Subiectele de la Evaluarea Nationala la finalul clasei a VI-a, testul de Limba si comunicare, au fost publicate de Ministerul Educatiei. Elevii au avut de rezolvat subiectele intr-o limita de timp de 60 de minute. Testele au fost elaborate pe doua numere, astfel incat doi copii care au stat in aceeasi banca nu au avut acelasi subiect de rezolvat. Testele au continut subiecte de Limba romana si de Limba straina (prima studiata de elev in scoala).

Subiecte Evaluarea la clasa a VI-aFoto: edu.ro

Descarca de mai jos subiectele la Limba si Comunicare pe care le-au avut de rezolvat elevii de clasa a VI-a:

Testarea de astazi, 5 iunie, la Limba si comunicare a fost prima sustinuta la nivel national de catre elevii claselor a VI-a, ca parte a Evaluarii Nationale la finalul clasei. Conform calendarului evaluarilor la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, elevii claselor a VI-a vor sustine vineri, 6 iunie, ultima testare, la Matematica si Stiinte ale naturii. Pana acum, tipul acesta de evaluari au fost sustinute doar prin esantionare.

Testul de Limba si comunicare verifica nivelul cunostintelor de limba romana si de la prima limba straina studiata in scoala. Acesta este primul exercitiu de pregatire a elevilor si a profesorilor pentru abordarea transdisciplinara, a declarat inainte de lansarea acestor evaluari ministrul Educatiei, Remus Pricopie.

Calendarul evaluarilor nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a:

28 mai 2014: Clasa a IV-a - Limba romana

29 mai 2014: Clasa a IV-a - Matematica

30 mai 2014: Clasa a IV-a - Limba materna

2 iunie 2014: Clasa a II-a - Scris-citit Limba romana

3 iunie 2014: Clasa a II-a - Scris-citit Limba materna

4 iunie 2014: Clasa a II-a - Matematica

5 iunie 2014: Clasa a VI-a - Limba si comunicare

6 iunie 2014: Clasa a VI-a - Matematica si Stiinte ale naturii

Subiectele au fost redactate de Centrul National de Evaluare. Remus Pricopie, ministrul Educatiei, declara in urma cu o luna ca “pe testul de la clasa a VI-a avem un grad de interdisciplinaritate destul de ridicat”, “iata ca acum la clasa a VI-a facem acest tip de evaluare si este primul exercitiu de pregatire a elevilor si a profesorilor pentru abordarea transdisciplinara”.

Evaluarile se desfasoara in clasa in care invata fiecare elev, nu este un regim special asa cum exista la examenele nationale, subiectele sunt realizate pe doua numere, astfel incat doi elevi care stau unul langa celalalt nu au aceleasi subiecte. Nu exista camere de luat vederi, iar notele pe care le obtin elevii nu sunt trecute in catalog. Rezultatele nu vor fi facute nici public, nu va exista o lista cu elevii din fiecare clasa si cu rezultatele obtinute, ci vor fi discutate cu parintii si la nivel de scoala.

Ministrul Educatiei a explicat ca este nevoie de aceste testari pentru ca parintii sa stie din timp care este nivelul copilului lor raportat la media pe tara si ca profesorii trebuie sa cunoasca de asemenea unde sunt probleme si care sunt subiectele pe care trebuie sa continue sa ii pregateasca pe elevi. “Daca evaluezi prima data la sfarsitul clasei a VIII-a, atunci inregistram rezultatele pe care le inregistram noi: adica ai 35.000 de copii din 200.000 de copii incapabili dupa 8 ani de scoala sa ia nota 5. Sa iei nota 5 la Romana inseamna sa stii sa citesti, sa scrii si sa compui cateva randuri, asta inseamna nota 5 la clasa a VIII-a. Din pacate, 35.000 de copii nu sunt in stare sa faca acest lucru”, a declarat Remus Pricopie.

Citeste si: