Persoanele care vor sustine proba de traseu pentru obtinerea permiselor de conducere din categoria A vor fi supravegheate in timpul examenului dintr-o masina de catre un politist si vor comunica cu acesta prin intermediul unei statii de emisie-receptie, spun reprezentanti ai unor scoli de soferi, citati de Mediafax.

Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de ordin care reglementeaza noile norme pentru autorizarea scolilor de soferi si instructorilor auto, precum si metodologia de organizare si desfasurare a cursurilor de pregatire teoretica si practica a cursantilor.

Proiectul, aflat in procedura de avizare, urmeaza sa fie dezbatut si de Comisia de Dialog Social, din care fac parte patronatele si sindicatele reprezentative pentru acest domeniu de activitate, care pot aduce unele modificari.

Una dintre cele mai importante modificari consta in schimbarea modului de pregatire al examenului pentru obtinerea permisului de conducere din categoria A, destinata motociclistilor, in conditiile in care cei care doresc sa obtina permisul vor fi obligati ca, pe langa examenul teoretic si cel practic, sustinut in poligon, sa dea si o proba de traseu, in trafic.

Directorul general al unei scoli de soferi din Capitala, Mircea Grigore, a explicat cum va fi organizata examinarea in trafic a motociclistilor.

"Instructorul va sta, in timpul examenului, pe saua motocicletei, in timp ce politistul examinator va urmari elevul dintr-o masina si va comunica cu acesta prin statie. In acest sens, cursantul va auzi comenzile politistului si va putea raspunde prin intermediul unui echipament emisie-receptie montat in casca", a declarat Mircea Grigore.

Motocicletele folosite la examinarea pentru permisul de categoria A trebuie sa aiba cel putin 600 de centimetri cubi, iar puterea motorului sa fie de 25 de kilowati, in conditiile in care, in momentul de fata, o motocicleta cu motorul de 120 de centimetri cubi si care atinge viteza maxima de 100 de kilometri pe ora, este indeajuns.

Pentru obtinerea permisului din categoria A1, examenul va fi sustinut numai pe motociclete a caror capacitate cilindrica este de cel putin 120 de centimetri cubi si care pot atinge 90 de kilometri pe ora. In prezent, pentru categoria A1 sunt utilizate motoare de 75 de centimetri cubi.