Proiect legislativ: Soferii agresivi, amenzi de 6-8 puncte si retinerea permisului

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 3 ianuarie 2016, 17:53 Actualitate | Esenţial

Soferii ''agresivi'' ar putea fi sanctionati cu 6 pana la 8 puncte amenda si chiar suspendarea permisului, potrivit unui nou proiect de Cod Rutier depus la Senat, printre manevrele incriminate fiind schimbatul succesiv al benzilor pentru depasirea coloanelor, claxonatul excesiv sau condusul pe trotuar, relateaza Mediafax.

40 de alesi din toate partidele au elaborat un proiect al unui nou Cod Rutier prin care propun definirea si sanctionarea sofatului agresiv, pe care il considera sursa principala de accidente.

Propunerea legislativa prevede la articolul 136 obligatia conducatorilor de vehicule de a nu adopta un comportament agresiv in trafic. Aici intra:
  • demararea in tromba,
  • circulatia cu viteza la o distanta foarte redusa fata de un alt vehicul, inaintea sau in spatele acestuia, cat si in lateral, in scopul agresarii sau intimidarii conducatorului acestuia,
  • folosirea repetata a semnalelor luminoase sau a claxonului pentru obligarea nejustificata a conducatorului vehiculului din fata de a elibera banda de circulatie,
  • conducerea unui moped sau a unei motociclete pe o singura roata,
  • circulatia pe o alta banda decat prima, cu viteza redusa nejustificat, impiedicand circulatia regulamentara a vehiculelor care se deplaseaza in urma sa,
  • mersul inapoi cu spatele in scopul agresarii sau intimidarii celorlalti participanti la circulatie
Soferii vor fi pedepsiti, de asemenea, pentru:
  • circulatia cu autovehiculul pe trotuar, in lungul acestuia;
  • realizarea intentionata a unui derapaj controlat in vederea intoarcerii sau rotirii vehiculului;
  • oprirea neregulamentara a vehiculului pe prima banda blocand deplasarea vechiculelor aflate in spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea rosie a luminii semaforului;
  • conducerea unui vehicul care polueaza fonic, peste norma stabilita de reglementarile in vigoare, din cauza eliminarii amortizoarelor fonice din toba sau a utilizarii unor astfel de amortizoare neomologate.
Toate acestea ar putea fi sanctionate, potrivit proiectului lege inscris la Senat, cu amenzi contraventionale din clasa a III-a, intre 6 si 8 puncte amenda.

Sanctiunile se inaspresc pentru efectuarea unor manevre interzise, asociate comportamentului agresiv in trafic, cum ar fi:
  • deplasarea succesiva, neregulamentara, de pe o banda de circulatie pe alta sau de pe un rand pe altul, alternand din stanga in dreapta, in scopul depasirii unui sir de vehicule care circula in acelasi sens;
  • efectuarea manevrei de intoarcere a vehiculului prin folosirea franei de ajutor;
  • franarea brusca la revenirea pe banda, imediat dupa ce conducatorului unui vehicul a efectuat o depasire a unui vehicul, de natura a-l determina pe conducatorul acestuia din urma sa schimbe brusc directia de mers sau sa franeze excesiv pentru a evita impactul;
  • depasirea neregulamentara a unei coloane oprite formata din vehicule obligate sa opreasca la patrunderea intr-o intersectie, la trecerea la nivel cu calea ferata sau in alt caz de forta majora, in scopul de a plasa vehiculul in partea din fata a coloanei.
In astfel de cazuri, soferii risca o amenda prevazuta in clasa a III-a (de la 6 la 8 puncte amenda) de sanctiuni si aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 60 de zile.

Amenzile contraventionale se stabilesc pe clase de sanctiuni al caror cuantum este determinat de valoarea numarului punctelor amenda aplicate. Un punct amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie.

Initiatorii sustin, in expunerea de motive, necesitatea definirii si sanctionarii comportamentului agresiv in trafic. In textul propunerii legislative, alesii definesc comportamentul agresiv drept ''efectuarea in mod voluntar a unor actiuni sau manevre succesive, prevazute in prezenta lege, in timpul conducerii, de catre un conducator de vehicul, neconforme cu regulile de circulatie sau de conducere preventiva, prin care aceasta stanjeneste sau ii obliga pe ceilalti participanti la circulatie sa ia masuri suplimentare pentru a preveni producerea unui accident sau a nu periclita siguranta circulatiei''.

Potrivit explicatiilor oferite de parlamentari, modificarea actualului Cod Rutier este necesara intrucat ''in aplicarea prevederilor OUG nr. 195/2002, Regulamentul de aplicare, precum si a altor reglementari directe sau conexe existente se releva deficiente constand in existenta dublei reglementari, interpretarea contradictorie a unor reglementari, reglementarea excesiva a unor situatii prevazute in lege si existenta unor lacune de reglementare pentru anumite situatii din trafic''.


Citeste mai multe despre   









10939 vizualizari
  • +18 (30 voturi)    
    Perfect (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:01)

    Alex [anonim]

    Atât!
    • -1 (21 voturi)    
      sublim.. si inutil (Duminică, 3 ianuarie 2016, 19:16)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      un politist va calcula acceleratia vehiculului ca sa poata stabili daca a demarat in tromba? :) care este limita acceptabila in m/s2
      legi avem gramada. cu aplicatul este mai greu.
    • +13 (17 voturi)    
      Greu ne civilizam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Duminică, 3 ianuarie 2016, 19:48)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Sigura problema este cum se va constata asta. Am avut parte de nenumarate agresiuni, indivizi violenti, faruri si claxoane infipte in spate, desi mergeam prin sate cu 70 km/h in loc de 50 cat e legal, zic-zag-uri pe autostrada si depasire pe banda 1. Desi am mers la limitele sigurantei si ale bunului simt, cu o masina buna (nu in limitele legale care sunt mult mai mici), niste ciurli+burli simteau nevoia sa ma agreseze, sa-mi faca tot felul de semne si amenintari. De-abia astept sa se curetele soselele de cocalari dar banuiesc ca acest lucru se va intampla foarte greu.
      • -4 (18 voturi)    
        Cata ipocrizie... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 22:14)

        dacian [anonim] i-a raspuns lui cartofil

        Tu mergeai ilegal, cu 20 km/h peste limita deoarece te-ai gandit ca regulile sunt facute pentru prosti. Cand vin altii mai zmei decat tine si considera ca si modul tau de-a merge e pentru prosti, sari de fund in sus.

        Sa ne uitam mai intai in ograda noastra!
        • +7 (11 voturi)    
          bre (Luni, 4 ianuarie 2016, 2:06)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui dacian

          e vorba de spiritul legii, uneori 70km/h este o viteza sigura (daca te afli pe o strada pustie) iar alteori 40km.h este o viteza criminala (daca treci pe langa o scoala). ce a vrut omul sa zica prin aia 70km/h este ca viteza lui era nu numai maxima permisa dar chiar peste si, cu toate astea, si-a luat claxoane si agresiiuni de la cocalarii care voiau sa mearga cu 150. si nu, nu este ipocrizie, exista tonuri de gri, nu alb si negru, nu poti pune totusi egal intre cele doua "contraventii"
        • +7 (11 voturi)    
          Hai clontzu mic (Luni, 4 ianuarie 2016, 2:21)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui dacian

          Ca e plina tara de cocalari care te claxoneaza si baga flash-uri cu farurile. Mergi chiar si ilegal cum spune omul mai sus si maimutele tot te agreseaza.
      • +1 (5 voturi)    
        depasire pe banda 1 pe autostrada...? (Luni, 4 ianuarie 2016, 1:09)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        pentru ca probabil ocupai banda 2, cea facuta pentru depasiri...cum masina cealata avea loc pe banda 1 asa aveai si tu loc sa te retragi.
        • +4 (4 voturi)    
          De câte ori... (Luni, 4 ianuarie 2016, 9:30)

          Ha [anonim] i-a raspuns lui rov

          De câte ori nu mi s-a întâmplat??? Din obişnuinţă pe autostradă merg banda 1, depaşit banda 2, înapoi banda 1. La tempomat... 130.
          De obicei plec mai de dimineaţă din B, pe la 6. De câte ori nu mi s-a întâmplat să "devansez" maşini care mergeau pe banda a 2, fără motiv, autostrada goala? De fiecare dată cel puţin 4-5 până la Piteşti. Deşi avem cod rutier care spune că se conduce pe banda cea mai din dreapta. De câte ori nu mă vedeau în ultimul moment şi işi aduceau aminte că totuşi banda 1 e pentru mers. Ce ar trebui? Să mă bag în fundul lor şi să stau acolo? În condiţiile în care autostrada e goală?

          Plus, pe urcări, când se fac 2 benzi, dacă vezi că cineva te ajunge din spate, înseamnă că merge mai repede... nu? Tu stai tot pe banda a 2? Unde e respectul pentru cel din spatele tău?

          In state scrie clar: It is illegal to hold more than 5 cars behind you. Dacă ai caravana, mergi încet din orice motiv şi se adună 5 maşini în spatele tău, e obligaţia ta să te opreşti şi să-i laşi să treacă. Şi chiar mi s-a întâmplat, pe un drum de munte, să ajung în spatele unuia care avea caravana, s-a oprit omul la un popas (genul celor de pe valea oltului) şi a lăsat coloana să treacă.
  • +14 (28 voturi)    
    in sfarsit! (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:04)

    I [utilizator]

    trebuia de mult facut.
  • +33 (39 voturi)    
    O admirabila fata-morgana (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:10)

    fdaniel [utilizator]

    Politia rromaneasca nu-i in stare sa amendeze un jmecher care-si parcheaza beemveul pe "trotoar" sau pe linia de tramvai pentru ca "stie el pe cineva" ori "tu stii cine sunt io, ba?" si o sa documenteze "condusul agresiv" ... ? Cum?
    Aici trebuie inregistrari video, dovezi sustenabile, etc...

    Sunt foarte de acord cu ideea dar sunt foarte in dezacord cu ce o sa urmeze.

    O sa-l prinda pe unul cu o Dacie caruia i s-a blocat ambreiaju' si a "zvacnit" la semafor (in limita a 52 CP) dar nici un smecher cu/fara girofar in BMW

    :(((
    • -6 (12 voturi)    
      De cand o ai? (Duminică, 3 ianuarie 2016, 19:15)

      laurs [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      De cand ai Dacia aia? Ambreiajul e mai greu de reparat, sunt de acord. Succes lin.
      • +4 (4 voturi)    
        Io o am (Luni, 4 ianuarie 2016, 17:33)

        CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui laurs

        De cand m-am nascut, vrei sa o vezi? :P
    • +2 (6 voturi)    
      inregistrari (Duminică, 3 ianuarie 2016, 20:29)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      au existat multe astfel de fapt care nu puteau fi pedepsite pt nu erau incriminate in codul rutier.
      Sper sa fie pedepse cat mai aspre pt astfel de fapte.

      Orice sofer a fost martor sau victima la astfel de manifestari abjecte
    • +7 (9 voturi)    
      ai mare dreptate... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 20:35)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      si legea actuala e buna si cu toate astea cocalarii sunt tot pe linia de tramvai, vorbind la telefon si depasind coloana la semafor.

      ce mananca atata rahat, cand in intersectie sunt politisti comunitari care dau din gheare... aia de la rutiere stau cate 10 masini parcate pe autostrada bucuresti-pitesti.

      e vreun politist dimineata intre 7 si 9 in intersectie la Crangasi, la Grozavesti, la Eroilor (la taxiurile parcate pe dreapta care blocheaza prima banda)?

      politicienii sunt la fel de ca...ari ca cei din trafic care nu respecta pe nimeni...
    • -1 (15 voturi)    
      Daniele, (Duminică, 3 ianuarie 2016, 21:38)

      srah [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Care-i treaba cu Bmw-ul ?! Pe bune daca am inteles ceva din ce scrii...sa inteleg ca toti restul cu Logan, Citroen, Skoda, Seat....etc sunt sfintisori in opinia ta?!

      Asa zice vulpea la struguri...?! Ca ie nasoli astia astia cu BMW?
    • 0 (0 voturi)    
      Mor de ras :)) (Luni, 4 ianuarie 2016, 17:32)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      La partea cu dacia, in limita a 52 CP! loooool, stiu ce inseamna ca asa varza era dacia pe care am facut scoala de soferi...

      PENAL!
  • +11 (17 voturi)    
    Nu-i rau (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:14)

    Soljenitin [utilizator]

    Nu-i rau, abia astept sa vad efectele in special pe E85, pe DN1 si pe Valea Oltului.
  • -6 (34 voturi)    
    Nu mi se pare ok! (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:15)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Sunt mult prea vagi situatiile descrise, mai ales in ultima parte a articolului.
    Deja trebuie sa fii Kasparov ca sa conduci in Romania! De exemplu:
    "deplasarea succesiva, neregulamentara, de pe o banda de circulatie pe alta sau de pe un rand pe altul, alternand din stanga in dreapta, in scopul depasirii unui sir de vehicule care circula in acelasi sens" - sunt zone din tara, ca tara apropos, nu e doar Bucuresti, da, da, asa e, deci in aceste zone 80% dintre soferi sunt pensionari orbi care merg cu 35km/ora. Daca eu incerc sa merg cu 50 sau 60 sau 70 cat este legal pe respectivele tronsoane de ce sa fiu sanctionat?
    Aberatii, aberatii, aberatii, frecare de menta, timpul trece, leafa merge!
    Mai bine s-ar aplica legile care sunt si nu ne-am chinui sa le stufosim si mai rau!
    • +2 (12 voturi)    
      ;) (Duminică, 3 ianuarie 2016, 20:01)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Exact. Tipic romanesc. Daaaar... aplaudabil de catre turma, deci se va vota in cea mai imbecila, restrictiva si interpretabila forma. Doar suna bine, feng shui si creste self-esteemul la unii. Yupiiiiiiiiiiii!!!!!!
    • +4 (10 voturi)    
      Bummer (Duminică, 3 ianuarie 2016, 21:53)

      Bangalanga [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Esti cam nervos cand conduci, este?
      • -6 (12 voturi)    
        "este?" (Duminică, 3 ianuarie 2016, 22:12)

        lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui Bangalanga

        Presupunere de moralist datator cu parerea. Daca mamaligile nu ar ocupa prima banda degeaba, nu ar merge mult sub limita legala pe portiuni cu o banda, nu ar sta ca prostii dupa un tir sau nu ar conduce masini care trec ITP-ul pe sticle de rachiu, nu ar mai fi cazul de luat benzile la rand.

        Daca ar exista intai infrastructura si APOI conditii ca s-o respecte oamenii, nici atunci nu ar mai fi cazul.

        Daca ai fi dupa 10 ore de condus incontinuu prin infrastructura noastra, ti-ai da seama ce inseamna. Dar mai degraba te banuiesc in celelalte categorii enumerate.
      • +2 (6 voturi)    
        Are si dreptate (Duminică, 3 ianuarie 2016, 22:20)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Bangalanga

        am intalnit multe situatii de mers in localitate cu 35-40 km pe ora sau in afara cu 50-60 km/ora, desi nu era cazul, nicio masina in fata tembelilor, conditii excelelnte de trafic- mai rau, se face si ditamai coloana dupa acestia, cu soferi nervosi si forteaza pe unii sa depaseasca la limita.

        inteleg cand e vb de un TIR, dar vb acum de cei cu auto personale...

        fac pe desteptii !ok, daca ai timp de pierdut atunci trage naibii pe dreapta si freaca menta sau uite-te la peisaj, dar nu retine lumea care vine de la sute de km ca ai tu chef de "admirat soseaua"
        • 0 (8 voturi)    
          nu are (Duminică, 3 ianuarie 2016, 23:35)

          andrei [anonim] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          Printre altele pentru că viteza maximă admisă nu înseamnă că trebuie să mergi cu viteza respectivă. Poți merge și mai încet. Totul e să nu mergi cu mai puțin de viteza minimă. Care există și asta dar e oricum mai mică decât cea de care vă plângeți voi. Ca principiu, cel puțin.
          • +3 (9 voturi)    
            Pare simplu.. (Duminică, 3 ianuarie 2016, 23:50)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui andrei

            Când respectul de sine este zero, respectul pentru cel din față sau din spate nu poate fi mai mare. Să ții coloană în spate cu scuza ca mergi peste viteza minimă înseamnă lipsă de bun simț. Eventual unul din coloana aia se va sătura de așteptat și va intra în depășire. Așa mor cei mai mulți... Culmea e ca puțini înțeleg cât de simplu s-ar rezolva problema dacă am putea circula toți pe niște șosele normale, nu " drumuri naționale" cu o bandă pe sens care trec dintr-o localitate în alta, cu căruțe nesemnalizate și limite de viteză gândite pentru conserve pe 4 roți..
            • +2 (12 voturi)    
              lipsa de bun simt? (Luni, 4 ianuarie 2016, 2:15)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              de ce? de ce ar trebui un sofer sa mearga mai repede decat ii permite lui masina, buzunarul (creste consumul) sau cheful? ca vrei tu? cine defineste ca norma este ca toata lumea trebuie sa mearga repede doar pt ca tu si inca alti 8 berbeci veniti de la munte, unde ati fost sa beti, si va grabiti acasa ca sa prindeti meciul ? il acuzi pe ala de nesimtire ca nu se gandeste la graba ta? dar tu nu esti nesimtit cand nu te gandesti ca are si omul motivele lui de merge asa? ah, stai, am uitat, motivele tale sunt mereu mai importante decat ale altora, nu? cred ca merge adaugata la DEX descrierea asta pentru cuvantul nesimtit.
              • +1 (5 voturi)    
                prostie crasa, (Luni, 4 ianuarie 2016, 4:41)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                nu doar nesimtire. Exista si acum un articol care spune ca autovehiculele se deplaseaza pe benzi conform vitezei de deplasare, fara sa se specifice viteza. Adica soferul ala care face economie la carburant pe nervii, banii si timpul altora, incalca si legea cand considera banda de langa ax mostenire de la ma-sa si prima e libera.

                E un motiv suficient de bun pentru tine? Ca sa nu mai zic de faptul ca daca nu ar avea unii mosteniri de la parinti, nu s-ar mai depasi pe banda GOALA din dreapta. Devansa, ma rog :D
                • -1 (7 voturi)    
                  bre (Luni, 4 ianuarie 2016, 9:57)

                  gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                  e vorba de drumurile cu o singura banda in care unu merge cu 70 km /h sa zicem, nu cu 20, da? De ce e ala nesimtit? Ca nu merge cu 130? De ce ar trebui sa mearga cu 130km/h, omul are viteza legala, atat peste minima cat si sub maxima, si are si el de mers din punctul A in punctul B, fix ca si tine, numa ca el vrea sa mearga cu 70km/jh, care-i problema?
                  • +1 (1 vot)    
                    ihi (Luni, 4 ianuarie 2016, 12:18)

                    Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                    Legea cea noua si desteapta penalizeaza "depasirile" pe dreapta si de acolo si discutia. Cum dracu' s-o depasi pe dreapta in afara cazului in care banda este libera si un nesimtit este pe cea din stanga? Mergand la consum, am prins ideea.

                    Cum alternezi benzile cand drumul are o banda? Am citit articole diferite? Doh...
              • +2 (2 voturi)    
                esti .... (Luni, 4 ianuarie 2016, 8:57)

                falcoind [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                Lugoj Timișoara coloana circula cu 80-90 km/h aproximativ nimeni nu depasia, 20-30 mașini, ajung în spatele unei tâmpite cu un logan nou care mergea cu 40 km/h citi crezi ca au intrat în depășiri riscante ???
              • +1 (3 voturi)    
                o fi atat de greu de inteles? (Luni, 4 ianuarie 2016, 9:44)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                drumurile sunt pentru toata lumea. regulile de circulatie sunt gandite pentru a oferi un echilibru intre eficienta si siguranta (altfel ar putea pune limita de viteza 5km/h si scapam de accidente..). cand un sofer, din varii motive, distruge acest echilibru, o face pentru ca nu-i pasa de ceilalti participanti la trafic. o poate face atentand la siguranta tuturor, dar o poate face si reducand eficienta deplasarii tuturor. daca un sofer-melc tine in spate alti 9 pentru ca atat poate masina, buzunarul sau "cheful".. timpul pierdut de ceilalti 9 cine il plateste? de exemplu, daca intarzii 10 minute dimineata la munca, munceste el 10 minute pt mine ziua aia? dar daca suntem 9 care stateam in spatele lui (desi am fi putut merge legal si in siguranta mult mai repede)? munceste el 90 de minute in plus zilnic pentru noi? sau poate ne intorceam acasa.. ne da cineva inapoi cele 90 de minute irosite in seara aia?
    • 0 (6 voturi)    
      eh, hai ca exagerezi (Luni, 4 ianuarie 2016, 2:10)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      n-am vazut in viata mea o coloana de 5 pensionari care sa circule cu 35 km/h si cred ca ma apropii de 1 milion de km facuti la volan.
  • +6 (24 voturi)    
    hai cu civilizatia! (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:20)

    nu_am [utilizator]

    Uite ca se fac si lucruri bune in tara. Sunt satul de frustrati pe sosele!
    • +2 (8 voturi)    
      Lucruri bune ... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 23:28)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui nu_am

      ... ar fi fost autostrazile si recuperarea prejudiciilor de la borfasi nu incalcirea si mai tare a legilor!
      • 0 (0 voturi)    
        ce are (Luni, 4 ianuarie 2016, 10:34)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        una cu alta?
        care este legatura intre condamnarea (practic) a lipsei bunului simt pe sosea, cu lipsa autostrazilor? crezi cumva ca daca vom avea (si eu sper cat mai curand, nu ca in cazul Pitesti - Sibiu) autostrazi, va disparea nesimtirea pe sosele? mira-m-as.
  • +18 (22 voturi)    
    Nu e rău (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:25)

    mr_mojo [utilizator]

    Aș vrea să le văd și aplicate.
    M-am săturat eu de câți m-au depășit pe Posada prin dreapta în timp ce eram în coloană care stătea pe loc.
    Legat de zgomotul mare al mașinilor fără tobă și modificate intenționat aș include aici și motocicletele care merg supraturat prin mijlocul orașului adesea seara sau noaptea. Din cauza unui nebun câteodată nu doarme un bulevard întreg.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu e rau (Duminică, 3 ianuarie 2016, 21:47)

      Ion Vasile [anonim] i-a raspuns lui mr_mojo

      Aveti dreptate! Mai adaugati si taxiurile care ocupa locuri pe te miri unde(colturi de strada, pe banda a doua langa masinile parcate, etc) care merg intr-un mod foarte AGRESIV> De asemenea, SMECHERII care depasesc o coloana la stop, pe linia de tramvai, etv. De asemenea, cresterea vitezei in localitati, pe drumuri nationale, la 60, 70 Km la ora. Sa-mi spuna si mie politia rutiera cum sa merg sa ajung intr-zi de la Bucuresti la Cotosani, dupa regulile lor!
  • +6 (10 voturi)    
    parcare aiurea? (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:34)

    woe [anonim]

    Să facă o procedură scurtă si funcțională de sanctionare a parcării de-a-in-iurea nu le o lumina mintea cel de sus? Numai pe cei care le fac lor concurență la girofar? Ca nu mai ai loc sa circuli pe trotuar sau să te urci în autobuz de mașini parcate în stație. A se vedea sau copy paste din țările cu canalizare.
  • +7 (23 voturi)    
    ?! (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:35)

    ss [anonim]

    demararea in tromba e o prostie sa fie incriminata atat timp cat nu duce la viteza excesiva
    • -1 (9 voturi)    
      ba nu este (Luni, 4 ianuarie 2016, 2:17)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ss

      demararea in tromba este un pericol pentru ca:
      1: produce zgomot inutil (motor turat, cauciucuri care scartaie)
      2:poate produce accidente (un pieton neatent care se angajeaza pe trecere desi tocmai i s-a pus rosu sau un alt smecher care forteaza galbenu de pe partea celalta
      • 0 (2 voturi)    
        unde e pericolul? (Luni, 4 ianuarie 2016, 9:52)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        1. ce-i ala "zgomot inutil"? pentru mine poate fi zgomot inutil si respiratia ta. o interzicem? exista deja in codul rutier limite de zgomot (desi nu le aplica nimeni). sunt destule masini cu tractiune integrala care pot ajunge la 60km/h in cateva secunde fara nici un zgomot deosebit.
        2. "pieton neatent" si "alt smecher" sunt pericolul. de ce pedespesti soferul care circula corect?
  • +19 (19 voturi)    
    Cum? (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:46)

    CoralMS [utilizator]

    Cum se probează, cum se dovedește, acest comportament agresiv (și până la urmă atât de des întâlnit pe drum)? Asta ar presupune ca poliția rutieră s fie de față tocmai în cursul deplasării. Înregistrările pe camerele de bord ale participanților la trafic cred că nu se constituie neapărat probă, cel puțin atât cât orice ”șofer” cu ceafă groasă de MeLeu poate să spună că în noaptea aia când a făcut pe nebunu cu blițurile pe DN1 când rula cu 150 și îi dădea pe toți la o parte nu a fost el la volan. Și atunci pe cine amendezi și cui îi iei permisul?
  • +12 (20 voturi)    
    Nu e rau dar ... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 18:49)

    BartSimpson [utilizator]

    Cine sa dea aceste amenzi ? Militia spagara ?
  • +20 (20 voturi)    
    ca o gluma (Duminică, 3 ianuarie 2016, 19:01)

    mihai [anonim]

    adica..odata ce nu sunt respectate reglementarile in vigoare..voi veniti cu altele peste..sa ce?sa fie acolo..pe hartie...ca de respectarea lor nu se sichiseste nimeni...degeaba faceti legi daca politia rutiera doarme in boscheti la limita dintre localitati in loc sa circule preventiv sau sa stationeze in interiorul oraselor...ori avem si acum asa :
    stationarea interzisa inainte si dupa trecerea de pietoni (aici cel putin...e JALE !! in toata tara trecerile de pietoni sunt blocate ,vizibilitate zero pentru a vedea pietonii)

    stationare pe prima banda (pe avarii dom'le)
    stationarea sau oprirea unde este interzis..
    etc,etc,etc,etc,etc..
    ei..pe langa toate aceste cazuri de foarte multe ori politia trece fara macar sa priveasca la ele..
    Si totusi voi veniti cu interdictii noi...
    plus ca cateva din aceste'' noi reglementari'' exista deja intr-o forma sau alta in lege...dar ghicI ce? DEGEABA
    ASA CA ATATA TIMP NU STA NIMENI PRIN ORASE SA SUPRAVEGHEZE TRAFICUL- FACETI..CA TOT DEGEABA FACETI..
    o sa mai prinda cate un ratacit..tot un ratacit..de politist care se intoarce de la panda..
  • 0 (8 voturi)    
    parcarea pe interzis la mai putin de 500 m (Duminică, 3 ianuarie 2016, 19:04)

    rov [utilizator]

    de o parcare goalaaaa, ar trebui sanctionata cu suspendare pe 5 luni a permisului...
  • +10 (12 voturi)    
    Amintiri de vacantza (Duminică, 3 ianuarie 2016, 19:18)

    transalpinarum [utilizator]

    Am avut ocazia la sfarsitul de an sa conduc pe DN1 mergand si venind de la Bucuresti. Pe tronsoanele cu 4 benzi, deci Comarnic Bucuresti, este dezastru la capitolul agresivitate. In special cei cu SUV-uri mai sa se "urce pe mine" pe banda a doua, ei scapand din vedere ca trebuie sa ma deplasesc si eu si deci din cand in cand merg mai repede decat cei de pe banda 1. Nu, cand vine SUV-ul, tu trebuie sa de dai la o parte... deci nici nu mai mentionez cate faruri mi-am luat in ceafa... Venind de la Bucuresti nu mi-a venit sa cred ca am putut sa vad. Cam prin dreptul Snagovului, un nene se incapatzana sa mearga pe banda 2, eu eram pe 1. Din spate vin 2 bolizi, un SUV si un sedan, clar impreuna. Cel de pe banda 2 nu cedeaza, la care SUV-ul depaseste pe banda 1, se baga in fatza turismului care nu i-a ascultat ordinele si incepe celebrele frane succesive si sicane. Doamne fereste sa intrii in asa ceva. Dupa cetava sicane demareaza in tromba cei doi amici. Cum naiba sa dovedesti asa ceva fara inregistrare video? Chiar daca poti lua numatul de la masina, nu e suficient.
    • -2 (8 voturi)    
      pai (Luni, 4 ianuarie 2016, 0:39)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui transalpinarum

      mergi tu un pic pe autostrazile din afara Romaniei si apoi o sa intelegi de ce e bine si important ca,atat timp cat nu depasesti sa mergi pe banda 1(asta presupunand ca nu ai mers deja,pentru ca daca ai fi mers ai fi stiut deja) .
    • -1 (5 voturi)    
      BAI NENE... (Luni, 4 ianuarie 2016, 7:54)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Mergeai sau veneai?
      Invata sa circuli acolo unde exiosta drum expres sau autostrada: se circula pe banda 1, se depaseste pe banda a 2-a dupa care revii pe banda 1, indiferent daca ai 100 sau 130 km/h (dupa caz).
      E greu?
    • +1 (1 vot)    
      ihi (Marţi, 5 ianuarie 2016, 2:42)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Daca suv-ul a avut loc de depasire prin dreapta, inseamna ca era loc mai mult decat suficient ca cel cu mostenire banda 2 de la bunici s-o ocupe. Ce ziceai ca facea nenea ala? Se incapatana? Nuuu... isi apara mostenirea... Ah, da... si-i facea pe ceilalti nesimtiti. Cred ca scrie si pe aici, sub multiple nickuri :D
  • +5 (5 voturi)    
    smecheri (Duminică, 3 ianuarie 2016, 19:38)

    adrian [anonim]

    Astazi iesind din pasajul lujerului pe banda 2 la semaforul de la intersectia cu bdul timisoara era o piti cu un Pasat max 2010 vechime, cu luminile aprinse, pe avarii si ea fuma tacticoasa asteptand sa vina cineva sa ii ridice masina. Am pierdut 3 semafoare ca nu intelegea nimeni ce se intampla, si cand ajung sa o depasesc ma trezesc cu un baiat de baiat care imi facea semne dintr-un fiat sa ii fac loc, ma chinui sa ii fac loc si el isi parcheaza masina lui fix in botul pasatului. Nus ce s-a intamplat mai departe ideea este ca piti a plecat cu parbrizul nedezaburit fiind efectiv un pericol pe sosea. Astia sunt soferii de care ar tb sa se ocupe politia, apropos n-am vazut azi nici unul, cred ca era frig afara!
    • 0 (0 voturi)    
      stai chill (Luni, 4 ianuarie 2016, 15:27)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      La bine cunoscuta fiabilitate a Passatului eu as fi fost mai intelegator cu respectiva :)
  • +5 (7 voturi)    
    frumos, dar... (Duminică, 3 ianuarie 2016, 20:21)

    pag [utilizator]

    Mai intai cred ca ar trebui acceptate ca proba filmarile efectuate de participantii in trafic. Politia nu are cum sa fie peste tot si sa filmeze. Binenteles, cel incriminat poate contesta in instanta filmare si sa incerce sa demonstreze ca e falsa. Dar asta il va ustura la buzunar, si nu cred ca e asa usor sa faci o filmare valida "falsa". Amenzile sa fie trimise la proprietarul masinii (care sa poata declina identitatea conducatorul autovehiculului). Masinile care sunt suprinse in trafic cu astfel de amenzi neplatite, li se ridica talonul (daca nu ma insel, parca exista o asemenea prevedere, daca nu, sa se faca).
  • +8 (8 voturi)    
    greu de dovedit (Duminică, 3 ianuarie 2016, 21:34)

    Alex Valahul [anonim]

    o parte din astea par imposibil / foarte greu de dovedit. in primul rand politistul trebuie sa surprinda astea cu ochii lui. in al doilea rand nu-mi dau seama cat cantareste (doar) cuvantul organului constatator.
  • -5 (7 voturi)    
    Si politia sustine (Duminică, 3 ianuarie 2016, 21:56)

    Silviu [anonim]

    Legea e buna,norocul lor ca nu are cine sa ii prinda. Chiar astazi mi s-a intamplat sa stau ca prostu' la trecerea de pietoni, cu o tanti mai in varsta pe trecere, cand un smecher m-a ocolit pe contrasens.Tampitu' de mine, i-am ajuns din urma rabla si l-am sicanat. In constiinta mea, looserul sunt eu, in constiinta politiei ... care politie?...
  • 0 (2 voturi)    
    kretin (Duminică, 3 ianuarie 2016, 22:29)

    sofer [anonim]

    Corect, azi in Drobeta-Turnu-Severin pe la ora 13:30 in zona bazinului (ultracentral) un kretin cu un Minicupar - cred ca MH - 0? - MIO facea drifturi (cam 15 min.) Nici un politist !!! putea foarte usor ajunge pe trotuar unde populatia era inmarmurita !!! Unde e politia ???
  • +10 (10 voturi)    
    lege aberanta, inutila si neadaptata situatiei RO (Duminică, 3 ianuarie 2016, 22:57)

    lolosaurus [utilizator]

    Sunt multe situatii de acolo care sunt deja reglementate: oprirea langa intersectii, oprirea pe interzis, mersul pe trotuar, folosirea claxonului, acordarea de prioritate, prioritatea la schimbarea benzilor, depasirea, mersul pe banda 1 cand e libera, viteza nejustificat de mica, necorespundere RAR, etc.

    Si sunt reglementate mai concret, nu ca textele astea care sunt vagi, interpretabile in functie de situatie si lasa loc de multe abuzuri in aplicarea lor. Ce tot vorbesc astia? Va extaziati degeaba. Pare un proiect facut pe genunchi de hipsteri sau pensionari care n-au habar ce scrie deja in lege cum se aplica sau ce infrastructura si conditii avem in tara asta.
    • +1 (1 vot)    
      eu ma tem... (Luni, 4 ianuarie 2016, 7:34)

      nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

      eu ma tem cel mai mult de abuzurile pe care le permite textul rastalmacibil al legii, am avut probleme de mai multe ori cu acest aspect :de exemplu:
      politistul: nu ai trecut portbagajul in cartea de identitate, si nu e omologat.
      -eu: e omologat ,uite pe eticheta metalica uzina scrie ca e pentru acest model de masina.
      -politistul: dar nu e in cartea de identitate.
      -eu si daca-l dau jos imi iei talonul pentru ca masina nu corespunde cu cartea de identitate ?
      - politistul: sa mergi la RAR sa-l treaca in cartea de identitate......
  • -1 (7 voturi)    
    duceti-va si impuscati-va (Duminică, 3 ianuarie 2016, 23:05)

    sadomasochistu [anonim]

    mai, mai si in bucurestiul ala al vostru ,cam cum poti sa mergi in orele de trafic maxim decit bara in bara?si intr-o intersectie bgblocata cam cum trebuie sa demarez ca sa nu incurc circulatia(dret ca nu cu arderi de cauciuc)
    da sint de acord sa pedepsesti unul cu suv-ul care se urca pe ala din fata doar sa-i arate cit ii el de tare...,dar daca te uiti pe timpenia aia,e facuta pe genunchi de niste indivizi de 70 ani care nu mai fac fata traficului din lumea reala unde trebuie sa ajung intr-o zi la buc sa-mi rezolv problemele sa platesc impozitele la cretiniii astia ,care in loc sa -mi inlesneasca lucrul asta ,se intrec in stupizenii frustrarile vietii ,dar vor platiti(si vor si bine)...asta e paradoxul in romania,eu platesc niste indivizi sa-si cumppere pistol sa traga dupa mine...deci pina la urma cred ca eu sint idiotu
    • +1 (7 voturi)    
      bu stiu cine e idiotul, dar (Luni, 4 ianuarie 2016, 0:16)

      pag [utilizator] i-a raspuns lui sadomasochistu

      -poti sa iti platesti taxele si impozitele prin ordin bancar, nu trebuie sa te duci la bucuresti.
      -poti sa lasi masina mai la periferie si sa mergi cu metroul. Dureaza mai putin.
      -politia nu exista pentru a forta respectarea bunului simt. Ala ar trebui sa exista in fiecare.
      - intr-o intersectie blocata degeaba te infingi ca bizonul, ca tot nu ai unde sa te duci.
  • +2 (4 voturi)    
    singura masura care ar trebui luata (Luni, 4 ianuarie 2016, 2:19)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    este acceptarea drept proba a filmarilor altor participanti la trafic, asta ar duce la o multime de amenzi, permise ridicate etc
  • +1 (7 voturi)    
    Punem carul inaintea boilor (Luni, 4 ianuarie 2016, 2:25)

    arsenic [anonim]

    In primul rand faceti drumuri. In al doilea rand reparati soselele. In al treilea rand nu mai dati carnetul de sofer oricui. Nu vad in codul de lege ce se intampla cand pleci dupa 5 secunde de la semafor ca te aranjezi in oglinda sau pur si simplu ai probleme la plecarea de pe loc.

    99% din romani nu se grabesc, nu au de ce (ceea ce e un lucru trist). Va suparati cand vi se fura bani din buzunar, dar nu va suparati cand vi se fura minute din viata.

    Oameni buni, traiti in secolul vitezei. Vorbiti cu un copil de 5 ani si o sa intelegeti. Nu mai sunt timpurile cand citeai ziarul din scoarta in scoarta ca nu aveai altceva mai bun de facut. Ce se intampla in mai mult de 10 secunde e pierdere de timp. Aici includem si statul o data in plus la semafor :)
    • +1 (5 voturi)    
      aloooo! (Luni, 4 ianuarie 2016, 8:23)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui arsenic

      porneste dezaburirea - ai deja ceata in fata sin cap ! esti tot un nimeni !
  • +4 (8 voturi)    
    Ce-au sarit de fund in sus bizonii (Luni, 4 ianuarie 2016, 2:25)

    Locke Lamora [utilizator]

    Marii soferi de pe drumurile patriei, aia care sfarsesc intr-un copac de obicei sau in trei bucati pe aratura...tocmai pt ca nabar nu au ce inseamna respectul pt ceilalti si mai ales pt viata unui om.
    • -1 (5 voturi)    
      Serios? (Luni, 4 ianuarie 2016, 3:09)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Respectul tau fata de omul din spatele tau unde e? esti la fel de nesimtit si daca mergi incet, asa cum esti si daca mergi prea repede. Nu ai voie sa il amendezi pe unul daca nu il amendezi si pe celalalt. Eu sunt de acord cu legea asta atat timp cat sunt amendati amandoi. Ne-am saturat cu totii de taximetristi, cocalari - pe de o parte, de femei care cred ca li se cuvine totul (inclusiv soseaua) , batrani senili si tarani veniti la bucuresti la mall (pe de alta parte)
  • 0 (2 voturi)    
    aplicarea. (Luni, 4 ianuarie 2016, 6:13)

    toxx [utilizator]

    cand dadeau amenzi de radar pe DN1 cu acele camere speciale montate, toata lumea a sarit de fund in sus, dupa ce nu s-au mai finantat si sunt in paragina, toata lumea e fericita, pt ca o pot "ciupi" mai tare pe acolo. e legea nasoala pt ca nu se poate aplica, dar multi de aici pun pariu ca nu au protestat cand au oprit monitorizarea pe DN1. unde spaga e la putere, legile sunt degeaba. de ce nu folosesc monitorizarea video de la roviniete pt a da si amenzi in trafic ?
  • -1 (1 vot)    
    ce fac eu ? (Luni, 4 ianuarie 2016, 7:16)

    nedumeritul [utilizator]

    ce patesc eu daca parchez pe trotuar ? Pot fi sanctionat pentru ca nu puteam sa ajung acolo fara sa conduc pe trotuar ? Deci aceasta lege interzice parcarea pe orice trotuar.....Deci legea interzice sa ai masina pentru ca masinile din Bucuresti nu mai au loc doar pe strazi si in parcarile existente....
  • +1 (1 vot)    
    soferii agresivi... (Luni, 4 ianuarie 2016, 10:15)

    cal batran [anonim]

    Sa respectam legea, sa ne respectam intre noi, iar politia sa-si faca datoria cu mai mare raspundere si prezenta!
    In viata exista trei adevaruri: adevarul meu, adevarul tau si ADEVARUL.
    DORESC UN AN FARA EVENIMENTE TUTUROR ROMANILOR!
  • 0 (0 voturi)    
    nu toate propunerile merita puse in lege (Luni, 4 ianuarie 2016, 11:01)

    jescu [utilizator]

    "demararea in tromba" - cum se poate dovedi ? Si mai sunt si alte propuneri in articol care sunt greu de dovedit.

    "folosirea repetata a semnalelor luminoase sau a claxonului pentru obligarea nejustificata a conducatorului vehiculului din fata de a elibera banda de circulatie" - unii chiar merita atentionati, si in plus e limbaj universal care se foloseste in toate tarile. Pe cine deranjeaza asta ? Daca vrei te dai deoparte, daca nu stai tot pe banda aia.

    "oprirea neregulamentara a vehiculului pe prima banda blocand deplasarea vechiculelor aflate in spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea rosie a luminii semaforului" - In majoritatea cazurilor e ineficient, sa fie o banda goala la semafor pentru cei ce merg la dreapta, si pentru cei care merg inainte sa fie coada de un kilometru. Doar sa fie traficul mare spre dreapta, cand e rosu pentru inainte chiar sa se poata face dreapta usor, etc. etc., adica conditii foarte rare in ziua de azi(cel putin ar face circulatia in intersectie ineficienta).
  • 0 (0 voturi)    
    Inca (Luni, 4 ianuarie 2016, 14:44)

    xolv [utilizator]

    o caramida la baza spargerii bulei de carbon.
  • 0 (0 voturi)    
    tupeu de oltean (Luni, 4 ianuarie 2016, 22:36)

    mishu [anonim]

    am facut ieri 1000 km pe autostrada in franta, sfarsit de wekend, full pe toate 3 benzi.am mers mult pe banda 3 la limita de 140 cu avertizare pe gps si de multe ori a trebuit sa ma repliez pe banda2 pt ca veneau unii tare in special cu nr de elvetia, dar toti stateau in spate pana aveam loc sa ma repliez stiind ca asta era limita maxima.la un moment ma trezesc cu fllash, il;las sa treaca si ce sa vad?!!!! cocalar cu bmw si nr de olt. oare nu se cheama agresivitate??,


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version