Rezultate socante la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Elevii nu invata sa aplice si sa analizeze cunostintele din scoala - Mircea Miclea

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 19 mai 2015, 11:50 Actualitate | Esenţial

Mircea Miclea
Foto: Agerpres
La finalul clasei a IV-a, un singur elev din patru poate sa analizeze si sa interpreteze cunostintele pe care le are. "Rezultatele sunt socante", afirma Mircea Miclea. In plus, spune el, "simplul fapt ca te nasti in mediul rural, in Romania secolului XXI, este un handicap educational". Asta ne arata rezultatele din 2014 de la prima sesiune nationala a Evaluarilor la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, spune Miclea. Ministerul Educatiei a publicat abia recent raportul pe evaluarile de anul trecut, insa fara a prezenta nicio concluzie a testarilor. Analiza rezultatelor este insa cu atat mai relevanta cu cat parintii nu au stiut pana acum care este nivelul national la care sa se raporteze, iar anul acesta evaluarile sunt sustinute de prima generatie care a parcurs clasa pregatitoare.

Ministerul Educatiei a publicat recent pe site-ul Centrului National de Evaluare si Examinare - organism din subordine care a realizat subiectele acestor evaluari - Raportul administrarii in 2014 a Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, insotit de Anexe cu rezultatele defalcate. Ministerul a anuntat astfel datele, fara a prezenta nicio analiza a primei evaluari standardizate a copiilor la aceste clase.

HotNews.ro l-a contactat pe Mircea Miclea, psiholog, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei, pentru a ne explica ce inseamna rezultatele pe care le-au obtinut copiii, anul trecut.

Cele mai importante afirmatii din analiza efectuata de Mircea Miclea:
  • Inca din invatamantul primar, 1 din 4 elevi nu satisface cerintele curriculumului national
  • Diferentele dintre invatamantul rural si cel urban sunt majore si se accentueaza
  • Scoala dezvolta prea putin aptitudinile importante: de aplicare, de analiza si de interpretare a cunostintelor. Rezultatele sunt socante.
  • 3 din 4 elevi nu dobandesc abilitatile necesare de analiza si de interpretare a cunostintelor dobandite. Oare ce tara o sa construiasca ei?
  • Ar fi bine daca Ministerul Educatiei ar utiliza cele peste 100 de milioane de euro primite de la institutiile financiare internationale nu pentru a-i ajuta pe cei care au picat bacaluareatul, asa cum a declarat, ci pentru sustinerea copiilor din gimnaziu, in special a celor din mediul rural.
  • Acolo sunt cauzele esecului de la bacaluareat si trebuie intervenit asupra cauzelor, nu asupra efectelor. Acolo trebuie platiti profesori care sa faca mediatii si consultatii.
  • Pe baza acestor date, Ministerul Educatiei poate fundamenta o salarizare diferentiata a cadrelor didactice.
  • Daca se aplica periodic, aceste evaluari permit compararea unei scoli nu numai cu media nationala, ci si cu ea insasi. Se poate vedea ce a facut un invatator cu elevii sai din clasa a II-a pana in clasa a IV-a: a redus din deficientele de invatare sau nu. Se poate vedea ce a facut o scoala cu elevii ei din clasa a IV-a pana in clasa a VI-a: le-a sporit performantele sau nu.
Citeste analiza integrala facuta de Mircea Miclea, pe baza rezultatelor obtinute in 2014 de elevi la Evaluarile Nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a:

"Evaluarile nationale 2014. O analiza succinta

Trebuie, intai de toate, apreciata initiativa Ministerului Educatiei de a pune in aplicare una dintre prevederile esentiale ale Legii Educatiei Nationale (LEN) referitoare la evaluarea tuturor elevilor cand acestia ajung in clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Logica acestor evaluari este evidenta: avem nevoie sa stim cat mai devreme ce performante scolare au elevii, raportat la media nationala, pentru a lua din timp masuri de remediere a ramanerilor in urma. Altfel, ramanem intepeniti in situatia actuala, cand abia in clasa a VIII-a avem o evaluare nationala, rezultatele sunt dezastruoase, dar ridicam neputinciosi din umeri, pentru ca este prea tarziu sa mai facem ceva. Rezultatele au fost publicate intr-o discretie totala, iar dezbaterea lor publica a fost inexistenta, ca si cum radiografia invatamantului gimnazial n-ar avea nicio importanta pentru prezentul si viitorul nostru ca tara. Semn prost pentru societatea romaneasca: n-avem doar o presa tabloidizata, avem si o minte asijderea. Adevarurile grave, daca nu miros a scandal, nu sunt prezentate senzationalist sau nu sunt usor de inteles, sunt total ignorate. Adevarul nu te face popular, nu produce audienta.

Tin, totusi, sa atrag atentia asupra catorva adevaruri ce se pot desprinde din datele prezentate de CNEE privind evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, in anul 2014.

Eficacitatea invatamantului primar si gimnazial este foarte scazuta. La teste de dificultate medie (= ceea ce ar trebui sa stie elevii, conform programei scolare), raspund corect doar 70-75% dintre copii (cu variatii in functie de intrebarile din cadrul testelor). Datele se mentin constante, de la clasa a II-a pana la clasa a VI-a. Altfel spus, inca din invatamantul primar, 1 din 4 elevi nu satisface cerintele curriculumului national! Din pacate, datele concorda intru totul cu rezultatele de la evaluarile nationale din ultimii ani, la care 25-30% dintre elevi nu iau nota de trecere. Eficacitatea scazuta in producerea resursei umane de calitate se vede acum cu ochiul liber pe tot parcursul invatamantului obligatoriu, nu numai la admiterea in liceu, iar asta ar trebui sa ne ingrijoreze pe toti! Tare, foarte tare!

Diferentele dintre invatamantul rural si cel urban sunt majore si se accentueaza. Diferentele de performanta la evaluarile de anul trecut dintre elevii din mediul rural si cei din mediul urban variaza intre 10-20%. Cu cat intrebarile de la teste sunt mai grele, cu atat mai mult cresc diferentele in defavoarea celor din mediul rural. Simplul fapt ca te nasti in mediul rural, in Romania secolului XXI, este un handicap educational, ceea ce e profund nedrept.

Scoala dezvolta prea putin aptitudinile importante: de aplicare, de analiza si de interpretare a cunostintelor. Rezultatele sunt socante. Daca, la clasa a IV-a, se dau intrebari la care raspunsul presupune doar identificarea de date/ informatii - 68% dintre elevi raspund corect; daca se cere prelucrarea informatiilor - procentul scade la 52%; daca se cere aplicarea cunostintelor - avem 42% dintre elevi care raspund corect, iar daca li se cere analiza si interpretarea informatiei stiintifice, procentul celor care raspund corect este de 23%! Iata cruda realitate: 3 din 4 elevi nu dobandesc abilitatile necesare de analiza si de interpretare a cunostintelor dobandite. Oare ce tara o sa construiasca ei?

Invatamantul romanesc conserva inegalitatile. Daca analizam datele, vedem ca diferentele dintre elevii din mediul rural si cei din mediul urban raman nemodificate din clasa a II-a pana in clasa a VI-a. La fel se intampla cu procentul celor care nu fac fata cerintelor programei scolare: procentul celor care raspund incorect e acelasi, ba chiar creste usor, de la a II-a la a VI-a. In loc sa ajute la reducerea inegalitatilor, scoala le conserva! Avem o scoala care ramane repetenta la una dintre misiunile ei sociale fundamentale: aceea de a contribui la egalizarea sanselor de reusita in viata.

Ce-i de facut? Imi permit sa ofer cateva sugestii, poate vor fi luate in seama.
  • Ar fi bine daca Ministerul Educatiei ar utiliza cele peste 100 de milioane de euro primite de la institutiile financiare internationale nu pentru a-i ajuta pe cei care au picat bacaluareatul, asa cum a declarat, ci pentru sustinerea copiilor din gimnaziu, in special a celor din mediul rural. Acolo sunt cauzele esecului de la bacaluareat si trebuie intervenit asupra cauzelor, nu asupra efectelor. Acolo trebuie platiti profesori care sa faca mediatii si consultatii. Acolo trebuie folositi si banii europeni, pentru a crea noi oportunitati de invatare.
  • Pe baza acestor date, Ministerul Educatiei poate fundamenta o salarizare diferentiata a cadrelor didactice. Daca se aplica periodic, aceste evaluari permit compararea unei scoli nu numai cu media nationala, ci si cu ea insasi. Se poate vedea ce a facut un invatator cu elevii sai din clasa a II-a pana in clasa a IV-a: a redus din deficientele de invatare sau nu. Se poate vedea ce a facut o scoala cu elevii ei din clasa a IV-a pana in clasa a VI-a: le-a sporit performantele sau nu. Atunci cand a fost conceputa legea educatiei, aveam in vedere si acest lucru: de a folosi evaluarile periodice ca un revelator care sa arate cat de eficient este un profesor si o scoala. Daca in clasa a II-a, 30% dintre elevii tai raspund gresit, iar in clasa a IV-a ai acelasi procentaj, oare unde este valoarea adaugata pe care tu, ca scoala sau ca profesor, ai adus-o in cei 2 ani de activitate didactica? Prin urmare, pe baza acestor rezultate, profesorii si scolile ar trebui sa elaboreze solutii de remediere si de optimizare a performantelor, iar reusitele profesorilor/ scolilor in acest demers trebuie recompensate, asa cum se cuvine!
  • Dezvoltarea abilitatilor elevilor de aplicare, de analiza si de interpretare a cunoasterii devine critica. Informatia e usor accesibila datorita tehnologiilor actuale. Acum, analiza, interpretarea si aplicarea cunoasterii face diferenta dintre un profesionist si un impostor. Aici, profesorul este modelul: daca el transmite doar informatii sau algoritmi, nu se poate astepta ca elevul sa aplice, sa interpreteze sau sa analizeze cunoasterea. Ceea ce eu predau superficial, el va invata si mai superficial. Inspectia scolara ar trebui sa urmareasca pana la obsesie acest obiectiv major: in ce masura lectia predata a dezvoltat aceste abilitati cognitive superioare. Calitatea lectiei si a cadrului didactic se vede mai ales in cata analiza, interpretare si aplicatie promoveaza, nu in cata informatie transmite.
In mod ironic, si raportul CNEE privind evaluarile nationale din 2014 contine doar date si informatii. Numai ca ele trebuie analizate, interpretate si aplicate, altfel gandim la fel de superficial ca si elevii nostri, despre care ele fac vorbire. Daca nu facem nimic acum, in curand va fi prea tarziu."

Informatii de background

Incepand din 2014, elevii de clasele a II-a, a IV-a si a VI-a sustin o evaluare nationala, cu subiecte unice; rezultatele sunt confidentiale, nu se trec in catalog si au rolul de a-i informa pe parinti si pe profesori unde are fiecare copil dificultati, care este nivelul sau, unde trebuie sa lucreze mai mult si cum, dar tot rezultatele elevilor vor arata cum performeaza profesorul si scoala.

Desi evaluarile sunt prevazute de Legea educatiei inca din 2011, ele au fost aplicate in primii ani doar in sistem pilot. In 2014, elevii acestor clase au fost testati pentru prima oara, iar rezultatele pe care copiii le-au obtinut, la nivel national, au fost publicate de Ministerul Educatiei abia recent, pe site-ul Centrului National de Evaluare si Examinare - organism din subordine care concepe si subiectele pentru aceste evaluari.

Ministerul a facut astfel public un raport cu rezultatele obtinute in 2014 de elevi la prima sesiune nationala a Evaluarilor - document care prezinta, insa, doar datele, fara nicio interpretare si fara o analiza a radiografiei pe care Ministerul a facut-o anul trecut, administrand aceste teste. 

Aceasta analiza este cu atat mai importanta cu cat anul acesta avem in fata aceleiasi testari prima generatie de copii care a parcurs clasa pregatitoare si care apoi s-a pregatit la clasele I si a II-a dupa un curriculum diferit de al colegilor care in 2014 sustineau testarea la clasa a II-a. Rezultatele pe care le vor obtine copiii anul acesta, la clasa a II-a, prin comparatie cu cele de anul trecut, ne vor arata care a fost influenta clasei pregatitoare asupra performantei scolare, dar si care este eficienta noului curriculum.

Elevii de clasa a II-a sunt evaluati la Limba romana (scris si citit) si la Matematica, la clasa a IV-a continua evaluarea la Limba romana (competentele de intelegere a textului scris) si la Matematica, iar in clasa a VI-a se face o evaluare transdisciplinara la Limba si comunicare (testare la Limba si literatura romana + Limba moderna) si la Matematica si Stiinte ale naturii (testare la Matematica + Fizica + Biologie).


Citeste mai multe despre   









68413 vizualizari
  • +17 (21 voturi)    
    pai clar (Marţi, 19 mai 2015, 12:09)

    mihai [anonim]

    daca tot se invata mecanic,uneori impinsi violent verbal ,copii sunt indemnati sa invete ''pe de rost '' si mecanic tot . Mai multa practica,mai multa rabdare, si alungati fosilele care nu mai au rabdare sa lucreze cu copii.
    • +19 (19 voturi)    
      3 exemple si intrebari din scoala primara (Marţi, 19 mai 2015, 12:41)

      Eugen [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Copil, clasa 1, invatator tanar, in oras.
      Iata doar 3 exemple de probleme de care ne lovim si intrebari (retorice):
      1) am platit cca.80 de lei la inceputul anului pentru niste caiete, asemanatoare cu manualele, dupa care sa invete copii, pentu ca nu am avut manuale la timp.
      Unde e invatamantul gratuit, domnilor guvernanti ?

      2) copii au primit tema de casa exercitii cu balante, in care sa competeze greutati pe cele 2 talere, pentru a fi indeplinite anumite conditii (echilibru, etc), insa nu li s-a explicat sufficient ce e aceea balanta si cum functioneaza, nici vorba sa le fie adusa una sa o vada.
      De ce nu li se explica copiilor notiunile folosite, stimati invatatori ?

      3) manuale si culegeri de probleme cu nepermis de multe greseli (cca. 5% din exercitii). Inclusiv la testul COMPER, national.
      Stimati invatatori, cum alegeti manualele si culegerile pe car le recomandati copiilor? In funtie de comisionul primit de la distribuitori?
      • +14 (20 voturi)    
        Domnu' ministru socat, (Marţi, 19 mai 2015, 13:10)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        poate nu stiai: banii statului se duc la biserici sau ii fura coruptii, manualele scolare sunt concepute de pilosi prosti si tiparite de cumetri, salariile lunare ale profesorilor nu ar ajunge unui politician nici doua zile, bunicii copiilor se uita la capatos, parintii lor au plecat in Spania, iar tu, din confortabilul tau fotoliu te declari socat ca sa iti justifici existenta pe banii publici.
        • +4 (6 voturi)    
          copiii de ieri, adultii de astazi-aceleasi problem (Marţi, 19 mai 2015, 23:16)

          Dan [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Se pare ca nici adultii nu au capacitatea de analiza si interpretare a informatiei. Mircea Miclea nu este ministru. A fost pentru o scurta perioada insa a renuntat cand nu i-a fost sustinuta cererea de 6% din PIB pentru invatamant. Miclea este cel care a facut cea mai complexa si comprehensiva radiografie a invatamantului romanesc si a venit si cu solutii pe care insa politicienii nu le inteleg si nu au intentia sa le aplice. Prin urmare, Miclea nu este politician, este un specialist de top in domeniul sau, a facut foarte multe pentru universitatea clujeana si pentru invatamantul ramanesc si nu traieste din bani publici. Cred ca postand un astfel de comentariu nu faci decat sa demonstrezi ca declinul invatamantului romanesc a trecut de cateva generatii, generatii din care provin foarte multi dintre adultii de astazi, adulti care au grave lacune in citirea si intelegerea informatiei.
          • 0 (0 voturi)    
            Am comentat (Miercuri, 20 mai 2015, 13:42)

            Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui Dan

            fara sa gandesc.
        • 0 (0 voturi)    
          Educaţia (Miercuri, 10 iunie 2015, 19:22)

          Cront Valentina Elena [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          Foarte adevărat.....trist,dar adevărat.
      • +4 (8 voturi)    
        La modul serios, clădirile și salariile costă ... (Marţi, 19 mai 2015, 13:37)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Eugen

        ... de nu-i drept.

        E adevărat că învățământul e de proastă calitate, însă nu știu câți și-ar permite să suporte costurile reale pentru copilul propriu.
        • +6 (6 voturi)    
          Invatamant (Marţi, 19 mai 2015, 17:31)

          Paesano [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Daca s-ar aloca 6% din PIB conform Contitutie ( in vigoare) ar fi ceva bani. Daca sistemul de licitatii publice nu ar fi facut pentru hoti, ar fi bani.
      • 0 (4 voturi)    
        Wrong (Marţi, 19 mai 2015, 20:45)

        mattteo [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        La punctul 2 cred ca vroiati sa spuneti "copiii" ;)))

        Greseli gasiti multe, cu siguranta ca invatatorul nu e perfect darv e dornic sa ajute niste plozi sa devina oameni. Ar trebui sa vedeti ca nici dvs nu sunteti perfect
      • 0 (0 voturi)    
        Copii vs. Copiii (Miercuri, 10 iunie 2015, 16:43)

        Doina Paunescu [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        Daca tu, ca adult ,care vii sa critici invatamantul nu stii sa scrii cu 2 sau 3 i, mai pune mana pe carte. Azi toti frustratii isi dau cu parerea
  • +7 (17 voturi)    
    Cauza (Marţi, 19 mai 2015, 12:21)

    Alex [anonim]

    Principala cauza sunt sindicatele din invatamant si titularizarea, daca un profesor are rezultate slabe la BAC de exemplu, ar trebui sa fie sanctionat, poate chiar exclus din sistem. Insa nu se poate face acest lucru datorita sindicatelor. De ce sa ramana cineva pe post doar pentru ca e vechi in meserie, cand sunt o gramada de profesori tineri si entuziasmati care ar face treaba mai buna?
    • +1 (3 voturi)    
      Hm! (Marţi, 19 mai 2015, 12:33)

      Chitcaila [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      „Tineri și entuziaști”? Unde ai văzut tu, Alex?
    • +5 (7 voturi)    
      tineri si entuziasmati? (Marţi, 19 mai 2015, 12:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      esti sigur? hai sa ne gandim la un scenariu practic - UniBuc, Facultatea de Matematica, promotia 2015.
      daca am gasi o metoda buna de evaluare a capacitatii absolventilor de a preda in scoli si licee, cum crezi ca poti convinge top 50% sa accepte sa lucreze la o scoala din mediul rural pentru un salariu lunar de 2-300 de euro!??...
      aceeasi logica pentru elevii performanti care aleg licee pedagogice si cariere in invatamantul primar...
      • +1 (1 vot)    
        Absolvenți (Joi, 28 mai 2015, 9:48)

        Cristina [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Care 200-300 de euro? Pentru debutanți? 200-300 de euro după cel puțin 10 ani, după gradul I. Pentru debutanți 690 de lei. ATÂT! Și trebuie să facă performanță, să scoată docenți, să se sacrifice pe altarul școlii și al națiunii.
        • +1 (1 vot)    
          materiale didactice (Luni, 8 iunie 2015, 23:00)

          un invatator [anonim] i-a raspuns lui Cristina

          Din acest salariu acest dascal isi cumpara si materialele didactice, da telefoane parintilor in diverse probleme, pune banii de spectacol/ circ/poze etc pentru cei care nu au dar isi doresc si in foarte multe cazuri din mediul rural le cumpara si rechizite copiilor nevoiasi.
    • +2 (2 voturi)    
      tineri si profesori (Marţi, 19 mai 2015, 17:32)

      D. [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Mai bine am avea grija ca si profesorii aia care sunt atat de tineri si de entuziasti sa fie foarte bine pregatiti. Am avut in cadrul modulului psihopedagogic niste ore de practica la o scoala generala. In echipe de 5-6. Dupa cateva ore de asistenta am avut ocazia sa si predam o lectie, doua. Inutil sa mai spun ca mi-a fost rusine ca fac parte din grup atunci cand unele dintre colegele mele nu reuseau sa transmita informatii corecte si de nivel relativ scazut, nu cine stie ce OZN-uri, pentru ca fetele astea erau praf desi mai aveau 2 luni si terminau facultatea. Tot ele, dupa titularizare, au acum statut de profesor la scoala generala x. Sincer, cand voi avea un copil, prefer sa il scolesc acasa.
    • 0 (0 voturi)    
      Evaluare (Miercuri, 20 mai 2015, 13:43)

      Marcela [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Nu conteaza varsta pentru a lucra bine! Am 30 de ani vechime si am vazut multe.
      Problema este ca elevii stau prea putin la scoala. Vor sa ridice standardele gen din ....bici.
      Fara bani, salarii, alt sistem de educare, alte programe (nu carpite cele vechi) mai multe ore in scoala (plata profesorilor pentru depasirea nr. de ore de predare), cladiri europene, sali de sport... multe altele. Acum se plateste economia ( ca sa nu spun altfel) la bugetul invatamantului. A inteles d-nul ministru ca ce se greseste astazi se plateste multi ani?
  • +2 (4 voturi)    
    problema e mai complexa (Marţi, 19 mai 2015, 12:22)

    dan [anonim]

    Cineva ar trebui sa analizeze, public si fara menajamente si testele aplicate copiilor, mai ales cele din noile evaluari nationale.

    Multe asteptari ale acestora sunt vagi, baremurile sunt facute dupa mintea rigida a unor functionari (cu titlu de profesori) incapabili de pe langa Minister, iar programa in sine e o specificatie atat de vaga si interpretabila incat nu e nicicand clar ce trebuie studiat exact si care sunt scopurile acesteia.

    Cand ma gandesc ca agramatul Pricopie dadea intr-o vreme directii in educatie imi explic fenomenul...

    Un prim pas spre o solutie e dezbaterea deschisa si publica a programei, a testelor si scopurilor acestora si apoi refacerea acestora intr-o maniera mai riguroasa si mai detaliata. Specificatiile sau intrebarile ambigue sunt expresia mediocritatii celor care conduc de 25 ani invatamantul si ar trebui sa dispara din peisajul educational.

    Nu mai putem lasa o mana de "elite" autodesemnate sa conduca autoritar si netransparent sistemul national de educatie.
  • +11 (13 voturi)    
    nimic nou sub soare (Marţi, 19 mai 2015, 12:26)

    neurino [utilizator]

    ne naste din pisica, soareci mananca...Daca la conducerea ministerului se afla de atata amar de vreme Abramburica, de ce ar trebui sa ne mire ca am ajuns unde suntem?

    Cele cateva clipariri de moment: Funeriu, Miclea nu au facut decat sa accentueze si mai tare problema.
  • +7 (9 voturi)    
    ... (Marţi, 19 mai 2015, 12:27)

    dragonfly [utilizator]

    cea mai mare problema este insusi sistemul in care sunt acesti copii obligati sa "invete", o reforma generala ar fi absolut necesara ca sa aducem acest sistem la cerintele actuale!
  • +2 (6 voturi)    
    scoala, liceul pt PROFESORI si nu pt elevi (Marţi, 19 mai 2015, 12:27)

    liviu [anonim]

    Dn Ministru inainte de a face afirmatii GRATUITE informativa in teritoriu direct de la Licee si Scoli .La ora actuala PROGAMA SCOLARA ESTE FACUTA PT PROFESORI STA COPILUL LA SCOALA 6-7 ORE SI MAI ARE DE STUDIU ACASA 5-6 ORE pe cand un PROFESOR nu poate sta la scoala decat 16-18 ore pe saptamana ( se surmeneaza un adult ) si un liceean 10 ore pe zi este normal.Profesorii de matematica de la liceul ficei mele predau motamo din manual -le dicteaza lectia din manual -am facut plangere la isj Bacau dar cand vin in control predau deci MAFIE pt PREGATIRE PUNETI 200 RONI UN COPIL PE LUNA MINIM 50 COPII SI VEDETI CAT IESE.Pentru acest lucru va bateti joc cu materii INUTILIZABILE UNA DIN FETE MATE-INFO INTENSIV ENGLEZA SI FACE 4 ORE DE ROMANA PE SAPTAMANA SI 2 ORE DE INFORMATICA.
    Dn.Ministru luativa dupa progama ENGLEZA,SUA,CANADA SI APOI O SA VORBIM DE REZULTATE.
    • +3 (5 voturi)    
      Asa e!! (Marţi, 19 mai 2015, 14:28)

      Ioan [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Mai Liviule, mai, oribil mai scrii!! Imi dau seama de unde a izvorat continutul mesajului tau.
  • +2 (6 voturi)    
    Asta (Marţi, 19 mai 2015, 12:28)

    Un cititor [anonim]

    e rezultatul mega- reformei neo-liberale a baietilor destepti din educatie, scoliti in vest pe banii lui Soros si a altora ca el.
  • +2 (4 voturi)    
    potential genetic (Marţi, 19 mai 2015, 12:30)

    vlad [anonim]

    Desi pare socant la prima veder rezultatele se pot suprapune destul de acurat pe curba gausiana a inteligentei native.
    Intr-o populatie obisnuita cam 20 la suta dintre oameni poate procesa informatia satisfacator si o poate utiliza creativ(cei care invata nativ bine, si vor avea un parcurs excelent in viata in general).Este absolut firesc, dar problema consta in incapacitatea scolii romanesti de a ridica nivelul celorlalti, pana la statutul de viitori creatori de continut,nu doar de executanti mai mult sau mai putin(de obicei mai putin)eficienti.
  • +8 (10 voturi)    
    ati vazut materialele de lucru? (Marţi, 19 mai 2015, 12:31)

    danright [utilizator]

    Manualele, culegerile, caietele "speciale", toate instrumentele cu care se lucreaza azi sunt concepute parca special sa creeze roboti fara gandire.
    Probele de azi (fie ca vorbim de matematica, fie ca e vorba de alta materie) abunda in grile. Extrem de putin spatiu pentru exprimare libera, pentru gandire, pentru deductie. Programa e mai mult sau mai putin incarcata, dar manualele par a nu tine seama de nici cea mai mica notiiune de pedagogie sau metodica. In cadrul unei lectii sunt prezentate succint cateva notiuni, iar dupa aceea au o lista de probleme, care sub nici o forma nu ajuta la fixarea vreunei idei. Problemele sunt toate diferite intre ele, multe sunt formulate ambiguu, lasand elevul sa ghiceasca de fapt ce avea de gand sa-i ceara problema respectiva, sau facandu-l sa presupuna anumite lucruri, altfel problema neavand sens. La fiecare 3-4 pagini sunt probleme cu greseli de tipar. In conditiile astea, ce putem astepta de la bietii elevi? Hai sa ne uitam un pic si la cei care sunt pusi sa-i invete pe copii: oameni extrem de prost platiti, iar din acest motiv destui dintre ei slab pregatiti sau dezinteresati. Putem toca miliarde pe studii de tot felul, problema e banala: invatamantul e mult prea prost finantat, si din aceasta cauza oamenii (multi dintre ei, sa ma scuze exceptiile pentru generalizarea asta) si materialele sunt de slaba calitate.
  • +12 (12 voturi)    
    Credeti ca Guvernul da doi bani? (Marţi, 19 mai 2015, 12:32)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Cu cat sunt mai prosti cetatenii, cu atat sunt mai usor de manipulat de P$D, deci e in avantajul lui Ponta ca romanii din Romania sa fie cat mai prosti.

    Cei de afara... sa fie sanatosi, au scapat.
  • +7 (7 voturi)    
    Nu (Marţi, 19 mai 2015, 12:35)

    Ambalezu [utilizator]

    nu este nimic socant. Este urmarea naturala a 25 de ani de distrugere sistematica si ntentionata a invatamantului. Salarii mici care atrag in sistem nu pe cei cu vocatie ci pe cei care nu au sanse in alta parte sau le este lene de mai mult. S-a ajuns unde s-a vrut si inca se poate si mai jos. Vai noua tara de sclavi netrebnici.
    • +1 (1 vot)    
      perfect adevarat! (Miercuri, 20 mai 2015, 13:57)

      si eu [anonim] i-a raspuns lui Ambalezu

      Cum poti sa te plangi ca nu au calitate profesorii daca ii alungi pe cei capabili, ii demoralizezi pe cei ce inca ar mai vrea sa faca ceva, bulversezi totul cu zeci de manuale in zeci de variante si nu ai tu ca minister o directie clara a ceea ce iti doresti? Cand salariile sunt de mizerie - toata lumea considera ca un profesor munceste doar orele pe care le are efectiv la catedra - fara a lua in calcul pregatirea lectiilor , testelor si tezelor si corectarea lor, care necesita timp si efort, dar pe care nimeni nu stie sau nu vrea sa le contabilizeze. Din pacate nu e singurul domeniu in care doar s-a distrus ceea ce era bun fara a pune nimic la loc. Si dupa 25 de ani ne miram ca se inrautateste caliteatea vietii pentru cei mai multi dintre noi.
  • +4 (8 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 19 mai 2015, 12:37)

    tudor74 [utilizator]

    La aceste evaluari se pun intrebari si din materia religie ? Pentru ca din moment ce un elev, din clasa 1 pana in a 12-a, petrece mai multe ore de curs la materia religie decat la orice alta materie, mi se pare logic ca performanta lui sa fie slaba. Ce atata matematica sau lb romana, important pt cariera lui viitoare este sa stie cati copii a avut Avram si ce are de spus magarul vorbitor a lui Balaam.
  • +10 (12 voturi)    
    Sistemul de Educatie Actual - Dezastru (Marţi, 19 mai 2015, 12:45)

    Mark [anonim]

    Am copil in clasa pregatitoare si sunt total nemultumit de cum a decurs acest an. Pe langa faptul ca invatamantul a devenit comercial ( banii sunt pe primul loc, iar cunostintele pe ultimul ), nici nu-i invata la scoala asa cum ar trebui. Caietele in care lucreaza sunt niste tampenii, citesc cerinta si de multe ori nu inteleg ce se vrea. Cum sa-i ceri unui prescolar sa formeze din litere asezate aleatoriu cuvantul Willy sau sa aseze o propozitie in ordinea corespunzatoare, atunci cand nici literele nu le stie. Daca nu lucrez acasa, de la scoala vine varza, pentru ca doamna ca sa nu se chinuie prea mult, le scrie raspunsul pe tabla si ei il copie in caiet. Am discutat cu mai multi parinti, toti au aceleasi probleme, la scoala nu se invata, dar se cer bani. Daca asta e scoala romaneasca, atunci ne sacrificam viitorul.
  • +6 (8 voturi)    
    Sa stea linistit domnul Miclea! (Marţi, 19 mai 2015, 12:47)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Tocmai se pregateste domnul mare ministru al invatamantului sa faca o noua lege a educatiei la cererea sindicatelor, care promoveaza un conservatorism feroce al multor cadre didactice. Sa nu se schimbe nimic! De cand sindicatele fac reforma in vreun domeniu? Unde sunt specialistii?
  • +5 (5 voturi)    
    Programa foarte incarcata cine este responsabil (Marţi, 19 mai 2015, 13:10)

    dezastru [anonim]

    Am doi copii clasa a XII si a II -a, nu au timp saracii nici sa respire sunt fo
  • +2 (6 voturi)    
    Diplomele, marfa ca oricare alta! (Marţi, 19 mai 2015, 13:11)

    EllenaS [utilizator]

    Cu zecile de manuale alternative, care le-au umflat buzunarele unora si care au generat degringolada in predarea materiilor, nu avea cum sa se dezvolte un sistem de invatamant sanatos! Cu invatatori si profesori fara har si slab pregatiti, copiii nu au nicio vina! Meditatiile, care au devenit o industrie, nu fac decat sa accentueze prapastia dintre copiii din familii cu bani si copiii din familii sarace. Acestia din urma nu au nicio sansa in viata! Selectia nu este cea naturala: cei cu inclinatii reale pentru studiu sa mearga sa studieze mai departe. Asa era odata! Nici meserii nu mai invata nimeni! Toti merg la facultati si-si cumpara diplomele! Societatea e plina de posesori de diplome care nu stiu sa faca nimic!
  • +4 (4 voturi)    
    programa incarcata (Marţi, 19 mai 2015, 13:13)

    porcarie [anonim]

    am doi copii unul ultimul an de liceu celalalt clasa a II-a, programa este f incarcata de materii care nu au nici o relevanta, multe teme ptr acasa nu au timp saracii nici sa respire in ciuda faptului ca sunt inalti de talie nu am putut urma nici un sport datorita timpului incarcat cu temele, cand termina teemele intra direct in pat, ati omorat tineretul din ziua de azi nu mai stiu saracii incotro sa o ia
  • +2 (2 voturi)    
    ? (Marţi, 19 mai 2015, 13:26)

    Florin [anonim]

    Nu au fost date inca testele la clasa a VI-a...
  • +4 (6 voturi)    
    Stop si de la capat (Marţi, 19 mai 2015, 13:55)

    VECHI ABSOLVENT [anonim]

    Invatamentul s-a deteriorate din anii '970 cand se faceau la liceu doua saptamani scoala si doua saptamani practica. Si atunci industria meditatiilor era in floare.
    Absolventii au ajuns dascali mai tarziu.
    Dupa '990 s-a "simplificat" chipurile materia dar de fapt s-a taiat o parte din textul vechilor manuale Nu se mai intelege nimic.
    Noii dascali sunt produsul defrisarii manualelor.
    Rezultatul muncii lor de astazi sunt copiii (inclusiv studentii) chiar si "de la oras" care scriu agramat si vorbesc cu "deci",cu "decat" in loc de "numai", cu "care" , in loc de "pe care"...
    Nu stiu nici o minimala "trei simpla" sau o geometrie sa-si masoare casa sau ce cumpara de la piata.
    Trebuie mers mult, mult inapoi, la bazele simple dar necesare ale invatamantului.
    Trebuie educati intens si profund dascalii, altfel...
  • +10 (10 voturi)    
    Manuale (Marţi, 19 mai 2015, 14:00)

    MrSmith [anonim]

    Traiesc la Antipozi (capatul lumii in limbaj popular) si am un baiat anul 5. Nu a avut nicodata manual pentru ca aici invatamantul se bazeaza exclusiv pe studiul indiviual si experientele pe care copii le traiesc in timpul nenumaratelor activitati in afara scolii. Matematica se bazeaza exclusiv pe online si te poti perfectiona cat vrei de mult. Poti invata si materia pe 3 ani inainte daca vrei. Copii nu au note pana in liceu dar au standarde nationale de evaluare de 2 ori pe an. Rezultat, invatamantul de aici este frcvent in top 10 scoli in lume evaluari copii 10-11 ani, cat si cele la 15 ani (cam astea sant clasamentele mondiale recent publicate). Ideea este ca nu trebuie teme de 3 ore pe zi ( 30 min e suficient), 11 kg de manuale zilnic si nici zbieraturi catre vreun nevinovat care nu intelege fractiile cu aceeasi viteza ca si restul. Atitudine banuiesc si dorinta reala a profesorului de a invata copiii. De bucuria de a invata copii. Daca esti frustrat, cauta alta meserie ca profesor nu este pentru tine.
    • 0 (0 voturi)    
      manuale (Marţi, 9 iunie 2015, 16:20)

      maria [anonim] i-a raspuns lui MrSmith

      Cum sa facem ca sa educam o clasa de 30 de elevi , dintre care jumatate au nevoi diferite??? La noi mai avem putin si vom invata in banci suprapuse , pentru ca si-au dat seama ca nu facem nimic la ore si atunci se mai unesc clase. Ma intreb atunci cum sa reusim sa ii avem pe toti pregatiti asa cum se cere. Parintii ar trebui sa se aplece asupra problemelor aparute si sa isi ajute copiii, nu sa critice cartile si manualele, iar daca nu sunt de acord cu acele caiete speciale sa indrazneasca sa refuze.
  • +11 (11 voturi)    
    Pierdere de vreme (Marţi, 19 mai 2015, 14:09)

    Trojan.H [utilizator]

    Multe comentarii de prisos. Cauza, nu efectul!
    Cit timp gangsterii sunt bine-mersi, o sa avem fix aceleasi comentarii si peste 25 de ani. Daca o mai sti vreunul sa scrie pina atunci.
  • +2 (2 voturi)    
    EVALUARE CLASA 2 (Marţi, 19 mai 2015, 16:07)

    MORARU ONDINE [anonim]

    De ce exista subiect in evaluarea de la clasa II-a -compunerea- cand aceasta se preda abia in clasa a IV?
  • 0 (4 voturi)    
    so, uat? (Marţi, 19 mai 2015, 16:11)

    Codruta N [utilizator]

    Rezultatele alea nu inseamnamai nimic! Nu reiese din ele ca n-ar fi "invatat" copiii! Se prea poate sa le fie gandul la primavara si pur si simplu sa nu aiba chef sa dea exemene :P
  • +2 (4 voturi)    
    Invatamantul romanesc a fost distrus ! (Marţi, 19 mai 2015, 16:11)

    Paul Snaider [anonim]

    Invatamantul romanesc a fost distrus de niste nemernici ce au preluat conducerea Romaniei dupa uciderea lui Ceausescu ! Este foarte simplu sa observi ; ce rezultate erau in acea vreme si ce se intampla acum. Analizati statistica si ea va spune tot. Analfabeti, abandon scolar, dezinteres ....etc etc> Sa discutam doar despre sistemul de evaluare. In anii trecuti structura anului scolar era formata pe trimeste ecvaluarile facandu-se cotidian prin ascultare, notare indreptare etc. Acum ca la nebuni. Elevii sunt lasati de capul lor ( multi fara parinti langa ei ) si le pocneste sistemul niste evaluari semestriale tembele cu paza aproape militarizata, camere de luat vederi ,,,ce mai ca la DNA ! (sic) Elevii sunt stresati si se lasa lehamite de invatatura ! Sa nu mai vorbim de admiterea in licee !!!E dezastru > Cel mai corect era admiterea pe baza de concurs organizat de fiecare liceu. Daca spre exemplu intrau 2-3 elevi cu pile asta era riscul scolii de a avea niste elevi mediocrii...Oricum era mai corect si scoala functiona intr-un mediu moral relaxat si cu rezultate ! Sunt unitati scolare unde profesorilor le este teama sa apostrofeze un elev pentru chiul, obraznicie sau puturosenie >>>>CONCLUZIA : DACA VRETI SA MAI REPARATI CEVA CONSULTATI-VA CU PROFESORII, PARINTII SI ELEVII !!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Si care-i problema, domnu Miclea? (Marţi, 19 mai 2015, 17:09)

    nelson mondialu [anonim]

    Las' ca nu trebuie sa interpreteze ei nimic, de aia avem partide. Tot ce li se cere e sa se uite la antena 3.
  • +3 (3 voturi)    
    Daca vrei educatie, banii inainte (Marţi, 19 mai 2015, 19:37)

    vali [anonim]

    In zona mea copiii cu dificultati de intelegere provin din familii cu educatie redusa (8clase, profesionala), cu probleme grave de alcoolism, foarte sarace si care traiesc intr-un mediu violent. Uneori toti factorii sunt prezenti inca dinainte de nasterea copilului, il afecteaza grav iar recuperarea lui in scoala normala este aproape o utopie.
    Sunt profesor in mediul rural si am pregatit anul acesta copii pentru concursuri de nivel judetean. Am lucrat cu ei, din ianuarie in toate sfarsiturile de saptamana, dupaamiezile, vacantele, sarbatorile legale. Se lucreaza si cate 8 ore pe zi iar efortul din partea profesorului care este navetist si vine la tara sa pregateasca elevii este nu numai mental ci si material. Personal cred ca fiecare concurs m-a costat 4-500 lei. I-am dat cu placere considerand ca si elevii mei au dreptul sa fie pregatiti la standarde inalte. Am obtinut din 3 concursuri, 2 mentiuni (chiar un loc 4 la olimpiada de clasa a 7-a) dar colegi de-ai mei, tot din mediul rural au obtinut rezultate mai bune. Spun asta pentru unele comentarii de mai sus. Sunt convins ca cel putin 20 de profesori din judetul meu (numai din din disciplina mea) fac la fel sau mai mult si au rezultate asemanatoare sau mai bune.
    Totodata d-ul ministru Miclea are dreptate. Daca guvernul ar da bani ca eu impreuna cu elevii sa primesc la pranz o masa calda, as putea pe de o parte sa-i recuperez pe cei care nu stiu sa citeasca iar pe de alta sa fac performanta sau sa-i aduc la standarde optime pe cei din medie.
    In zona mea, copiii cu dificultati de intelegere provin din familii cu educatie redusa (8clase, profesionala), cu probleme grave de alcoolism, foarte sarace si care traiesc intr-un mediu violent. Uneori toti factorii sunt prezenti inca dinainte de nasterea copilului, il afecteaza grav iar recuperarea lui in scoala normala este aproape o utopie.
    Da vreau sa fiu platit bine , am vazut la televizor ca DNA-ul cand ii cauta in buzunare pe cei care ne conduc gasesc sute de milioan
  • -1 (5 voturi)    
    Parghii (Marţi, 19 mai 2015, 20:40)

    Mary [anonim]

    Elevii au alte preocupari ca:inot,balet,pian,dans sportiv,tableta,telefon mobil,jocuri electronice,unde lucrurile sunt mai spectaculoase.Scoala e scoala mai putin spectaculoasa si mai putin atragatoare.Ca sa fie atragatoare incep elevii spectacolul,devin obraznici si greu de tinut in frau,deoarece ei nu mai sunt educati sa fie respectosi si sa aiba bun simt.Profesorului i s-au luat toate parghiile de linistire a copilului,cu toata experienta si cu toate priceperea faci ce se poate face pentru elevii interesati,in rest D-zeu cu mila.
    Parintii sunt cei formati de la Revolutie incoace,care nici ei nu s-au rupt cu invatatul.Habar n-au sa le arate,dar nici bunul simt si respectul de candva al omului de la sat.Valoarea profesorilor=salariul lor ca asta s-a vurut.Si-n definitiv daca toti o sa-nvete,occidentalilor cine o sa le traga de ciubote?
  • +3 (3 voturi)    
    Rezultate evaluare nationale (Marţi, 19 mai 2015, 23:46)

    lanixx [utilizator]

    E trist ca INCOMPETENTII astia vor sa se adapteze bietii copii la cretinitatea lor de curriculum national. Ca avem in continuare generatii de copii ratati din cauza invatamantului lor de rahat. Copii fortati de parinti frustrati sa-si umple capul cu tone de informatii fara ca cineva sa-i invete unde si cum sa le aplice.
  • +1 (1 vot)    
    Chiar socant... (Miercuri, 20 mai 2015, 1:29)

    Paula [anonim]

    De-a dreptul socant e felul in care se vad lucrurile din pozitia celor de la Minister în condițiile in care se privesc doar niste date statistice... Oare aceste teste sunt relevante?
    In privinta diferentelor dintre mediul urban si cel rural ar fi recomandat sa se ia in considerare si alti factori, de pilda cei sociali, ereditari etc. Consider util un test al coeficientului de inteligenta la intrarea in clasa pregatitoare si mai apoi aceste concluzii pripite si aceste discrepante doar pe criteriul mediului din care provin elevii.
    Sunt PENTRU dezbateri publice cu personalul din sistem in urma carora sa se traga niste concluzii, dincolo de cifre si statistici...
    • 0 (0 voturi)    
      Testele de "inteligenta" sunt de fapt, (Miercuri, 20 mai 2015, 10:53)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Paula

      tot teste de cunostinte, asa ca vor indica aceleasi diferente ca si cele observate ulterior inceperii educatiei scolare. Factorii sociali sunt cei mai importanti, in afara cazului in care copii au vreo forma de retard - caz in care doar lucrul individual, prin alte metode pedagogice poate da rezultate - asa ca abordarea diferentelor sociale pentru oferirea unor conditii sociale mai putin inechitabile elevilor poate face diferenta, dar asta nu e treaba ministerului invatamantului. Ministerul invatamantului trebuie sa se preocupe mai mult de adecvarea programelor, micsorarea birocratiei pe care profesorii sunt obligati s-o faca care n-are rezultate benefice asupra educatiei elevilor si sa stopeze furtul banilor destinati educatiei, cu toata puterea.
  • +1 (1 vot)    
    Educatia civica, stiinta invatarii, esentialul! (Miercuri, 20 mai 2015, 6:57)

    hotnewsfil [utilizator]

    Da, Educatiei Civice, de nezdruncinat, pe viata, da responsabilitatii civice.
    Prima lectie, repetata mereu, trebue sa fie "cum sa invatati"-metoda de a invata, incepind cu esentialul pe care, apoi,cel ce invata, sa brodeze detatiile, orientate tot timpul pe structura esentiala.
    Cea mai mica nota trebue sa se dea celui "prins" ca a tocit, ca e papagal, ca nu stie sa desprinda esentialul dintr-un text, ca pune pe prim plan detaliile, ca nu a meditat asupra textului pe care pretinde ca l-a invatat., ca nu intelege ce a "invatat".
    Stiinta, priceperea de a invata ceva, atit de straina scolii romanesti, trebue sa fie insusita, in primul rand, de profesori, sa fie o conditie eliminatorie a licentierii lor ca educatori, invatatori sau profesori de toate gradele.
    Daca n-au timp suficient sa predea o lectie, daca n-au spatiu suficient pentru a scrie textul unei lectii (in carti), profesorii trebue, in mod obligatoriu, sa trateze complet esentialul, folosirea economicoasa a detaliilor trebuind sa fie inclusa numai in masura strict necesara intelegerii esentialului.
    In jurul esentialului trebue sa se construiasca intreaga lectie.
    Un "esential" bine predat si bine inteles il inarmeaza, pe 'omul-elev', cu un instrument pentru a-si construi o cariera, pentru o dezvoltare spirituala trainica si pentru a deveni un cetatean veritabil in tara sa si in intreaga lume, solid ancorat in realitatea vietii, capabil sa discearna deliberat, prin vointa proprie, bine orientat, stapan pe el, demn, celula valoroasa a societatii umane, in deplin acord cu societatile de toate speciile de pe pamant (si cu cea a firelor de iarba, a cateilor,.etc.).
    Sa generalizam raspandirea stiintei invatarii, a 'filozofiei' invatarii!
    Materia predata elevilor trebue sa se refere permanent la legatura acesteia cu viata reala, actuala, sa dea convingere elevilor ca invata ceva util.
    Materiile trebue sa se sprijine reciproc, sa se refere una la alta, maximum posibil, ca in viata reala.
    Profesorii sa scrie carti
  • +1 (1 vot)    
    Educatia civica.... CONTINUARE! (Miercuri, 20 mai 2015, 6:59)

    hotnewsfil [utilizator]

    Profesorii sa scrie carti de invatamant pentru elevi, nu pentru alti profesori, carti care sa fie proprii capacitatii de intelegere si interesului elevului, nu ca un factor de competitie, dintre profesori.
  • +1 (3 voturi)    
    scoala-azi (Miercuri, 20 mai 2015, 7:27)

    anna [anonim]

    eu sunt o fosila , dupa cum se exprima cineva un pic mai devreme .m-am pensionat . dar fosilele ca mine au facut scoala serioasa , 5 ani universitate , 7 pe loc la admitere cu 3 probe scrise si o proba orala . in romania erau doar 4 centre universitare , selectia era serioasa . nu erau ca acum , in toate oraselele , "fabrici de moase" sa ajunga tuturor .suna desuet , dar noi AM AVUT CULTUL MUNCII BINE FACUTE .de vina pentru situatia actuala este ministerul care a facut nenumarate reforme care au derutt atat copiii , cat si cadrele didactice. subfinantarea , salarii proaste [de aceea au plecat multi dascali buni] , incercarea de a implementa din mers , fara o pregatire adecvata toate modificarile de esenta , modernizarea cu orice chip in conditii de saracire continua a populatiei care nu isi mai poate permite sa isi cumpere carti si, nu in ultimul rand , programe sofisticate , stufoase , aglomerate , manuale alternative ce depasesc programa , haotice [la imba romana] , profesri "buni" care ii indeamna pe parinti sa apeleze la "'after unu la unu", cerinta unor portofolii care ii transforma pe profesori intr-un fel de contabili/statisticieni/ , le ocupa timpul pe care ar trebui sa il foloseasca pentru pregatire . si ulte , multe altele . acest "minunat" model de invatamant a scos acum profesorii din franta in strada . urmariti-le parerile/revendicarile !
  • +3 (3 voturi)    
    Mircea Miclea, readus in fata! (Miercuri, 20 mai 2015, 7:39)

    hotnewsfil [utilizator]

    Mircea Miclea a avut demnitatea sa demisioneze din postul de ministru, fiindca partidul aflat la putere, ca toate de dupa '89, nu a inclus in bugetul national 6% pentru educatie.
    Ca psiholog - profesor universitar - Mircea Miclea era si este convins ca, educatia si sanatatea trebue sa fie pe 'prim plan', inaintea autostrazilor si a altor "urgente" pe care le sustin cei interesati doar de prezent, de avantajele lor personale, nu de viitorul tarii, de ' cum vor arata cetatenii de maine ai Romaniei'.
    Fara min. 6% din buget pentru educatie si 6% pentru sanatate, reformarea din radacini a acestor domenii de importanta maxima nu se poate face decat 'de mantuiala', propagandistic, electoral, in bataie de joc.
    Daca vrea sincer, fara implicatie partinica, sa aiba o contributie care sa-l mentioneze in prim planul personalitatilor care au condus aceasta tara, Klaus Werner Johannis trebue sa-si infranga dispretul fata de reformele facute 'partial' de cel al carui nume nici nu il pronunta vreodata (il denumeste : 'predecesorul meu'), si, din responsabilitate si din dragoste pentru tara, pentru toti cetatenii ei, din
    prezent si, mai ales, pentru cei care de abia au inceput sa merga si sa vorbeasca, sa si-l ia consilier pe Mircea Miclea.
    Ieri, Johannis a spus ca romanii nu sunt pregatiti sa accepte 'institutia primei doamne' (la Cotroceni).
    Romanii ar face un 'salt' in aceasta privinta, ar inconjura-o, cu stima si afectiune, pe Carmen Johhanis daca ea s-ar dedica sprijinirii acestor doua domenii de importanta decisiva in viitorul tarii : 'sanatatea si educatia'.
    Daca Klauas nu are puterea morala de a si-l lua consilier pe Mircea Miclea, Carmen ar putea sa si-l ia, pentru reformarea sistemului de educatie.
    Daciana Ponta si-a ales sa se preocupe de 'alimentatia sanatoasa a fizicului concetatenilor ei'.
    Carmen Johannis ar trebui sa se preocupe de sanatatea mintii generatiilor viitoare.
  • 0 (0 voturi)    
    analiza si interpretarea cunoasterii (Miercuri, 20 mai 2015, 10:22)

    VladBerliba1 [anonim]

    Analiza si interpretarea cunoasterii devin critice, e adevarat. Dar nu mai putin critica e situatia in care ne aflam pe planeta Pamant. Trebuie sa ne asiguram ca generatiile care vin vor mai avea unde sa locuiasca. Defrisarile, poluarea si suprapopularea sunt 3 probleme majore. Hipertehnologizarea, dependente de tehnologie, decalajele dezvoltarii, ritmul disruptiv si alert cu care tehnologiile noi le inlocuiesc pe cele vechi , refacand aproape in totalitate climatul socio-economic in decurs de numai cativa ani ne fac sa ne intrebam cum va arata societatea peste 20 de ani, asta in cazul fericit in care va mai exista.

    Vedem ca inteligenta artificiala inlocuieste omul in activitatile repetitive si nu numai. In ce vor lucra oamenii intr-o lume in care tot mai multe joburi se automatizeaza. Va putea toata lumea sa lucreze in cercetare ? Si daca nu ce facem cu toti oamenii care nu au aptitudinile necesare pentru a activa la cel mai inalt nivel ?

    Analiza si interpretarea cunoasterii fac obiectul de lucru si al tehnologiei si inteligentei artificiale. Competitia cu cei care detin tehnica de calcul si algoritmi de inteligenta artificiala se va da tot pe analiza si interpretarea informatiilor ? Masinile proceseaza mult mai repede mult mai multe date ? Ce va diferentia un om de o masina ? Pentru ca vedem ca intrebarea e cat se poate de legitima intr-o lume in care oamenii sunt priviti din ce in ce mai mult ca resurse si nu ca oameni. Abilitatile estetice, fizice, valorile si calitatile umane, aprecierea pentru semeni si pentru viata sunt calitati pe care masinile nu le au si care presupun mai mult decat analiza si interpretarea cunoasterii.
  • 0 (0 voturi)    
    "Evaluarile nationale 2014. O analiza succinta" (Miercuri, 20 mai 2015, 10:42)

    Dana Scumpu [anonim]

    O astfel de evaluare era, de multa vreme, absolut necesara. Din pacate, rezultatele se vedeau si "cu ochiul liber". Iata, avem acum inca o dezvaluire documentata a catastrofei in care se gaseste invatamintul romanesc (dupa rezultatele obtinute, in ultimii ani, de absolventii de liceu, la bacalaureat). Situatia este de o gravitate maxima si necesita masuri urgente. Ramine ca cei ce vor fi desemnati sa o faca, sa aiba responsabilitatea si competenta necesare - pentru ca, aceste rezultate sint in primul rind cauzate de sirul de incompetenti iresponsabili care s-au ocupat de destinele copiilor nostri de la revolutie incoace. Este o problema de interes national care pune in pericol viitorul Romaniei.
  • 0 (0 voturi)    
    EVALUARI " (Miercuri, 20 mai 2015, 11:37)

    ITAMAS [anonim]

    mereu cerinte dela elevi<s a ii invatam sa fie ordonati<cuvinciosi<acasa sunt lasati in voia lor<mofturosi<ne educati<cei mici treziti de diminmeata<dusi la crese<gradinite<trebuiesc cautate cauzele nerindeplinirii unor cerinte intelectuale<toti analizam si nu facem un bine afara de vorbe de prisos<ministru<direcTyorii din minister<inspectoratele<vorbitoarele dela antene<mai nou<isi dau exemp_)le odraslele<ce stiu acesti oameni care intr un an vor vile masini<excursii <functii<multi bani nemunciti<uitatti v<a la parlamentarr care dau tarcoale la diferite televiziuni ce fata au>/??s a fii profesor si academician sa publici carti de arta si s a te pretezi sa iti expui fiinta la antena # 3si tv< r pentru bani<<
  • 0 (0 voturi)    
    Parintii se bucura la note (Miercuri, 20 mai 2015, 13:19)

    Traian [anonim]

    Din pacate aceste rezultate se datoreaza in mare masura parintilor care se bucura de nota copilului lor dar nu si de conditiile in care a fost obtinuta. Cati parinti s-au dus la scoala sa-i bata pe profesori cu notele copilului lor in cap cand isi dau seama ca sunt bazate pe sistemul de invatat mecanic? Bucuria lor va fi pana la terminarea scolii ca dupa vor avea parte de un somer cu "diploma" la usa casei.
  • 0 (0 voturi)    
    Viitorul suna bine (Miercuri, 20 mai 2015, 17:10)

    dude [anonim]

    Viitorul suna bine... pt BOR si PSD
  • 0 (0 voturi)    
    Vă țineți de analize, ca niște rupți de realitate (Miercuri, 20 mai 2015, 17:24)

    tizul [anonim]

    Profesor Daniela Elena:
    "Dar despre subiectele de anul acesta nu are nimic de spus?
    Despre faptul că 3 din 6 întrebări, pe baza cărora un copil de 7-8 ani trebuia să alcătuiască un text, începeau cu "Ce ai vrea...?", are ceva de spus? "Despre faptul că în barem se depunctează repetițiile, deși, la 7-8 ani, un copil nu are capacitatea de a-și nuanța exprimarea, pentru a evita repetițiile sugerate de întrebări, are de comentat?
    Poate ceva despre modelele de subiecte concepute pe programa nouă, inexistente pe site-ul ministerului?
    Ceva despre "vroiau" care apărea în unul din cele două teste de la Limba română-Citit?
    Fiecare profesor s-a descurcat cum a putut, la fel au făcut și copiii, la evaluări.
    Voi....vă țineți de analize, ca niște rupți de realitate ce sunteți...."
  • 0 (0 voturi)    
    Tragedia invatamântului preșcolar (Miercuri, 20 mai 2015, 20:24)

    Adrian [anonim]

    Am citit cu atenție toate comentariile de mai sus. Adevărul este undeva la mijloc. Cert este că materia este extrem de grea pentru vârsta respectivă. Am o fata in clasa I și vreau să vă spun că la matematică are două manuale auxiliare și o culegere, la citire de asemenea două manuale auxiliare și celebra carte Moș Arici, la engleză două manuale iar la religie un manual. Pe lăngă toate acestea, un raft întreg de reviste cu tot felul de prostioare, fiecare revistă costând în jur de 7-8 lei. Deși învățătoarea este un profesionist desăvârșit, dacă nu aș lucra cu ea acasă, nu ar avea notele care le are. De menționat că în clasă sunt 32 de copii. Marele nostru Ion Creangă spunea că un copil când termină clasa a IV-a trebuie să știe să scrie și să citească perfect românește. Cât adevăr avea. Cât despre domnul Mircea Micle, nu e cu nimic mai prejos decât predecesorii săi. Cel mai simplu este să stai ,,ascuns,, și să comentezi nereușita celorlalți.
  • -1 (1 vot)    
    comentariu (Joi, 21 mai 2015, 17:37)

    cristi [anonim]

    buna seara.Voi sunteti pe langa cu comentariile, stiti cat lucreaza un cadru didactic la clasa, stiti ce salariu are cu grade cu tot Stiti ca daca acasa copilul nu face nimic cu ce este de vina cadrul didactic.Nu loviti in oameni degeaba
  • 0 (0 voturi)    
    e normal unde s-a ajuns (Sâmbătă, 23 mai 2015, 17:39)

    ela [anonim]

    Atata vreme cat notele din clasele (0) 1-4 au fost eliminate, cum sa mai afle bietul parinte ca e o problema cu puiul lor pana ajung intr-a 5-a ?
    Alta chestiune care pune bete in roate elevilor (si profesorilor), faptul ca in clasele mici nu mai exista repetenti. Pai un copil care nu reuseste sa invete alfabetul, nu-l lasi repetent, ca "nu e voie", si-l duci pana intr-a cincea tras, impins.... nu e vina invatatorului, nici a copilului, efectiv exista copii care invata mai incet alfabetul, daca ar repreta clasa 1, sigur ar reusi sa invete (si asta se intampla nu pentru ca-s prosti, ci din natura lor) Acestia distrug nu doar invatatorul, care o sa trebuiasca sa munceasca dublu, ci si clasa... de obicei se plictisesc la ore si deranjeaza ceilalti elevi.
    Basca manualele sunt o adunare de informatii nesistematizate, de parca a trecut taifunul cand puneau paginile in ordine.

    Si uite asa s-au chinuit "ei" sa distruga invatamantul, si au reusit dupa 25 de ani... felicitari tuturor ministrilor si celor care au contribuit la aceasta.
  • 0 (0 voturi)    
    Teste formulate incorect (Marţi, 2 iunie 2015, 12:29)

    Un invatator [anonim]

    Daca imi este permis sa subliniez si alte probleme ... De ex: Fermierul le-a spus elevilor ca in fiecare zi trimite la magazin 20 de kg de piersici, asezate in 4 ladite cu aceeasi greutate. Cate kilograme are fiecare ladita cu piersici? AFLA REZULTATUL PRIN SCADEREA REPETATA A ACELUIASI NUMAR.
    Va invit sa scadeti ladite din kilograme pentru a rezolva aceasta problema.
    Sau sa faceti distinctia intre flori atunci cand subiectele sunt trase la xerox.
    Sau sa intram in probleme de copyright atunci cand ai un text care este "dupa x-ulescu" nu "de x-ulescu" ...
    Ce sa mai spunem acum ...
  • 0 (0 voturi)    
    ... despre manualele "infecte" ... (Marţi, 9 iunie 2015, 19:47)

    Teodora [anonim]

    Despre manuale nu zice nimeni nimic. Sunt infect de defecte. Alambicate si greu de urmarit de catre un adult, ce sa mai inteleaga elevii. Logica dupa care sunt concepute denota lipsa de logica a celor care le-au conceput. Luati un manual de limba romana din clasa intai si analizati-l. Veti ramane uimit cum tot la a doua sau a treia pagina este cel putin o greseala "de tipar". Vor rezultate mai marii din educatie, dar nu ofera nimic. mai avem inca 100 de ani sa ajungem la nivelul de educatie care era inainte de '89.
  • 0 (0 voturi)    
    Raspuns (Miercuri, 10 iunie 2015, 11:29)

    Xanda [anonim]

    Eu cred ca putreziciunea intregii societati se vede si in scoala....Copii nu invata pentru ca parintii sunt nu au unde sa munceasca, pleaca prin tari straine si se alege praful de copii...Exemplele pozitive de copii care invata sunt foarte rare in mass-media..sunt promovate pitipoance, fotbalisti care dau din fund si din picior si castiga intr-o seara, un maci, cat 10 oameni invatati intr-un an...Societate este fara busola, la cine sa ne mai uitam sa luam exemplu, in conditiile in care de 25 de ani am fost condusi, pradati ca-n codru, iar fiecare conducator, mai mare sau mai mic a fost ca un lup flamand la stana de oi...Ce manuale, ce fonduri, ce salarii la dascali ?Mie mi-e teama ca nu se mai poate repara curand ce s-a stricat ... Se vorbeste de modelul danez, finlandez... Acolo , din ce am citit toata societatea are ca prima preocupare""sist de invatamant"" La noi intereseaza pe cineva? Nu... Incep examenele, vine mass-media, "sa-i prinda pe profesorii spagari" samd..
  • -1 (1 vot)    
    Important ar fi analizarea sub. de la evaluari. (Miercuri, 10 iunie 2015, 14:54)

    Goldy [anonim]

    Atat timp cat evaluezi o maimuta dupa capacitatea de a zbura, nu te astepta la rezultate marete. In primul si in primul rand subiectele au fost formulate multe peste tot ce te poti astepta de la un copil de clasa a II-a. In al doilea rand ministrii si toti specialistii MECTS + ARACIP ar trebui sa se reprofileze, ceva munca pe santier ar fi ideala dupa parerea mea. Lumea merge inainte, inca n-a existat in lume generatie mai slaba ca cea precedenta ei... asa ca mai taceti in gura si ganditi-va ca acesti copii vor fi cei care vor salva aceasta tara, sunt generatiile care n-au trait sub comunism, care au curajul sa faca ce vor si nu ce trebuie.
  • 0 (0 voturi)    
    Veniţi cu soluţii (Miercuri, 10 iunie 2015, 17:02)

    Doina [anonim]

    Sunt învăţător pensionar, am trecut în cei 40 de ani de activitate şi prin comunism şi prin democraţie, lucru care nu m-a împiedicat să-mi fac profesia cu pasiune . Elevii mei nu aveau nicio vină că înantaşii lor au creat asemenea sisteme politice. Consider că un mare defavor făcut învăţământului românesc a fost introducerea manualelor alternative,apoi aplicarea lor de către dascăli fără experienţă, cu lacune în propria pregătire, eşecul atâtor reforme începute şi nefinalizate din cauza orgoliilor politice, dar mai ales formularea unor itemi şi descriptori de performanţă neconcludenţi şi neconformi cu subiectele propuse.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version