Geneva 2007. Salonul Auto e pentru toata lumea: ziaristi, marele public, toti vor sa admire ultimile modele de masini. Cu 10.000 de Euro poti cumpara un Renault Twingo sau discurile de frana ale coupe-ului SLR de la Mercedes. Noi nu cumparam nimic, le luam in ordine alfabetica si pe tocam marunt.

Alfa Spider Diesel
www.worldcarfans.com

Alfa Romeo prezinta la Salon modelul Spider cu motor diesel de 200 de cai putere care, dupa cum ne spun in prezentare, imbina stilul sportiv cu grija pentru mediu. Masina e ca o starleta de provincie: arata foarte bine, dar numai pana cand da drumul la sonor.

Aston Martin aduce la Geneva modelul V8 Vantage pe care l-a lansat in toamna la Salonul de la Los Angeles. 380 de cai putere, un sasiu sport de exceptie - nu tocmai usor insa, doua locuri sport imbracate in piele rosie, garantat va atrage atentia si invidia tuturor. In lista de optionale gasim, printre altele, o umbrela cu un suport de umbrela - nu ne miram.

Audi A5
www.worldcarfans.com

Audi A5. Dupa aproape 30 de ani, Audi intoduce in oferta un coupe cu 4 locuri: noul coupe A5, concurent direct cu BMW seria 3 coupe si Mercedes CLK. A5 este prima masina produsa de Audi pe o noua platforma modulara pe care, in timp, se vor construi noile modele A4, A6, si A8. Impreuna cu A5, va aparea si varianta sport a coupe-ului, S5.

Audi TT roadster. La scurt timp dupa aparitia generatiei a doua a coupeului TT, Audi lanseaza si varianta roadster dotata cu pavilion textil. Asteptam versiunea dopata TT RS.

BMW prezinta faceliftul micului model Seria 1 cu 5 usi impreuna cu versiunea noua cu 3 usi. Motoare mai puternice ( 120d are 177cp ), directie activa, motor care se opreste automat la semafor sau alternator care incarca bateria doar cand masina franeaza - masina este incarcata de tehnologie in special pentru reducerea consumului si a emisiilor de gaze poluante.

Seria 1, singura compacta cu tractiune spate, ramane cea mai placuta de condus masina din clasa ei. Pretul mare te trimite insa sa verifici si ofertele concurentei.

BMW Seria 5 - Limuzina mare de la BMW a ajuns la jumatatea vietii.

La Salon este prezentat un facelift cu mici modificari la exterior, o cutie de viteze mai performanta, poate si mai fiabila, aceeasi de pe noul X5 si in plus cateva gadgeturi: cruse control cu radar care poate opri masina, bun pentru trafic stop-and-go, camera video care sesizeaza cand soferul paraseste banda fara sa semnalizeze care, evident, functioneaza doar pe unde benzile sunt marcate pe sosea.

Acelasi facelift il primeste si versiunea super sportiva M5 care apare pentru prima oara si in varianta Touring.

X5 fire fazers
www.worldcarfans.com

Tot la Geneva, BMW lanseaza generatia a doua a SUV-ului X5: mai mare, cu pana la 7 locuri, mai agil la mersul de sosea, mai puternic si mai economic. Fara experimente de design, vazut din afara se deosebeste cu greu de vechiul model.

La interior apare foarte clasic cu materiale de foarte buna calitate, singurul element nou si indraznet fiind maneta schimbatorului de viteze, un fel de joystick cu butoane pentru lansarea rachetelor sol-aer: visul oricarui gamer.

BMW Alpina prezinta B3 si B5, doua supersportive bazate pe seriile 3 si 5 de la BMW. B3 nu are inca un concurent pe masura de la BMW - desi exista deja prezentat prototipul M3. B5 se bate cot la cot cu M5, exclusivismul modelului Alpina fiind in primul rand garantat de pretul astronomic de achizitie.

Cadillac aduce la Geneva limuzina lor de lux: CTS. Masina americana isi cauta inca o identitate in secolul 21 si, pusa intre concurentele europene si japoneze, nu are mare lucru de spus.

Citroen prezinta pentru prima oara un SUV. Sub numele de C-Crosser se ascunde de fapt un Mitsubishi Outlander. Sau un Peugeot 4007. E tot aia. O alta revelatie este Citroen C4 Picasso cu 5 locuri, o masina derivata din C4 Picasso cu 7 locuri din care inginerii au scos 2 locuri - cele din spate!

Dacia MCV - noul model Dacia, prezent deja pe strazile Bucurestiului este prezentat si la Geneva.

Fiat Bravo se intoarce cu aceleasi linii fluide dupa o pauza de 6 ani, pauza in care colturosul Stylo a incercat sa se impuna fara prea mare succes.

Ford Mondeo face parte din categoria mare de prototipuri spectaculoase care se transforma in masini de serie. Trebuie sa privim cu atentie ca sa gasim urme din design-ul lui IOSIS prezentat acum un an si jumatate. Conceptcar-ul insa este prezent si anul acesta la Geneva cu o infatisare off-road si cu un design la fel de spectaculos, numit de data asta iosis X.

Honda a adus la Geneva noul Civic Type-R, ozn-ul clasei compacte in versiunea racing, precum si FCX, un concept car ce functioneaza cu celule de combustibil cu hidrogen.

Hummer H3, adica baby Hummer este lansat oficial in Europa. Pe strazile Bucurestiului circula neoficial de mai mult timp.

Jaguar XKR, varianta Rea a coupe-ului XK a fost desemnata de TopGear masina anului. Motive: arata splendid si merge binisor, ceea ce este un mare pas inainte pentru firma din Coventry. Tot la Geneva, Jaguar aduce si noul XJR, limuzina lor de lux, un model usor imbatranit, lustruit cu putina Viagra.

Jaguar C-FX concept car
www.worlscarfans.com

Senzational insa este prototipul C-XF care se va transforma pare-se in noua generatie S-type. Stim insa de cite ori prototipuri senzationale s-au transormat in modele de serie banale iar noi am ramas dezamagiti si tristi. Jaguar ne promite ca incepe cu aceasta masina o noua era si bineinteles ca il credem.

Lamborghini Gallardo Superleggera - Lamborgini prezinta o variatie a micului Gallardo, ceva mai usoara, ceva mai puternica si bineinteles ceva mai scumpa. Jeremy ramane in penumbra dupa ce si-a comandat modelul de baza.

Lexus incearca sa demonstreze ca uriasa limuzina LS600h poate fi si prietenoasa cu mediul inconjurator: se bate cu concurentele germane cu motor V12 dar are doar un motor V8 de numai 5000cc, ajutat insa de un puternic motor electric. Din cauza asta, in portbagaj de abia ramane loc pentru frigiderul ce raceste sampania pasagerilor din spate - in mod sigur cu freon tot ecologic.

Maserati Quattroporte aduce in premiera cea de-a treia varianta a frumoasei limuzine: Quattroporte Automatic. Dupa versiunea cu cutie de viteze manuala - care nu prea se potrivea cu o limuzina de lux si cea cu cutie secventiala - potrivita mai bine pentru circuitele de viteza - este lansata, in sfarsit, si o versiune cu cutie automata, pentru strada.

Banuiesc ca va fi cea mai ceruta de oamenii obisnuiti care merg pe sosele normale intr-o masina simpla cu putin peste 400 cai putere.

Maserati Granturismo - cea mai frumoasa masina la Geneva 2007
www.worldcarfans.com

Maserati Granturismo este si el prezentat in premiera la Geneva. Desenata de Pininfarina, Granturismo este fara nici o indoiala cea mai frumoasa masina din salon.

Granturismo is back - spune Maserati, vremurile sunt insa altele spunem noi, unde mai poti folosi cei peste 400cp fara radare fixe si mobile sau fara sa te simti prost ca ai si tu o contributie semificativa la incalzirea globala.

Maybach 62s. Dupa ce versiunea scurta a primit sufixul s de la sport, e randul versiunii lungi sa intre in aceeasi clasa. E greu de inteles ce inseamna sport la o masina lunga de 5.5m si cu o greutate de peste doua tone si jumatate. Oricum, Maybach este o masina cu o imagine total compromisa in tara noastra.

Pentru Mercedes, C-classe reprezinta segmentul cel mai mare de masini vandute. Noul model, mult asteptat, e mai mare, mai bun, mai sigur dar dezamageste prin conseravatorismul design-ului exterior si interior - in mod sigur au fost interzise orice experimente.

Cel mai puternic model Mercedes, SLR-Mclaren a primit inca 30 de cai putere, coupe-ul Mercedes SLR-Mclaren 722 ajungand acum la 650cp.

Mini One si Mini Cooper-D sunt prezentate la Geneva ca fratiori mai mici ( la motor ) sau mai economici ai modelelor Mini Cooper si Mini Cooper S. Este vorba de generatia a doua de Mini produsa de BMW care, dupa succesul avut cu prima generatie, e foarte prudent in schimbarea retetei.

Ca noutate tehnlogica, soferul poate schimba culoarea luminii ambientale din interior, lucru care provoaca satisfactie totala unor critici auto.

Nissan prezinta la Geneva modelul Qashqai, o masina intre SUV si limuzina care, speram, ia ce e mai bun de la ambele categorii. Numele ciudat vine de la un trib de nomazi turci de prin Iran, si incearca sa sugereze ca masina este mai.. nomada?

Opel GT
www.opel.com

Opel aduce la Geneva micul roadster GT, doua locuri, 1300Kg si un motor de 264cai putere. Arata bine, tineresc si proaspat, costa doar 100Eur/cal putere, nu e de mirare ca a primit fara multe discutii premiul “Masina cabrio a anului”

La standul Porsche, plictiseala mare, tot ce se poate vedea este SUV-ul Cayene care a primit un usor facelift.

Renault aduce noul Twingo, cea mai mica masina a lor, care a lipsit 10 ani din protofoliul firmei franceze. Arata bine dar versiunea finala o vom vedea la toamna la Salonul Auto de la Paris. Langa micul Twingo mai apar Clio RS F1 Team, mic si rau, si Megan RS dCi, o bizara incrucisare intre un sasiu sport si un motor diesel cam puturos.

Rolls Royce Drophead Coupe

Rolls Royce prezinta la Geneva modelul Drophead Coupe; Drophead, adica decapotabil, deci nu e Coupe.

O limuzina cu 4 locuri, doua usi care se deschid invers (sunt numite suicide doors, deoarece, daca se deschid in timpul mersului, nu e prea bine), acoperis textil, multe tone, cai putere si lux. O sa o vedem prin clipurile rapperilor la MTV, pe Ocean Drive intre Santa Monica si Malibu sau in vreun reality show la B1TV.

Skoda Fabia generatia a doua inseamna mult pentru firma din Cehia. Modelele se departeaza de imaginea VW-ul saracului si capata identitate proprie, tinereasca, good value for money - un pas important in renuntarea la exagerata politica a platformelor comune a concernului VW. Wikipedia ne spune ca Skoda inseamna in limba ceha “damage”.

Volkswagen aduce la salonul de la Geneva modelul Passat R36 cu 300 de cai putere, care seamana cu un Passat doar cand sta pe loc, un facelift la SUV-ul Touareg si noul Golf Variant, Golful celor care au mereu cate ceva de carat.

Modelul de lux Phaeton este prezentat cu un motor Diesel V6 nou, care-l inlocuieste pe cel vechi. Si emite mai putine noxe. Si are, suplimentar, multe asistari electronice in fata, in spate sau pe laterale, camere si avertizari, lucruri care oricum nu pot sa schimbe soarta de masina esec pe care o are Phaeton-ul.

Tot la Geneva, Volkswagen aduce din zona de utilitare Caddy Life si Multivan, primul o varianta mai rafinata, al doilea o varianta mai offroad a modelelor de serie, doua creatii ale departamentului de marketing care nu au mai avut buget si pentru inginerii de la dezvoltare.

La standul Volvo vedem break-ul V70, una dintre cele mai vandute masini break la un moment dat, impreuna cu varianta offroad XC70. Prima versiune de XC70 a fost deschizator de drumuri, inventand practic clasa Cross Country, o masina care inspira incredere, dinamism si robustete, o imagine mult mai reusita decat realitatea.

Volvo XC60
www.worldcarfans.com

Tot la standul Volvo vedem un conceptcar, XC60, un SUV care, spun ei, imbina armonios caracteristicile offroad ale unui SUV cu carisma sportiva a unui coupe. BMW are si el un protototip asemanator: X6. Vestea buna pare sa fie ca exista o piata pentru asa ceva, devreme ce doi mari constructori au ales sa dezvolte aceasta nisa.

Sa ramanem insa rezervati pana vom vedea cum aspectele practice, economice si de productie in masa vor banaliza, ca de obicei, modelele de serie.