Rep: Domnule Chiliman, va intreaba un cititor cum comentati faptul ca partidul din care faceti parte, alaturi de PSD, PRM, PC si UDMR, a votat impotriva alocarii de fonduri in bugetul de stat pe 2008 pentru demararea lucrarilor la magistralele de metrou Drumul Taberei - Colentina si Victoriei - Otopeni? Asta e o intrebare si mai este una in subsidiar, dar raspundeti la asta.

AC: Bun, nu stapanesc foarte bine domeniul dar, totusi, va raspund. Stiu ca pentru magistrala Drumul Taberei, nu Colentina, ci Pantelimon este corect. Studiul de fezabilitate a stabilit o suma de 580 milioane de euro valoare totala. Ministerul Transporturilor a angajat un credit de la Banca Europeana de Investitii de 380 milioane de euro, care a fost aprobat in board-ul BEI si, ca atare, aceasta aprobare asteapta acum aprobarea parlamentului la noi. Parerea mea este ca domnul ministru doreste ca sa se poata semna acordul cu firma care va prelua aceasta lucrare undeva la data de 1 iulie, ca la 1 septembrie, cel mai tarziu, sa intre in executie acest tronson care e extrem de important pentru ca e o prioritate foarte mare pentru ca leaga o zona foarte populata, aproape 380 000 de locuitori din sectorul 6, care vor putea fi legati cu metroul de centru. Pentru partea de linie catre nord, cea care ulterior, candva, va ajunge la Otopeni...

Rep:…Victoriei - Otopeni…

AC:…pentru aceasta linie exista dorinta Ministerului de a se face printr-o concesiune si se pare ca studiul facut de PMB de 1,1 miliarde de euro e foarte mare fata de studiul de fezabilitate facut la minister care este de circa trei ori mai mic. Dar acum sa revin la intrebarea cu metroul. Parerea mea este ca, capitala Bucurestiului, nu are inca resurse financiare ca sa sustina lucrarile astea decat daca se imprumuta foarte mult. Nici cand domnul Basescu, actualul presedinte, cand era ministru al transporturilor n-a vrut sa faca acest transfer, au aparut probleme ulterior. Parerea mea este ca e bine sa se inceapa toate aceste lucrari si, pe masura ce se executa, sa se transfere partial utilizarea metroului catre Capitala. Oricum e nevoie ca sa apara bilete comune pentru tot transportul in comun din Bucuresti, trebuie sa existe o intelegere la nivelul asta. Parerea mea este ca se va ajunge la o intelegere, dar cred ca valoarea investitiilor fiind foarte mare e bine sa se faca pe bugetul de stat.

Rep: Va scrie un locatar: am scris de mai multe ori despre starea drumurilor din nordul sectorului 1, zona Odai.In continuare strazile Lemnarilor, Dealul Negru, Tribunei sunt ca niste drumuri de camp, in 9 ianuarie 2007, prin intermediul site-ului www.domnuleprimar.ro ati raspuns ca sunt in derulare credite de 45 de milioane de euro si ca sunt alocate fonduri locale de 20 de milioane pentru rezolvarea problemelor strazilor din aceasta zona. Si continua: ce s-a intamplat cu acest proiect si cu banii alocati.

AC: Gestiunea acestui proiect e facuta cu banii prin Banca Mondiala, co-finantarea o asigura primaria de sector, dar avand in vedere ca este vorba de un proiect foarte mare, care acopera sectoarele 1 si 6, e vorba de un proiect gestionat de Banca Mondiala, ar trebui sa treaca prin guvern, sa treaca pe urma prin parlament sa se aprobe, iar gestiunea, licitatie si toate celelalte primaria generala. Acest proiect a capatat o intarziere datorata atat Ministeriului de finante, la un moment dat, cat si ulterior Primariei generale, de aproape un an de zile. Pot sa va spun ca in decembrie abia s-a semnat contractul de executie in decembrie trecut, da, si in momentul de fata eu fac presiuni asupra firmei care a castigat aceasta licitatie pentru ca sa intre in executie intr-un timp foarte scurt de aici incolo.l Zona respectiva Lemnarilor, samd. Este de la Doi Cocosi pana la iesire, si acolo e un cartier in care oamenii platesc niste taxe si impozite foarte mari, fata de cerintele pe care le ofera orasul.

Rep: Si cand incep lucrarile?

AC: Lucrarile, eu fac presiuni sa inceapa cel mai tarziu la sfarsitul lui februarie in asa fel incat in cel mai scurt timp sa putem sa avem apa si canal montate si sa putem trece la inchiderea strazii cu partea de asfalt. Anul asta, in orice caz, lucrarile acolo vor fi finalizate in zona Straulesti, in zona care se cheama Vatra Noua, care e iarasi o zona defavorizata si vor incepe lucrarile si in zona 16 Februarie dntre sine, care e in Giulesti, in sectorul 1.