Muftiul Murat Iusuf: Basescu sa nu implice Cultul Musulman intr-un conflict politic cu pretext religios

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 6 iulie 2015, 15:29 Actualitate | Esenţial

Muftiul Murat Iusuf
Foto: Agerpres
Seful Cultului Musulman din Romania, Murat Iusuf, a declarat luni, intr-o conferinta de presa, la Constanta, ca este consternat de afirmatiile fostului presedinte Traian Basescu, potrivit caruia construirea la Bucuresti a celei mai mari moschei din Europa si a unei universitati musulmane reprezinta un risc pentru securitatea nationala.

"Opinia publica se doreste a fi divizata de un conflict politic cu tendinte confesionale. S-a spus (Traian Basescu - n.r.) ca dupa construirea moscheii centrale din Bucuresti vor sosi si studia in Romania 6.000 de studenti musulmani si tara noastra va devin centru al islamului din Balcani. Eu garantez ca niciodata in tara noastra nu se va infiinta o universitate teologica musulmana si, mai mult, nu exista 6.000 de studenti teologi musulmani in Bulgaria, Bosnia si Macedonia, la un loc! (...) Fostul presedinte Basescu sa nu implice Cultul Musulman intr-un conflict politic cu pretext religios!", a subliniat muftiul Murat Iusuf, potrivit Agerpres.

Acesta considera ca declaratiile lui Basescu risca sa divizeze societatea romaneasca pe criterii confesionale, sa lanseze false subiecte de dezbatere, precum si o posibila "vanatoare de vrajitoare", fapt care este fara precedent, in opinia sefului Cultului Musulman.

"Regret sa constat ca fostul presedinte a fost dezinformat pe tema viitorului nostru lacas de cult din Bucuresti si, la randul sau, a pus in circulatie aceste informatii, dar pentru a restabili adevarul ii reamintesc ca in cadrul a doua vizite oficiale efectuate in Turcia, in 2011 si 2014, cand l-am insotit, a cazut de acord cu omologul sau sa acorde terenuri in Bucuresti pentru construirea acestei moschei si a unui cimitir musulman. Reciproc, presedintele turc si-a asumat obligatia punerii la dispozitie, la Istanbul, a terenurilor necesare construirii unei biserici crestine romanesti si a unui cimitir, pentru comunitatea romaneasca din metropola, acorduri care au si fost finalizate, acum", a declarat muftiul Murat Iusuf.

Liderul spiritual musulman si-a aratat nedumerirea si fata de interpretarea data realizarii proiectului moscheii din Bucuresti, reamintind ca, pana de curand, fostul presedinte al Romaniei se mandrea cu faptul ca a cununat in tinerete o familie de tatari dobrogeni, de confesiune musulmana.

"Fostul presedinte nu este strain de faptul ca in cei zece ani de cand conduc comunitatea musulmana din Romania am activat permanent in spiritul combaterii si propagarii extremismului confesional in randul credinciosilor nostri, ca m-am preocupat in permanenta sa pastrez caracterul tolerant, pasnic al invataturilor noastre religioase si sa cultiv armonia interconfesionala ce caracterizeaza societatea romaneasca in general si spatiul dobrogean, in particular. O moschee cu aproximativ 1.500 de locuri pentru celebrarea slujbelor la marile sarbatori religioase de peste an, adica cu un numar dublu fata de cea construita de Regele Carol I in 1910, permite indeplinirea adevarate meniri a Muftiatului Cultului Musulman din Romania, de a organiza ritualurile religioase in spatii autorizate, cu personal autorizat si scolit in institutii de educatie oficiale si nu pe stadioane sau in case de rugaciune clandestine, de catre asa-zisi imami, nerecunoscuti de noi, despre care nu se stie ce invataturi propavaduiesc. Aceasta moschee, conform traditiei islamice, dar si crestine, deopotriva, ar urma sa beneficieze de anexe precum o cantina sociala de o suta de locuri si doua sali de curs pentru predarea Coranului la cursurile scolii de duminica", a explicat imamul.

Potrivit muftiului Iusuf, proiectul ce va fi ridicat pe un teren acordat de Primaria Bucuresti, cu suprafata de circa 11.000 mp, ar avea nevoie de un buget de aproximativ trei milioane euro, banii urmand sa fie asigurati de Republica Turcia, prin intermediul Departamentului de Stat pentru Culte de la Ankara (DIYANET), institutie ce a finantat in ultimii 25 de ani majoritatea proiectelor de construire si reabilitare a lacaselor de cult musulmane din Romania.

Murat Iusuf a atras atentia, in final, asupra pericolului ce rezida din divizarea societatii pe criterii religioase.

"Eu sunt la fel de bun roman, cetatean loial tarii mele ca si fostul presedinte Basescu. Bunicul meu este erou, cazut pe campul de lupta in slujba patriei in cel de-Al Doilea Razboi Mondial si cei din familia mea au luptat in toate razboaiele pentru apararea si intregirea patriei. De asemenea, in Romania moderna se regasesc in toate structurile de decizie si putere functionari fideli statului, angajati atat in structurile Ministerului Apararii Nationale, cat si ale Ministerului de Interne, in Guvern si Parlament. Si, in acest context, nu inteleg, in acest caz, de ce trebuie ca fostul presedinte sa afirme public ca trebuie analizata in CSAT oportunitatea construirii unui edificiu religios musulman?", s-a intrebat seful Cultului Musulman din Romania.

Ideea construirii la Bucuresti a celei mai mari moschei din Europa si a unei universitati musulmane pentru 6.000 de studenti reprezinta un risc pentru securitatea nationala, a afirmat duminica fostul presedinte Traian Basescu.

"Avem un premier care sta pitit pe la Istanbul. (...) Dar a luat decizia cu moscheea, ceea ce ne face sa ne gandim ca a fost operat la cap, nu la picior. E o poveste care daca n-ar fi tragica ar fi comica. In momentul in care islamismul se extinde catre Balcani (...), prim-ministrul nostru (...) hotaraste sa aprobe constructia celei mai mari moschei din Europa, pe langa care sa functioneze o universitate pentru 6.000 de studenti. Nu exista risc mai mare de securitate nationala decat sa aduci studenti musulmani in Romania si de aici sa-i si exporti prin Europa (...) Cred ca astfel de decizii sunt cel putin nesabuite, daca nu antinationale", a spus Basescu in discursul tinut la sedinta reprezentantilor organizatiilor judetene ale PMP din regiunea Sud Muntenia, desfasurata in localitatea argeseana Budeasa.

In opinia fostului sef al statului, situatia ar trebui sa fie analizata in Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT).

"Avem o minoritate de 70.000 - 80.000 de musulmani in Romania, ii respectam, au moschei la Constanta, au moschee in Bucuresti, daca vor sa mai faca una mititica sunt bineveniti, dar sa faci cea mai mare moschee din Europa si sa creezi pe langa ea o universitate pentru 6.000 de studenti islamisti mi se pare o exagerare, care trebuie sa fie judecata de CSAT si sper ca un astfel de proiect sa nu fie aprobat de statul roman", a afirmat Traian Basescu.

Turcia va construi o moschee mare la Bucuresti, care va fi gata in termen de trei ani, a relatat recent ziarul turc Daily Sabah. In schimb, in baza unui acord semnat cu autoritatile romane, Turcia va aloca un spatiu pentru constructia unei biserici de catre Romania la Istanbul.

Construirea acestei moschei s-a aflat pe agenda presedintelui turc Recep Tayyip Erdogan, care a efectuat o vizita la Bucuresti in luna aprilie. Cele doua tari ar fi ajuns la un acord pentru a grabi planurile de ridicare a moscheii, potrivit sursei citate.

Moscheea, care va fi construita pe o suprafata de 13.000 de metri patrati, va avea o capacitate de 2.000 de persoane. Potrivit Daily Sabah, guvernul roman a aprobat concesionarea suprafetei necesare pentru ridicarea moscheii intr-unul din cartierele centrale ale Bucurestiului, pe o perioada de 49 de ani.

Conform publicatiei turce, constructia ar urma sa includa si un complex cu o librarie, o scoala de studiu al Coranului si spatii de recreere si va avea caracteristicile arhitecturii din era otomana.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
10110 vizualizari
  • -49 (65 voturi)    
    Pt ca ex-presedintele (Luni, 6 iulie 2015, 15:48)

    KostasP [utilizator]

    A inceput sa fie ipocrit, de aceea.
    • +23 (29 voturi)    
      amice...esti idiot! (Luni, 6 iulie 2015, 18:12)

      dynno [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Tu gandesti vreun pic? Nu vezi cine sunt principalii responsabili ai atacurilor teroriste?
      • -16 (28 voturi)    
        "amice" (Luni, 6 iulie 2015, 18:24)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui dynno

        Tu ai citit tot articolul? Basescu a incheiat acest acord in ultimele sale 2 vizite in Turcia, unde a fost insotit chiar de acest muftiu. De aceea spun ca este ipocrit. Acum intelegi? Dar ca tot romanul "destept" tu citesti titlul si primul paragraf din articol si apoi tragi concluzii naroade.
        • +10 (12 voturi)    
          Nu te-ai prins, este? (Luni, 6 iulie 2015, 21:38)

          Gabu [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          Turcu' a mărit miza. Una a fost înțelegerea, alta vor ei sa facă acum. Base a zis OK pt. o moschee, ei vor sa facă cea mai mare moschee. Basca ceva "baze de antrenament" pe lângă... In alta ordine de idei, tu vrei sa faci Catedrala neamului, ditamai biserica, vin si ei cu ditamai moscheea. Astea-s fineturi, înțelegi, chestii de subconștient... Eu le-as fi cerut ca mai întâi sa-si ceara scuze pentru genocidul romanesc, secole de tributuri umane si războaie.
        • +7 (7 voturi)    
          Un cimtir sau o facultate? (Luni, 6 iulie 2015, 21:39)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          Ia pune tu mana si citeste!
          • -8 (10 voturi)    
            Raspuns (Luni, 6 iulie 2015, 22:56)

            KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            "...oficiale efectuate in Turcia, in 2011 si 2014, cand l-am insotit, a cazut de acord cu omologul sau sa acorde terenuri in Bucuresti pentru construirea acestei moschei si a unui cimitir musulman..."

            Pune mana si invata sa citesti.
            • +5 (7 voturi)    
              Deci un cimitir si-o moschee, da? (Marţi, 7 iulie 2015, 9:05)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

              Nu "cea mai mare moschee" si nicio universitate.

              Daca nu-ti ajunge cititiul... ia si niste notite, bine?
        • +9 (11 voturi)    
          tara arde si...latrina 3 se piaptana! (Luni, 6 iulie 2015, 22:01)

          dynno [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          Da.... mare dreptate ai musiu'! Pontachino autorizeaza o alta mare tampenie cu care sa ramana in istorie si bineinteles ca fanul latrina 3 latra ca Basescu e ipocrit. Facem figuri de stil sau ne uitam la cauza - efect? Nu ar fi avut de ce sa fie "ipocrit" daca nu aproba copy-paste prostia asta.
        • -3 (5 voturi)    
          atunci, base avea nevoie de voturi (Marţi, 7 iulie 2015, 11:18)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

          acum are nevoie sa l observe si pe el cineva.
          nu cere o judecata clara de la basisti. ei sunt mercenari de 50 de bani si nu au opinii personale vizibile.
  • +35 (43 voturi)    
    Fantezii musulmane... (Luni, 6 iulie 2015, 15:50)

    purplehaze [utilizator]

    Cunostintele matematice ale domnului Muuuurat Iusuf sunt destul de modeste atata timp ridica la rang de "diviziune a societatii" afirmatia pertinenta a fostului presedinte, din simplul motiv prin care ....60.000 de musulmani locuitori, in general, ai Dobrogei, nu pot fi considerati o ..."diviziune" societatii noastre.
    Cea mai mare moschee din Europa, 6.000 studenti straini si alte elucubratii debitate de meniscul premierului nostru prin Turcia SPER ca vor avea nevoie si de alte aprobari (vezi CSAT)
    • +7 (11 voturi)    
      60 000 de musulmani (Luni, 6 iulie 2015, 19:04)

      ribi [anonim] i-a raspuns lui purplehaze

      reprezinta o comunitate relgioasa extrem de puternica, pentru ca ei sunt 100% practicanti. Din 60 000 de crestini recenzati, poate 20-30% sunt practicanti. Si asta in Romania. In vest probabil 1-2%.
      Deci, de multe ori, un grup relativ restrans de musulmani devin practic religia dominanta in tarile vestice in care merg.
  • +34 (44 voturi)    
    Terorismul religios este o realitate! (Luni, 6 iulie 2015, 15:51)

    pedepsitorul [utilizator]

    Pana azi, nu stiam nimic de existent matale, dar cum a aparut ciolanul de ros, cum a aparut si incisivii!

    Musulmanii au visat mereu sa stapaneasca Europa, uite cum cu pasi mici, ne apropiem de autodistrugere!
    • +31 (39 voturi)    
      Muftiu (Luni, 6 iulie 2015, 16:47)

      smc [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Bai muftiu, ce faci tu acum este o sfidare a poporului roman, care nu e musulman, da?

      Stim toti ca sunt cativa musulmani, nascuti in Romania, ok, n-are nimeni nimic cu ei, pana acum. Dar, cu ocazia asta, poate incepem sa avem, din cauza ta!

      Vi se pare ca asta lipseste in Romania, moschee gigant?

      Ce vii cu amenintari de astea, ca "ne faceti moschee ca de nu, vin imami jihadisti". Pai sa nu vina nimic, bine? Nu vrem alti musulmani nou veniti in Romania.

      Ia du-te tu si convinge-i sa fie pacifisti la ei acasa, ca le-ar fi mult mai de folos. Dar se pare ca nu le place, in Coran sunt alte instructiuni, am mai aflat si noi.
      • -5 (5 voturi)    
        Luati aminte (Marţi, 7 iulie 2015, 10:49)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui smc

        Ascultati va rog cu glasul unui adevarat crestin, glas care intruchipeaza chintesenta iubirii aproapelui asa cum a predicat si Jebus !

        Nu sunteti pupatori de moaste, plecati din Romanistan, ati inteles !

        Lasatii pe crestini sa sfideze in continuare cu balega aia aburinda in valoare de 200 de milioane de euro platita de la bugetul de stat numita Catedrala Prostimii Neamului !
  • +45 (55 voturi)    
    De ce? (Luni, 6 iulie 2015, 15:52)

    consternat nu constipat [anonim]

    De ce sa se construiasca in Romania asa ceva? Ca doar nu sint atit de multi musulmani in Romania, ahh universitate ca sa vina si mai multi? Nu multumesc! De ce le trebuie universitate? Cele romanesti nu sint bune? Daca nu, atunci sa plece in alta parte, poate ca sint putin rasist sau xenofob, insa avem destui tigani de-ai nostrii
    • +16 (18 voturi)    
      Popimea sta cu limba in gura? (Luni, 6 iulie 2015, 17:51)

      XtrO [utilizator] i-a raspuns lui consternat nu constipat

      Si apropos: Biserica Ortodoxa cu al sau IPS, la fel Biserica Catolica, tac mâlc? Isi dreg glasul si vocifereaza doar cand e vorba de drepturi si privilegii? Unde sunt vocalistii aia invesmantati in negru ce se perinda pe la televiziuni cand e vorba ca popimea sa mai ciupeasca una-alta, sa isi impuna vointa in cadrul societatii crestine romanesti? Mai popilor: Romania e o tara eminamente crestina, indiferent de ramura si voi stati cu limba in gura cand navalesc barbosii aia cu turbane, pusi pe luat gatul crestinilor, sub obladuirea celui mai toxic, mincinos, las, evadat la Stambul si duplicitar PM pe care l-a avut vreodata Romania? Ah, uitasem, dar acela tocmai ce v-a dat cateva miliarde, sa le popiti asa cum stiti voi, asa ca tacerea voastra mizerabila e explicabila. Prin gestul asta nu faceti decat sa dovediti inca o data imensa distanta dintre ceea ce inseamna credinta si crestinismul adevarat si intersele de grup infractional ale popimii actuale.
      • +14 (16 voturi)    
        exact (Luni, 6 iulie 2015, 18:48)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui XtrO

        Ai dreptate. Unde e prea sfintitul ala care tuna si fulgera in Campania electorala impotriva neortodoxului Iohannis? Ce se mai vaita el atunci! Acum, nimic, nimicuta!
      • +3 (7 voturi)    
        biserica sunt credinciosii (Luni, 6 iulie 2015, 19:00)

        radu [anonim] i-a raspuns lui XtrO

        nu un prelat pus acolo mai mult administrativ decat religios, care are o agenda de indeplinit, mai mult sau mai putin asemanatoare cu cea a bisericii catolice, sau chiar dictata de catre aceasta.

        Asa ca, nu m-as astepta la reactie din partea structurilor superioare ale BOR. Crestinii de rand, care formeaza Biserica, impreuna cu alti preoti de rang inferior, la ei ma astept sa ia atitudine, si nu ma indoiesc ca o vor lua.
        • +2 (4 voturi)    
          @radu (Luni, 6 iulie 2015, 20:12)

          XtrO [utilizator] i-a raspuns lui radu

          Intr-o lume ideala, asa ar fi: biserica ar trebui sa fie perceputa ca fiind crediciosii acelei confesiuni si nu institutia birocratica cu pretentia de stapan absolut peste masa amorfa a unor bieti pupatori de moaste si taratori pe coate si genunchi, dintre care multi, habar nu au despre invataturile Bibliei ci sunt tinuti doar ca masa de manevra care sa indeplineasca visele de preamarire (mai ales lumeasca) a inaltelor fete bisericesti: constructii megalomanice, paduri, posesiuni de toate felurile, limuzine de ultima generatie, hoteluri, chiar si castel. Asta in conditiile in care sistemul de sanatate si educatie, cultura, etc. sunt la pamant. Preotii ar trebui sa fie doar indrumatorii spirituali ai acestei biserici a creinciosilor si nicidecum ceea ce sunt in fapt, un fel de vatafi atotputernici ai vistieriei institutiei numita BOR. Institutie care nu plateste taxe, impozite, doar aduna, putere politica si sociala si mai ales, averi cat mai mari si mai multe.
          Ar fi prea multe de spus despre acest subiect, insa revenind la subiectul in discutie, momentan astept cu nerabdare sa vad o pozitie ferma a bisericilor crestine (preoti si credinciosi deopotriva) privind pericolul navalirii musulmane, intr-o tara care nu are nicio legatura cu aceasta credinta si ai sai adepti (exceptie facand mica comunitate dobrogeana, care acum pare sa ridice pretentii si ea).
          Chiar vrem sa ajungem in situatia Frantei, Spaniei, etc., cand totul scapa de sub control? Macar ei au o explicatie istorica privind existenta mululmanilor in tarile lor, dar noi, ce treaba avem cu asta?
      • +6 (8 voturi)    
        peșcheș... (Luni, 6 iulie 2015, 20:16)

        timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui XtrO

        Sfințiile lor au primit deja peșcheșul și acum tac mâlc.
        • +6 (8 voturi)    
          Peșcheș (daca tot e sa vorbim turceste) (Luni, 6 iulie 2015, 21:17)

          XtrO [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

          L-au primit, cu varf si indesat, cum ziceam si mai sus. Uite ce scria presa de la acea vreme: "Guvernul a alocat încă 14 milioane de lei pentru biserici" , Inca! (http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Guvern+aloca+bani+manastiri+catedrale+biserici). Adica, alti 3.35 milioane EUR, bani neimpozabili. Asta in conditiile in care nu existau resurse pentru crestrerea alocatiilor pentru copii (2014), pentru sanatate, cultura, invatamant, etc. Si e doar un exemplu din multe altele.
  • +30 (36 voturi)    
    etete! (Luni, 6 iulie 2015, 15:58)

    Fane [anonim]

    nici nu puneam prima caramida si muftiulache umflam orzul la el. va inchipuiti, inconstientilor, ce trompeta o sa aiba figura asta de kimjongun dobrogean cand e totul facut, nu?
    • +20 (26 voturi)    
      Chiar ca seamana (Luni, 6 iulie 2015, 16:33)

      helas [anonim] i-a raspuns lui Fane

      hehehe, chiar ca seamana cu Kim Jong-un cu boneta pe cap.
  • +36 (42 voturi)    
    hai muftiu, lasa-ne (Luni, 6 iulie 2015, 16:01)

    tibi [anonim]

    Vedeti-va de rugaciunile catre alahul vostru, ca in Romania nu v-a interzis nimeni sa purtati val pe fata sau turban pe cap.
    Pentru ce va trebuiesc atunci atatea hectare daca nu sunteti decat cativa, asa cum predici matale?
    Oare Erdogan ne-ar oferi si noua un teren si o autorizatie de constructie in mijlocul Istanbului pt o manastire crestina? Ca doar nu suntem multi crestini in Turcia.
  • +25 (29 voturi)    
    guit ! (Luni, 6 iulie 2015, 16:06)

    dana eugenia [anonim]

    musulmanii nu e rai, rai e dusmanii boborului care se impotrivesc adunarii de musulmani pe teritoriul romaniei ! guit !
  • +37 (41 voturi)    
    Am avut mereu convingerea ... (Luni, 6 iulie 2015, 16:07)

    Marse [anonim]

    ... ca musulmanii nascuti in RO sunt bine itnegrati in societate; totusi, ma cam ia cu frisoane cand aud ca se construieste aici cea mai mare moschee din Europa (care numai de moschei mari nu duce lipsa), bashca o scoala islamica. CHiar ne-o cautam cu lumanarea ? DOar atentate n-avem - in rest ...

    Ponta, tu le-ai dat aprobare, asa-i ?
    te mai intorci ? sau esti Mihnea Turcitu' reloaded ?
  • +36 (40 voturi)    
    Consternat!!!!! (Luni, 6 iulie 2015, 16:08)

    FLORIO [utilizator]

    Dar cand ati luat cea mai mare biserica si ati transformat-o in moscheie de aia dea voastra n-ati mai fost consternati!!!
    Treaba e ca voi nu vreti sa va integrati ci vreti sa ne integrati pe noi...Nu am crezut ca voi spune asta vreodata dar dupa ce am cunoscut mai multi turci mi-a trecut repede. Voi credeti ca sunteti ceva mai deosebiti dar de fapt sunteti jumate maimutze dusmanoase, un fel de albanezi.
    • -3 (3 voturi)    
      Cati mai exact? (Marţi, 7 iulie 2015, 11:52)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui FLORIO

      Cam cati turci ai cunoscut ca sa faci aceste generalizari? Si eu am cunoscut cativa, dar nu pot face aceste generalizari. Apropo, de tigani oare ce parere ai!!!!?
      • +1 (1 vot)    
        Mai mult de o suta (Marţi, 7 iulie 2015, 15:55)

        FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

        Au si oameni foarte buni intre ei dar cand incep cu religia lor ca e mai buna pt mine au murit. Turcii tineri sunt curve adevarate. Mergi in Occident in fata la un puf si ai sa vezi ce oameni sunt. Tu daca ii subapreciezi e treaba ta.
  • +19 (25 voturi)    
    nu reprezinta... (Luni, 6 iulie 2015, 16:09)

    liviu_ [utilizator]

    pentru ca musulmanii sunt recunoscuti ca o natie deschisa la minte , toleranta si care cand i se dau prea multe drepturi nu incearca sa subjuge natia care facea aceasta greseala...
    chiar afirmatia lui muftiul asta dovedeste cat de deschisi si toleranti sunt...

    PS: unde i bucuresti?! nu dealta dar voi incerca pe cat posibil sa ocolesc acea zona
  • +19 (23 voturi)    
    In stepe (Luni, 6 iulie 2015, 16:15)

    Robert M [utilizator]

    Daca vor sa isi impuna cultura si religia au tot dreptul de a se intoarce in stepe.
    Tupeul musafirilor a atins cote de neimaginat, acestia se comporta ca niste stapani legitimi.
    Europenii inca nu spun nimic dar in curand rabdarea lor va atinge limita.
  • +25 (29 voturi)    
    comentariu (Luni, 6 iulie 2015, 16:27)

    traiang [utilizator]

    Nimeni nu este xenofob,avem destula toleranta religioasa si chiar mai mult dar a ridica cea mai mare moschee din Europa cu universitatea islamica in o tara care are o comunitate mica de musulmani o consider o sfidare si total nepotrivita Intr-o comunitate majoritar musulmana nimeni nu are nimic impotriva Pe de alta parte muftiul si tot staful lor au facut totul pentru musulmanii in dificultate financiara pentru copii lor pentru pregatirea la scoala normala sau sa-i sustina la studii universitare ? Deci este clar ca intentiile sunt evident agresive de raspandire a islamismului si sa lasam eroismele din trecut sau alte trucuri !!!!Sute de ani s-au luptat romanii cu jertfe nenumarate si au fost o pavaza pentru Europa si acum tam nesam neica nimeni fara nici cel mai mic bun simt fata de aceste jertfe face cadou terenul A fost consultata comunitatea romaneasca in vreun fel pentru aceste actiuni ?!!!!
    • -3 (3 voturi)    
      Exact comentariul... (Marţi, 7 iulie 2015, 12:10)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui traiang

      ...tau inseamna xenofobie si intoleranta. In alta ordine de idei, ai impresia ca religia ortodoxa si catolica nu are intentii "agresive" de raspandire a crestinismului? Sunt dovezi in istorie si in prezent. Exista comunitati crestine si intre musulmani.
  • +35 (39 voturi)    
    Guvern de iresponsabili! (Luni, 6 iulie 2015, 16:31)

    marki [utilizator]

    Nu sunt fan al fostului președinte, dar recunosc de câte ori pune apăsat punctul pe „i”.
    Asta e. Am rezolvat cu toate, avem tot ce ne trebuie, numai o moschee uriașă și universitatea musulmană ne mai lipseau în buricul capitalei!
    Să sperăm că nu le va merge...
  • +18 (22 voturi)    
    Doar pt. atat ? (Luni, 6 iulie 2015, 16:51)

    Adi [anonim]

    Domnii muftii, in general, cred ca ar trebui sa se simta ofebsati si sa iasa cu declaratii de cate ori se intampla vreun atentat prin lume datorita musulmanilor extremisti si sa strige tare din turnul lor (minaret, parca) ca religia lor nu aproba asa ceva. Nu am auzit pana acum condamnari din partea lor. Tacerea e de aur, dar uneori e si aprobare tacita...
  • -22 (26 voturi)    
    La urma urmei, ce atata tam-tam?! (Luni, 6 iulie 2015, 16:55)

    Metec [utilizator]

    Se face o mare moschee in Bucuresti! Si? Cultul musulman e ocrotit in mod egal de lege cu cel crestin-ortodox, intr-un stat "neutru dpdv confesional" ca al nostru. Se incalca legea? Nu. Si atunci?!
    E foarte frumos ca suntem toleranti din punct de vedere religios. Spre deosebire de statele laice, precum cel francez, al nostru nu oprima manifestarile religioase sau cutumele diverselor popoare conlocuitoare. De exemplu, nu as vedea Parlamentul Romaniei interzicand burqa sau constructia de moschei, precum se intampla in Franta sau Belgia. Si, atentie, acolo intoleranta se manifesta nu in numele crestinismului, demult lichidat de rationalism, ci in numele laicizarii si "europenismului"!
    • +13 (13 voturi)    
      Adica cum toleranti? (Luni, 6 iulie 2015, 17:21)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Metec

      Personal nu am nici o problema cu musulmanii bastinasi. Cu exceptiile inerente legate de infractori penali pentru care aparteneta religioasa e totusi ireleventa, nu au creat probleme, au fost loiali statului roman, nu au aderat la extremism. Daca ar fi de facut ceva pentru ei ar fi o sectie de teologie islamica la Universitatea din Constanta, ca sa fie pregatiti imamii musulmanilor de cetatenie romana in Romania. De aici pana la o moscheie mamut in Bucuresti e cale lunga. In Bucuresti exista o moschee si pentru eventuualii musulmani autohtoni domiciliati in Bucuresti e suficient. Li se rspecta drepturile, au lacas de cult, nu ii discrimineaza nimeni. Pentru musullmanii care nu sunt autohtoni, sa folosesaca aceasta moscheie sau daca nu le place sa plece acasa. Iar scoala coranica in Bucuresti chiar nu isi are sensul. Vrem sa cream un cuib de terorristi in inima Romanei, nu avem destule probleme? NAici neu e vorba de discriminare ci de siguranta nationala. Nici un musulman din Dobrogea nu cred ca are pretentie la Moschee in Bucuresti, care lui, dobrogean, nu ii foloseste la nimic.
    • +13 (13 voturi)    
      Meninscul (Luni, 6 iulie 2015, 17:45)

      burebista [anonim] i-a raspuns lui Metec

      Mai pontalaule cu ce drept ai aprobat tu asa ceva ,cine te crezi tu MA .dai bani de 400milioane euro la alti dar tu crezi ca esti pe mosia lui mata .Jos cu tine tradator de neam si tara la puscarie cu tine .tu nu esti roman ESTI UN MARE MINCINOS .DEMISIA .
    • +2 (4 voturi)    
      , stii cate culte sunt legal recunoscute (Luni, 6 iulie 2015, 18:35)

      LEC [anonim] i-a raspuns lui Metec

      in Romania ?
      Multe de tot ; asta reflecta intr-un anumit plan si fracturarea societatii; ne place sau nu , religia este un factor motric deosebit pentru individ si pentru societate in general; In America , daca nu apartii de un church , practic esti nimeni.
      NUmai ca in Romania , religia Ortodoxa este
      atat de puternica , cel putin in statistici , incat celelalte culte sunt in total , probabil in zona de 10-12 %
      De aceea , cultul musulman , ar trebui , sa stea pe picioarele sale , nu pe cele ce vor sa li le
      dea turcii !
    • +8 (8 voturi)    
      Ia incearca tu sa pornesti (Luni, 6 iulie 2015, 18:40)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      constructia unei biserici crestine la Istambul, sa vezi ce patesti.
      Si intreaba tu pe grecii si crestinii din Istambul cum sunt tratati acolo...
      Desigur, daca nu esti cumva musulman. Atunci totul ti se pare ok, stiu.
  • -14 (16 voturi)    
    intelegerea (Luni, 6 iulie 2015, 17:04)

    freejack [utilizator]

    pentru terenuri si constructii la Bucuresti si Istanbul a fost stabilita de presedintele Basescu. acum el critica. cum poti sa comentezi asa ceva?
    • +12 (12 voturi)    
      eroare (Luni, 6 iulie 2015, 18:16)

      traiang [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      Sunteti in eroare Nastase a fost nas la nunta fiicei lui Erdogan si de aici si pretenia lui Ponta Are destule bube Basescu dar aici nu se potriveste !!!!
  • +6 (6 voturi)    
    Ce au facut spaniolii (Luni, 6 iulie 2015, 17:19)

    emil [anonim]

    O varianta http://islamversuseurope.blogspot.ro/2013/10/burying-pig-heads-to-stop-mosques.html
  • +9 (11 voturi)    
    moschea cea mare ! (Luni, 6 iulie 2015, 18:27)

    LEC [anonim]

    Domnule Muftiu,

    Banuiesc ca s-a facut un studiu de fezabilitate, din care , sa rezulte oportunitatea acestei constructii.
    Nu punem la indoiala faptul ca unii musulmani merg la moschee , din cand in cand !
    De aici , pana la a face cea mai mare moschee din Europa , e cale lunga.
    De ce nu faceti mai multe moschei mai mici , localizate in zonele cu densitate mare de adepti.
    De ce va lasati invinsi de trufie . Allah , in marea lui bunatate si intelepciune , va invata sa su va lasati prada trufiei !
    Cea mai mare !...
    Pe urma , daca investitia este facuta de statul turc , , poate ar fi corect sa restituie ei Sfanta Sofia , locas crestin ocupata odata cu caderea Constantinopolului..
    Pe urma , sa mai adaugi pe aproape si o universitate islamica pt 6000 de studenti musulmani , suna cam neplacut pentru mine, cel putin.

    De ce nu preluati in time-sharing spatii in numeroasele biserici ortodoxe , care , vedeti ca , nu sunt prea aglomerate ?

    Sper ca , acest proiect , sa fie anulat
  • +9 (9 voturi)    
    Reactia d-lui muftiu, (Luni, 6 iulie 2015, 18:42)

    midufi [utilizator]

    declaratiile dumnealui m-au facut sa-i dau dreptate fostului presedinte T.B., si sa-i dau dreptate.
    Mai bine taceai, d-le muftiu !
    Si... inca nu vad nicio opinie a BOR ? De ce nu ma mir?
  • +8 (8 voturi)    
    cea mai mare din Europa (Luni, 6 iulie 2015, 20:38)

    timp tamp [utilizator]

    Bine bre muftiule moftangiu, de ce nu face erdoganul vostru CEA MAI MARE moschee în Franța, în Germania, în Spania unde sunt de sute de ori mai mulți musulmani decât la noi.
    Băsescu o fi fost de acord să vă construiți lăcașe omenești, de 2_3 sute de locuri ca și bisericile noastre nu una de peste un hectar care să ia fața Catedralei Neamului.
    Mi se pare o cotropire nu prin sabie ca acum 500 de ani ci prin invazie subtilă(omuleți verzi).
    Și nu uitați aveți deja licee în vreo 10 orașe din țară, o universitate în București, se numește Lumina!
  • +8 (8 voturi)    
    Nu-i de gluma (Luni, 6 iulie 2015, 20:44)

    baibars [anonim]

    Fratilor treaba devina grava. Trebuie facut urgent ceva pentru ca banditii astia nu au nici un Dumnezeu. Sunt pe cale de a face atata rau ca nimeni nu va mai reusi sa repare in veci. Chiar nu vede nimeni ce se intampla sa puna mana pe frau si bici? Bietul cetatean postac ce sa faca si el: vede, scrie, se racoreste si cam atata Sunt altii insa cu telecomanda in mana ; chiar nu se poata sa-i dea pe MUTE pe derbedeii astia?
  • -8 (12 voturi)    
    E CLAR: PROPSTIA NU DOARE ! (Luni, 6 iulie 2015, 21:18)

    PostolacheNicolae [anonim]

    Cei vreo douzeci de postaaci de mai sus, romani verzi declarati si vasnici aparatori ai puritatii rasiale si religioase a romanilor si Romaniei, care in alte numeroase ocazii i-au "tavalit&terfelit" pe toti ierarhii din BOR si i-au "raspopit" pe toti preotii din parohii, acum, brusc-instantaneu-de-odata, au sarit(crestineste!) la beregata minoritarilor(sunt mai multe etnii) musulmani din RO ! Iar" cutra" de Basescu, stiind foarte bine cum gandeste si cum reactioneaza "populimea"(citat din zicerile unui "clasic" in viata!), a aruncat "bolovanul" in "balta prostiei" si toti "inteleptii" s-au bulucit sa-l scoata! Vreau sa stiti bravii mei concetateni ca nu avem nici o sansa sa-i intrecem pe rusi, fie si pentru ca in Rusia pravoslavnica&ortodoxa a fost construita una din cele mai mari moschei din Europa! Constructia la acesta moschee a inceput in 1910, cand populatia musulmana din Sankt Petersburg (Petrograd, Leningrad, orasul fondat de tarul Petru I cel Mare) avea 8000 de persoane.
    A fost deschisa in 1913, moment in care era cea mai mare moschee din Europa, minaretele sale avand o inaltime de 49 de metri, putand primi pana la 5000 de credinciosi! Astazi, cea mai mare moschee din Europa se afla la Roma, unde se afla si Vaticanul(Statul papal), centrul religios al biserici crestine catolice ce reuneste 1,1 miliarde de credinciosi din toata lumea! Moscheea Bait al Futuh din Regatul Unit este cea mai mare moschee din vestul Europei. Moscheea Bait an Nur din Canada este cea mai mare moschee din America de Nord !
    • +1 (5 voturi)    
      moscheea pontistoputinista, (Marţi, 7 iulie 2015, 3:42)

      silviana [anonim] i-a raspuns lui PostolacheNicolae

      muftiul consternat,apartin prezentului,inclusiv terorismul islamic de care se face vinovata semiluna,atit in europa,cit si la ea in..balta,postac vested,prosternat in fata trecutului,poate iti indrepti irisul..propstiei spre actiunile isis'ului cit mai ai cap si nu te doare..spatele minoritatilor dorsale de prin '910,13.
      • -1 (1 vot)    
        REITEREZ: PROSTIA NU DOARE! (Marţi, 7 iulie 2015, 13:37)

        PostolacheNicolae [anonim] i-a raspuns lui silviana

        Daca rusii, italienii, francezii, spaniolii, britanicii , canadienii si americanii(ca si multe alte state&popoare crestine) au permis si permit construirea de moschei pe teritoriul lor, facand o clara distinctie intre religia musulmana si grupurile teroriste, care clameaza ca desfasoara un asa-zis razboi sfant si noi romanii apartinatori si marturisitori ai crestinismului ortodox putem, respectand invataturile religiei noastre, sa respectam credinta si dorinta concetatenilor nostri musulmani de as construi o "catedrala" a cultului si credintei lor! Cat despre ISIS si celelalte grupari criminale, care pretind ca poarta un "razboi sfant"(Jihad) in numele islamului. iti dugeres, draga "silviana", sa te informezi mai mult si sa afli ca in randurile acestor bande de asasini fara nici un Dumnezeu s-au inrolat tot felul de dezaxati crestini, care isi satisfac instintele sadice si criminale, ucigand de-a valma, fara nici o deosebire, crestini si musulmani, doar ca sa se "distreze"! Cum iti prtmiti sa-i compari pe concetatenii nostri de religie musulmana, care traiesc in Romania de sute de ani, cu acesti mercenari asasini fara Dumnezeu si tara?! Crezi ca a nega si interzice drepturile si libertatile(inclusiv religioase) ale cetatenilor romani de religie musulmana te face o mai buna romanca crestina ortodoxa?! Ca nu citesti, nu cunosti, nu sti si nu ai ai cultura, mai treaca-mearga, dar nimic nu te indreptateste sa ai o atitudine fundamentalista si talibana fata cetatenii acestei tari! Negarea si interzicerea unor drepturi cetatenesti(inclusiv cele religioase), prevazute si garantate de Constitutia Romaniei, sunt pedepsite prin lege! Ai grija ce spui si cum te porti!
    • 0 (2 voturi)    
      O reactie naturala (Marţi, 7 iulie 2015, 9:51)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui PostolacheNicolae

      Ura fata de cei diferiti este o reactie fireasca a mamiferelor. In cele din urma, nu suntem decat niste mamifere evoluate. Asadar, ceea ce percepem drept diferit ne inspaimanta, iar daca mai vine si un politician abil sa puna paie pe foc, aceasta reactie ostila poate ajunge la excese inimaginabile (a se vedea pogromurile, Holocaustul, Gulagul, genocidurile).
      Iata, acum, o tema strict religioasa (inaltarea unei moschei) devine o arma politica pentru rasturnarea Guvernului. Nu ca rasturnarea respectiva n-ar fi de dorit, avand in vedere ineficienta si habarnismul acestuia, insa ce vina au bietii musulmani?! Dar majoritatea acestor postaci ignora intentionat spusele muftiului, care "dezbraca Imparatul": anume ca tocmai Basescu a convenit cu Erdogan schimbul de terenuri! Atunci, ce mai kikirez galceava, vorba rusului?!
      • +1 (1 vot)    
        cum a aprobat (Marţi, 7 iulie 2015, 11:20)

        vezi [utilizator] i-a raspuns lui Metec

        construirea celei mai mari moschei din Europa cel mai mare crestin ortodox ?
        In campania electorala se dadea cu fundul de pamant cat este el de credincios si pupa toate icoanele pe la manastiri.
        Prea frumoasa si cuvioasa lui sotie aparea pe pliante cu Arsenie Boca.
        Si acum, hodoroc-tronc, cea mai mare moscheie...
        Comunitarii nostrii musulmani sa faca bine si sa-si stapaneasca confratii in credinta, sa nu mai omoare oameni peste tot in lume.
        La ce reactie se asteapta ei in conditiile in care niste musulmani pun bombe, taie capete si creaza panica in randul cetatenilor lumii ?!
        Rezolvati-va problema si cand ajungeti sa acceptati si alte religii, alte puncte de vedere, sunteti bine veniti, oriunde in lume.
        • -1 (1 vot)    
          Baiete, ia un pahar cu apa... (Marţi, 7 iulie 2015, 11:45)

          Metec [utilizator] i-a raspuns lui vezi

          Nu stiu daca ai observat, dar moscheile sunt tinte predilecte ale teroristilor pretinsi islamici. Ultima deflagratie a omorat peste 200 de oameni in Kuweit, in timpul unei slujbe coranice. Asta, in timp ce in Franta era isterie nationala din cauza unui mort si trei raniti...
          Sunt mai ortodox decat tine, insa ortodoxia nu presupune nici ignoranta, nici obraznicie. Mai exact, presupune fix contrariul!
          • 0 (0 voturi)    
            nu religia e problema (Marţi, 7 iulie 2015, 16:05)

            vasile m [anonim] i-a raspuns lui Metec

            problema este ce ii invata pe oameni religia lor.
            Realitatea cruda este asta:
            "Marea Britanie organizeaza marti ceremonii pentru comemorarea a zece ani de la atacurile teroriste din Londra, de la 7 iulie 2005, soldate cu moartea a 52 de persoane, intre care si o romanca, si ranirea a peste 700 de oameni."
            Sa-ti mai aduc aminte de oamenii omorati pe plaje in Tunisia, de miile de oameni decapitati sau omorati in cele mai oribile moduri ?!
            Comunitatea musulmana sa faca bine si sa-si faca curatenie in ograda. Cand vor da dovada de toleranta si educatie, sunt bine veniti oriunde.
      • -1 (1 vot)    
        Ai dreptate in totalitate. (Marţi, 7 iulie 2015, 12:22)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui Metec

        Ma intreb cat se mai plateste acum postacul, ca sunt tare multi pe aici.
    • 0 (0 voturi)    
      pontolache,esti defect, (Marţi, 7 iulie 2015, 20:07)

      silviana [anonim] i-a raspuns lui PostolacheNicolae

      luati'va voi moscheea aurita de pe cea mai mare..catedrala a poporul Evreu si eliberati terenul pe care jucati fotbal in semn de..respect ;adica,imi..prmit sa'ti sugerez o internare la..glumeti in locul unei alte reiterari aberante,insanatosire urgenta,..mai draga metec.
  • -3 (5 voturi)    
    Cultul e dupa Bosfor (Marţi, 7 iulie 2015, 2:38)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Am fost de multe ori si apreciez la fel de mult de cum apreciez si pamanturile mele! Si ale mele sunt sfinte crestine, si asa raman

    Daca eu cand merg la IST am respect fata de credinta, asa sa se aibe si aici (indiferent de ce crede tradatorul de neam si țară)
  • +3 (3 voturi)    
    Muftiul, iresponsabil sau rauvoitor? (Marţi, 7 iulie 2015, 7:19)

    hotnewsfil [utilizator]

    Cu sau fara stiinta muftiilor, in jurul centrelor mari de "culturalizare" islamica iau nastere si miscari extremiste subterane, care ii urasc pe cei care ii gazduesc binevoitor, ii urasc pe cei care nu sunt "credinciosi" (islamici).
    Muftii cunosc bine aceasta situatie, dar niciunul (muftiu) nu a informat vreodata autoritatile, nu i-a dat in vileag pe "credinciosii"-uneltitori impotriva populatiei pasnice, "credinciosi" pastoriti de ei., cu sfintenie. (ca la carte).
    • -2 (2 voturi)    
      Sunt curios... (Marţi, 7 iulie 2015, 12:19)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Tu de unde stii? Faci parte dintre cei extremisti? Cum de aceste "miscari subterane" sunt cunoscute? Poate ca nu mai sunt subterane. Pai atunci de ce le mai spui subterane? Sunt total debusolat. Nu vrei sa ma ajuti?
  • +1 (1 vot)    
    combate sau propaga extremismul ? (Marţi, 7 iulie 2015, 10:39)

    lol [anonim]

    "am activat permanent in spiritul combaterii si propagarii extremismului confesional"
  • -1 (1 vot)    
    Hehe (Marţi, 7 iulie 2015, 10:52)

    tudor74 [utilizator]

    N-ati scos un sunet cand BOR si restul mafiei preotesti a supt de la bugetul de stat milioane de euro, acum cand se va construi o moschee din banii Turciei sariti de fund in sus !


    Poate asta va percuta si in neuronul pupatorilor de moaste ca religia nu are ce cauta in scoli, parlament, tribunale si sugatoare de la bugetul de stat !
    • +1 (1 vot)    
      hai fa pasi (Marţi, 7 iulie 2015, 13:00)

      radu [anonim] i-a raspuns lui tudor74

      aici e vorba despre altceva
  • -1 (1 vot)    
    Da da ! (Marţi, 7 iulie 2015, 10:54)

    tudor74 [utilizator]

    Azi o moschee, maine predam Islamul in scoli !

    Nu va convine ? Atunci dati-i afara pe popi crestini care predau religia crestina in scoli ... CAT MAI REPEDE, afara cu ei din scoli !

    Daca maine veti gasi imami predand Quranul in scoli sa nu indrazniti sa scoateti nici macar un cuvant.
  • -1 (3 voturi)    
    Mie mi se pare pertinent... (Marţi, 7 iulie 2015, 12:03)

    Sorin [anonim]

    ...mai ales ca aduce aminte ca toti guvernantii de pana acum au negociat cu ei. Pe de alta parte, eu nu cred ca musulmanii pot fi catalogati drept teroristi doar pentru ca sunt musulmani. Dupa parerea mea sunt destui romani sadea care ar putea fi trecuti cu succes in categoria teroristilor. Basescu are nevoie mare de tot de publicitate si in propriul stil se agata de orice subiect care inflameaza spiritelor celor "mai putin informati". Dovada stau chiar majoritatea comentariilor de aici. Mai baieti, se vede de la distanta ca voi nu aveti treaba cu subiectul. Voi aveti un job: sa injurati, sa inflamati artificial un subiect slab si sa va luati argintii.
    • +1 (1 vot)    
      asta este realitatea cruda: (Marţi, 7 iulie 2015, 16:10)

      vasile m [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      " Marea Britanie organizeaza marti ceremonii pentru comemorarea a zece ani de la atacurile teroriste din Londra, de la 7 iulie 2005, soldate cu moartea a 52 de persoane, intre care si o romanca, si ranirea a peste 700 de oameni."
      Si asta este un singur exemplu...
      Nu mai faceti pe "open mind" sau tolerantii.
      Nu este intoleranta, este preventie ! Gandeste-te la copii tai (daca ai), la viitor.
      Am fost prin tarile arabe si stiu ce vorbesc.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version