Dezbatere gripa porcina: spune-ne opinia ta

Interzis la vaccin: o unanimitate cu potential fatal

de Vlad Mixich Hotnews.ro/Deutsche Welle
Vineri, 13 noiembrie 2009, 14:03 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Hotnews
Discutiile referitoare la „defectele contractuale” sunt irelevante acum, cand epidemia gripala se raspandeste cu repeziciune si in Romania. A nu vedea padurea de copaci este extrem de grav in aceasta situatie. Autoritatile au datoria de a pune la dispozitia populatiei mijloacele de preventie cele mai bune in cazul unei pandemii. Acest lucru nu se intampla in Romania. Intre timp, in Germania sau in Marea Britanie vaccinul pentru copii contra virusului gripal AH1N1 este deja disponibil.



Contractul este controversat, nu vaccinul

 
Cele mai comune efecte adverse aparute in urma vaccinarii anti-AH1N1 sunt: dureri de cap, dureri musculare si de articulatii, reactii de inrosire si durere la locul injectiei, febra si oboseala
 
 
Efecte adverse
Inconstienta este un cuvant prea moale pentru a descrie decizia autoritatilor de la Bucuresti de a renunta la achizitionarea din import a jumatate de milion de doze de vaccin contra virusului gripal AH1N1 folosit pentru copii. Desi guvernantii isi dadusera acordul pentru acest gest preventiv normal, miercuri seara s-au razgandit.

Motivul invocat tine de un punct din contractul standard pe care firmele farmaceutice producatoare il incheie cu guvernele tarilor care achizitioneaza vaccinul. Acest punct prevede ca statul isi va asuma responsabilitatea pentru a acoperi cheltuielile de tratament a eventualelor efecte adverse aparute consecutiv vaccinarii.

Gestul guvernului de la Bucuresti il reproduce pe cel, singular pana miercuri, al autoritatilor poloneze care au refuzat achizitionarea vaccinului contra gripei „porcine” invocand acelasi „defect contractual”.

Gaz peste fobia de vaccin

Guvernul toarna astfel gaz peste focul fobiei de vaccin care mocneste intr-o tara a carei populatie nu mai are prea multa incredere in sistemul ei medical. Acest tip de atitudine pare a apara populatia impotriva hraparetelor companii farmaceutice dispuse sa-i foloseasca pe romani drept cobai. Insa vaccinul respins de guvernul Romaniei a fost deja „testat” pe cateva milioane de europeni si a fost aprobat de catre Agentia Europeana a Medicamentului si de catre autoritatea echivalenta din Statele Unite. Si reprezentantii Ministerului Sanatatii din Romania au afirmat, luni, ca vaccinul are toate aprobarile de siguranta necesare.

Institutul Cantacuzino nu are deocamdata un vaccin anti-H1N1 pentru copiii sub 6 ani

Utilitatea acestui vaccin anti-gripal este legata de unul dintre grupurile cu risc inalt in cazul infectarii cu virusul AH1N1: copiii. Spre deosebire de vaccinul fabricat la Institutul Cantacuzino (a carui procedura de aprobare, atentie, este inca in derulare) acest vaccin poate fi administrat si copiilor cu o varsta de peste 6 luni. In acest moment guvernul Romaniei nu pune la dispozitia parintilor un mijloc eficient de a-si apara copiii impotriva epidemiei gripale.

Mai grav este ca, prin acest refuz, autoritatile romane nu vor oferi nici in viitor o solutie preventiva viabila pentru copiii sub 7 ani. Iresponsabilitatea acestei decizii este inexplicabila, guvernul de la Bucuresti alegand sa urmeze singurul exemplu indoielnic din Europa, cel al Poloniei, ignorand faptul ca Germania, Marea Britanie, Franta sau Irlanda au incheiat acelasi tip de contract standard si au initiat deja campania de vaccinare contra virusului AH1N1.   

Datoria autoritatilor

Discutia referitoare la „defectul contractual” este irelevanta acum, cand epidemia gripala se raspandeste cu repeziciune si in Romania. A nu vedea padurea de copaci este extrem de grav in aceasta situatie. Guvernul are datoria de a pune la dispozitia populatiei mijloacele de preventie cele mai bune in cazul unei pandemii. Desigur, este libertatea de decizie a fiecarui individ de a folosi sau nu vaccinul anti-gripal. Dar, invocand motive birocratice, guvernul Romaniei impiedica accesul populatiei la acest vaccin. 

„Ce propune ministrul in schimb? Sa moara copii din cauza gripei? Intreaga omenire foloseste acest vaccin. Este Romania atat de speciala si de diferita incat sa scape de gripa fara vaccin?”, intreaba profesorul Peter Piot, directorul Institutului de Sanatate Publica de la Imperial College din Londra. Decizia de a renunta la vaccinul care protejeaza populatia cu varste cuprinse intre 6 luni si 7 ani este sustinuta de politicieni romani din ambele tabere politice. O unanimitate de rau augur. O unanimitate cu potential fatal.


Comentariul specialistului - dr. Sorin Paveliu, specialist in studii clinice:
  • "EMEA spune clar ca dam autorizatie temporala exceptionala pentru ca este vorba de o pandemie." - detalii aici
  • In mod concret, intr-o tara in care procesele referitoare la tratamente reprezinta o adevarata piata, SUA, secretarul insarcinat cu sanatatea ar trebui sa dea asigurari ca intreaga responsabilitate a administrarii vaccinului revine Guvernului si nu poate fi pusa in seama producatorului. Aceasta masura legala de precautie, inclusa si in contractul cu Polonia, reflecta in fapt problema de baza a fabricarii si administrarii vaccinurilor pt afectiuni virale sezoniere sau pt tulpini nou aparute: nu exista timpul necesar pt a se respecta procedura obisnuita pentru alte produse medicamentoase sau biologice.
  • Daca in cazul medicamentelor procedurile de testare se pot intinde pe 3-5-7 ani inainte de punerea pe piata, producatorul oferind astfel garantii privind eficacitatea si siguranta, nu acelasi lucru este posibil in cazul vaccinurilor. In mod particular, in cazul gripei AH1N1, procedura de aprobare a comercializarii este una exceptionala de urgenta si se face sub rezerva efectuarii de studii clinice de catre producator si a comunicarii rezultatelor aproape in timp real saptamanal. In concluzie, o parte din riscuri sunt preluatede decidentii politici si de persoana caruia i se administreaza. - detalii in intalnirea online cu dr Sorin Paveliu (Dr. Sorin Paveliu este medic primar de medicina interna, investigator in domeniul cercetarii in trialurile clinice internationale de faza 2, 3.)

Care e pozitia ta? Guvernul trebuie sa-si faca un stoc de vaccinuri pentru copii pentru situatii de urgenta, sau trebuie sa mai astepte?


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      

Comentarii alese de moderator

  • "Garantie" - "Guarantee" si "Warranty" (Vineri, 13 noiembrie 2009, 19:38)
    AR [anonim]

    In limba engleza exista doi termeni "Guarantee" si "Warranty" cu sensuri diferite dar care se traduc in romana, simpu, "Garantie". Foarte pe scurt: primul are implicatii financiare majore (despagubiri ce pot fi uriase) cel de-al doilea se refera la inlocuirea produsului defect (despagubiri limitate). Pana in prezent eu nu am intalnit un roman care sa cunoasca diferenta intre cele doua notiuni anglo-saxone. In alta ordine de idei, daca citim atent prospectul oricarui medicament banal (sa zicem Aspirina, vitamina C, etc.) suntem atentionati asupra unor efecte adverse majore (iti vine sa nu il mai iei) care nu pot fi puse pe seama producatorului.
    Eu cred ca GSK nu si-a asumat "Guarantee" ci doar "Warranty" (poate).
    P.S. Eu nu o sa ma vaccinez.

  
1820 vizualizari
  • +1 (3 voturi)    
    lol (Vineri, 13 noiembrie 2009, 14:23)

    alex [anonim]

    "EMEA spune clar ca dam autorizatie temporala"

    mai bine spatio-temporala :)
  • +2 (10 voturi)    
    ... (Vineri, 13 noiembrie 2009, 14:32)

    -Myth- [utilizator]

    ... daca tot sunt asa de minore efectele adverse de ca nu si le asuma compania producatoare? deocamdata spectacolul asta al gripei are o amploare asa mare doar pe la noi, in alte tari e tratata ca orice alta gripa. Oricum frumos realizat pentru un articol publicitar!
  • +1 (7 voturi)    
    Este cumva un articol publicitar??? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 14:34)

    Bogdan [anonim]

    De acord cu voi ca avem o pandemie...
    Dar de aici si pana la a spune ca deficientele contractuale sunt irelevante cale lunga. Eu pot sa semnez un contract cu tine, si sa nu-mi asum nici o raspundere pentru produsul pe care il livrez. Ce ma impiedica sa-ti livrez un produs insuficient testat.... ca de... testeaza romanu direct pe copii.

    Hai fugi de aici si mai lasa-ma cu articolul asta care e publicitate pe fata.

    De ce importatorii nu aduc ei vaccinul si cine il vrea sa-l faca... dar fiecare pe barba lui.

    In momentul in care un guvern isi asuma responsabilitatea vaccinarii al 500.000 de copii cu un vaccin netestat suficient mi se pare ca avem o problema. Producatorul trebuie sa furnizeze garantii suficiente ca produsul sau este conform normelor.
    • 0 (6 voturi)    
      Informat-va oameni buni ! (Vineri, 13 noiembrie 2009, 14:58)

      Parinte [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      de ce nu citesti comentariul Dr. Paveliu de mai sus: "In mod concret, intr-o tara in care procesele referitoare la tratamente reprezinta o adevarata piata, SUA, secretarul insarcinat cu sanatatea ar trebui sa dea asigurari ca intreaga responsabilitate a administrarii vaccinului revine Guvernului si nu poate fi pusa in seama producatorului. Aceasta masura legala de precautie, inclusa si in contractul cu Polonia, reflecta in fapt problema de baza a fabricarii si administrarii vaccinurilor pt afectiuni virale sezoniere sau pt tulpini nou aparute: nu exista timpul necesar pt a se respecta procedura obisnuita pentru alte produse medicamentoase sau biologice."
      • -1 (5 voturi)    
        informarea (Vineri, 13 noiembrie 2009, 17:08)

        gigi_b [anonim] i-a raspuns lui Parinte

        Nu citesc pur si simplu pentru ca nu-i intereseaza un punct de vedere diferit de al lor. Majoritatea cel mai probabil au citit doar titlul articolului si s-au grabit sa-si urle frustrarile.
      • +2 (2 voturi)    
        "Garantie" - "Guarantee" si "Warranty" (Vineri, 13 noiembrie 2009, 19:38)

        AR [anonim] i-a raspuns lui Parinte

        In limba engleza exista doi termeni "Guarantee" si "Warranty" cu sensuri diferite dar care se traduc in romana, simpu, "Garantie". Foarte pe scurt: primul are implicatii financiare majore (despagubiri ce pot fi uriase) cel de-al doilea se refera la inlocuirea produsului defect (despagubiri limitate). Pana in prezent eu nu am intalnit un roman care sa cunoasca diferenta intre cele doua notiuni anglo-saxone. In alta ordine de idei, daca citim atent prospectul oricarui medicament banal (sa zicem Aspirina, vitamina C, etc.) suntem atentionati asupra unor efecte adverse majore (iti vine sa nu il mai iei) care nu pot fi puse pe seama producatorului.
        Eu cred ca GSK nu si-a asumat "Guarantee" ci doar "Warranty" (poate).
        P.S. Eu nu o sa ma vaccinez.
  • +3 (9 voturi)    
    este in neregula (Vineri, 13 noiembrie 2009, 14:39)

    alex [anonim]

    clauza respectiva este foarte ciudata, daca multinationalele farmaceutice nu isi asuma raspunderea in cazul efectelor adverse rezulta ca e ceva in neregula cu vaccinul.
    • 0 (0 voturi)    
      ihi.... (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 13:56)

      http://mascuzati.blogspot.com [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Ai idee pentru cate medicamente existente pe piata mondiala isi asuma companiile raspunderea? Mda, zero.
      Isi asuma doar raspunderea ca-s facute in conformitate cu standardele.
  • -3 (7 voturi)    
    Indignare (Vineri, 13 noiembrie 2009, 14:46)

    Parinte [anonim]

    Pana aici a ajuns campania electorala si politica...pana la a ne scrifica copii prin lipsa unui vaccin care deja s-a administrat copiilor in toate tarile civilizate.

    Bazac care a fost primul care a aruncat prostia cu "asumarea responsabilitatii", Boc care a decis sa nu mai cumpere vaccinul pana nu-si asuma compania producatoare raspunderea ( si nu si-o va asuma pt ca nu are cum sa o faca in caz de epidemie cu evolutie rapida - vezi rasp. Dr. Paveliu ) sunt vinovati de GENOCID asupra copiilor nostri si vor trebui sa raspunda in fata justitiei pentru aceasta decizie !

    La fel trebuie sa raspunda si toti specialistii din Minister care nu vorbesc si nu fac presiuni asupra guvernului sa aduca vaccinul pentru copii in tara !

    RUSINE !!!
    • +1 (1 vot)    
      Si daca (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 0:46)

      gicutzu [anonim] i-a raspuns lui Parinte

      ... nu iese genocid ne faci si noua parte din castigurile tale viitoare dre? Vad ca urmaresti reactiile la articolul tau cu f mare atentie, si folosesti cuvinte mult prea mari pt tine, genocid etc. Toata lumea guitza cat mai tare si da din coate in momente din astea sa dea bine unde trebuie.

      Decizia vaccinului este personala, nimeni in lume la ora asta nu poate sa de nici o garantie.NIMENI. Probabil nimeni nu o sa dea vreo garantie vreodata, cine gandeste un pic isi da seama ca e imposibil. Vb de garantie acoperita, ca din gura se poate orice...:)

      E un risc pe care si-l asuma cine vrea, sau mai bine zis cine intelege care sant riscurile sa faca sau nu vaccinul.Oricum marea majoritate a oamenilor urmeaza turma.
      • 0 (0 voturi)    
        gicutzu, decizia vaccinului NU mai este personala (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 11:20)

        Notfromthisworld [anonim] i-a raspuns lui gicutzu

        atata vreme cat Statul declara obligatorie vaccinarea. (vezi cazul din SUA cu adolescentul tinut cu forta pentru a i se inocula vaccinul)

        sau, in alta ordine de idei, acolo unde inca se mai da dreptul la decizie - decizia respectiva trebuie sa se bazeze pe o informare corecta si amanuntita a celor in cauza - a parintilor (in cazul copiilor) - asupra vaccinului, compusilor sai, perioada si mod de testare, pe ce categorii de varsta si cate persoane au luat parte la teste, potentiale efecte adverse s.a.m.d. .nu pe articole propagandistice platite de BigPharma.

        Orice parinte sanatos la cap nu s'ar juca cu viata copilului.
        • 0 (0 voturi)    
          Da de unde! (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 17:36)

          Liviu [anonim] i-a raspuns lui Notfromthisworld

          De unde ai scos chestia asta??? Nici in US nici in Canada, vaccinarea nu e obligatorie! Iar pentru o simpla informare, Canada tocmai a cumparat 1,8 milioane doze de vaccin din ala care nu e bun pentru Romania!
        • 0 (0 voturi)    
          Vaccinarea e gratuita! (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 17:37)

          Liviu [anonim] i-a raspuns lui Notfromthisworld

          Si inca ceva, vaccinarea e gratuita.
  • +2 (6 voturi)    
    Chiar ne credeti prosti pe toti? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 14:54)

    L [anonim]

    De ce nu numarati toate cazurile de gripa sezoniera din ultimele 24 de ore? De ce nu numarati si cati oameni mor de gripa normala in fiecare an in Romania, si abia apoi sa faceti panica in randul oamenilor cu aceasta noua gripa... Chiar nu vedeti ca suntem manipulati pe fata? Vai de noi...
  • -3 (5 voturi)    
    GSK vs. Cantacuzino (Vineri, 13 noiembrie 2009, 15:06)

    Io [anonim]

    Din ce inteleg eu, nici GSK nu are un vaccin pentru copii, la fel cum nu are nici Cantacuzino; doar ca cei de la GSK l-au dat deja si pentru copii si se pare ca n-a crapat nimeni, in consecinta trebuie sa fie OK.
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare simpla (Vineri, 13 noiembrie 2009, 15:11)

    Razvan_M [utilizator]

    De ce trebuie ca statul sa cumpere aceste vaccinuri?
  • +1 (7 voturi)    
    Fapte... in Franta (Vineri, 13 noiembrie 2009, 16:04)

    IS [anonim]

    http://fr.news.yahoo.com/78/20091113/thl-grippe-a-un-cas-probable-de-syndrome-a700739.html

    In Franta (tara de pe "lista" Glaxo) vaccinarea a inceput (abia) ieri, joi. Dar, deja, astazi, vineri, s-a raportat, si inca de catre insusi min. sanatatii, prin caz grav de efecte adverse (alea care 'nu exista', pentru a il cita pe Streinu Cercel): insusi temutul sindrom Guillion-Barre. Toata poliloghia in favoarea Pandemrix a amicului Mixich este, in aceste conditii, de-a dreptul iresponsabila.
  • +3 (7 voturi)    
    Bai Mixich... (Vineri, 13 noiembrie 2009, 16:07)

    Vorbe goale [anonim]

    ... de cate ori te-ai vaccinat de gripa pana acum? De cand te-ai nascut tu...

    Ai copil de 6 luni? Fa-i vaccin omule, fa-i vaccin sa-l feresti de risc.

    Esti medic sau de ce aberezi?
  • +2 (6 voturi)    
    Articol mizerabil (Vineri, 13 noiembrie 2009, 17:05)

    yo [anonim]

    Reclama mascata ... articol mizerabil ... disperati tare astia cu vaccinurile lor .

    Daca au atata incredere de ce nu modifica contractul ? de ce nu isi asuma raspunderea ... oricum sunt tari la a demonstra ca nu ei sunt responsabili ... daca va fi cazul ... a se vedea
    "Sicko" . Ce inseamna contract standard ???? nimic nu e fix in lumea asta.
  • +2 (8 voturi)    
    Mai usurel cu acuzatiile (Vineri, 13 noiembrie 2009, 17:08)

    Paul [anonim]

    Altfel nu faceti decat sa dati dovada de lipsa de profesionalism! In cazul in care nu ati aflat deja, vaccinul respectiv a cauzat mai multe probleme decat gripa noua. Iar respectivele aprobari pe care le mentionati nu sunt obtinute pe buna dreptate.
    Cunosc personal cativa parinti din vest care au refuzat vaccinarile si tratamentele importiva gripei noi tocmai din cauzele mentionate de Guvern.
    Ar fi trebuit sa va documentati, la rece, si sa nu aruncati cu pietre! Ma asteptam ca un jurnalist profesionist sa prezentati ambele pozitii (pro si contra) si apoi sa va spuneti si parere personala!
    Inchei cu o intrebare: De ce credeti ca firmele producatoare nu isi asuma responsabilitatea pentru eventualele efecte adverse?
    PS: Nu am nimic cu Guvenul Boc-Poc ci sunt deranjat de prezentarea partinitoare a acestei stiri!
    • +2 (8 voturi)    
      Domnu' Mixich, mai cititi domnu'... (Vineri, 13 noiembrie 2009, 17:34)

      valika [utilizator] i-a raspuns lui Paul

      Pana acum va credeam un jurnalist foarte bun si va citeam cu mare atentie si placere articolele. Dar aceasta "epoca" s-a terminat cu acest articol. V-a platit GSK? Daca nu ei, cine? Sau doar sunteti "anti"?

      Numele Dvs. ma face sa cred ca sunteti de origine germana. Daca da, sau cel putin daca stiti germana, intrati pe site-uri germane, informati-va din presa acestei tari. O sa descoperiti cu "surprindere" ca aici este un scandal urias referitor la vaccinul respectiv: varianta GSK contine ADJUVANTI, domnu' ziarist.

      Stiti Dvs. ce sunt aceia? Aceia sunt elemente chimice de supra-stimulare a sistemului imunitar, asa incat practic dintr-o doza de vaccin "curat" sunt produse patru. Problema e ca acesti adjuvanti au efecte secundare impredictibile.

      Desi au fost cumparate milioane de doze de la GSK, in Germania doctorii se opun cu tarie inceperii campaniei de vaccinare. Oare de ce?

      In concluzie, va invit sa va inectati Dvs. (sau copilul Dvs.) inainte de a vorbi... ;-)

      Un fost cititor.
      • +1 (1 vot)    
        Mai degraba citeste dumneata, domnu valika... (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 0:00)

        CrisMo [utilizator] i-a raspuns lui valika

        In Suedia s-au vaccinat deja peste 2 milioane de oameni (1/4 din populatie), inclusiv copii cu varste incepand de la 2 ani. Au fost inregistrate mai putin de 900 de cazuri de reactii adverse survenite in urma vaccinarii, (adica sub 0,05%), din care peste 90% reprezinta cazuri usoare, la persoane care sufereau de diverse alergii la polen, oua, alune, etc. Aceasta marja de reactii adverse este una normala, care se regaseste inclusiv la banala vitamina C.

        Situatia statistica detaliata se poate consulta la adresa http://www.lakemedelsverket.se/english/All-news/ .

        Tin sa precizez ca nu lucrez in industria farmaceutica si nu sunt platit de nici o companie producatoare de vaccinuri.

        PS: Voi face vaccinul de indata ce voi avea ocazia, impreuna cu sotia si cei doi copii.
        • 0 (0 voturi)    
          Pentru ompleta trebuie sparte oua? (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 8:59)

          IS [anonim] i-a raspuns lui CrisMo

          Toata operatiunea de vaccinare se aseamana cu o propaganda de tip comunist: este in regula sa se sparga oua, atata vreme cat iese o omleta. Adica, la o populatie vaccinata de cateva milioane, ce conteaza ca vor suferi cateva sute, sau vor fi cativa morti? Atata vreme cat nu va fi copilul nostru, vom fi, nu-i asa, indiferenti. Sa moara cativa, sa faca paralizie alti cativa, numai sa iesim cu statistica bine.

          Dar toti uita ca pana si EMEA a recunoscut ca aprobarea vaccinurilor a fost facuta in 'circumstante exceptionale', ceea ce inseamna ca nu au fost testate decat, in cel mai bun caz, doar o parte din efectele adverse si nu exista (pentru ca e imposibil fizic sa existe) dovezi cu privire la efectele pe termen lung.

          Asadar, treu lucruri dubioase:

          1. conditia de 'experiment' a vaccinului si
          2. operatiunea de vaccinare in MASA (si e firesc sa fie aici multe consecinte neplacute, daca vaccinarea sa face la gramada, netinand cont de specificul fiecarei persoane in parte) decisa si facuta de STAT in conditii de
          3. pandemie declarata, desi rata mortalitatii este mai mica decat la o gripa obisnuita.
        • 0 (0 voturi)    
          CrisMo, mai degraba cititi Dvs. mai atent (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 11:36)

          Notfromthisworld [anonim] i-a raspuns lui CrisMo

          In Suedia s-au DISTRIBUIT 2 milioane de vaccinuri. Asa spune documentul. Nu scrie ca s-au vaccinat 2 milioane. E o diferenta. Semnificativa, as spune.

          In ceea ce priveste reactiile adverse...ma tem ca iarasi prezentati o versiune distorsionata.

          Insa, dincolo de reactiile adverse, acceasi statistica ne spune ca s-au inregistrat deja 8 DECESE asociate cu vaccinarea.

          In ceea ce priveste copii, s-au vaccinat 5ooo pe categoria de varsta sub 3 ani si aprox. 50.000 pe categoria 3-6 ani. Reactii adverse raportate: 500. Intre care: colaps, artrita, cosmaruri, febra, dureri abdominale etc...
      • 0 (0 voturi)    
        ba pardon (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 13:59)

        http://mascuzati.blogspot.com [utilizator] i-a raspuns lui valika

        Adjuvantii sunt substante auxiliare. Cum ar fi un stabilizant, sa nu se se strice produsul.
        Te mai anunt ca nu exista elemente chimice care sa stimuleze sau suprastimuleze sistemul imunitar, cum zici tu.
        Te mai anunt ca orice pe lumea asta are efecte secundare, incepand cu E-urile pe care le consumi in orice produs alimentar.

        Asta asa, doar pentru o perspectiva corecta.
        • 0 (0 voturi)    
          E-uri in vaccin (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 18:31)

          IS [anonim] i-a raspuns lui http://mascuzati.blogspot.com

          Ideea este, daca tot suntem destepti, ca adjuvantii sunt introdusi relativ recent in industria farmaceutica si sunt foarte multe aspecte legate de efectele lor inca NESTUDIATE.

          Tocmai asta e problema, ca sunt similari E-urilor din mancare! Ma rog, daca va place sa mancati otravit, nu m-ar mira sa va placa si vaccinurile otravite. E drept, o otrava lenta, nu cu efect imediat.
  • +4 (6 voturi)    
    Asumarea responabilitatii (Vineri, 13 noiembrie 2009, 17:33)

    florin [anonim]

    Ii impiedica cineva pe producatori sa comercializeze produsul in farmacii? Nu cred, dar ei vor sa profite de impactul sentimental si sa vanda rapid vaccinul.
    Eu personal am serioase dubii in a permite vaccinarera copilului meu in conditiile in care firma producatoare nu isi asuma responsabilitatea. Ne inchipuim cumva ca in Guvern sunt superspecialisti astfel incat ei sa stie daca vaccinul poate avea efecte adverse sau nu?
    Imi pun intrebarea provenientei imenselor profituri din domeniul medical, ma refer la companiile producatoare de medicamente.

    Impresia mea despre articol: reclama si manipulare.
  • -1 (5 voturi)    
    Ciudat (Vineri, 13 noiembrie 2009, 17:49)

    PF [anonim]

    Mi se pare chiar ciudat ca toate celelalte tari au semnat contractul asta standard iar noi nu.
    Eu cred ca vaccinul trebuia pus la dispozitia romanilor cu tot cu efectele adverse..si fiecare decide daca vrea sau nu sa si-l administreze.. asta si in functie de evolutia lucrurilor..

    Doamne fereste de un scenariu sumbru:
    Daca de maine incep romanii sa moara pe capete.. din cauza virusului.. cine is va asuma responsabilitatea.. compania producatoare care nu si-a modificat contractul... sau statul.. care nu a pus la dispozitia populatiei.. un mijloc minim de aparare..asa cum au facut si celelalte state ?
  • +1 (7 voturi)    
    Fugi de-a(mix)ici, nene! (Vineri, 13 noiembrie 2009, 18:09)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Pai dupa ce-am vazut la lucru metoda de "manufacturare a consensului" folosita pentru a declansa razboaiele din Afganistan si Irak ("atacurile teroriste" inventate, arme de distrugere in masa inexistente), de ce n-am suspecta ca si pandemia asta e tot o inventie pentru a "manufactura" un alt consens?

    Fabricantii de vaccinuri (aka "snake oil") fac apoi bani frumosi din vaccinuri pentru care nu-si asuma nici o responsabilitate, "jurnalistii" zambesc mumos din pozele oficiale si se afla si ei in scris, conform directivei primite la ultima tinuta din loja de care apartin, toata lumea-i multumita, ghiftuita, adormita...
  • +2 (8 voturi)    
    mare dilema (Vineri, 13 noiembrie 2009, 18:13)

    MirceaA [utilizator]

    nu stiu pe cine sa cred... pe epidemiologul Tom Jefferson, sau pe ziaristul Mixish???? Am stat si m-am gandit si am ajuns la urmatoarea concluzie. Cand voi vrea sa fac o compunere, apelez la Dl. Mixish, dar cand e vorba de sanatatea mea, il cred pe epidemiolog.
    • +1 (5 voturi)    
      Tom Jefferson (Vineri, 13 noiembrie 2009, 18:37)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      E bine daca esti sceptic. Dar de dragul scepticismului intereseaza-te sa vezi cine-i Tom Jefferson: 55 de ani, 15 ani vechime si mai nicio lucrare stiintifica publicata. Articolele lui se concentreaza mai mult pe partea metodologica decat pe cea stiintifica :)

      Apropos, daca Jefferson ar fi sustinut contrariul ai mai fi fost de acord cu el? Pariez ca nu, deci in cazul tau nu e vorba de a crede ce spune cineva ... pur si simplu esti convins ca stii tu mai bine
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Vineri, 13 noiembrie 2009, 20:29)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui mvr

        ai dreptate. Nu stiu mai bine, dar imi pute exagerarea cu care se insista. In viata mea m-am ferit intotdeauna de lucrurile bagate cu sila pe gat.
  • -1 (5 voturi)    
    de aia v-a dat democratia internetul (Vineri, 13 noiembrie 2009, 18:56)

    Andrei [anonim]

    ...ca sa studiati . verificati un pic totusi ceva cifre, pe langa cele aratate in media zilnic ( asa aud ) .

    vaccinati-va ... V-au luat banii .
  • +4 (4 voturi)    
    Vestea buna (Vineri, 13 noiembrie 2009, 19:17)

    Leon [anonim]

    In toata disputa asta, cu tendinta previzibila intr-o tara unde majoritatea este oricum ostila acestui vaccin, cu sau fara garantii din partea companiei producatoare, se trece cu vederea partea buna a lucrurilor: Institutul Cantacuzino va produce el prin ianuarie, vaccinul mult dorit.
    Cine scapa de gripa, il asteapta vaccinul.
  • +1 (1 vot)    
    gripa porcina (Vineri, 13 noiembrie 2009, 20:16)

    un parinte [anonim]

    de ce sa nu recunoastem ca avem specialisti mult mai buni dar mai prost platiti ca cei din afara tarii si ca de regula medicamentele romanesti si vaccinurile noastre s-au dovedit daca nu mai bune cel putin mai putin nocive ca celelalte?!!!
    hai ca dupa 20 de ani sa nu mai luam in deradere tot ce-i "made in romania" si sa ne folosim de cei al nostru!
    am mare incredere si ca parinte si ca om in produsele de sanatate romanesti si se pot demonstra foarte usor ca medicamentele importate de cele mai multe ori sunt destul de nocive!
    • 0 (0 voturi)    
      mda... (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 14:01)

      http://mascuzati.blogspot.com [utilizator] i-a raspuns lui un parinte

      Am auzit ca se imbulzesc specialistii foarte buni sa vina in Romania sa fie platiti mai prost. A, ba nu, era invers. Medicii pleaca pe rupte, greseala mea. Nimanui nu-i convine leafa de rahat. Daca te duci in spital, ti se face greata. De unde ai scos specialistii aia geniali?
  • 0 (4 voturi)    
    Interesant (Vineri, 13 noiembrie 2009, 20:52)

    Sergiu [anonim]

    Incerc sa inteleg cum a fost documentat acest articol al dumneavoastra domnule Vlad. Si oricat as intoarce-o singura concluzie pe care pot sa o trag e ca a fost scris la comanda, in scarba si ca sa iasa planul.

    Nadajduiesc deci ca ce ati scris mai sus sa nu fie parerea dumneavoastra, dar si in acest caz va compatimesc ca ati sa fiti "un tonomat" - iertati-mi comparatia!

    Sa stiti ca se poate face jurnalism si pastrand coloana nestrambata. E pacat de dumneavoastra si de cititorii pe care i-ati adunat pana acum :(

    De articol nu mai zic nimic, doar atat: ma aflu in Germania de mai bine de 2 luni in interes de serviciu si desi guvernul a aprobat introducerea vaccinului si chiar obligativitatea sa pt. angajatii statului si armata, sunt deja destule voci care au inceput sa se ridice impotriva acestuia. Cu dovezi concrete despre cat de nociv este.

    Si va mai recomand sa SI cititi cu atentie articolul din Der Spiegel ca sa incepeti sa intelegeti care este miza problemei. Mai sunt si altele mai bine documentate decat acesta, dar ma gandesc ca stiti si singur sa folositi Google.

    Numai bine
    Sergiu
  • +2 (2 voturi)    
    dilema (Vineri, 13 noiembrie 2009, 23:10)

    lb [anonim]

    pe cine sa mai crezi???? ca pana la urma, numai de bani este vorba. ii doare in cur daca se moare si cati vor murii.. bani sa iasa
  • 0 (0 voturi)    
    Pandemie planificata: dovada (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 7:27)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Gasiti aici

    http://blogs.healthfreedomalliance.org/blog/2009/11/05/ibm-internal-document-outlines-knowledge-of-planned-pandemic-with-100-certainty/

    un document vechi de trei ani despre o pandemie sigura.

    Cum poti fi sigur de ceva? Pai cel mai sigur e sa planuiesti si sa faci chiar tu lucrul respectiv, nu credeti?

    Asa ca mai terminati pandaliile cu pandemiile!
  • 0 (0 voturi)    
    mda, generatia otv (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 14:04)

    http://mascuzati.blogspot.com [utilizator]

    1. Cred ca diferenta intre vaccinul GSK si cel Cantacuzino e momentul achizitiei. Daca se cumpara acum GSK, intra pe fila de buget pe anul asta, aceea in care nu mai e un leu. Produsul Cantacuzino va fi disponibil abia la anul, alt buget, un an intreg sa-l rectifici, si oricum poate nu mai sunt ai nostri la putere...
    2. Ma distreaza ENORM masa nespalata care nu pricepe ca decizia asta reprezinta asumarea raspunderii de guvern ca NU SE VA INTAMPLA NIMIC RAU pana in februarie cand o sa fie disponibil vaccinul Cantacuzino. Moment in care TOT statul isi asuma raspunderea ca un produs proaspat realizat (adica cateva saptamani) n-are efecte adverse.
  • 0 (0 voturi)    
    vaccinul contestat (Duminică, 15 noiembrie 2009, 8:28)

    tepes [anonim]

    Am vazut aseara pe TV5 cum francezii isi vaccinau
    copiii contra gripei porcine.Dar noi ,bineinteles,
    suntem mai destepti.
    Este un drum lung spre civilizatie in Romania.
    Noi suntem inca in Evul Mediu pentru multi ani
    de acum incolo.
  • 0 (0 voturi)    
    GRIPA PORCINA SE POATE VINDECA RAPID !!!! (Joi, 19 noiembrie 2009, 3:39)

    unul care gandeste [anonim]

    orice medic il intrebi,iti spune ca gripa porcina poate fi combatuita de propriul sistem imunitar,ca si orice alta gripa...in cateva zile organismul dezvolta anticorpi care combat virusul...ca sa putem stimula sistemul imunitar,o putem face cu TRANSFER FACTOR PLUS , cel mai eficient produs de gen de pe piata mondiala existent la ora actuala. !!!!
  • 0 (0 voturi)    
    fond pentru victimele vaccinurilor (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:38)

    alex [anonim]

    la toate vaccinurile exista si o minoritate care prezinta efecte nedorite - alergii, etc.

    din motive de sanatate publica (pentru a incuraja vaccinarea), in SUA guvernul finanteaza un fond pentru despagubirea victimelor.

    mie dupa vaccinarea de Hepatita B mi s-a dat un formular pe care scrie ca daca am efecte nedorite pot sa depun un claim la acest fond.

    mi se pare ca ar trebui sa existe asa ceva si in Romania, pentru ca cei care au urmari negative - nu numai la vaccinul gripal, ci si la cele obligatorii - polio, etc. - exista persoane care pot ramane paralizate, etc - sa primeasca despagubiri.
  • 0 (0 voturi)    
    ce mai faceti ?! (Joi, 27 mai 2010, 19:53)

    Vangelix [anonim]

    cum mai stati cu sanatatea ?

    v-ati vaccinat ?

    in Franta s-au vaccinat doar 8% din cei vaccinabili !
    sunteti convinsi ca a fost o mare gluma aceasta pandemie ?! sau mai vreti inca una ca sa va convingeti ?!

    salutari la toata lumea


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri