Elevii de clasele a II-a, a IV-a si a VI-a vor sustine, pentru al treilea an la nivel national, o serie de evaluari la finalul anului scolar. Potrivit calendarului publicat de Ministerul Educatiei, evaluarile vor avea loc in perioada 23 mai-10 iunie 2016 si primii testati vor fi elevii de clasa a VI-a. Acestia vor sustine evaluarea la Limba romana si Limba moderna pe 23 mai, iar la Matematica, Fizica si Biologie pe 24 mai. Cele doua testari vor dura cate 60 de minute. Copiii de clasa a IV-a vor da testarea la Limba romana pe 30 mai, la Matematica pe 31 mai si la Limba materna pe 2 iunie.

Calendarul Evaluarilor la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a 2016Foto: edu.ro
  • Desi este pentru al treilea an in care elevii vor sustine aceste testari, Ministerul Educatiei nu a explicat niciodata pana acum care sunt rezultatele la nivel national sau care sunt diferentele intre rezultatele obtinute de copiii care au facut clasa pregatitoare si cei care au inceput scoala direct in clasa I.
  • Rapoartele publicate de Minister sunt criptice, se intind pe sute de pagini si sunt imposibil de interpretat de publicul larg, astfel incat parintelui ii este imposibil sa vada care este nivelul copilului sau in raport cu nivelul national. Vezi aici rapoartele pe anii trecuti, furnizate de Ministerul Educatiei
  • Vezi si o analiza a primelor rezultate, realizata de Mircea Miclea

Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a II-a 2016

  • 6 iunie 2016: Scris - Limba romana
  • 7 iunie 2016: Citit - Limba romana
  •                       Scris-Citit: Limba romana pentru minoritatile nationale
  • 8 iunie 2016: Matematica
  • 9 iunie 2016: Scris - Limba materna
  • 10 iunie 2016: Citit - Limba materna
  • fiecare testare dureaza 30 de minute

Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a IV-a 2016

  • 30 mai 2016: Limba romana
  • 31 mai 2016: Matematica
  • 2 iunie 2016: Limba materna
  • fiecare testare dureaza 60 de minute

Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a VI-a 2016

  • 23 mai 2016: Limba si comunicare (Limba si literatura romana + Limba moderna)
  • 24 mai 2016: Matematica si stiinte (Matematica + Fizica + Biologie)
  • fiecare testare dureaza 60 de minute

Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial Ordinul nr. 3.051 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a evaluarilor nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a si a anuntat intr-un comunicat de presa calendarul evaluarilor nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in 2016.

Testele pentru Evaluarea Nationala vor fi realizate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE) din subordinea Ministerului Educatiei in concordanta cu programele scolare, trebuie sa aiba un nivel mediu de dificultate si un format asemanator celor al testarilor internationale.

Evaluarile Nationale se vor desfasura in timpul orelor de curs, in functie de programul fiecarei scoli. Exceptie face testarea de la clasa a VI-a, unde comisia de organizare trebuie sa stabileasca un interval orar unic pentru toate scolile.

La clasa a II-a, invatatoarea de la clasa este cea care va imparti testele. La clasele a IV-a si a VI-a, responsabil de administrarea testarii este un profesor care nu preda la clasa respectiva. Pe toata durata testarilor, elevii sunt asistati si de un al doilea profesor, care nu preda la clasa respectiva. Cei doi profesori nu au voie sa le dea elevilor indicatii cu privire la rezolvarea exercitiilor.

Elevii vor sustine testarile, de regula, in salile lor de clasa, respectand asezarea obisnuita in banci.

Testele pe care le-au sustinut elevii sunt corectate in scoala pe care o urmeaza copiii, de catre profesorii de la aceasta scoala. La clasele a II-a si a IV-a, fiecare test completat de copii este evaluat de catre invatatoarea de la clasa si de catre un alt profesor.

La clasa a VI-a, testele de Limba si comunicare sunt corectate de cate doi profesori, unul de Limba si literatura romana si celalalt de Limba moderna. Tot la clasa a VI-a, testele de Matematica si Stiinte ale naturii cu evaluate de cate trei profesori, unul de Matematica, al doilea de Fizica si al treilea de Biologie.

Metodologia prevede ca, pentru a face mai usoara comunicarea si intelegerea rezultatelor catre elevi si parinti, profesorii corectori pot sa faca sublinieri sau mentiuni pe testele elevilor.

Corectarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a se finalizeaza in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa respectiva.

Rezultatele individuale nu se afiseaza, nu se comunica public si nu se trec in catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie sa construiasca planuri individualizate de invatare, pentru ca elevii cu lacune sa recupereze materia. Aceste planuri individualizate de invatare ale elevilor trebuie sa le fie comunicate parintilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor si parintilor individual, in conditii de confidentialitate.

Metodologia prevede ca, dupa ce profesorul informeaza parintii cu privire la rezultatele obtinute de copil, parintii semneaza un proces-verbal pentru luarea la cunostinta a informatiilor referitoare la rezultatele elevului si la masurile prevazute in planul individualizat de invatare, daca este cazul.

Ministerul Educatiei stabileste ca Centrul National de Evaluare si Examinare realizeaza raportul final al acestor evaluari pana la data de 30 noiembrie.

Cheltuielile pentru organizarea evaluarilor sunt suportate de catre fiecare scoala in parte, se mai arata in metodologie.

Testele pentru Evaluarea Nationala de la finalul clasei a II-a sunt structurate astfel:

- primul test vizeaza evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise (30 de minute)

- al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite (30 de minute)

- al treilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica (30 de minute)

Testele pe care le vor sustine elevii apartinand minoritatilor nationale si care au facut clasa a II-a in limba materna - vor fi structurate astfel:

- primul test vizeaza evaluarea competentelor de receptare-producere a mesajelor scrise-citite in limba romana

- al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica

- al treilea test vizeaza evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite in limba materna

- al patrulea test vizeaza evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise in limba materna

Elevilor care au urmat cursurile in limba materna li se vor asigura testele de matematica atat in limba in care au invatat, cat si in limba romana.

Testele pentru Evaluarea Nationala de la finalul clasei a IV-a sunt structurate astfel:

- primul test vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana (60 de minute)

- al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica (60 de minute)

Testele pentru Evaluarea Nationala de la finalul clasei a VI-a sunt structurate astfel:

- primul test vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara "Limba si comunicare" (60 de minute)

- al doilea test vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara "Matematica si Stiinte ale naturii" (60 de minute)

Citeste si: