Conducerea companiei americane Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania, a organizat azi o excursie pentru jurnalistii clujeni. Acestia au fost invitati sa vada progresele realizate de compania americana in construirea caii de comunicatie.

Managerul pentru relatiile cu comunitatea din cadrul Bechtel, Bogdan Sgarcitu, a declarat ca volumul lucrarilor programat pentru primele patru luni ale anului a fost depasit cu 75 la suta. Cei circa 2.800 de angajati ai companiei lucreaza noua ore pe zi, sase zile pe saptamana.

De asemenea, Bogdan Sgarcitu a declarat ca Bechtel doreste sa isi mareasca numarul de angajati la 4.000 in perioada urmatoare. Managerul Bechtel a adaugat ca autostrada va fi gata in anul 2013.

Primul segment al autostrazii, cel dintre Gilau si Turda, va avea patru benzi de circulatie si ar urma sa fie gata in anul 2009. Angajatii companiei Bechtel spun ca au folosit pana acum 10.000 de metri cubi de beton si 1.000 de tone de armaturi metalice pentru realizarea diferitelor constructii.

De asemenea, angajatii companiei americane au excavat pana acum 600.000 de metri cubi de pamant. Compania Bechtel a inceput lucrarile la autostrada in anul 2004, in plina campanie electorala.

Proiectul autostrazii a fost, de altfel, una dintre temele de campanie ale PSD. Bechtel a fost, de asemenea, in centrul mai multor scandaluri.

Cel mai recent dintre acestea a vizat angajarea unor muncitori turci care nu aveau permise de munca. Acesti muncitori sunt platiti de cateva ori mai bine decat cei romani. Bogdan Sgarcitu a anuntat ca, in clipa de fata, la autostrada lucreaza in jur de 2.800 de persoane, dintre care 2.600 sunt romani. Bechtel vrea sa ajunga, in perioada urmatoare, la cca. 4.000 de angajati.