Totul despre vinieta Oxigen: taxa a intrat în vigoare de la 1 ianuarie / Când se vor da primele amenzi / Ce mașini nu mai au voie în centrul Bucureștiului

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 6 ianuarie 2020, 17:22 Actualitate | Administratie Locala


Trafic Bucuresti
Foto: pxhere.com
​Vinieta Oxigen a intrat în vigoare de la 1 ianuarie, dar Primăria Capitalei va aplica amenzi abia din luna martie celor prinși că circulă cu mașina în București fără să plătească sau în zona în care nu au voie, a declarat pentru HotNews.ro primarul general al Capitalei, Gabriela Firea. Până atunci, cine dorește să cumpere vinieta o poate face, cine nu, nu. Nici sistemul care monitorizează mașinile care tranzitează orașul nu este gata. Reamintim că teoretic, de la 1 ianuarie, mașinile sub Euro 3 nu mai au voie în centrul Capitalei, iar cele sub Euro 4 pot circula în oraș doar dacă plătesc vinieta Oxigen. Restricția se aplică de luni până vineri în intervalul 07:00-22:00, cu excepția sărbătorilor legale. Până acum au fost achiziționate 104 viniete, potrivit primarului general.

”Vinieta Oxigen a intrat în vigoare la 1 ianuarie, dar folosim prima perioadă de aplicare pentru acomodare și conștientizare. Posibile amenzi se vor da începând din martie. Voi organiza spre sfârșitul săptămânii o conferință de presă și voi da toate detaliile. Cetățenii au început deja să achiziționeze viniete Oxigen”, a explicat Gabriela Firea.

Până luni au fost achiziționate 104 viniete în valoare de 12.485 lei, a declarat Gabriela Firea.

Situația detaliată este următoarea:

Pentru mașini Euro 3: viniete de o zi - 69, viniete de 1 lună - 12, viniete de 6 luni - 3 și de un an - 12.
Pentru mașini Euro 2: viniete de 1 zi - 4, viniete de 1 lună - 1 și viniete de 6 luni - 1.
Pentru mașini Non Euro s-au emis două viniete de 1 zi.

Cine plătește vinieta, cât costă, ce mașini nu mai au voie în centru

Consiliul General al Municipiului București a aprobat pe 24 octombrie, la propunerea primarului Gabriela Firea, introducerea vinietei Oxigen începând cu 1 ianuarie 2020 pentru mașinile sub Euro 4 care circulă în București, iar mașinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul orașului chiar dacă plătesc vinieta. Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi.

Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021. Mașinile noneuro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în București din 2022, iar pentru cele Euro 3 restricția este valabilă din 2024.

Tabel tarife:


Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.

"Încasarea tarifelor pentru achiziționarea vinietelor tip Oxigen se face de către structurile de specialitate ale Municipiului Bucureşti, cu atribuții în administrarea drumurilor publice și managementul traficului, direct sau prin distribuitori. Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiții şi proiecte din domeniul protectiei mediului şi al mobilității urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condiților de transport și a calitäții aerului", se arata în proiectul de hotărâre.

Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:

  • cele electrice și hibrid
  • scuterele și motocicletele
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
  • cele destinate transmisiunilor radio și tv
  • autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
  • servicile publice comunitare pentru situații de urgență
  • Societatea Națională de Cruce Roşie din România
  • servicile de ambulanță
  • Societatea Transport Bucuresti STB
  • cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
  • cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
  • cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.
Cum este definit centrul orașului

Se defineşte Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ştefan cel Mare str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti - str. Mitropolit Nifon- bd. Libertății - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor șos.Cotroceni -spl. Independentei - str. Știrbei Vodă - str. Berzei str. Buzeşti -P-ta Victoriei.

De unde se poate cumpăra vinieta Oxigen

Primăria Capitalei a anunțat pe pagina Oxigen pentru București că vinieta poate fi cumpărată doar online intrând pe site-ul Administrației Străzilor http://www.aspmb.ro/ sau https://www.roviniete.ro/ro/oxigen.

”Taxa auto din București pentru mașinile poluante (vinieta Oxigen) a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2020, dar șoferii care circulă prin București, fie și ocazional, trebuie să știe că sancțiunile pentru neachiziționarea ei se aplică abia din martie 2020. Vinieta Oxigen poate fi achiziționată momentan doar online intrând pe site-ul Administrației Străzilor http://www.aspmb.ro/ sau https://www.roviniete.ro/ro/oxigen. Autoturismele cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vinieta OXIGEN, iar mașinile cu motoare sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul orașului! Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021. Autoturismele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 vor fi interzise complet în centrul Capitalei în același interval orar, și vor avea acces pe restul arterelor doar cu achiziția vinietei. Singurele mașini care nu vor fi afectate de restricții sunt cele electrice, hibride, Euro 5 și Euro 6. Măsurile se aplică de luni până vineri, între orele 07.00 și 22.00, cu excepția sărbătorilor legale. În afara programului se poate circula gratuit, prin toate zonele Bucureștiului, indiferent de norma de poluare”, se arată pe pagina de Facebook Oxigen pentru București, dedicată proiectului.

Cum monitorizează Primăria Capitalei cine intră în centru și cine nu are vinietă

Primăria Capitalei îi va verifica pe cei care intră în zona centrală și pe cei care nu plătesc vinieta cu ajutorul camerelor de supraveghere, un sistem asemănător celui din Londra. O parte din camere au fost deja montate precum și indicatoarele care arată zona centrală, unde nu au voie mașinile sub Euro 3.

Într-un live postat de primarul Gabriela Firea pe pagina de Facebook, Mihai Teodorescu, șeful direcției Transporturi din Primăria Capitalei, a prezentat cum funcționează sistemul.

”Sistemul este la Administrația Străzilor, deja avem montate camere în câteva intersecții din Capitală. Sistemul are trei rețele neuronale, prima depistează tipul autovehiculului, a doua numărul de pe plăcuțele de înmatriculare, si în baza de date, prin OCR-izare, se scrie fiecare număr de înmatriculare depistat pe camere. Acest sistem transmite unui centralizator dacă are vinieta plătită, dacă are normă de poluare sub normele impuse și decide mai departe emiterea proceselor de sancțiune, trimiterea lor și urmărirea plății. Putem avea și contestații, noi avem și filmulețele cu probele. Nu avem abateri”, a explicat acesta.


Cum funcționează sistemul de la Londra și cel din Milano

  • Londra
Londra a introdus taxa de congestie în februarie 2003 pentru mașinile care intră în centrul orașului. Inițial, aceasta era de 5 lire pe zi, în 2005 a ajuns la 8 lire, în 2011 la 10 lire, iar în prezent este 11,5 lire/zi. Taxa a fost implementată pentru a reduce poluarea și pentru a strânge fonduri pentru investiții în transportul public.

La intrarea în zona centrală sunt indicatoare rutiere care arată că te afli într-o zona unde taxa de congestie trebuie plătită.

Taxa de congestie se plătește în intervalul orar 07.00-18.00, în zile lucrătoare. Plata se poate face online sau prin SMS, în ziua respectivă sau în ziua următoare, dar crește la 14 lire. Există și un sistem automat care, dacă te înregistrezi, identifică automat când ai fost în zona unde se plătește taxa, și se plătește la finalul lunii.

În weekend, de sărbătorile legale, între Crăciun și Anul Nou, această taxa nu se plătește.

Autoritățile verifică dacă șoferii au plătit taxa prin intermediul camerelor de luat vederi, apoi trimit amendă. Aceasta este de 130 de lire, iar dacă plătești în 14 zile se reduce la jumătate. Dacă nu ai plătit, după 28 de zile amendă ajunge la 195 lire, apoi se trece la executare.

În primii 10 ani de la implementare s-au colectat din taxa de congestie 2,6 miliarde de lire, dintre care 1,2 miliarde s-au investit în dezvoltarea transportului public, potrivit Wikipedia.

Pe lângă taxa de congestie, din luna aprilie 2017, în zona Westminster din centrul Londrei, autoritățile au decis că parcarea să fie mai scumpă cu 50% pentru mașinile diesel, potrivit The Telegraph. Astfel, parcarea în zona va costă cu 2,45 lire/ora mai mult decât tariful standard de 4,90 lire. Primarul Londrei a declarat că anual mor 10.000 de oameni din cauza poluării în capitală, iar dieselul are și el o vină importantă.

Într-o altă zona a Londrei, Hackney, consiliul local a interzis pe câteva străzi parcarea tuturor mașinilor, cu excepția celor electrice, urmând să se aloce un milion de lire pentru a instala pe străzi stații de încărcare. În plus, din 2017, Primarul Londrei a anunțat că mașinile situate sub normă de poluare Euro 4 intră în centrul capitalei britanice contra unei taxe zilnice de 10 lire sterline, această adăugându-se la cele 11,5 lire, cât este "taxa de congestie".

Din acest an, la taxa de congestie se adaugă şi una de poluare pentru cei care au motorul pe benzină cu normă euro 4 şi euro 6 pentru diesel. Taxa se aplică în Zonele cu emisii ultra-scazute din Londra (The Ultra Low Emission Zone (ULEZ)), 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, în fiecare zi a anului, cu excepția zilei de Crăciun, în centrul orașului, în aceeași zonă unde se aplică și taxa de congestie.

Tariful este de:
- 12 lire/zi pentru majoritatea mașinilor sub 3,5 tone;
- 100 de lire/zi pentru mașinile peste 3,5 tone.

Citește aici mai mult.
  • Milano
Milano a introdus taxa de congestie pentru intrarea în zona centrală în ianuarie 2012. Taxa se plătește luni, marți, miercuri și vineri între 7.30 - 19.30 și joi între 7.30-18.00, valoarea acesteia fiind de 5 euro/zi.

Accesul în zona centrală "Cerchia dei Bastioni' se face prin 43 de puncte, monitorizate prin camere video.

Tichetele pentru achitarea taxei de congestie pot fi achiziționate de la automatele de parcare, chioșcuri de presă, magazinele de tutun, punctele ATM ale Milano Transport Company și Intesa Sanpaolo, on line pe www.areac.it sau pe mobil și pot fi activate telefonic, online sau prin sms.

Tichetul trebuie activat nu mai târziu de miezul nopții, în ziua următoare intrării în această zona.

Motocicletele și scuterele, mașinile electrice, mașinile care transporta persoane cu dizabilități și cele care acordă primul ajutor nu plătesc această taxa.

Și aici, șoferii care nu plătesc taxa sunt prinși cu ajutorul camerelor de supraveghere și amendați.

În plus, în această zona, în intervalul orar în care se plătește taxa de congestie, este interzis accesul în zona centrală a mașinilor Euro 0 și a mașinilor Euro 0, 1, 2, 3 pe disel care au o lungime mai mare de 7,5 metri.

Autoritățile au introdus această taxa pentru a scădea congestia în centrul orașului, a îmbunătăți transportul public și a strânge bani pentru a face piste pentru biciclete, spații pietonale. În plus, începând cu 13 februarie, accesul vehiculelor diesel Euro 4 fără filtru particule nu mai este permis în zona centrală a orașului "zona C".


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















72409 vizualizari

  • +12 (32 voturi)    
    si oare cum (Luni, 6 ianuarie 2020, 17:29)

    Mistrelutz [utilizator]

    stiu turistii,strainii,cei din provincie unde anume incepe si se termina centrul ?
    • -1 (23 voturi)    
      semne (Luni, 6 ianuarie 2020, 17:59)

      getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Citeste articolul, scrie ca sunt semne care delimiteaza perimetrul
      • +3 (9 voturi)    
        postaciii dau repede raspunsuri (Marţi, 7 ianuarie 2020, 9:16)

        vali_s [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

        Tu stai linistit in fata calculatorului si ne povestesti noua de teorie.
        Stai calm, eu trec zilnic prin centru si NU am vazut aceste semne.
        Sunt puse cumva in zona pietonala?
        Sau poate centru a fost delimitat la cateva bucatele din bulevarde de la Universitate-cheiul garlei eventual Victoriei-Unirii.
        Eu zic sa redenumeasca aceasta taxa, sa ii psuna "Taxa la misto"
        Cat despre exceptii nu ami zic nimic, cand trece un Roman prin centru face cat 20 de autoturisme.
        Sau un mastrodont de tracteaza autobuze.
        • +3 (5 voturi)    
          ptr bucuresteni nu e nicio problema (Marţi, 7 ianuarie 2020, 9:32)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui vali_s

          sa cunoasca centrul. Mai rau e cu cei din provincie, care intr-adevar nu prea stiu pe unde sa o ia....mai ales ca taxa se aplica si in zone care nu par chiar centrale (ex in Piata Budapesta se aplica)
          Ar fi utile niste optiune pe Waze, de ocolir e a centului (adica sa introduci destinatia si sosirea pe GPS cu optiunea de ocolire a centrului).
          Imi pare.
    • 0 (30 voturi)    
      Turistii straini vin cu cazane euro 3 in Romania ? (Luni, 6 ianuarie 2020, 18:49)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Turistii straini vin sa se plimbe cu cazane euro 3 in Romania ?
      • +1 (9 voturi)    
        Doar cei ,,bulgari''.. (Marţi, 7 ianuarie 2020, 9:32)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Dar ptr mine nu e niciun bai daca scapam de ei.
    • 0 (4 voturi)    
      toate (Luni, 6 ianuarie 2020, 23:34)

      cunamatata [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      Daca retii ce citesti stii raspunsul
  • +13 (31 voturi)    
    asa nu o mai (Luni, 6 ianuarie 2020, 17:30)

    gopo2016 [utilizator]

    deranjati pe firea cu masinile voastre poluante, nu mai aglomerati strazile sa ajunga femeia la munca, in timp ce voi va inghesuiti in autobuze, tramvaie
  • +4 (12 voturi)    
    sa-l urcam pa sicap (Luni, 6 ianuarie 2020, 17:32)

    qwerasdf [utilizator]

    plin de prosti pe langa fisterica duamna... ce se aseamana se aduna!
  • +33 (41 voturi)    
    o alta taxa (Luni, 6 ianuarie 2020, 17:37)

    liviu_ [utilizator]

    fara nimic altceva.
    doar o taxa in plus care nu o sa rezolve nici problema traficului, nici a parcarilor si nici poluarea!

    ideea nu este rea, dar este aplicata execrabil!

    also pai d c scutim masinile statului tovarasi?! pai masinile alea nu polueaza?! dovediti ca vva pasa de mediu si schimbati masinile, nu ca faceti asta doar ca un nou bir!

    nu sunt afectat de taxa, dar asta nu inseamna ca nu este implementat dezastruos!
    PS: taxele nu rezolva poluarea! am mari indoieli ca daca arunci cu bani in aer o sa se refaca brusc stratul de oxigen!
    • +4 (4 voturi)    
      asa-i (Marţi, 7 ianuarie 2020, 9:42)

      nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ca de obicei societatea trebuie sa se conformeze inaintea statului. mult inainte. Mai e totusi o chestie: daca la turisme mai poti schimba si sa iei una noua, la utilitare(camionete, dube) nu e chiar asa usor. Va ganditi ce misto va merge aprovizionarea si serviciile in zona respectiva?
      Altfel e o idee buna, un inceput. Va mai trebui ajustat pe parcurs.
      • +1 (1 vot)    
        Cresc preturile conform cu taxa. (Marţi, 7 ianuarie 2020, 10:59)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui nikita11

        Simplu. Daca crede careva ca doar cei cu masini vor fi taxati... se inseala amarnic.
  • +17 (25 voturi)    
    CUM AFLAM HN, DESPRE.. (Luni, 6 ianuarie 2020, 17:44)

    schroedinger [utilizator]

    autovehicolele cu EUR 5 si EUR 6? Acestea platesc, nu platesc?
    O alta intrebare ar fi, la periferia Bucurestiului nu se respira O2? Numai in centru?
    • +5 (7 voturi)    
      nu (Luni, 6 ianuarie 2020, 17:55)

      getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Euro 5 si 6 nu platesc.
      • +1 (5 voturi)    
        UNDE SCRIE?! (Luni, 6 ianuarie 2020, 20:16)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

        ?
        • +2 (2 voturi)    
          scrie prin ... (Marţi, 7 ianuarie 2020, 9:19)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          omisiune.
          Tot ce nu e interzis este permis.
          Avand in vedere ca nu se face referire la euro 5 si 6, inseamna ca nu platesc.
          E o chestie elementara.
    • +2 (2 voturi)    
      SITE UL MENTIONAT DE Duamna Gabi (Luni, 6 ianuarie 2020, 18:06)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Noi am verificat https://www.roviniete.ro si functioneaza.
      • +1 (3 voturi)    
        ERATA (Luni, 6 ianuarie 2020, 21:40)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        NU functioneaza
      • +8 (12 voturi)    
        Functioneaza aproximativ (Luni, 6 ianuarie 2020, 22:19)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Ca orice chestie pesedista, de altfel.
        Am introdus un numar de inmatriculare, conform instructiunilor. Am primit mesajul "Norma EURO nu a putut fi identificata, va rog sa o alegeti manual".

        Habar n-am care e. Daca dashteptzii Primariei, in frunte cu Madam, nu-s in stare sa-mi spuna, de unde s-o stiu eu, un prost oarecare?!?

        Doi. Inteleg ca aiureala asta nu poate fi platita decat online. Nu pot sa platesc online, printre altele pentru ca, aidoma aliatului de pana mai ieri al Madamei - la fostul premier Tudose ma refer - n-am carduri, nu fac plati online etc. Cash only.

        Ca sa citez un alt mare Om Pesedist (e un oximoron, fireste) - alta intrebare?
        • +8 (8 voturi)    
          la data (Marţi, 7 ianuarie 2020, 7:44)

          AdrianAdr [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          la data de 1.1.2020 functiona si chiar ma gandeam sa platesc - masinca cu norma E3...dar cum a spus cel dinanintea mea nu recunostea norma euro...asa ca mi-am zis: Ok, daca nu imi recunoaste norma euro cum o va recunoaste in trafic, ar trebui sa acceseze cam aceleasi baze de date. Nu cumva nici ei nu stiu si se bazeaza pe noi sa declaram norma euro a masinii? Mai bine mai astept pana in martie sa vad daca rezolva problema sau ce se mai intampla.
          • +1 (1 vot)    
            acces baza de date (Marţi, 7 ianuarie 2020, 11:07)

            copci [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

            Nu e nicio problema, probabil ca acel site nu are inca acces la baza de date cu masinile inmatriculate.
    • +2 (4 voturi)    
      babe surde (Luni, 6 ianuarie 2020, 23:41)

      cunamatata [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      daca citesti de trei ori articolul o sa ghicesti care e raspunsul
    • 0 (0 voturi)    
      periferia (Marţi, 7 ianuarie 2020, 11:42)

      Levellers [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      va fi si mai afectata, dar noxele se vor plimba peste tot. Sanatate !
    • 0 (0 voturi)    
      scrie clar, nu pein omisiune (Marţi, 7 ianuarie 2020, 14:30)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Singurele mașini care nu vor fi afectate de restricții sunt cele electrice, hibride, Euro 5 și Euro 6.
  • +16 (22 voturi)    
    Cu banii salvati pe exceptie (Luni, 6 ianuarie 2020, 17:47)

    Keloo Cooper [utilizator]

    Imi iau o Tesla cu care sa tractez un generator Diesel cu care sa incarc masina in parcarea subterana la mall.
    • +5 (11 voturi)    
      Sunt zone mult mai poluate (Luni, 6 ianuarie 2020, 18:49)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

      decat centrul.
      De ce nu se pune taxa pentru rablele vechi care circula pe Bd. Aerogarii, sau prin alte cartiere la fel de poluate?
      De ce e mai cu moț centrul?
      • +3 (5 voturi)    
        e copy paste (Luni, 6 ianuarie 2020, 21:37)

        hanu [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

        dupa barcelona. Dar bucale nu e barcelona...
    • +1 (3 voturi)    
      sclipire de geniu (Luni, 6 ianuarie 2020, 23:44)

      cunamatata [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

      destept
  • -16 (30 voturi)    
    vigneta (Luni, 6 ianuarie 2020, 17:57)

    getmyextip [utilizator]

    Nu o suport pe duamna Firea dar trebuie sa admit ca este o masura excelenta. De fapt as spune ca ar trebui sa fie chiar un pic mai stricta vigneta si taxele mai mari.
    Poata doar asa mai scapam de toate cazanele din '94 si de traficul infernal.
    • +9 (13 voturi)    
      ! (Luni, 6 ianuarie 2020, 20:38)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

      Traficul infernal se datoreaza in principal :
      - urbanismului (prin acceptarea exagerata de constructii pe verticala a cladirilor rezidentiale)
      - abolirii taxei de prima inmatriculare ( a condus la inmatriculari mari de "cazane")
      Primul motiv este ca urmare a coruptiei mari din administratia locala si a lipsei de viziune pe termen mediu si lung.
      Al 2-lea este un motiv pur electoral.
      Simplu, nu este nimic trucat.
      Avem ceea ce crestem, adica ...sherpi.
      • +6 (6 voturi)    
        numai pentru imagine lui Firea (Marţi, 7 ianuarie 2020, 8:24)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

        Bucurestiul a resit dupa 1989 sa inghesui mai multe blocuri pe unitatea de suprafata decat in visele cele mai roz ale lui Ceausescu.

        Bucurestiul a reusit sa dea autorizatii de constructie in zone unde terenul nu permite regimul de inaltime respectiv.

        Inghesuirea blocurilor a provocat ridicartea nivelului apei freatice, cu influente majore asupra stabilitatii blocurilor.

        Nu stiu in ce masura normele de proiectare a fundatiilor au fost respectate si in ce masura planurile au fost urmate intocmai.

        +++

        Toate acestea au dus la aglomerarea Bucurestiului si evident, a centrului sau.

        Spre deosebire de Londra, centrul Bucurestiului nu da pe-afara de activitate sociala sau de atractii turistice. Amaratul de "Centru Vechi" e o gluma buna, o minuscula si indecisa incercare.

        Asa ca de fapt, vinieta respectiva este, ca mai toate actiunile lui Firea , o pura si indecenta miscare de imagine. Nu are nicio treaba cu poluarea, asta e singura ei problema.
  • +17 (23 voturi)    
    mda (Luni, 6 ianuarie 2020, 19:05)

    Xorciser [utilizator]

    Chiar azi am mers vreun kilometru in spatele unei ambulanțe care scotea fum mai rău decât o locomotivă. Lăsând la o parte EUR motorului, cred că nici ITP nu îl luă la o inspecție pe bune

    Până când mașinile statului (cele mai poluante dintre toate) nu respecta aceste norme impuse de primărie, degeaba ne vorbește Dna Firea de "taxa Oxigen". Ce oxigen e ăla in care respiram noxele ambulanțelor, mașinilor de intervenție ale STB, camioanele armatei de acum 50 ani samd?
    • -14 (22 voturi)    
      sorry (Luni, 6 ianuarie 2020, 19:46)

      getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Imi pare rau, dar comentariul tau este o prostie.
      Intr-adevar, probabil ca masinile statului sunt extrem de proaste si vechi insa sunt doar CATEVA (probabil cateva zeci de ambulante) fata de sute de mii de rable.
      La fel si camioanele armatei, alea in afara de 1 decembrie nu cred ca ies vreodata.
      • +10 (14 voturi)    
        Imi pare si mie rau... (Luni, 6 ianuarie 2020, 23:06)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

        ... dar combateti o presupusa prostie emitand una certa si mai mare.
        Unu, masinile statului nu sunt "cateva". In Bucuresti sunt cu siguranta zeci de mii - nu chiar dvs. invitati pe cineva sa citeasca articolul? Dvs. l-ati citit?!? Ati vazut cate institutii sunt exceptate - adica practic toate?
        Doi, nu conteaza doar numarul vehiculelor, ci si cantitatea de noxe emise la kilometru si kilometrii parcursi. Pare probabil ca un autobuz vechi cu motor Diesel de 5000 cm3 si care circula 300 km/zi sa polueze mai mult decat Loganul meu Euro 3 trecut pe GPL si care circula 10 km/zi, nu credeti?
        Trei, oricum nu conteaza ce credeti dvs. sau eu. Ar trebui sa conteze doar cifrele reale. Le-ati vazut pe undeva? Nici eu.
        Patru, prezenta cazanelor in numar mare in Bucuresti este datorata in mod covarsitor Madamei si complicilor ei pesedisti, care, imbatati de victoria din 2016, au permis intrarea lor nestanjenita in tara. Ati auzit ceva despre o recunoastere, o asumare a vreunei vini - nu mai vorbesc de demisie? Nici eu.
        La nivel principial, indiferent cat de putine noxe ar emite masinile statului, cum pot fi acelea acceptate si celelalte nu?!? Dulce ca mierea e glontul patriei, nu? Asa scria unul din autorii de la care-si adapa filosofia politica Madam... Mandru se simte bucuresteanul cand trage cu sete in piept noxele "de stat", alea-s bune, doar ale privatilor sunt rele...
        Sase, daca ar fi fost vorba de o taxa pe poluare, cum spune numele, masinile cu GPL ar fi trebuit sa fie primele exceptate. Stiti ceva despre asta? Nici eu.
        Sapte, ca veni vorba de GPL, de miile de taxiuri dotate cu astfel de instalatii (pe motoare euro 2 sau 3) ati auzit ceva? Nici eu.
        Opt, ca veni vorba de auzit - unde este scrisa hotararea asta? Un numar, o data, o publicatie oficiala? Sau mai nou textele oficiale sunt cele din conferintele de presa si articolele de ziar?
        Pe scurt, e o taxa pe congestie, nu pe poluare, anume una "gandita" si executata in stil pesedist - adica o completa fusereala.
        • +1 (1 vot)    
          :) (Marţi, 7 ianuarie 2020, 9:40)

          Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Chestia aia cu 2016 e tipic pesedista, hai baieti veniti importati toate rablele (fara taxe) ca vi le taxam noi dupa aia...usurel din mers :)
        • 0 (0 voturi)    
          GPL-ul pe Euro 3 NU plătește (Joi, 9 ianuarie 2020, 20:45)

          DanŢeca [anonim] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Stai liniștit, cele cu Euro 3 și GPL sunt exceptate
          Vezi aici:
          https://www.mediafax.ro/social/proiectul-oxigen-adoptat-cu-modificari-in-cgmb-vinieta-introdusa-din-2020-masinile-non-euro-1-2-si-3-interzise-treptat-in-capitala-pana-in-2024-18495967
        • 0 (0 voturi)    
          Euro 3 cu GPL e exceptat (Joi, 9 ianuarie 2020, 21:02)

          DanŢeca [anonim] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Găsești hotărârea PMB aici:
          acteinterne.pmb /legis/acteinterne/AtachInt/H539_19.pdf
          pui tu http în față și un .ro după pmb
          că văd că băieții de la Hotnews nu dau voie la link-uri. :)
      • +5 (5 voturi)    
        ok (Marţi, 7 ianuarie 2020, 9:38)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

        Sunt mai putine, dar au ceva caracteristici care le-ar face interesante pentru taxa Oxigen:

        1. se misca extrem de mult, comparat cu alte masini (dupa cum a mai comentat cineva)
        2. institutiile statului sunt in general in centru, iar masinile institutiilor vin sau pleaca din centru- traversand automat zona taxabila.
        3. sunt atat de vechi incat polueaza extrem de mult. Daca opresti in spatele unei masini de interventie STB (alea care trag tramvaie, troleibuze etc) nu poti sa respiri normal nici cand sunt masinile oprite, sunt atat de imbibate de fum, ulei ars etc.

        Sa nu se inteleaga gresit, imi doresc un Bucuresti mai curat, nu e o scuza ca sunt masinile statului poluante pentru a nu plati taxa, dar daca tot impunem o taxa si mai ales daca o numim Oxigen atunci statul ar trebui sa fie primul care sa se conformeze, nu sa se ascunda in spatele unor exceptii concepute tocmai pentru ca primaria stie cat de poluante sunt acele masini.
    • +1 (1 vot)    
      camioanele armatei vechi de 50 de ani? (Marţi, 7 ianuarie 2020, 14:37)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      In mijlocul Bucurestiului? Am o intrebare suplimentara, sunt mai dese ca salvarile sau nu?
  • +5 (17 voturi)    
    Mirabolantul Bucuresti (Luni, 6 ianuarie 2020, 19:27)

    Anonimul [utilizator]

    E asa de nasol incat Bucurestenii accepta taxe aiurea poate poate se mai elibereaza strazile.
    Acum ca e OXIGEN in Bucuresti aveti mai putine motive sa stati la coada cu orele pe valea prahovei.
  • +5 (9 voturi)    
    cei cu domiciliul (Luni, 6 ianuarie 2020, 19:44)

    vital [utilizator]

    in sectorul 1 sunt si ei supusi acestei taxe? sau se fac exceptii pt ceva categorii? pensionarii sau cetatenii simpli nu-si pot permite masini scumpe!
    • +7 (9 voturi)    
      sa mearga cu transportul public (Luni, 6 ianuarie 2020, 20:33)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui vital

      ca tot ei o voteaza pe duamna
    • +2 (12 voturi)    
      sunt supusi taxei daca (Luni, 6 ianuarie 2020, 20:51)

      DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui vital

      intra cu masina in zona indicata. E foarte simplu. De ce ar fi altfel pentru cei din Sectorul 1 fata de cei din alte sectoare? Poti sa iti iei un logan euro 5 cu 4000 euro fara probleme. Si Corsa, clio etc.. Daca cauti cred ca poti gasii un logan si la 3500
  • -5 (15 voturi)    
    TAXA! (Luni, 6 ianuarie 2020, 19:53)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    La o TAXA i se spune TAXA, nu altceva!
    Si...cum ramane cu smecheriile VW si alte firme care au euro 3 si 4 cand pe real si EURO5 si EURO6 in acte?
    RAR-ul nimic nimic?
    Anularea DPF spune ceva?
    Alooo, RAR-ul nimic nimic?
    Mancati banii degeaba, manca-var wormii sa va manance, ca pe plamanii oamenilor va bateti joc!
  • +1 (3 voturi)    
    Sunt prost (Luni, 6 ianuarie 2020, 19:54)

    Casargoz [utilizator]

    Nu inteleg:
    a mașinilor Euro 0, 1, 2, 3 pe disel care au o lungime mai mare de 7,5 metri.
  • +7 (11 voturi)    
    nu inteleg (Luni, 6 ianuarie 2020, 20:10)

    Ric@ [utilizator]

    Eu pun altfel problema. Exista sisteme video ultraperformante, dar cu ce baza de date se va face validarea, pentru verificare nume/adresa/norma de poluare etc? SI aici nu discutam numai de masinile din capitala, ci din toata tara. S-a facut protocol cu RAR/Politia Romana? Am inteles ca este mai greu, pentru ca sunt date protejate de GDPR. Iar eu ca cetatean din Vaslui, poate nu imi convine ca datele mele cu caracter personal sa fie prelucrate de PMB.
    A nu se confunda cu sistemele video ale CNADR (rovinieta/treceri pod) cu acces la baza de date, care sunt reglementate de HG/Legi. In aceste situatii, daca nu ma insel, procesul verbal este intocmit de un politist (nu politist local).
    Vedem cum va fi, eu intuiesc ca totul se va rezuma la vanatoarea masinilor mai vechi in trafic, de catre politistii locali. Iar ca sa mai platesti si taxa si sa te opreasca 2 - 3 intr-o zi pentru verificare, cu siguranta te va convinge sa iti schimbi masina :) .
    in alta ordina de idei, sper ca dupa intrarea in vigoare a taxei, sa se masoare nivelul de poluare si din zonele care vor deneni "variante de ocolire".
    • -2 (6 voturi)    
      se (Marţi, 7 ianuarie 2020, 9:31)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Ric@

      filmeaza nr. de inmatriculare in baza caruia se gaseste proprietarul si masina conform registrului auto de la politie. Acolo sunt toate informatiile tehnice necesare stabilirii gradului de poluare al masinii. Euro 0, 1, 2, ..., etc.
      Dupa aasta se compara cu registrul taxei oxigen unde se vede cine a platit sau nu. Dupa care vine amenda, sau nu.
      Ce-o fi asa de greu sa-ti folosesti mintea?
      • +4 (6 voturi)    
        Tu ai citit ce a spus omul? (Marţi, 7 ianuarie 2020, 10:35)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Pe ce baza legala acceseaza "rețeaua neuronala" (muhaha) baza de date a RAR???? HCL bate GDPR? De când hotărârile consiliului local sunt mai puternice decât legea?
        • 0 (0 voturi)    
          chiar (Marţi, 7 ianuarie 2020, 12:26)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

          crezi ca nu au facut pana acum un protocol?
          Esti chiar atat de naiv?
          • +2 (2 voturi)    
            Tu nu intelegi ca un protocol (Marţi, 7 ianuarie 2020, 14:12)

            denvarel [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            sau o HCL, nu poate bate legea?
            GDPR are putere de lege si interzice informarea tertilor, in acest caz politia locala din baze de date administrate de alte entitati. Vorbim atat de norma de poluare cat si de adresa persoanei care are un anumit numar de inmatriculare.
            Un HCL si/sau un protocol nu poate fi incheiat contrar legii.
            In consecinta Primaria Bucuresti nu poate afla legal ce norma euro are un autovehicol din VS.
            Cu poate deci emite un PV de contraventie daca nu poate constata contraventia?
            Guvernul a lasat proasta sa se dea in stamba cu "oxigen". HCL in sine nu e ilegal. Dar e imposibil de aplicat cu legislatia actuala.
            Ca Firea se lauda cu SF-uri inaplicabile practic se vede de la o posta inclusiv din comunicatul de mai sus: "Sistemul are trei rețele neuronale, prima depistează..."

            Retea neuronala, prin definitie, este un sistem de calcul format din mai multe unitati care fac calcule simple comunica intre ele si care are capacitatea sa invete singur... Cuvantul "neuronal" din comunicat e pus acolo ca sa sune stiintific in ochii prostilor: "moamaaa ce retea are primaria Bucuresti!!! Neuronala sa moara mama..."
            PMB are in realitate niste camere, un soft de indentificare OCR a numerelor si o mare problema ca nu are cum verifica acele numere. Si cam atat. Unde sunt cele trei retele "neuronale" :)))) ?
  • +9 (13 voturi)    
    ! (Luni, 6 ianuarie 2020, 20:32)

    chiuaua [utilizator]

    Aceasta taxa este un pericol , deoarece odata acceptata va precede si alte taxe.
  • +8 (10 voturi)    
    Dar CET-urile care ard pacura cu voia Primariei? (Luni, 6 ianuarie 2020, 21:00)

    D-or [utilizator]

    Poluarea masinilor e doar un pretext pentru taxe.

    Adevaratii poluatori sunt cei din Energie si Reciclare, pe linga care noxele masinilor sunt insignifiante.
  • -4 (10 voturi)    
    Dar lipsa reglementarilor pt centralele de apartem (Luni, 6 ianuarie 2020, 21:04)

    D-or [utilizator]

    Un cos de centrala sub geamuri este mult mai nociv decit o teava de esapament.

    Are Primaria reglementari care sa oblige proprietarii sa evacueze orice gaze arse deasupra imobilelor prin hornurile existente sau prin cosuri adaugate?

    Atunci cum poate pretinde ca tine la sanatatea cetatenilor si nu-i dispretuieste?
    • +2 (6 voturi)    
      de ce nu si combaterea razelor de Luna? (Marţi, 7 ianuarie 2020, 8:29)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Sa nu divagam.

      Altfel de intreb: ce noxe si in ce cantitate se afla in ceea ce elimina centralele de apartament? Daca stii, vorbesti, daca nu taci!

      E plina Romania de parerologi.
      • +1 (3 voturi)    
        Din pacate, STIU. Si nu-ti doresc si tie sa afli (Marţi, 7 ianuarie 2020, 11:10)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Striu, am un vecin nesimtit si ticalos care si-a pus cosul centralei de 47kw sub geamurile mele, desi cu inca vreo doua sute de lei il putea prelungi pina pe acoperis.

        Desigur, il voi actiona in instanta si ii voi cere si despagubiri pentru tulburare de posesie (nu mai pot locui in propria casa). Si pot actiona in instanta si autoritatile care au permis asa ceva.

        Bucura-te daca nu esti in situatia mea si a altor sute de mii de oameni care s-au trezit cu cite un furnal sub geamuri.
        • -1 (1 vot)    
          Gogule, faptul ca vecinul tau a incalcat legea (Marţi, 7 ianuarie 2020, 14:50)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Nu inseamna ca toti care au centrale si/sau sunt nesimtiti si nici ca toate centralele trebuie interzise sau trebuie obligate la acel cos. Eu am fix 6 vecini cu centrale sub mine si pot locui bine mersi. Toti au evacuarea fix ca mine cu teava de evacuare la nivelul geamului.
          Deci da-l in judecata pe individ daca tu crezi ca ai dreptate si iti uram cu totii sa rezolvi problema.
  • -8 (12 voturi)    
    sunt de acord cu taxa (Luni, 6 ianuarie 2020, 21:39)

    hanu [utilizator]

    bucurestiul e poluat si bucurestenii sau oricine intra in capitala valaha merita sa plateasca.
  • +3 (3 voturi)    
    internationala prin noi s-o faurim (Marţi, 7 ianuarie 2020, 8:16)

    Dedalus [utilizator]

    Uite inca o sursa de bani e la fraieri pentru:
    - ochelari pentru pensionari
    - biciclete pentru tineri
    - insamantare in vitro pentru cupluri
    ....

    Asa ca Bucurestiul este un Rai adevarat pentru oricine nu munceste. Sfanta Firea le da la toti.

    Avem in sfarsit un Marx femeie!

    Si o societate "de la fraieri cat ma mult, celor care nu fac nimic - cat mai mult!".

    Republica Comunista Bucuresti.

    Noroc ca are liber schimb cu restul tarii (!) ca altfel in curand in Bucuresti s-ar reintroduce cartela la alimente si obligativitatea inscrierii in PSD (!).

    +++

    Era gata sa uit ca si companiile de nababi ale Bucurestiului, cele care distrug spatiile verzi ca sa justifice salarille, Au si ele nevoie de bani.

    De unde? De la fraieri.
    • +1 (1 vot)    
      Marx femeie? haha! (Marţi, 7 ianuarie 2020, 11:39)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Merita sa-i jumulim barba!
  • 0 (4 voturi)    
    Romania intorsului pe dos (Marţi, 7 ianuarie 2020, 8:18)

    Dedalus [utilizator]

    Desigur, o astfel de masura in teorie este una buna.

    Dar ca orice alte masuri care dau rezultate in alte parti, in Romania va fi inca o cale de a mulge bani de la fraieri.
  • +4 (6 voturi)    
    Taxa e cvasiinutila! (Marţi, 7 ianuarie 2020, 10:45)

    Andy500 [utilizator]

    Avem deja legi pentru cei care polueaza!
    1. ITP-ul se trece pe "ochi frumosi" si vad zilnic in Bucuresti 'fumigene' care n-ar trebui s amai fie pornite vreodata.
    2. Gropile de gunoi sunt ilegale.
    3. 99% din santierele sin Bucuresti nu respecta regulile de desprafuire.
    4. Cel putin in sectorul 6 TOATE strazile au cantitati enorme de praf pe margini, deoarece nu se face curatenie.
  • -1 (1 vot)    
    prea tarziu (Marţi, 7 ianuarie 2020, 11:41)

    noi2013 [utilizator]

    A fost introduse taxa. Trebuia sa fie de cel putin 5 ani. haide sa lasam bla blaurile cu urbanism si altele ca acolo nu se poate face nimic. Singurul mod de a debloca traficul este sa se scoata masinile de pe drum. Asa a functionat in toata lumea
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo (Marţi, 7 ianuarie 2020, 19:18)

      kolonelu [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Esti de o inteligenta rara, si ai dreptate, poate renuntam la masini si ne luam carute cu cai, aia o sa plateasca taxa Oxigen ? ce fel de euro o sa fie ?
  • 0 (0 voturi)    
    si Euro 3 e prea putin (Marţi, 7 ianuarie 2020, 11:42)

    noi2013 [utilizator]

    Ar fi trebuit sa fie o taxa de aglomeratie pentru toate masinile care vor sa treaca prin centru, private sau comerciale
  • 0 (0 voturi)    
    de fapt: Taxa de congestie (Marţi, 7 ianuarie 2020, 11:52)

    Inapasevedeinvers [utilizator]

    Criteriile de aplicare sunt arbitrare, dar orice criteriu s-ar aplica nu s-ar ajunge la un consens. Fiecare vrea sa fie in consens numai cu el insusi.
    De fapt nu prea are legatura cu poluarea (in niciun caz nu se va obtine un efect direct masurabil) dar scaderea traficului prin zonele aglomerate ar putea ajuta...
    Bine, de ce s-o mai numi Oxigen? Finca suna mai bine! Trebuia sa aiba un nume, vorba poetului.
    Ar fi putut sa-i spuna Azot findca e de 4 ori mai mult decat oxigenul dar sareau alde A. Severin ca arsi ca e toxic si trebuie eventual redus.
    Ca sa NU excepteze masinile institutiilor statului ar insemna sa le scoata pe toate deodata din functiune si sa cumpere unele noi. Pentru asta se vor folosi la un moment dat banii din aceasta taxa ... dupa ce vor fi colectati.
    Probabil ca se poate si peste noapte, daca ai un buget ca Luxemburg dar pentru Bucuresti e doar asa ca sa avem motive la indemana .
    Asa, fiecare gaseste o solutie sa-si reduca prezenta in centru cu masina proprie si, ne descurcam. Poate ajunga sa mearga mai multi cu transportul public, devenit mai descongestionat.
    Sa ne gandim ca intr-un tramvai incap atatia calatori cati sunt la un moment dat in autoturismele care se taraiein trafic intre Piata Victoriei si Inter.
  • +2 (2 voturi)    
    Teapa data bucurestenilor,, (Marţi, 7 ianuarie 2020, 11:57)

    TipTop [utilizator]

    Bucurestenii prin taxa oxigen nu vor fi decat ,,tapii ispasitori,,ai fenomenului,nimeni nu vrea sa analizeze cu adevarat de unde este poluarea cu praf masiva din weekend si noaptea ?? trecuta in contul masinilor.
  • +1 (1 vot)    
    "Praf in ochi si in plamani la toata lumea" (Marţi, 7 ianuarie 2020, 13:00)

    Sati [utilizator]

    Cum se spala carosabilul intre bordura trotuarului si stalpii flexibili ce delimiteaza banda de biciclete sau cei pusi pe langa bordura ce delimiteaza liniile de tramvai sau intre bordurile de pe carosabil ce delimiteaza benziile de biciclete si cu ce ?
    Care sunt zilele si intervalele orare de curatenie pe carosabil unde se poate opri masina legal ?
  • +1 (1 vot)    
    Erata (Marţi, 7 ianuarie 2020, 13:15)

    Sati [utilizator]

    Praful este din ce in ce mai mult din neglijenta, nepasarea si nepriceperea "gospodarilor" alesi si platiti de noi.
  • 0 (0 voturi)    
    de neinteles (Marţi, 7 ianuarie 2020, 17:48)

    Dizidentul [utilizator]

    ai cumparat o masina noua acum 12-13 ani cu credinta si convins ca actionezi corect pentru mediu si pentru familie,tehnica moderna a anilor respectivi. faci toate inspectiile toate verificarile cerute ….si acum vine Primaria si spune ca nu poti circula unde doresti,(repet verificarea tehnica este la zi masina este in ordine). Se pune intrebarea ce legi am incalcat? si pentru ce sint pedepsit? pentru ce sint discriminat? raspunsuri la care Primaria este obligata sa dea un raspuns.Acum vor raspunde unii destepti si vor spune si la Londra se plateste si cred ca la Amsterdam dar taxa respectiva nu este taxa de poluare este"taxa de intrat in oras" si se plateste de catre toti cu masini noi sau vechi. Poate in viitorul apropiat Primaria vine in control si spune (frigiderul este vechi si consuma curent mult, nu mai aveti voie sa il folositi,la fel si masina de spalat daca o mai folositi platiti in fiecare luna 50 de lei) este foarte periculos si nu cred ca este justificat de legile in vigoare. Proprietatea mea atita timp cit este din punct de vedere tehnic in ordine AM DREPTUL SA O FOLOSESC CIND SI UNDE VREAU nu vine o blonda fara respect sa impuna , nu are putere legislativa si nici nu poate emite legi.
  • 0 (0 voturi)    
    sunt fan taxa oxigen (Marţi, 7 ianuarie 2020, 20:58)

    Gheorghe_Dan [utilizator]

    taxele sunt la nivel ok, dar trebuie coroborat si cu mai buna organizare si taxare pe parcari. Adica si un pic din ideea lui Nicusor Dan, o componenta a taxei sa fie din taxa pe parcari, in felul acesta nu se taxeaza doar saracia.
    Sincer nu m-ar incalzi cu nimic daca in loc de sute de mii de rable in coloana voi vedea cateva mii de bolizi euro 6 gonind cu 100km/h prin oras, soseaua fiind mai libera.
  • 0 (0 voturi)    
    Nelamurire (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 0:22)

    Ric@ [utilizator]

    Deci, eu am inteles ca acum nu au o baza de date cu autoturismele/norme de poluare.
    Baza de date se va forma odata cu declararea nr. auto/normei de poluare, atunci cand achiti taxa.
    Probabil aveau, daca erau interesati, doar integistrezi masina la directia impozite si taxe. Dar din dosarul cu sina sunt cam greu de prelucrat informatiile.
    Acum intreb si eu. Daca vecinul meu este invidios pe mine ca am masina euro5 si de suparare achita taxa Oxigen pt. o zi (5 lei) si imi inregistreaza masina euro3 in sistemul ultraperformant al PMB, voi primi amenda dupa expirarea perioadei pentru care a fost achitata taxa?
  • 0 (0 voturi)    
    Satul!!! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 0:36)

    eunu [utilizator]

    O golaneala ieftina pe banii nostri.Sunt curios in a cui buzunare ajung acesti bani? Sa ne spuna d-na Firea ce se intampla cu banii colectati din taxa.Crede cineva ca rezolva problema poluarii ?sau doar a polutiei unor hipsteri pe trotineta care aplauda frenetic aceasta taxa.Sunt convins ca se va cumpara oxigen de hymalaia si cel putin 3 straturi de ozon si cunoscand-o pe celebra doamna primar cumpara si ceva oxigen de amazon primavaratic sa fie acolo si-l depoziteaza langa muraturi in camara din Voluntari.Eu zic sa ne conformam si sa platim cu speranta in suflet ca se vor mai dona ceva bani pentru inca 2 etaje la catedrala si pentru o replica a marelui zid chinezesc construit din borduri supraetajate.Masinile euro 5 si 6 cu egr si dpf -off nu polueaza sau un motor diesel de 3000 cc euro 6 nu cumva polueaza la fel de mult sau mai mult decat un 1.4 benzina euro 4? Si noaptea ce facem? circulam cu tractorul lejer prin centru ca avem taxa ziua. Este doar o jecmaneala si propun ca cei care sunt dispusi sa plateasca aceata taxa abuziva si discriminatorie sa-i cumparam doamnei Firea vreo cativa km de sarma , stie dumneaei unde sa ii bage.
  • 0 (0 voturi)    
    diversiune comunista (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:37)

    dadcostea [utilizator]

    taxa FI-REA este o diversiune comunista, impotriva clasei muncitoare, sarace, in beneficiul nomenclaturii post-decembriste;

    Loviti in cei care isi cumpara second-hand-uri, dar, va intrebati de ce ? Raspunsul este ca nu au bani de una noua.

    Taxa comunista este pusa sa descurajeze second-hand-urile, sa poata trai mai bine nomenclatura post-decembrista, care are bani de masini noi;

    Taxa este impotriva saracilor care nu au bani de masini noi;

    Taxa a fost justificata printr-o diversiune adica:
    - poluare masiva cu praf;
    - taxam masinile care emit multe noxe (CO2, e.t.c)

    Intrebare, daca o masina EURO 2, merge pe langa bordurile care au in spate pamant suprainnaltat, si care se scurge, la ploi, pe carosabil, acea masina ridica praful de pe carosabil si incarca astfel, aerul cu praf;
    Intrebare: o masina hibrida care megrge pe acelasi drum, ridica sau nu acelasi nor de praf?

    Parca toti s-au tampit: din cauza prafului, interzicem emisiile de CO2;
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Doamna Firea! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:58)

    Basilis [utilizator]

    Am cititi si urmarit  totul despre taxa Oxigen ,Transmite tii d nei Firea ca noi nu avem standarde  nici ca Milano  si nici Londra Avem noi metrourile londonezilor sau al milanezilor?Avem noi Transportul londonezilor sau al milanezilor?   NU!Noi avem gari ca niste ghetouri ,statii de tramvai in strada ,tramvaie din epoca primitiva care au fost aduse din cehia in anii 80 si statii de autobuz ne acoperite !
                 Cand  vom ajunge,economic vorbind  dar si in alte domenii(infrastructura) ,atunci ,eu si foarte multi cetateni ai acestei tari si ai acestui oras care in momentul de fata platim taxe si impozite cu sacul, vom platii ca sa aducem bani si pentru aceasta gaselnita care este produsa pentru a strange banii sa plateasca lenesii care stau in functii publice si a drena bani catre cheltuielile lor ,a facturilor umfate cu pompa . Nu este nici un OXIGEN ,daca vroiau sa faca ceva in aceasta privinta faceau un sistem de transport FUNCTIONAL  nu bolnav ca in momentul actual inverzeau Bucurstiul asa cum a fos el candva,faceau cat mai multe strazi bulevarde PARCARI! subterane daca supraterane nu se mai popate..,pentruy a stimula cetatenii care au autoturisme spre alte alternative! ,piste pentru bicicleta asa cum a promis uniunii europene, avem piste de bicicleta pe trotoare de 1 m latime pe sosele unde incurca circulatia  (pipera) D na Firea  n e arata doar interfata  ce este in background mai putin .
     O PACALEALA ROMANEASCA  LEGAL menita sa n e scoata din buzunarele si asa goale bani pentru a acoperii deficitul  din bugetul statului.Buget care a este si acum vandalizat prin tertipuri de legi si tot felul de cheltuieli facute de statul Roman !O zii fumoasa va urez!Cu stima Andrei,
  • 0 (0 voturi)    
    Stire gresita (Luni, 27 ianuarie 2020, 13:10)

    CHRS [utilizator]

    Cred ca este o gresala despre euro 3. Acestea au acces in TOT orasul numai cu plata taxei.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by