​În iulie s-au înmatriculat în Europa 90.000 de mașini full - electrice, acestea având 10% din piața totală a mașinilor noi. În Norvegia electricele au avut aproape 70% din piață, iar în Slovacia, doar 1,6%. România a fost aproape de media europeană, iar Dacia Spring a fost a opta cea mai vândută mașină electrică din Europa, arată datele JATO.

Masina electrica la incarcatFoto: Luis Abrantes, Dreamstime.com

În luna iulie, 8,9% dintre mașinile noi înmatriculate în România au fost electrice, în timp ce în iulie 2021 ponderea fusese de numai 2%. Ponderea electricelor a fost de 2,3% în Polonia, 15% în Austria, 4,1% în Ungaria și de 2,3% Cehia.

Cel mai bine din Europa stă Norvegia, unde electricele au 68,9% din piața mașinilor noi. În Suedia au 26,2%, iar în Olanda, 22,7%. Cifrele sunt valabile tot pentru iulie. Foarte bine stă și Danemarca, cu o pondere de 19%, mai arată raportul JATO.

În două țări electricele nu au pătruns decât firav: Slovacia și Grecia, cu o pondere de sub 2%.

Ce mașini electrice s-au cumpărat în iulie în Europa? Trei modele au trecut fiecare de 4.000 de unități: Fiat 500, Volkswagen ID4 și Skoda Enyaq, top 5 fiind completat de Volkswagen ID3 și Renault Megane E-Tech. Locurile 6-10 au fost ocupate de modelele Peugeot e208, Hyundai Kona electric, Dacia Spring, Cupra Born și Hyundai IONIQ5.

Clasamentul tuturor modelelor auto, incluzând și mașinile pe motorină și benzină, are pe primul loc un SUV, Volkswagen T-Roc, cu aproape 19.000 de mașini, iar pe doi a fost Dacia Sandero și 5, Dacia Duster. Pe locul 3 a fost Peugeot 2018, iar pe patru, Toyota Yaris.

Sursa foto: Dreamstime.com