“Iata ca un investitor din vestul Europei a demonstrat ca poate sa aiba succes si intr-o tara din Est. Am gasit in Romania o noua sursa de materie prima”, a apreciat Willy Fey, director de operatiuni pentru Europa al concernului General Motors, invitat special la eveniment.

“Este un moment important pentru economia si sanatatea Clujului”, a apreciat presedintele Consiliului Judetean Cluj, Marius Nicoara. “Aceasta investitie constituie, practic, o deschidere a industriei reciclarii in aceasta parte a tarii”, a apreciat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

Investitia este derulata de societatea Rematinvest Cluj, in colaborare cu unul dintre cei mai importanti reciclatori de fier vechi din Europa, compania germana Scholz. Instalatia de tip “shredder” pentru procesarea materialului feros, provenit din aparatura electrocasnica si automobile iesite din uz, este combinata cu cea mai noua tehnologie de decontaminare la nivel international.

Utilajul marca Lindemann are o capacitate de prelucrare de 20 de tone pe ora, este completat de foarfece hidraulice pentru debitare si demolari, prese de balotat tabla si hartie, incarcatoare, moara de macinat si containere pentru colectarea deseurilor tehnologice.

Cu ajutorul instalatiei de decontaminare, un muncitor extrage, din autovehiculul care urmeaza sa fie macinat, combustibilul, uleiurile, lichidul de frana, antigelul, solutia pentru spalarea parbrizului si acumulatorii. Prin decontaminare, vehiculul scos din uz este transformat in deseu “verde”.

Remat are deja clienti

Urmeaza indepartarea unor piese: bordul, scaunele, anvelopele, motorul si transmisia. In final, o macara preia “rablele” dintr-o gramada si le introduce in instalatia “shredder”, unde vehiculul, decontaminat de toate lichidele si golit de majoritatea componentelor, este compactat si macinat.

Separarea are loc astfel: fierul vechi intr-o parte, materialele neferoase (cupru, aluminiu, alama) in alta parte, plus elementele reziduale. Apoi, materialul feros si neferos este vandut otelariilor, urmand sa fie incorporat in noi produse siderurgice, in timp ce materialul rezidual (praf, pamant) va fi transportat la o groapa ecologica.

Procentul minim reciclat asigurat este de 75% din masa initiala a unei masini. Proprietarul instalatiei a semnat deja un contract cu compania Dacia-Renault, care va alimenta instalatia de reciclare de la Cluj cu autoturisme iesite din uz.

Rematinvest Cluj-Napoca este unul dintre principalii procesatori de fier vechi din Romania, cu depozite in judetele Cluj, Salaj, Bihor, Satu Mare, Maramures, Alba, Sibu si Hunedoara. Societatea constituie o punte de legatura intre procesatorii de fier vechi din Transilvania si otelarii.

Aceasta a fost infiintata in 2003, ca societate cu capital romano-german, cu un capital social de 8,3 milioane de lei. Asociat al societatii clujene este compania germana Scholz Essingen.