Guvernul PSD a stiut sa-si tina aproape liderii marilor sindicate prin functii in consiliile de administratie din structurile CFR. Nu este de mirare ca in cei patru ani de guvernare pesedista nu a fost nici o greva generala a CFR-ului.

Salariile de peste 50 de milioane de lei incasate lunar de liderii sindicali justificau atmosfera de "pace si liniste" in randul ceferistilor lui Mitrea. Actualul ministru al Transporturilor, Gheorghe Dobre a decis inca din decembrie 2004 excluderea liderilor sindicali din CA-urile CFR-ului.

Cotidianul "Buna ziua, Ardeal" a depistat vila sindicala in constructie a liderului de la CFR Cluj Mecanici-Locomotive. Nici liderul CRF Miscare-Comercial, Popa Gheorghe nu se poate plange. Conform surselor noastre, Popa are mai multe apartamente si garsoniere in Cluj-Napoca.

In mod evident, exista o legatura intre greva CFR-istilor si excluderea, prin ordin ministerial, a liderilor sindicali din CA-urile diverselor structuri ale Companiei. De exemplu, liderul Federatiei Miscare-Comercial, Ioan Molea cistiga lunar un salariu de 60 de milioane de lei, in calitate de membru in consiliile de administratiei ale CFR-ului.

Molea este cercetat de PNA pentru acuzatii legate de insusirea frauduloasa de materiale de constructii din cadrul Companiei Nationale de Cai Ferate, precum si privind ferma sa din Botoroaga, langa Rosiori.

Putin mai modesti, liderii sindicali clujeni au reusit sa agoniseasca bani pentru o vila, un teren in zonele bune ale Clujului sau apartamente si garsoniere.

Mitrea a dat, Dobre a luat

Miron Mitrea, fostul ministru al Transporturilor, la rindul sau, fost lider sindical, a deschis calea sindicalistilor de frunte spre consiliile de administratie ale CFR-ului. Liderii sindicali au fost numiti la nivel local de sefii de regionale, cum este si cazul Clujului. Astfel, tacerea a fost cumparata.

Dupa pierderea functiilor banoase, liderii au purces la greva generala. Prejudiciile aduse economiei nationale sunt enorme, dar si lovitura data de guvernul Tariceanu liderilor CFR este usturatoare la buzunar. Mai mult, ministrul Gheorghe Dobre este decis sa verifice daca CFR a lucrat cu firme private ale liderilor sindicali.

Afacerile directorilor din CFR au secat bugetul

Ceferistii cer majorarea in medie a salariilor cu 10,7%, 20 de tichete de masa lunar si conditii de munca mai bune. Sub guvernul Nastase nici salariile nu erau mai mari, nici conditiile de munca mai bune, insa liderii sindicali nu au initiat greve generale in timpul mandatului PSD.

In perioada respectiva au fost doar doua greve de avertisment care s-au incheiat rapid. Afacerile mai-marilor de la CFR au mers ca pe roate. Cotidianul nostru a aratat in cadrul mai multor anchete jurnalistice cazul vanzarii din patrimoniul SAAF a mii de vagoane pe un pret de nimic.

Mihai Nicolaiciuc, fostul director general al SNCFR, impreuna cu acolitii lui, au cauzat Statului Roman o paguba de aproximativ 26 milioane Euro, in folosul unei societati ungare. Una dintre firmele care au profitat de afacerea fostilor sefi ai CFR-ului se afla chiar in Cluj.

General Invest SRL, patronat de Ovidiu Nicula, a transportat in Ungaria 4500 de vagoane inca functionale, pe post de fier vechi. Insa atunci, liderii sindicali erau preocupati de afacerile lor, mai mari sau mai mici, iar salariile angajatilor nu erau pe lista prioritatilor si a revendicarilor.

Cuibusorul sindicalist din Someseni

Surse din cadrul Regionalei CFR Cluj au dezvaluit cateva aspecte, mai putin cunoscute maselor de muncitori grevisti de la CFR Cluj. De exemplu, liderul sindical de la Mecanici-Locomotive, Dan Pintea, nu o duce deloc rau cu banii.

Ba chiar, pe langa apartamentul pe care il avea in Cluj-Napoca, pe strada Tulcea, Pintea si-a investit banii intr-o vila situata pe strada Tulghesului din cartierul Marasti. Imobilul modern este aprope finalizat, dupa cum se poate observa in imaginea surprinsa de fotoreporterul cotidianului BZA.

Sotia lui Pintea lucreaza, de asemenea, in cadrul Regionalei CFR. Despre salariul lui Pintea putem spune ca se apropie de cel al unui director de regie. Surse sindicale sustin ca liderul Dan Pintea ar fi cumparat terenul in suprafata de 5 ari pe care isi finiseaza vila la pretul de un miliard de lei.

Gheorghe Popa, liderul sindical de la Miscare-Comercial, este de asemenea, un privilegiat al CFR-ului. Surse din CFR Cluj sustin ca sindicalistul Popa este posesor a mai multor apartamente si garsoniere.

Cu jalba-n protap la guvern

Redactorii nostri au dorit sa verifice informatiile privind statutul celor doi sindicalisti, Pintea si Popa in cadrul CA-urilor din CFR. Din pacate, directorul CFR Marfa Cluj, Vasile Petrulea nu a putut sa confirme sau sa infirme acest lucru, intrucat la nivel teritorial nu exista CA-uri.

La Bucuresti nu a raspuns nimeni la telefonul de serviciu al Regionalei. Oricum, chiar daca Pintea si Popa au fost membri in diverse consilii de administratie, probabil ca in prezent nu mai sunt, din ordinul ministrului Gheorghe Dobre.

La Depoul Cluj, unde ar fi trebuit sa raspunda Dan Pintea nu a fost nimeni de gasit pana la inchiderea editiei. Angajatii Regionalei CFR nu au putut sa ne furnizeze numarul de telefon mobil al lui Dan Pintea. Popa Gheorghe este presedintele sindicatului feroviar clujean afiliat la Federatia Meridian, iar Dan Pintea este vicepresedinte.

La domiciuliul lui Dan Pintea am apelat numarul 419645, insa la celalalt capat al firului nu a raspuns nimeni. Cu mari eforturi (din cauza secretomaniei din cadrul Regionalei CFR), am obtiunut numarul de telefon mobil al lui Dan Pintea.

Pintea se razboieste cu Tariceanu

Dan Pintea a negat apartenenta sa la vreun CA din cadrul CFR, si sigur pe el a spus ca acest lucru se poate verifica prin consultarea fisei fiscale personale. Pintea a declarat ca a participat la sedinte de CA in calitate de invitat.

Liderul sindical a aratat ca in perioada mandatului Mitrea, ceferistii de la Mecanici Locomotive au primit in 2003 doua majorari salariale, una in 1 ianuarie de 15% si inca una in 1 iulie de 16%. In 2004, s-au majorat salariile cu 12%. Totusi, ceferistii au intrat in greva la data de 15 martie.

In continuare, Dan Pintea a negat ca ar avea vreo firma si ca singurul sau venit provine din activitatea de mecanic de locomotiva-instructor. "Sa-l verificati pe Tariceanu cate firme are", a conchis Pintea, deranjat de intrebarile incomode.

Liderul sindical sustine ca si-a construit casa (pe care noi o numim magulitor "vila") din banii proveniti de pe urma vanzarii apartamentului pe care il are pe strada Tulcea si a doua garaje, precum si dintr-un imprumut de 20 de mii de euro de la BRD.

Liderul sindical mai locuieste inca in apartament, desi l-a vandut, conform propriei declaratii. Pintea spune ca-si construieste casa in regie proprie pentru ca nu are bani sa angajeze o firma.

Nici noi nu am intrebat muncitorii daca beneficiaza de cartele de masa si conditii de munca la nivelul asteptarilor lor sindicale.