Prabusirea zborului Germanwings: Companiile vor impune ca doi oameni sa fie permanent in carlinga

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 26 martie 2015, 22:15 Actualitate | Internaţional

Piloti
Foto: Captura YouTube
Actul copilotului din zborul A320 Germanwings, care a impiedicat capitanul sa revina in carlinga si sa preia controlul mansei inainte de accident, a determinat autoritatile aeronautice din Canada sa impuna companiilor aeriene canadiene prezenta obligatorie a doi membri ai echipajului in cabina de pilotaj in cursul zborului. In cazul in care pilotul sau copilotul ar parasi pentru cateva minute cabina pilotilor, in carlinga va trebui sa intre sefa insotitorilor de zbor, potrivit AFP.

Masura, aplicabila pentru toate companiile canadiene, intra in vigoare "imediat", a anuntat ministrul canadian al Transporturilor Lisa Raitt, dupa ce Air Transat si Air Canada au decis voluntar sa actioneze in aceasta directie.

Compania britanica low-cost EasyJet, care anul trecut a transportat aproape 65 de milioane de pasageri in Europa, a anuntat deasemenea ca va impune aceasta masura pe toate zborulile sale incepand de vineri, in consultare cu aviatia civila din Marea Britanie. "Siguranta si securitatea pasagerilor si a echipajului sau sunt prima prioritate", au declarat reprezentantii EasyJet.

Pe lanaga companiile aeriene canadiene si norvegienii de la Norwegian Air Shuttle si compania islandeza Icelandair au anuntat introducerea masurii. "Am discutat acest lucru cu mai mult timp in urma, dar acest acest accident a accelerat lucrurile", a declarat Thomas Hesthammer, seful operatiunilor de zbor norvegiene.

UPDATE 23:15 Si Federatia germana a sectorului aviatic (BDL) a anuntat ca va implementa regula.


Istoric

Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, avand la bord 144 de pasageri si sase membri ai echipajului, s-a prabusit marti dimineata intr-o zona muntoasa din sud-estul Frantei. Aeronava a cazut in zona Barcelonnette, situata in provincia Haute Provence. Nu existat supravietuitori.

Procurorii francezi suspecteaza ca Andreas Lubitz a prabusit intentionat avionul, el profitand de iesirea pentru scurt timp a capitanului din carlinga pentru a inclina aeronava pe o traiectorie de prabusire. "Deocamdata nu reusim sa intelegem motivul", a declarat procurorul francez Brice Robin, excluzand un atac terorist. "Nu pot folosi nici cuvantul sinucidere; nu poti comite sinucidere cand ai responsabilitate pentru 100 de vieti omenesti", a subliniat procurorul din Marsilia.

Andreas Lubitz, cetatean german, lucra ca pilot la compania Germanwings din septembrie 2013 si avea 630 de ore de zbor. Comandantul aeronavei, Patrick S., avea 6.000 de ore de zbor.

Copilotul suspectat ca a prabusit intentionat avionul Germanwings a avut depresie si epuizare in anul 2009, acesta fiind motivul pentru care intrerupsese cursurile pentru licenta de pilot comercial, afirma cunoscuti ai acestuia citati de presa germana.

Andreas Lubitz "a suferit de epuizare profesionala si depresie in anul 2009", a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citata de Frankfurter Allgemeine Zeitung, scrie Mediafax.

Femeia, care a preferat sa pastreze anonimatul, a explicat ca acesta ii marturisise fiicei ei ca avea depresie si epuizare, motiv pentru care intrerupsese cursurile pentru obtinerea licentei de pilot comercial in 2009, reluandu-le in 2012. Fiica femeii l-a vazut ultima data pe Andreas Lubitz, in varsta de 28 de ani, in decembrie 2014. "Atunci parea normal si spunea ca se simte foarte bine ca pilot", a subliniat femeia.

"Nu pot decat sa imi imaginez ca a avut ceva de moment. Nu cred ca a planuit prabusirea, desi pare un masacru", a adaugat femeia.

Presedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat ca Andreas Lubitz era apt de zbor, precizand ca incepuse pregatirile pentru obtinerea licentei de pilot comercial in 2008, dar le intrerupsese o perioada, timp in care a fost insotitor de bord. "A intrerupt cursurile o perioada, le-a reluat si a devenit copilot in anul 2013. A trecut toate examenele practice si medicale", a subliniat presedintele Lufthansa.










14867 vizualizari
  • -17 (21 voturi)    
    Usa... (Joi, 26 martie 2015, 22:47)

    Iskander53 [anonim]

    Eu unul nu inteleg ... o fi corectitudinea/rigoarea nemteasca la mijloc dar, nu dupa un minut, nu dupa doua, dar dupa 5 minite sa nu spargi usa aia care nu este din otel totusi, suspectand orice fel de probleme in cokpit mi se pare halucinant.

    ... adica sa stai sa te uiti pe geam sa vezi ca avionul coboara spre munte si sa nu incerci sa spargi usa? Nu inteleg ... chiar nu inteleg.
    • +12 (14 voturi)    
      ce gluma buna (Joi, 26 martie 2015, 23:16)

      alin [anonim] i-a raspuns lui Iskander53

      sa te vad pe tine cum ai sparge usa cand avionul coboara :)
      In alta ordine de idei can urmatorii 2 tampiti de piloti se vor hotara impreuna sa doboare un avion sa vedem ce masuri vor mai lua companiile :)
      • -1 (9 voturi)    
        Usa ^ 2 (Joi, 26 martie 2015, 23:46)

        Iskander53 [anonim] i-a raspuns lui alin

        1. nu ma minunam ca nu a reusit sa sparga usa, ci ca nu a incercat macar (se pare ca a ciocanit la usa , ce-i drept putin mai tare spre final).

        BTW. Nu , nu ai fi avut probleme sa incerci - panta a fost destul de lina ... sa cobori de la 8000 m la 3000 m in 8 minute inseamna 5 Km/8 min adica mai putin de 40Km/h fata de 700Km/h viteza orizontala => 4 grade, adica infim, putina matematica nu strica ;)

        2. sa gasesti 2 sinucigasi care nu sunt totusi veniti de la vre-o casa de nebuni s-o faca sincron ... mi se pare cam putin probabil.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Vineri, 27 martie 2015, 10:33)

          tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Iskander53

          Asa cred ca nu mai calatorim cu avionul niciodata.
          Daca cel nebun il stranguleaza pe cel sanatos? Am ajuns din nou la situatia cand se blocheaza in cabina cel nebun. Sa se poata prelua comanda de la sol? Daca e nebun/terorist cel de acolo? In plus el nici nu moare. Daca teroristii angajeaza hackeri? etc.
    • +17 (19 voturi)    
      Cum spargi (Joi, 26 martie 2015, 23:39)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui Iskander53

      O usa care e facuta sa reziste la explozia unei grenade?

      Asta in timp ce avionul coboara si ai cateva minute utile la dispozitie.
    • +5 (7 voturi)    
      9/11 (Joi, 26 martie 2015, 23:48)

      red.herring [utilizator] i-a raspuns lui Iskander53

      Pentru ca dupa 9/11 usile de cockpit, odata incuiate, sint facute sa reziste chiar si in cazul unui atac cu o grenada de mina sau cu un pistol. Asa ca nu avea cum sa fie deschisa de capitan.
      Nu e clara povestea cu codurile si supracodurile, si daca pilotul/insotitoarea de bord sefa avea acces la supracodul de urgenta care ar fi putut deschide usa. Dar fie in starea de soc l-au uitat, fie codul ala nu se aplica in cazul in care usa este incuiat manual din interior, fie actioneaza ca sa deschida usa dupa mai mult de 8 minute :(
      • +12 (14 voturi)    
        Coduri (Vineri, 27 martie 2015, 0:46)

        Hohey [utilizator] i-a raspuns lui red.herring

        Codurile de urgenta sunt functionale doar cind nu sunt inactivate din carlinga. Copilotul ramas in carlinga era stapinul blocarii usii. In felul asta au stabilit cu exactitate ca acel copilot a fost constient tot timpul si toate actiunile lui au fost voluntare.
      • -4 (6 voturi)    
        Am impresia . . . (Vineri, 27 martie 2015, 8:51)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui red.herring

        . . . sau macar asa am inteles ca usa se blocheaza in interior cu un zavor ca la orice poarta. In acasta situatie ce supercoduri exista?
    • +5 (5 voturi)    
      usa cockpit (Vineri, 27 martie 2015, 8:40)

      gri [anonim] i-a raspuns lui Iskander53

      @Iskander - ai dreptate usa nu este din otel ...este din tabla de titaniu - dupa 9/11 toate avioanele de linie au usi capabile sa reziste chiar la incarcaturi exposive de marimea unei grenade . De aceea saracul pilot nu putea sa sparga usa , capisci ?
    • +1 (1 vot)    
      usa cockpit (Vineri, 27 martie 2015, 8:40)

      gri [anonim] i-a raspuns lui Iskander53

      @Iskander - ai dreptate usa nu este din otel ...este din tabla de titaniu - dupa 9/11 toate avioanele de linie au usi capabile sa reziste chiar la incarcaturi exposive de marimea unei grenade . De aceea saracul pilot nu putea sa sparga usa , capisci ?
      • 0 (0 voturi)    
        Pentru ca precis esti unul . . . (Vineri, 27 martie 2015, 14:44)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui gri

        . . . din cei care mi-ati dat minus la o intelegere gresita a mea, ma fac si eu rau si iti spun ca nu exista in tabela lui Mendeleev elementul TITANIU ci TITANIUM(23). In consecinta usile sunt construite din titanium denumit pe scurt titan. Fara resentimente. Numai bine!
    • +4 (4 voturi)    
      Usa, dragule, usa (Vineri, 27 martie 2015, 9:17)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui Iskander53

      Usa aia e facuta/ranforsata sa reziste la grenade si crezi ca poti sa o rupi tu cu una cu doua? Ia sa incerci la urmatorul zbor, vezi ce se intampla :)
    • +2 (2 voturi)    
      Potrivit revistei "Bild"... (Vineri, 27 martie 2015, 10:40)

      Franz [anonim] i-a raspuns lui Iskander53

      ...pilotul ar fi incercat deschiderea usii cu un Axt (topor)!!!
      Cred ca a incercat tot ce-a putut, din momentul cind si-a dat seama ca nu mai are decit citeva minute de trait, poti sa fii sigur! Inca ceva, am vazut live interviul sefului de la Lufthansa care a zis ca usa e blindata, rezista la gloante de calibru mic/mediu! Acum intelegi?
    • 0 (0 voturi)    
      reguli reguli (Vineri, 27 martie 2015, 11:07)

      marcel [anonim] i-a raspuns lui Iskander53

      oricate reguli si restrictii s-ar introduce, cineva trebuie sa aiba cheia sistemului. Daca acel cineva e corupt (jihadist/(sin)ucigas/etc), din pacate nu ai ce sa faci.

      Regulile astea mai mult creeaza neincredere intre personalul de zbor si complica procedurile

      De ceva vreme lucrurile s-au agravat in sensul ca atacurile nu mai vin din exterior, ci din interior, ceea ce le face aproape imposibil de rezolvat.
  • +6 (8 voturi)    
    ce-mi plac britanicii (Joi, 26 martie 2015, 23:14)

    rov [utilizator]

    nu trebuie sa moara o generatie sa poate impune o regula buna...
    • +1 (1 vot)    
      Ce legătura au pbritanicii cu regula? (Vineri, 27 martie 2015, 10:07)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Doar în SUA era obligatorie. De exemplu EasyJet și Virgin Atlantic (UK) de abia acum schimbă regula.

      Oricum nu e o regulă care să să fie perfectă, acum adaugi o a treia persoană cu potențiale probleme.

      Nu te poți pregăti pentru toate cazurile în care cineva o poate lua razna.
  • +2 (12 voturi)    
    Nu-mi trec prin cap decât (Vineri, 27 martie 2015, 0:05)

    batmanss [utilizator]

    doua ipoteze : copilotul era gelos pe căpitan ca filtra cu o stewardesa pe care si el o plăcea ( sau alte probleme amoroase) , ori atentat terorist.
    Nu subestimati nebuniile dragostei.
    • +5 (5 voturi)    
      " filtra cu o stewardesa" (Vineri, 27 martie 2015, 9:34)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui batmanss

      ce filtra bre? Cafea?
  • -3 (7 voturi)    
    kapital (Vineri, 27 martie 2015, 7:28)

    anonim [anonim]

    poate ar trebui vorbit putzin si de foamea oarba de bani a companiilor , care privesc omul ca pe o masina de facut bani, nu ca pe un OM. de unde poate si tragica deraiere a pilotului...
    • +8 (8 voturi)    
      Tragica? (Vineri, 27 martie 2015, 9:22)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Tragica era daca se arunca de pe un pod, de unul singur.

      Ca a decis sa ia un avion plin de oameni cu el, nu e nimic tragic, legat de acest nimic de om care a facut asta si nimic pentru care trebuie sa fie deplans. Stia exact ce face, la fel cum Hitler, Stalin stiau ce faceau.
  • +1 (1 vot)    
    nu trebuie sa fii pilot ... (Vineri, 27 martie 2015, 8:30)

    bluuuz [anonim]

    ... ca sa dobori un avion. Daca iese pilotul din cabina, un insotitor de zbor ii poate ade una in cap copilotului si sa faca el manevra de "aterizare" ... c'mon, haideti cu ceva viabil
  • -1 (3 voturi)    
    Nu este suficient. (Vineri, 27 martie 2015, 8:48)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    Trebuie gasita o solutie prin care usa de acces in carlinga sa nu mai poata fi blocata din interior altfel decat in mod automat si doar in situatia in care un raufacator ar incerca sa distruga sistemul cifrat de acces sau sa intre in carlinga chiar si prin simpla actionare a manerului si sa poata fi dezactivat doar prin vointa ambilor piloti( doua chei ca la seifurile din banci). Prezenta unei femei in carlinga, fara sistem de aparare, in caz de atac din partea pilotului sinucigas, este aproape egala cu zero.
    • 0 (0 voturi)    
      Degeaba imi dati minus . . . (Sâmbătă, 28 martie 2015, 12:00)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      . . .eu raman la ideia ca poti pune si trei oameni in carlinga ca tot nu rezolvi mai nimic. Hai sa spunem ca persoana care va intra in carlinga este o femeie, ce credeti ca ar putea face ea in fata unui barbat vanjos? Mai nimic! Sa spunem ca femeia aia are un pistol pentru a se apara si ce daca? Sinucigasul tot va indrepta avionul catre munti si daca femeia il impusca va trebui sa stie cum sa deblocheze usa, Si chiar daca va sti, spaima pasagerilor a fost deja creata. Poate ideia mea nu este cea mai perfecta dar specoalistii ar trebui sa caute o solutie prin care cel aflat afara sa poata debloca usa in orice situatie. Usa trebuie astfel facuta incat sa nu permita un blocaj mecanic( ivar, postare pentru care am primit alta minusuri) iar in cabina de pilotaj sa nu existe niciun obiect care ar putea ajuta la blocarea mecanica voita de catre cineva. Nici macar un cui sau o banala surubelnita, nimic ce ar pute fi smuls de catre om si folosit la blocarea usii. La mine in masina daca nu pun centura de siguranta ca pasager in dreapta, incepe sa fluere alarma. Asa ca si in avion ar putea fi un dispozitiv care atunci cand se ridica unul din piloti de pe scaun blocarea usii din interior sa nu mai fie posibila decat dupa reactivarea ei de catre cel ce se intoarce pe locul sau cu ajutorul unei chei personale. Sunt doar idei si propuneri ale unui om care a calatorit in viata lui cu avionul si poate ca va mai calatori, asa ca nu va grabiti sa dati cu pietre domnilor, pentru ca nici unul dintre dumneavoastra nu detineti adevarul absolut. In ce priveste insa partea de inventie sau inovatie doresc sa va spun ca sunt posesorul a vreo 30 de atestari in materie. Asa ca ce scriu eu acum nu e decat obisnuita de a cauta solutii pentru o problema care nu functioneaza bine, solutii . IN CE PRIVESTE SISTEMUL DIN SCAUNE PROPUS MAI SUS EU AS RUGA REDACTIA SA O ADUCA LA CUNOSTINTA PROFESIONISTILOR DE LA TAROM. Ca poate cine stie? O fi de ajutor!
  • +3 (3 voturi)    
    Feminism (Vineri, 27 martie 2015, 9:18)

    DaniAndi [utilizator]

    "in carlinga va trebui sa intre sefa insotitorilor de zbor, potrivit AFP. "'

    Da' insotitori de zbor barbati, n-ati vazut? Probabil nu zburati prea mult, eu am vazut inclusiv echipe intregi de barbati, adica toti 4 sau 5 erau barbati, mai rar ce-i drept dar sunt.
    • +4 (4 voturi)    
      Da . . . . (Vineri, 27 martie 2015, 9:36)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui DaniAndi

      . . . si ey am zburat de la Sydnei la Christchusrch cu un avion British in care toti insotitorii de bord erau barbate ba chiar unul era asa batran ca era surd ca mine. Va dati seama cum ne-am inteles? Si acum ma bufneste rasul!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi