Kelemen Hunor: Tentativele de a impiedica recunoasterea pelerinajului de la Sumuleu Ciuc au reusit. Decizia UNESCO este revoltatoare/ Corina Suteu: Dosarul de includere a pelerinajului in patrimoniul UNESCO, amanat pentru completare

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 2 decembrie 2016, 15:41 Actualitate | Politic

Peste 100.000 de oameni la pelerinajul de la Sumuleu-Ciuc
Foto: Agerpres
Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, sustine ca tentativele de a impiedica recunoasterea de catre UNESCO a pelerinajului de la Sumuleu Ciuc, cea mai mare manifestare religioasa si culturala a seciulor, au reusit in acest an. "Pentru noi, decizia luata de UNESCO este demoralizanta si revoltatoare in acelasi timp", a declarat Kelemen.

Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura (UNESCO), intrunita in Etiopia, nu a inclus Pelerinajul de la Sumuleu Ciuc pe lista Patrimoniului cultural imaterial al umanitatii UNESCO. In urma cu patru ani, presedintele UDMR, Kelemen Hunor, in calitate de ministru al Culturii si Patrimoniului National, a propus includerea pe lista Patrimoniului cultural imaterial al umanitatii UNESCO a celei mai mari manifestari religioase si culturale a secuilor. In toata aceasta perioada au fost mai multe tentative de a impiedica materializarea acestei initiative, iar acum, in decembrie 2016, aceste incercari au reusit. Pelerinajul de la Sumuleu Ciuc nu se poate bucura de recunoastere si protectie internationala, se arata intr-un comunicat al UDMR, citat de News.ro.

"Pentru noi, decizia luata de UNESCO este demoralizanta si revoltatoare, in acelasi timp", a declarat Kelemen Hunor, conform sursei citate.

Liderul Uniunii a subliniat ca acest pelerinaj este una dintre sarbatorile religioase si culturale esentiale pentru viata maghiarimii din Bazinul Carpatic, acesta fiind de altfel motivul pentru care a propus ca pelerinajul sa fie inclus pe lista UNESCO a Patrimoniului cultural imaterial al umanitatii.

"Pelerinajul, care are loc de Rusalii la Sumuleu Ciuc, a devenit cea mai importanta sarbatoare religioasa si nationala a maghiarilor de pretutindeni, la ea participa, an de an, aproape o jumatate de milion de persoane din Transilvania si din alte parti ale lumii. Includerea in Patrimoniul cultural universal UNESCO a Pelerinajului de la Sumuleu Ciuc ar fi insemnat pentru aceasta manifestare, extrem de importanta, protectie sporita, dar si recunoasterea pe care o merita aceasta mostenire straveche a secuimii. Din nefericire, astazi, acest lucru nu s-a intamplat pentru ca, din partea comunitatii maghiarilor din Romania, a initiatorilor, nimeni nu a fost prezent atunci cand a trebuit sa fie sustinuta propunerea. Nu numai ca reprezentantii Ministerului Culturii din Romania nu au sustinut initiativa, dar chiar au multumit pentru respingerea acesteia, ignorand efortul depus de cel putin o suta de specialisti, dar si dorinta profunda a maghiarimii din Transilvania ca Pelerinajul de la Sumuleu Ciuc sa fie inclus pe lista patrimoniului universal. Pentru noi, atitudinea discriminatorie a partii romane este de neinteles. S-a adeverit si in cazul acesta ca, in problemele noastre, putem conta doar pe noi insine", a subliniat Kelemen Hunor.

In dosarul care a insotit propunerea inaintata UNESCO in martie 2012, au atestat demersul si au intarit sprijinul acestei initiative Ordinul Franciscanilor din Transilvania, Consiliul Judetean Harghita, Consiliul Local Miercurea Ciuc, Centrul Cultural al judetului Harghita, Primaria Joseni, Organizatia Caritas din Alba Iulia, Asociatia Etnografica Kriza Janos, Parohia Romano-Catolica din Joseni, Asociatia Microregionala Pogany-havas, Asociatia Csiksomlyo, precum si Asociatia Sf. Stefan de la Pustiana. De asemenea, aceste organizatii au contribuit efectiv la pregatirea documentatiei necesare, se arata in comunicat.

Propunerea a fost sustinuta, in primul rand, de documentatia realizata de etnograful Tanczos Vilmos. Comisia de experti constituita in vederea intocmirii dosarului a evidentiat importanta religioasa si culturala a pelerinajului. A fost pentru prima data cand Romania a inaintat UNESCO o propunere privind patrimoniul religios si cultural. Din 2012 era stiut in mod cert ca o decizie finala a comisiei de specialitate a UNESCO va fi elaborata chiar si dupa doi ani insa, din cauza schimbarilor de Guvern, procedura a durat si mai mult, mai arata UDMR.

Conform sursei citate, dupa predarea dosarului, comisia respectiva a solicitat cateva completari de natura tehnica, dar cum UDMR nu mai facea parte din Guvern, Comisia Nationala pentru Patrimoniul Cultural Imaterial, aflat in subordinea Ministerului Culturii, nu a raspuns acestei solicitari. In aceste conditii, termenul limita a fost depasit si astfel, intreaga procedura a trebuit reluata in 2014. Comisia UNESCO pentru Patrimoniul cultural imaterial al umanitatii s-a intrunit in iunie anul acesta, a analizat dosarul si a constatat ca documentatia prezentata este completa.

"La scurt timp, UDMR a aflat ca Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Culturii actioneaza in vederea retragerii acestui dosar alcatuit de experti, o initiativa care se bucura de acordul si de sprijinul tuturor partilor interesate. Dupa o serie de proteste publice si negocieri cu usile inchise, aceasta tentativa a fost oprita", mai sustine UDMR.

"Multumesc tuturor celor care s-au implicat in acest demers, celor care ne-au sprijinit si multumesc in mod special Ungariei pentru ajutorul acordat. Nu vom ceda. Nu putem renunta. Trebuie sa ne continuam lupta. Vom reusi doar daca ne vom uni fortele, vom reusi doar printr-un efort coerent si sustinut. Daca nu suntem prezenti atunci cand sunt luate decizii care ne privesc, nu reusim. De aceea, pe 11 decembrie trebuie sa aratam ca suntem o comunitate puternica", a conchis presedintele UDMR, citat in comunicat.

  • Corina Suteu
    Foto: Agerpres
    UPDATE Corina Suteu: Dosarul de includere a pelerinajului in patrimoniul UNESCO, amanat pentru completare
Ministrul Culturii, Corina Suteu, a declarat pentru News.ro ca dosarul privind includerea pelerinajului de la Sumuleu Ciuc, cea mai mare manifestare religioasa si culturala a secuilor, in patrimoniul cultural imaterial al umanitatii de catre UNESCO, a fost amanat pentru o completare.

Ministrul Culturii, Corina Suteu, a precizat pentru News.ro ca "dosarul a fost amanat, nu anulat, ci amanat pentru o completare".

Ulterior, ministerul Culturii a transmis un comunicat in care afirma fara detalieri ca "acestui dosar i se vor aduce completari si va fi rediscutat la urmatoarea intrunire a Comitetului Interguvernamental UNESCO pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial".

Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura (UNESCO), intrunita in Etiopia, la Addis Abeba, nu a inclus Pelerinajul de la Sumuleu Ciuc pe lista Patrimoniului cultural imaterial al umanitatii UNESCO.

In urma cu patru ani, presedintele UDMR, Kelemen Hunor, in calitate de ministru al Culturii si Patrimoniului National, a propus includerea pe lista Patrimoniului cultural imaterial al umanitatii UNESCO a celei mai mari manifestari religioase si culturale a secuilor.

Joi, de Ziua Nationala a Romaniei, UNESCO a inclus in Lista Reprezentativa a Patrimoniului Cultural Imaterial al Umanitatii tehnicile traditionale de realizare a scoartei in Romania si Republica Moldova, potrivit unesco.org.

"O expresie a creativitatii, identitatii si coeziunii sociale, tehnicile au fost transmise din generatie in generatie in unele familii, dar si de ateliere si institutii de invatamant", arata site-ul UNESCO.

Ministerul Culturii a subliniat in comunicatul de presa transmis vineri ca "Romania a convins expertii internationali asupra valorii universale de necontestat a tehnicilor traditionale de realizare a scoartei si a rolului pe care il au in imbogatirea diversitatii culturale si a creativitatii umane".

La reuniune participa o delegatie a Romaniei formata din experti si condusa de catre Alexandru Oprean, secretar de stat in Ministerul Culturii. In interventia sa, demnitarul roman a multumit comitetului pentru decizia luata si a mentionat ca "astazi, atat Romania, cat si Republica Moldova fac un pas inainte spre o mai buna intelegere a importantei protejarii valorilor culturale comune pentru generatiile ce vor urma".

Pe Lista Reprezentativa a Patrimoniului Cultiural Imaterial al Umanitatii, Romania a mai fost inscrisa cu: "Ritualul Calusului" (2008), "Doina" (2009), "Tehnici de prelucrare a ceramicii de Horezu" (2012), "Colindatul de ceata barbateasca in Romania si Republica Moldova" (2013) si "Jocul fecioresc" (2015).























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

13071 vizualizari

  • +35 (47 voturi)    
    Ce importanta are ? (Vineri, 2 decembrie 2016, 16:14)

    OvidiuStoica [anonim]

    Nu mai are loc pelerinajul daca e fara "recunoastere internationala" ?
    Sau ce se urmareste de fapt prin aceasta "protectie" si "recunoastere" ?
  • +37 (51 voturi)    
    Basescu e de vina! (Vineri, 2 decembrie 2016, 16:17)

    Andradda [utilizator]

    Acum iar sunt ungurii suparati pe tot mapamondul ca UNESCO nu a luat in seama marsurile lor de protest impotriva romanilor. Pt ca la asta se rezuma de fapt orice adunare a ungurilor. Fie ca ei le numesc pelerinaje, comemorari, demonstratii, absolut totul se rezuma la atacuri impotriva Romaniei si a romanilor!
  • +17 (27 voturi)    
    Amestec (Vineri, 2 decembrie 2016, 16:20)

    SilaDe Antrei1 [anonim]

    Domnu' Humor, secuii nu-s unguri si nici vitavercea. Matale amesteci lucrurile voit ca sa te dai reprezentant al secuimii. Numa' ca pe partidu' lu' matale il keama UDMR adica al maghiarilor.
    Mai bine du-te si mai plinge nitel dupa ungaria mare, mai pune un steag de doliu.
    Sa-ti spun un secret care nu-i secret. daca ar fi prin absurd, adica absurdul absolut Ungaria din nou asa cum trimbitezi dumneata si altii, partidul de mare anvergura UDMR s-ar desfiinta in maxim un an iar voi toata gasca de politicieni ingrasati prin furt ati ramine fara privilegii. Dar stii asta foarte bine nu trebuie s-o spun eu. Voi plingeti cu lacrimi de crocodil, de fapt vreti doar voturi si fiindca nu aveti niciun program si de 26 de ani tineti doua judete in saracie desi ati fost la guvernare, o dati pe coarda nationala ca atit v-a mai ramas.
  • +37 (49 voturi)    
    Acest Kelemen vede discriminare peste tot (Vineri, 2 decembrie 2016, 16:21)

    Zimbru [utilizator]

    Totul in zilele de astazi se rezuma la discriminare fata de maghiari. Faptul ca niste corupti din UDMR sunt trimisi in judecata pentru ca au furat banii statului si ai comunitatii pe care o reprezinta, faptul ca au facut un dosar prost la Unesco e tot discriminare, etc. etc. A venit timpul sa va asumati esecurile si furturile.
    • -6 (18 voturi)    
      hm (Vineri, 2 decembrie 2016, 18:09)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      O sa fiu eu "avocatul diavolului": dosarul se face de catre institutiile nationale, in cazul asta institutii guvernamentale romane. UNESCO nu primeste altfel de dosare, probabil ca ai nostri mandri ca brazii au bagat ceva strambe.

      Sa vedem.
    • +6 (10 voturi)    
      UDMR "sta" pe Trei Scaune in politica de 27 de ani (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 7:50)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      Din anul 2009 UDMR, în calitate de gestionar al sprijinului financiar guvernamental destinat comunităţii maghiare, a primit în total peste 28 de milioane de euro, potrivit adevărul.ro
  • +3 (21 voturi)    
    Fanatism religios+naționalism. (Vineri, 2 decembrie 2016, 16:45)

    asavreau [utilizator]

    O combinație criminală.Ungurii din România o iau razna.
  • +11 (23 voturi)    
    Tovarasul Kelemen a comis fapte neonorabile (Vineri, 2 decembrie 2016, 16:47)

    Maniu [utilizator]

    inca de cand a devenit secretar de stat in min. cult. in anul 1997. De atunci, dl. medic veterinar, care, daca se nastea in Ungaria nu ajungea nimic in politica (desi, la lipsa lui de caracter, nu e exclus nici asta) o duce supercalifragilistic, n-are grija zilei de maine, stie pe cine si cand si cat sa prosteasca. Pacat ca maghiarii inghit mizeria asta de aripa maghiara a PSD.
    • +6 (10 voturi)    
      Doar "placintele"lor ii intereseaza pe grofii UDMR (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 12:15)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      Achiziţiile de autoturisme reprezintă în fiecare an sume importante pe listele de investiţii în bunuri mobile şi imobile ale UDMR.
      Volkswagen Passat şi Škoda Superb, aproape de clasă superioară. În anul 2009 preşedintele UDMR, Kelemen Hunor a primit o maşină de serviciu Honda Accord…
      • -1 (3 voturi)    
        Cu care se plimba o "artista", fosta (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 16:21)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        apropiata a lui pe la MC, pe care a luat-o pe urma sub aripa lui la UDME desi nem tudom maghiara... O apropiata si a d-lui Caramitru...cel invesnicit la TNB.
  • +18 (28 voturi)    
    INCA O ACTIUNE NEFERICITA (Vineri, 2 decembrie 2016, 16:55)

    arheopterix [utilizator]

    Marca UDMR . Cand au luat Ministerul Culturii mi-am zis ... n-au ce rau sa ne faca acolo ! ...Da* bnaietii inventivi ...Da* nici cu ai nostri nu imi e rusine . Brava baieti !
  • +14 (24 voturi)    
    De ce sa nu-si faca pelerinajul in HU (Vineri, 2 decembrie 2016, 17:04)

    cartofil [utilizator]

    si sa-l protejeze prin UNESCO. Acest pelerinaj nu este decat o gaselnita, de dupa 1990, din dorinta de a se mediatiza, pentru dorinta bolnava a ungurilor de a revendica Transilvania. Cum sa-l bagi in patrimoniul umanitatii ???? Never. Oricum, daca va mai sponsoriza mult aceste manifestari antiromanesti s-ar putea ca HU sa intre in faliment. Credeti ca cu bani putini poti aduna cei cateva zeci de mii de unguri care marsaluiesc spre Sumuleu? Nu, HU plateste din greu pentru destabilizarea zonei. Dupa ce-i aduce, plateste cazari, autocare, hrana dupa aceea plateste si media, sa difuzeze manifestarea, sa faca poze din unghiuri potrivite in care numarul participantilor sa para mai mare de 10 x. Cred ca este suficient ca au introdus o biserica pe care au ciugulit-o de la sasi in patrimoniul UNESCO (Dirjiu) de unde binenteles ca in cea mai buna traditie maghiara au sters orice fel de urma a proprietarilor originari. Ajunge. Ungurii sa-si protejeze monumentele lor din HU (daca au ce).
    • -10 (18 voturi)    
      esti un roman veritabil! (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 9:14)

      eduard2700 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      1. ungurii au civilizat Transilvania. Restul romaniei inca nu a gustat civilizatie inca nici azi; toata Europa vede asta inafara de mitici si moldoveni;
      2. acel pelerinaj este singurul de pe teritoriul actual al Romaniei care merita bagat in seama, este al unor minoritati care sunt tot o parte a Romaniei... Este un pelerinaj cu totul altfel fata de ce se intampla in restul tarii unde mizerie si moaste...
      3. sper sa veniti cu paasaport in curand in Ardeal.

      sunt de origine germana si vad o diferenta enorma intre unguri si romani (tigani).
      • +5 (11 voturi)    
        Dupa cum dai din copite (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 13:49)

        cititor hotnews [utilizator] i-a raspuns lui eduard2700

        Dupa cum dai din copite nu esti nici macar de origine germana.Esti din ce se spune intr-un manual de zootehnie din randul copitatelor.Daca am jignit copitatele si le-am comparat cu eduard imi cer scuze pentru copitate care sunt net superioare.
      • -1 (5 voturi)    
        bine spus, de origine germana (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 14:47)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui eduard2700

        Dar sa stii ca si eu sunt de origine cumano-latino-germanica + multi alti stramosi ce ori fi participat la genele mele.
        Numai ca in cazul tau peste originea germana s-a pus un strat gros de nesimtire balcanica(sau turanica, cum preferi)
        1.Austriecii au civilizat Transilvania , ungurii doar erau pe acolo
        2. Pelerinajele sunt specifice bisericilor catolice si derivate, nu ortodoxiei
        3. Poti sa speri dar slabe sanse.
        PS n-am inteles bine cu unguri vs romani(tigani)? e o greseala de exprimare sau chiar trebuie sa va trimitem sa va verificati originea germana?
      • -2 (8 voturi)    
        pt. un ungur, scri destul de bine romaneste (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 15:50)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui eduard2700

        asta-i.
        sa te mai intreb ce nivel de civilizatie aveau hoardele lui Atila comparativ cu civilizatia daca, muuult mai veche? ce rost ar avea, tu du-te la procesiunile secuiesti, ca de alea esti bun.
  • +13 (23 voturi)    
    mda (Vineri, 2 decembrie 2016, 17:41)

    Xorciser [utilizator]

    Asta e, sa ne multumim cu covorul romanesc (si in curand cu ia romaneasca).

    PS: sa-ti fie rusine, Viktor Orban!
  • +30 (38 voturi)    
    "manifestari religioase si culturale" (Vineri, 2 decembrie 2016, 18:42)

    slashroot [utilizator]

    Ok, religioase, culturale... da' cu sumedenia aia de steaguri maghiare ce-i?
    • +5 (13 voturi)    
      si in Constanta vezi la steaguri... (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 1:13)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

      turcesti de zici ca esti la Constantinopol (actualmente istambul)...Moscheile au inceput sa rasara ca ciupercile dupa ploaie... unde mai pui ca daca este o biserica in apropiere moscheia se construeste musai cu turnuletzu' ostentativ mai inalt decat turla biserici deja existente a "ghiaurilor" de rumani pentru ca deh, inca nu pot reveni la legea de dinainte pe cand Dobrogea era sub stapanire otomana si bisericile nu aveau voie sa intreaca in inaltime turnuletzele moscheilor...dar pe toate acestea nu le vede insa nimeni...am observat ca in Romania este foarte ok sa fi maghiarofob in schimb daca zici ceva de turci sau de musulmani in general esti etichetat imediat ca gzenovob, razizd si izlamovob...
      • +5 (13 voturi)    
        ai dreptul la opinia ta (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 11:30)

        pardalian [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

        dar te inseli amarnic. Comunitatea turca vorbeste limba romana, nu au pretentii teritoriale, nu viseaza la Imperiul Otoman si sunt oameni cuminiti si de omenie si nu niste aroganti care se cred superiori romanilor. Impreuna cu sasii sunt cea mai de isprava minoritate din Romania.
        • +2 (8 voturi)    
          asta e parerea ta... (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 14:24)

          press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

          in primul rand da-mi voie sa ma indoiesc ca ai cunoaste personal vreun turc sau tatar .ca sa iti poti da cu parerea despre acest subiect...In al doilea rand pe ce te bazezi tu cand acuzi maghiarii din Romania in bloc de nesupunere civica si rea credinta vis-a-vis de romani sau Romania...De ce esti tu atat de sigur ca ei nu stiu limba romana si viseaza la cai verzi pe pereti asa cum o faci tu.
          Maghiarii pe care ii cunosc eu stiu limba romana, nu viseaza la imperiul austro-ungar si sunt oameni cuminti si de omenie si nu sunt niste aroganti asa cum zici tu...

          ...stiai ca avem si o minoritate rusa si greaca in Dobrogea?...ei sunt de treaba sau nu?....si ei vorbesc romana, nu au pretentii teritoriale,sunt oameni de isprava pe care te poti baza oricand si nici nu sunt aroganti. Eu de exemplu cred ca minoritatea rusa , tiganeasca, evreiasca, maghiara, greaca, ceha, slovaca, italieneasca si cea gagauza sunt cele mai de treaba minoritati din Romania...ai ceva impotriva?!...
          • -4 (6 voturi)    
            sa ii pui pe toti in exact aceiasi barca (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 15:56)

            let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

            fara nici o nuantare, e demn de internationalismul proletar, sau mai nou de corectitudinea politica a globalizarii.
            ma intreb ce parere au unii de altii toate categoriile etnice pe care le-ai enumerat.
            • +5 (7 voturi)    
              :))))... (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 18:27)

              press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

              esti cam ...(te las pe tine sa gasesti cuvantul potrivit), daca nu chiar demn de mila si dispret tipule...adica ce vrei sa zici?...ca unele, daca nu chiar majoritatea minoritatilor nationale din Romania, ar trebui tratate ca cetateni de categoria a doua iar altele precum minoritatea musulmana si cea germana ar trebui sa aibe drepturi speciale in raport ceilalti si cu majoritatea romaneasca?!... Curios dar vad ca impartasesti aceleasi idealuri ca si promotorii legii islamice sharia care spune ca musulmanii trebuie sa aibe drepturi speciale fata de restul (crestini, evrei, budisti, etc) si ca acestia din urma trebuie tratati ca cetateni inferiori, fara ca ei sa aiba niciun fel de drepturi......
        • +6 (8 voturi)    
          PS... (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 14:43)

          press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

          si bine inteles ca am dreptul la propria mea opine!...inca nu domneste legea islamica sharia in Romania...
  • +26 (38 voturi)    
    mutati... (Vineri, 2 decembrie 2016, 18:57)

    astronaut [utilizator]

    pelerinajul in UNGARIA si o sa vedeti ca nu va contesta nimeni si UNESCO va fi de acord cu voi !
  • +12 (20 voturi)    
    Nu vom ceda??! Declaratie de razbel fata de UNESCO (Vineri, 2 decembrie 2016, 19:07)

    Plagarus [utilizator]

    Cupola UDMRista fara argumente si realizari economice in HARCOV, imbraca electoral - politicianist " camesa mortii ". PENIBILI .
    Harghita şi Covasna sunt cele mai sărace din Transilvania, locuitorii având salarii medii mult mai mici decât media naţională.(salariul mediu net este de 1.180 de lei, cel mai mic din ţară )
  • +32 (42 voturi)    
    ... poporul roman nu are nimic de sarbatorit! (Vineri, 2 decembrie 2016, 19:39)

    XtrO [utilizator]

    "Avand in vedere ca poporul roman nu are nimic de sarbatorit la Pelerinajul de la Sumuleu Ciuc, Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura (UNESCO), intrunita in Etiopia, nu a inclus Pelerinajul (...) pe lista Patrimoniului cultural imaterial al umanitatii UNESCO." Vi se pare cunoscuta fraza, domnule Kelemen Hunor? Si apro-pos, dumneavoastra cetatean roman fiind, leaderul unei formatiuni politice din Romania, nu aveti nicio pozitie de luat, relativ afirmatia distinsului Ministru de externe ungar, Peter Szijjarto privind Ziua Nationala a Romaniei? Si, data fiind tacerea asupra acestui subiect, mai aveti tupeul ca UDMR sa candideze la locuri in Parlamentul Romaniei? Al Romaniei, nu al Ungariei, ca sa fim bine intelesi.
  • +11 (19 voturi)    
    UDMR (Vineri, 2 decembrie 2016, 20:35)

    AnderT [utilizator]

    face burta mare pe banii tai si este intodeauna impotriva ta !!!
  • -1 (5 voturi)    
    Sunt 2 frati Lolec si Bolec (Vineri, 2 decembrie 2016, 21:13)

    Zummm [utilizator]

    Care indiferent de comentariu ei trebuie sa dea minus. Aveti o viata foarte palpitanta inseamna
  • +15 (23 voturi)    
    asta si meriti (Vineri, 2 decembrie 2016, 21:39)

    pardalian [utilizator]

    sulfa mizerabila!! Ieri de ziua natioanala, erai bot in bot cu Orban la Budapesta si probabil iti frecai mainile ranjind cand argatul rusilor Peter Szijjarto, ministru de externe ungur, interzicea diplomatilor si personalului ambasadei maghiare sa participe la manifestari. De 100 de ani incoace va culcati cu Bela Kun sub perna visand ca o sa puneti gheara pe ce ati furat, Rusine coada de topor!! Ar trebui sa fi expulzat din tara si sunt sigur ca si multi etnici maghiari ar scuipa dupa tine!!
  • +9 (17 voturi)    
    HAHAHAHA! (Vineri, 2 decembrie 2016, 22:23)

    Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator]

    Si-a luat cu flit ungurashu' vesel.
  • +1 (13 voturi)    
    DRAGI MEI ROMANI! (Vineri, 2 decembrie 2016, 23:30)

    traian_mari [utilizator]

    daca maine vrem sa strangem 100000 de oameni impotriva singurului partid care a stat 26 de ani la guvernare, nu o sa reusim sa gasim! dar se pare ca secuii se respecta si se iubesc mai mult decat o facem noi acum! degeaba s-au luptat stramosii nostrii sa-i aduca pe fratii nostrii transilvaneni acasa, ca cei din generatia noastra o sa o piarda!!!
    • +1 (1 vot)    
      Decit o observatie (Marţi, 6 decembrie 2016, 1:08)

      Chaos & Collapse [utilizator] i-a raspuns lui traian_mari

      in constructiile "stramosii nostrii" si "fratii nostrii", e bine sa mai adaugati un "i" dupa "nostrii".

      Explicatia? E peste 50, cred ca sunteti de acord.

      Idem la "DRAGI MEI ROMANI!". Corect e:
      "DRAGIII MEI ROMANIII!"

      MEI cu un singur "i", ca sunteti doar unul.

      DRAGIII si ROMANIII cu 3*"i", ca e peste 50, chiar daca sub 100000.

      In caz ca se trece, tontusi, de suta de mii, mai puneti un "i".
  • +3 (11 voturi)    
    Tentativa (Sâmbătă, 3 decembrie 2016, 10:15)

    syms [utilizator]

    Domnul Humor ar trebui sa petreacă mai mult timp sa cerceteze limba romană si apoi sa pună la îndoială deciziile unei organizații internaționale care nu face politică.

    Tentativa = încercare nereușită;


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi