Interviu HotNews.ro

Expertul Raphael Luzon, despre situatia din Libia: Razboiul va lua sfarsit in cateva zile

de Adrian Novac     HotNews.ro
Duminică, 20 martie 2011, 8:53 Actualitate | Internaţional

Un F-18 Hornet danez, langa baza NATO de la Birgi, in Sicilia
Foto: Agerpres
Daca aliatii vor bombarda cartierul general al lui Muammar Gaddafi, depozitele de munitii si fortele sale de mercenari, razboiul se va termina in cateva zile, e de parere Raphael Luzon, Director General al Biroului European al Organizatiei mondiale a evreilor din Libia. Luzon a spus pentru HotNews.ro ca, in ciuda propagandei oficiale a regimului de la Tripoli, Gaddafi nu are sustinerea poporului. Expertul, care este originar din localitatea libiana Benghazi, a afirmat ca Romania ar trebui "cel putin sa sustina operatiunea aliata", ce se desfasoara "in numele dreptatii si al libertatii". Aparate de zbor din SUA, Franta, Marea Britanie, Italia si Canada au lansat, sambata, raiduri aeriene impotriva unor tinte militare din Libia apartinand regimului lui Muammar Gaddafi, in cadrul operatiunii "Odyssey Dawn".

Iata declaratiile facute de Luzon pentru HotNews.ro:

Despre atacurile aliate impotriva tintelor din Libia:
Cred ca, daca aliatii vor lovi si bombarda cartierul general (n.red. a lui Muammar Gaddafi), depozitele de munitie si trupele sale de mercenari, razboiul se va sfarsi in cateva zile.

Despre posibili teroristi in randurile rebelilor (n.red. o acuzatie repetata in ultimele zile de Gaddafi, care a spus ca Al Qaeda se afla in spatele revoltelor din Libia):
E posibil ca teroristi sa se fi infiltrat printre protestatarii din Libia. Acest lucru se va vedea insa nu in acest moment, ci doar mai tarziu.

Despre sustinatorii lui Gaddafi:
In acest moment, exista peste 30.000 de mercenari, majoritatea din Africa, care sunt platiti 1.000 de dinari (aproape 1.000 de dolari) pe zi. De asemenea, o parte a soldatilor se afla langa Gaddafi deoarece el i-a amenintat ca le omoara familiile. In prezent, Muammar Gaddafi nu are sustinerea poporului.

Despre pozitia Romaniei in conflict:
Cred ca UE si NATO trebuie sa arate unitate in ceea ce priveste obiectivele si tintele. Ce se intampla acum in Libia este o revolta populara importanta, care s-a produs si are loc in intreaga lume araba. De aceea, UE si NATO trebuie sa fie pregatite sa faca fata acestor situatii, ele trebuind sa intervina in numele democratiei si al libertatii. Ca urmare, Romania ar trebui sa ia parte in aceasta operatiune, cel putin ca sustinator, in linia a doua. Nu uitati ca Libia are o cantitate uriasa de petrol...


Raphael N. Luzon s-a nascut la Benghazi (Libia), fiind alungat din tara in urma unui pogrom sangeros care a avut loc in timpul "Razboiului de sase zile". S-a mutat la Roma (Italia), unde a locuit 27 de ani, dupa care a trait in Israel pentru sase ani. Absolvent al Universitatii din Roma. A lucrat in diplomatie, fiind si corespondent de presa in Italia pentru mai multe ziare si radiouri din Israel. A activat ca director al unui spital din Tel Aviv, dar si ca producator pentru postul de televiziune RAI.

Citeste mai multe pe pagina de internet a lui Raphael Luzon.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

11160 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Eu nu inteleg de ce trebuie sa atace Libia, (Duminică, 20 martie 2011, 9:23)

    daniel [anonim]

    ca sa il dea jos pe dictator.

    De ce nu l-au suspendat?
  • +9 (11 voturi)    
    sigur ca da (Duminică, 20 martie 2011, 9:28)

    Marmota [anonim]

    Si razboiul din Iraq trebuia sa dureze 3 zile si 4 ore dupa expertu de 2 lei..
  • +12 (12 voturi)    
    ma bucur ca esti sincer domnule! (Duminică, 20 martie 2011, 9:33)

    ciudatu' [utilizator]

    "Nu uitati ca Libia are o cantitate uriasa de petrol..."
    Restul... doar detalii...
  • +8 (10 voturi)    
    Ia lasa tu Romania in pace, mai domnule Luzon (Duminică, 20 martie 2011, 9:42)

    Catalin [anonim]

    Foarte interesanta lansarea fitilulului cu petrolul, stimate domnule Luzon, dar eu, in calitate de cetatean al Romaniei, am doua obiectii:

    1. nu vreau ca tara mea, Romania, sa participe la nici un razboi. Cu nimeni. Si asa suntem zdruncinati de chestiunile noastre interne... cheltuielile unui razboi ne-ar mai trebui. Si nu sunt de acord ca militarii nostri sa isi dea nici un strop de sange pentru alta tara.

    2. e petrolul LOR. Daca Romania s-ar duce acolo chipurile ca sa ii apere pe cetatenii libieni, si sa puna apoi labutza pe un bun al Libiei, s-ar chema putin furt... nu crezi? Iar cu chestia nu sunt de acord.

    Asa ca... vezi ce tara te mai da afara de pe teritoriul ei, si tine-ti vicleniile pentru tine.
    • +3 (3 voturi)    
      era petrolul lor... (Duminică, 20 martie 2011, 20:28)

      popcorn monta [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      ma intreb ca prostu:oare de ce dupa fiecare razboi in tarile arabe,pretul benzinei in america scade si in ue creste?
    • +2 (2 voturi)    
      Americanii (Duminică, 20 martie 2011, 21:20)

      Nepriceputeanu [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Sunt de acord cu tine Cataline asupra faptului ca Romania ar trebui sa-si vada de treaba ei fara a se implica in actiuni militare.

      La pct.2. (citez) : "e petrolul LOR. Daca Romania s-ar duce acolo chipurile ca sa ii apere pe cetatenii libieni, si sa puna apoi labutza pe un bun al Libiei, s-ar chema putin furt... nu crezi? Iar cu chestia nu sunt de acord."

      Nu se numeste furt. Se numeste prada de razboi sau indatorare catre americani pentru cateve zeci de ani. N-ar fi primul caz.
      • 0 (0 voturi)    
        romania (Miercuri, 6 aprilie 2011, 21:34)

        ramo [anonim] i-a raspuns lui Nepriceputeanu

        cred ca ar fi trebuit sa mearga romania in libia dar nu are cu ce .e posibil ca o tara sa nu poata iesi cu submar ptr ca nu are starea tehnica facuta.Pacat ca sa ajuns aici cu Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      Romania (Miercuri, 6 aprilie 2011, 21:38)

      ramo [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      stati linistiti ca nu are cu ce sa mearga romania in libia.
  • +6 (6 voturi)    
    Spus limpede (Duminică, 20 martie 2011, 9:48)

    Mih. [utilizator]

    "Democratie", "libertate" SI "petrol". Nu ne gandim cum ar fi stat lucrurile cu democratia si libertatea fara petrol, ca nu e cazul. Traim in realitate, nu in supozitii...
  • +3 (5 voturi)    
    Expert sau propagandist ? (Duminică, 20 martie 2011, 9:51)

    anonim [anonim]

    Razboi de cateva zile, doar in filmele cu Rambo.

    Pana si la noi "revolutia" a durat o saptamana, cateva zile si dupa asasinarea lui Ceausescu, cu atat mai mult nu vad premise in cazul lui Gaddafi ca totul sa se termine ca un simplu fas, mai ales ca nu se vede propus nici un "Iliescu".
    Il exportam pe al nostru ?!?

    Ce motiv ar avea Gaddafi sa se predea pasnic, cand toti cei inlaturati violent de la putere au fost executati sau incatusati ? Sa-si incheie 40 de ani de domnie in lanturi cand ar putea sa devina un martir ?!?

    Este un razboi intre triburile din interiorul Libiei, este un razboi intre fortele armate din interior si cele din exterior, intre Europa si Africa - o cruciada moderna, este vorba de petrol chiar daca nu la fel de mult ca in Irak, este vorba de reimpartirea teritoriala a unei zone a carei delimitare, pe harta, se vede cu ochiul liber ca a fost facuta dintr-un birou european, altfel spus prea multe necunoscute si variabile ca sa fie credibila ideea unui razboi de weekend.

    Nici aliatii nu au un motiv real sa fie un razboi de scurta durata, industria de razboi prinde aripi, iar in contextul asta mondial cand nimic "civil" nu merge, gloantele si obuzele pot sa zboare mult si bine.

    Romania ar trebui sa stea deoparte, cel putin pana se clarifica sau mai bine zis se cristalizeaza pozitia tarilor arabe, de care suntem foarte aproape teritorial dar si pozitia tarilor aliate, care se pronunta acum sub euforia ispravilor militare din ultimele ore.

    Romania ar face bine insa sa aiba grija sa inchida portile exodului din zona (care va urma in curand) si sa nu faca declaratii inutile (iar aici ma refer la opozitie, unde prostia politica domenste) pentru a nu fi acuzata de implicare de o parte sau de alta.

    Pentru noi, o politica prudentiala pe termen foarte scurt cred ca este cea mai indicata, daca ne gandim ca in partea cealalta "Micul Napoleon" s-a suit in sha si se uita, in sfarsit, de sus, la restul lumii.
  • -2 (6 voturi)    
    daca tari super pacifiste ca Norvegia sau Canada (Duminică, 20 martie 2011, 9:54)

    Eneas [anonim]

    ofera sprijin actiunii de indepartare a dictatorului libian,ma intreb ce mai asteapta porumbelul pacii=Romania?stim si noi ca Libia are datorii de milioane de euro fata de Romania ,dar oricum banii lui Gaddafi sunt blocati ,si la finele razboiului, il vor imparti cine trebuie !
    si Romania trebuie sa mediteze =balul nu s-a terminat ,urmeaza dictatorii Algeriei si Siriei ! ce ne facem cu hayssamii din Romania ?eu propun lui Balconschi sa ii trimita urgent pe algerieni si sirieni la furat prin Romania ,inapoi la casutele lor ,altfel vor ramane in Romania pe post de azilanti!
  • +6 (8 voturi)    
    la atitea legaturi cu Israelul (Duminică, 20 martie 2011, 10:00)

    a [anonim]

    putem sa fim siguri ca personajul este "obiectiv"
  • +2 (2 voturi)    
    Hey Big Boy Gaddafi (Duminică, 20 martie 2011, 10:05)

    Bonus pater familias [utilizator]

    You have to be ready to die for the libians and not they for you! It comes with the leadership, not with the sunglasses!
  • +7 (9 voturi)    
    Un impostor isi da cu parerea (Duminică, 20 martie 2011, 10:15)

    Alex [anonim]

    Domnul Raphael Luzon este director general al Biroului European al Organizatiei mondiale a evreilor din Libia... dar nu mai sunt evrei in Libia :-))))
  • +6 (8 voturi)    
    hai mai..... (Duminică, 20 martie 2011, 10:31)

    MirceaA [utilizator]

    chiar asa? "Organizatia mondiala a evreilor din Libia"?
  • +2 (6 voturi)    
    asta da stire (Duminică, 20 martie 2011, 11:00)

    mahabaratan [anonim]

    "mai draga" domnule Luzon cel alungat,

    Ai numarat dumneata din avion mercenarii lu`Gaddafi? Unca ,donca,trinca ,panca...?? Aveau oamenii macar o prastie made in Israel la brau??
    Te rugam frumos sa ne luminezi mai des,sa ne impartasesti din experienta ta de refugiat ca sa fim alaturi de suferinta ta .
    Felicitari Hotnews.
  • +6 (6 voturi)    
    evident (Duminică, 20 martie 2011, 11:35)

    srpc [utilizator]

    cel mai competent si mai obiectiv analist posibil, zau ca merita citat ! lol
  • -2 (2 voturi)    
    mmmmm (Duminică, 20 martie 2011, 11:44)

    mmmmmmmmmmmmm [anonim]

    asemenea, o parte a soldatilor se afla langa Gaddafi deoaGaddafi, depozitele de munitii si fortele sale de mercenari, razboiul rece el i-a amenintat ca le omoara familiile. In pciuda prMuammar Gaddafi opagandei oficiale a regimuluGaddafi, depozitele de munitii si fortele sale de mercenari, razboiul i de la Tripoli, Gaddafi nu are sustinerea poporului. Expertul, care este originar din localitatea libiana rezent, Muammar Gaddafi nu are sustinerea popoMuammar Gaddafi ruluigeneral al lui Muammar Gaddafi, depozitele de munitii si fortele sale de mercenari, razboiul se va termina iciuda propagandei oficMuammar Gaddafi iale a regimului de la Tripoli, Gaddafi nu are sustinerea poporului. Expertul, care este originar din localitatea libiana n cateva zile, e
  • +3 (3 voturi)    
    F 18 (Duminică, 20 martie 2011, 11:54)

    Fenchea Marius [anonim]

    Danemerca nu are F 18 are F 16 MLU, inainte sa scrieti un articol despre arme mai treceti si voi macar pe wikipedia, e simplu de recunoscut F 18 re 2 ampenaje verticale, F 16 unul singur ( daca stiti ce e ala ampenaj vertical) F 18 are sanse sa fie canadian sau spaniol
  • +1 (1 vot)    
    clarificare (Duminică, 20 martie 2011, 12:13)

    panaite [utilizator]

    TREBUIE BINE INTELES : NU ESTE VORBA DESPRE O ACTIUNE MILITARA NATO, CI DESPRE O COALITIE CONDUSA DE FRANTA !
  • +2 (6 voturi)    
    minciuni (Duminică, 20 martie 2011, 13:37)

    minciuni [anonim]

    Asa au zis si in Vietnam si in afganistan si in Iraq, ca va fi un razboi scurt De fiecare data ni se vind aceleasi minciuni. In realitate vor sa-si consume munitia produsa de-a lungul catorva ani, pentru a debloca industria de armament, dar omorand oameni nevinovati, care sunt considerate victime colaterale. Aveti raspunsul cine sunt adevaratii teroristi.
    Ghaddafi este un criminal si trebuie prins si judecat, dar strategia e alta, pentru ca nici petrolul libian nu mai curge...
  • 0 (6 voturi)    
    Visezi cu ochii deschisi "expertule" (Duminică, 20 martie 2011, 16:01)

    valisa [utilizator]

    Mai expertule, unde te-ai specializat? Unde ai vazut mata ca un razboi se termina in 3 zile? Poate ca asta iti doresti, dar in nici un caz nu se va intampla cum vrei tu. Ei isi apara tara. Vai de fundurile voastre cand veti calca pe pamantul lor sfant. Stii mata expertule ce inseamna razboi sfant? Inseamna ca viata lor nu mai conteaza si va vor extermina pana la ultimul. Le doresc libienilor sa va termine definitiv iar eu ma rog pentru asta in fiecare zi.
  • 0 (0 voturi)    
    minciuni si interese (Luni, 21 martie 2011, 11:22)

    catalin [anonim]

    Cata abureala, cata mascarada, ce teatru ieftin si de 2 bani. Nu toti sunt asa de incuiati, mai astia... De ce nu spuneti ca va intereseaza petrolul din zona asa cum a fost si in cazul Irak, Afganistan, etc? Chiar credeti ca lumea e proasta, nascuta ieri? Nu va mai saturati. O sa dati voi socoteala lui Dumnezeu, fiti fara grija...
  • 0 (0 voturi)    
    Hai cu noi bre luzon ! (Luni, 21 martie 2011, 12:12)

    utug [anonim]

    Are dreptate dl asta luzon. La noi in Decembrie '89 nu erau mercenari iordanieni, iranieni, sovietici peste tot, acoperis, balcoane si canale subterane ? Si cum zicea unul iliescu trageau din toate pozitiile ? Asa si la Gaddafi sunt peste tyot numai mercenari. Gaddafi nu cade daca nu plecam cu totii sa ucidem mercenarii. Nu vine cu noi si acest domn de se cheama luzon ?
  • 0 (0 voturi)    
    razboiu din libia (Marţi, 22 martie 2011, 17:49)

    silviu [anonim]

    si in alte tari este razboi intro tara din africa e razboi de aproape 10 ani si nu s-a bagat nimeni motivul:nu au petrol
    pe americani ii intereseaza doar petrolul si atat nu ii intereseaza vita libienilor ci doar viata lui gaddafi care constientizeaza ca americanii vor sa fure petrolu
    forta gaddafi


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică