Epidemiologul-șef al Suediei admite că prea mulți oameni au murit

de S.J.     HotNews.ro
Miercuri, 3 iunie 2020, 14:22 Actualitate | Coronavirus


Anders Tegnell
Foto: Captura YouTube
Epidemiologul-șef al Suediei și arhitectul abordării relaxate asupra combaterii pandemiei de COVID-19 a admis că țara a înregistrat prea multe decese din cauza noului coronavirus și că ar fi trebuit făcute mai multe pentru a preveni răspândirea sa, relatează The Guardian.

Anders Tegnell, care în trecut a criticat carantinele stricte impuse de alte țări ca nefiind sustenabile pe termen lung, a declarat miercuri pentru Swedish Radio că există „în mod evident un potențial pentru îmbunătățiri în ceea ce am făcut”, în Suedia.

Întrebat dacă prea mulți suedezi au murit din cauza COVID-19, acesta a răspuns: „Da, absolut”, adăugând că țara va trebui să analizeze în viitor dacă ar fi fost vreun mod de a preveni un asemenea bilanț ridicat al deceselor.

Rata deceselor pe cap de locuitor a Suediei a fost cea mai mare din lume timp de 7 zile la rând până în 2 iunie, potrivit cifrelor ourworldindata.com iar săptămâna aceasta guvernul a cedat presiunilor opoziției, promițând constituirea unei comisii care să ancheteze strategia antiCOVID-19 a țării.

„Dacă ar fi să întâlnim aceeași boală din nou cunoscând exact ce știm astăzi despre ea, cred că am fi hotărât să facem ceva între ceea ce a făcut Suedia și ceea ce a făcut restul lumii”, a afirmat epidemiologul, adăugând că ar fi „bine de știut exact ce trebuie închis pentru a preveni mai bine răspândirea infecției”.

Bazându-se pe simțul civic al cetățenilor săi, Suedia a închis școlile pentru elevii de peste 16 ani și a interzis adunările de mai mult de 50 de persoane dar a sfătuit doar - în loc să impună - evitarea călătoriilor neesențiale și rămasul în casă pentru persoanele bolnave și vârstnice. Magazinele, restaurantele și sălile de forță au rămas deschise.

Tegnell a declarat la Swedish Radio că nu este încă clar exact ce ar fi trebuit să facă diferit țara sau dacă restricțiile ar fi trebuit introduse simultan sau pas cu pas.

„Alte țări au început cu multe măsuri impuse toate deodată. Problema cu această abordare este că nu cunoști care din măsurile luate sunt cele mai eficiente”, a afirmat acesta, adăugând că trebuie trase concluzii despre „ce altceva, în afară de ce am făcut, ai putea face fără să impui o carantină totală”.

În pofida obiectivului declarat de a proteja populația vârstnică, strategia suedeză a fost în mod deosebit de catastrofală pentru această categorie de vârstă, 94% din persoanele care și-au pierdut viața în Suedia din cauza COVID-19 având peste 70 de ani, jumătate din decese fiind înregistrate în azilurile de bătrâni.

Predecesoarea lui Tegnell, Annika Linde, care a deținut funcția de epidemiolog-șef între 2005 și 2013, a declarat săptămâna trecută că, deși inițial a susținut strategia autorităților, a început să își reevalueze opinia pe măsură ce virusul făcea ravagii în rândul populației vârstnice.

„Îmi dau acum seama că nu a existat deloc nicio strategie pentru vârstnici”, a declarat Linde, adăugând că „nu înțeleg cum pot unii susține că nivelul de pregătire a fost bun, când de fapt a fost jalnic”.

Citește și:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5972 vizualizari

  • +8 (30 voturi)    
    Unde-i minte-i si prostie... (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:37)

    Cataleya [utilizator]

    "Tegnell a declarat că nu este încă clar exact ce ar fi trebuit să facă diferit țara sa"

    Pai daca timp de 4 luni de epidemie mondiala, n-ai fost in stare sa iti dai seama ce-ar fi fost mai bine sa faci, du-te omule si apuca-te de crescut melci si lasa-i pe altii sa decida!
    Acum, dupa ce Suedia a inregistrat una din cele mai ridicate rate de mortalitate, degeaba iti pui cenusa-n cap!
    • -3 (13 voturi)    
      Nu a declarat asa ceva (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:04)

      nlln [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Tegnell spune:

      "Det har spridits en nyhet om att jag, och vi på myndigheten, anser att den strategi vi använt varit felaktig och skulle ändras på ett drastiskt sätt, säger han.

      – Det är inte alls så. Vi menar fortfarande att strategin är bra, men det finns alltid förbättringar. Man kan alltid bli bättre "

      In rezumat ... strategia este buna, dar exista intotdeauna imbunatatiri...
      • +3 (9 voturi)    
        Spune-le celor care au tradus articolul... (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:42)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui nlln

        ...nu mai face pe desteptul atragand atentia cititorilor ca sunt in eroare.
        Deocamdata n-am auzit ca suedeza ar fi limba internationala.
  • +7 (31 voturi)    
    Adica nu (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:45)

    holinessdani [utilizator]

    Nu admite sub nici o forma ca ar fi gresit cu ceva. Admite ca au murit oameni dar hei, asta e, ghinion!
    Ba chiar spune spune ca daca mai vine vreo pandemie vreodata tot nu o sa faca ca restul lumii ci ceva intre ...?!
    Bravo baieti, dar asteptam ca ambasada Suediei sa ne spuna ce fraieri am fost noi cu masurile noastre, si ce inteligenti au fost ei. De ce sunt ei inteligenti? Pentru ca sunt suedezi, cum de ce?
    • 0 (14 voturi)    
      Esti in eroare (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:10)

      nlln [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      A declarat:
      "Att göra mer är inte att följa försiktighetsprincipen. Att göra mer kan också innebära att göra
      mer skada.
      Det finns inget som tydligt talar för att utvecklingen skulle vara väldigt annorlunda om
      Sverige infört hårdare restriktioner, fortsätter Tegnell. Han tar som exempel att stränga
      restriktioner fått en, enligt honom, bra effekt i Norge men inte i Storbritannien.
      – Jag tror att när vi utvärderar det här om några år kommer det inte vara lätt att säga vilka
      åtgärder som gett framgång på vissa ställen men inte på andra"

      Pe scurt....
      -mai multe restrictii pot aduce si multe probleme
      -nu exista nimic care sa dovedeasca ca restristii mai ample ar fi facut ca rezulttaul sa arate altfel
      -restristiile nu functioneaza la fel peste tot si da ca exemplu faptul ca restrictiile extinse au functionat in Norvegia dar nu in Marea Britanie
    • -2 (14 voturi)    
      Pai si tarile cu masuri drastice (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:31)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      nu au putut proteja azilurile de batrani. S-au focalizat pe amenzi doar.
    • 0 (8 voturi)    
      Mai inteligenti (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:53)

      Capbreaz [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Ca romanu' nu i niciunu, asta e
      • +1 (1 vot)    
        Tu sigur nu (Miercuri, 3 iunie 2020, 22:16)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Capbreaz

        Dar te iertam ca nu esti roman.
  • -5 (19 voturi)    
    Ridicol (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:51)

    Setalcott [utilizator]

    Si care tara a avut numarul potrivit de decedati? Sau poate exista unele tari care si-a rfi dorit mai multi.
  • -10 (22 voturi)    
    Life (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:13)

    Alexa.99. [utilizator]

    goes on. Oricum se nasc copii zilnic.
    • +5 (9 voturi)    
      mda (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:17)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

      la suedezi nu prea...

      natalitatea in tarile nordice e cam ca la noi.. destul de scazuta

      de ce crezi ca primesc imigranti, chiar si din aia refgugiati de prin siria si irak...
      • -1 (1 vot)    
        ? (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:54)

        Capbreaz [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        ????
      • +1 (1 vot)    
        da (Joi, 4 iunie 2020, 13:26)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        guvernul suedez socialist marxist a lasat sa moara batrinii suedezi care au platit toata viata impozite absurd de mari ca sa faca loc pentru welcome refugees islamisti arabo africani, numai doctori, ingineri si arhitecti. C-asa e ideologia lor criminala. Swedistan.
  • -3 (21 voturi)    
    carcotasilor de mai sus (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:33)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Mai neica nimeni c esunteti. Spuneti-mi si mie cu ce a mai prejoasa Suedia decat belgia? ca aia a facut TOTUl ca la carte, asa cum vreti voi. Dar UK? Ca si ea a inchis totul la un moment dat. Dar Franta? Dar Italia? Dar Spania? Vorbiti ca s aaflati in treaba. oemnii au luat niste decizii pe niste baze. Ulterior au realizat ca ar fi putut face ceva mai bine. Asta e tot. La voi, ca la toti prostanacii de politicieni nu era decat o cale: inchideti totul. uite, bine ca s-a incercat si o alta cale, spre comparatie. Altfel nu am avea date comparative.
    Voi nu vedeti ca si cu si fara s-a murit la greu si ca acest virus e inc aun mister? Ca nimeni nu iti poate spune clar ce e mai bine si ce e mai rau? Ca masca e la fel de bine de purtat precum nepurtatul ei? Ca asimptomaticii de fapt nu poarta virusul dar de fapt s-ar putea sa il poarte? In sfarsit, Suedia a ales sa faca ceva diferit, bravo lor, nu sunteti voi in masura sa ii judecati pe ei sau sa le plangeti de mila batranilor lor. e clar ca strategia trebuie sa se focuseze pe case d ebatrani si categorii vulneravile din asta. macar atat am invatat si poate s epot face strategii luand in considerare asta. Oamenii recunosc ca nestiind foarte multe au si gresit. Asta e tot, judecatorii lui peste prajit!!
    • +3 (13 voturi)    
      cum naiba (Miercuri, 3 iunie 2020, 17:13)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

      Tu compari Suedia cu Italia care a fost prima lovita si nu stia pe ce lume e . Cu UK care se lauda cu Imunizare lor de turma si prim ministrul lor promova interactiunea sociala ? Pai de ce nu o compari cu germania sau taiwan sau cu Korea de Sud. Tari cu o densitate a populatiei mult mai mare si cu o alta cultura a familiei?
      Pai daca astia cu parintii izolati in aziluri, cu access limitat nu au fost in stare sa ii protejeze , ce sa mai zica italienii/spaniolii care pastreaza o legatura puternica cu membrii familiilor sau taiwanezi care sunt inghesuiiti ca sardinele.
      • +2 (6 voturi)    
        Exact (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:55)

        Capbreaz [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        Compari una cu alta? Nu ar trebui comparate una cu alta, ai dreptate. Te sustin 100%.
      • -3 (7 voturi)    
        Am comparat cu mai multe... (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:35)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        Ia si alte tari si gaseste explicatii. Italia nu, UK nu, Franta nu...cu ce sa compari? Aia au facut treaba cum vreti voi, ca la cartea OMS...despre asta discutam.
    • 0 (0 voturi)    
      Imunizarea de turma (Miercuri, 3 iunie 2020, 22:02)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

      Nu spun ca Suedia e mai "prejoasa" (de cand a devenit adjectiv femenin?); spun doar ca imunizarea de turma e o stratege absurda. Cum spui si tu virusul a aparut de mai putin de un an deci nu stie nimeni daca o virtuala imunizare in masa a populatiei mai este valida in anul sau chiar sezonul urmator, cand virusul poate suferi mutatii, ca toate virusurile gripale. Atunci de ce sa sacrifici oamenii lasand sa treaca epidemia necontrolat? Ca s-o iei de la capat in sezonul urmator si sa-i lasi si pe altii sa moara sau sa se chinuie cu o boala necontrolata? Umila mea parere e ca e mai normal si civilizat sa protejezi populatia pana ai un vaccin sau un tratament eficient.
      • +1 (1 vot)    
        adverb (Joi, 4 iunie 2020, 13:27)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        nu adjectiv. E grea lingua romana, este?
  • +2 (16 voturi)    
    Respect (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:55)

    blacksheep [utilizator]

    Sunt singurii care si-au cerut scuze pentru numarul relativ mare de morti cauzate de pandemie. La o populatie totala de 10,2 milioane sunt 4400 decese pana acum.
    Raportat la populatia totala de exemplu UK, 66,7 milioane are deja 39300 decedati, deci procentual mai multe decese decat iin Suedia.
    In Suedia, si nu numai, cei mai multi decedati sunt persoane in varsta, care sufereau si de alte comorbiditati.
    Suedezii au recunoscut ca a fost o problema, undeva s-a gresit si recunosc implicit ca numarul de victime putea fi mai mic.Vor face o analiza riguroasa pentru a fi pregatiti mai bine pentru viitor.
    Ei nu ascund gunoiul sub pres, cum fac alte tari.
    Suedia poate da lectii oricand in orice domeniu multor tari.
    Poate ar trebui sa fim mai rezervati cu criticile avand in vedere starea in care se afla infrastructura medicala din Romania si modul cum sunt tratati pacientii.
    Amintesc acum de biocidul, apa chioara folosit lung timp in spitalele romanesti de exemplu. Stie cineva cate victime au fost din acest motiv?
    Va mai amintiti de cum au fost tratati pacientii de la Colectiv?
    Sau poate va mai amintiti de la incendiul de la maternitatea Giulesti, cand puternicii zilei au arestat o biata asistenta ca fiind vinovata pentru acea drama greu de descris in cuvinte. Biata femeie si-a gasit dreptatea mai tarziu la CEDO.
    Romania are cea mai mare mortalitate infantila din EU, rujeola, TBC si multe altele.
    Cand puternicii zilei au cerut scuze pentru dramele romanilor provocate in mare parte de incompetenta, subfinantare si coruptie?
    Cand au recunoscut ca nu au facut suficient pentru a preveni acele dezastre, sau ca ar fi putut fi mai putine victime daca actionau altfel?
    • +1 (1 vot)    
      Pentru ce respect? (Miercuri, 3 iunie 2020, 20:40)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui blacksheep

      Au fost nevoiți să-și ceară scuze deoarece tocmai s-a pornit o investigație în modul în care a procedat guvernul cu virusul.

      Nu compara Suedia cu UK compară cu celelalte țări scandinave cu aceeași densitate redusă a populație, mentalitate și distanță socială. În comparație cu ele este un eșec fantastic atât la numărul de morți cât și la numărul de teste.

      Ce legătură are Colectiv, Hexipharma și alte probleme din România cu coronavirusul în Suedia?

      Țările nordice sunt exemple în multe lucruri dar nu sunt sfinți iar în cazul ăsta special guvernul suedez a dat-o în bară.

      Chiar dacă într-un final când se va cunoaște totul despre virus și vom afla (sper din toată inima) că virusul a fost exagerat, mortalitatea e mai mică și imunitatea e mai mare și de lungă duratăm cazurile la copii sunt niște excepții și nu dă probleme pe termen lung guvernul suedez tot a greșit profund.

      A luat niște decizii riscante când virusul era la început, nu se știa decât că se răspândește foarte repede, nu se știa rata mutațiilor, mortalitatea apropiată de SARS sau o gripă mai serioasă, nu știa (și încă nu se știe) dacă se dobândește imunitate și pentru cât timp.

      A luat decizia pe bază pur economică, proastă și asta căci oricum a fost afectată de economia globală, poate mai puțin.

      Nu respect pe omul care a avut curaj și a jucat ruleta rusească și a câștigat 1000 de euro. Îl apreciez pe fricosul care s-a ascuns în casă să nu joace și a pierdut 1000 euro. Aici nu vorbesc de nație ci de guvern care este criticat chiar de suedezi.
      • 0 (2 voturi)    
        Nu stiu daca asa se face comparatia. (Joi, 4 iunie 2020, 12:12)

        Ștefan Vîlceloiu [anonim] i-a raspuns lui trotuar

        Ca daca facem comparatia cu vecinii, Romania, care a impus masuri foarte drastice, sta mult mai rau decat Bulgaria sau Serbia care nu au fost atat de stricte.
        Rationand asa putem concluziona ca masurile foarte drastice au dus la un numar mai mare de imbolnaviri daca luam cazul zonei noastre ca obiect ed studiu.
        • 0 (0 voturi)    
          Sunt o mulțime de factori (Joi, 4 iunie 2020, 15:11)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Ștefan Vîlceloiu

          care afectează la rândul lor în afară de geografie.

          România are o diasporă foarte mare în Italia și Spania țări puternic afectate. Chiar și așa România are cazuri cam de 2-3 ori mau multe decât vecinii (exceptând Ungaria) în timp ce Suedia de 10 ori mai multe decât Norvegia și Finlanda și chiar România.

          Ideea e să te uiți și la curba noilor infecții și ale morților. În țările cu măsuri de restricție (care se și aplică) au trecut de vârf repejor în timp ce în Suedia șnumărul de noi infecții rămâne relativ constant.

          Oricum comentariul meu era legat mai mult nu atât de rezultatele finale care le vom vedea în timp ci de tupeul unui specialist de a risca să nu ia măsuri restrictive în momentul în care nu se știa prea multe de virus și să joace la loterie sănătatea unei nații.

          Sper ca toți să fim bine în final și să râdem de sperietură și să fim mai bine pregătiți data viitoare care sigur va veni.
      • -1 (1 vot)    
        respect pentru ca (Joi, 4 iunie 2020, 16:13)

        blacksheep [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Pentru ca si-au asumat greseala referitor la strategia riscanta folosita si vor face analize serioase pentru a nu repeta aceleasi greseli in viitor.
        Legatura cu dezastrele mentionate este ca nu am auzit nici un oficial roman sa isi ceara scuze si sa recunoasca greselile facute.
        Este usor sa vezi paiul din ochii altora.
        Nu cred ca in Romania au fost luate cele mai bune masuri.
        Ma refer aici ca pacientii cronici nu au avut acces la tratamente, internari o perioada inacceptabil de mare, ceea ce este un abuz clar.
        Chiar daca asa spun guvernantii, nu se moare doar de covid in Romania:
        https://www.hotnews.ro/stiri-sanatate-24036595-apel-pacientilor-boli-cronice-incetati-incalcati-drepturile-pacientilor-continuare-spitale-sunt-internate-doar-urgentele.htm
        Efectele te termen lung vor fi dramatice.
        Masurile punitive, restrictive unele aberante au lasat loc abuzurilor. Secretizarea informatiilor despre persoanele infectate si decedate, interzicerea autopsiei sunt masuri bune?
        Cred ca putini si-au pus problema efectelor psihologice asupra populatiei create de masurile restrictive aplicate.
        Exista cel putin un cetatean roman care a murit in casa pentru ca nu a iesit afara de frica amenzilor excesive.
    • +1 (3 voturi)    
      Tu chiar existi? (Miercuri, 3 iunie 2020, 22:13)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui blacksheep

      Da au facut doar un experiment si si-au omorat cateva mii de batrani. Incredibil ce poti debita. Suedia e o tara mediocra cu valente socialiste. Nu te supara, esti suedez? Pt ca te potrivesti profilului.
      • -2 (2 voturi)    
        Nu (Joi, 4 iunie 2020, 16:21)

        blacksheep [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

        Nu sunt suedez. Experimente au fost facute in toate tarile. In unele tari nu sau copiat masurile vazute la alte tari.
        Daca "Suedia e o tara mediocra cu valente socialiste" as fi incantat sa vad cu ai descrie Romania.
        Intreaba 100 de romani care au mai trait si in alte tari, unde se traieste mai bine, in Romania sau in Suedia.
        • 0 (0 voturi)    
          Da cu placere (Joi, 4 iunie 2020, 23:01)

          JohnR [utilizator] i-a raspuns lui blacksheep

          Romania e tara extremelor ceea ce o face foarte interesanta. Spre deosebire de Suedia care e cat se poate de conforma si plictisitoare. Si se vede asta. Nu mi-a placut niciodata spre exemplu mobila de la Ikea. E banala.

          Ia vezi ca proportie din toti romanii plecati cati sunt in Suedia. Undeva la 0.0001%. Si eu sunt plecat si nu in Suedia, evident.

          Daca nu esti suedez esti tanar. Ai mai mult de 35 de ani?
          • -2 (2 voturi)    
            Descriere corecta (Vineri, 5 iunie 2020, 9:42)

            blacksheep [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

            Multumesc pentru raspuns. Sper ca nu te deranjez prea tare si putem avea opinii diferite fara ca acest lucru sa ne faca inamici.
            Descriere corecta care arata mai bine decat realitatea.
            Ai dreptate, dar conformitatea si plictiseala sunt relative in acelasi timp exista predictibilitate si corectitudine foarte importante pentru cei care au afaceri.
            Nu insist referitor la alte avantaje, sociale, locuri de munca, educatie.....
            De asemenea romanii sunt latini si mult mai putini decid sa vina in tari nordice, este corect. Este o cultura diferita care poate nu este inteleasa si limba poate fi o problema.
            Sunt mai in varsta decat crezi (52) iar acum locuiesc in Finlanda. Fiecare dintre noi avem experientele personale care ne definesc si ne fac ceea ce suntem.
            Ceea ce nu imi place in Romania in principal este ascunderea gunoiului sub pres, criteriile de selectie si promovare absolut absurde, lipsa de corectitudine in asumarea greselilor, obedienta si nu in ultimul rand coruptia.
            Mi-as dori din tot sufletul sa se schimbe ceva in bine, dar nu stiu daca este posibil, sunt din ce in ce mai sceptic.
            Cred ca cel putin in ultimii 10 ani, societatea romaneasca este intr-un regres continuu.
            • 0 (0 voturi)    
              Asa am crezut si eu insa acum stiu mai bine (Vineri, 5 iunie 2020, 19:24)

              JohnR [utilizator] i-a raspuns lui blacksheep

              Societatea romaneasca e mai transparenta, iar rufele sunt spalate mai la vedere in politica (balcanica). S-a incercat si in Romania musamalizare la scara in epoca bombonel care a si obtinut multe concesii de la vest (NATO si UE), insa oamenii sunt mai inteligenti in Romania si nu a tinut mult. Insa ce nu imi place e atunci cand popoarele astea nordice in frunte cu Olanda si UK (Suedia mai putin) au ifose de superioritate. Sunt si ei la fel de corupti, insa mai stilati si ceva mai civilizati. E doar diferenta de eticheta, protocol si de naivitate. Exemple de tari cu mai putina coruptie, din pacate nu in Europa: Noua Zeelanda si Singapore.
  • +2 (2 voturi)    
    strategie falimentara (Miercuri, 3 iunie 2020, 22:00)

    tudormed70 [utilizator]

    e suficient sa comparam Suedia cu celelalte tari scandinave, nu cu Franta, Spania, Italia sau UK.
    in tarile scandinave e cam acelasi nivel de trai, aceleasi obiceiuri sociale, densitate de populatie, genetica, etc
    cele 3 tari scandinave care au practicat lockdown-ul au un numar rezonabil de morti, Suedia de 3-4 ori mai mult.
    asta e realitatea simpla si pura... matematica...
    restul e gargara si enorm de multa ipocrizie...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by