UPDATE Guvernul a schimbat prefectii din Covasna, Mures si Harghita, la scurt timp dupa ce un primar UDMR a amenintat cu repetarea evenimentelor de la Targu Mures din martie 1990. Prefectul Popica a fost demis din concediu: Probabil ca a deranjat ca am respectat legea

de V.M., CZ     HotNews.ro
Joi, 18 decembrie 2014, 16:51 Actualitate | Esenţial

Marius Popica a fost retras de la conducerea prefecturii Covasna si inlocuit cu subprefectul Sebastian Cucu, Vasile Oprea a fost schimbat din postul de prefect al judetului Mures cu Lucian Goga (PSD), iar Petres Sandor (UDMR) a fost retras din postul de prefect in cel de subprefect in Harghita. Postul de prefect al judetului Harghita a fost preluat de catre subprefectul Jean-Adrian Andrei, sustinut de PSD.

Cotactat de HotNews.ro, Marius Popica a declarat ca el a respectat legea amendand PCM si "probabil ca asta a deranjat", aratand ca si fostii prefecti au avut aceeasi problema.

"Asa cum am fost numit de premier, acum a considerat ca trebuie sa ma destituie. Eu mi-am vazut de treaba si am respectat legea si probabil ca asta a deranjat. In orice caz, nu se poate asa permanent, Munteanu e nebun, Marinescu e nebun, Popica e nebun, deci nu e in regula. Trebuie toate discutate si gasita o rezolvare legala", a declarat, pentru HotNews.ro, Marius Popica.

El a precizat ca a fost destituit din pozitia de prefect in timp ce se afla in concediu.

Modificarile au fost efectuate in prima sedinta a Guvernului Ponta IV.

In luna august a acestui an, Jean-Adrian Andrei pierdea postul de prefect in favoarea lui Petres Sandor, atunci subprefect, el spunand ca este vorba de o negociere politica.

Marius Popica lucra ca prefect in Covasna din luna aprilie, iar Vasile Oprea (UNPR) a preluat conducerea prefecturii Mures in luna august a acestui an, potrivit Mediafax.

Decizia vine dupa ce, sambata, primarul municipiului Sfantu Gheorghe, Antal Arpad, a declarat, de la tribuna Consiliului Reprezentantilor Unionali (CRU) al Uniunii Democrate Maghiare din Romania (UDMR), ca daca premierul Victor Ponta nu il va "instrui" pe prefectul de Covasna "sa lase in pace maghiarii", atunci in secuime s-ar putea intampla ce s-a intamplat in martie 1990 la Targu Mures.

"Il rog pe domnul Frunda sa isi roage seful, prim-ministrul Romaniei, sa il instruiasca pe prefectul de Covasna sa ii lase in pace pe maghiari. Ce fac prefectii il califica si pe el. (...) Daca nu, in secuime s-ar putea intampla ce s-a intamplat la Targu Mures in 1990", a spus Antal Arpad, potrivit traducerii oficiale.

In urma acestor declaratii ale lui Antal Arpad, procurorii DIICOT au inceput urmarirea penala "in rem" pentru infractiunea de amenintare.

Intre 19 si 21 martie 1990 a avut loc la Targu Mures un conflict interetnic intre romani si maghiari, in urma caruia au murit cinci oameni, iar sute de persoane au fost ranite.





















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

12258 vizualizari

  • +25 (29 voturi)    
    Aceeasi Marie... (Joi, 18 decembrie 2014, 17:41)

    Andradda [utilizator]

    ...cu 10 palarii.
    Plagiatorul a impacat varza ungurilor schimbandu-i pe prefectii romani "recalcitranti" si totodata a fost schimbat si un prefect ungur ca sa impace capra PSD-ista.
    Nu stiu cum se numeste asta pe ungureste dar pe romaneste se spune ca si-au schimbat chilotii - intre ei!
    • +18 (24 voturi)    
      deci (Joi, 18 decembrie 2014, 18:16)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      a cedat santajului
      • -14 (22 voturi)    
        Foarte bine ca a cedat. (Joi, 18 decembrie 2014, 22:21)

        Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui Aramis

        In sfarsit am ocazia sa zic ceva de bine despre Pontac. Spre deosebire de multi romani din vechiul Regat, Ponta a inteles, in sfarsit, ca "mandri ca sunem romani" si "noi aicea vom fi pe veci stapani" reprezinta cele mai mari tampenii ce pot duce la conflicte interetnice cu final dezastruos pentru integritatea statului roman in actuala conjunctura regionala. Poate ca Pontacu a facut-o de frica maghiarilor, oricum insa e bine ca le mai da si satisfactie. Un conflct violent intre autoritatile satului si minoritari ar insemna acum disolutia statului roman.
        • +12 (22 voturi)    
          du-te ma la culcare.... (Vineri, 19 decembrie 2014, 0:20)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          ....mai lasa-ne cu judecatile tale idioate.......cand mai primesti ordine dela budapesta, baga capul in closet si comenteaza acolo.
        • -1 (9 voturi)    
          ai dreptate (Vineri, 19 decembrie 2014, 10:04)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          nici eu nu credeam c-o sa spun vreodata ceva pozitiv despre Ponta dar de data asta a procedat corect;

          eu cred ca majoritatea romanilor si a maghiarilor din Romania sunt oameni cu scaun la cap - asta e motivul pt. care diversiuni ca cele din fosta Iugoslavie la noi n-au functionat desi incercari cu grade diferite de intensitate au existat tot timpul;

          puteti sa dati cate minusuri vreti dar eu cred ca solutia sanatoasa pe termen lung este sa-i tratam pe maghiarii nostrii cu cat mai putina ostilitate - backroundul istoric din Transilvania e unul sensibil si toleranta e singurul gen de atitudine care ne va ajuta in timp sa-l depasim.
          • 0 (0 voturi)    
            cum ramane cu toleranta zero ? (Joi, 25 decembrie 2014, 20:02)

            ViR [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

            pontea 4 a inceput tolerant, conform doleantelor baronilor locali, sa nu-i supere si sa piarda sprijinul politic. dar sasii din tot Ardealul de ce nu si-au facut ditamai tara aici la noi, au avut bun simt si au plecat - ceilalti au ramas si au rabdat iar acum cer drepturile retroactive ? neam de crestini sunt sau de ... altceva, de pe meleaguri mai indepartate ? oricum , nimic nu s-a lipit de ei din firea vechilor locuitori / conlocuitori !
        • 0 (0 voturi)    
          amenintarea publica (Joi, 25 decembrie 2014, 19:48)

          ViR [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

          se continua cu autosesizarea ca statul de drept este amenintat de tradatori care au supt / subminat continuu tara in care au trait. acesti tradatori nu merita circumstante atenuante, merita ce si-au dorit cu ardoare dintotdeauna , sa iasa in drum si sa-i calce carutza daca nu mai au loc de noi. ei nu au avut stare niciodata din cauza romanilor si a limbii romane. probabil ca in stravechime au aparut tocmai cand erau oamenii dusi cu oarece treburi mai departe si gasind tot ce le trebuia la-ndemana au poposit ca descalecatori de tara. cand s-au intors oamenii la casele lor a inceput baiul ca cine au venit primii aia ramane si o tin langa ... "Un conflct violent intre autoritatile satului si minoritari ar insemna acum disolutia statului roman", ne este frica la noi acasa, trebuie sa platim vama cand trecem pe strada lor de mafioti, li s-a urcat la cap. Sa le citeasca cineva legea iar apoi sa le citeasca ... drepturile ! Nemultumitului i se ia darul !
    • +12 (14 voturi)    
      Dar ăla de Mureș?!!! (Joi, 18 decembrie 2014, 19:45)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      De ce l-o fi dat jos pe prefectul de Mureș?! Oare pentru că acum o săptămână a avut atâtea OO să-l demită pe primarul condamnat penal al Sighișoarei?!
  • +20 (28 voturi)    
    Pretul Votului (Joi, 18 decembrie 2014, 18:04)

    TeodorGligor [anonim]

    Asta a fost pretul ca UDMR sa voteze guvernul Ponta-4....adica Ponta vinde statul roman si legalitatea in schimbul sustinerii parlamentare.
    Nasol, dar ce altceva mai are sa ofere ?
  • +18 (26 voturi)    
    Un pisic ascultator (Joi, 18 decembrie 2014, 18:07)

    catalin72 [utilizator]

    Incredibil,deci pontalaul executa ce zic toți secuii înfierbântați la minte...
  • +18 (28 voturi)    
    aveam si noi un prefect care aplica legea (Joi, 18 decembrie 2014, 18:09)

    EuInsumi [utilizator]

    si ponta il schimba...normal
  • +27 (33 voturi)    
    ... (Joi, 18 decembrie 2014, 18:21)

    dragos234 [utilizator]

    Rezulta ca daca te rastesti la guvern si ameninti cu razboaie etnice, ti se face pe plac. Bravo Ponta, esti un geniu.
    • +16 (20 voturi)    
      Precedentul! (Joi, 18 decembrie 2014, 18:51)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Omul asta e atat de speriat pentru viitorul lui politic ca e in stare sa faca orice magarie pentru a se salva. Ideea ca schimbi pe cineva din functie pentru ca aplica legea, e incredibil! Dar ce are procurorul ex-doctor Ponta cu legea?
  • +22 (30 voturi)    
    Lasitate (Joi, 18 decembrie 2014, 18:22)

    Soljenitin [utilizator]

    Se cheama lasitate. Plagiatorix da inapoi in fata ungurilor.
  • +29 (37 voturi)    
    Nu-mi place cum suna (Joi, 18 decembrie 2014, 18:29)

    verid [utilizator]

    Mie mi se pare ca miroase a tradare nationala.Nu sunt de acord sa fiu condus de la Budapesta.Guvernul a procedat total gresit.Acel individ,hunul care ne-a amenintat trebuie sa fie pedepsit drastic.
  • +13 (17 voturi)    
    Sa vfolosim valorile mostenite de la predecesori (Joi, 18 decembrie 2014, 18:40)

    hotnewsfil [utilizator]

    Comunistii (precursorii pesedistilor de azi), cetatenii "buni" erau separati de cei "rai", pe baza unui principiu simplu si clar ca lumina zilei : 'Cine nu-i cu noi, e impotriva noastra'.
    Dupa '89, 'succesorii' comunistilor (fesenisti, pedeseristi, pesedisti, felixisti, etc) au respectat riguros aceasta regula devenita dogma.
    Astfel, in anii in care a fost Traian Basescu presedinte, 'succesorii' au inventat eticheta 'basisti', cu care ii infierau pe toti cei care nu erau sustinatorii lor, ai 'succesorilor.
    Acest 'exercitiu' li s-a intiparit adanc in minte 'succesorilor', astfel ca, acum le vine usor sa treaca la infierarea prin aplicarea etichetei 'iohanisti', cu inteles denigrator, batjocoritor.
    Eticheta aceasta este deja pregatita, urmand sa fie lansata, in premiera, simultan, de catre de Antena3 si RTV, de indata ce Klaus Iohannis le strica linistea borfasilor, fiind sustinut de adeptii lui - tinerii bombardieri din 16 Noembrie.
  • +16 (20 voturi)    
    Chiar asa am ajuns? (Joi, 18 decembrie 2014, 19:21)

    sentenced [utilizator]

    Sa cedam santajului? Pai eu prefer repetarea evenimentelor decat sa stau capra in fata unor mongolasi obositi. Numai ca Tonta a fost mandru roman doar in campania electorala... in rest demnitatea lui nationala este inexistenta.
  • +13 (17 voturi)    
    Bravos natiune, halal sa-ti fie! (Joi, 18 decembrie 2014, 19:50)

    MPopa [utilizator]

    Felicitari domnule Ponta, tocmai ati transmis un mesaj de incurajare tuturor extremistilor din Romania. V-a interesat mai mult sustinerea parlamentara a UDMR decat legea, moralitatea si sentimentul national.
    Sper sa ajungeti cat mai repede la groapa de gunoi a istoriei, nu meritati altceva.
  • +12 (16 voturi)    
    spPonta cedează ? (Joi, 18 decembrie 2014, 19:59)

    Fane Babanu [utilizator]

    Atât de ușor si de repede se cedează unor santajatori? De cand se negociază cu amenințări ?
  • +15 (19 voturi)    
    m-as adresa ... (Joi, 18 decembrie 2014, 20:08)

    astronaut [utilizator]

    p.m -ului plagiator , daca-ti plac asa de mult udm-ristii ,
    (frunda, antal , verestoy , etc ) cheama-i la Bucuresti sa-ti cante tie imnul unguresc in guvern , dai afara romani care au indrazneala sa nu'' cante '', cu ei imnul !,
    a cui p.m esti ? sau vrei sa ne calce in picioare , doar de dragul sustinerii tale in fruntea guvernului , neam de
    c......t ce esti !
  • -10 (14 voturi)    
    Nu a amenintat (Joi, 18 decembrie 2014, 20:53)

    rollotomasi [utilizator]

    Primarul nu a amenintat cu repetarea evenimentelor din Targu-Mures. Nu exista nicio dovada in acest sens
    • +8 (14 voturi)    
      citeste mai atent....... (Vineri, 19 decembrie 2014, 0:25)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui rollotomasi

      un text poate fi si deductibil.
      • -2 (4 voturi)    
        da, chiar ar trebui sa citim mai atent (Vineri, 19 decembrie 2014, 10:16)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        primarul Antal (un individ pt. care n-am nicio simpatie) a facut niste afirmatii ostile - la fel de ostile ca majoritatea comentariilor "patriotilor" care ati scris aici pe HN;

        pot sa nu ne placa sau nu (mie de exemplu imi displac in aceeasi masura comentariile nationaliste, fie ca vin de la romani sau de la maghiari) dar asta nu le califica drept "amenintari" in sensul de "antentat la libertatea persoanei" din codul penal si nici nu ar trebui sa reprezinte un pretext pt. ca niste javre ca Tiberiu Nitu de la PG sau ca prefectii aia din CV si HR sa-si faca campanie de imagine cu riscul de a genera tensiuni interetnice.
        • +1 (5 voturi)    
          "pacifistii"................. (Vineri, 19 decembrie 2014, 13:48)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

          distrug natiunea.......tara nu-i numai a mea, a ta....ci si a urmasilor ,urmasilor nostri.
  • +12 (12 voturi)    
    era sa fie (Joi, 18 decembrie 2014, 21:24)

    zigot [utilizator]

    presedintele romaniei!
    esti pierdut tinere, ptr totdeauna (politic)
  • +14 (18 voturi)    
    Numai petru asta (schimbarea prefectului Covasna (Joi, 18 decembrie 2014, 22:39)

    ddutz [utilizator]

    Ponta trebuie demis, inlocuit, aruncat, calcat in picioare si scuipat in ochi. Tui ma ma lui... de porc !
    Si tras pe roata.
  • +1 (9 voturi)    
    Dezinformare (Vineri, 19 decembrie 2014, 1:36)

    zarzan [utilizator]

    Vă citesc de mult, sunteți un reper în informarea cetățeanului de bun simț. Vă rog, nu mai propagați o știre ciuntită. Vezi sesizarea făcută de ActivWatch: http://blog.activewatch.ro/freeex/alerta-de-dezinformare-cu-potential-de-a-genera-tensiuni-interetnice/. Mulțumesc.
    • -3 (5 voturi)    
      F. bun linkul (Vineri, 19 decembrie 2014, 10:23)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui zarzan

      aveti dreptate, HN ar fi trebuit sa faca referire la el in articol si la fel ar fi trebuit sa faca orice reprezentat media serios - poate ne-ar fi scutit macar de o parte din toate comentariile idioate pe care le-am citit in ultimele zile pe acest subiect;

      si inca un motiv ca sa repet: atitudinea Parchetului General in acest caz este iresponsabila si impardonabila.
    • +2 (2 voturi)    
      a spus exact ce scrie (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 9:39)

      samurai_x [utilizator] i-a raspuns lui zarzan

      am citit linkul - sa nu ne ascundem dupa cuvinte - EXACT ce a publicat presa a spus a spus- cu cateva acorduri in pus - e santaj - in state si in o tara cu justitie civilizata ar face puscarie intre 5 si 10 ani
  • +10 (14 voturi)    
    Mandria de a fi roman... (Vineri, 19 decembrie 2014, 4:28)

    Garett [utilizator]

    l-a tinut fix cat a durat campania! Dupa care a redevenit acelasi politruc servil care s-a grabit sa cheme udemereul la guvernare imediat dupa castigarea alegerilor la un scor la care nu avea nevoie de sustinerea lor! Banuiesc ca tot "distinsul" consilier frunda l-a sfatuit si de data asta!
    Povestea despre originile familiei sale cu care se lauda in campanie era adevarata, ca la Radio Erevan, cu doua "mici precizari": nu veneau de la Trieste, veneau de la Budapesta si numerau italieni, erau unguri. In rest e adevarata!
  • +9 (13 voturi)    
    Zazanie (Vineri, 19 decembrie 2014, 6:35)

    Mirobo [utilizator]

    Domnul Antal Arpad este cumva pe statul de plata al FSB-ului ?
    • +2 (6 voturi)    
      daca Antal Arpad e pe statul FSB, GRU etc. (Vineri, 19 decembrie 2014, 10:35)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      misiunea lui in Romania este sa ne provoace, pe noi si pe maghiari in aceeasi masura;

      atitudinea corecta daca am avea 2 neuroni in cap ar fi sa nu punem botu' - cu atat mai mult cu cat si mie mi se pare evident ca rusii nu pot fi straini de provocarile cu potential de deranj interetnic in Romania;

      eu de un lucru sunt convins: Tokes si Vadim, Antal Arpad si Tiberiu Nitu sunt pe acelasi stat de plata.
  • +3 (7 voturi)    
    Tadare. (Vineri, 19 decembrie 2014, 11:08)

    DalacuMarius [anonim]

    Suna a tradare, nu?!
  • -3 (5 voturi)    
    opriti intoxicarea antimaghiara (Vineri, 19 decembrie 2014, 11:11)

    hanshedrich [utilizator]

    opriti o data pentru totdeauna INTOXICAREA ANTIMAGHIARA prin mass-media!

    iata ce a spus primarul de sf gheorghe (lucru de maxima decenta si fara urma de suspiciune de fapta penala), conform ACTIVEWATCH:

    “În final, aș dori să-i transmit domnului consilier Frunda, să-și roage șeful, pe domnul prim-ministru, să-și instruiască prefecții să nu-i mai provoace pe maghiari. Pentru că, ceea ce face Prefectul de Covasna, îl privește și pe domnul prim-ministru și, dacă nu cumva cineva are interesul ca românii și maghiarii din Sfântu Gheorghe, sau de prin alte părți din Secuime să ajungă din nou în situația în care au fost în 1990 la Târgu Mureș, atunci ar trebui să le acorde maghiarilor un minim respect.”

    CONCLUZIE: singurii care au comis fapte penale (abuz in serviciu, instigare la ura) sunt prefectul colonialist-nationalist de COVASNA si DIICOT.

    PS: ura cuasi-ritualica antimaghiara din romania porneste de la premisa profund falsa ca ungurii din ardeal ar fi doar oaspeti/cuceritori pe "pamant romanesc". nimic mai gresit! fiind prezenti, in mod DOVEDIT (nu doar speculativ) de peste 1000 de ani aici, ei sunt, la fel ca romanii, sasii, romii, AUTOHTONI LA EI ACASA! de aici rezulta ca le revin aceleasi drepturi si obligatii ca celorlalte popoare autohtone (folosirea limbii materne si a membrilor propriei comunitati in administratia publica, dreptul la identitate, simboluri colective - si, mai ales: dreptul la o perceptie din partea romanilor, reala, fara intoxicari, minciuni istorice si diversiuni.

    hans hedrich
    sighisoara/schaessburg/segesvar
    politolog si activist civic
    • +5 (9 voturi)    
      Intoxicare pozitiva? (Vineri, 19 decembrie 2014, 11:55)

      Garett [utilizator] i-a raspuns lui hanshedrich

      Si de ce am crede ca anuntul Active Watch, organizatie finantata de George Soross nu intoxica la randul sau? Sau exista "intoxicari pozitive"? Daca aveti curiozitatea sa cititi articolul respectiv autorul este, dupa nume, etnic maghiar. Deci 'parte direct interesata"...
    • +4 (8 voturi)    
      ce intoxicare? (Vineri, 19 decembrie 2014, 13:43)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui hanshedrich

      "Prefectura nu va interzice niciodata intonarea imnului Ungariei sau al altui stat. (...) E o sanctiune administrativa data organizatorilor, deci nu participantilor, pentru ca nu au respectat legea. (...) Organizatorii pot face contestatie si instanta va hotari. (...) Vreau sa subliniez inca o data ca Prefectura nu a amendat cantarea imnului, ci pe organizatori pentru ca nu au respectat legea, pana la urma traim intr-un stat de drept si oamenii se pot manifesta fara nicio problema, dar cu respectarea legii si simbolurilor statului. (...) Imi cer scuze in mod oficial daca cineva s-a simtit jignit, dar cer ca lucrurile sa nu fie scoase din context", a declarat prefectul Marius Popica.

      Prefectul judetului Covasna, Marius Popica a subliniat luni ca amenda nu a fost aplicata pentru intonarea imnului Ungariei, ci pentru nerespectarea legii. El a precizat ca, potrivit HG 1157/2001, imnul national al altor state se intoneaza numai cu prilejul vizitelor, festivitatilor si ceremoniilor oficiale cu caracter international, impreuna cu imnul national al Romaniei, inaintea acestuia, lucru care nu s-a respectat la manifestarea organizata de PCM pe 4 iunie a.c

      >> deci, despre ce intoxicare vorbiti domnule politolog si activist civic ?

      LEGEA: http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=30710
  • +2 (4 voturi)    
    curiozitate (Vineri, 19 decembrie 2014, 11:29)

    boogiewoogie [utilizator]

    HN, puteti sa luati un punct de vedere direct de la Ponat despre acest subiect?

    Va multumesc.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri