Accidentul aviatic de luni din Muntii Apuseni ar putea sa fi fost cauzat de o problema tehnica aparuta la aeronava, insa concluziile oficiale ale anchetei vor fi prezentate in maximum 30 de zile, a declarat, marti, pentru Agerpres, Aleodor Francu, presedintele Romatsa: "Romatsa realizeaza acum o analiza interna, revedem momentele zborului si timpii, precum si convorbirile cu pilotul. Avionul a plecat pe ruta Bucuresti-Oradea, iar pilotul a reclamat conditii meteo favorabile givrajului si a cerut permisiunea sa reduca altitudinea. Apoi comunicarea cu el s-a intrerupt cand a ajuns la 2.000 de metri", a precizat Aleodor Francu.

El a explicat ca givrajul inseamna ca, la temperaturi joase, particulele de apa se transforma in gheata si se depun pe elice si pe alte echipamente ale avionului, schimband greutatea aparatului de zbor si facand mult mai dificila controlarea lui. "In aceste situatii, se actioneaza sistemul de degivrare sau se cauta o zona mai calda", a adaugat oficialul Romatsa.

Intrebat daca, in acest caz, pilotul a actionat conform procedurilor, Francu a raspuns: "Nu stiu daca a actionat conform procedurilor, comisia de ancheta va spune asta".

Totodata, intrebat daca se ia in calcul si o eroare de pilotaj, reprezentantul Romatsa a spus: "Eu nu iau in calcul absolut nimic, exista o comisie care realizeaza aceasta ancheta. In mod normal, o ancheta se termina in 30 de zile, cand se prezinta concluziile preliminare".

O echipa complexa formata din procurori, specialisti criminalisti si inspectori ai Aviatiei Civile a plecat marti, in jurul orei 10:00, spre locul in care luni dupa-amiaza un avion cu sapte persoane la bord a aterizat fortat in Muntii Apuseni. In cursul noptii, la fata locului s-au aflat procurori care au facut primele constatari.

Procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Alba Iulia, Augustin Lazar, care coordoneaza aceasta ancheta, a declarat pentru Agerpres ca cercetarile sunt reluate marti, printre cei care vor ancheta aflandu-se si o echipa specializata in accidente aviatice de la Institutul de Criminalistica, ofiteri criminalisti din Alba si Cluj, precum si specialisti in aviatia civila.

In ceea ce priveste cadavrele celor doua victime, pilotul Adrian Iovan si o studenta, acestea au fost transportate la Serviciul de Medicina Legala Alba pentru efectuarea necropsiei, a precizat Augustin Lazar.

Dupa ce se va stabili exact locul in care a cazut avionul, fiind vorba de un versant ale carui pante se afla una pe raza judetului Alba, cealalta pe raza judetului Cluj, ancheta va ramane sa fie coordonata de procurorii din Alba, respectiv va fi preluata de cei ai Parchetului de pe langa Curtea de Apel Cluj Napoca, dupa efectuarea actelor cu caracter de urgenta.

Doua persoane au decedat si cinci a fost ranite dupa ce avionul in care se aflau, de tip BN 2, a cazut intr-o zona impadurita din Apuseni, in zona Varfului Petreasa, la peste 1.200 de metri altitudine. Cele sapte persoane aflate la bord, doi membri ai echipajului si cinci persoane din echipa medicala, se deplasau la Oradea pentru o operatie de prelevare de organe pentru transplant.

Epava avionului si victimele au fost descoperite de un padurar din Alba.

Citeste si: