UPDATE Pilotul Adrian Iovan a murit in urma accidentului de avion din judetul Cluj - adjunct Salvamont Bihor

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 20 ianuarie 2014, 23:14 Actualitate | Esenţial

Una dintre victimele accidentului aviatic de luni dupa-amiaza, din Muntii Apuseni, a murit, a declarat, in cursul serii, purtatorul de cuvant al ISU Alba, Alina Marescu, fara a preciza numele acesteia. Adrian Iovan, care pilota avionul aterizat fortat, este persoana decedata in accidentul aviatic, au declarat, pentru Mediafax, surse din MAI.

UPDATE Adjunctul Salvamont Bihor, Adrian Marin, a confirmat, dupa miezul noptii, ca pilotul Adrian Iovan a decedat, precizand ca mai exista o victima, o studenta rezidenta.

Toate cele sapte persoane din avionul care a aterizat fortat au fost gasite de un padurar.

Purtatorul de cuvant al ISU Alba, Alina Marescu, a declarat ca una dintre victimele accidentului a murit, a declarat, in cursul serii, fara a preciza numele acesteia.

Aceasta a precizat ca o persoana din cele sapte aflate in avionul care a aterizat fortat a murit, iar celelalte sase victime au fost preluate de echipele de salvare si vor fi coborate pana in comuna Horea, de unde vor fi preluate de ambulante.

Iovan avea 55 de ani si o cariera de peste 30 de ani ca pilot la Tarom si BlueAir.

Adrian Iovan avea o experienta de peste 16.000 de ore de zbor si licentele in termen de valabilitate, potrivit Ministerului Transporturilor.

Dupa pensionare, el le preda studentilor din anii terminali ai Scolii de Piloti si pilota avioane de mici dimensiuni.

Adrian Iovan a fost casatorit cu designerul Romanita Iovan, pe care a cunoscut-o in timpul unui zbor. Au impreuna un fiu, Albert. Pilotul avea si o fiica, in varsta de 27 de ani, dintr-o casatorie anterioara.

Adrian Iovan a fost intens mediatizat dupa ce a impuscat mortal un hot care incerca sa sparga locuinta familiei, in octombrie 2005.

Pilotul Adrian Iovan a avut ultima convorbire cu cei de la Romatsa dupa ce a trecut de Sibiu, cand a anuntat ca va cobori la o altitudine de 2.100 de metri, mai mica decat cea normala, pentru ca nu vedea nimic din cauza cetii, a declarat luni, pentru Mediafax, presedintele Romatsa, Aleodor Francu.

Directorul Romatsa, Aleodor Francu, a precizat ca aeronova condusa de Iovan a plecat in scop umanitar, pilotul avand ultima convorbire cu ei dupa ce a depasit zona Sibiului.

Pilotul ar fi anuntat atunci ca va cobari la 2.100 de metri, din cauza conditiilor meteo nefavorabile, explicand ca nu vede nimic din cauza cetii.

"A coborat pentru a vedea spatiul. In acel moment, s-a pierdut legatura cu el. De la inceput, s-a stiut ca sunt conditii meteo nefavorabile, dar au plecat in aceasta cursa umanitara. Si faptul ca a reusit sa coboare aeronava intr-o zona extrem de dificila din punct de vedere al reliefului si al conditiilor meteorologice este un succes al pilotului", a declarat presedintele Romatsa.

Citeste si:


  • VIDEO Imagini cu avionul BN 2A-27 dupa accidentul din muntii Apuseni
  • Totul despre avionul care a aterizat fortat in Apuseni: Un model Britten-Norman Islander BN 2A-27, fabricat in 1977 la actualul Romaero


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

26235 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    tare.. (Luni, 20 ianuarie 2014, 23:24)

    liviu_ [utilizator]

    mi-e teama ca asta e doar inceputu...
  • +17 (23 voturi)    
    demisii si puscarie (Luni, 20 ianuarie 2014, 23:52)

    timp tamp [utilizator]

    Derbedeii de la Interne, ROMATSA, sefii SMURD, ISU Arafatu, prefectul, Uioreanu Stroe, Dusa si capcaunul Ponta urgent la PUSCARIE pentru minciuna continua de la ora 16 la ora 23
  • +20 (22 voturi)    
    PM dezimformat (Marţi, 21 ianuarie 2014, 0:05)

    MihneaR [utilizator]

    Pai n-a spus Ponta in direct la B1TV ca nu a murit nimeni?!
    • +10 (14 voturi)    
      nesimtire, inconstienta, guvernarea lu' peste (Marţi, 21 ianuarie 2014, 0:26)

      U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui MihneaR

      Bine ca data asta nu juca baschet...vorbea la o televiziune basista.. in vreme ce securistii si autoritatile beleghereau prin paduri iar victimele accidentului inghetau...
    • +1 (1 vot)    
      Pana la orele 11 pm, nu murise nimeni! (Marţi, 21 ianuarie 2014, 13:11)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui MihneaR

      Esti real?
  • -7 (17 voturi)    
    Nu ar fi murit daca nu-i micsorau pensia (Marţi, 21 ianuarie 2014, 0:12)

    HarryP [utilizator]

    Adrian Iovan, ca si orice pilot pensionat, nu merita pus in situatia sa-si riste viata la varsta de pensionar dar coruptia clasei politice musca din rezervele financiare ale Romaniei si politicienii corupti se gandesc sa micsoreze pensiile aviatorilor si in felul acesta le iau si viata la propriu impingandu-i sa munceasca, sa zboare, la varste cand ei ar trebui sa priveasca cu pace sufleteasca la focul jucaus al flacarilor in semineurile lor binemeritate. Odihnestete in pace Adrian Iovan!
    • +2 (2 voturi)    
      Un pilot adevarat (Marţi, 21 ianuarie 2014, 8:38)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui HarryP

      Zborul e ca un drog. Daca il faci cu pasiune nu poti trai fara el. Instructorul meu este pensionar de ani buni si are peste 15000 h de zbor si zboara si azi si instruieste.
  • +14 (18 voturi)    
    De atit sintem in stare..... (Marţi, 21 ianuarie 2014, 0:18)

    CetateanulRoman [utilizator]

    posturile de conducere/raspundere sint ocupate politic. Licitatiile truncate ne furnizeaza aparatura 3-rd/4-th hand prezentata drept cutting-edge technology! Buimaci care "au si ei de lucru" si care intreaba (si se intreaba!) "ce vrei ba sa fac pt salariu' asta?!"
    Pe linga tragedia personala a persoanelor implicate in accident; pe linga nenorocirea ce a lovit familiile celor disparuti (Dumnezeu sa-i odihneasca!) sint o gramada de intrebari....
    Daca am fost in stare sa gasim in 6 ore un aparat prabusit ce nu s-a ascuns inainte de accident, si care avea citusi de putin un plan de zbor: sintem in stare sa asiguram apararea spatiului aerian? naval? terestru?
    Daca erau mai prieteni cu Unchiu Sam ar fi avut curajul sa il sune sa se uite un pic pe satelit .Probabil ar fi durat cam 5 minute (amprenta termica a avionului fata de mediul rece inconjurator e usor de detectat). Pe la meet-engurile aviatice epar niste Puma SOCATcu camera termica pt detectarea de blindate.....In fine. De atit sintem in stare. Habarnisti, pupincuristi, blatisti, panarame si hoti - cei 15000 de specialist ce conduc tara prin rotatie, sa ajunga fiecare la ciolan....
    Ai mila Doamne....
    • +8 (10 voturi)    
      Ce SOCAT, ce transpondere, ce balize sos... (Marţi, 21 ianuarie 2014, 1:09)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      i-a gasit un padurar...
      • +2 (2 voturi)    
        Tehnica (Marţi, 21 ianuarie 2014, 8:39)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        Transponderele nu merg la sol intre munti pentru ca nu exista semnal direct intre radar si avion.

        Si doi la mana, toata tehnica iti moare daca la impact se intampla ceva cu cablurile de alimentare sau sursa de curent.
    • +7 (13 voturi)    
      nu doar atat! (Marţi, 21 ianuarie 2014, 1:25)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Dar aveam OBLIGATIE implementarea si functionalitatea serviciului "localizare" al 122!!
      Obligatie care a fost RAPORTATA ca fiind indeplinita!!

      Vreau sa-i vad ZBURAND din functii (si inchisi pentru omor!!) pe NESIMTITII de la STS, ISU si companiile de telefonie mobila - care au raportat FALS ca obligatia a fost indeplinita!!

      Daca serviciul ar fi fost functional - oamenii aceia ar fi fost acum in viata!!
  • +14 (20 voturi)    
    A3 a declansat ofensiva impotriva SRI (Marţi, 21 ianuarie 2014, 0:28)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    SRI a fost declarat de haita A3 vinovat pentru ca nu au putut localiza exact locul epavei avionului, in timp ce politicienii sunt localzati si ascultati fara probleme tehnice.
    Presupun ca vor declansa de indata un linsaj impotriva directorlui SRI.
    • +11 (15 voturi)    
      Sa nu poti localiza avionul si sa te numesti SRI (Marţi, 21 ianuarie 2014, 0:34)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      1. Sa nu poti localiza avionul si sa te numesti SRI

      STS etc.. e de tot rahatul


      2. Sa nu poti ajunge la victime inaintea padurarilor

      si sa te numesti Jandarmerie e de tot rahatul

      (bine ca la batutul taranilor din Pungesti pot fi trimisi 2000 )


      3. Sa nu poti cara victimele de pe munte inaintea

      padurarilor si sa te numesti ISU e de tot rahatul



      4. Alo Plagiatorule se aude ????

      Tu esti primul raspunzator ca sef al executivului.

      Erai iarasi la baschet ???
    • -3 (9 voturi)    
      ... (Marţi, 21 ianuarie 2014, 0:47)

      ladrone [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Si n-au dreptate? Cine trebuia sa-i localizeze? Mos Craciun?
    • +4 (6 voturi)    
      sa vedem daca-l ia in tarbaca... (Marţi, 21 ianuarie 2014, 1:08)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      ...si pe Ponta, pentru incompetenta sistemului patronat de tovarasi...
      Sau tot Basescu e de vina si aici?
    • +7 (9 voturi)    
      STS & SRI ce pazesc? (Marţi, 21 ianuarie 2014, 1:14)

      mxxl [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      nu ca le dau dreptate celor de la Latrina3 dar la faza asta au dreptate. la fel s-a pus problema si la alte posturi tv. Cum e posibil ca in anul 2014 in conditiile in care existau comunicatii mobile (convorbiri telefonice) intre supravietuitori si autoritatile statului sa nu poata fi localizati??? STS & SRI ce pazesc???
    • +1 (5 voturi)    
      sa-i salvam de linsaj atunci! (Marţi, 21 ianuarie 2014, 1:16)

      U_swamp [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Adevarul e ca securistii de rit nou ai Romanicii erau ocupati sa-l gaseasca pe al de sparse contul de arici-pogonici al lui Maior! Citiva "specialisti" care nu se ocupau de "criminalitate informatica" aveau doapele in urechi ascultindu-i pe corupti...Cine pm sa fie cu creierasul liber si competent sa detecteze cu abacul coordonatele GPS ale telefoanelor mobile ale victimelor?
    • +4 (8 voturi)    
      si bine face!! (Marţi, 21 ianuarie 2014, 1:40)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Daca SRI s-ar tine si de altceva decat de tzepe (adica daca si-ar fi facut treaba ca lumea) oamenii aceia ar fi aum in viata!!

      Sa-si faca SI astia seppukku, la un loc cu cei de la ISU, STS, companiile de telefonie mobila samd...!!
    • 0 (6 voturi)    
      sri & sts (Marţi, 21 ianuarie 2014, 7:54)

      asdff [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      n-aveau timp de triangulari, toate efectivele erau la ascultat telefoane
  • +11 (11 voturi)    
    doamne fereste (Marţi, 21 ianuarie 2014, 1:17)

    liviusmaximus [utilizator]

    Rip . Pe de alta parte, indiferent despre ce parte politica discutam, nu e cazul sa fie exploatata aceasta tragedie. Imi imaginez insa ce s-ar intampla in cazul unui cutremur serios in ro...si mi-e groaza de neputinta noastra.
  • +5 (11 voturi)    
    O situatie nefericita. (Marţi, 21 ianuarie 2014, 1:46)

    Andy500 [utilizator]

    R.I.P.!

    Ce nu inteleg eu, e de ce toata lumea vorbea la telefon, dar nimeni nu a incercat sa afle coordonatele GPS ale lor. Daca exista cel putin un smartphone asupra victimelor puteau trimite prin SMS coordonatele GPS, pentru ca probabil triangularea era imposibila avand in vedere zona.
    • +6 (6 voturi)    
      Da, insa (Marţi, 21 ianuarie 2014, 8:41)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      1. daca aveau un GPS functional

      2. daca semnalul GPS nu era imprastiat de frunzele copacilor inainte sa ajunga la antena

      3. daca aveau un software capabil sa le afiseze coordonatele in forma numerica

      4. daca stiau sa citeasca coordonatele

      Si intre toate aceste puncte "daca" exista conjunctia sau semnul logic SI.
  • +6 (6 voturi)    
    Incompetenta si nepasare (Marţi, 21 ianuarie 2014, 2:50)

    Primula [utilizator]

    Atunci cand autoritatile dau dovada de incompetenta si nepasare, tot oamenii de rand se mobilizeaza, sar sa acorde ajutor in situatii de criza. Am inteles ca un padurar I-a descoperit, dar au fost si alti voluntari care au participat la cautari. Cine plateste pentru lipsa de profesionalism a tuturor institutiilor care ar fi trebuit sa actioneze pentru a acorda ajutor?
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 21 ianuarie 2014, 10:19)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui Primula

      Păi dacă te uiţi la ştiri în ultimii 10 ani (din 2004 încoace) off-roaderii sunt golani, puşti de bani gata, duşmani ai mediului înconjurător, duşmani ai poporului, bogaţi îmbuibaţi etc - dar într-o zi ai nevoie de ei şi atunci realizezi care e realitatea.
  • 0 (6 voturi)    
    S.F. (Marţi, 21 ianuarie 2014, 3:02)

    Airwaves [utilizator]

    E la moda sa iti cumperi telefoane cat mai sofisticate dar sa nu ai habar sa le folosesti.

    Dintre toti pasagerii aia, nici unul nu a fost in stare sa deschida un google maps? Sa nu imi ziceti ca nici unul dintre ei nu avea smartphone, un gps, un pna, un rahat ceva.

    La fel de SF e si faptul ca firma/firmele de telefonie mobila la care erau abonati oamenii astia, nu a sarit in ajutor. Ei erau primii terti care putea sti cu certitudine pozitia terminalelor (cu o eroare de +/- 500 de metri.
    • +4 (4 voturi)    
      Goniometria (Marţi, 21 ianuarie 2014, 8:44)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Sa faci goniometrie cu o singura ancora (din text cred ca sunteti un specialist caci altfel nu v-ati spune parerea) nu e usor. Ca sa vorbesti la mobil ai nevoie de o antena. Ca sa localizezi ai nevoie de 3. Ca sa ai precizie ai nevoie de 4. Le aveau in zona?

      GPS-ul este un semnal foarte slab. Frunzele copacilor puteau foarte bine sa obstructioneze semnalul pentru un receiver cu antena de mic castig (mobil). Un GPS cu antena performanta poate aveau dar s-a stricat sau s-a ratacit in intuneric.

      Nu-i asa ca le recomandati sa fi avut si o drujba cu care intai sa taie copacii ca sa aiba semnal GPS?
    • +6 (6 voturi)    
      SF esti tu (Marţi, 21 ianuarie 2014, 9:13)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Unde in creieru muntilor ai tu semnal 3G pentru google maps? In plus, celulele GSM sunt amplasate la cel putin 5km in zonele montane, deci nici localizarea cu GSM avea o eroare de 5 km patrati !
      Cat despre GPS, padura ecrana totul...
      Asta vorbind oricum aici, la cald, nu in frig cum erau ei unde itervenea si socul, groaza.


      • +1 (1 vot)    
        km 2 (Marţi, 21 ianuarie 2014, 11:35)

        CaimacLaurentiu [anonim] i-a raspuns lui Miky60

        25 km patrati...
    • +3 (3 voturi)    
      LOL - tehnica si comentacii (Marţi, 21 ianuarie 2014, 10:16)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Google Maps nu funcţionează fără 3G. N-ai trafic de date, în cazul ipotetic în care prinde semnal GPS îţi arată un punct pe o suprafaţă goală. Nu are hărţile stocate în telefon, le downloadează pe parcurs. Ca să ai pe ecran coordonatele şi harta fără trafic de date îţi trebuie o aplicaţie de genul iGO pentru hartă şi GPS Status pentru coordonate.
  • +5 (5 voturi)    
    firmele (Marţi, 21 ianuarie 2014, 7:50)

    asdff [utilizator]

    Depinde daca i-a intrebat cineva.
  • +1 (1 vot)    
    Criza (Marţi, 21 ianuarie 2014, 12:03)

    andrei.s [utilizator]

    Adrian Iovan a reusit sa salveze vieti, dincolo de scopul acelei operatiuni de transplant. Intrebarile de acum se refera la modul dezastruos in care a fost gestionata situatia aceasta de criza.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri