Abonatii companiei Electrica din judetul Brasov care poseda un card electronic de debit sau credit au posibilitatea de a-si achita factura on-line, accesand site-ul www.electricabv.ro.

Noua modalitate de plata prin card pe Internet reprezinta o premiera la nivel national pentru plata facturilor de energie electrica.

Desfasurand o activitate de „pionierat” in acest domeniu, Electrica Transilvania Sud-Sucursala Brasov a mai implementat, pentru prima oara in Romania, si alte modalitati moderne de plata a facturilor: cu card electronic prin terminal POS, plata la bancomat (ATM), plata prin automat de incasare in numerar- EASY PAYMENTS, plata prin Internet banking e-BCR.

Pentru a populariza noile modalitati de achitare a facturilor, Sucursala Brasov din cadrul Electrica Transilvania Sud nu percepe clientilor comisioane pentru plata electronica a energiei electrice. Adoptarea noii modalitati de plata face parte din strategia client-oriented, prin diversificarea serviciilor si facilitatilor oferite acestora.

Pentru plata on-line se accepta orice carduri de tip VISA sau Master Card emise de bancile care ofera servicii e-Commerce. Electrica SDFEE Brasov este certificata 3-D Secure (standard pentru securizarea tranzactiilor prin Internet), astfel ca tranzactiile efectuate de clienti sunt securizate conform standardelor VERIFIED by Visa si SECURE CODE by Mastercard.

Standardele mai sus mentionate permit abonatilor sa isi aleaga si sa intorduca un cod secret, care va proteja cardul in cazul oricarei incercari de utilizare neautorizata a acestuia.

Pentru achitarea facturilor de energie electrica, abonatul trebuie sa se inregistreze in baza de date a companiei, ca utilizator al contului personal de vizualizare a facturilor si a consumului de energie electrica. Dupa accesarea contului, clientul poate intra pe paginile „Facturi” sau „Evolutia soldului”.

Prin apasarea butonului „Plata prin card” se afiseaza formularul de plata, unde se introduce valoarea facturii de achitat. Dupa apasarea butonului „Plata”, utilizatorul este redirectionat catre portalul de autorizare al Romcard SA, unde se valideaza cardul.

Daca nu s-au constatat erori si cardul este valid, portalul de autorizare redirectioneaza abonatul catre site-ul Electrica pentru a confirma efectuarea tranzactiei. Prin apasarea butonului „Confirmare plata”, se va realiza transferul banilor din contul utilizatorului in contul Electrica SA SDFEE Brasov, iar datele tranzactiei sunt afisate pe pagina.

Pentru a pastra o evidenta a tranzactiilor effectuate, se recomanda salvarea sau listarea acestor date.

Transferul efectiv al banilor poate sa dureze pana la trei zile lucratoare. Din acest motiv, in contul personal de vizualizare a facturilor, suma achitata va fi vizibila in patru zile lucratoare, perioada necesara BCR pentru a confirma intrarea banilor in contul Electrica. Cu toate acestea, data la care intra in vigoare plata este data la care a fost efectuata tranzactia.

Datele cardului (numar, data expirarii, coduri) sunt tranzactionate intr-un mediu securizat, astfel ca Electrica SDFEE Brasov nu inregistreaza si nu stocheaza in propria baza de date acest tip de informatii.