Argentina si Romania - iata principalele puteri cinematografie ale contemporaneitatii, scrie influentul cotidian rus Kommersant. In orice caz, precizeaza publicatia, aceasta este concluzia care se desprinde din programele ultimelor festivaluri internationale de film.

In ceea ce priveste Romania, Kommersant scrie ca ea a devenit un fel de Mecca est-europeana a cinematografiei, cu filmul romanesc redescoperit la Cannes.

Daca in urma cu patru ani la Locarno premiul special al juriului ere acordat peliculei Maria, iar Diana Dumbrava primea distinctia de cea mai buna actrita, romanii au petrecut o noapte intreaga de bucurie.

Acum, dupa victoria de la Cannes a lui Cristian Mungiu, care i-a pus cu botul pe labe pe colegii lui din tari cu renume in domeniu, in Romania s-a creat un adevarat cult, mai noteaza Kommersant.

La Lucarno ziaristii glumeau: poti sa lipsesti de la orice film, dar in nici un caz nu trebuie pierdut filmul romanesc. Dar dezamagire. Lucrarea lui Nae Caramfil nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor, iar jurnalistii au trebuie sa recunoasca faptul ca si in Romania se fac filme mediocre, ca si in Romania sunt regiozori lipsiti de talent, scrie Kommersant.

Dar asta deja nu mai conteaza, noteaza mai departe publicatia citata. Pentru ca Romania ca tara si ca cinematografie si-a demonstrat deja ambitiile. Chiar daca nu a reusit sa obtina Leopardul de aur, Leopardul viitorului pentru cel mai bun film de scurt metraj, a plecat tot in Romania.

In ceea ce priveste Argentina, ziarul rus scrie ca tara a traversat o dificila criza economica. Totusi, cinematografia a supravietuit, ba chiar a renascut cu o noua pofta de viata, cu subiecte de actualitate si cu cheltuieli minime. La festivalul de la Lucarno, au fost prezentate 12 filme argentiniene.