Mesaje din 2016 între piloţi ai Boeing, despre siguranţa avioanelor 737 MAX, provoacă o nouă criză

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 14:23 Actualitate | Internaţional


Avioane Boeing 737 MAX
Foto: boeing.com
Declaraţiile unui pilot senior al Boeing, potrivit cărora ar fi indus în eroare involuntar autorităţile de reglementare printr-o serie de mesaje cu privire la siguranţa modelul 737 MAX, au propulsat compania aeriană într-o nouă criză, scrie Mediafax citând Reuters.

Mesajele au atras asupra celui mai mare producător de avioane din lume o solicitare imediată a autorităților de reglementare din SUA prin care i se cer explicaţii şi un nou apel către Boeing să-şi verifice managementul, în timp ce aeronavele companiei sunt încă reţinute la sol după cele două accidente fatale.

În mesajele dintre doi angajaţi, pilotul tehnic şef de atunci al modelului 737 MAX, Mark Forkner, a declarat că așa-numitul sistem anti-staționare MCAS din avion a fost „înclinat” în timpul simulării zborului. Sistemul este suspectat ca motiv al prăbușirilor din Indonezia și Etiopia, care au ucis împreună 346 de persoane.

Mesajele par să fie primele informaţii făcute publice, potrivit cărora sistemul MCAS a fost instabil în timpul testării înainte ca aeronava să intre în serviciu.

Administrația Federală a Aviației (FAA) a solicitat executivului Boeing, Dennis Muilenburg, să dea o explicație „imediată” pentru întârzierea de a preda documentul descoperit de Boeing în urmă cu câteva luni.

Descoperirea a avut loc cu câteva zile înainte ca Muilenburg, care a fost eliminat de consiliul de administrație săptămâna trecută, să depună mărturie în fața Congresului.

„Aceste mesaje indică faptul că Boeing a protejat informațiile infracționale faţă de FAA, fapt extrem de deranjant”, a afirmat Peter DeFazio, președintele Comitetului de Transport al Camerei Reprezentanților din SUA.

Boeing se luptă să-și pună în funcțiune cel mai bine vândut avion, 737 MAX, în urma unei interdicții de a funcţiona din martie, provocată de cele două accidente care au ucis un total de 346 de persoane în Etiopia și Indonezia.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4043 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Corectii (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 16:26)

    AdrianBorza [utilizator]

    Nu e sistem anti-stationare, ci "anti-stall", care in romana inseamna "angajare" sau "infundare" (pierderea portantei la viteza mica sau unghi de atac ridicat prin desprinderea fileurilor de aer de pe extradosul aripii). Si nu a fost inclinat, ci a luat-o razna ("running rampant")
    • +7 (7 voturi)    
      Multumesc (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 19:13)

      catalina_b [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Multumesc de corectii, acum inteleg si Eu articolul. Nu prea avea nicio logica
  • +1 (5 voturi)    
    pacat... (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 20:36)

    gica_ultra [utilizator]

    faceau avioane bune dar lacomia i-a impins la "externalizare" : softul e scris in India & etc ... s-au impuscat singuri in picior : US Army a pus in hold multe achizitii de Boening din cauza tampeniei asteia...
  • -1 (1 vot)    
    Bine Gica ! (Duminică, 20 octombrie 2019, 0:02)

    Observatory [utilizator]

    Cu ajutorul tău americani știu acumce au de făcut !
    By the way, de când construiești tu avioane ?

    Felicitări Gica , sau m-a rog, Gheorghe����������


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version