Premierul Victor Ponta a declarat, miercuri, ca linia de metrou Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda va intra in constructie dupa ce se vor finaliza lucrarile la Magistrala 5 tronsonul Drumul Taberei - Universitate si la Magistrala 4, linia spre Lacul Straulesti, transmite Agerpres.

"Doamna ministru (ministrul Transporturilor, Ramona Manescu n.r.) stiu ca s-a vazut cu finantatorii japonezi. Problema este urmatoarea: daca incepem zece proiecte si nu terminam niciunul este cea mai rea varianta. Noi cu asta ne-am trezit: cu sapat trei metri la Magistrala 5 si niciun ban, cu studiu de fezabilitate si niciun ban pentru Aeroport, cu toate lucrurile incepute asa cate un pic si nimic terminat. Haideti sa ne concentram intai sa terminam acesta (tronsonul Drumul - Taberei Universitate - n.r.), sa terminam Straulestiul si apoi o sa facem si drumul spre aeroport", a afirmat Ponta, prezent la lansarea primului echipament de sapat tuneluri pentru metrou de pe santierul viitoarei statii Academia Militara, ce face parte din tronsonul 1 Drumul Taberei - Eroilor, al Magistralei 5 de metrou din Bucuresti.

Ambasadorul Japoniei la Bucuresti, Keiji Yamamoto, a declarat, marti, intr-o intalnire cu ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, faptul ca Executivul Japoniei asteapta, in perioada urmatoare, o scrisoare din partea Guvernului Romaniei cu privire la solutiile avute in vedere pentru continuarea proiectului Magistralei 6 de metrou, ulterior urmand sa fie demarate discutiile pe tema solutiilor alternative de finantare.

Conform unui comunicat de marti al Ministerului Transporturilor, subiectul central al discutiei l-a reprezentat proiectul Magistralei 6 de metrou, Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda, demarat in 1999 si care, incepand cu 2010, beneficiaza de un sprijin important din partea Guvernului Japoniei, prin imprumutul acordat Romaniei, in valoare de 41,8 miliarde yeni.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a precizat ca sustine constructia Magistralei 6 si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme ale Magistralei, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.