Ministerul Educatiei a publicat modele de teste pentru Evaluarile Nationale pe care le vor sustine elevii la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Parintii, profesorii si elevii pot astfel sa vada care este tipul exercitiilor de la testarile din luna mai. Evaluarile finale se vor desfasura in perioada 6-29 mai, dupa cum urmeaza: prima sesiune in 6-15 mai, iar a doua sesiune - pentru elevii care au absentat - in perioada 20-29 mai.

Model de test pentru clasa a II-aFoto: edu.ro

Elevii de clasa a II-a si a IV-a vor fi examinati la materiile Limba romana, Limba materna, Matematica, iar elevii de clasa a VI-a vor fi evaluati la Limba si comunicare (Limba romana si prima limba moderna studiata), precum si la Matematica si stiinte. Timpul de lucru in cadrul testarii este de 25 de minute la clasa a II-a si 60 de minute la clasele a IV-a si a VI-a. Este primul an in care aceste evaluari se organizeaza la nivel national.

Descarca Modele de Teste pentru Evaluarea de la finalul clasei a II-a

Citit-Model de Test Pentru Clasa a II-A

Modele de teste pentru Scolile cu predare in limbile minoritatilor nationale (model in limba maghiara) - clasa a II-a

Descarca Modele de Teste pentru Evaluarea de la finalul clasei a IV-a

Matematica-Model de Test Pentru Clasa a IV-A

Modele de teste pentru Scolile cu predare in limbile minoritatilor nationale (model in limba maghiara) - clasa a IV-a

Descarca Modele de Teste pentru Evaluarea de la finalul clasei a VI-a

Matematica - Model de Test Pentru Clasa a VI-a

Modele de teste pentru Scolile cu predare in limbile minoritatilor nationale (model in limba maghiara) - clasa a VI-a

Calendarul Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a

PRIMA SESIUNE are urmatorul calendar:

  • clasa a II-a - 6 mai: Limba romana - scris si citit; 7 mai: Limba materna - scris si citit; 8 mai: Matematica
  • clasa a IV-a - 13 mai: Limba romana - Limba materna; 14 mai: Matematica
  • clasa a VI-a - 14 mai: Limba si comunicare; 15 mai: Matematica si stiinte

SESIUNEA A DOUA (pentru elevii care au absentat din motive intemeiate la prima sesiune) are urmatorul calendar:

  • clasa a II-a - 20 mai: Limba romana - scris si citit; 21 mai: Limba materna - scris si citit; 22 mai: Matematica
  • clasa a IV-a - 28 mai: Limba romana - Limba materna; 29 mai: Matematica
  • clasa a VI-a - 27 mai: Limba si comunicare; 28 mai: Matematica si stiinte

Subiectele vor fi realizate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare din cadrul Ministerului Educatiei. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale administrate elevilor in varsta de 10-12 ani, iar nivelul de dificultate al testelor va fi mediu, anunta Ministerul Educatiei Nationale (MEN) la inceputul anului.

Rezultatele pe care le vor obtine elevii NU se inregistreaza in catalog, ci "sunt valorificate la nivelul unitatii de invatamant prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate", potrivit MEN.

Responsabilitatea administrarii la clasa a evaluarilor nationale apartine administratorului de test, care poate fi invatatorul/institutorul/profesorul de la clasa. Pe toata durata evaluarii, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasa, desemnat de presedintele comisiei de organizare si de administrare a Evaluarilor Nationale 2014 din unitatea de invatamant.

Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte scoli decat cele din care provin elevii ale caror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice, pentru fiecare disciplina in parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum si alte informatii referitoare la evaluare, sunt cuprinse in Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a precizarilor din Caietul cadrului didactic, informeaza MEN.

Ghid pentru evaluarile de la clasa a II-a, a IV-a si a VI-a

Evaluarea elevilor la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a se organizeaza anul acesta pentru prima oara la nivel national, din 2011 de cand acest instrument a fost introdus in Legea Educatiei Nationale. Pana in prezent, aceste evaluari s-au facut in sistem pilot, pe un esantion de scoli. Ministerul Educatiei Nationale a anuntat ca incepand cu anul scolar 2013-2014, evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc la nivel national, cu subiecte unice.

Legea Educatiei Nationale aprobata in 2011 prevede introducerea a trei noi evaluari:

  • evaluarea la finalul clasei a II-a: scris - citit si matematica. Rezultatele evaluarilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de invatare ale elevilor. Rezultatele evaluarii si planurile individualizate se comunica parintilor elevilor si constituie documente din portofoliul educational al elevului.

Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a consta in administrarea a trei teste vizand evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise si evaluarea competentelor de matematica. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a in limba materna vor sustine, pe langa testele la limba romana si matematica, inca doua probe in care le vor fi evaluate competentele de receptare a mesajelor citite si competentele de producere a mesajelor scrise (ambele in limba materna).

In cadrul evaluarii la clasa a II-a, testul de evaluare a competentelor de receptare a mesajelor citite si testul de evaluare a competentelor de producere a mesajelor scrise se desfasoara in aceeasi zi, cu o pauza de 10 minute intre ele.

  • evaluarea la finalul clasei a IV-a: aceasta testare se va desfasura prin esantionare; vor fi evaluate competentele fundamentale dobandite in ciclul primar, dupa modelul testarilor internationale, pentru diagnoza sistemului de invatamant la nivel primar.

Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana si un test pentru evaluarea competentelor de matematica. Pentru elevii apartinand minoritatilor nationale, care studiaza dupa un curriculum in limba materna, se administreaza si un test de evaluare a intelegerii textului scris in limba materna.

  • evaluarea la finalul clasei a VI-a la doua probe transdisciplinare: limba si comunicare, matematica si stiinte. Proba de limba si comunicare va cuprinde limba romana si limba moderna I, iar pentru elevii din clasele cu predare in limbile minoritatilor nationale, si limba materna. Rezultatele evaluarilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de invatare ale elevilor si pentru preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluarii si planurile individualizate de invatare se comunica parintilor elevilor si sunt trecute in portofoliul educational al elevului.

Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat in 25 de minute la clasa a II-a si in 60 de minute la clasele a IV-a si a VI-a, anunta Ministerul Educatiei.

Dupa administrarea testelor la clasa a IV-a se realizeaza esantionarea unitatilor de invatamant din invatamantul de stat si particular din intreaga tara, evaluarea competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizata si avand ca scop furnizarea datelor si a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de invatamant la nivel primar.

Ministrul Remus Pricopie declara anul trecut ca notele primite de elevi la aceste evaluari nu vor fi trecute in catalog, decat "daca se doreste bonificarea elevului, adica elevul care a avut un rezultat foarte bun sa primeasca o nota maxima in catalog" (Sursa).

Tot in septembrie anul trecut, la inceputul scolii, fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu a publicat pe blogul sau o serie de brosuri realizate de Fundatia Miscarea Populara - materiale explicative pentru parinti despre aceste evaluari.

Citeste si: