Ministerul Educatiei a publicat planul cadru final pentru invatamantul primar si noi programe scolare: Elevii vor studia Limba moderna incepand cu clasa pregatitoare, la Matematica se adauga o ora in clasa a II-a

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 25 aprilie 2013, 15:13 Actualitate | Esenţial

Ministerul Educatiei a publicat planurile cadru finale pentru invatamantul primar, dupa ce ele fusesera puse in dezbatere in februarie. Este vorba despre materiile obligatorii si numarul de ore alocat fiecarei discipline pe saptamana, pentru elevii din clasele pregatitoare, clasa I, a II-a, a III-a si a IV-a. Fata de propunerea initiala a Ministerului, Limba moderna este introdusa de la Clasa Pregatitoare, cu cate o ora pe saptamana, iar in clasele a III-a si a IV-a elevii vor face doua ore pe saptamana. Matematica obtine o ora in plus pe saptamana la clasa a II-a, elevii urmand sa faca 4 ore pe saptamana, dispare Educatia tehnologica, dar disciplina Arte vizuale si abilitati practice castiga cate o ora pe saptamana.
Ministerul Educatiei a publicat pe edu.ro ordinul de ministru care aproba planurile cadru pentru invatamantul primar. Este vorba despre Ordinul nr. 3.371 din 12 martie 2013 care a fost publicat in Monitorul Oficial pe 5 aprilie. Aceste planuri cadru se aplica incepand din septembrie pentru clasa pregatitoare si clasa I, incepand cu anul scolar 2014-2015 la clasa a II-a si din anul 2015-2016 pentru clasele a III-a si a IV-a.



Tot joi, 25 aprilie, Ministerul Educatiei a publicat si noile programe scolare pentru clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a. Ordinul de ministru nr. 3418/2013 prevede ca programele scolare pentru clasa pregatitoare si clasa I se aplica din septembrie, in timp ce programele scolare pentru clasa a II-a se vor aplica incepand cu anul scolar 2014-2015. Descarca de mai jos programele scolare pe fiecare materie si clasa.

Clasa Pregatitoare: Materiile si numarul de ore
  • Numar total de ore obligatorii: 19
  • Optionale: 0-1

Clasa I:

Clasa a II-a:
Clasa a III-a:
  • Limba si literatura romana: 5 ore/saptamana
  • Limba moderna: 2 ore/saptamana
  • Matematica: 4 ore/saptamana
  • Stiinte ale naturii: 1 ora/saptamana
  • Educatie civica: 1 ora/saptamana
  • Religie: 1 ora/saptamana
  • Educatie fizica: 2 ore/saptamana
  • Joc si miscare: 1 ora/saptamana
  • Muzica si miscare: 1 ora/saptamana
  • Arte vizuale si abilitati practice: 2 ore/saptamana
  • Numar total de ore obligatorii: 20
  • Optionale: 0-1
Clasa a IV-a:
  • Limba si literatura romana: 5 ore/saptamana
  • Limba moderna: 2 ore/saptamana
  • Matematica: 4 ore/saptamana
  • Stiinte ale naturii: 1 ora/saptamana
  • Istorie: 1 ora/saptamana
  • Geografie: 1 ora/saptamana
  • Educatie civica: 1 ora/saptamana
  • Religie: 1 ora/saptamana
  • Educatie fizica: 2 ore/saptamana
  • Joc si miscare: 1 ora/saptamana
  • Muzica si miscare: 1 ora/saptamana
  • Arte vizuale si abilitati practice: 1 ora/saptamana
  • Numar total de ore obligatorii: 21
  • Optionale: 0-1

Ordinul prevede ca in conformitate cu Legea Educatiei Nationale (art. 18) planurile-cadru ale invatamantului primar, gimnazial, gimnazial, liceal si profesional includ religia ca disciplina scolara, parte a trunchiului comun. La solicitarea scrisa a elevului major, respectiv a parintilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate sa NU frecventeze orele de religie. In acest caz, situatia scolara se incheie fara disciplina religie, se mai arata in ordinul citat, care nu prevede si ce trebuie sa faca elevii in timpul in care nu frecventeaza orele de religie.

Fata de planul-cadru pus in dezbatere in luna februarie, Ministerul Educatiei Nationale introduce disciplina Limba moderna de la Clasa Pregatitoare, cu cate o ora pe saptamana, iar in clasele a III-a si a IV-a elevii vor face doua ore pe saptamana. In clasa I vor fi 7 ore pe saptamana de Comunicare in limba romana (fata de 6 prevazute in planurile propuse spre dezbatere), urmand ca in clasa a IV-a elevii sa ajunga la 5 ore pe saptamana la aceasta disciplina (fata de 4 propuse). In clasa a II-a elevii vor face 4 ore de Matematica si explorarea mediului (fata de 3 propuse anterior).   

Dispare disciplina Educatie pentru societate, prevazuta anterior cu cate o ora pe saptamana de la clasa pregatitoare si pana la clasa a IV-a. Apare in schimb Educatia civica, disciplina care incepe sa fie predata in clasa a III-a si este prevazuta cu o ora pe saptamana. Religia ramane fara nicio modificare, cu cate o ora pe saptamana de la clasa pregatitoare si pana la clasa a IV-a.

Educatia fizica isi pastreaza doua ore pe saptamana, pe parcursul intregului invatamant primar, la care se adauga in clasele a III-a si a IV-a disciplina Joc si miscare, cu cate o ora pe saptamana (asa cum era propus si in planul-cadru initial). Disciplina Muzica si miscare isi mentine, de asemenea, cele doua ore pe saptamana pentru clasele pregatitoare - a II-a, urmand ca in clasele a III-a si a IV-a elevii sa faca o ora pe saptamana.

Disciplina Arte vizuale si abilitati practice castiga cate o ora, astfel ca elevii vor face doua ore pe saptamana pana in clasa a IV-a, cand vor avea o ora pe saptamana la aceasta materie. Dispare insa disciplina Educatie tehnologica, prevazuta anterior cu cate o ora pe saptamana in tot invatamantul primar.

Disciplina Dezvoltare personala ajunge la doua ore pe saptamana in clasa pregatitoare, fata de una prevazuta anterior. 

In final, la numarul total de ore obligatorii se adauga o ora in plus fata de planul-cadru pus in dezbatere, astfel: elevii de clasa pregatitoare vor avea 19 ore pe saptamana, elevii de clasa I, a II-a si a III-a vor avea 20 de ore obligatorii, iar clasa a IV-a va avea 21 de ore in trunchiul comun. La acestea se pot adauga optionale de maxim o ora pe saptamana. 

Ordinul de ministru prevede ca la fiecare disciplina, in clasa pregatitoare si clasa I, activitatile de predare - invatare - evaluare acopera 30-35 de minute din ora de curs, "restul de timp fiind destinat unor activitati liber-alese, recreative". La clasele a II-a, a III-a si a IV-a, activitatile de predare - invatare - evaluare acopera 45 de minute.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   









89197 vizualizari
  • +6 (8 voturi)    
    Parca nu era buna clasa pregatitoare !!!!!! (Joi, 25 aprilie 2013, 15:36)

    pedepsitorul [utilizator]

    Si acum se baga ore suplimentare ?

    ffm Ponta si pe aia 100 de ministri ai tai !
  • +2 (10 voturi)    
    Mda... (Joi, 25 aprilie 2013, 16:31)

    un dac [utilizator]

    Religie de la clasa pregatitoare...bleah.
    5-7 ore lb romana, nicio ora de caligrafie.
    Prea putin sport in continuare.
    • -1 (7 voturi)    
      intrebare (Joi, 25 aprilie 2013, 17:52)

      Arl [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Si la ce i-ar folosi caligrafia? Sa scrie frumos pe calculator? Cati dintre copii au talent sa ajunga sa scrie caligrafic fara dificultte? Si cati au fost chinuiti ?
      • +1 (5 voturi)    
        ce legatura are talentul cu caligrafia? (Vineri, 26 aprilie 2013, 0:46)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui Arl

        nu prea inteleg punctul dvs de vedere. cati copii au talent sa inteleaga predicativele? sau ciocnirile plastice? sau geometria in spatiu? si cati vor fi chinuiti de profesori si de parinti cu aceste "talente"?
        caligrafia inseamna dragostea pentru scris, in primul rand pentru scrisul ordonat, pentru scrisul citet. nu vad legatura nici cu computerul.
        probabil ca sunteti unul dintre acei parinti care le cumpara copiilor pixuri colorate si tablete in loc de stilou si carti. Asta e! Ramanem putini, dar nu ne predam. Mai ales ca suntem despartiti de linia de 48-52%. Adica linia demarcatoare a bacalaureatului. Succes!
        • +1 (3 voturi)    
          ce legatura are pixul? (Vineri, 26 aprilie 2013, 5:13)

          Arl [utilizator] i-a raspuns lui un dac

          Si ce daca ii cumpar fiului meu pixuri colorate? Sau o tableta? I-am cumparat si stilou si carti. Scrie citet ( nu caligrafic!) cu orice instrument de scris , citeste cu placere o carte buna ( si aici nu ma refer la toti tristii literaturii romane), se joaca si pe calculator, navigheaza pe Internet, editeaza un text etc.
          Am in arhiva personala doua documente scolare. Scrise cu o caligrafie impecabila. Sincer, nu-ti vine sa crezi . Dar sunt din 1912! Iar unii dintre noi ( daca tot ne-ati impartit) suntem in 2013. Imi pregatesc copilul pentru viitor.
          Nici eu nu inteleg legatura cu linia care ne desparte, bacalaureatul.... Da, avem mentalitati diferite, dar poate ar fi mai bine sa ne acceptam ideile, parerile, fara a mai pune si etichete.
        • 0 (4 voturi)    
          raspuns (Vineri, 26 aprilie 2013, 5:17)

          Arl [utilizator] i-a raspuns lui un dac

          Ce legatura are talentul cu caligrafia?
          Am lucrat in invatamant, mi-au trecut prin mana cateva sute de copii. Unul singur scria caligrafic fara niciun efort, ceilalti au trecut prin calvarul zecilor de randuri sau paginilor primite ca tema doar pentru ca ovalul nu stiu carei litere nu era perfect sau bastonasul nu era inclinat fix la nspe grade. Curata dragoste pentru scris! Si al naibii de utila!
  • +5 (11 voturi)    
    Primi pasi pentru revenirea in evul mediu (Joi, 25 aprilie 2013, 17:01)

    falcoind [utilizator]

    Uita cum a devenit religia obligatorie, ori cum is curios ce fata o sa faca directoarea sau directorul scoli cind pentru ala mic o sa ii cer ore de shintoism, e dreptul meu garantat pina la urma prin costitutie sa imi aleg religia.
    • +2 (2 voturi)    
      Religia NU este obligatorie! (Vineri, 26 aprilie 2013, 8:29)

      DV [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Religia NU este obligatorie. Daca nu doriti ca fiul.fiica sa faca religie, o simpla notificare la secretariat rezolva problema. nu va trebuie nicio justificare si nicio aprobare din partea nimanui. Este scris clar in Legea Educatiei art.18 alineat 2 . Intotdeauna a fost la fel, inca din 1995 cand au introdus religia ca materie, niciodata nu a fost obligatorie, nici n-ar avea cum - ar fi o incalcare extrem de grava a drepturilor omului.
      • +1 (1 vot)    
        religia (Vineri, 26 aprilie 2013, 9:30)

        o romanca [utilizator] i-a raspuns lui DV

        aveti dreptate, religia nu este obligatorie, numai ca, parintii nu cunosc legea, iar scoala si biserica o prezinta ca fiind obligatorie, din motive diferite desigur; scoala ar trebui sa asigure spatiu si o persoana calificata care sa se ocupe de acei copii care nu participa la ora de religie si sigur ca nu vor sa se complice.
  • +5 (7 voturi)    
    Invatamantul romanesc dupa 23 de ani ... (Joi, 25 aprilie 2013, 17:38)

    ipsilon [utilizator]

    Daca am o ciuda mare pe tara asta, atunci situatia din invatamant e aia! Pentru ca-mi afecteaza in mod direct cei doi copii pe care-i am la scoala, in clasa a 3 -a si respectiv a 6-a.
    De ce spun asta: dupa 23 de ani de la Revolutie, s-au perindat o gramada de TEMBELI, HOTI si IRESPONSABILI in fotoliul de Ministru, precum si in posturile de "sfatuitori" din jurul lor. Nimic n-am invatat din experienta altor tari cu treditie, nimic! Acelasi sistem cretin de invatamant pe care l-am avut si noi in perioada comunista, materie de umplutura, "de toceala", cum se zice, partea practica subtire de tot ... Se plimba toti invatatorii si profesorii prin Europa LA GREU, pe baza acestor "proiecte", bravo lor ca-s smecheri si profita, cu catel, purcel, normal ... dar nu vin cu nimc de-acolo, n-am auzit de nicio initiativa adusa din vest, nimic, totul e la fel. Probabil e o mancatorie continua intrea astia vechi, care nu-s in stare sa faca proiecte de astea - bine, n-au nicio finalitate practica, dar asta e - si astia mai tineri care au vazut toata Europa pe banii lu' UE.
    In fine, discutia e lunga, dar ce ramane este acelasi invatamant catastrofic, cu elevi ajunsi la Bacalaureat si care nu stiu sa scrie si sa citeasca, dar materia e cat cuprinde, mai marim si numarul de ore acum ... si ce rezolvam cu asta? Or sa treaca mai mult de 48% in viitor? Nu or sa se mai bata miile de cadre didactice ca nu cumva sa-si piarda orele? ca asta e miza, cum incerca cate unul mai responsabil din invatamant sa mai schimbe ceva in sistem, sareau sindicatele 20 m in sus! cum?! sa nu mai avem noi catedre multe si de pomana? ei ! ...
    • +1 (3 voturi)    
      Daca vrei sa injuri pe cineva: (Joi, 25 aprilie 2013, 21:40)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

      Ecaterian Andronescu se numeste cea care a facut PRAF sistemul romanesc de invatamant. In loc sa-l schimbe dupa niste standarde normale, Abramburica si-a dat seama ca nu era destula materie ca sa mai incarce programa scolara. Asadar am ajuns la meditatii, ore suplimentare, profesori dezamagiti de sistem si tot asa. Acum de ce te mai plangi cand poporul roman a votat TOT PSD ? Cand Funeriu este hulit ? Totul se reduce la bani si voturi.
  • +3 (5 voturi)    
    chiar nu stiam... (Joi, 25 aprilie 2013, 18:05)

    ecm [utilizator]

    ...cind incep actualii cu schimbarile in invatamint...credeam ca or sa oboseasca macar anu asta da ti/ai gasit...
  • +2 (2 voturi)    
    #1 - Un sistem ingenunchiat de niste analfabeti! (Vineri, 26 aprilie 2013, 11:10)

    daydr3am3r [utilizator]

    Si uite cum ne intoarcem noi in evul mediu: obligand copiii sa faca religie la clasa pregatoriare. Eu propun sa fim toti obligati sa ne ducem copiii la biserica dupa botez si sa omoram cu pietre musulmani/evrei/budisti etc. Ca deh, Romania este o tara cre(s)tina si BOR conduce.

    In alta ordine de idei, asta e o reforma a invatamantului cum sunt eu popa.

    In primul rand trebuie identificate motivele pentru care sistemul actual nu functioneaza si asta e cel mai evident lucru - pentru ca este invechit si nu este adaptat cerintelor actuale.

    Cu exceptia religiei, care trebuie scoasa din invatamant, programa pentru clasele 1-8 este, in linii mari, OK. Trebuie adaptat doar modul de abordare a problemelor astfel incat sa corespunda perioadei in care traim si sa ajute la formarea copiilor, a personalitatii acestora si sa le ofere o baza solida pentru a-si forma o cultura generala decenta, adecvata varstei lor.
    Trebuie sa ii invete sa gandeasca singuri, sa analizeze logic orice situatie/problema, sa fie capabili sa identifice singuri solutii, sa fie capabili sa formuleze concluzii. si, foarte important, sa fie capabili sa comunice acele rezultate si concluzii (comunicarea e un aspect esential in societatea umana).
    Totodata, un sistem educational trebuie sa ofere mecanisme prin care copiii talentati (fie ca au talente ce se manifesta inca din ziua I, fie ca au talente ce se manifesta pe parcursul celor 8-9 ani) sa fie identificati din timp si indrumati in directia corecta (sistemul bazat pe cluburi si activitati extracuriculare din Japonia este un exemplu excelent in acest sens).
    Un astfel de sistem ar oferi elevilor sansa de a experimenta diferite arii curiculare si de a se descoperi pe sine, de a-si descoperi propriile talente si pasiuni si de a-si alege singuri un drum, incepand cu liceul. (e un lucru stiut de toti ca majoritatea elevilor isi aleg domeniile in functie de ce este la moda sau de ce vor parintii, nicidecum in functie de ce vor sau pot.
  • +2 (2 voturi)    
    #2 - Un sistem ingenunchiat de niste analfabeti! (Vineri, 26 aprilie 2013, 11:27)

    daydr3am3r [utilizator]

    Apoi, invatamantul liceal trebuie sa fie cu adevarat specializat. din moment ce avem un sistem bazat pe profiluri si sectii. Astfel, materiile ce nu fac parte din profil vor fi reduse (unele chiar eliminate) si vor ramane doar pentru a imbogati cultura generala a elevilor.
    Nu este normal ca un elev de la mate-info (asta in cazul meu, ca si exemplul de mai jos) sa faca 4 ore de info, 4 de fizica, 3 de chimie, 3 de biologie, 7 de romana (de fapt analiza literara) si, culmea prostiei, 1 ora de religie, cel de la mate fizica sa faca tot asa, mai putin informatica iar cel de la uman sa faca 10 ore de romana si 3 de mate :|. Daca
    vroiam 4 ore de fizica ma duceam la fizica, nu la info. Si aici vorbim doar despre materiile esentiale, fara a pune la socoteala materiile puse aiurea, mai ales in a 12-a: 2 x filosofie, 2 x latina, 2 x inca o limba straina etc.
    Daca esti la info faci mai multe ore de info, daca esti la stiinte faci mai multe ore de stiinte. Daca cei de la uman pot face 10 de romana, cei de la alte sectii de ce nu pot face 10 ore din domeniul lor?
    In acest caz, materiile sentiale ar trebui sa ramana mate, romana, limbile straine, competente digitale si educatie fizica iar pentru cei ce doresc mai multe ore din alta disciplina trebuie sa existe posibilitatea optarii pentru mai multe ore optionale care sa fie individuale. Cel ce vrea inca o ora de istorie sa faca inca o ora la alta clasa (de preferat ar fi sa existe clase de optional, astfel incat majoritatea sa nu decida pentru toti ci fiecare sa faca ce isi doreste) + cluburi de activitati pe sistemul japonez.
    De asemenea, elevii ar trebui sa fie implicati in numeroase competitii care sa le dezvolte creativitatea si sa ii formeze pentru universitate. Din nou, sistemul de cluburi japonez functioneaza de minune aici si permite competitii intre scoli din judet/regiune/tara etc.
  • +2 (2 voturi)    
    #3 - Un sistem ingenunchiat de niste analfabeti! (Vineri, 26 aprilie 2013, 11:46)

    daydr3am3r [utilizator]

    Pentru a face posibil un astfel de sistem ar trebui eliminate sporurile de performanta din invatamant care in prezent fac ca multi profesori sa se axeze pe cativa elevi pe care ei doresc sa ii trimita la olimpiade doar pentru a lua acele sporuri. In invatamant, ca in oricare alt domeniu, performanta este (sau ar trebui sa fie) obligatorie, nu optionala.
    Apoi, pe baza activitatii din timpul claselor 1-8/9 si liceu, si a rezultatelor obtinute putem vorbi cu adevarat de admitere(la universitate) pe baza de dosar, spre deosebire de aberatia de admitere care se practica azi. Rezultatele in competitii, olimpiade, proiectele personale si activitatile extracuriculare sunt mult mai relevate pentru admitere decat media generala din liceu sau media de la bac. Evident, la dosar poate fi adaugat si un examen de admitere iar media de la bac poate fi luata in considerare cat timp exista actualul sistem de supraveghere care impiedica frauda si copiatul (Eliminarea camerelor de supraveghere nu rezolva problema cum multi cred ci doar o mascheaza, permitand iar elevilor sa copieze; Problema se rezolva reformand sistemul.).
    De asemenea, ar trebui sa existe mai multe tipuri de admitere, pentru a permite tuturor sa dovedeasca ce stiu si ce pot, deoarece este posibil ca nu toti elevi sa aiba posibilitatea de a participa la competitii, concursuri etc.(probleme de sanatate sau financiare).
    Ar mai trebui limitata posibilitatea celor de la alte profiluri sau sectii sa dea admitere la facultati din alta arie de specializare. In acest caz se pot organiza examene de diferentiere pentru a dovedi ca respectivul elev se ridica cel putin la nivelul unuia care a urmat cursurile unui liceu/sectii de profil.
  • -2 (2 voturi)    
    CA SA FIE CLAR PENTRU TOTI! (Vineri, 26 aprilie 2013, 11:51)

    father nicky [utilizator]

    LEGEA Nr.1/2011
    (1) Planurile-cadru ale învăţământului primar, gimnazial, liceal şi profesional includ religia ca disciplină şcolară, parte a trunchiului comun. Elevilor aparţinând cultelor recunoscute de stat, indiferent de numărul lor, li se asigură dreptul constituţional de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii.
    (2) La solicitarea scrisă a elevului major, respectiv a părinţilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate să nu frecventeze orele de religie. În acest caz, situaţia şcolară se încheie fără disciplina Religie. În mod similar se procedează şi pentru elevul căruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat condiţiile pentru frecventarea orelor la această disciplină.
    (3) Disciplina Religie poate fi predată numai de personalul didactic calificat conform prevederilor prezentei legi şi abilitat în baza protocoalelor încheiate între Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi cultele religioase recunoscute oficial de stat.
    • +2 (2 voturi)    
      Trebuie sa fie INVERS (Vineri, 26 aprilie 2013, 12:09)

      daydr3am3r [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      Legea este gresita. Elevul trebuie sa fie cel care cere sa faca religie, nu invers.

      Religie nu face parte nici din domeniul uman nici din cel real ci este ceva ce fiecare persoana alege, de buna voie si nesilita de nimeni.

      Religie este o materie ce se bazeaza pe CREDINTA iar credinta nu poate si nu ar trebui sa fie impusa nimanui. A mai fost o organizatie care facea acelasi lucru in trecut. Se numea Sfanta Inchizitie.

      Si ca sa fiu si mai clar, nu poti obliga pe nimeni sa creada in ceva ce vrei tu tocmai pentru ca se numeste CREDINTA.

      Iar daca sistemul asta este asa de corect atunci daca eu ma declar...pastafarian, de ce nu fac ore de pastafarianism? De ce pastafarianismul nu e recunoscut de stat? De fapt daca sunt evreu de ce nu fac religia cultului meu si sunt fortat sa fac religia crestina si sa vad simboluri crestine pe toti peretii?

      Simplul fapt ca religia este mentionata in codul penal este o incalcare a drepturilor omului si a dreptului la libera exprimare si contravine insusi conceptului de RELIGIE.
  • +2 (2 voturi)    
    #4 - Un sistem ingenunchiat de niste analfabeti! (Vineri, 26 aprilie 2013, 12:02)

    daydr3am3r [utilizator]

    In facultati, studentii ar trebui sa faca practica (pe bune, nu pe hartie ca acum) in companii din domeniu iar universitatile, studentii si companiile trebuie stimulate in acest sens. De asemenea, si aici trebuie stimulate activitatile extracuriculare dar si cele care au ca scop cercetarea deoarece au un rol esential in formarea profesionala a studentilor.
    Trebuie incurajata dezvoltarea proiectelor de cercetare proprii sau in grup pentru a evita cumpararea lucrarilor de diploma sau lucrarile plagiate iar plagiatul trebuie tratat cu seriozitate si, de asemenea, explicat tuturor inca din anul I.
    Ar trebui permisa (dar numai in anumite conditii) realizarea lucrarilor de diploma in grup (maxim 2-3 studenti). Lucrarea va fi astfel impartita in "subproiecte", fiecare student fiind responsabil pentru cate unul sau mia multe subproiecte. Acest lucru va stimula dezvoltarea de proiecte de dimensiuni medii si mari, cu sanse serioase de a parasi stadiul de "proiect". La urma urmei lucrarea de diploma sau dizertatie nu ar trebui sa fie doar o lucrare care sa demonstreze cunostiintele studentilor ci si o lucrare care sa stimuleze creativitatea si spiritul de echipa.

    E, si acum ca am scris ditamai "romanul", sa vedem cine e de acord cu mine si cine ma injura :P


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică