse, Audi A4 si BMW Seria 3.

Daca C-Klasse va fi prezentat la Geneva si se va inspira in partea frontala din formele Clasei S iar in cea posterioara din liniile lui CL, Audi A4 si BMW Seria 3 vor aparea doar spre sfarsitul anului, atunci cand Mercedes va lansa deja versiunea Touring a lui C-Klasse (cel mai probabil la Salonul de la Frankfurt).

Intre berlinele de segment D se evidentiaza lansarile noilor Ford Mondeo si Renault Laguna, in timp ce lupta in segmentul C se va da intre Fiat Bravo si Opel Astra. Noutatile cu adevarat interesante in acest segment vin abia in 2008, atunci cand Volkswagen ne pregateste noul Golf VI iar Ford va renova modelul Focus.

SUV

La capitolul Sport Utility Vehicle se evidentiaza lansarea fratelui mai mic al lui Touareg, Volkswagen Tiguan, care va aparea pe piata peste exact un an. Daca germanii ne-au oferit acum doua saptamani imagini oficiale ale conceptului care prefigureaza versiunea de serie, aceasta din urma este pregatita pentru septembrie 2007, la Frankfurt.

Celelalte SUV-uri care vor debuta oficial in cursul anului viitor sunt Nissan Qashqai, Land Rover Freelander 2, Honda CR-V si “tripletii” Mitsubishi Outlander, Citroen C-Crosser si Peugeot 4007. Nu in ultimul rand, gama SUV-urilor de lux va primi un nou exponat, versiunea facelift a lui Porsche Cayenne.

COUPE-CABRIO

La sectiunea CC iese in fata debutul mondial de piata al noului Alfa Romeo 8C Competizione coupe, urmat in scurt timp de versiunea cabrio. Italienii vor avea un an plin, tot in 2007 fiind asteptat Maserati GT, model derivat direct din impozantul Quattroporte.

Germanii ataca si ei tare prin Audi, care vine cu trei noutati absolute: R8, TT Roadster si A5, ultimul fiind un coupe cu patru usi indelung asteptat si care va rivaliza cu CLS-ul celor de la Mercedes. Bugatti Veyron nu va ramane singur in 2007, fiind prevazuta o versiune Targa a modelului franco-german. Tot in cursul anului viitor va fi lansata versiunea de seria a lui Aston Martin Rapide.

Specialistii se asteapta ca Honda sa prezinte, la randul sau, mostenitorul supersportivei NS-X.

UTILITARE

Un singur nume: Logan Van. Dacia va lansa a treia versiune de caroserie pentru Logan, destinata de aceasta data firmelor. Utilitara Logan vine sa intregeasca o gama despre care s-a vorbit si s-au scris deja foarte multe.

MASINI MICI

Twingo isi va gasi in sfarsit succesorul, dupa 14 ani de asteptare. De vazut in ce masura va diferi versiunea de serie de Conceptul Twingo, prezentat la Paris. In luna septembrie, Fiat va lansa noul 500. Peste cateva luni va veni pe piata si noul Ford Ka, cu care modelul italian imparte platforma si motorizarile.

Terminam cu Grupul Volkswagen, cei care vor scoate in lumina reflectoarelor trei modele noi: Skoda Fabia, Seat Ibiza si nu in ultimul rand Volkswagen Polo.