Japonia a declarat Rusia "tara ocupanta"

de Olga Popescu HotNews.ro
Miercuri, 25 noiembrie 2009, 11:56 Actualitate | Internaţional

Locatia Kurilelor in estul Pacificului
Foto: Wikipedia
Guvernul Japoniei a aprobat oficial documentul care proclama ca patru dintre insulele sudice ale lantului Kurile sunt "illegal ocupate de Rusia". Este vorba de Iturup, Kunashir, Shikotan si arhipelagul Habomai, care au intrat in componenta URSS in 1945, dupa infrangerea Japoniei in cel de-al Doilea Razboi Mondial, scrie Vremia novostei.

Decizia executivului nipon vine dupa ce, in vara acestui an, Camera superioara a Parlamentului a adoptat, in unanimitate, o lege care stipuleaza ca insulele Iturup, Shikotan, Kunashir si arhipelagul Habomai sunt "parte indisolubila a Japoniei". Legea cere adoptarea de masuri imediate pentru recuperarea acestor teritorii, cunoscute drept Insulele Kurile.

Purtatorul de cuvant al MAE rus, Andrei Nesterenko, a declarat ca "Moscova priveste cu atentie sporita acest pas al guvernului Japoniei".

Diplomatia rusa a reactionat transmitand o nota omologilor japonezi in care subliniaza ca cele patru teritorii "sunt parte integranta a Federatiei Ruse pe baze legale, in conformitate cu acordurile si intelegerile cu putere juridica pentru Tokio stabilite intre puterile aliate, precum si cu Statutul ONU, ratificat de Japonia".

Decizia guvernului de la Tokio a fost catalogata drept "inacceptabila", noteaza VN. 


Citeste mai multe despre   



  
4662 vizualizari
  • +13 (15 voturi)    
    in liniste (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 12:01)

    românezu [anonim]

    in sfarsit mai sunt unii care nu dorm. se zbateau polonezii de unii singuri pe aici impotriva rushilor, ca franta si germania sunt ocupate cu stocurile de gaz. poate cu ajutor galben e mai usor de tinut steagul sus.
    • +1 (7 voturi)    
      foarte bine... (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 12:20)

      y0 [anonim] i-a raspuns lui românezu

      sa le ceara inapoi, macar japonezii le exploateaza si fac ceva cu ele, rusii au cel mai mult dintre toti, dar nu fac nimic cu teritoriul lor. Numai sa nu vina rusii cu armata peste japonezi, ca astia saracii nu au nici armata, nici nimic. Sau cine stie... poate vor sa anuleze anumite clauze din '45 si sa-si faca si ei armata.
      • +15 (15 voturi)    
        va inselati! (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 12:47)

        Tavitavi [utilizator] i-a raspuns lui y0

        Japonezii au armata, suficienta si moderna chiar.

        Se numeste Japanese Self Defence Force, dar e o armata in toata regula, nu au voie sa intreprinda actiuni ofensive, atata tot. Dotarea acestei armate e de productie proprie, asta spune multe...

        Doar nu credeati ca samuraii stau langa urs in pielea goala.
        • +2 (2 voturi)    
          aveti dreptate, my mistake (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 13:58)

          y0 [anonim] i-a raspuns lui Tavitavi

          recent m-am intalnit cu niste japonezi care mi-au spus ca tara lor nu are armata, ca asa au hotarat inamicii japoniei in 1945, ei fiind chiar de acolo, eu i-am crezut pe cuvant, fara sa ma mai documentez. dar vad ca si ei s-au inselat... si eu :)
      • +2 (4 voturi)    
        nu e asa (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 12:58)

        Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui y0

        Japonezii au o armata chiar foarte bine dotata. Intr-un razboi conventional (fara arme nucleare) in est rusii ar lua bataie cu siguranta.
        • +2 (2 voturi)    
          care are armata mai tare...? (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 22:23)

          Dan Robert [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

          e cam simplista abordarea asta. in japonia sunt trupe americane care apara japonia impotriva rusiei, chinei si coreei de nord si oricum statele unite nu ar admite in ruptul capului o agresiune ruseasca asupra japoniei... un razboi intre rusia si japonia ar insemna un conflict urias, poate un nou razboi mondial... hai sa ne mai linistim un pic...
        • -1 (3 voturi)    
          da,da (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 22:41)

          clontopel [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

          In primul rand ca rusii nu ar putea sa ia bataie pentru ca din pct de vedere al flotei sunt net superiori japonezilor,au submarine nucleare,nave de desant,hovercraft iar asta le confera un avantaj extraordinar de mare
  • 0 (2 voturi)    
    ? (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 12:06)

    VictorM [utilizator]

    Ce-i cu japonezii de-s asa suparati? Ieri parca ziceau ca declasifica nu stiu ce act secret, azi asta..
    • +4 (4 voturi)    
      Romania trebuie sa faca la fel cu Ucraina (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 14:31)

      Kurile-Bucovina [anonim] i-a raspuns lui VictorM

      URSS-ul a talharit Romania si Polonia, sub amenintarea invaziei militare, in urma unui pact intre nazisti si comunisti, dusmanii de moarte ai libertatii romanilor.

      Fosta URSS a avut, conform dreptului international, mostenitori etatici, printre care Rusia si Ucraina.

      Ucraina a preluat samavolnic, fara nici un bun simt sau macar o vaga scuza, furtul bolsevicilor si nu numai ca a pastrat Bucovina de nord si sudul Basarabiei, insa chiar a nceput o campanie de amenintare si oprimare a romanilor si limbii romane (interdictia de a studia in romana).

      Daca Japonia, o tara democratica, extrem de civilizata, foarte respectuoasa de reguli si cutume internationale, refuza cu hotarare sa accepte jaful si talharia fostei URSS, Romania are exact acelasi drept fata de Rusia si Ucraina.

      Sper sa vina si momentul, peste cativa ani, cand parlamentul romanilor va decide ca Bucovina de nord si sudul Basarabiei sunt teritorii sub ocupatiei straina. Asa cum e si Transnistria in acest moment.

      Acum tara e inca in plina dezvoltare, abia ne cautam locul de influenta in UE, la Bruxelles si prin NATO.

      Insa timpul trece in favoarea romanilor si Romaniei, forta economica si militara ne vor creste continuu, vom juca un rol din ce in ce mai mare de putere regionala la M. Neagra si ne vom creste influenta in PE si la Comisia UE. Avem niste parteneriate strategice cu Franta si Polonia, USA ne sustin 100%.

      Vom gasi noi oportunitatea istorica sa recuperam ceea ce bolshevicii au furat si ucrainienii vor sa pastreze desi nu a fost si nu este al lor !
      • +1 (1 vot)    
        Sunt de acord (Joi, 26 noiembrie 2009, 10:57)

        VictorM [utilizator] i-a raspuns lui Kurile-Bucovina

        daaaar cred ca aceste demersuri trebuiesc facute pe cai non-agresive! Nu te decizi de-odata ca cineva ti-a ocupat teritoriul, se subintelege ca-l vrei inapoi imediat prin orice mijloace. Cu URSS pardon Rusia nu te joci, mai ales fiind tara UE, ai tensiona si mai tare relatiile dintre uniuni. Pretentiile teritoriale, pe langa ura si frica sincera intre nationalitati (in general) au fost intotdeauna pretexte pentru razboaie, sau chiar n-am invatat nimic din trecut? Si ca sa destindem putin atmosfera hai sa-l trimitem pe Geoana sa normalizeze relatiile, poate prin excelentele-i abilitati diplomatice va reusi sa ne dea inapoi Rep. Moldova si insulele acestea Japoniei!
      • 0 (0 voturi)    
        prea frumos, dar... (Joi, 26 noiembrie 2009, 17:24)

        yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Kurile-Bucovina

        Romania este singura tara din fostul bloc comunist in care planul kremlinului de inlocuireacomunisumului cu o altul mai uman se pare ca a reusit. Stim bine ca la noi fosta nomenclatura si fostele structuri ale securitatii au preluat o parte din parghiile economice ale si politice ale Romaniei. Gorbaciov intr-o convorbire telefonica cu liderul bulgar aproba faptul ca tovarasul Iliescu face o treaba buna in Romania. Acum e suspecta ca protejatul lui Iliescu, prezidentialul Geoana, sa dea o fuga, atentie cu un avion privat inchiriat la Moscova pt a se intalni cu un fost agent KGB. Acum si-au reunit fortele pt a-si reinstaura interele. Probabil daca iese Geoana vom deveni un fel de cal troian al Moscovei in UE si o forta de destabilizare in zona. Probabil ca Basescu a deranjat cu sprijinul instaurarii democratiei in Moldova si faptul ca s-a opus South Stream proiect rusesc.
  • +15 (15 voturi)    
    Mda (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 12:25)

    ik [anonim]

    De la rusnaci nu primesti inapoi nimic nici macar cind ai tot dreptul (vezi tezaurul romanesc). Cu gaozarii astia de rusi nu poti sa negociezi decit cu mina pe butonul rosu !
    • -6 (6 voturi)    
      ca idee numai (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 14:19)

      visio [anonim] i-a raspuns lui ik

      stii ce aberatii vorbesti? ai idee de ce nu s-a bagat america peste rusi? vreodata dupa al 2-lea razboi mondial? in conditiile in care ambele puteri au ajuns in spatiul extraterestru? pentru ca au fost intotdeauna mai jos decat rusii...ai idee de ce nu exista alta mafie decat cea ruseasca in rusia? pentru ca nu te intreba de sanatate ci te executa pana ai terminat de clipit; si inca odata esti gresit informat: tezaurul romanii l-au dus la rusi nu l-au luat ei de la noi....ca tot suntem in alegeri, ai idee ce partid era sub chiciul ala de rege cand s-a intamplat asta? ori cand esti "ipocrit" mi se pare normal sa ramai fara ce este al tau chiar daca ti se cuvine; totusi, rusii au fost finuti cand ne-au lasat sa alegem Dobrogea sau Bucovina...e drept ca Nicolae Titulescu a obtinut aceasta negociere...si ce au facut romanii pentru el? exact ce stiu ei cel mai bine sa faca: nimic...noapte buna "adormitule"
      • +4 (4 voturi)    
        tot ca idee (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 19:07)

        ik [anonim] i-a raspuns lui visio

        Armele nucleare de care dispun Rusia si SUA pot distruge Pamintul de sute de ori. Sa vb de superioritate in conditiile astea (si de invingatori... adica da citeva sute sau mii prin buncare) inseamna sa fi ramas la nivelul de gradinita.. O ai discuti de la egal la egal cu Rusia... Daca nu, nu... asta ca sa fim pragmatici... Nu ma intereseaza de mafia rusa ce legatura are cu subiectul... ai derapaje mentale, concentreaza-te, ok...
        Tocmai asta e, ca tezaurul l-am dus noi de buna credinta si avem inventare si parainventare... Esti super simplist cu ideea ta de ipocrit intro situatie atit de complexa ca primul razboi mondial... e adevarat ca in general ne-am orientat dar asta ne-a salvat ca natiune.. Basarabia sau Bucovina (de la imperiul austro-ungar) a fost de fapt conditia noastra ca sa intram in razboi alaturi de Rusia.
        Situatia s-a schimbat rapid, bolsevismul a venit la putere in Rusia, etc...
        Titulescu a fost si este o persoana controversata, acuzat ca ar fi fosr rusofil...
        Probabil ca si tine prietene...
        Noate buna... Si da poti sa dormi cu basca pe cap...
  • -6 (6 voturi)    
    Oare se termina vreodata? (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 12:29)

    x [anonim]

    Cind a inceput "lumea"?
    A cui e o anumita regiune?
    A Imperiului Roman?
    A Imperiului Bizantin?
    A Imperiului Aztec sau Incas?
    ...
    Cine e urmasul imperiilor?
    ...
    Migratorii au drepturi? (Poate Imperiul Mongol e indreptatit sa detzina EurAsia!)
    Poate Lucy, de acum 4-5 milioane de ani, e mama aproape tuturor locuitorilor de azi.
    (A propos de Zoe de la Renault: Lucy-Lucia are masina?)
    • 0 (2 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 15:57)

      selim [utilizator] i-a raspuns lui x

      Oricat de mult nu ar fi asta pe gustul romanilor, argumentele teritoriale istorice nu au adus decat maceluri si suferinta... idea de stat national ii depasita, descentralizarea sub un guvern european este modelul viitorului.

      Chiar daca nu sunt fan al Federatiei Ruse, in privinta insulelor cred ca cel mai ok ar fi ca disputa sa fie rezolvata printr-un referendum adresat locuitorilor insulelor... pb este ca nu prea mai sunt multi japonezi pe acele insule...
      • +1 (1 vot)    
        ? (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 19:55)

        drivex [anonim] i-a raspuns lui selim

        Cred ca daca ar vota cu capul rusii de pe insulele alea ar vota alipirea la Japonia. Asta apropos de articolul in care se spune ca viata la ei ar fi cu 40% mai ieftina daca nu ar exista spagi ;)
  • +8 (8 voturi)    
    Se pare ... (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 12:44)

    Tavitavi [utilizator]

    ca japonezii nu depind de gazele rusesti, cum depind europenii nostri. Si char daca ar depinde, ar lua masuri urgente in directia asta!

    E evident ca ei discuta altfel cu Rusia, pentru ca nu uita si nu iarta, cum fac altii.

    Nu zic sa luam exemplu de la ei, pt. ca noi suntem prea ofiliti, dar macar sa intelegem ca se poate. Se aude, tov. Geoana? Sau matale te-ai dus la Moskva pt. a ieftini gazele dupa ce iesi presedinte?
  • -1 (1 vot)    
    criza ia sfarsit (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 13:49)

    Andrei [anonim]

    sa privim partea plina a paharului. criza e pe sfarsite. orice razboi va impusiona economia mondiala. nu sunt un fin analist dar sper ca "grosiera" mea sa nu se adevereasca.
  • 0 (2 voturi)    
    Istoria Sahalin si Kurile, harti (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 13:56)

    liviu [anonim]

    un rezumat interesant despre disputele ruso-japoneze pe marginea insulelor Kurile si Sahalin:

    http://www.karafuto.com/
  • 0 (0 voturi)    
    Interesant (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 14:48)

    George [anonim]

    Atitudinea Japoniei nu poate fi un model pentru politica noastra din moment ce nu ne putem compara cu aceasta tara nici din punct de vedere economic si nici militar.In mod sigur daca nu apar compromisuri se va trece la un conflict armat tinant cont de faptul ca Japonia are nevoie urgenta de pamant cu o populatie in ascensiune care nu mai incape in "insulita" lor.
  • 0 (2 voturi)    
    ... retrocedari ... ?!? (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 15:19)

    clujeanu'09 [anonim]

    siiii ... cine sa le ceara inapoi ? ... adica Bucovina, Basarabia ... ? ... mosiu (sau mai bine spus "gospodin"...) Geoana ? haide-ti ... sa fim seriosi ! Japonezii sunt chiar oameni civilizati, cu principii pe care nu le schimba nimeni ... (nici chiar "perestroika"...) si care nu se tem sa si le exprime si sa le sustina ! Au caractere puternice, de luptatori ! Doar si-au reconstruit tara dupa 2 bombe atomice si nu doar atat : au ajuns printre marile puteri ale lumii in doar cativa zeci de ani !
  • +3 (3 voturi)    
    E deocamdata ceva politic (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 15:21)

    Marius Delaepicentru [anonim]

    Suzuki Muneo, deputat de Hokkaido al Partidului Democrat, a clamat în campania din vară că va recupera Kurilele. Drept urmare, a fost ales cu 90% în circumscripţie. Acuma trebuie să facă ceva, că doar a promis. E drept, acelaşi Suzuki are experienţă de negociere cu ruşii. Acum vreo 10 ani a fost implicat chiar într-un scandal, cînd a ridicat din bani publici un mega-grup electrogen în Sahalin. Căzut în păcatul trufiei, şi-a pus la poarta centralei şi o plăcuţă votivă. A plătit cu marginalizarea în PLD, iar apoi, migrarea la PD. Japonia are în negocierile cu moştenitoarea URSS avantajul că încă nu a încheiat un tratat de pace după WW II, ceea ce îi dă o gamă mai largă de opţiuni. Există şi o cazuistică bogată legată de incidente pe mare, în care pescari intraţi în apele revendicate de Rusia au fost torpilaţi şi ucişi. Apropierea geografică este într-adevăr prea mare. Ceva trebuie făcut.
  • +3 (3 voturi)    
    Rusia nu poate ceda! (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 18:24)

    Dumitriu [anonim]

    Rusia are probleme de frontiera cu mai toti vecinii, Finlanda, China, Japonia sunt numai cateva. Daca cedeaza, creeaza un precedent. Singurul stat cu care in parte, a reglementat problema frontierei este cu China in Manciuria si pe fluviul Amur.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version