Consiliul National al Audiovizualului (CNA) se pregateste sa modifice regimul reclamelor la anumite produse destinate consumului. Miercuri va avea loc o dezbatere, la care publicitarii isi vor mentine pozitia prin care contesta masura, pe motiv ca va induce in eroare consu-matorii si ca va avea consecinte asupra intregului domeniu al publicitatii.

CNA vrea mai multa informare

Modificarea ceruta de CNA are in vedere informarea corecta a publicului si protectia copilului, lucru care, in opinia membrilor Consiliului, trebuie sa se faca si prin intermediul publicitatii.

Astfel, CNA are in vedere ca reclamele la produsele din carne sa mentioneze procentul de MDM (carne dezosata mecanic), la produsele lactate va trebui specificat procentul de grasimi, la bauturi racoritoare consumatorii vor trebui sa stie procentul de zahar, iar la chipsuri va trebui mentionat procentul de sare.

Ralu Filip, presedintele CNA, con-sidera ca initiativa Consiliului este justificata, pentru ca actioneaza in interesul publicului.

"Daca prezentarea principalilor factori de risc ii va dezavantaja pe unii si ii va avantaja pe altii nu priveste CNA. Este problema agentiilor de a face reclame creative, in care sa specifice insa si informatiile ce intereseaza publicul", a spus Filip.

Publicitarii contraataca

IAA (International Advertising Association) Romania impreuna cu reprezentantii industriei alimentare se opun initiativei CNA. Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director la agentia McCann Erickson, considera ca aceste detalii trebuie mentionate pe eticheta produsului, nu in spoturi.

"Etichetele sunt facute sa informeze oamenii despre produs, iar reclamele, sa construiasca marci. Spoturile maltratate in acest fel i-ar face pe oameni sa inchida televizorul, ceea ce inseamna ca tot nu ar afla informatiile despre sare, grasimi si MDM", a spus Dumitrescu.

Publicitarii sunt ingrijorati ca masura va influenta mediul concurential, care va avea de suferit prin discriminarea produselor ce beneficaza de publicitate TV.

Ionut Mosteanu, Brand Communication Director la agentia Leo Burnett, crede ca cei mai afectati vor fi consumatorii, "care, in lipsa unei educatii specifice, vor decodifica aleatoriu noile informatii" si producatorii de alimente. Mosteanu crede ca impactul asupra ideilor de advertising va fi minim.

"Aproape sigur noile mesaje vor veni "lipite" la sfarsitul spoturilor TV sau vor curge in scroll, neafectand decodificarea mesajului de brand. In print, probabil, vor fi "small prints" undeva in josul paginii."

IAA a propus derularea unei campanii de informare privind stilul de viata sanatos, pe o perioada de un an, initiativa cu care CNA este de acord. "Omul de rand trebuie sa stie ce inseamna MDM si cata sare e bine sa consume intr-o zi. Altfel, riscam sa se ajunga la diverse fobii", a mai spus Mosteanu.

Integral in Evenimentul Zilei