Sondaj BCS: 48% dintre romani se declara impotriva ca presedintele tarii sa fie si seful Guvernului, 53,2% sustin Parlamentul unicameral

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 23 noiembrie 2008, 14:43 Actualitate | Politic


 documente
(23 Nov 2008) PDF, 252KB
48% dintre romani se declara impotriva unei republici prezidentiale, in care seful statului sa fie si cel al Guvernului, releva un sondaj al Biroului de Cercetari Sociale dat publicitatii duminica si citat de agentia NewsIn. In schimb, 53,2% dintre cei intervievati sustin ideea ca Parlamentul sa fie unicameral.

La intrebarea „Sunteti de acord sau impotriva ca presedintele tarii sa fie si seful Guvernului (republica prezidentiala)”, 48% dintre respondenti se declara impotriva, 29,2% sunt de acord, iar 21,8% spun ca le este indiferent.

Potrivit studiului BCS, 53,2% dintre intervievati s-au declarat de acord cu „adoptarea unui Parlament unicameral”, in timp ce 22,4% s-au aratat impotriva si 24,4% au raspuns ca le este indiferent.

In cercetarea BCS, 64,5% dintre cei intervievati sunt impotriva alcatuirii viitorului guvern din experti straini, 19,4% sunt de acord, iar 16,1% sunt indiferenti.

In ceea ce priveste revenirea la votul pe liste de partid, 47,8% dintre respondenti s-au declarat impotriva, 24% au spus ca sunt de acord, celorlalti (28,2%) fiindu-le indiferent.

Sondajul BCS a fost realizat pe un esantion de 1.156 de persoane, cu o marja de eroare de +/- 3%, in perioada 17-21 noiembrie, la cererea Fundatiei Societatea Civila.

















1599 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    culmea! (Duminică, 23 noiembrie 2008, 15:00)

    dani [anonim]

    Si presedinte, si sef de guvern. Paseaza, suteaza, apara si-n poarta ar fi solutia ideala!!!
    • +1 (1 vot)    
      Chiar exista asa ceva (Duminică, 23 noiembrie 2008, 17:27)

      sile [anonim] i-a raspuns lui dani

      E vorba de regimul pur prezidential, asa cum e in USA. Da, presedintele USA e chiar seful guvernului.

      Sincer, nu pot spune ca e mai bine. Doar pot spune ca exista tari normale in care se aplica asa ceva.
  • 0 (6 voturi)    
    Aritmetica politica (Duminică, 23 noiembrie 2008, 15:15)

    don giovanni [anonim]

    ...sau altfel spus, 52% ar fi de acord sau nu ar avea nimic impotriva ca presedintele tarii sa fie si seful Guvernului (republica prezidentiala)!
    • +1 (1 vot)    
      nu prea (Duminică, 23 noiembrie 2008, 16:55)

      MirceaA [anonim] i-a raspuns lui don giovanni

      asta ar fi valabil numai daca ar fi "da sau nu"... dar mai sunt si abtineri.
    • 0 (2 voturi)    
      Chiar asa?!! (Duminică, 23 noiembrie 2008, 17:03)

      manole [anonim] i-a raspuns lui don giovanni

      Inseamna ca eu sunt din aia 48%.
      Nu ne mai faceti din statistici in stil american ca nu va crede nimeni. Dupa rationamentul tau 52% vor un fel de Ceausescu din nou.
      Mai sa fie.
      • +1 (1 vot)    
        Ar fi posibil chiar asa! (Duminică, 23 noiembrie 2008, 23:26)

        don giovanni [anonim] i-a raspuns lui manole

        Draga domnule Manole, ai putea fi chiar din aia 48% (impotriva unei republici cu presedinte prim-ministru) plus aia 21.8% care n-ar avea nimic impotriva unei republici cu presedinte dar si cu prim-ministru, deci ai putea face parte dintr-o majoritate de aproape 70%. Dar ai putea ramane si intr-o minoritate de 48% (impotriva), fata de restul de 52% (pro republica presedinte prim-ministru plus jemonfisisti), depinde cum se va bascula conjunctural cand si daca va sa fie.
        De abtineri, vad ca sondajul nu spune nimic (nu exista?).
    • +1 (1 vot)    
      aritmetica pdl (Duminică, 23 noiembrie 2008, 18:49)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui don giovanni

      asta e matematica a la basescu nu? de fapt, sunteti doar 28,2 % cei ce doriti ca basescu sa conduca totul. noi, ceilalti 71,8% nu mai vrem un alt tiran !
  • 0 (6 voturi)    
    inducere in eroare (Duminică, 23 noiembrie 2008, 15:23)

    parvu [anonim]

    titlul induce in eroare, poate ar fi fost mai corect: "29.2% dintre romani se declara de acord ca presedintele tarii sa fie si seful guvernului ". Lucru care a fi o tampenie, prea multa putere pt o singura persona ( indiferent cine e ea).
  • +1 (1 vot)    
    Fara credibilitate (Duminică, 23 noiembrie 2008, 15:54)

    mara [anonim]

    Numai un referendum ar putea stabili exact ce vrem....poate nici atunci..
  • 0 (0 voturi)    
    manipulare pe fatà (Duminică, 23 noiembrie 2008, 16:13)

    mikael [anonim]

    Republicà prezidentialà nu inseamnà cà nu mai avem premier ,ce presedintele are dreptul sà demità guvernul sau uni membri ai guvernului, Franta dacà este republicà prezidentialà nu are premier ,are dar se supune deciziilor presedintelui;
    • -1 (1 vot)    
      Nu e intru-totul neadevarat (Duminică, 23 noiembrie 2008, 17:33)

      sile [anonim] i-a raspuns lui mikael

      Exista mai multe tipuri de republica: cea presidentiala pura, in care presedintele e si seful guvernului, vezi USA (da, chiar asa este, nu exista o functie separata de premier!)

      Republica semiprezidentiala, destula putere repartizata intre presedinte si premier, vezi de exemplu Franta. Romania e ceva asemanator (in Franta presedintele are ceva mai multa putere)

      Republica prezidentiala cu presedinte cu rol mai mult onorific si de reprezentare. Presedintele e ales de catre Parlament dupa alegeri (evident ca nu mai apar situatii de coabitare ca in Franta sau Romania, presedinte dintr-un partid, guvern dat de alt partid ), presedintele are functii mai mult de reprezentare: Germania, Italia
  • +3 (3 voturi)    
    Republic prezidentiala (Duminică, 23 noiembrie 2008, 16:55)

    gaspy [utilizator]

    @dani si @parvu:
    Stiti ca in SUA, presedintele e si seful guvernului, nu? SUA este o republica prezidentiala. Nu zic ca sunt de acord cu ideea, ci doar ca nu putem sa o catalogam pur si simplu ca o tampenie.

    Defapt, din sondaj reiese ca sistemul actual, semi-prezidential, e cel mai agreat de romani, care nu au incredere suficienta nici in presedinte nici in parlament.
  • -1 (1 vot)    
    Eu votez pt (Duminică, 23 noiembrie 2008, 17:16)

    CosminG [utilizator]

    daca am fi republica prezidentiala:
    -ne-am alege direct primul ministru - care ar fi si presedinte
    -i-ar permite mai mult sa puna in aplicare programul de guvernare
    -nu ar fi conflicte intre cei 2 poli de putere care sunt acum
  • +1 (1 vot)    
    OAMENI BUNI, TREZITI-VA SI MERGETI LA VOT!!! (Luni, 24 noiembrie 2008, 8:57)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Nu mai stati acasa si va lamentati ca toti sunt la fel cum v-au manipulat toate televiziunile in frunte cu Antenele lui Voiculescu! Luati-va familia, rudele si prietenii si marsaluiti la vot! Nu-i lasati pe Nastase, Voiculescu, Patriciu sau Hrebenciuc [Citeste] sa construiasca viitorul copiilor vostri! Nu-i lasati pe amaratii aia de la tara sa voteze in locul vostru pentru un kilogram de faina, zahar sau un carnat! Asa cum voi nu sunteti la fel, asa si candidatii si partidele sunt diferite! Votati impotriva mafiei rosii din PSD care vrea din Romania o a doua Rusie! PSD vrea sa impoziteze munca si sa dea pomana la cei care fura si nu muncesc! STAND ACASA VOTEZI PSD!!!TREZESTE-TE ROMANIE!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Sondajele manipuleaza,chiar daca nu vor ! (Luni, 24 noiembrie 2008, 10:04)

    martin [anonim]

    In acest caz cred ca acest BCS, a pus o intrebare falsa, vrand sau nevrand. In orice caz sistemul american, unde presedintele este si seful si executantul puterii executive, are o anumita istoricitate, care nu se potriveste deloc Romaniei si deci nu trebuia intrebat asa.
    Constitutia noastra a fost intocmita in sensul constitutiei franceze actuale, fara insa sa se stabileasca clar scriptic ca seful puterii executive este presedintele si ca executantul direct este primul ministru, insa care trebuie sa actioneze numai in coniventa cu presedintele ales prin vot universal.
    Cat timp au fost presedinti Iliescu si Constantinescu, aceste imperfectiuni ale constitutiei,nu au deranjat prea tare.
    In legislatura in care ne mai aflam s-a format in mod imoral o coniventa intre primul ministru Tariceanu,neales de nimeni prin vot universal si PDSR-ul care ilegal si imoral dorea sa-si impuna ideile si interesele.
    Sigur ca e necesara perfectionarea constitutiei, dar mai intai e de actualitate votul la legislative, care trebuie sa opreasca pe tradatorii si complotistii, care vor sa pastreze societatea coruptiei caldute in care se scalda PDSR, dar si PNL-Tradiceanu!
  • -1 (1 vot)    
    Nu credeti BCS, e un sondaj facut de liberali! (Luni, 24 noiembrie 2008, 11:26)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    acum ceva timp aveam un sondaj in care se arata ca toti vor o republica prezidentiala cu o mare majoritate. acum e invers. stiti de ce?
    pentru ca pnl este pentru o republica parlamentara!
    v-ati prins fratilor?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version