​​Elevii de clasa a VI-a au sustinut astazi, 2 iunie 2015, proba transdisciplinara la Limba si comunicare. Concret, copiii au fost testati, timp de 60 de minute, la Limba si literatura romana si la Limba moderna I. Subiectele au fost concepute de Ministerul Educatiei si au fost realizate pe doua numere, pentru ca elevii care impart aceeasi banca sa aiba cerinte diferite. Subiectele de astazi de la Limba si comunicare au fost structurate pe 10 cerinte.

Fragment din Subiectele la Limba si comunicare - Limba engleza, clasa a VI-aFoto: edu.ro

Evaluarile Nationale de la finalul clasei a VI-a au inceput astazi, 2 iunie, cu proba transdisciplinara la Limba si comunicare. Maine, 3 iunie, elevii de clasa a VI-a vor sustine proba la Matematica si Stiinte ale naturii - adica vor fi testati la Matematica, Fizica si Biologie. Fiecare evaluare dureaza 60 de minute.

Subiectele de astazi de la Limba si comunicare, clasa a VI-a:

Amintim ca subiectele sunt pe 2 numere, astfel incat colegii de banca sa nu se poata inspira unul de la celalalt in rezolvarea lor.

Test 1 - Limba Comunicare Engleza

Test 1 Limba Comunicare Franceza

Test 1 Limba Comunicare Germana

Testele fac parte din Evaluarile Nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, care au fost introduse prin legea educatiei din 2011. In primii ani, testarea a fost organizata in sistem pilot si de anul trecut se desfasoara la nivel national.

Obiectivele testarii de la clasa a VI-a sunt urmatoarele: pre-orientarea elevului catre o scoala profesionala, liceu teoretic sau tehnologic; cunoasterea de catre parinte a nivelului real al copilului (precum si al profesorilor), in fata unor subiecte facute de Minister, nu de profesori, si posibilitatea remedierii eventualelor problemele cu 2 ani inainte de examenul de la finalul clasei a VIII-a.

Rezultatele individuale ale elevilor NU vor fi trecute in catalog, NU vor fi facute public si sunt Confidentiale. Profesorii vor informa fiecare parinte si elev cu privire la rezultatele pe care le-a obtinut, precum si cu privire la ce este de facut in urmatorii ani pentru ridicarea nivelului scolar. Profesorii sunt obligati sa intocmeasca planuri inviduale de invatare pentru copiii la care constata anumite lacune, planuri pe care sunt de asemenea obligati sa le comunice parintilor.

Psihologul Mircea Miclea, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei, a declarat pentru HotNews.ro, in urma cu doua saptamani, ca "logica acestor evaluari este evidenta: avem nevoie sa stim cat mai devreme ce performante scolare au elevii, raportat la media nationala, pentru a lua din timp masuri de remediere a ramanerilor in urma. Altfel, ramanem intepeniti in situatia actuala, cand abia in clasa a VIII-a avem o evaluare nationala, rezultatele sunt dezastruoase, dar ridicam neputinciosi din umeri, pentru ca este prea tarziu sa mai facem ceva". Detalii aici

Corectarea se face in scoala, de catre profesorii de la acea unitate de invatamant si se finalizeaza cel tarziu pe 9 iunie.

La testul de Limba si comunicare, lucrarile elevilor sunt evaluate de doi profesori: unul de Limba si literatura romana, celalalt de Limba moderna.

La testul de Matematica si Stiinte ale naturii, lucrarile sunt notate de 3 profesori: unul de Matematica, unul de Fizica si unul de Biologie.

Calendarul Evaluarilor de la finalul claselor a VI-a 2015

  • 2 iunie 2015: Limba si comunicare (testare la Limba si literatura romana + Limba moderna)
  • 3 iunie 2015: Matematica si Stiinte ale naturii (testare la Matematica + Fizica + Biologie)
  • fiecare evaluare dureaza 60 de minute

Subiectele de la evaluarea la clasa a VI-a din 2014

Citeste si: