Autotrenul romanesc implicat intr-un accident in Ungaria, soldat cu moartea a 14 romani, a derapat de pe banda sa de mers dupa o curba, pe autostrada M43, si a patruns pe contrasens, unde a intrat in coliziune frontala cu un microbuz inmatriculat in Romania, a anuntat politia ungara, citata de MTI, transmite Mediafax.

Paisprezece persoane au murit - trei copii, patru femei si sapte barbati - cand un microbuz romanesc a fost lovit frontal de un autotren, pe autostrada M43, in apropiere de Szeged, in sudul Ungariei, in noaptea de duminica spre luni.

Autotrenul, care transporta lemn din Arad catre Germania, a derapat de pe banda sa de mers dupa o curba, a rupt bara care desparte cele doua sensuri de mers, s-a rasturnat si a intrat in coliziune frontala cu microbuzul care venea din sens opus, a declarat pentru MTI un purtator de cuvant al politiei din Csongrad.

Microbuzul, cu o capacitate de 15 persoane, efectua o cursa din Valencia (Spania) spre Bucuresti, a precizat Szabolcs Szenti.

Ambele vehicule au ajuns in santul de la marginea drumului, potrivit corespondentului agentiei de presa MTI de la locul accidentului.

Paisprezece pasageri din microbuz au murit pe loc, iar altul este in stare critica. Soferul autotrenului a fost de asemenea ranit. Ambii raniti au fost transportati la un spital din Szeged.

Autostrada va ramane inchisa pe portiunea unde a avut loc accidentul pana la incheierea operatiunilor de interventie. Politia a demarat proceduri legale.

Purtatorul de cuvant al Politiei din Szeged a explicat ca nu poate preciza deocamdata daca barbatul in stare critica este soferul microbuzului sau un pasager.

De asemenea, el a afirmat ca politistii au prelevat probe de sange de la soferul autocamionului, iar din primele informatii reiese ca acesta nu consumase bauturi alcoolice.

TIR-ul implicat in accident, al unei firme detinute de un fost politist de frontiera, demis dupa ce a fost condamnat pentru ucidere din culpa

Tir-ul implicat in accidentul din Ungaria este detinut de o firma de transport din Arad, ai carei patroni sunt un fost politist de frontiera condamnat pentru ucidere din culpa si mama acestuia, femeia afirmand ca nu crede ca soferul a adormit la volan.

Firma care detine camionul implicat in accidentul din Ungaria se numeste Transalex si are sediul intr-un apartament dintr-un bloc din municipiul Arad, iar soferul plecase in cursa duminica seara, transportand componente pentru mobilier din Arad in Germania.

Firma este detinuta de un fost politist de frontiera si de mama acestuia, femeia declarand pentru Mediafax ca soferul TIR-ului nu era obosit, pentru ca a plecat in cursa duminica seara, la ora 22.00, si a vorbit cu el la telefon cu cateva minute inainte de producerea accidentului.

Femeia a spus ca soferul a iesit din tara prin Vama Nadlac, in cursul noptii.

"Nu era obosit, nu cred ca avea cum sa adoarma la volan, l-am contactat cu putin inainte de producerea accidentului si era in forma, chiar bine dispus", a declarat femeia, Maria Fratila.

Ea a spus ca este proprietara a firmei de transport impreuna cu fiul ei, Alexandru Fratila.

Alexandru Fratila este fost politist de frontiera din Arad, care a fost demis in 28 februarie 2011, dupa ce a fost condamnat definitiv pentru ucidere din culpa, in urma unui accident rutier.

"Incetarea raporturilor de serviciu a avut loc ca urmare a condamnarii prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva pentru ucidere din culpa. Condamnarea a fost la doi ani de inchisoare cu suspendare", a declarat Octavian Tocaciu, purtatorul de cuvant al Politiei de Frontiera Arad.

Fostul politist de frontiera a fost implicat intr-un accident rutier soldat cu moartea unui barbat.

Referitor la soferul TIR-ului implicat in accidentul din Ungaria, acesta are 31 de ani, se numeste Ovidiu Munteanu si lucra la firma din Arad de trei ani. El a fost grav ranit in urma accidentului.

Microbuzul implicat in accident era inmatriculat in Arges si era condus de un barbat din Pitesti. Acesta este, de altfel, si proprietarul microbuzului, care avea o firma de transport si efectua curse interne si externe.

La momentul accidentului, tanarul facea o cursa din Spania in Romania, fiind insotit de tatal sau si de cumnatul sau.