Angajatii Dacia ies in strada pentru a cere pastrarea locurilor de munca si a taxei auto

de Sorana Mihailescu     HotNews.ro
Marţi, 13 ianuarie 2009, 7:49 Actualitate | Esenţial


Aproximativ 5.000 de persoane sunt asteptate sa participe, marti, incepand cu ora 12:00, la un miting pe platoul din fata Casei de Cultura a Sindicatelor din Mioveni. Angajatii Dacia cer asigurarea locurilor de munca in industria constructoare de masini, mentinerea taxei de poluare si protejarea brandului national Dacia. La protest vor participa atat membri de sindicat, dar si simpli locuitori din Pitesti si Mioveni.

Potrivit Realitatea TV, au fost invitati la sediul SC Automobile Dacia SA si membri ai Guvernului, presedintele Consiliului Judeţean Arges, parlamentarii PSD si PDL Arges, precum si primarii din Pitesti si Mioveni.

Dacia isi va suspenda activitatea pe o perioada de doua saptamani, in intervalul 26 ianuarie - 8 februarie 2009, productia urmand sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie 2009
, precizeaza compania, intr-un comunicat. Conform Contractului Colectiv de Munca Dacia pe 2008, salariatii care vor ramane la domiciliu, in somaj tehnic, vor fi remunerati cu 85% din salariul individual brut.

"Dacia se vede nevoita sa recurga la aceasta masura pentru a-si adapta productia la scaderea comenzilor ca urmare a declinului pietelor auto", informeaza producatorul.

Dacia a reluat luni productia, dupa ce o suspendase intre 11 decembrie si 11 ianaurie, pentru a reduce stocurile. Incepand cu 12 ianuarie 2009, Dacia a redus cu 20% productia, de la 1.360 de vehicule pe zi, la 1.085 vehicule pe zi. Dacia anuntase anterior ca isi revizuieste bugetul de investitii prevazut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro.

Piata de vehicule noi din Romania a inregistrat o scadere dramatica a vanzarilor incepand cu luna octombrie 2008. Dupa declinul de 30% inregistrat in octombrie 2008 fata de luna octombrie a anului 2007, vanzarile de vehicule noi au scazut cu 55% in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007 si cu 53% in decembrie 2008 in raport cu decembrie 2007.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1313 vizualizari

  • -2 (12 voturi)    
    taxa (Marţi, 13 ianuarie 2009, 8:24)

    gogu [anonim]

    In perioada asta de criza ar trebui incurajat importul de masini SH fiind unica posibilitate ca fiecare sa-si poata cumpara o masina precum si o metoda sigura de a scapa de masinile fff vechi care circula la noi.Pastrarea ei nu ar influenta in nici un fel vanzarile de Logan.Se poate totusi face ceva benefic-sa se inlature din conducere ramasitele securisto-comuniste.
    • +6 (8 voturi)    
      scoateti taxa. impozitati samsarii (Marţi, 13 ianuarie 2009, 9:49)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui gogu

      nu este corecta o taxa discriminatorie. dar nu este corect ca unii sa faca profit si sa nu platesca impozit. asa cum dezvoltatorii imobiliari persoane fizice platesc impozit si tva la fel ar trebui si samsarii din targurile auto sa plateasca impozit si tva. asa cum taxa e anticoncurentiala la fel si netaxarea samsarilor dar taxarea dealerilor auto este anticoncurentiala!
      • +1 (1 vot)    
        despre samsari si taxa (Marţi, 13 ianuarie 2009, 11:09)

        c [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Samsarii...atat timp cat platesc impozite nu ai nimic sa le reprosezi pt. ca si vanzarea de masini e o ocupatie la fel ca celelalte. Daca nu platesc impozite, atunci vinovati nu sunt ei ci aceia care au facut legile si urmaresc sa fie respectate.
        Despre taxa: intr-o economie de piata e ok sa dai avantaje, atat timp cat ele sunt mici...in acest caz un 500 de euro ar trebui sa fie un maxim intre o masina noua si una SH atat timp cat nu polueaza foarte tare sau nu e lux. Statul trebuie sa fie un arbitru, si daca avantajeaza un jucator sau altul de pe piata foarte tare atunci dezechilibreaza piata.
        Ce e curios e ca statul roman nu a intervenit nici atunci cand statul german a acordat ajutoare pentru Opel de miliarde de euro, in schimb nemtii au sarit in sus cand am ajutat Ford cu 60mil de euro. Acum Opel o sa vina sa vanda masini ieftine in Romania in detrimentul Dacia care nu beneficiaza de ajutoare asa mari.
        • +1 (1 vot)    
          comparatie inutila (Marţi, 13 ianuarie 2009, 13:23)

          opel [anonim] i-a raspuns lui c

          Te rog nu compara Opel cu strutocamila DacaAiCapIaAltceva-Renault.si sa fie mai scumpa cu 2000-3000euro tot opel cumpar si daca e nevoie ma imprumut. Mergi cu un un r***t de Logan si dupa cu opel din ce an vrei....98...e bine? dotari....motor..tinuta de drum...
          Opel este dacia nemtilor...cand se va ridica cel putin la acelasi nivel...atunci mai discutam
    • -1 (3 voturi)    
      Prosti gramada (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:19)

      Wether [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Pai oare citi din astia s-au bucurat in 89 ca o picat odiosu?Ala v-o zis ca va asteapta somaj inflate si altele.Voi ati crezut panaramele de la europa libera.Acu duceeti-va la aia sa va dea mincare
    • 0 (2 voturi)    
      citeste inca o data ce ai scris :) (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:52)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      "In perioada asta de criza ar trebui incurajat importul de masini SH fiind unica posibilitate ca fiecare sa-si poata cumpara o masina precum si o metoda sigura de a scapa de masinile fff vechi care circula la noi"
      In timp de criza NU trebuie incurajat nici un import! Nu vrei ca banii sa-ti iese din tara!
      Gasesti si Dacii noi la pret similar cu al unui SH si am dubii ca este o idee buna sa-ti bagi SH-uri ca sa reduci masinile vechi. Peste 3-4 ani, SH-urile de azi vor fi candidate la rabla.
      In caz ca nu stiai, Dacia este parte a grupului Renault si am dubii ca mai sunt ramasite comuniste intr-o asemenea companie.
  • +8 (14 voturi)    
    parere (Marţi, 13 ianuarie 2009, 8:24)

    Joan [anonim]

    Ar face bine angajatii sa se duca la munca nu la proteste inutile...S-au obisnuit cu bani multi si alte avantaje.Industria auto e in regres in toata lumea nu din cauza taxei.Cetatenii au dreptul sa aleaga ce fel de masina isi doresc in functie de posibilitatile financiare.Daca majoritatea nu isi permit sa scrie la comentarii,bloguri si forumuri despre parerea lor legata de taxa este si din cauza neutilizarii internetului(nu stiu sau nu au acces).Daca imi aduc aminte Dacia e companie privata in care actionar majoritar e Renault.Deci sa se descurce cum stiu(si asa au primit o gramada de ajotoare de la statul roman!).Deunazi citeam ca cei de la Dacia au organizat vacante ptr dealeri in valoare de 270.000. euro.Frumos!!
    • 0 (0 voturi)    
      Parere buna (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:14)

      io [anonim] i-a raspuns lui Joan

      Sunt neobrazati. Lasand la o parte faptul ca au primit ajutoare din partea statului, din banii contribuabililor, tupeul lor este absolut nesimtit!
      Daca vor sa fie competitivi, sa-si puna mintea la contributie. Poate nu au, de se impacienteaza precum niste curci impanate.

      Ma gandesc si eu, poate e timpul pentru masina aceea de 5000 euro. Dar nu. Ei scumpesc in astfel de vremuri, ei cer suport din partea statului. Ei si industria filmelor pentru adulti. Niste magari ce nu isi vad lungul nasului. Pe principiul: daca altii incearca, sa incercam si noi, ca doar nu ne costa ceva. De parca ar strica banii contribuabililor, pentru o administratie privata de rahan. Nu?!

      O mana de penibili care vor sa impuna statului decizii cu impact economic. Decizii ce afecteaza zeci de mii, sute de mii, poate chiar milioane de alti contribuabili. Pentru ce? Pentru niste agarici incompetenti? Ha!

      Vorba aceea: sunt prea sarac sa-mi permit lucruri ieftine. Sa scada pretul la 5000 euro pentru masina aceea si mai discutam.
  • +6 (12 voturi)    
    taxa auto (Marţi, 13 ianuarie 2009, 8:35)

    sebi [anonim]

    Sa cumpere ei cosciugurile lor de Loganuri, sa ne pe noi in pace cu taxa de poluare sa ne luam masini si sa ramana ei cu niste caroserii care ruginesc in max 5 ani !
  • +7 (11 voturi)    
    Ceva normal (Marţi, 13 ianuarie 2009, 8:45)

    eugen [anonim]

    Taxa auto este o taxa de protectie a industriei locale. Ideea este ca nu sunt sigur daca avem ce proteja ... Calitatea nu a fost, nu este si nici nu cred ca va fi punctul nostru forte. Oricand vom gasi o solutie de a ocoli niste reguli, oricare ar fi acelea ! Asta e si motivul pentru care nu vom avea calitate. In intreaga lume se inchid uzinele auto. De ce nu s-ar intampla acelasi lucru si la noi ? Eu sunt de acord sa imi cumpar Logan, dar cu o conditie insa: raportul pret/performanta sa fie mai bun decat la o alta marca (vW, Opel, etc.). Altfel, cu toata taxa lor auto (declarata de Comisia Europeana ca fiind ilegala) o sa-mi i-au o masina straina !
  • +11 (13 voturi)    
    treaba lor (Marţi, 13 ianuarie 2009, 8:47)

    Catelu [anonim]

    Angajatii pot sa faca mitinguri, dar daca Dacia scumpeste cu 16% masinile dupa ce vanzarile s-au prabusit, in timp ce alti producatori ieftinesc cu pana la 25%, vanzarile nu vor creste.
    Modelul Dacia care in Noiembrie costa 37000RON acum costa 43100RON. Oare de ce nu se vinde, au orbit oamenii si nu mai vad raportul pret/prestatii nemaipomenit?
    • +1 (1 vot)    
      37000 RON?????????? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:22)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Catelu

      Atata costa cratita aia de Dacie?????????

      Ce porcarie!

      Tupeu de tupeu!
    • -1 (1 vot)    
      totusi se vinde (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:56)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Catelu

      poate ca noua nu ne place, dar la nivel mondial vanzarile Dacia cresc.
      In rest sunt de acord cu tine.

      Shut-down-ul de acum cred ca a fost ordonat de catre Renault pt ca sa-si scoata din buda Clio-ul.
  • +8 (14 voturi)    
    Exonomie de piata? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 8:54)

    Tudor [anonim]

    Deci mie nu mi se permite sa-mi aleg ce masina doresc, si sunt obligat sa scot mai multi bani din buzunar de catre Guvern pentru a ajuta 'brandul national' si pentru ca Dacia nu e in stare sa faca fata concurentei masinilor scond-hand? Nu inteleg, cu ce sunt eu responsabil fata de Dacia si de muncitorii sai? Si cum e astfel incurajata eficienta si competita, specifice unei piete libere? Francezii nu trebuie sa-si faca griji cu calitatea si competitivitatea produsului lor, se duc fuguta la premier sa impuna taxe care sa le protejeze afacerea.
  • +3 (9 voturi)    
    dacia=caruta (Marţi, 13 ianuarie 2009, 8:55)

    dan [anonim]

    sa faca greva cat vrea eu am dreptul sa imi iau ce masina doresc si o taxa decenta, cred ca au luat destula pomana pana acum! asta e economia de piata ,poate ai ajuta TARICENU
  • +2 (8 voturi)    
    Brandul national Dacia (Marţi, 13 ianuarie 2009, 9:13)

    sadwank [anonim]

    1) Bai, astia de la Dacia, voi v-ati pus vreodata problema de ce nu faceti Renault-uri si faceti Dacii? Credeti ca de dragul marcii? Sau din cauza ca le-a fost rusine sa scrie pe ele Renault?
    2) Daca e brand national, de ce Renault a schimbat sigla?
    3) Daca Daciile sint produse in Romania, de muncitori romani, pentru Grupul Dacia la care Grupul Renault are 99,5% din actiuni, la care, la rindului lui, statul francez are 14%, asta face din Dacia un brand national?
  • -1 (9 voturi)    
    Au dreptate (Marţi, 13 ianuarie 2009, 9:14)

    Florian [anonim]

    Au au dreptate sa faca miting. Ca sa ma solidarizez cu ei ar trebui sa-i vad cu pancarde cu salariul brut pe care-l incaseaza pentru statul acasa - 85%! sau raportul intre acesta si salariul minim!
  • -3 (7 voturi)    
    sunt niste mici probleme... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 9:23)

    liviu_ [utilizator]

    injurati voi loganu...
    da diferenta intre un logan nou si un clio SH nu e prea mare... chiar de loc (omu care are 30-50k sa-si permita o masina buna SH isi ia una noua...
    asa ca ce importam noi sunt tot rable...

    este normal sa protejese industria interna si asta face orice tara civilizata (bine legea actuala e o prostie oricum da vorbeam de principiu). ca nu prea avem masini si ca loganu e prost asta e alta discutie... PS: multa lume prefera clio... care de fapt e tot un fel de logan facut in turcia ... d c? am ajuns iar la sindromu ce e in romania e prost, ce e dinafara romaniei e bun (fara exceptii)?
    Plus ca taxa (cand o sa fie facuta o forma cat de cat inteligenta) o sa incurajeze masinile noi nu masinile romanesti... e o diferenta...
    Dar atunci nu o sa va mai permite-ti sa stati in garsoniera de 15 mp, da sa aveti Q7 (SH) la poarta....

    este normal sa incurajeze productia proprie... + ca mai e si alta treaba... da faliment dacia (sau da afara 70% din angajati) voi o sa va plangeti ca a crescut inflatia/preturile si ca va fura geanta/portofelu din mijlocu orasului...

    poate nici eu nu mi-as cumpara un logan... dar nu mi-as cumpara nici o rabla de 10 ani si cu 100k km numai ca e straina...
    • +1 (1 vot)    
      da' cine cumpara clio SH? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:26)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      SH iti cumperi o masina "adevarata", un VW, un Opel... ceva bun!
    • +1 (1 vot)    
      masini SH din germania (Marţi, 13 ianuarie 2009, 13:22)

      un roman [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Eu cred ca intr-o masina nemteasca de acu' 10 ani nu ploua in interior, si atunci cand inchizi portiera nu se aude cum inchide bunica la tara poarta. De alte "optionale" cum ar fi servodirectia nu are rost sa mai vorbim.
  • +3 (5 voturi)    
    Renault vs. Romania (Marţi, 13 ianuarie 2009, 9:30)

    xyz [anonim]

    Stiti ce as vrea sa vad: un calcul simplu din care sa reiasa valoarea totala a beneficiilor Renauld din partea statului roman, de la preluare si pana azi. Pana la urma cheltuiala cu Dacia se face din banii tuturor romanilor, cand oare vom putea in Romania accesa un site al ministerului finantelor, spre exemplu, in care sa vedem cum este cheltuit fiecare leu din buzunarul nostru. Stiu, suna prea frumos ...
  • -1 (5 voturi)    
    incurajam hotia (Marţi, 13 ianuarie 2009, 9:33)

    fulop szabolcs [anonim]

    E de bun inteles ca cei de la Dacica sa faca proteste, dar sa faca inpotriva conducerii lor. Orice e admis in tara asta de hoti si poponari.
  • +1 (5 voturi)    
    -este parearea multor romani care vor masini SH (Marţi, 13 ianuarie 2009, 9:39)

    NU LOGAN [anonim]

    La revolutie am castigat dreptul de a alege. Romanul s-a saturat de dacii. Puteti sa protestati si sa va rugati de guvern sa faca taxa de 10 ori mai mare, fiindca e in zadar. Cei care aleg masini SH nici nu se gandesc la Loganele voastra. Inmatricularile in Bulgaria e cea mai ieftina alegere. Daca guvernul vrea sa ajute pe Renault ,sa dea bani de la buget nu sa oblige pe romani sa cumpere logane.
    Iar daca Renault vrea ca romanii sa cumpere masini numai de la ei, de ce nu avem noi cel mai mic pret per Logan din Europa???????????????
    Parole! Parole! Fiecare cu interesul lui.Au nevoie de fraieri doar la alegeri, cat promit .dupa aceea pa pa
    peste alti 4 anii
  • 0 (8 voturi)    
    Angajatii Dacia niste prosti!!!! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 9:49)

    mircea popescu [anonim]

    Astia is manipulati de sindicat care e subordonat patronatului(nu ca asa ar fi normal...dar asa este) In loc sa faca greva si sa ceara ce vor ei patronatului si vor sa influenteze legile in Romania!!!
    Cat de prost trebuie sa fi sa iesi in strada pt motivul invocat de ei!!!! Penibil!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Daca (Marţi, 13 ianuarie 2009, 9:52)

    sabertooth [utilizator]

    da Dacia faliment multi alti oameni care au contracte cu Dacia vor avea si ei mari probleme. Asa ca nu numai angajatii Dacia vor intra in somaj ci multi, multi oameni de la diverse firme.

    Nu cred ca ne-am dori ca o firma ca Dacia s-o ia in freza.
    • +1 (5 voturi)    
      ehe (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:15)

      petrica [anonim] i-a raspuns lui sabertooth

      Sint curios daca la fel ar fi stat situatia acum daca in loc de Dacia, la Pitesti se facea Skoda sau Peugeot sau orice alta marca (Kia sau Hyundai) sau chiar Renault, dar o masina ? Daca ne uitam pe piata sint masini care costa mai putin ca Dacia, se fabrica in Romania, si nimeni nu se plinge ..... dar nu au 3* la accidente si nu se strica atit de repede.
      Cine a gresit oare ? In primul rind marketing-ul Renault cind a evaluat piata din Romania ca fiind o piata de fraieri. Cred ca e un moment bun sa incerce sa isi schimbe strategia.
  • -3 (5 voturi)    
    taxe (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:05)

    oschy [anonim]

    Eu propun ca marele patriot liberal Iuda Finkelstein Tariceanu sa renunte la firmele lui de import Citroen si altele pentru a nu facilita intrarea concurentei in Romania.
    Aceeasi masura la firmele patriotului Patriciu, de a returna tarii Petromidia si profiturile Rompetrol ce pleaca peste granita.
    Daca s-a triplat taxa auto, sa se tripleze sau chiar mai mult impozitele pe profiturile tuturor firmelor a caror activitate conduce la marirea deficitului extern, la saracirea populatiei romane. Marii patrioti se imbogatesc pe efectul de saracire a populatiei.
    Ceausescu nu facea asa ceva. Ne adusese pe plus. Pacat ca rezultatele pozitive nu le-a folosit pentru cresterea nivelului de trai. Si in timpul lui duduia economia. In loc sa ne dea noua banii ii dadea la arabi. Ce-a mai ramas i-au inhatat alde Felix V oiculescu, Paunescu, Tarata Fanita, Catarama si multi altii mai mici.
    • +1 (1 vot)    
      "duduia" pe dracu'! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:28)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui oschy

      poate vrei sa zici "dârdâia"!
  • +2 (2 voturi)    
    iesiti, fratilor, in strada (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:22)

    hic sunt leones [utilizator]

    o sa militez si eu ca sa se tripleze impozitele pentru ceilalti lopatasi care nu au lopeti romanesti pentru ca eu folosesc lopata autohtona, da!
    Chiar vreau sa se duca reporterii si sa verifice cate produse romanesti folosesc muncitorii de la Dacia: daca nu au in proportie de peste 90% chiloti made in Romania, daca nu se berberesc cu lame made in Romania, daca n-au in burti carnati made in Romania n-au ce comenta. Adica trebuie sa protejam industria auto, trebuie sa la dam bancilor straine bani ca sa nu moara dar de producatorul de branza ne doare-n cot, cum vine asta?!
  • +2 (2 voturi)    
    .... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:31)

    Vladutz [anonim]

    poa' sa faca si matanii... ca degeaba. renault nu o sa renunte asa usor, e criza, ce naiba. daca si-ar micsora preturile la dacia, ar fi o decizie inteleapta si vanzarile ar creste vertiginos, dar se kitrosesc aiurea, trag aiurea de fraierii de romani.

    in sensul asta, da... moarte renault !!!
  • +2 (2 voturi)    
    Vreau! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:31)

    Dobi_Tock [anonim]

    Firma Renault impreuna cu minunatul guvern care a batut palma cu ei ne-a mintit de la inceput. Va rog sa va amintiti. Masina de 5000 a fost la vanzare la lansare aproape 6000 cheala. Eu chiar vreau o masina noua de 5000 chiar daca e Dacie dar vezi, vorba tuturor de sus: noi e fraierii planetei (asa in dezacord, ca suna bine). Un logan nou de 10000 cumparat cache e o afacere proasta. Problema e ca multi nu ne permitem sa luam cache. Angajatii n-au vina dar s-au invatat sa traiasca bine si doare cand nu mai e cum. Vacante de 270 mii, WOW! Protestul e cu 2 zile inainte de a anunta cei din guvern ce modificare se aplica la ultima ordonanta, in caz ca vor face ceva. Oricum ar fi, e inuman si ilegal si ce vor angajatii dar si taxa uluitoare. Am un prieten in Italia care-mi vinde o astra G 1.7 din 2000 cu 1200 euro. Masina functioneaza super. Taxa e 1800 euro. JENANT!
  • +2 (2 voturi)    
    DACIA viseaza cai verzi pe pereti... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:53)

    macchiavelli [anonim]

    problema DAciei nu sunt SH ci lipsa creditului. in vremuri de criza, cand lumea strange temeinic cureaua, nu se mai baga nimeni la credite ptr masini noi. de asta scad vanzarile de masini ORIUNDE nu numai in Romania. iar pe de alta parte, decizia DACIA de a scumpi masinile in LEI, desi cica e criza, este absolut ULUITOARE!!! Dacia are costuri de productie in LEI nu € iar decizia de a creste preturile in raport cu € este o porcarie. poate sindicatul trebuia sa protesteze impotriva acestei decizii in primul rand si dupa aia impotriva SH
  • +2 (2 voturi)    
    Taxa (Marţi, 13 ianuarie 2009, 10:55)

    Ucsi [anonim]

    Am cumpărat o maşină din Germania în noiembrie anul trecut şi aştept cu sufletul la gură să se renunţe la această taxă dictatorială impusă de un premier, drept răzbunare pentru nereuşita în alegeri. Am achiziţionat o maşină de 11 ani cu ajutorul unui credit luat din bancă, deoarece la salariul meu şi în situaţia în care mă aflu nu pot achiziţiona niciodată o maşină nouă, doar furând bani de undeva. Dacă nu se renunţă la această taxă înseamnă că voi fi distrus material, deoarece nu am bani necesar pentru plata acestuia, mă voi uita la o maşină bună, cu care nu pot circula şi voi plăti ratele băncii încă zece ani. Cu ce am fost eu de vină, oare constituţia nu obligă şi pe guvernanţi, la respectarea drepturilor cetatenilor? Înţeleg situaţia oricărei persoane disponibilizate -am avut parte de ea-, dar lucrătorii Daciei să ajungă într-o stare încât să ceară menţinerea taxei, făcând rău, distrugând existenţa altora doar ca lor să le meargă mai bine, mi se pare imoral, inuman, iar conducătorii acestor sindicate ar trebui judecaţi. Dacă se va menţine taxa înseamnă că după 19 ani trăim într-o nouă dictatură. Sutele de mii de disponibilizaţi din alte ramuri, ce vor cere, pe ei cine o să-i înţeleagă? Faceţi bine şi fabricaţi maşini de calitate că cele actuale nu merită mai mult de 4-5000 de euro, maşina mea de 11 ani nu aş schimba cu un Logan nou.
    • 0 (0 voturi)    
      Nasol amice (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:27)

      io [anonim] i-a raspuns lui Ucsi

      Nasol monser. Trebuia sa te duca un pic tartacuta, inainte de a face un credit greu sustenabil. Cum sa-ti spun, masina nu e un drept cuvenit din nastere. Daca ti-o permiti, sa fii sanatos. Dar sa strigi in gura mare precum un prunc nesters la fund, e prostie crasa. Trebuia sa strangi cureaua pentru o masina pe care ti-o puteai permite, sau nu iti cumparai. Simplu.
      Tu sa fii sanatos, ca altceva, prietene, mai greu.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 11:21)

    Vladutz [anonim]

    evident ca asta le este intentia... sa sensibilizeze guvernul prin grevele si protestele lor pana in data de 15 Ianuarie cand se va decide asupra taxei auto (a nush cata oara).

    oare vor reusi? asta e intrebarea cea mai grea... si ar mai fi una... oare guvernul s-ar putea arata de data asta onest si fair?

    vom vedea in scurt timp, DACA nu se va amana data de 15 Ianuarie....
  • 0 (0 voturi)    
    dacia (Marţi, 13 ianuarie 2009, 14:27)

    popys [anonim]

    Dacia... ce sa spun ... nu ma reprezinta nu-mi place si gata ma obligi sa o cumpar ? Cica piata libera cerere si oferta .Aiurea . Ei angajatii aia sindicatul ( lideri cumparati) de ce nu aplica urmatoarea metoda : salarii reduse cu 50% munca si in concediu fara a fi platit plus reducerea altor cheltuieli si in final un pret cu 30-40% a loganului si atunci poate vor vinde pina trece criza . Eu unu logan tot nu-mi iau . NICIODATA cit traiesc ,
  • 0 (0 voturi)    
    taxa in combustibil (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:14)

    maxi taxi [anonim]

    Taxa asta este o taxa de mediu.Mediul este si al celor care vor trai dupa noi, inclusiv ,al propriilor nostri copii.Daca il poluam in halul in care o facem acum, cred ca e normal sa platim pt. asta, dar banii sa se duca in protectia mediului,nu la rotunjirea veniturilor putorilor de pensionari, care dorm pana la ora 11 si dupa aia se plimba gratis cu tramvaiul, iar tu trebuie sa te ridici in picoare ca sa le faci loc.
    Mie mi se pare anormal sa taxezi o masina care nu circul din varii motive dupa capacitate cilindrica si mai stiu eu ce alte criterii a inventat "motocicleta Tariceanu".O masina are emisii in functie de cat combustibil arde.Asa ca introducerea taxei in combustibil mi se pare o treaba de bun -simt.Platesti dupa cate emisii are masina ta.
  • 0 (0 voturi)    
    Răspuns lui io (Marţi, 13 ianuarie 2009, 19:07)

    Ucsi [anonim]

    Nu sunt singurul care cumpără maşină (chiar şi second hand) printr-un credit bancar, deoarece această modalitate este cunoscut în lumea întreagă. Fi sigur, că dacă aş fi fost informat din timp de o lege dictatorială, aş fi avut" tărtăcuţa"la loc. După cele scrise de tine se pare că faci parte din categoria acelor persoane din cauza cărora nu pot răsufla oamenii simpli din fosta categorie de mijloc. Eu mi-am exprimat dezacordul faţă de o lege aberantă, fără ca să-ţi cer părerea. Dacă la noi în ţară se schimb legile atât de des ca femeile chiloţii, o să te atingă şi pe tine cât mai curând o problemă, de la care o să te doară şi "tărtăcuţa" şi "fundul neşters". Dar ce să-ţi povestesc, limbajul pe care l-ai folosit te caracterizează. Sănătate prietene.
  • 0 (0 voturi)    
    protestul muncitorilor de la dacia (Marţi, 13 ianuarie 2009, 19:46)

    un romin [anonim]

    cei de la dacia sunt niste nesimtiti ordinari .ce? din cauza lor sa sufere alti zeci de mii de romini afectati de taxa triplata de imputitu de tariceanu. ma doare undeva ca o sa de-a ei faliment. trebuiau sa fabrice lucruri de calitate nu wc-uri pe 4 roti. tare ma tem ca ei sunt indemnati de tariceanu si gasca lui de scirbosi sa faca o asemenea greva. Doamne de-ar falimenta odata fabrica aia de cadavre dacia ce m-ai m-as bucura, ca a exasperat deja o tara intreaga!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by