​Subiecte Evaluarea Nationala la finalul clasei a II-a: Testele de la evaluarea la Matematica

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 20 mai 2015, 16:08 Actualitate | Esenţial

Fragment din subiectele la evaluarea la Matematica, clasa a II-a
Foto: edu.ro
​Subiectele de la Evaluarea nationala la Matematica a elevilor de clasa a II-a au fost publicate de catre Ministerul Educatiei. Copiii au avut la dispozitie 30 de minute, pentru rezolvarea subiectelor. La fel ca anul trecut, acestea au fost elaborate de Minister pe doua numere, pentru ca elevii care impart aceeasi banca sa nu aiba aceleasi cerinte. Intr-o analiza realizata pentru HotNews.ro, Mircea Miclea a explicat ca "avem nevoie sa stim cat mai devreme ce performante scolare au elevii, raportat la media nationala, pentru a lua din timp masuri de remediere a ramanerilor in urma".

Rezultatele pe care le obtin copiii la aceste evaluari NU se trec in catalog, NU se afiseaza si sunt confidentiale. Ele vor fi comunicate fiecarui parinte in parte, iar pe baza lor invatatoarele trebuie sa realizeze un plan individual de invatare pentru a ridica nivelul elevilor la care au identificat anumite lacune.

Descarca de mai jos Subiectele de astazi de la Matematica, clasa a II-a:

Test 1 Subiectele de la Evaluarea Nationala La Matematica a Elevilor de Clasa a II-a


Test 2 Subiectele de La Evaluarea Nationala La Matematica a Elevilor de Clasa a II A 



Compara cu Subiectele de anul trecut:

Amintim ca este al doilea an in care aceasta testare se desfasoara la nivel national - cu subiecte unice realizate de Centrul National de Evaluare si Examinare, din subordinea Ministerului Educatiei. Pentru anul trecut, insa, Ministerul a publicat rezultatele brute la nivel national foarte tarziu si fara a furniza nicio analiza si interpretare a acestora. HotNews.ro l-a contactat pe Mircea Miclea, psiholog, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei, care a facut o analiza succinta a datelor si a anuntat ca rezultatele sunt “socante”.

Anul acesta, noutatea o reprezinta faptul ca la testarea de la clasa a II-a a ajuns prima generatie de copii care a parcurs clasa pregatitoare si care ulterior, in clasele I si a II-a, a invatat dupa programe scolare noi. Precizam ca nu toti elevii care acum sunt in clasa a II-a au facut, insa, clasa pregatitoare, pentru ca Ministerul a permis, cu titlu de exceptie care s-a mentinut chiar si anul trecut, inscrierea direct in clasa I.   

Care sunt regulile evaluarii - elemente din metodologie


Testele sunt impartite elevilor de catre invatatoarea de la clasa, care este asistata de un profesor din scoala care nu le preda copiilor respectivi. Invatatoarea este cea care le explica elevilor regulile evaluarii. Copiii trebuie sa isi scrie pe foaia de test numele, prenumele si scoala unde invata.

Elevii sustin evaluarea in sala lor de clasa, in aceeasi formula a asezarii in banci pe care o au de obicei. In sala nu trebuie sa ramana materiale didactice care i-ar putea ajuta, iar invatatoarea nu are voie sa le ofere copiilor indicatii referitoare la rezolvarea testelor. 

Raspunsurile elevilor sunt apoi evaluate in scoala, de catre profesorii din acea unitate de invatamant. Fiecare test este “corectat” (evaluat) de doi profesori, dintre care unul este invatatorul de la clasa.

Metodologia prevede ca notarea testelor “se finalizeaza in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa respectiva”. Conform calendarului evaluarii nationale de la finalul clasei a II-a 2015, ultima testare se desfasoara vineri, 22 mai, la Limba materna-Citit.

Ce se intampla cu rezultatele elevilor:
  • rezultatele individuale nu se afiseaza, nu se comunica public si nu se trec in catalog
  • pe baza rezultatelor, invatatoarele trebuie sa elaboreze planuri individualizate de invatare, pentru a ridica nivelul elevilor la care au constatat anumite lacune
  • invatatoarele trebuie sa ii informeze pe elevi si pe parintii acestora care sunt rezultatele obtinute, adica stadiul dezvoltarii competentelor evaluate
  • planurile individualizate de invatare concepute de invatatoare pentru a corecta, in urmatorii doi ani, deficientele pe care evaluarea le-a scos la lumina - trebuie comunicate parintilor
  • rezultatele obtinute de fiecare elev le sunt comunicate parintilor “in conditii de confidentialitate”, stipuleaza metodologia
  • “accesul la documente si la informatiile transmise se limiteaza la corpul profesoral implicat in procesul educativ, la elev si la familia acestuia” - se mai arata in metodologie
Mircea Miclea
Foto: Agerpres
"Logica acestor evaluari este evidenta: avem nevoie sa stim cat mai devreme ce performante scolare au elevii, raportat la media nationala, pentru a lua din timp masuri de remediere a ramanerilor in urma. Altfel, ramanem intepeniti in situatia actuala, cand abia in clasa a VIII-a avem o evaluare nationala, rezultatele sunt dezastruoase, dar ridicam neputinciosi din umeri, pentru ca este prea tarziu sa mai facem ceva", a explicat pentru HotNews.ro fostul ministru al Educatiei Mircea Miclea.

Psiholog si profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai, Miclea a precizat in analiza publicata in urma cu o zi pe HotNews.ro ca "pe baza acestor date, Ministerul Educatiei poate fundamenta o salarizare diferentiata a cadrelor didactice. Daca se aplica periodic, aceste evaluari permit compararea unei scoli nu numai cu media nationala, ci si cu ea insasi. Se poate vedea ce a facut un invatator cu elevii sai din clasa a II-a pana in clasa a IV-a: a redus din deficientele de invatare sau nu. Se poate vedea ce a facut o scoala cu elevii ei din clasa a IV-a pana in clasa a VI-a: le-a sporit performantele sau nu. Atunci cand a fost conceputa legea educatiei, aveam in vedere si acest lucru: de a folosi evaluarile periodice ca un revelator care sa arate cat de eficient este un profesor si o scoala. Daca in clasa a II-a, 30% dintre elevii tai raspund gresit, iar in clasa a IV-a ai acelasi procentaj, oare unde este valoarea adaugata pe care tu, ca scoala sau ca profesor, ai adus-o in cei 2 ani de activitate didactica? Prin urmare, pe baza acestor rezultate, profesorii si scolile ar trebui sa elaboreze solutii de remediere si de optimizare a performantelor, iar reusitele profesorilor/ scolilor in acest demers trebuie recompensate, asa cum se cuvine!"

Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a II-a 2015
  • 18 mai 2015: Scris - Limba romana
  • 19 mai 2015: Citit - Limba romana
  •                       Scris-Citit: Limba romana pentru minoritatile nationale
  • 20 mai 2015: Matematica
  • 21 mai 2015: Scris - Limba materna
  • 22 mai 2015: Citit - Limba materna
  • fiecare testare dureaza 30 de minute
Calendarul Evaluarilor de la finalul claselor a IV-a 2015
  • 26 mai 2015: Limba romana - testarea vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana
  • 27 mai 2015: Matematica
  • 28 mai 2015: Limba materna
  • fiecare evaluare dureaza 60 de minute

Calendarul Evaluarilor de la finalul claselor a VI-a 2015

  • 2 iunie 2015: Limba si comunicare (testare la Limba si literatura romana + Limba moderna)
  • 3 iunie 2015: Matematica si Stiinte ale naturii (testare la Matematica + Fizica + Biologie)
  • fiecare evaluare dureaza 60 de minute

Vezi aici subiectele de anul trecut de la Matematica si Stiinte ale naturii

Descarca de mai jos legislatia privind Evaluarea Nationala de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in 2015


Citeste si:


Citeste mai multe despre   









102739 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    si rezolvarile (Miercuri, 20 mai 2015, 16:19)

    Adrian [anonim]

    si rezolvarile cand se publica??? :)
  • -1 (1 vot)    
    cam simpliste (Miercuri, 20 mai 2015, 17:30)

    dan [anonim]

    Vad ca exista o diferenta mare in ceea ce priveste nivelul de dificultate intre subiectele la romana si cele la matematica. Daca la romana subiectele sunt ok, suficient de grele ca sa faca diferenta intre copii, la matematica sunt absolut banale, mult sub nivelul chestiunilor ce se predau acum, conform programei, la clasa a doua. O greseala la acest test nu arata decat ca elevul n-a fost atent, s-a grabit sau era prea emotionat.

    Asta ii dezavantajeaza pe copiii foarte buni la matematica. In cel mai bun caz ei ies egali cu cei de nivel mediu sau uneori, din neatentie pot iesi chiar sub acestia.

    Probabil asta se vrea, descurajarea copiilor destepti inca din anii mici. Altfel spus, aducerea elevilor la nivelul de incompetenta al celor care conduc educatia in Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Joi, 21 mai 2015, 10:57)

      Stefan Raluca [anonim] i-a raspuns lui dan

      Dupa ce au descurajat sistematic elevii de clasa a VIII-a si pe cei de clasa a XII-a inca din 2007 prin aplicarea unor bareme de corectare in defavoarea elevului, din pacate, s-a trecut la descurajarea copiilor inca din clasa a doua si se continua astfel din 2 in 2 ani! Se pare ca cineva doreste cu tot dinadinsul sa ne convinga copiii ca sunt inferiori, ceea ce nu este adevarat!
  • +1 (1 vot)    
    Evaluari incorecte (Joi, 21 mai 2015, 10:52)

    Stefan Raluca [anonim]

    Cateva ineptii si aberatii (da, sunt simultan, nu am gresit!): 1) au fost 12 intrebari la matematica de efectuat in 30 min, copiii au avut cam doua minute pentru fiecare intrebare - citit, inteles cerinta si scris rezolvarea IMPUSA dupa ce completau prima pagina cu datele personale, 2) subiectele au fost elaborate avand o multime de imagini color pe 9 pagini, insa as vrea sa stiu cate scoli au cartus color, prin urmare elevii au primit testele alb-negru, 3) copiii au fost fortati sa invete inmultirea si impartirea conform noii programe si la evaluare au fost OBLIGATI prin cerinta sa rezolve prin adunare repetata si prin scadere repetata!!! Acestea sunt doar cateva dintre neregulile observate de mine in calitate de parinte si absolvent al specializarii Pedagogie, Facultatea de Matematica, Universitatea Bucuresti. Cand vor inceta toate discrepantele existente intre ceea ce se preda si ceea ce se evalueaza?! A trecut un sfert de secol si e imperativ sa ne ajutam copiii, nu sa ii demoralizam!
  • 0 (0 voturi)    
    Probleme gresite (Marţi, 2 iunie 2015, 12:25)

    Un invatator [anonim]

    Daca imi este permis sa subliniez si alte probleme ... De ex: Fermierul le-a spus elevilor ca in fiecare zi trimite la magazin 20 de kg de piersici, asezate in 4 ladite cu aceeasi greutate. Cate kilograme are fiecare ladita cu piersici? AFLA REZULTATUL PRIN SCADEREA REPETATA A ACELUIASI NUMAR.
    Va invit sa scadeti ladite din kilograme pentru a rezolva aceasta problema.
    Sau sa faceti distinctia intre flori atunci cand subiectele sunt trase la xerox.
    Sau sa intram in probleme de copyright atunci cand ai un text care este "dupa x-ulescu" nu "de x-ulescu" ...
    Ce sa mai spunem acum ...
  • 0 (0 voturi)    
    parinti prosti (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 9:51)

    Vlad teparul [anonim]

    Nu mai tineti cu ursul si mai bine puneti-va copii cu burta pe carte.Indiferent de subiecte tot va fi un copil care ia nota 10.Ala cum poate?El cum de intelege?Decat sa le luati telefoane de sute de euro mai bine luati-le carti.Va pup si va iubesc.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică