Proiect: Instituțiile publice, autogările, piețele vor trebui să monteze parcări speciale pentru biciclete / Lipsa parcărilor va fi amendată cu până la 4.000 de lei

de N.O.     HotNews.ro
Duminică, 15 septembrie 2019, 19:05 Actualitate | Esenţial


Biciclete
Foto: Pixabay
Mai mulți liberali au depus, la Senat, un proiect care prevede dotarea clădirilor publice, a piețelor, a autogărilor sau stațiilor CFR cu parcări pentru biciclete, în acest sens fiind montate suporturile necesare, cât și dispozitive antifurt. Neamenajarea lor duce la amenzi între 2.000 și 4.000 lei, relatează Mediafax.

„(1) Clădirile publice sau de utilitate publică, piețele agroalimentare, târgurile, autogările și stațiile de cale ferată ce deservesc trafic de călători vor fi dotate cu structuri metalice care să permită parcarea concomitentă a minim zece biciclete, cât și montarea pe perioada staționării acestora a unor dispozitive antifurt. (2) În vederea implementării măsurilor prevăzute la alineatul (1) cladirile istorice și de patrimoniu se vor adapta, cu respectarea caracteristicilor arhitectonice, conform reglementărilor legale în domeniu”, prevede proiectul de lege al liberalilor.

„Costurile lucrărilor necesare realizării dotărilor și ale autorizațiilor se suportă din bugetele autorităților administrației publice, centrale sau locale și din sursele proprii ale persoanelor juridice cu capital privat sau de stat, după caz”, mai arată propunerea de lege.

Totodată, autoritățile administrației publice locale și centrale, cât și persoanele juridice cu capital privat sau de stat după caz, au obligația sa includă reprezentanti ai organizațiilor neguvernamentale în comisiile de recepție a lucrărilor de dotare ori de adaptare a obiectivelor prevăzute la alineatele anterioare.

Normele metodologice de aplicare vor fi emise de către Guvern în 60 de zile de la data intrării în vigoare a proiectului de lege. De asemenea, „în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a normelor metodologice, autoritățile administrației publice centrale sau locale și persoanele juridice cu capital privat sau de stat, după caz vor adopta măsurile prevăzute la art. 1”.

Amenzi de până la 4.000 lei pentru lipsa parcărilor pentru biciclete.

Inițiativa legislativă prevede și amenzi de până la 4.000 de lei pentru cei care nu amenajează parcările pentru biciclete, prevăzute și cu dispozitive antifurt.

„Art. 3 Constituie contravenție și se sancționează cu amendă cuprinsă între 2.000 și 4.000 de lei încălcarea dispozițiilor prevăzute la art. 1 si 3. Art.4 Constatarea contravenției prevazute la art.3 se realizează de personalul autorizat ale agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială precum și agenția pentru plăți și inspecție socială a muncipiului București, după caz”, arată proiectul de lege.

Inițiativa legislativă „își propune încurajarea utilizării pe scară largă a bicicletei, atât în mediul urban, cât și cel rural, prin instituirea unor măsuri necesare facilitării parcării bicicletelor în spații publice situate atât în mediul rural, cât și cel urban”, potrivit expunerii de motive a proiectului.

Inițiativa legislativă a fost înregistrată la Senat, prim for sesizat, decizională fiind Camera Deputaților.

În primele cinci luni ale anului 2019, în Bucureşti au fost furate 280 de biciclete, ceea ce relevă o medie de cel puţin un astfel de vehicul sustras pe zi, se arată într-un răspuns al Poliţiei Capitalei, pentru MEDIAFAX. În cursul anului 2018, poliţiştii din Bucureşti au deschis 989 de dosare penale pentru furt de biciclete, care înseamnă tot atâtea vehicule sustrase. Din cele aproape 1.000 de biciclete furate anul trecut, poliţiştii au recuperat 174, a declarat aceeași sursă. În urma unui calcul simplu, rezultă o medie de două biciclete furate pe zi în Capitală.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2861 vizualizari

  • -3 (13 voturi)    
    Felicitari (Duminică, 15 septembrie 2019, 19:42)

    savatuf [utilizator]

    asa da
    • +4 (4 voturi)    
      4000 LEI AMENDA ? (Duminică, 15 septembrie 2019, 21:42)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui savatuf

      4000 LEI AMENDA ? HAHAHA VOR PLATII AMENDA...
    • +1 (1 vot)    
      da si nu (Luni, 16 septembrie 2019, 9:37)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui savatuf

      La noi la banca s-a implementat o parcare de biciclete, dar afara, in fata bancii, pe trotuar. . In prima zi, in numai 2 ore, s-au furat toate (chiar si cele ancorate).
      Asa ca ar fi bine sa na gandim si la masuri anti-furt... gen camere, paza.
      Daca le lasi asa, le fura imediat.
  • +14 (16 voturi)    
    Stațiile CFR (Duminică, 15 septembrie 2019, 20:35)

    fdaniel [utilizator]

    E foarte bine.

    Propun ca stațiile CFR (în primul rând) să fie dotate cu trenuri curate și punctuale, cu toalete curate, să aibă în dotare curățenie și servicii decente.

    Parcă prea am pus vagoanele înaintea locomotivei.....
  • +13 (13 voturi)    
    Instituțiile publice, autogările, piețele (Duminică, 15 septembrie 2019, 20:36)

    florinos [utilizator]

    Instituțiile publice, autogările, piețele si mai ales Primăriile PSD nu au fost in stare sa aduca bordurile la nivelul troturarului in zonele unde se circula cu bicicletele dar acum se da un tun cu rastelurile pentru biciclete.
  • +14 (16 voturi)    
    Dar de PISTE pt biciclete? (Duminică, 15 septembrie 2019, 20:37)

    nick24 [utilizator]

    Nu se mai fac? Anul acesta în București ZERO KM!!!
    De ce? De ce pe la Piața Victoriei s-a pus o bordură în tot anul trecut și doar atât?
  • +6 (6 voturi)    
    Cai verzi (Duminică, 15 septembrie 2019, 21:26)

    bfc [utilizator]

    Visam cai verzi pe pereti.
    Nu suntem in stare sa facem parcari auto pentru a duce si prelua pasagerii de la gari/autogari si vrem biciclete.

    Venit in Cluj-Napoca sa vedeti bataia de joc de la gara: 25 locuri de parcare si la autogara: 0 (da, este ZERO) locuri de parcare (cele 5 care sunt in spate sunt folosite de angajatii autagarii).
    La gara se puteau face parcari subterane dar era mai greu sa furi si asa nu s-au facut. In plus, militia locala nici macar nu iese prin zona (ce sa mai zic de oras) ca sa verifice cine plateste parcarea sau nu ... sunt masini care aduna praf in parcarea garii.

    PNL si P$D aceasi mafie....
    • +1 (1 vot)    
      cate ar trebui sa fie? (Luni, 16 septembrie 2019, 12:09)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui bfc

      Singura hiba cu cele 25 de locuri de la gara (ar mai fi si parcarea de la Dedeman din spate) este ca nu au limita de timp 30 de minute.. ca doar vii sa astepti pe cineva, nu vii sa-ti lasi masina la gara cand pleci in concediu, nu?
  • +6 (6 voturi)    
    Mai e mult până departe (Duminică, 15 septembrie 2019, 21:39)

    spirache [utilizator]

    In Germania așa este. Sunt rastele pentru biciclete langa gări, dar la noi mai trebuie până acolo: piste, șoferi ceva mai civilizați, sentimentul comun că nu ți se fură bicicleta, șefi de gara, administratori de piață responsabili ( :)))) ). Inițiativa nu e deloc rea, dar ardem prea multe etape și totul va sfârși in derizoriu. Azi in București pe podul de la Ikea un Renault Clio cu un domn și o doamna (60 de ani cca). Domnul tot aruncă ceva pe geam: coji de nucă. Doamna sau el spărgea nuci, mâncau și aruncau coji pe geam. Ori in Romania 90 % din populație într-un fel sau altul aruncă coji de nucă pe geamul mașinii.
    • 0 (0 voturi)    
      ba eu zic ca este invers: 10% arunca coji (Luni, 16 septembrie 2019, 11:31)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      pe geam si e necivilizata...doar ca o face asa de stringent, ca o face cat pentru 90%.
  • +8 (8 voturi)    
    Cum spuneam... (Duminică, 15 septembrie 2019, 22:08)

    Gabu [utilizator]

    Avem toate legile din lume dar doar câteva se aplică! Luaţi spre exemplu legea despre segregarea gunoiului. Câte ghene de gunoi respectă, în oraşul dumneavoastră?
  • -2 (12 voturi)    
    Dar bicicletele pe unde circula? (Duminică, 15 septembrie 2019, 22:17)

    Intermezzo [utilizator]

    Raspuns: peste tot. Si pe trotuare, si pe carosabil, si pe treceri de pietoni, si pe pistele de biciclete, acolo unde ele exista. Un pieton nu se mai poate socoti in siguranta nicaieri. Ne indreptam spre o epoca a DICTATURII BICICLETELOR. Si inca nu s-au dezlantuit trotinetele. Si inca nu s-au raspindit placile cu acumulatori sau rolele cu acumulatori. Care este adevarul? Ca nu avem orase construite special pentru toti iubitorii de deplasare in viteza. Orasele noastre sunt construite pentru masini care sa mearga pe carosabil si pentru pietoni care sa mearga pe trotuare. Pentru biciclete, trotinete, placi, role si ce-o mai aparea trebuie orase noi construite inca de la inceput cu piste special dedicate noilor inventii. Cum trebuie sa fie acele piste? Sa fie cum or fi dar sa fie separate net, fizic, de trotuarele pe care merg pietoni. Tuneluri, santuri, ingradituri cu garduri, orice dar sa nu se apropie de pietoni. Stiu, exaltatii vor zbiera din toti rarunchii: dar la Amsterdam cum e? Insa asta nu e un argument. Si la Auschwitz era ALTFEL dar asta nu legitimeaza modelul Auschwitz.
    • -2 (10 voturi)    
      valeu mamitzo, ne-au asaltat bicicletele! (Luni, 16 septembrie 2019, 1:53)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      bietul pieton turmentat, nu mai are loc de coana mitza..
      • 0 (0 voturi)    
        Te-ai miscat repede... (Luni, 16 septembrie 2019, 19:44)

        Intermezzo [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Si n-ai ratat ocazia de a ne arăta ce bășcălios esti. Că altceva, ce sa arati?
  • +1 (1 vot)    
    Important este să (Luni, 16 septembrie 2019, 7:18)

    nick24 [utilizator]

    se pună și o cameră pe rastel, altfel va apărea o nouă meserie f bănoasă: HOȚII DE BICICLETE!
  • +2 (2 voturi)    
    Mai e mult pana departe (Luni, 16 septembrie 2019, 8:40)

    Frankie [utilizator]

    Pana se va civiliza si Romania, va mai trece cel putin un secol...
    • 0 (0 voturi)    
      Cu o conditie (Luni, 16 septembrie 2019, 9:48)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Sa o apuce pe calea corecta.
      Momentan Romania merge spre inapoi asa ca un secol pare prea putin.
      In Polonia, o tara ce a plecat la drum in cam acelasi moment cu noi, lucrurile sunt incredibile.
      In ultimii 20-30 de ani au consttruit autostrazi, sosele nationale si mai ales ceea ce ma uimeste au construit piste de bicileca adevarate. Adica sunt fasii late de 2-3 m pavate sau betonate total separate de drumul principal. Au facut rampe de urcare pe diverite pasarele. Nu sunt perfecte, au unghiuri la 90 grade unele dar au facut. Pe langa asta, la ei exista trotuare.
      Pare incredibil pentru un Bucurestean sa vada ca exista trotuare. Nu cu masini parcate pe ele, nu cu mormane de moloz sau gunoie.
      Dar m-a surprins si altceva. La semaforuil rosu, chiar pe strazi mai laturalnice, oamenii asteapta. Nu vine nici o masina este evident, dar ei asteapta.
      Atentie: daca eu am trecut pe rosu, au inceput sa treaca si ei. E de ajuns ca un singur om care nu respecta legea sa le dea un impuls. Am facut asta de cateva ori si am observat acelasi lucru.
      Mai e ceva: pentru viraj la dreapta sau la stanga , soferii stau in rand pe coloana respectiva. Desi ar fi simplu sa ocoleasca si sa se bage marlanul in fata. Dar nu o fac. De ce? Ei nu se grabesc ca noi? Poate ca asta explica de ce ei evolueaza si noi ascultam manele.
  • 0 (0 voturi)    
    Buna dimineata! (Luni, 16 septembrie 2019, 9:52)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Foarte bine ca a aparut initiativa, dar este foarte, foarte tarziu!

    De peste zece ani eu sustin ca in oras problema principla nu este lipsa pistelor de biciclete, ci "ce faci cu bicla cand ai ajuns la destinatie?"
    La noi la firma mai sunt solutii, dar ce faci cand mergi la scoala, la magazin, la adminsitratia publica, la spital?!
  • -1 (1 vot)    
    nu stiu de ce se tot (Luni, 16 septembrie 2019, 17:32)

    Mistrelutz [utilizator]

    promoveaza bicicletele si tot felul de beneficii pentru ele,cadn,realist,mergi cu bicicleta maxim 4 luni pe an,cam atat permite vremea..si va fi si mai rau in urmatorii ani


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version