ANALIZA Banda unica pentru RATB amenajata la intrarea in Bucuresti pe DN1 a creat haos in trafic. Cum s-a transformat o idee buna intr-un cosmar

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 22 mai 2017, 12:59 Actualitate | Administratie Locala

Blocaj DN1
Foto: Facebook/Miriam Radulescu
Primaria Capitalei a inceput la finalul saptamanii trecute amenajarea benzii unice RATB pe traseul DN1 - Bd. Kiseleff - Bd. Prezan - Calea Dorobanti. Din aceasta cauza, traficul la intrarea in Bucuresti dinspre DN 1 a fost complet dat peste cap luni dimineata, cozile incepand de la Saftica si Balotesti. Blocajul din aceasta zona a cauzat ambuteiaje in lant la aproape toate intrazile in Bucuresti din zona de Nord. Motivul blocajului? Infiintarea benzilor RATB fara o pregatire prealabila prin realizarea de linii de transport in comun pentru soferii afectati. Exemplul din aceste zile demonstreaza clar cum o masura corecta - benzile unice exista in toate capitalele europene - poate fi pur si simplu dinamitata de implementarea gresita.

Unde a gresit Primaria Capitalei?

Banda unica RATB incepe imediat dupa iesirea din pasajul de la Baneasa si intersectia cu str. Dobrogeanu Gherea, iar circulatia s-a ingustat de la 3 benzi pe sens la 2 benzi pe sens, ceea ce a creat cozi imense, avand in vedere fluxul urias de masini de pe DN1. Blocajul a directionat soferii catre alte intrari in Bucuresti din zona de Nord, ceea ce a creat blocaje mari si pe Colentina, Andronache, Pipera.

In plus, soferii care veneau de pe strazile laturalnice, nu puteau intra pe bulevard, ceea ce a dus la cozi uriase si pe strazile secundare.

Daca banda ar fi inceput de la Piata Presei Libere, pe bd. Kiseleff, unde sunt 5 benzi pe sens, probabil ca efectele de blocaj la intrarea in Bucuresti ar fi fost mult mai mici, deoarece la intersectia de la Piata Presei circulatia se distribuie pe trei bulevarde.  In plus, blocajele sunt in principal pe Calea Dorobanti, Prezan si Kiseleff, dupa intersectia cu Casa Presei, pe DN1, circulandu-se mai bine.
De ce a inceput Primaria Capitalei tocmai cu una dintre cele mai mari intrari in oras, nu se stie.

Este adevarat, pe respectivul traseu circula 7 linii RATB: 131, 205, 261, 304, 335, 449, 783, deci zece de mii de bucuresteni folosesc aceste linii si stau blocati in trafic.

Pe de alta parte, majoritatea celor care tranziteaza aceasta artera vin din comunele de langa Bucuresti, unde nu exista transport public, deci nu au cu ce sa ajunga in Bucuresti in afara de masina personala. Astfel ca implementarea benzii unice pe aceasta artera a creat revolta.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat la finalul lunii martie infiintarea mai multor linii RATB intre Bucuresti si localitatile din Judetul Ilfov si suplimentarea autobuzelor pe liniile existente. Astfel, de la 18 linii preorasenesti ar urma sa se ajunga la 52.

Astfel, potrivit hotararii adoptate vor exista trasee RATB intre Bucuresti si: Peris, Tunari, Vidra, 1 Decembrie, Glina, Cernica, Mogosoaia, Buftea, Tanganu, Darvari, Clinceni, Magurele, Ganeasa, Varteju, Moara Vlasiei, Balotesti, Otopeni, Sitaru, Ciolpani, Gruiu, Micsunesti Moara, Silistea Snagovului, Clinceni, Bragadiru, Darasti, Sindrilita, Islaz, Centura Jilavei, Dascalu, Chitila, Vidra, Berceni, Stefanesti, Leordeni, Petrechioaia, Balaceanca, Afumati, Cornetu, Chiajna, pantelimon, Branesti, Dobroiesti. In plus vor fi linii RATB intre centrul Bucurestiului si Cartierul Militari, Cartierul Fortuna, Divertiland.



Pana acum insa RATB a infiintat doar una dintre liniile noi, linia 418, care va asigura transportul calatorilor intre comuna Berceni si Statia Romprim din sudul Capitalei.

Vineri, cand a anuntat demararea proiectului benzilor unice, primarul general, Gabriela Firea, a declarat ca benzile unice au studii de trafic.

"Proiectul de realizare a benzilor unice este una din prioritatile actualei administratii. Prin crearea de benzi unice pentru mijloacele de transport in comun ale RATB si taxi scade timpul de asteptare in statii, se reduc costurile de exploatare, iar nivelul de poluare se reduce semnificativ. De asemenea, proiectul de realizare de benzi unice va fi coordonat si cu alte masuri de imbunatatire a transportului public in Bucuresti, cum ar fi innoirea parcului auto al RATB, semaforizarea inteligenta in intersectiile din Capitala, astfel incat sa reusim fluidizarea traficului cat mai rapid. In prezent, exista putine artere cu benzi unice in Bucuresti, iar unele din acestea sunt impracticabile din cauza masinilor parcate ilegal. Din acest motiv este necesara o coordonare clara cu Politia Rutiera, pentru reglementarea acestor situatii. Astfel, daca va exista coordonare interinstitutionala, traficul din Bucuresti se va degaja semnificativ. Acest proiect al benzilor unice pentru transportul public de persoane in Bucuresti are la baza mai multe studii de trafic, realizate de specialisti atat din tara cat si din strainatate, studii care demonstreaza ca mai multe artere din Bucuresti se pot adapta acestui sistem, fara sa afecteze in mod negativ traficul. Acest sistem de benzi unice este implementat cu succes in toate marile capitale europene', a declarat Gabriela Firea.

Totusi, este interesant cum studiul de trafic nu a prevazut acest dezastru.

O alta problema este ca Politia Rutiera nu s-a coordonat cu Primaria Capitalei si nu se iau masuri dure impotriva soferilor care incalca regula si merg pe banda destinata RATB. Astfel, o parte dintre soferi stau civilizat in coloana, iar altii incalca regula si nu patesc nimic, ceea ce creeaza frustrare.

Daca Politia Rutiera nu aplica amenzi si aceste benzi nu sunt destinate doar RATB, Primaria Capitalei le-a facut degeaba, ele nu vor face decat sa blocheze traficul.

In plus, proiectul de benzi unice trebuie corelat cu cel al parcarilor park&ride, amplasate la intrarea in oras, ca navetistii sa-si poata lasa masina acolo si sa mearga mai departe cu transportul public.

In mod clar, daca se fac benzi auto pentru RATB, ramane mai putin spatiu pentru circulatia auto, ceea ce iiva nemultumi pe soferi, in special pe cei care nu pot ajunge la munca decat cu masina personala pentru ca nu au alternativa.
 In plus, trebuie eliberata prima banda de masinile parcate neregulamentar, ceea ce va crea un nou scandal in cartierele de blocuri, unde primariile de sector nu au facut in ultimii ani parcari si exista un mare deficit in acest sens.

Primaria Capitalei trebuie sa aiba studii de trafic foarte bine fundamentate si studii privind mobilitatea bucurestenilor si a navetistilor pentru  ca implementarea proiectului benzilor unice sa fie un succes.

Astfel, se poate incepe cu culoarele de tramvai, unde si acum circulatia masinilor este interzisa, insa acest lucru nu se respecta, ca oamenii sa vada beneficiile acestui proiect. Apoi se pot implementa culoare unice in zona centrala, unde sunt blocaje foarte mari si aerul este poluat, tinta municipalitatii si a tuturor capitalelor europene fiind sa reduca traficul in zona centrala.



Din cauza faptului ca mijloacele de transport in comun nu au benzi unice, acestea stau blocate ore in sir in trafic, nu vin la timp in statie, iar transportul public nu este competitiv si atragator pentru bucuresteni.

Daca Primaria Capitalei nu va implementa acest proiect in mod inteligent, integrat, in mai putin de jumatate de an se va alege praful de el. In mod clar, invatand din lectia altor capitale europene, trebuie incurajat transportul public. Suntem prea multi in orase, iar daca mergem toti cu masina, in cativa ani nu se va mai circula deloc. Insa orice restrictie care nu ofera alternative duce la revolta.

Primaria Capitalei a anuntat vineri ca benzi unice vor fi implementate pe urmatoarele artere:

-         sos. Kiseleff pana la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri)

-         bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri)

-         Calea Dorobanti ¬ intre Piata Dorobanti si bd. Dacia (pe ambele sensuri)

-         Calea Dorobanti (sensul spre centru) intre bd. Dacia si Piata Lahovari

-         Str. George Enescu ¬ intre Piata Lahovari si bd. Magheru

-         Bd. Magheru (sens spre periferie) intre C.A. Rosetti si Piata Romana

-          Bd. Magheru (sens spre centru) intre Piata Romana si str. George Enescu

 

Reamintim ca in acest moment, in Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere:

- B-dul Mihail Kogalniceanu ¬ b-dul Regina Elisabeta,

- Splaiul Independentei, portiunile dintre sos. Cotroceni si bd.Eroilor si din dreptul Centrului Istoric,

- B-dul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia,

- Calea  Dorobanti, intre b-dul Dacia si Sos. Stefan cel Mare,

- B-dul Dacia, intre calea Dorobanti si Str. Icoanei,

- Calea Grivitei, intre Piata Mures si str. Caraiman, pe sensul Gara    de Nord,

- B-dul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si     piata Charles de Gaulle.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

54291 vizualizari

  • +24 (50 voturi)    
    mda (Luni, 22 mai 2017, 13:12)

    SoulSearcher [utilizator]

    neinteresant...

    keep calm and vote PSD again and again and again...

    sau ma rog, keep calm si stati acasa cand sunt alegerile locale, ca iasa pensionarii sa voteze firea in locul vostru :))))))))))
    • +1 (17 voturi)    
      banda unica e o greseala (Luni, 22 mai 2017, 15:35)

      zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      vedeti: sos giurgiului, sos pantelimon, sos iancului, calea mosilor
    • -6 (16 voturi)    
      ma deranjeaza politizarea excesiva (Luni, 22 mai 2017, 20:14)

      Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Pur si simplu nu mai suport sa aud indivizi pentru care orice problema din oras este din vina felului in care s-a votat.

      Chiar nu putem sa lasam politica la o parte si sa facem o dezbatere despre ce se poate face in orasul asta sa fie mai bine? In afara desigur de atentionarile tampe "altadata vedeti pe cine votati".. Avem nevoie de solutii, nu de cautat permanent vinovati.
      • +2 (6 voturi)    
        va invit (Marţi, 23 mai 2017, 10:02)

        rrat [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

        sa faceti dezbatere, duceti-va la primarie, in consiliu, unde vreti. si apoi ne spuneti cum a fost
      • +4 (4 voturi)    
        mda (Marţi, 23 mai 2017, 11:36)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

        nu stiu pe ce planeta traiesti,

        dar cand vine vorba de administratie publica locala, numai politicul este cel care dicteaza tonul, indiferent ca e romania sau monaco

        asa ca data viitoare cascati ochii unde puneti stampila de vot :-)
  • +10 (20 voturi)    
    solutie gresita (Luni, 22 mai 2017, 13:18)

    ananstef [utilizator]

    Da, pentru o banda dedicata de numai 2-300 de metri s-a creat un haos inimaginabil. Paradoxal este ca dupa separarea benzilor, traficul a fost lejer pana la Arcul de Triumf (cred ca nu sunt alte explicatii ca astazi a fost trafic sub medie in Bucuresti), dar coada din spate era foarte lunga, cu tot cu autobuze si alte mijloace de transport in comun... Iar pe banda dedicata, politistul nu lasa sa intre taxiurile...
    • -1 (25 voturi)    
      Banda aia pt cel putin 2 oameni in masina... (Luni, 22 mai 2017, 13:34)

      liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

      Stiu ca in state erau niste reguli pentru masinile cu cel putin 1 pasager. Ar trebui ca banda aia sa fie folosita si de masinile care nu au doar soferul...
    • -3 (33 voturi)    
      Benzile unice nu sunt corecte nicăieri (Luni, 22 mai 2017, 15:01)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

      Sunt pur și simplu o metodă de a discrimina participanții la trafic. Chiar și în Londra, unde autobuzele circulă bară la bară pe unele tronsoane,ele trebuie să iasă din banda unică pentru a se depăși unele pe altele.

      Autobuzul care ajunge primul într-o stație are mai mulți pasageri, astfel că următorul îl priinde din urmă chiar și la 10-15 minute decalaj normal între ele. Autoreglarea se realizează numai când autobuzul mai gol îl depășește pe cel mai plin, ieșind din banda unică, dar cadența e deja dată peste cap la acel moment. Iar într-o coloană de 10-12 autobuze se încurcă destul unele pe altele la intrarea și ieșirea din stații și chair nu se pot face două benzi unice pentru ele.

      În rest, banda unică stă goală cea mai mare parte a timpului, dar primești 60 de lire amendă (30-35 în orașele mai mici) chiar dacă ai intrat doar o jumătate de metru cu roata în ea la viteza normală a traficului și chiar dacă nu era niciun autobuz prin preajmă.

      În rezumat, banda unică pentru autobuze e un moft progresist și e un mod de a produce bani din amenzi pentru municipalitate. Nu câștigă nimeni dacă autoturismele stau ore întregi cu motoarele în mers în ambuteiaje, în timp ce banda unică stă nefolosită.
      • -5 (17 voturi)    
        iancului, pantelimon, giurgiului (Luni, 22 mai 2017, 15:35)

        zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        demonstreaza ca nu fac decat sa ingreuneze traficul
      • +6 (14 voturi)    
        benzile rezervate (Luni, 22 mai 2017, 15:50)

        un.robot [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        pentru transport public sunt bune si sunt folosite in toata lumea

        bineinteles ca ele trebuie facute cu cap
        - numai intre anumite ore
        - numai pe trasee foarte circulate de mijloace in transport in comun (ceva gen minimum 50 autobuze si troleibuze pe ora)
        - bineinteles sa poate fi folosite si de politie, ambulante, pompieri, masini speciale (curatenie, de interventie)
        - discutabil - sa poata fi folosite si de catre masini de aprovizionare, microbuze private, masini cu multi pasageri, etc
        • +2 (10 voturi)    
          În teorie sunt bune, practica e problema (Luni, 22 mai 2017, 16:51)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui un.robot

          Când definești conceptul de bandă rezervată transportului în comun, arată grozav pe hârtie.

          Dar în practică, ele sunt eficiente într-un interval destul de limitat al densității de trafic. Dacă ai 10 - 20 % grad de ocupare al benzii dedicate, în timp ce pe restul benzilor traficul se dsfășoară cu viteză redusă datorită aglomerației, acel trafic ar ajunge la viteză normală în lipsa benzii dedicate, deci rezervarea benzii e de fapt dăunătoare.

          La celălat capăt al intervalului, dacă ai 80 - 90% grad de ocupare al benzii dedicate, iar autobuzele se depășesc frecvent între ele, autoturismele oricum n-ar intra deloc pe acea bandă unde ar ajunge blocate între autobuze, deci rezervarea benzii e de fapt inutilă.

          Tot în practică, în Londra se întâlnesc frecvent porțiuni de câte 500 metri pe care banda e liberă, fără niciun autobuz, traficul se desfășoară relativ normal, dar amenzile se țin lanț pentru intrat cu roata pe acea bandă.

          Odată implementată banda, administrarea ei nu va fi făcută cu bună credință, mai ales într-o țară ca România, unde amenzile sunt de fapt o formă de fiscalitate.

          Banda dedicată e bună în orașele unde există busway (cale specială pentru autobuze) doar ca soluție de compromis pe porțiunile de carosabil unde nu a fost spațiu pentru amenajarea căii speciale. În zonele centrale din orașe aglomerate ca Bucureștiul, banda dedicată înrăutățește lucrurile. Dar drumul spre iad e întotdeauna pavat cu cele mai bune intenții.
          • +1 (9 voturi)    
            depinde care este scopul (Luni, 22 mai 2017, 17:52)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            in Londra scopul declarat este ca in centrul orasului sa nu se mai circule cu masina personala decat in cazuri exceptionale. avantajele sunt multiple - poluare, costuri, suprafata carosabilului redusa etc.

            deci benzile dedicate pentru autobuze+taxiuri si biciclete nu sunt gandite doar ca sa fluidizeze traficul.
            • +5 (9 voturi)    
              Sinceritate binevenită :) (Luni, 22 mai 2017, 19:24)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Nu te oprește nimeni să definești zona centrală a Bucureștiului în care nu mai vrei trafic auto și n-ai decât să introduci 20 de euro pe zi congestion charge, dacă ăsta e scopul. Dar ăsta e scop ideologic de-acum

              Însă dacă scopul real ar fi cel declarat, fluidizarea traficului de pasageri către și dinspre locurile de muncă, atunci nu se justifică implementarea de soluții care de fapt afectează negativ tocmai traficul de pasageri.

              În realitate, sinceritatea ta e binevenită. Scopul acestor benzi dedicate e ideologic, ecologismul militant e cel care solicită înființarea lor, nu realitatea din trafic. Reduse la cea mai simplă expresie, astea sunt de fapt soluții marxiste: oamenii să fie forțați să circule cu transportul în comun, chiar dacă drumul la serviciu durează mai mult.
              • -2 (10 voturi)    
                lol (Luni, 22 mai 2017, 22:22)

                cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                "Solutii marxiste" ?

                Ce sens are utilizarea unor concepte filozofice pt. analizarea unei chestiuni tehnica.

                Mai ramane sa sustii ca circulatia masinilor in orase pe baza criteriilor nr. cu sot/fara sot e marxista ca a inventat-o Ceasca etc etc.
                • +3 (9 voturi)    
                  Pentru chestiuni ideologice au sens (Luni, 22 mai 2017, 23:40)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui cezarjipa

                  tocmai coceptele filozofice. Tu ai citit postarea la care ai răspuns? Ai înțeles ce-ai citit?

                  Aspectele tehnice nu justifică introducerea de benzi dedicate, azi-dimineață ai avut dovada. Restul scrie în postările pe care trebuia să le citești înainte de a replica.
                  • +1 (9 voturi)    
                    nu sunt ideologice (Marţi, 23 mai 2017, 8:27)

                    cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                    Nu sunt chestiuni ideologice, ci tehnice.
                    Viitorul apartine transportului in comun.
                    Doar trebuie mai bine pregatit.
                    A, ca tu ai propriul tau razboi mental pe chestiuni ideologice, asta nu ma priveste pe mine.
                  • +2 (2 voturi)    
                    practica ne omoara.. (Marţi, 23 mai 2017, 12:06)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                    teoria benzilor unice este foarte solida. daca vine o cititoare de promptere si face "teste" luni dimineata blocand o banda de circulatie nu inseamna ca "aspectele tehnice nu justifica..". principiul este solid si dovedit. trebuie doar implementat cu cap. in speta, nu poti sa pui banda unica pe DN1 daca nu faci parcari pentru cei care vin din afara orasului ca sa schimbe masina cu un autobuz/tramvai/metrou etc.
                    • +1 (3 voturi)    
                      Nu poți avea bandă unică pe DN1. Punct. (Marţi, 23 mai 2017, 12:52)

                      Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      Există un anumit număr de vehicule pe minut care intră în București și o anumită capacitate a drumului, tot în mașini pe minut, la viteza maximă legală.

                      Atât timp cât nu se putea circula dimineața la viteza maximă legală nici în lipsa benzii dedicate, a lua o bandă din DN1 nu face decât să reducă și mai mult capacitatea drumului. DN1 nu are destule benzi pentru a separa una dedicată transportului în comun.

                      Dacă te-ar interesa rezultatele reale, ai înțelege că trebuie niște trasee de tren urban / suburban înainte de orice măsură restrictivă. Dar pe tine te interesează descurajarea cu orice preț a utilizării autoturismului personal, chiar dacă oamenii nu au deocamdată alternative.

                      Ceea ce contează sunt rezultatele, trenurile urbane ar face oamenii să renunțe de bună voie la autoturism. Nu stă nimeni 1,5 - 2 ore la volan, dacă poate ajunge în 30 min.cu trenul unde are nevoie. Abia când va exista posibilitatea asta, se va reduce de la sine și traficul auto.
                        #showComment()
              • -3 (7 voturi)    
                fara minte (Marţi, 23 mai 2017, 7:36)

                sun [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                vorbesti ca sa te afli in treaba pt ca fara 2-3 centuri de ocolire centrul va fi si va ramane singura solutie de tranzit
              • +2 (8 voturi)    
                in comun.. (Marţi, 23 mai 2017, 8:11)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                Corect. Solutiile pentru o "comunitate" sunt deseori "comune". Scopul benzilor "dedicate" este de a permite crearea a multiple categorii de participanti la trafic, in dauna posesorilor de automobile personale.

                Unii pot sa le interpreteze ca fiind marxiste. Fiecare cu durerea lui. La polul opus, unul care nu are masina si este zilnic poluat de cei care au poate sa compare situatia cu societatea feudala.

                Cred ca mai important decat asemanarea cu diverse ideologii este sa vedem daca functioneaza. Si eu cred ca este evident in Londra ca acelasi numar (~7 milioane) de persoane nu ar putea ajunge zilnic la munca daca s-ar baza exclusiv pe masini personale. Chiar daca ar ajunge, nu exista locuri de parcare sau spatiu construibil nici pentru 10% din ele..
                • +2 (6 voturi)    
                  mda (Marţi, 23 mai 2017, 11:54)

                  J_W [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  Interesant cum voi astia de stanga (ca sa nu zic marxisti ca mai sus), care nu vreti sa vedeti masini personale ci biciclete si transport in comun pt toti, dati toate exemplele "tehnice" despre ce se poate si ce nu doar din Europa (nu e parcare, nu e loc construibil, e prea greu etc).

                  Un exemplu nu ati da din US, unde exista zeci de orase care demonstreaza ca e perfect fezabil sa ai circulatie bazata 90% pe masina personala daca totul e gandit si organizat bine in jurul masinii. Intr-adevar, iti trebuie parcari multe peste tot, amenzi pt parcare aiurea, infrastructura bine gandita, constructia de obiective in jurul parcarilor si a accesului rutier etc.

                  Apropo, Bucuresti-ul nu prea e un caz similar cu orasele europeane pe care le tot dati exemplu (nu are un centru vechi de mari dimensiuni incat sa nu fie construibil, e un oras destul de intins incat bicicleta si mersul pe jos nu prea sunt practice, se poate intinde si mai mult fiind inconjurat de mult spatiu liber construibil etc).

                  As vota primarul care promite sa rezolve problema stringenta a parcarilor, si nu in sensul de a ingreuna traficul cu masina personala, ci in sensul de a construi parcari de mari dimensiuni, sau a facilita constructia de parcari private, inclusiv prin amenzi usturatoarea pt soferii care parcheaza aiurea.
                  • +2 (2 voturi)    
                    eh.. (Marţi, 23 mai 2017, 12:17)

                    Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui J_W

                    Funny e ca desi au o gandire libtarda de stanga, se cred si se dau de dreapta. Incidental, cu tipul caruia i-ai raspuns se poate comunica destul de decent pe tema, chiar daca mai are derapaje in exemple trase de par sau alese dintre minoritati, pe spranceana.
                  • -1 (3 voturi)    
                    ceteris paribus.. (Marţi, 23 mai 2017, 15:00)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui J_W

                    Da-mi exemplu de oras american cu aceeasi densitate a populatiei si acelsi profil suburban ca judetul Ilfov care a rezolvat problema demoland locuinte si construind mai multe sosele.

                    Parcarile se vor construi de catre privati atunci cand va fi rentabil.
                    • +3 (3 voturi)    
                      sigur (Marţi, 23 mai 2017, 16:37)

                      J_W [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      Sigur, Bucuresti in sine (orasul) are o densitate de 8449 oameni / km patrat. Dar daca vorbim de "judetul Ilfov", te referi la un fel de "urban area" a Bucuresti-ului (pt ca ne intereseaza zonele continue construite), unde densitatea e de 1254 oameni pe km patrat. In general, densitatea e mult mai mare in sudul Bucuresti-ului fata de nord.

                      Prin comparatie, New York in sine (fara zona urbana adiacenta) are o densitate de 10431 oameni / km patrat, deci mult peste Bucuresti. Mai mult, in zona metropolitana a New York-ului exista 5 alte zone urbane ("incorporated places") cu densitate si mai mare decat NY in sine (de ex Guttenberg cu 22015, sau West New York cu 19059).

                      Alte orase americane au si ele densitate comparabila cand vorbim de orasul in sine (San Francisco, New Jersey, Miami, Boston si multe altele mai necunoscute). In total, sunt vreo 10 peste Bucuresti ca densitate.

                      Vezi: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_cities_by_population_density

                      Daca vorbim de zone urbane continue si nu de orase in sine, LA-Long Beach-Anaheim are 2702 locuitori / km patrat iar NY-NJ-CT (Newark) 2053.
                        #showComment()
                    • +3 (3 voturi)    
                      parcari (Marţi, 23 mai 2017, 16:38)

                      J_W [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      "Parcarile se vor construi de catre privati atunci cand va fi rentabil. "

                      Exact asta spun si eu. Si va fi rentabil cand amenzile pt parcare ilegala se vor aplica si vor fi mai mari decat pretul parcarii legale.
                        #showComment()
                • +1 (1 vot)    
                  Londra are trenuri urbane la greu, (Marţi, 23 mai 2017, 12:24)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  iar rețeaua de metrou (underground) e ”un pic” mai extinsă decât în București și nu e bazată pe modelul hub-and-spoke, e mai degrabă o combinație de grid și point-to-point.

                  Bucureștenii nu sunt retardați, dacă ar avea alternative reale la deplasarea cu autoturismul le-ar folosi. De exemplu, un tren urban de la AFI Palace Cotroceni prin București-Vest până la Gara Băneasa ar face cam 30 min., ar fi imbatabil. Linia ferată există, terenul nu trebuie expropriat, lipsește doar amenajarea.

                  Dar trebuie mai întâi să ai acel tren în funcțiune, nu poți obstrucționa traficul în zona centrală înainte de a avea trenul. Iar după ce vei avea trenul vei descoperi că traficul a devenit deja mult mai lejer.

                  În Viena revine cam 1 euro pe zi costul abonamentului anual, în București omul cheltuie uneori 120-150 de euro pe lună pentru a merge cu mașina la serviciu. Trenul chiar este eficient în materie de mass-transit, dar trebuie mai întâi să-l ai în funcțiune.
                  • +1 (1 vot)    
                    Clar (Miercuri, 24 mai 2017, 1:36)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                    Bucureștenii sunt o specie foarte inteligentă, doar că din păcate un pic masochistă.. care votează PSD la alegerile locale.

                    Normal că nu ne comparăm cu Viena sau Londra. Asta nu înseamnă că trebuie să ne resemnăm toți și să rămânem fixați pe ideea de mașina personală.
            • 0 (10 voturi)    
              :D (Luni, 22 mai 2017, 20:37)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Si biciclete, serios? Iti dai seama cat de unica va fi acea banda cand va ajunge autobuzul in spatele a 2 hipsteri ce se converseaza pedaland agale in paralel? :)))

              Chiar nu da cu virgula nimanui push-ul absolut artificial si agresiv al biclei, intr-o tara fara traditie sau inclinare, doar pentru ca suna bine unora in ureche? Daca vedeam iarna macar atatia biciclisti cati vad vara, mai era o chestie. Sau cand ploua, desi pe unii ii mai prinde ploaia si nu apuca sa plece cu auto propriu de acasa.
              • +1 (9 voturi)    
                exprimarea mea e de vina (Marţi, 23 mai 2017, 8:14)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                banda de autobuze+taxiuri si, separat, banda de biciclete.

                nimic nou sub soare. da o tura prin tarile scandinave si o sa vezi ca se poate pedala si cand ploua sau e frig.

                cat despre "o tara fara traditie sau inclinare", e bine ca nu ne-am resemnat si in '89 sa ramanem o tara comunista sub patronajul Rusiei pe motiv ca asta este traditia si "inclinarea"...
                tu la ce mai renunti doar casa pastrezi traditiile nationale? tot cu buda in fundul curtii traiesti? :)
                • +2 (4 voturi)    
                  bullshit ;) (Marţi, 23 mai 2017, 11:24)

                  Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  Eu sa dau o tura sau apologetii biclei care, cand e frigutz sau ploua, merg cu masina? :)))) O minoritate cu gura mare vrea sa-si impuna ideea "corecta si unica", pe care nici macar ei n-o aplica. Mda...

                  Ma amuza raportarea orbeste la tari scandinave, in conditiile in care exista si alte exemple din vest unde nu este asa. Valabil si pentru legea super restrictiva anti fumat. Mergand pe logica ta, cum unii rusi ies in pielea goala iarna, hai sa accizam toalele cu 2000%, ca se poate si fara. Vezi ca merele nu sunt pere, apropos de exemplul tau cu buda in fundul curtii, dat din topor cazut din copac. ;)

                  Mergem pe eco si dezvoltare? OK. Sa fie banda separata pentru scutere/bicle/asimilate electrice, nu pentru bicle clasice, pentru ca au viteza de deplasare decenta iar cine vrea sa faca "sport" pedaland agale cand altii au treaba, poate s-o faca si la sala. Merge? :D Uite asa o sa fim si peste scandinavi, nemti, bla.
            • 0 (4 voturi)    
              Activitatea economică ar trebui să primeze (Marţi, 23 mai 2017, 16:45)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Bucureștiul nu e parc de distracții, oamenii aceia care aglomerează DN1 dimineața se duc la muncă.

              În momentul când sacrifici activitatea economică de dragul gărgăunilor ideologici, asta devine treabă de psihiatri de-acum.

              Exact asta făcea și Ceaușescu, la el nu conta economia reală, gărgăunii ideologici aveau prioritate.
        • -4 (4 voturi)    
          cap patrat (Marţi, 23 mai 2017, 7:33)

          sun [utilizator] i-a raspuns lui un.robot

          fara centuri multe si ocolitoare discutiile de aici sunt de prosti: ca e bine cccc etc
  • -33 (51 voturi)    
    e de vina Firea! (Luni, 22 mai 2017, 13:18)

    king david hotel [utilizator]

    laitmotivul hn din ultimele 2 luni.
    • +22 (28 voturi)    
      Ai si tu dreptate ... (Luni, 22 mai 2017, 13:35)

      si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      e de vina mamitzica rapandelicai , ca a facut-o vie si i-a mai si dat drumul de-acasa ...

      :::::))))))))))))))
      • -21 (29 voturi)    
        de ce ati ales-o atunci? (Luni, 22 mai 2017, 13:57)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

        ciudati mai sunt bucurestenii: intai o aleg, apoi se plang de ea ca nu le place...
        • +17 (19 voturi)    
          stii cum spui tu? (Luni, 22 mai 2017, 14:08)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

          Ca si cum te-ar face un olandez sau suedez "roman imputit si cersetor" pe argumentul ca majoritatea celor ajunsi acolo cu asta se ocupa.

          ciudati sunt romanii: fura si cersesc si dupa aia se revolta ca sunt stigmatizati si lasati in afara Schengen...

          Iar tu esti roman, deci implicit jigodie cersetoare.
          Te simti bine? e ok asa?
          • -9 (13 voturi)    
            logica falacioasa (Luni, 22 mai 2017, 15:18)

            king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

            Nope! Pentru ca Firea a fost aleasa! Eu sunt roman in orice situatie.
            • +3 (3 voturi)    
              si restul de 85% (Luni, 22 mai 2017, 18:31)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

              sunt bucuresteni in orice situatie... mai putin in situatia in care se muta din oras.
              stii la ce ma refer prin 85%, da?
          • +6 (6 voturi)    
            El e mujic sadea (Luni, 22 mai 2017, 16:43)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

            si mancurt pe deasupra, nu e roman.
    • +12 (18 voturi)    
      pai este (Luni, 22 mai 2017, 13:47)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      Lucrurile astea se fac dupa analize, calcule, gandire multa facuta de oameni care se pricep si am mai facut asa ceva. Si se anunta, se explica, se ANTICIPEAZA.

      Cand pur si simplu trantesti o chestie, fie ea si oportuna in principiu, problemele sunt inevitabile.

      Astia suntem, atata putem.
      • +7 (9 voturi)    
        Tuta de primarita a declarat acum scurt timp (Luni, 22 mai 2017, 15:24)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        ca primaria renunta la acest proiect, urmand ca el sa fie reluat la vara !

        Am o intrebare : Nu face madam Firea un sondaj ca sa ne intrebe daca suntem de acord sa suportam noi toate cheltuielile cu acest proiect esuat ?

        PS. Si apropo : reia proiectul la vara cand e sunt plecati bucurestenii in concediu ca sa poata sa spuna : vedeti ca am reusit ! Mai, mai, mai...
  • +27 (39 voturi)    
    ce poti sa le ceri? (Luni, 22 mai 2017, 13:22)

    Humbert [utilizator]

    ce poti sa le ceri cretinilor care se ocupa de trafic si de transport in Bucuresti?

    - poti sa le ceri sa nu reduca cu o treime cea mai aglomerata intrare in Bucuresti? nu poti, ar fi prea mult.

    - poti sa le ceri sa nu inchida cate o saptamana o statie de metrou ca sa monteze niste nenorociti de turnicheti? nu poti, e prea mult pentru ei.

    - poti sa le ceri sa nu inchida si statia de metrou Aurel Vlaicu si statia Pipera in acelasi timp? nu poti, e prea mult pentru creierul lor obisnuit sa faca doar operatiuni simple, gen inspira/expira (da, stiu ca au renuntat intre timp, dar ca idee)
  • +22 (28 voturi)    
    mdea... (Luni, 22 mai 2017, 13:24)

    nikk [anonim]

    fratilor suntem in epoca bronzului aici.....mai avem ceva ani pana depistam fierul....cam asa sta treaba la noi.

    daca tot vreti sa decongestionati faceti mai repede metroul ala pana la aeroportul otopeni, si faceti acolo o marcare uriasa FREE intre orele 7-20 si sa stiti ca asa o sa dispara 25% din traffic, abia pe urma faci si benzile unice.

    apropo, ce se mai aude de faimoasa linie de metrou???? se termina pana ies eu la pensie? si am 37 anisori...
    • -15 (31 voturi)    
      haha (Luni, 22 mai 2017, 13:42)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui nikk

      romanul are nisip in creier. nici parisul, nici munchen, nici berlin, nici londra nici nici nici nu au metrou pana la aeroport pentru ca...e foarte scump si exista calea ferata care e mai ieftina si la fel de rapida. iar aia cu masinile in trafic, da, nene, sa le lase acasa si sa ia autobuzul...e greu? nu stiu, e foarte bine ca e aglomerat, n-aveti decat sa putreziti in masinile personale!
      • +17 (25 voturi)    
        unde sa lase masinile omule? (Luni, 22 mai 2017, 13:52)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Tu nu pricepi ca daca vii in B din nu stiu ce comuna aflata la 10-15km nu ai cu ce ajunge decat cu masina personala ?

        Trebuie park & ride si de acolo banda unica
      • +13 (19 voturi)    
        Ai fost cumva prin Paris, vreodata? (Luni, 22 mai 2017, 13:56)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Ei, afla atunci ca prin aeroportul principal (CDG) circula si metrpul (RER) dar si trenul (Intercity).
        http://parisbytrain.com/rer-train-from-paris-to-roissy-charles-de-gaulle-cdg-airport/
        • -4 (12 voturi)    
          Well .. la Paris pe strada, cainii cu covrigi ... (Luni, 22 mai 2017, 15:28)

          MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          Well .. la Paris pe strada, circula cainii cu covrigi ... in coada !

          In centrul Parisului sunt benzi unice de peste 20 de ani ... si nu se mai plange nimeni.

          Sunt respectate de soferii de autoturisme - jandarmul francez mai intai bate, apoi ia banii si apoi iti numara de cate ori ti s-a invartit roata pe banda unica.

          Se pare ca tzaranii din Ilflov prefera modelul italian, cu ghertzoi care isi lasa masina pe avarii pe Viale Monza, sau pe Viale Abruzzi - ca sa-si ia o cafea cu cornetto sau tigari.

          Auguri terroni ilfovani !

          La cat mai multe amenzi ...

          "Patria si Dreptul Meu!"
          .
        • +3 (3 voturi)    
          RER e o corcitura, nici tren nici metrou (Luni, 22 mai 2017, 15:37)

          zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          merge si suprateran si subteran
          • +2 (2 voturi)    
            so? (Luni, 22 mai 2017, 20:39)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui zeita anticoruptiei

            Am putea copia ce e bun. Ca la ce e neaplicabil la noi si restrictiv cu parfum de libertate, suntem primii.
      • -2 (18 voturi)    
        razi "haha" de prost ce esti (Luni, 22 mai 2017, 14:17)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        ala care merge cu X5-ul sau AMG-ul personal a platit zeci de mii de EURO TVA la stat, plateste sute de EUR / luna accize la combustibil, alte mii la taxa de inmatriculare si la impozitul anual.
        Si-a luat masinia aia pt care o afacere si produce bani si are el chef sa mearga cu masina personala spre deosebire de frustrati care comenteaza aiurea.

        Reviziile / accidentele lui / anvelopele de iarna tin in viata service-uri unde lucreaza multi oameni.

        Cea mai mare companie romaneasca si totodata cel mai mare exportator este firma care produce automobile personale.

        Printre restul, cei mai mari sunt producatori de anvelope (DA, pt masini personale) si componente auto (DA, pt masini personale)

        concluzia: sa iti putrezeasca tie creierul (ca mort este deja) !
        • +4 (4 voturi)    
          desigur (Marţi, 23 mai 2017, 8:23)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

          sau a luat un X5 la mana a 3a cu 5000 de euro (si 200000km la bord) si e ultimul maimutoi in trafic. si nu a platit mai nimic la stat.

          cu siguranta nici ala cu AMGul nu a platit nimic celor care nu au masina si vor si ei sa respire cand ies din casa si merg pe jos la munca, la magazine, la scoala.

          ce mai mare companie elvetiana care este? dar suedeza? fiecare popor traieste cu alegerile pe care le face..
      • +9 (9 voturi)    
        metrou (Luni, 22 mai 2017, 15:12)

        andrei1232000 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        poate nu este metrou, dar circula trenuri cu precizie de ceasornic, in regim de metrou si tramvai S-Bahn. Iar de la Heathrow tren pana in centru. La Paris in aeroport este gara TGV. Toate aeroporturile din lume au gari care duc la gara centrala a orasului si au si gari pentru trafic regional, national si international. aici e pe dos. daca vii din Pipera cu 301 nu are statie comuna cu 131, 335, 205. am intrebat, nu e prevazut!
        Autostrada de la Ploiesti nu e prevazuta sa preia trafic din comunele alaturate ei, pline de cartiere de locuinte, pentru ca nu are intrari/iesiri. plus ca nu e facuta intrarea in Bucuresti. Nu exista trenuri de "navetisti" de la Ploiesti sau de pe traseu. Intai faci toate astea, la preturi care sa descurajeze utilizarea autoturismelor, apoi pui restrictii. E prea mult pentru o blonda. Firea e dovada vie ca nu exista bancuri cu blonde. Tot ce se spune este adevarat!
      • +5 (5 voturi)    
        Well .. la Munchen este S-Bahn pana la aeroport (Luni, 22 mai 2017, 15:30)

        MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Well .. la Munchen este S-Bahn pana la aeroport - de multi ani.

        Dar este asa bine sa comentezi ... si sa pari .. inteligent.

        "Patria si Dreptul Meu!"
        • +3 (3 voturi)    
          Și la Viena este S-Bahn până la aeroport (Marţi, 23 mai 2017, 0:03)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

          Viena ar trebui să fie modelul din care să se inspire Bucureștiul, condițiile sunt similare, iar dimensiunile și numărul de locuitori cam la fel.
    • +10 (12 voturi)    
      Nicio sansa, i-ati gandul (Luni, 22 mai 2017, 15:36)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui nikk

      Esti prea copt, nu mai apuci :)

      Serios vorbind, chiar ne prefacem mereu ca nu vedem solutia? Bucurestiul are o densitate urbana dementa, nu te poti invartii in jurul strazilor, ca nu ai unde sa le mai lungesti si largesti.

      Solutia e extinderea masiva in zona metropolitana a orasului. Si extinderea metroului, care sa acopere orice cartier si care sa iasa mult in afara (10-15 km) orasului dubland practic toate intrarile principale: de la DN1, Colentina, Bulevardul Timisoara, Ghencea, Pantelimon, etc etc etc

      E singura sansa pentru un oras care inghesuie mai bine de doua milioane de oameni si 1.5 milioane de masini pe 280 de km patrati. Adica cam cat are Roma pe 1000 de km patrati.

      Da ,e vorba de cam 15-20-25 de ani de munca sustinuta si de multi bani. Si, da, nu o sa inaugureze traseele de metrou aia care le incep. dar chiar trebuie facut, daca iti pasa de orasul asta.

      Dar, privind la cum arata administratia Bucurestiului (Oprescu - marele carnat, Firea - marea pasarica maiastra) si cum arata acum guvernul Romaniei (la absolut orice dificultate financiara se taie din investitii, vezi cum arata metroul Drumul Taberii sau soseaua de centura in buget, sunt mereu mieii de sacrificiu), ca sa vezi asa ceva iti trebuie o viata de broasca testoasa - 300 de ani.

      Mai degraba cred ca avem sanse sa vedem masinile zburatoare prin Bucuresti decat sa apucam reteaua asta de metrou.
      • +7 (7 voturi)    
        Trenul de suprafață S-Bahn e de 6 ori mai ieftin (Luni, 22 mai 2017, 23:56)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        Metroul din București este bazat pe modelul hub-and-spoke și creează aglomerații monstruoase în zona centrală. Este extrem de scump de realizat, costă 1 miliard de euro fiecare magistrală de 12-15 km. Modelul hub-and-spoke e bun când ai capacitate excedentară, metroul din București nu mai are așa ceva.

        O linie de tren de suprafață e de 6 ori mai ieftin de construit decât una de metrou, iar cele mai multe sunt deja construite în București. Trebuie doar reamenajate și realocate pentru trenul urban.

        Pasagerii trebuie introduși în și extrași din oraș de pe un inel exterior, în punctul cel mai apropiat de destinația lor. Centrul e deja supraaglomerat, iar trenurile de navetiști ar trebui să parcurgă și ele centura și să distribuie pasagerii prin tot orașul, cât mai aproape de locul unde au nevoie să ajungă, nu să-i debarce în Gara de Nord.
  • +15 (23 voturi)    
    primaria a gresit... (Luni, 22 mai 2017, 13:27)

    liviu_ [utilizator]

    pentru ca nu a gandit!
    cu ce rezolva 500 metrii de banda unica, daca autobuzu respectiv sfarseste in stefan cel mare, unde o sa stea oricum juma de ora minim?!

    tipic romanesc.... carpeli! Daca faci banda unica fa nene peste tot! ca 10% din traseu pe banda unica si restu prin agloimeratia nu ajuta pe nimeni!

    Pe langa asta orasele aglomerate se bazeaza in primul rand pe metrou... Ce-i drept la ei nu dureaza constructia catov fa statii cate un deceniu!
  • +5 (25 voturi)    
    curaj baieti (si fete).. (Luni, 22 mai 2017, 13:37)

    pehash [utilizator]

    daca tot vreti sa faceti o "analiza", poate iesiti un pic din redactie si faceti o plimbare cu autobuzele RATB pe noile benzi unice. eventual intrebati cativa calatori matinali cum merge azi comparativ cu saptamana trecuta? macar sa stim daca exista si o parte pozitiva in toata povestea asta.
    • -8 (14 voturi)    
      s-a decis ca nu exista nimic pozitiv! (Luni, 22 mai 2017, 14:16)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      .
    • +6 (10 voturi)    
      Cu RATB: Dezastru! (Luni, 22 mai 2017, 15:41)

      neagoe [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Fiica-mea merge cu 205 si azi a facut cu o ora mai mult. Pur si simplu 205 nu a putut intra pe DN1!

      Halal proiect de trafic!
      Prostia ridicata la rang de virtute!
  • -1 (29 voturi)    
    De vina sunt meltenii care nu lasa masina (Luni, 22 mai 2017, 13:45)

    Miky60 [utilizator]

    Asa e romanul: obisnuit sa stea toata ziua in masina, sa se laude cu masina, sa isi cumpere masini mai scumpe ca apartamentul in care stau, la noi masina nu este o necesitate si ceva de lauda si de asta melteanul votant de psd-ciuma rosie nu lasa niciodata masina si merge cu ea pana in usa de la mall.
    D-asta meltenii acum injura ca se face o banda pentru bus-uri sau pentru biciclete!
    • -4 (6 voturi)    
      Eu dacă eram Firea... (Luni, 22 mai 2017, 15:09)

      Barosanu_nr1 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ... intenționat făceam câteva benzi proaste, ca să se enerveze lumea pe ele și după să pot să zic: „Păi n-ați văzut ce-a ieșit? Ia mai slăbiți-mă cu busurile/bicicletele voastre. Poporul a decis.”

      Plus că dacă cei enervați sunt ilfoveni, oricum nu se văd la vot :))
    • +4 (6 voturi)    
      greu e cu gandirea (Luni, 22 mai 2017, 15:13)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      oamenii care vin cu masina pe DN1 nu vin din Bucuresti. Bucurestiul se termina la Baneasa. Aia vin din comune limitrofe, care (supriza) nu sunt legate de bucuresti prin transport public... Cu ce ai vrea sa ajunga in Bucuresti?
    • +3 (7 voturi)    
      Corbeanca, Saftica, Otopeni etc (Luni, 22 mai 2017, 15:47)

      neagoe [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      cu ce sa vina la serviciu, Cu CFR-ul?!

      Sau poate sa renunte la job si sa atarne la ajutoare sociale dupa metoda Dragnea-Firea-PSD...
  • +9 (17 voturi)    
    alt destept si baiatu de mai sus (Luni, 22 mai 2017, 14:11)

    gwolf [utilizator]

    ia zi Alex,

    un antreprenor care locuieste in Afumati dar s-a riscat si el sa faca ceva in jegul asta de tara/regiune, si livreaza marfa in Bucuresti NU are dreptul sa se revolte si sa injure?
    De ce? doar pt ca are buletin de Afumati si nu a putut vota in Buc?

    Unul care vine la studii sau la aeroport NU are dreptul sa se revolte ca n-are buletin?

    miile sau zecile de mii de oameni de afaceri din tara asta care cauta rezolvari la Bucuresti pentru umilintele la care sunt supusi, NU AU voie sa se revolte doar ca n-au buletin?

    de unde va adunati dragi comentatori?
  • +8 (8 voturi)    
    Doresc guvernantii sa imbunatateasca traficul? (Luni, 22 mai 2017, 15:26)

    poatedapoateba [utilizator]

    Ce gluma buna :-)

    Le aduc aminte ca lucrarile la metroul Drumul Taberei au inceput in 2011 si sunt departe de a se finaliza...

    Si le atrag atentia ca pe tramvaiul 41, care are banda unica, se circula claie peste gramada.

    Daca ar dori ca lumea sa foloseasca mijloacele de transport in comun ar trebui in primul rand ca acestea sa poata transporta macar pasagerii curenti, nu mai vorbim de a-i prelua pe cei care acum merg cu masinile personale...
  • +8 (10 voturi)    
    Firea & Co = definitia INCOMPETENTEI (Luni, 22 mai 2017, 15:34)

    neagoe [utilizator]

    Firea a afirmat ca s-au facut studii temeinice, iar acestea se dovedesc a fi PROASTE. Implementarea este a unor idioti.
    Totul este tutelat de Firea.

    Firea & Co, DEMISIA!
  • 0 (14 voturi)    
    idee proasta (Luni, 22 mai 2017, 15:42)

    gnd [utilizator]

    Mai bine zis cum sa transformi o idee proasta intr-o implementare dezastru. Benzile unice nu sunt niciodata o idee buna pentru ca folosesc din spatiul deja existent si il realoca in speranta ca ii pot obliga pe oameni sa ia autobuzele. Autobuzul e unul dintre cele mai proaste si lente mijloace de transport in comun. Un drum care cu masina dureaza 20 de minute cu autobuzul dureaza 40-50 chiar si noaptea cand sunt strazile goale. Eu nu vreau sa merg cu autobuzul oricate benzi unice s-ar face. Solutia este sa faca metrou, si ala e singurul mijloc de transport in comun civilizat si rapid, si singurul pe care l-as folosi. Puneti mana si construiti retele de transport cu adevarat moderne si dezvoltate, retele de metrou pana la saftica si cate 10-20km in fiecare directie la iesirea din oras, altfel ne vom inghesui in aceleasi cozi pe acelasi nivel desi in fiecare an suntem din ce in ce mai multi.
    Incredibil cat de multi frustrati vor sa dicteze altora ce sa faca.
    • 0 (2 voturi)    
      pai vezi (Marţi, 23 mai 2017, 10:46)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      pai nu te obliga nimeni, doar iti arata variantele: cu maisna si stai mai mult in ambuteiaje + platesti paracrea, sua cu tranpsortul public, pe benzi dedicate, fara durere de cap cu parcare...esti lebr sa alegi, fara sa ii injuri insa pe cei care mai ieftin, mai rapid si fara batai de cap
  • -4 (14 voturi)    
    O idee buna? (Luni, 22 mai 2017, 15:42)

    Precup [utilizator]

    Doamna Ivanov, in zecile de articole pe care le-ati scris pana acum, nu mai pridideati sa ne anuntati cum solutia pentru aglomeratia din trafic este banda unica. Desi e contrar logicii: cum poate fi ingustarea drumului o solutie pentru aglomeratie?!

    Chiar si in fata evidentei, nu acceptati ca banzile unice sunt o idee gresita: nu se pot favoriza unii participanti la trafic, in dauna altora. Care, culmea, cei defavorizati ii mai si subventioneaza pe primii.

    Pe multe bulevarde din lista primariei exista deja o banda unica: linia de tramvai. Sa circule autobuzele pe acolo si atat!
    • +1 (3 voturi)    
      :D (Luni, 22 mai 2017, 20:43)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Precup

      Ii ceri prea multe :D
  • +6 (6 voturi)    
    Banda RATB (Luni, 22 mai 2017, 15:51)

    Stefanita Marinescu [utilizator]

    "Totusi, este interesant cum studiul de trafic nu a prevazut acest dezastru. "
    Care studiu? Tara e condusa "la plezneala"
    Stefanita Marinescu
  • 0 (12 voturi)    
    Burtosii cu X6 nu vor benzi pt Bus-uri! (Luni, 22 mai 2017, 16:02)

    Miky60 [utilizator]

    cred ca aici este cea mai mare problema - dezbaterea se blocheaza pentru ca multi cred ca se incearca eliminarea masinilor. fals. pentru fiecare dubios cu burta mare care vrea sa mearga cu X6 pana la coltul strazii, sunt 2-3 tineri care ar prefera sa lase masina si sa ajunga la munca in conditii decente, predictibile, cu RATB.
    si daca asta inseamna ca dubiosul ramane in continuare cu masina lui, cine castiga de fapt? eu cred ca toata lumea are de castigat, mai putin dubiosul care ramane cu fundul in masina - pentru el nu s-a schimbat nimic si exact asa ii place.
    solutia e aplicata cu succes in Lisabona, la Paris, Viena, Londra, Munchen. Toate aceste masuri de benzi unice sunt implementate de decenii la Paris (vezi circulatia de-a lungul Senei si de Bd Saint Michel, etc.), la Viena, la Londra.

    La Bucuresti avem o specie pe cale de aparitie - taranoi cu par limba care parcheaza in statia de autobuz, pentru ca este "aglomeratie" in oras ... ce pacat ca nu este mai aglomerata mintea lui cu ganduri.

    "Patria si Dreptul Meu!"
  • -3 (3 voturi)    
    a fost gresit (Luni, 22 mai 2017, 16:12)

    alex323 [utilizator]

    ar trebui:
    1 langa trotuarul largit pt pietoni, premergatori si/sau jogging, sa fie prima banda, pr biciclisti
    2 a doua banda pt autobuze sau troleibuze
    3 daca este fezabil, a treia pt autoturisme si motociclete
    4 unde pe mijloc este sina/sine de tramvai, fara banda pt autoturisme si motocicleta
    5 centrul oraselor numai strazi pietonale
    6 linia de centura numai camioane
    7 parcuri uriase pt dezmembrari in afara oraselor
    • +2 (2 voturi)    
      bravo! (Marţi, 23 mai 2017, 18:01)

      J_W [utilizator] i-a raspuns lui alex323

      Ahh, cat de radical esti! Cum organizezi tu viata celorlalti ca nimeni altul! De 3 ori bravo!

      Pun pariu ca te ajuta textele astea sa agati hipsterite pe banda rulanta. Ce conteaza ca spui numai ineptii care nu se pot materializa niciodata, important e sa le spui cu convingere!

      PS: Ceausescu ar fi mandru de tine. Nici el nu avea atatea idei proaste pe minut, si totusi el a inventat mersul alternativ cu numere pare si impare, deci e ceva!
  • +1 (3 voturi)    
    Fireoaica sa publice studiul (Luni, 22 mai 2017, 16:13)

    tropotaru [utilizator]

    si sa dezvaluie pretul platit pentru efectuarea lui.

    Altfel inseamna ca avem inca o banda unica: Firea - Pandele
  • -1 (15 voturi)    
    Degeaba, banda unica nu rezolva nimic (Luni, 22 mai 2017, 16:49)

    Wanheda [utilizator]

    E nevoie de extrabenzi pt circulat la ce volum de masini e in Bucuresti. Centura in regim de autostrada si cateva freeway-uri care sa traverseze orasul. Ideal ar fi si cateva inele freeway, intermediare. Benzi de accelerare, de decelerare, exit-uri dedicate pt left/right turn, pasaje pt fiecare cartier. OOopppsss tocmai am descris un oras american. Dar da, fara freeway-uri care sa iti duca 100000-200000 de masini pe zi nu o scoti la capat.
    • 0 (6 voturi)    
      Am vrut sa spun poduri (Luni, 22 mai 2017, 17:00)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      pt fiecare cartier si adaug semafoare inteligente cu un program care sa fie updatat frecvent cu date din trafic. Se baga cablurile alea conectate la senzori pe sosea care iti numara masinile si frecventa lor pe ore, zile, etc.
  • -2 (6 voturi)    
    poti sa ti scremi (Luni, 22 mai 2017, 21:47)

    Observatory [utilizator]

    creerul, ca tot degeaba.... NU SUNT STRAZI SUFICIENTE...
  • -6 (8 voturi)    
    TARANII EMIGRANTI (Marţi, 23 mai 2017, 7:48)

    sun [utilizator]

    Cand taranii ajunsi bucuresteni fac legea( voteaza si conduc) rezultatul este acesta! Intr-un reportaj tv transmis saptamana trecuta coana Firea insotita de tineri angajati din primarie facea un tur de reclama cu autobuzul pentru prostia asta de banda unica iar un tovaras director din spatele ei, director, cu o fata de supus ( ca la pcr) o ingana si ii dadea dreptate dar se vedea de la un km ca nu putea sa creada in asa trasnaie intr-un Bucuresti care nu are cel putin 2-3 centuri de ocolire !
  • -2 (2 voturi)    
    Banda RATB accident! (Marţi, 23 mai 2017, 11:14)

    eu1208 [utilizator]

    Când vine o ambulanta dinspre Baneasa nu se poate face loc deoarece in dreapta sunt stalpii galbeni proaspat montati de delimitare a benzii RATB iar în stânga bordurile de beton de delimitare a sensurilor de circulatie, idee proasta te pierzi cu firea.
    Ieri seara in jurul orei 18 am vazut un accident petrecut pe banda RATB vizavi de benzinaria Petrom un autobuz a lovit un biciclist deoarece nu a avut loc din cauza stalpilor de delimitare a benzii RATB, iar în spatele lui era coada de autobuze, nu aveau pe unde să treacă, erau 4 mașini de poliție si cineva filma poate de la A1, erau cei mai apropiați, in media nu am auzit nimic, oare s-a înregistrat prima victima???!!!???
  • -2 (2 voturi)    
    Azi era plin de politie pe traseu (Marţi, 23 mai 2017, 11:29)

    unuloarrecare [utilizator]

    Au zis, ca poate ne trece supararea daca se fluidizeaza traficul.

    Stau ca momaile in intersectii, mai bine si-ar gasi ceva mai bun de facut. Sunt toti niste slugi, punct.

    Era unul la semafor la piata baneasa care oprea pe verde masinile. De ce oare ? WOW pentru ca pe rosu s-ar fi blocat intersectia la baneasa. WOW, ce noutate !?!

    Dar pleaca sluga la centru, SEFU, datoria mi-am facut, masinile au trecut, maine ce facem ? Ma duc tot acolo ? DA. Sa traiti SEFU.

    Bre, sluga. Mergi si spune ca am facut pe semaforul invers. Daca s-ar face un semafor cu creier maine m-as duce sa fac ceva bun pentru societate nu sa fac pe semaforul.

    Vai sa capul nostru. Hai nene sa o demitem si gata. Pe bune, si o maimuta de la zoo e mai buna ca asta acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    Bucurestiul-laborator de testare (Marţi, 23 mai 2017, 11:36)

    IoanPaul [utilizator]

    Sunt curios care e limita de suportare a cetateanului.
    • 0 (0 voturi)    
      Încă 8 sau 10 ani :) (Marţi, 23 mai 2017, 13:03)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui IoanPaul

      În ritmul în care ultima generație formată în comunism își crește puterea politică, măsurile adoptate vor fi din ce în ce mai arbitrare și mai lipsite de contactul cu realitatea, la fel ca în anii '80.

      Presiunea asta explodează, mai devreme sau mai târziu, dar pentru moment vechii comuniști adoptă măsuri socialiste cu sprijinul hipsterilor, la fel de socialiști. Peste 8 sau 10 ani, vechii comuniști vor merge la pensie sau la loc cu verdeață, iar hipsterii nu vor mai putea continua singuri ofensiva socialistă.
  • +1 (1 vot)    
    treaba e mai simpla (Marţi, 23 mai 2017, 13:08)

    Xorciser [utilizator]

    Daca elibereaza cateva bulevarde mari de masinile parcate aiurea atunci au o banda de autobuz iar masinile circula la fel ca pana acum... :)

    Lasand (partial) gluma la o parte, banda de autobuz ar trebui sa permita si taxiurilor sa foloseasca banda, plus nu ar trebui sa fie pt transportul public decat la orele de varf....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă