De ce e atat de greu sa gasim un taxi in Bucuresti si ce putem face daca soferul refuza cursa sau vrea bani in plus

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 24 august 2016, 10:08 Actualitate | Administratie Locala

Taxiuri
Foto: Hotnews
Tot mai multi bucuresteni se plang in ultimele luni ca la orele de varf e aproape imposibil sa gasesti un taxi la comanda. Iar daca iesi pe strada, soferii care asteapta in statie fie spun ca te duc doar in anumite cartiere ale orasului, fie cer o suma de bani mai mare decat pretul normal al cursei, fara sa porneasca aparatul de taxat. Asta in conditiile in care reglementarile in vigoare spun clar ca daca taxiul este liber, clientul nu poate fi refuzat. Reclamatie la autoritati sau direct la firma de taximetre, care e solutia cea mai buna?

De ce e asa de greu sa gasesti un taxi?

Numarul de taximetre autorizate in Bucuresti a scazut in ultimii 5 ani de la circa 10.200 la 7.000, la o populatie de peste 2,1 milioane de locuitori. Acestora se adauga insa taximetrele din judetul Ilfov - circa 3.000. Legal, acestea au voie sa vina in Bucuresti doar ca sa aduca clientii din Ilfov, insa realitatea ne arata ca de multe ori raman in Capitala si iau clienti. Aceste 3.000 de taximetre nu au sunt insa dispecerizate, deci ele nu pot fi gasite de potentialii clienti care apeleaza centralele telefonice ale companiilor de taxi.

"Taxiurile autorizate in judetul Ilfov pot sa aduca clientii din Ilfov in Bucuresti. Nu au voie sa ia clienti din Bucuresti si sa duca in alta parte, nici in strada nici prin intermediul altor companii de taxi. Daca este prins ca stationeaza in statia de taxiu este sanctionat contraventional fiindca asta inseamna o permanentizare si o incalcare a legii", a declaarat Ovidiu Muntean, purtator de cuvant Brigada Rutiera, pentru HotNews.ro. Cu toate acestea statiile de taxi sunt pline de taxiuri autorizate in Ilfov.


Consiliul general al Municipiului Bucuresti trebuia sa semneze un protocol cu Judetul Ilfov ca taximetristii ilfoveni sa isi poata desfasura activitaea in Capitala, insa acest lucru nu s-a intamplat. HotNews.ro a solicitat Primariei Capitalei informatii despre stadiul acestui protocol, insa nu am primit un raspuns pana la data publicarii articolului.

Ce putem face cand un taximetrist refuza cursa desi este liber sau ne cere mai multi bani?


Daca taximetristul refuza o cursa - desi este liber, cere mai multi bani, vorbeste urat sau refuza sa porneasca aparatul de taxat si cere o alta suma, clientii au trei posibilitati: pot depune o reclamatie la Primarie, la Protectia Consumatorului sau pot reclama la firma de la care este taxiul.

Ce se intampla daca faci reclamatie la primarie?


De la inceputul anului, Primaria Capitalei spune ca a facut 2018 controale la taximetre si a aplicat 360 sanctiuni in valoare de 384.700 lei. Dintre acestea, 188 de sanctiuni in valoare de 169.600 lei pentru transportatorii bucuresteni si 172 sanctiuni in valoare de 215.100 lei pentru cei ilfoveni. In plus, s-au aplicat  222 masuri complementare din care: 63 autorizatii taxi retinute, 1 autorizatie taxi retrasa,  4 certificate profesionale retinute si 54 adrese catre localitati din Ilfov pentru aplicare de masuri complementare.

Cea mai eficienta metoda: reclamatia la firma de taxi

Andrei Gafita, actionar Speed Taxi, sfatuieste clientii sa sune si la dispeceratul firmei de taxi unde au intampinat probleme pentru a face o reclamatie. Acesta spune ca este in interesul firmei sa ii sanctioneze pe taximetristi, deoarece pe termen lung firma pierde clienti si bani din cauza soferilor care nu respecta legea.

"Din punct de vedere legal, Primaria spune ca are un numar de contract pentru reclamatii, dar neoficial stim ca au un numar limitat de oameni care pot sa faca asemenea controale si sunt depasiti. Eu sfatuiesc un client sa ia o firma serioasa cu un brand si numar mare de masini care ofera posibilitatea acelei firme sa aiba un departament de control. Clientul nemultumit sa sune la dispecerat si sa inregistreze reclamatia, ca pe cei de la firma privata ii doare cel mai tare", a declarat acesta.

Gafita spune ca exista un regulament de orgine interioara foarte strict, la prima reclamatie soferul fiind avertizat, iar apoi i se desface contractul de dispecerizare/contractul de munca.

"Punctual, noi avem un departament special de control, unde avem doi oameni care asta fac de dimineata pana seara. Fiecare reclamatie este preluata, daca este in timpul zilei, se preia pe loc, in timp real, si atunci se suna clientul se cer detaliile, se suna respectivul taximetrist, este chemat la firma si dupa care se resuna clientul  de fata cu taximetristul respectiv pentru a putea fi o transparenta cat mai mare. Exista si tot felul de reclamatii pe care si le fac ei intre ei, adica un sofer de taxi are ceva cu alt sofer de taxi si atunci ii face o reclamatie cu intentia de a-i face rau din diverse motive. Cazurile acestea sunt mult mai rare decat cazurile reale. Daca sunt abateri de genul vorbit urat, ne despartim pe loc. Daca cer mai multi bani decat face cursa si nu pornesc aparatul de taxat am incheiat contractul de dispecerizare pe loc. Nu vreau sa las calul troian la mine in ograda", a explicat Andrei Gafita.

Pentru a putea face reclamatie, clientii trebuie sa se uite la sigla si sa vada numele firmei de taxi, indicativul masinii,  numarul de inmatriculare si, daca este posibil, numarul de autorizatie si numele soferului afisat pe ecusonul de pe bordul masinii.


Ce obligatii au taximetristii fata de clienti?


Potrivit Legii taximetriei, principalele obligatii ale taximetristilor fata de clienti sunt:

- sa aiba tinuta corespunzatoare, un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul, respectand conduita de buna practica, conform prevederilor Standardului ocupational al taximetristului;

- sa nu refuze clientul in efectuarea unei curse in interiorul localitatii si sa respecte solicitarile legale ale acestuia;

-  sa opreasca pe traseu la semnul clientului, cand se afla in pozitia de operare "Liber", cu exceptia cazului cand se deplaseaza sa preia un client la comanda dispecerului sau cand conditiile de trafic nu permit aceasta manevra;

-  sa elibereze bonul clientului la finalul cursei, pe baza caruia va incasa contravaloarea prestatiei efectuate;

- sa nu pretinda ca plata pentru prestatia efectuata decat suma prevazuta pe bonul client;

- sa nu angajeze transportul unui client aflat in stare avansata de ebrietate;

- sa transporte clientul la destinatie pe traseul optim sau pe traseul solicitat ori convenit cu acesta;

-  sa transporte bagajele clientilor, in cazul transportului de persoane, in limitele spatiului destinat pentru acestea, fara perceperea de tarife suplimentare;

- sa nu transporte clienti pe bancheta din fata decat in cazul in care ii atentioneaza in prealabil ca au obligatia sa poarte centura de siguranta;

- sa nu fumeze si sa nu utilizeze mijloacele audio/video fara acordul clientului.

Pentru aceste incalcari ale legii, amenda este intre 200 si 500 lei.

In plus, este interzisa efectuarea unui transport in regim de taxi cu aparatul de taxat defect, cu lampa taxi scoasa din functiune sau fara a elibera bonul la finalul cursei. Pe langa amenzi, se dispun si masuri administrative privind retinerea, suspendarea, retragerea sau anularea, dupa caz, a unor autorizatii, copii conforme, atestate profesionale sau contracte.

Institutiile care pot verifica respectarea legii taximetriei sunt: Politia Rutiera, administratia locala, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, organele fiscale locale si judetene, organele de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, precum si din unitatile sale teritoriale, Autoritatea Rutiera Romana - ARR, prin reprezentantele teritoriale, Biroul Roman de Metrologie Legala, Regia Autonoma "Registrul Auto Roman". Controlul in trafic se poate face doar impreuna cu Politia Rutiera.


Citeste mai multe despre   



Comentarii alese de moderator

  • Nu toti suntem manelisti.... (Miercuri, 24 august 2016, 17:04)
    VineriPaispe [anonim]

    Nimeni nu se mira ca la Mamaia, in februarie, cazarea este de 50 ron, iar in iulie aceeasi cazare este de 500 ron. Cica e sezon, domnule... La taxi toata lumea indignata... Oare nu pot considera si eu ca este sezon atunci cand se termina un concert si ies 20000 de oameni,iar noi sunten 14 taxiuri?
    Nu vede nimeni ca majoritatea taxiurilor au 1,39/km? Asta inseamna ca este cartel...adica patronii de dispecerate s-au intalnit si au convenit sa tina toti acelasi pret ca sa nu se calce pe bombeuri. Acest lucru, daca s-ar respecta legea, ar fi pedepsit..
    Se vaita x ca ploua afara si ca a fost refuzat, sau ca era Mimi pe tocuri de 13 si nu a vrut nimeni sa o ia 2 km...de 3 ron cursa. O sa fiu cinic...ca lumea in care traim... Pe taximetrist il intereseaza asta la fel de tare pe cat o intereseaza pe Mimi ca lui ii bate planetara sau ca fi-su nu are pampersi.
    Apoi mai spun si de felul in care se obtin atestatele de taximetrist....orice bou care are buletin, permis si 350 ron, de maine este taximetrist cu atestat. Nu examen, nu psihologic, nu cazier...nu numic. Astea nu le vede nimeni pt ca firmele de atestare sunt ale jmecherilor...
    Taxetristii sunt exact ca societatea. Cu nimic diferit. Ce proportie de clenti manelisti exista....egal in taximetrie... Eu ascult Rock fm. Jumatate din clienti imi cere sa schimb muzica. Eu sunt la camasa in masina....jumatate din clenti put a transpiratie . Eu dau semnal cand virez....jumatate dintre ceilalti soferi nu. Eu salut pe toata lumea care mi se urca in masina, jumatate din clienti nu...










[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
42785 vizualizari
  • +21 (23 voturi)    
    Taxi Leone - de evitat (Miercuri, 24 august 2016, 10:28)

    maxi rodrigues [utilizator]

    Faza petrecută acum vreo trei săptămâni.
    Trebuia să ajung la aeroport, cu soția și fetița. Sunăm vreo cinci companii, nimic. Ieșim în stradă, undeva pe Camil Ressu. Vedem două taxiuri, ambele Leone. În primul, tanti șofer fuma. Soția zice că nu se urcă în taxiul acela, pentru că nu suportă fumul. Aia aude, dă din umeri, dar nu zice nimic. Ar fi putut să zică simplu că o aruncă, dar bănuiesc că țigările sunt scumpe.
    Hai la următorul. Zicem că vrem să mergem la aeroport. Ăla zice că nu are rovignetă, deci nu ne poate duce. Mai vine un taxi în spate. Ironic, tot de la Leone. Mergem la el, nici ăla nu are rovignetă.
    În disperare de cauză, e tărziu, ne întoarcem la tanti șofer. Țigara e pe terminate. "Mergeți la aeroport?". Disperarea se citește pe fețele noastre, evident.
    "Nu, pentru că fumez."
    Răspuns de adevărat întreprinzător. S-a supărat că am comentat că fuma și a refuzat o cursă de vreo 50 de lei. Vedem în practică cum se aplică proverbul "Răzbunarea e arma prostului".
    Nu e nimic, mergem până în intersecție, unde apar instant vreo alte două taxiuri. Din fericire, nu sunt de la Leone.
    • +15 (19 voturi)    
      Atat?! (Miercuri, 24 august 2016, 12:54)

      The_Dude [utilizator] i-a raspuns lui maxi rodrigues

      Am urcat patru persoane intr-un Pelican, a auzit soferul ca sunt doua opriri - a zis ca nu poate pleca cu patru persoane ca "e stricat ambreiajul". Si NU, nu suntem ... mari.
  • +7 (17 voturi)    
    taximetrele din ilfov (Miercuri, 24 august 2016, 10:31)

    liviu_ [utilizator]

    NU ar trebui sa aiba dreptul sa functioneze in bucuresti!
    au impozite de ilvof (De aceea se muta multi acolo) si sunt o concurenta neloiala pentur cei din bucuresti! daca se semneaza vreun acord in cativa ani o sa fie toata din ilfov
    • -1 (19 voturi)    
      Nu sunt de acord (Miercuri, 24 august 2016, 12:48)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Cu cat concurenta e mai mare, cu atat este mai bine pentru clienti.
      • +2 (6 voturi)    
        deci. (Miercuri, 24 august 2016, 16:19)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        ei sunt din bucuresti, dar se "muta" in ilfov ca sa plateasca taxe mai mici... deci este concurenta neloiala! asta e problema... el platesc impozite de ilvof si au pretentii de tarife de bucuresti. au profit mai mare, sau isi permit preturi mai nici.
    • 0 (0 voturi)    
      in plus sunt nesimtiti, agresivi in trafic.. (Joi, 25 august 2016, 11:54)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ..si nu respecta nicio lege de circulatie sau de bun simt!
  • +33 (33 voturi)    
    dle Gafita de la Speed Taxi (Miercuri, 24 august 2016, 10:34)

    adma [utilizator]

    poate ar trebui sa aveti un control la "departamentul de control". chiar acum 4 zile am avut de-a face cu un astfel de specimen de sofer de la firma dvs. Am comandat prin dispecer, iar cand i-am spus soferului ca merg la aeroport mi-a propus o anumita suma fara aparat, care era chiar mai mare decat face cursa de fapt pentru ca nu era prima data cand efectiuam acest traseu. Am refuzat si atunci zice ca el nu merge la aeroport, refuza cursa, chiar daca va primi 6 ore suspendare. (concluzia ca nu ar fi fost la prima abatere). Îi spun sa opreasca, ma dau jos si sun la dispecerat care spune ca imi va trimite alta masina iar ca respectivul specimen va fi penalizat cu suspendare 6 ore. Nici nu m-a mai sunat nimeni pentru a afla mai multe detalii, nici respectivului nu i s-a reziliat contractul pentru ca a cerut mai multi bani. Asa ca stimate reprezentant al Sped Taxi, nu mai iesi in fata cu declaratii de astea care nu reflecta realitatea
    • 0 (0 voturi)    
      Aseară la ora 22.30 (Joi, 25 august 2016, 15:13)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui adma

      în zona Ateneului m-au refuzat 7 taxiuri Speed Taxi sub pretextul că au comandă. Unii staționau, alții erau pe drum. În condițțile astea ce să reclam, domnule Gafița? Nu mai mințiți oamenii. Mai degrabă faceți ordine în ograda dumneavoastră.
      Și da, așa cred și eu că există un cartel al firmelor de taxi, după cum există un cartel al hipermarketurilor, după cum există un cartel în domeniul energiei...
  • +23 (23 voturi)    
    Mai e si a 4-a optiune ... (Miercuri, 24 august 2016, 10:39)

    rinocerb [utilizator]

    Cand niciuna din cele 40 de masini de la intrarea-n centrul vechi nu vrea sa te ia, suni frumos la 112, le servesti buletinul, te declari parte civila, si imparti cu noii tai prieteni contraventionale la toata lumea.
    • 0 (0 voturi)    
      Treaba de negociere (Joi, 25 august 2016, 2:26)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui rinocerb

      De multa vreme nu ma mai urc in taxi pana nu discut inainte cu soferul traseul cel mai bun si pretul, eventual daca are restul la o bancnota mai mare decat pretul cursei, indiferent ce scrie pe masina - numele companiei, pretul la kilometru.

      Aproximam din start cursa, cadem de acord, nu stam in ambuteiaje, gasim solutia optima si pentru mine si pentru el.
      • 0 (0 voturi)    
        sincer ma mir ca stau de vorba la asemenea (Joi, 25 august 2016, 12:25)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Clop

        tocmeli. Probabil o faci cand nu se suie nimeni in taxi. Deobicei ei iti zic ,,merge strada, frate'' si te dau jos.
      • -1 (1 vot)    
        Și facem și o mică evaziune (Joi, 25 august 2016, 15:16)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Clop

        fiscală...
  • -54 (56 voturi)    
    rezolvare (Miercuri, 24 august 2016, 10:43)

    @Mishu [utilizator]

    Îți iei mașină și șofer personal și scapi de "problema" taximetriștilor, a mai găsit hotnews încă o problemă urgentă de rezolvat.:))
    • +29 (29 voturi)    
      Recunoaste (Miercuri, 24 august 2016, 12:50)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Esti taximetrist, nu? Pariez ca nu-ti merge aerul conditionat.
    • +20 (20 voturi)    
      nu-i asa, dl taximetrist.. (Miercuri, 24 august 2016, 13:03)

      villa [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      .. ca toata lumea isi permite asa ceva?
      treci la volan si vezi-ti de clientii tai
    • +19 (19 voturi)    
      stai calm... (Miercuri, 24 august 2016, 14:12)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      am masina, circul zilnic cu ea, si tot nu am scapat de taximetristi: sunt la fel de grobieni si cu ceillalti soferi, asa cum sunt si cu clientii.
  • +18 (18 voturi)    
    Trick (Miercuri, 24 august 2016, 10:43)

    V. Veroiu [utilizator]

    Mergi la taxi. Te intreaba: "Pana unde mergeti?". Ii spui: "Pana la X." Soferul isi da seama ca e la 2 km si zice: "Imi pare rau, sunt deja in cursa, astept clientul care a intrat aici sa cumpere ceva."

    E clar ca te-a refuzat dar nu te-a refuzat. Orice ai spune iti poate spune: "am vrut doar sa vad daca e aproape si sa ma intorc pana termina clientul meu treburile". Cum probezi cele spuse de el? Te transformi in stalp si astepti pana ii vine "clientul"?

    Sa fie clar: nu ne-a luat nici un taxi pe mine si pe matusa mea care e handicapata locomotor pentru ca nu erau decat 3 km si in masura in care am platit unuia care in final ne-a luat de 2,5 ori suma pe care trebuia sa i-o platesc dupa aparat. Am vrut sa isi ia omul un bax de beri pt omenie.
    • +5 (5 voturi)    
      no trick (Miercuri, 24 august 2016, 17:36)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Nu are voie sa stationeze in asteptarea clientului, am incercat o data sa-l fac pe unul sa astepte si a zis ca nu are voie, cand termin treaba sa sun la dispecerat. Asa ca nu-i o scuza.
    • +1 (3 voturi)    
      Problema curselor mici (Joi, 25 august 2016, 9:43)

      Vetter_Matz [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Si eu am avut de multe ori problema curselor mici. Asta s-ar putea rezolva daca tariful de pornire ar fi mai mare, de ex. vreo 6 lei in loc de 1,39 cit e acum

      Tariful de pornire sa includa si primii 4 km sa zicem. Deci, daca mergi pina la colt, platesti 6 lei, iar daca mergi 4 km, tot 6 lei. In felul asta, daca ai neaparata nevoie, dai un ban in plus, si si soferii ar fi multumiti.

      Altfel, sint de acord ca e normal sa-i lasi soferului ceva in plus pentru o cursa mica, dar mi s-a intimplat si sa mi se spuna cu tupeu ca e prea putin cit am lasat...
      • 0 (0 voturi)    
        Si eu as fi de acord (Joi, 25 august 2016, 12:26)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Vetter_Matz

        Distanta era mica. Eu o faceam pe jos. Pe caldura insa si cu o persoana cu handicap nu puteam.
  • +20 (20 voturi)    
    Glumite... (Miercuri, 24 august 2016, 10:43)

    The_Dude [utilizator]

    " Clientul nemultumit sa sune la dispecerat si sa inregistreze reclamatia, ca pe cei de la firma privata ii doare cel mai tare [n.red. IN FUND]"

    In afara ca articolul este doar o reclama la Speed (unde e P-ul?!), toate vocile spun ca "Nu le putem face dom'le nimic, si asa sunt putini soferi!". In cel mai bun caz le da 1 ora de "pauza"...
    • +21 (21 voturi)    
      asa este (Miercuri, 24 august 2016, 13:16)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      in plus Speed taxi are printre cei mai agresivi si mai rai soferi dintre toate firmele de taximetrie din Buc (ei si meridian). Sunt vorbe ca le faci ceva, daca le faci reclamatie la firma...patronul are nevoie de bani, si soferul ii aduce bani, si nu reclamatiile clientului. Taximetristii de bucuresti sar la bataie cu alti participanti la trafic...faptul ca vorbesc urat nu e mare lucru, e mai rau cand se suna prin statie, se strang mai multi si ii bat pe altii (ulterior dovedindu-se ca cei batuti erau nevinovati).
      De ce operatoarele de la centrala ii cheama pe alti taximetristi in ajutor, daca unul dintre ei intra in conflict cu alt sofer in trafic? eram in taxi cand operatoarea a facut apel prin statie la toti taximetristii de la firma sa se duca repede la o anumita adresa, sa il ajute ,,repede'' pe colegul X, ca intrase la bataie cu alt sofer de trafic. Taximetrisul meu m-a intrebat daca am drum acolo, i-am spus ca nu merg acolo, si totusi s-a dus...m-a lasat undeva pe drum, sa iau alt taxi, de la alta firma. Acum imi pare rau ca nu m-am dus, filmam bataia si ma duceam cu ea la politie, si la PROtv, sa vada toata lumea ce fac taximetristii.
      Ce sa o mai intoarcem, specie mai joasa ca ei inca nu am cunoscut.
      • +2 (6 voturi)    
        ... (Miercuri, 24 august 2016, 18:23)

        Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Au patit si cei care folosesc Uber. Toti papagalii ajung taximetristi. Numai tigani si frustrati ca nu ia facut mamicuta lor cu 2 neuroni. Daca nu le convina sa munceasca tata in agricultura. Sapa in mana si dai pe la 35-40 grade in soare sa vezi cum e. Le-ar pierii piuitul. Daca nu se castiga in taximetrie nu stateau ei.
    • +3 (17 voturi)    
      :) (Miercuri, 24 august 2016, 13:44)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      Mie mi se pare ca e reclama la Uber sau la Black Cab :)
      • 0 (0 voturi)    
        de ce (Sâmbătă, 27 august 2016, 9:01)

        boda [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        Si care e problema?
        Vedeti ca black cab nu e departe de taximetria normala. Singura diferenta intre taxi si black cab sunt masinile. In rest la volan este un dobitoc cu aere de sofer din Transporter. La fel ca taximetristii astia nu au auzit de reguli de circulatie.
  • +12 (12 voturi)    
    Din cauza mafiei (Miercuri, 24 august 2016, 10:45)

    Pac-pac [utilizator]

    Singura cale impotriva mafiei este liberalizarea.
    Oricum pe ilfoveni nu ii opreste nimeni sa presteze in Bucuresti, motiv pentru care piata este semiliberalizata dar nefunctionala.
    Atunci sa se liberalizeze complet si vor fi taxiuri pentru toti.
    • +3 (3 voturi)    
      ilfovenii... (Miercuri, 24 august 2016, 16:26)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      sunt tot taximetristu bucuresteni su (si mai mult) tupeu, care si-au bagat masina in alte localitati pentru taxe mai mici. atata tot.

      daca se da treaba cu ilfov are voie sa ia in bucuresti, brusc 3/4 din taxiuri o sa fie trecute pe ilfov.
  • +13 (13 voturi)    
    Gluma buna!!! (Miercuri, 24 august 2016, 10:48)

    SkyDan [utilizator]

    Miezul noptii, Gara de Nord. Taxi Meridian - acreditati sa stea acolo. Spun unde merg. Refuz. Sun la firma si reclam. Al doilea taxi Meridian. Spun unde merg. Refuz. Sun la firma si reclam. Pana la urma am luat un Speed. Intr-adevar cei mai seriosi. OK si Pelicanul dar au masini destul de murdare. Cris ok si ei. Leone, Spinter- foarte periculosi.
    @las - niste hotzi. Cei cu 3.5/KM adevarati banditi. Daca te prinzi in 10 secunde ca aparatul merge prea repeded iti cer 25 de lei sa te dea jos.
  • +24 (26 voturi)    
    wow (Miercuri, 24 august 2016, 10:52)

    adrian_rolland [utilizator]

    S-a descoperit ca roata este rotunda.....

    Nu e mai simplu ca sa fi, tu organ de control, un fel de mystery client.. si astfel sa eliberezi piata de scursori umane ?

    Cum te refuza, cum sa-i dai o amenda, a doua oara ii ridici licenta... si intr-un an doi ramin doar cei ce vor sa munceasca..

    Dar spaga e sfinta in primarie...
  • -27 (33 voturi)    
    Intrebari: (Miercuri, 24 august 2016, 10:57)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    De ce Uber este lasat sa funcitoneze in Romania?
    Daca sunt probleme de ce primaria nu lasa taximetristi independenti sa intre pe piata sa concureze marile firme detinute de politicieni?
    • +13 (23 voturi)    
      Uber (Miercuri, 24 august 2016, 12:51)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Uber merge excelent - mult mai bine decat taxiurile jegoase.
      • -11 (13 voturi)    
        Inteleg... (Miercuri, 24 august 2016, 17:48)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        Si in alte domenii, de exemplu medicina, putem improviza spitale fara autorizatie si ilegale care sa mearga excelent? Deci daca ceva merge excelent si este ilegal poate functiona? Daca eu am o masina cu care servesc "excelent" clientii pot sa fac taximetrie? Pur si simplu noaptea mintii in argumentele de pe net ...
        • +4 (8 voturi)    
          taxi = spital ? (Miercuri, 24 august 2016, 18:16)

          Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Iti trebuie 4 ani de facultate sa te faci taximetrist?
          • +1 (3 voturi)    
            Nu, dar ambele sunt reglementate. (Miercuri, 24 august 2016, 18:44)

            Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Tomis

            Daca in domenii reglementate unii au voie sa incalce legea ca "merge excelent" de ce nu in toate domeniile! In plus la medicina se fac 6 ani de facultate, nu 4. Legea e doar pentru cei cu facultate?
            • -2 (4 voturi)    
              diferente majore (Miercuri, 24 august 2016, 19:52)

              Tomis [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

              Legea se incalca in mod egal de taximetristii clasici si de Uber, problema este la autoritatile care trebuie sa aplice legea (Uber nu ar avea clienti in Romania daca taximetristii ar fi fortati sa respecte legea) si nu o fac. La fel, legiuitorii (adica trantorii din Parlament) trebuie sa solutioneze problema (este clar ca Uber are cautare pe piata, deci legea trebuie schimbata intr-un fel sau altul).
              Prin urmare daca te plangi de Uber, plange-te in mod egal de taximetristi.

              "In plus la medicina se fac 6 ani de facultate, nu 4"
              N-am zis nicaieri ca la medicina se fac 4 ani. Si ca fapt divers, In Romania durata studiilor este intre 3 si 6 ani, in functie de specializare.
              • +6 (10 voturi)    
                Cred ca te pierzi in explicatii. (Joi, 25 august 2016, 9:22)

                Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Tomis

                Taximetristii nu incalca legea. Ei cer pretul agreat pe kilometru, ei dau bon fiscal, ei sunt insemnati cum trebuie. Unii au in functiune aerul conditionat, altii nu, unii put altii miros frumos, unii injura, altii vorbesc elevat, dar toti respecta niste reguli si platesc niste taxe. Uber, pe de alta parte incalca flagrant toate legile Romaniei referitoare la transportul de persoane! In plus, discutia se poarta in antiteza companii de taximetrie (cartel de politicieni borfasi) - Uber (multinationala). Nimeni nu se gandeste la o sansa data coloanei vertebrale a economiei: micul taximetrist independent! In primele doua cazuri exportul profitului este garantat, nu neaparat si calitatea, in cel de-al treilea, daca omul din asta traieste ar fi direct interesat sa fie curat, parfumat, cu aer conditionat si sa plateasca taxe pentru a nu fi inchisa mica lui afacere!
                • 0 (0 voturi)    
                  Asa era prin anii 90 (Joi, 25 august 2016, 13:35)

                  Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

                  ...si serviciile aduse de acesti "independent" erau odioase.
                  • +5 (7 voturi)    
                    Atunci erau DOAR ei! (Vineri, 26 august 2016, 9:15)

                    Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

                    E o diferenta! Acum nu mai sunt DELOC! Totul este transat intre Mafie(firme de politicieni) si Mafie Transnationala (de ex., in domeniul asta, UBER). Pentru a tine in echilibru totul, trebuie sa ai reprezentate si echivalentul IMM-urior din taximetrie: taximetristul independent! Nu uita ca marile economii (SUA, UK, Germania) nu primesc la buget cei mai multi bani nici de la mafia locala nici de la cea transnationala (corporatii multinationale), ci chiar de la IMM-uri! Sa excluzi IMM-urile in acest domeniul inseamna mentalitate de sclav, de colonizat!
                • +1 (1 vot)    
                  Uber (Sâmbătă, 27 august 2016, 9:16)

                  boda [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

                  Ce legi incalca uber?
                  Stiti ca pe langa uber exista o groaza de aplicatii/servicii care pun la dispozitie asa zisul serviciu de taximetrie?
                  Stiti ca puteti folosi si waze pt asa ceva?
                  Haideti sa va spun o faza minunata. In Texas exista Uber si Lift. Statul a interzis aceste servicii.
                  Asa ca s-a creat un cont pe facebook unde cine vroia sa se deplaseze dintr-o parte in alta lasa un mesaj in contul respectiv. Soferii disponibili raspundeau cu un alt mesaj prin care spuneau pretul. Asa clientul isi alegea soferu si pretul.
                  Conditia era ca dupa ce "tranzactia" era facuta, clientul sa stearga acel mesaj.
                  Acum vin cu o precizare. Soferii uberi sunt obligati sa isi plateasca taxele in tara in care isi desfasoara activitatea.
                  Si iata o intrebare... Prin "servicul" pus la cale pe facebook cine pierde?
                  Noi suntem Romani pana la capat. Nu platim taxe si impozite in tara noastra, le platim la Bulgari dar vrem ca totul sa mearga bine la noi, sa avem spital, sa avem scoli.
                  Cat despre taximetristi. Sa fim seriosi. Sa incep sa enumar cate nereguli am vazut intr-o singura zi?
                  Pai taxiuri parcate la toate colturile intersectiilor, pana si pe treceri de pietoni. Trec pe rosu, nu dau prioritate. Masinie troncane din toate incheieturile. Aerul conditionat merge daca e geamu deschis. Banchete mizerabile. Parbrizul e plin de cruciulite, telefoane, tablete si alte brizbrizuri prin care te miri pe unde vede ala sa mearga. Ceasul merge dupa cum vrea el, sare uitandu-te la el.chitanta... "nu am rola sefu".
                  Si acum... spuneti-mi cate nereguli sunt cu Uber.
        • +1 (1 vot)    
          Ilegal (Sâmbătă, 27 august 2016, 9:05)

          boda [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Ce este ilegal la UBER?
          Tot ce stiti dvs. de ilegalitate la Uber este doar ce va baga in cap media din Romania.
          Uber este o aplicatie, dezvoltata intr-o tara din UE.
          Angajatii ei poate fi oricine de pe glob daca intruneste anumite conditii.
          Acei angajati sunt obligati de lege si de uber (la noi) sa declare aceste venituri la fisc, pentru care platesc impozite.
          Daca uber constata ca unul din soferii care folosesc aceasta aplicatie nu isi plateste taxele, uber incheie contractul cu el fara drept sa il mai primeasca inapoi.
          La fel si Uber poate refuza o comanda... daca de exemplu ati mers cu uber si nu ati avut bani in cont.
  • -11 (27 voturi)    
    pretul (Miercuri, 24 august 2016, 11:14)

    vindicomvs [utilizator]

    la 1.39 lei pe km nu poti sa ai pretentii.
    In Bucuresti exista cel mai mic pret pe km din tara intrun trafic infernal care distruge atat nervii soferilor cat si masinile lor. Un ambreiaj in bucuresti duce de 2 ori mai putin decat unul in constanta de exemplu.

    Pretul real ar trebui sa fie de macar 2 lei/km ca sa ai pretentii de niste servicii decente.
    • +14 (16 voturi)    
      Absolut (Miercuri, 24 august 2016, 12:52)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

      Absolut pot sa am pretentii. Faci o confuzie intre pretul serviciului si calitatea umana a celor care il presteaza.
      • -8 (10 voturi)    
        am inteles.. (Miercuri, 24 august 2016, 17:04)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        deci tu vrei blonzi cu ochii albastri si cu doctorat eventual, sa fie imbracati bine si sa-ti si deschida portiera cand intri, totul la 1.39 lei/km
        Tu n ai inteles ca daca vrei caliltate (umana sau a serviciului cum vrei tu) trebuie sa platesti. Pentru simplul motiv ca un pret derizoriu va atrage astfel de oameni.

        Sunt convins ca pentru serviciul facut de tine vrei sa fii platit bine nu?

        Ia un taxi la 3.4 km si o sa vezi ca n-o sa ti refuze nici o cursa, si mai mult ca sigur calitatea umana si a serviciului e mult mai buna. Dar tu vrei ieftin si bun, nu i asa?
        • +1 (1 vot)    
          Am folosit asa ceva (Joi, 25 august 2016, 13:37)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

          si soferul era un derbedeu care mi-a povestit pe drum, cu aerul de amenintare, ca a facut X ani de puscarie pe vremea lui Ceausescu pentru talharie. La 3.5 lei/km.
    • +10 (10 voturi)    
      Prietene, (Miercuri, 24 august 2016, 15:39)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

      circul cu taxiul de la Revolutie incoace. Taximetristii mereu au fost magari , grobieni si necivilizati, chiar si cand tarifele erau mari in Buc...nu are legatura cu tariful, ci cu cei care se dedau la aceasta meserie.
      Prin anii 2000 majoritatea masinilor de taxi erau Dacii 1310, toate harburi, si nespalate pe deasupra, si imi lua o gramada de bani sa ma duca de la Universitate la Calea Mosilor! De la unul din taxi am luat si pureci..
    • +10 (10 voturi)    
      sa ma lamuresc... (Miercuri, 24 august 2016, 16:29)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

      daca era mai scump, brusc soferii deveneau mai draguti, mai civilizati si mai inteligenti?!

      PS: a fost o perioada (scurta) in care urcase tarifu la 2.1/km si iti garantez ca erau la fel de nesimtiti ca acum
      • +3 (3 voturi)    
        asa e. (Joi, 25 august 2016, 9:38)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Mergeam si atunci cu taxiul, si pentru ca i-am facut observatie taximetristului ca m-a ocolit, m-a dat jos din masina cu toate colegele de birou .
        Am plecat cu el din Piata Cosmonautilor pana in Piata Alba Iulia, si, spre surpriza mea am ajuns pe Calea Mosilor, la Pizza Hut...i-am spus ca e un traseu prea ocolit, s-a enervat cumplit ca ii fac eu traseul, si pana la urma ne-a dat jos (intr-o zona aglomerata, ca sa isi gasesca mai usor clienti).
        • +1 (1 vot)    
          pai nu era... (Joi, 25 august 2016, 13:12)

          Gicu2 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ...ocolit.... ca ieseai pe la foisorul de foc si popa nan direct acolo... in loc sa te plimbe sa vezi piata universitatii, piata unirii, bd unirii care e full non stop etc... :)
          • 0 (0 voturi)    
            nu e amice...am venit pe Mihai Bravu (Joi, 25 august 2016, 13:56)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Gicu2

            eu i-am spus ca, daca tot a ajuns pe calea Mosilor, sa o ia catre Udriste via str Mantuleasa, si apoi ieseam pe niste stradute chiar la Zetper Unirii. Nu a vrut, ca avea mandrie. Am ajuns in final pe Mihai Bravu, piata Muncii....
    • -2 (4 voturi)    
      si ce (Miercuri, 24 august 2016, 18:29)

      Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

      Sa caute alt loc de munca care sa nu le distruga nervii. Sa ridice pretul ce ii tine vreun client? Cand se scumpesc rosiile a fost intrebat cumparatorul? Sau benzina?
  • +16 (16 voturi)    
    Cred că (Miercuri, 24 august 2016, 11:29)

    nick24 [utilizator]

    au sabotat și displayul de taxi de la Otopeni și Gara de Nord, că lumea se plânge că nu funcționează corect.
    • +5 (5 voturi)    
      daca esti malac si nesimtit/tigan (Miercuri, 24 august 2016, 18:20)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      ai trai bun in romania. Din 2-3 tepe pe zi faci 100-150 lei, echivalent cu dublu salariului mediu national, pentru care angajatii si firmele mai platesc inca un salariu la stat.
      Tu nu platesti, iar fiscul nu stie de tine. Fiscul verifica daca firmele au 3 sau 5 pixuri in contabilitate...si da o amenda fix in ziua in care ai falimentat...din cauza concurentei neloiale!!!
  • +5 (5 voturi)    
    Chiar asa a declarat? (Miercuri, 24 august 2016, 11:46)

    Unu din multime [utilizator]

    "Daca este plins ca stationeaza in statia de taxiu ..."
  • +43 (59 voturi)    
    Uber (Miercuri, 24 august 2016, 11:49)

    gore_nasu [utilizator]

    Uite de-aia merg eu cu Uber, desi e un pic mai scump.

    Pentru ca evit "Unde mergi?"-ul ala aruncat cu scarba, de fiecare data cand deschid usa si zic: "Buna ziua, liber?".
    Pentru ca evit sa stau non-stop in priza sa nu ma ocoleasca, sau sa ii spun eu la minut pe unde sa o ia, de parca as fi Waze.
    Pentru ca evit privirea aia socata cand vede o hartie de 50 de RON, de parca nu ar fi vazut niciodata asa ceva, si apoi se mira candid: "Da' de nu ai dom'le bani ficsi la tine? Nu stiai cat face cursa?"
    Pentru ca evit acei 2-3 lei pana in 10 pe care NICIODATA nu-i are la el, indiferent de ora, loc, an, secol.
    Pentru ca evit grobianismul, manelele date tare, murdaria din masina, vocea rastita, porcariile facute in trafic doar ca el e taximetrist, deci isi permite. Si vorbitul non-stop la telefon...

    Uite de-aia merg eu cu Uber.
    • +7 (21 voturi)    
      asta este problema (Miercuri, 24 august 2016, 13:22)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui gore_nasu

      am mai facut reclamatii pe la taxiuri cand ne-au dus pe curse aiurea sau mai ce stiu eu ce. dar ne-au cerut codul de pe bonul fiscal ca sa ne ia in considerare reclamatia, deci nu stiu cum ar functiona treaba in cazul astora care nu vor sa te ia pentru anumite cartiere sau mai stiu eu ce.

      am avut probleme si cu aplicatiile de mobil, taxiuri care nu vin la locatia indicata si stai minute in sir pana te gaseste, aplicatia are probleme in a identifica adresa corect samd, soferii nu citesc instructiunile lasate in comentarii. numai tampenii. ramane taxi 2000 care isi pastreaza un astfel de nivel minim de calitate, dar nu pot sa dau de ei cand am nevoie de o masina...

      si atunci? uber. prefer sa platesc mai mult si sa merg civilizat. nu sunt sfios din fire, stiu sa tratez cu soferii sa nu am probleme si nici nu sunt genul care se enerveaza ca sunt altii prosti/tampiti. motivul este mult mai simplu, ma intereseaza sa ajung la destinatie previzibil si a circula vara fara aer conditionat este o idiotenie totala. nu ma intereseaza sa le rezolv problemele, voi vota cu portofelul.
    • -11 (17 voturi)    
      ok (Miercuri, 24 august 2016, 13:45)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui gore_nasu

      Eu nu am mers niciodata cu Uber, dar de ce soferii de Uber au rest la ei, nu te ocolesc samd iar soferii de taxi o fac? Nu inteleg.
      • +8 (12 voturi)    
        Pentru ca (Miercuri, 24 august 2016, 14:08)

        alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        nu le platesti nimic lor, platesti prin card, si apoi Uber ii platesc pe ei.

        Si pentru ca toata cursa e intregistrata pring GPS.
      • +4 (8 voturi)    
        Ce rest la uber? (Miercuri, 24 august 2016, 14:12)

        drummer [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        La uber plata se face direct de pe card,nu plătești nimic Cash...
        • -7 (13 voturi)    
          ok (Miercuri, 24 august 2016, 17:00)

          Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui drummer

          Deci solutia ar fi ca si taxiurile normale sa accepte plata cu cardul. Imi cam imaginez motivele din care nu vor sa accepte asa ceva...

          M-am lamurit. Dar oricum nu o sa merg cu Uber.
    • +5 (7 voturi)    
      Uite d-aia avem evaziune (Vineri, 26 august 2016, 20:12)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui gore_nasu

      si n-avem bani de autostrazi si de spitale. Ca exista tot felul de afaceri obscure care nu dau bon fiscal si oamenii se complac sa le sustina. De Uber nu se mai crizeaza bancile si firmele de carduri ca face evaziune, cum s-au crizat de restaurante si buticuri?
      • +1 (1 vot)    
        Evaziune (Sâmbătă, 27 august 2016, 9:18)

        boda [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        Cum face Uber evaziune?
  • +10 (12 voturi)    
    Ce spun șoferii de taxi (Miercuri, 24 august 2016, 12:39)

    Leul in iarna [utilizator]

    dacă ajungi să dezbați cu ei acest subiect. Pe patron nu-l interesează în realitate decât ca la sfârșitul zilei să primească suma de bani convenită prin contract. Șoferii au foarte multe obligații personale printre care plata benzinei. Un motiv din cauza căruia nu răspund la cererea dispeceratului și preferă să ia clienții din stradă. Nu cred că reclamația la firmă rezolvă mare lucru. Reporterul ar trebui să discute și cu șoferii de taxi.
    • +4 (4 voturi)    
      mica erata (Miercuri, 24 august 2016, 15:42)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

      nu exista sofer de taxi care sa mai circule pe benzina. Toti au trecut pe instalatii de GPL, si unii au motorina.
  • +5 (7 voturi)    
    De ce refuza sa te ia sau cer mai mult ? (Miercuri, 24 august 2016, 12:45)

    DanielM65 [utilizator]

    Pentru ca le place sa-si ia multe injuraturi. Nu se mai satura.
  • +8 (10 voturi)    
    Taximetristii (Miercuri, 24 august 2016, 12:56)

    Rali [utilizator]

    Acun 2 saptamani, Piata Unirii ora 12 noaptea, 4 taximetristi stau de vorba si dupa ce ii abordez si le spun unde merg (cursa de 10 lei) refuza sa mai ia cerand dublul cursei fara aparat, cand le spun ca nu au dreptul incep sa injure, desi eram cu nevasta si copilul.
    Opresc 2 taxiuri ambii nu accepta cursa cu aparatul pt ca e aproape.
    Pana la urma am oprit un taxi de Ilfov, comuna Peris care ne-a mai si pus valizele in spate (veneam de la aeroport) si a primit cu 5 lei peste cursa, deoarece a fost foarte amabil.
    Solutia: taximetristii sa aiba masini de maxim 4 ani, de la 25 k euro in sus, cravata costum si sa nu mai fie un transport ieftin care atrage foarte multi dubiosi spre aceasta ocupatie (meserie nu e pt ca atunci stii sa faci ceva).
    • -1 (5 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 24 august 2016, 18:07)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui Rali

      la 1,39 lei/km e logic ca e imposibil ca macar masina sa aiba ITP luat pe bune, cauciucuri functionale si eventual AC pornit vara. Nu mai zic de atitudinea soferilor.
      Datorita pretului mic, in Bucuresti taxiul (de voie sau de nevoie) e folosit si pe post de autobuz, prin urmare pt multi pretul conteaza, iar din fimele de taxi nu se avanta sa creasca pretul pt ca pierd clienti.
  • +18 (20 voturi)    
    taxiul in Tokyo (Miercuri, 24 august 2016, 12:57)

    oxbridge [utilizator]

    Acum 3 saptamani, 1:00 AM, ne dam jos din autocarul de la aeroportul Narita la gara centrala din Tokyo (autocar pus la dispozitie gratuit, pentru ca avionul cu care ajunsesem avusese 2 ore de intarziere ...).
    Luam un taxi, primul la rand: masina era impecabil de curata, fara mirosuri de tigara, iar soferul era in costum, cu chipiu si manusi albe; s-a inclinat in fata noastra (obiceiul e peste tot, de ex. la conductorii trenurilor de fiecare data cand intra intr-un vagon) si ne-a ajutat sa punem bagajele in portbagaj.
    Ii arat adresa hotelului, in japoneza, pe telefon. Plecam, ajungem in 5 minute, dar fiindca nu a/am vazut semnul cu hotelul, a mai dat o tura, inca 1 minut, pana am depistat locul.
    Pe ceas, cursa era cam 1.150 yeni (+ in Japonia se da bacsis la taxi cam 15-20%). Nu a acceptat decat 1.000 yeni, asta cu scuze indelungi ca nu a stiut sa ne duca din prima. Si evident, cu plecaciunea de final.
    Nu ma astept sa vad asa ceva la vreun taxi din Gara de Nord, sau de la aeroport, in urmatorii 50 ani (daca ii mai prind).
    • -5 (11 voturi)    
      Tokyo? (Miercuri, 24 august 2016, 15:15)

      SkyDan [utilizator] i-a raspuns lui oxbridge

      Japonia - tara elegantei comportamentale. Au totusi un stil sec si chiar diminishing to foreigners.

      Daca ii scoti din ale lor devin nebuni, feroci, criminali.
      • +3 (3 voturi)    
        si in Kyoto e la fel (Miercuri, 24 august 2016, 18:34)

        oxbridge [utilizator] i-a raspuns lui SkyDan

        Sofer de taxi, la costum, cravata, manusi albe si chipiu (ziua in amiaza mare, la peste 30 grade). Plecaciune la plecare si la sosire. Curatenie luna, muzica in surdina in masina.
        Plus engleza impecabila si, surpriza, eram primii romani cu care a vorbit vreodata.
    • +13 (13 voturi)    
      50 ani de viata in plus (Miercuri, 24 august 2016, 15:44)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui oxbridge

      cred ca prinzi, dar sofer de taxi ca cel din Tokyo in Romania sigur nu prinzi.
  • +4 (4 voturi)    
    mda... (Miercuri, 24 august 2016, 16:32)

    liviu_ [utilizator]

    taxi leone la pantelimon... o vizitasem pe bunicamea si vroiam sa ajung la munca
    un tigan burtos... mai cu nodu in gat ma duc ca era singuru:
    "unde mergi"
    "15 lei" sau 20 nu mai stiu era cu vreo 50% mai mult.
    am plecat...
    peste 2-3 zile cand o vizitez iar.... ghici cine statea fix in acelasi loc si astepta?!
  • 0 (8 voturi)    
    . (Miercuri, 24 august 2016, 16:44)

    gleznix [utilizator]

    Prea complicat. Sa se legalizeze Uber. Lumea va fi foarte fericita.
    • +4 (4 voturi)    
      Saa faca bine sa dea bon (Vineri, 26 august 2016, 20:15)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui gleznix

      Sipe urma mai vorbim de Uber.
  • +5 (5 voturi)    
    Ultima experienta cu taximetristi (Miercuri, 24 august 2016, 16:57)

    zarzarea [utilizator]

    a fost una mai mult decat neplacuta.

    Ne urcam in masina, soferul conversa la telefon cu iubita, intr-un fel in care imi venea sa-i acopar urechile lu fii-miu. In fine, ajungem aproape de locul unde trebuia sa opreasca, intrarea spre Pirahna, insa domnul merge mai departe. Il intrebam de ce nu opreste. Raspuns: - A, n-am stiut ca asta e adresa. Noi: Nu stiti unde e Pirahna? El: - Nu, nu stiu, eu nu merg prin localuri d-astea.
    Din pacate n-am retinut firma, dar nu este asta o problema, pentru ca intamplari am cu aproape toate.
  • -4 (4 voturi)    
    Nu toti suntem manelisti.... (Miercuri, 24 august 2016, 17:04)

    VineriPaispe [anonim]

    Nimeni nu se mira ca la Mamaia, in februarie, cazarea este de 50 ron, iar in iulie aceeasi cazare este de 500 ron. Cica e sezon, domnule... La taxi toata lumea indignata... Oare nu pot considera si eu ca este sezon atunci cand se termina un concert si ies 20000 de oameni,iar noi sunten 14 taxiuri?
    Nu vede nimeni ca majoritatea taxiurilor au 1,39/km? Asta inseamna ca este cartel...adica patronii de dispecerate s-au intalnit si au convenit sa tina toti acelasi pret ca sa nu se calce pe bombeuri. Acest lucru, daca s-ar respecta legea, ar fi pedepsit..
    Se vaita x ca ploua afara si ca a fost refuzat, sau ca era Mimi pe tocuri de 13 si nu a vrut nimeni sa o ia 2 km...de 3 ron cursa. O sa fiu cinic...ca lumea in care traim... Pe taximetrist il intereseaza asta la fel de tare pe cat o intereseaza pe Mimi ca lui ii bate planetara sau ca fi-su nu are pampersi.
    Apoi mai spun si de felul in care se obtin atestatele de taximetrist....orice bou care are buletin, permis si 350 ron, de maine este taximetrist cu atestat. Nu examen, nu psihologic, nu cazier...nu numic. Astea nu le vede nimeni pt ca firmele de atestare sunt ale jmecherilor...
    Taxetristii sunt exact ca societatea. Cu nimic diferit. Ce proportie de clenti manelisti exista....egal in taximetrie... Eu ascult Rock fm. Jumatate din clienti imi cere sa schimb muzica. Eu sunt la camasa in masina....jumatate din clenti put a transpiratie . Eu dau semnal cand virez....jumatate dintre ceilalti soferi nu. Eu salut pe toata lumea care mi se urca in masina, jumatate din clienti nu...
    • +10 (12 voturi)    
      Oare nu pot considera si eu ca este sezon? (Miercuri, 24 august 2016, 17:50)

      rinocerb [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      Raspuns corect: Doar daca faci taximetrie in regim hotelier. Altfel, ai un tarif fix si un set de legi care trebuie respectate.

      Curios cum chiar comentariul asta a fost ales de moderator, foarte in antiteza cu continutul articolului.
      • +1 (3 voturi)    
        are dreptate (Miercuri, 24 august 2016, 18:26)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui rinocerb

        dar procentele sunt de 80 % taximetristi in culpa.
        cauza : proasta administratie din primarie.
        sa se dea licentele individual, nu la firme capusa!!!
      • +2 (6 voturi)    
        E economie de piață pentru lei... (Miercuri, 24 august 2016, 19:23)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui rinocerb

        ...dar nu pentru căței!

        Ca să parafrazez un cunoscut scriitor român.

        Exemplu concret: cât e prețul pe km la avion? Acela are voie să fie cât vrea mușchiul companiei aeriene, diferit chiar de la o oră la alta?
      • +3 (5 voturi)    
        Nu poti considera ca este sezon (Joi, 25 august 2016, 2:19)

        CosminTudor [anonim] i-a raspuns lui rinocerb

        Domnul taximetrist nu se considera manelist dar nici nu vede o problema cand pe masina scrie 1.39 si el cere si incaseaza ilegal mult mai mult (pentru ca este concert); nu vede nicio problema nici cand nu o ia pe mimi (caci ploua si mimi vrea sa mearga 2 kilometri) desi legal, normal, de bun simt si corect ar fi sa o ia.
        In aceste conditii ce parere sa aiba lumea fata de taximetristi, domnule? Mai va si credeti roker si nu manelist, de parca daca asculti manele inseamna ca esti neaparat nesimtit. Uite ca si aia care asculta rock sunt nesimtiti.
      • +3 (3 voturi)    
        vineri paispe, minti de stingi: (Joi, 25 august 2016, 9:55)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui rinocerb

        1)80% dintre taximetristi nu dau semnal....procentul soferilor din trafic care nu dau semnal este exact invers: 20%
        2)tariful de 1,39 ron/km e reglemantat, tu trebuie sa il respecti, indiferent ca este sau nu este ,,sezon''. Apreciez unii taximetristi care m-au dus in noaptea de revelion cu acest tarif de 1,39 ron/km
        3)daca iti bate planetara, nu mai iesi in trafic pana nu o repari. Pui viata altora in pericol
        Eu m-am suit in masini de taxi care s-au stricat in mijlocul drumului sau au ramas pe linia de tramvai, de era sa ma calce tramvaiul (bineinteles ca taximetristul a fugit din masina inaintea mea)
        4)Spuneti ca purtati camasa, in timp ce jumatate dinte clientii dvs miros a transpiratie. Asa o fi, dar aflati ca 80% dintre taximetristii din Buc miros a transpiratie sau a alte lucruri...
        5)spuneti ca taximetristii sunt exact ca societatea in care traiesc...ba dimpotriva, eu zic ca ei sunt mult mai jos decat societatea actuala, sunt josul societatii...poate dvs vi se pare normal sa injurati, sa vorbiti la telefon (cu cuvinte vulgare), sa nu dati semnal, sa sariti la bataie (inclusiv cu bate) pt ca un sofer nu v-a dat in trafic prioritatea pe care nu o aveati, sa inselati calatorii cu rute mai lungi sau cu ceasuri contrafacute, dar mie si altora nu ni se pare normal.
        Comportati-va asa si veti starni in continuare ura celorlati membri ai societatii fata de breasla taximetristilor...si, cand si noi o sa va avem la mana, o sa va ardem frate, de nu o sa mai scapati. O sa ajungeti si voi pe mana unui doctor pe care l-ati inselat, a unui judecator pe care l-ati pacalit, sau sa va execute o banca. Vor avea si ei aceasi mila ca dvs fata de altii: adica nicio mila.
    • +11 (11 voturi)    
      Corect (Miercuri, 24 august 2016, 18:03)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      Dar... :)
      Comparatia cu Mamaia nu este corecta. Acolo vorbim de sezon. Te duci la mare iarna si platesti mai putin pt ca nu faci plaja deci mai putine servicii oferite. Un taxi la 4 noaptea, chiar si dupa mai multe beri, este o necesitate si este acelasi serviciu oferit ca si atunci cand este soarele pe cer.
      Sunt taximetristi carora de drag las cel putn 5 lei in plus peste cursa, dar sunt unii care ar trebui sa-mi plateasca pt ca m-am riscat sa urc in masina lor. De la miros, mizerie, manele, vorbit la telefon pana la frica ca nu voi ajunge la destinatie. Pe unu l-am reclamat pentru cosmarul prin care m-a facut sa trec.
      Cu scuzele de rigoare dar starea de fapt este generata de:
      - pretul mult prea mic pe km, (sincer uneori devine mai ieftin decat cu ratb-ul) si oricine poate sa faca cu mana la un taxi... Chiar si un taximetrist :)
      - ar trebui un tarif minim de 10 lei. Mergi mai putin sau egal cu numarul de km care fac 10 lei platesti 10 lei. Dupa, incepe aparatul sa taxseze.
      - cartelul facut intre companiile lui mitrea, udrea etc despre care autorul nu spune nimic daca tot a scormonit la subiectul acesta.
      - licentele de taxi sa se dea cu grija si dupa un examen. Inainte de 89 erai taximetrist doar daca aveai carnet de conducere pt profesionisti. Acum toata lumea se poate face taximetrist... Chiar si unul cu probleme mintale...
      - introdusa si plata cu cardul sa nu mai avem problema eterna cu restul care nu-l are niciun taximetris. Niciunul!

      Si iar fara suparare, te-ai apucat sa faci o meserie o faci si cand mimi cu tocuri vrea sa mearga 2 km sa-si cumpere o saorma la 2 noaptea. Nu-ti convine? Daca toti ne-am face meseria doar cand ne convine, cand avem chef sau cand ne place clientul... Ai fost vreodata in restaurant si ai ocupat o masa doar sa bei o cafea de 5 lei? Te-a refuzat cineva? Te-a interesat de pampesii chelnerului?
      Ai spus cateva adevaruri dar in mare parte nu-ti dau dreptate. Meseria trebuie sa ti-o faci si cu mimi si cu un director. Ambiii platesc!
      • 0 (0 voturi)    
        Re (Miercuri, 24 august 2016, 22:28)

        VineriPaispe [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        Daca sotia ta nu mai are 56 de kile, ca in ziua in care v-ati cunoscut, ce faci? O lasi?
      • +1 (1 vot)    
        in mare este corect, cu mici corecturi: (Joi, 25 august 2016, 9:59)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        -5% dintre taximetrisi au totusi rest (mi s-a intamplat sa imi dea si rest)
        -daca nu ai o cursa de min 10 ron, oricum taximetristul nu te ia
        -tariful mai ridicat in sine nu rezolva problema: e nevoie si de controale mai aprige ale taximetristilor si firmelor de taximetrie. Daca doar se mareste tariful se ajunge ca in anii 1990-2000, cand taximetristii aveau la bani de isi faceau si casa (nu radeti stiu cazuri reale).
      • 0 (0 voturi)    
        imi pare rau.. (Joi, 25 august 2016, 14:37)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        ..dar de ce sa dau 10 lei pentru 2 km?
        sunt 2 km..2.78 + 1.39 pornirea.. 4,17 lei ..

        s-ar face mai multi bani din curse scurte..dar aici se vede limitarea taximetristilor de azi..

        plusca au toti gpl pe masini...
    • +10 (10 voturi)    
      poate ca nu esti manelist (Miercuri, 24 august 2016, 18:10)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      Dar ai atitudine de manelist.

      "Se vaita x ca ploua afara si ca a fost refuzat, sau ca era Mimi pe tocuri de 13 si nu a vrut nimeni sa o ia 2 km...de 3 ron cursa."

      Asta-i regula, n-ai voie sa refuzi cursa de 3 ron. Nu-ti place, gaseste-ti alta meserie.
      • -6 (6 voturi)    
        Re (Miercuri, 24 august 2016, 22:31)

        VineriPaispe [anonim] i-a raspuns lui Tomis

        Inseamna ca daca unul iese din canal si are 5 lei...io tre sa il iau pt ca nu am voie sa refuz cursa? Mai bine iti zic ca nu te duc, decat sa te refuz legal, pt ca am drwptul sa imi selectez clientii in functie de comportament, tinuta, stare de ebrietate. Iti spun ca sunt liber, te sui si vand aflu ca vrei sa mergi de 5 lei...subit mi se pate ca esti baut. Perfect legal sa te dau jos.....
        • +3 (3 voturi)    
          Ia o pauza (Joi, 25 august 2016, 2:05)

          d...aia [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

          Nu cred ca esti tu in masura sa judeci un om, tu prestezi niste servicii si iei bani pentru asta. ATAT.
        • +2 (2 voturi)    
          inteleg ca nu ii luati pe cei bauti si drogati (Joi, 25 august 2016, 10:10)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

          dar voi aveti si alte motive pt care nu luati oamenii:
          -cursa e prea scurta
          -drumul e la aeroport, si nu mergeti acolo fara spaga
          -e prea aglomerat traseul
          -ploua, ninge si in acest cazu nu poriniti ceasul, cereti din start 50 ron
          - pur si simplu nu vrea muschiul taximetristului sa te ia.
          apropos de oameni bauti/drogati, chiar saptamana trecuta am vazut un caz: un baiat a cerut unui taximetrsit (cred ca de la taxi titan) sa il duca undeva, iar taximetristul l-a refuzat (ulterior a declarat ca baiatul era drogat). de nervi baiatul a dat cu o sticla de plastic goala de 0.5l in capota masinii de taxi...urmarea? taximetristul s-a dat joa, au venit inca doi (ca era statie de taxiuri) si l-au luat la bataie pe baiat, inclusiv cu picioarele.... apoi baiatul a fugit. Imi pare rau acum, trebuia sa ma duc sa il gasesc, mergeam cu el la politie si dadeam declaratie cum a fost batut.
          Reactia taximetristilor a fost iarasi exagerata: nu il bati sa il omori pt ca ti-a dat cu o sticla goala pe capota (mai ales ca masina nu a patit nimic).
  • -12 (20 voturi)    
    Nu toti suntem manelisti.... (Miercuri, 24 august 2016, 17:04)

    VineriPaispe [anonim]

    Nimeni nu se mira ca la Mamaia, in februarie, cazarea este de 50 ron, iar in iulie aceeasi cazare este de 500 ron. Cica e sezon, domnule... La taxi toata lumea indignata... Oare nu pot considera si eu ca este sezon atunci cand se termina un concert si ies 20000 de oameni,iar noi sunten 14 taxiuri?
    Nu vede nimeni ca majoritatea taxiurilor au 1,39/km? Asta inseamna ca este cartel...adica patronii de dispecerate s-au intalnit si au convenit sa tina toti acelasi pret ca sa nu se calce pe bombeuri. Acest lucru, daca s-ar respecta legea, ar fi pedepsit..
    Se vaita x ca ploua afara si ca a fost refuzat, sau ca era Mimi pe tocuri de 13 si nu a vrut nimeni sa o ia 2 km...de 3 ron cursa. O sa fiu cinic...ca lumea in care traim... Pe taximetrist il intereseaza asta la fel de tare pe cat o intereseaza pe Mimi ca lui ii bate planetara sau ca fi-su nu are pampersi.
    Apoi mai spun si de felul in care se obtin atestatele de taximetrist....orice bou care are buletin, permis si 350 ron, de maine este taximetrist cu atestat. Nu examen, nu psihologic, nu cazier...nu numic. Astea nu le vede nimeni pt ca firmele de atestare sunt ale jmecherilor...
    Taxetristii sunt exact ca societatea. Cu nimic diferit. Ce proportie de clenti manelisti exista....egal in taximetrie... Eu ascult Rock fm. Jumatate din clienti imi cere sa schimb muzica. Eu sunt la camasa in masina....jumatate din clenti put a transpiratie . Eu dau semnal cand virez....jumatate dintre ceilalti soferi nu. Eu salut pe toata lumea care mi se urca in masina, jumatate din clienti nu...
    • +9 (11 voturi)    
      @VineriPaispe (Miercuri, 24 august 2016, 18:12)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      hai sa le luam pe rind:

      *In primul rind TU, conform legii TREBUIE sa ma duci si 100 de metri. Daca nu, esti un manelist ordinar...

      *Sunteti 7000 de taxiuri.. la 20000 de spectatori pe concert, cam 1/4 vin cu masina proprie, vreo 10-15% merg pe jos ( dar nu prea stii tu cei aia) iar restul care cauta un taxi il iau cite 2-3-4... asa ca faceti fata, dar e riscant sa te bagi fitile la unul de doi metri imbracat in piele si care poate-ti muta falca din loc daca ii ceri bani in plus..

      *pretul de 1.39ron/km VOI l-ati acceptat sa aveti clienti mereu.

      *Faptul ca tu iesi cu o planetara defecta pe traseu te face criminal daca iti omori clientul sau pe unul nevinovat din trafic.. iar copilul tau ca nu are pampersi... am o vaga impresie ca (la virsta ta) si tu ai prins scutecele din cirpa... si ai supravietuit

      *Tot VOI (taximetristii) ii acceptati pe pirati si pe nesimtitii care-si iau atestatul pe nv..

      *Faptul ca asculti Rock Fm nu te face rocker... mai ales ca in maxim o saptamina inveti playlist-ul+ ca nu respecti legea taximetriei (sa nu utilizeze mijloacele audio/video fara acordul clientului- e ultimul punct din lege).
      Vrei sa fi respectat, foarte bine, ca ai clienti mirlani care nu-ti raspund la salut, shit happens, asta nu inseamna ca TU nu poti fi politicos in continuare.

      *Tu dai semnal cind virezi... citi din "colegii" tai fac asta? Citi opresc in trafic blocind o banda ca sa-si ia clientul, citi taie fata celorlati participanti din trafic doar ca ei sunt "taximetristi". Citi dintre VOI furati clientul prin diverse metode? Citi dintre voi folosesc un hand free cind conduc...

      Dar tu nu esti manelist...
    • +9 (11 voturi)    
      Stimate VineriPaispe (Miercuri, 24 august 2016, 19:24)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      Iti inteleg nemultumirile insa eu cand am fost cu matusa mea, de 77 de ani, handicapata in urma unui accident vascular cerebral, nemanelista si fara tocuri inalte, nu ne-a luat nimeni cu toate ca dat fiind distanta scurta as fi platit incomparabil mai mult decat facea cursa.

      Te inteleg ca nu e placut sa iti puta pasagerii, nu e placut sa nu te salute (noi nici nu puteam si am fi si salutat nu numai cu vorba ci si cu portofelul). Pentru lipsa de omenie insa nu ai NICI O SCUZA. Iti amintesti draga VineriPaispe ca la Colectiv au venit taximetristii sa transporte ranitii cu taxiurile contra cost? Eu nici macar nu am taxi si tot as fi carat cat mai multi gratis si mai apoi m-as fi interesat de starea lor. De ce? Pentru ca mai am suflet.

      Rock FM nu inlocuieste sufletul bun, sa stii. Si nici macar camasa nu il inlocuieste.

      Asa cum ai vorbit in numele taximetristilor asa am vorbit cu tine, la modul general.
      • -2 (6 voturi)    
        Re (Miercuri, 24 august 2016, 21:54)

        VineriPaispe [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Daca as avea cate o bancnota de 100 de ron pt fiecare client pe care l-am ajutat, fie ca avea o problema, fie ca nu avea suficienti bani...Tiriac si-ar face griji ca il intrec in clasament. Si ca mine sunt multi crede-ma.
        • +1 (3 voturi)    
          imi cer scuze, nu va cred (Joi, 25 august 2016, 10:12)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

          Umblu cu taxiul de la revolutie, si nu va cred. Taximetristii se fac ca nu stiu ca au obligatia sa puna bagajele clientului in portbagaj, daramite sa ii ajute...
        • +2 (2 voturi)    
          Am avut un sofer tigan (Joi, 25 august 2016, 12:26)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

          Camasa curata, calcata, masina curata, nefumator, aero conditionat. L-am si intrebat daca e tigan si mi-a spus: toata familia e de tigani, din Glina, muncim de dimineata pana seara.

          Deci exceptii sunt. Nu am nimic cu taximetristii sau tiganii. Am cu hotii si porcii, atat.
          • 0 (0 voturi)    
            100% ca sunt si exceptii (Joi, 25 august 2016, 13:59)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

            dar, sfatul meu este totusi sa te feresti....nu se stie cum in final isi dau arama pe fata.
  • -3 (5 voturi)    
    Taxi (Miercuri, 24 august 2016, 17:18)

    VineriPaispe [anonim]

    Mdea
  • +1 (13 voturi)    
    In Bucurestiul rosu,este greu in toate cele ! (Miercuri, 24 august 2016, 17:18)

    Plagarus [utilizator]

    Aduceti oameni de calitate de oriunde ar fi ei.
  • -5 (17 voturi)    
    Bucuresti. Mandria tarii (Miercuri, 24 august 2016, 18:27)

    andipetre [utilizator]

    Cand ajungi pentru prima data din asa-zisa "provincie" in Bucuresti te infiori de ce vezi acolo. Nu ma mir ca merge tara asta atat de prost, fiind condusa dintr-un Centru atat de haotic. Mitocanie, smechereala, toti vor sa te fure, toti vor sa te "ciupeasca" de bani.
    • -12 (14 voturi)    
      Mai ales când vii din Cluj (Miercuri, 24 august 2016, 21:49)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Parcă dai de o altă rasă de oameni după ce treci de Predeal.
    • +7 (7 voturi)    
      Bucuresti vs provincie (Joi, 25 august 2016, 12:00)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Foarte multi din Bucuresti sunt provinciali ramasi aici dupa studii. Hai sa mergem in Pipera, Floreasca sau in orice alta zona de birouri si sa facem un recensamant, vom vedea ca procentul celor nascuti in provincie si mutati aici dupa locuri de munca mai bune este foarte mare. Practic, in segmentul absolventilor de facultate cu varsta pana in 40 de ani provincialii detin un procent foarte mare, poate chiar spre 40-50%.
      • -7 (7 voturi)    
        Da, si? (Joi, 25 august 2016, 14:42)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

        Realitatea surprizei neplacute pe care o ai cand pasesti pentru prima data in Capitala ramane. Poate aveti un dar de a atrage multi smecheri, poate se ia usor, ce importanta are de unde vin? Ideea e ca in alte zone nu intalnesti fenomenele aberante de care vorbiti aici in peste 100 de comentarii.
    • +4 (6 voturi)    
      bucurestiul.. (Joi, 25 august 2016, 14:48)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      ..s-a umplut de provinciali si de atunci... fiecare in legea lui..
      iar bucurestenii au plecat din tara.., nu doar din bucuresti..
    • +7 (7 voturi)    
      Faci o confuzie (Vineri, 26 august 2016, 20:34)

      idsoc [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Tara nu e condusa de bucuresteni, presupunand ca mai exista notiunea de bucurestean la cati sint veniti din afara, ci de 2 ardeleni. Parlamentul e de asemenea cat se poate de reprezentativ.
      Pune mana si citeste cum se aleg institutiile statului si o sa vezi ca n-are nici o legatura cu locatia sediului. Nu mai e ca pe vremea ungurilor cand romanii din Ardeal n-aveau dreptul la reprezentare in Budapesta.
  • -2 (12 voturi)    
    Cei mai nasoi taximetristi is in Bucuresti (Miercuri, 24 august 2016, 18:31)

    Locke Lamora [utilizator]

    si Constanta, cu doar putine exceptii. Mergeti in Iasi sa vedeti diferenta de la cer la pamant. In Bucuresti is nesimtiti si chiar iti refuza curse, chiar daca le spui va le platesti si return (lene sau prostie). In Constanta is extrem de multe taxiuri ilegale care taxeaza clientii dublu sau triplu uneori ii si talharesc (tiganii de Ialomita am inteles)....ca nah, e turisti si au parale.
    • +7 (7 voturi)    
      Gresit, in Timisoara (Vineri, 26 august 2016, 20:20)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Unu' n-a avut unde sa-mi puna bagajele de niste megaboxe pe care le avea in portbagaj si a pus bagajele langa mine. Mi-au urlat manele in cap juma de drum, pana m-am enervat si m-am dat la el. Rest n-am primit niciodata.
  • +4 (10 voturi)    
    mafia taxiurilor (Miercuri, 24 august 2016, 19:46)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Ma uit la cele 60 si ceva de postari, oameni care ies in strada sa ia taxiul pentru aeroport...etc. Domnilor nu stiti ca astia, taximetristi sunt o mafie,mana in mana cu patronii, cu angajatii primariei, cu controlul ,cu politia, unii dintre soferi mai si ciripesc ba la politie, ba chiar si la..., da,da, la institutia care are numele prescurtat format din trei litere prima e S si ultima ... e litera I.
    Fidelizati-va un sofer de taxi mai in varsta, si il sunati personal sa va duca din punctul x in y ,mai ales la curse lungi, sa va astepte la gara, la aeroport,la spital, ca altfel patiti ce patiti...
    Majoritatea bucurestenilor au un comportament similar cu cei de la taxi...niste mitocani, care nu mai sunt tarani ca parintii lor, dar nici muncitori, majoritatea abia ajungand prin clasa a XII,caci intre timp un mucitor intr-o uzina selecta trebuie sa stii sa utilizeze un calculator mai bine ca strungul.Asa ca ajung soferi de taxi, soferi pe masini de mana a 4 a, vanzatori de saorma, covrigi, sau altele de acest fel. Evident de vina e guvernul, Basescu, Ponta, PNL,PSD niciodata ei insusi.Si atunci le ramane tupeul, obraznicia, manelele, micii si berea din PET-uri. Astia sunt bucurestenii ,in majoritatea lor ,si lumea se mira ca o voteaza pe Firea de la PSD.Nu exista bucuresteni, e o amestcatura de oameni din toate regiunile tarii. Sigur, aici sunt cei mai multi oameni desptepti pe km2, dar si cei mai miticani, obraznici si violenti.
    • +1 (1 vot)    
      hai sa nu o dam pe politica... (Joi, 25 august 2016, 10:14)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      aici e vorba de serviciile de taximetrie.
  • -1 (9 voturi)    
    Continuare 1 (Miercuri, 24 august 2016, 21:03)

    VineriPaispe [anonim]

    Se pare ca am deranjat pe multi spunand adevarul. Dar nu am loc in mesaj sa spun cate ar fi de zis. O sa incerc sa fiu succint.
    1. Stie cineva ca noi, taximetristii , nu avem leafa? Intelegerea e asa...patromul iti da un jeg de masina cu care sa faci taximetrie,iar tu trebuie sa ii aduci lui 100ron/24h? Asta inseamna ca eu, atunci cand ies la munca, sunt dator in fiecare zi cu 100ron-planul+60 ron-gazul+10ron spalatul. Adica 170 ron zilnic. Ce fac peste, e castigul meu. Presupunand cursa medie de 10ron, inseamna ca dupa 17 curse, intru pe profit.
    2. Patronul iti impune sa nu fiscalizezi mai mult de 3000ron lunar, adica totalul curselor cu aparat sa nu depaseasca aceasta suma. Atunci ce facem? Folosim quartul sa curentam aparatul, iar bonul sa iasa cu valoarea pornirii. In cazul unui control...patronul se da la fund, ca nu el face evaziunea
    3. Contractele de munca sunt pe 2ore/zi. Deci...vreun credit....canci, pensie...canci absolut.
    • +5 (5 voturi)    
      Luptati sindical pt drepturi (Joi, 25 august 2016, 9:54)

      Ardnim [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      Taximetristii care se considera nedreptatiti pot lupta pe cale sindicala, nu razbunandu-se pe clienti.
    • -2 (2 voturi)    
      sau...mergi la Uber.. (Joi, 25 august 2016, 14:50)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      ..
  • -3 (11 voturi)    
    mah, oameni buni (Miercuri, 24 august 2016, 21:38)

    Conservator [utilizator]

    Nu e fair play ce faceti (nu, nu sint taximetrist in Bucuresti, sint programator in Frankfurt).
    Dati cu pietre in taximetristi de parca ar fi ultimii oameni. Puneti-va in locul lor, voi ce ati face? Dar nu fiti ipocriti, va rog!
    Pretul pe kilometru e stabilit de Primarie. La fel numarul de licente. Automat, in momentul in care statul intervine intr-o chestie, se alege praful. Acum multi ani a fost data Legea Taximetriei care spune ca taxiurile trebuie sa fie galbene. Dupa care aeroportul Otopeni a permis ca singurele taxiuri care au voie sa astepte acolo trebuie sa fie argintii (Fly Taxi, a lu' Mitrea, pentru cine isi mai aminteste). Tot pentru cine isi mai aminteste: prin anii '90 si ceva o multime de taximetristi isi luasera Tico. Si a aparut o reglementare cum ca masinile de Taxi trebuie sa aiba 4 usi, Pai stai asa, ma' nene: deci am voie sa fac taxi cu Dacia 1300 dar nu am voie sa fac cu Porsche???
    Daca statul si-ar vedea de treaba lui si nu ar mai baga strimbe, in 4-5 ani s-ar regla piata taximetriei de la sine. Legea Taximetriei ar trebui sa aiba 3 articole:
    1. Taximetristul trebuie sa fie sofer profesionist.
    2. Taxiul trebuie sa aiba pretul afisat cu corp de litera 300, fara Narrow.
    3. Indicativele trebuie sa fie unice.
    Atit. Restul s-ar rezolva de la sine.
    • 0 (0 voturi)    
      se vede ca traiesti in Frankfurt (Joi, 25 august 2016, 10:17)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Conservator

      daca ai trai in Buc si ai lua taxiul, ti-ai schimba parerea cu 180 grade.
      poate te vei intalni cu taximetristii la aeroportul Otopeni cand vii in tara....cine stie..
  • 0 (4 voturi)    
    Continuare 2 (Miercuri, 24 august 2016, 21:48)

    VineriPaispe [anonim]

    4. Clientii nu fac deosebire intre taxiuri. Daca e galben...gata, taxi. Cati dintre voi fac diferenta intre taxiurile de bucuresti si cele de ilfov? Pe usa din spate a taxiului, cea pe care urca clientii in cele mai multe cazuri, este placuta de licenta. Intalnim 3 variante: cei legali, cu placuta ROSIE, cei ilegali au placuta de alta culoare(de cele mai multe ori galbena), iar talharii nu au decat un sticket rosu. 90% dintre clienti habar nu au de aceste lucruri, dar generalizeaza ca toti taximetristii sunt de porc...
    5. Tara ne vrea prosti...orice bou care are buletin, permis si 300 ron de maine este taximetrist. Nu cazier, nu pshihologic, nu medical, examen de cacao, iti completeaza formularul profesorul de la scoala. Iar patronii scolilor de atestare cine or fi? Asa au ajuns multi ghiorlani taximetristi. Dar ca sa scapam de astia avem nevoie de ajutorul clientilor. De cate ori ai coborat din masina pt ca ala vorbea la telefon sau pt ca era in sort sau pentru ca avea maneaua la max? Raspunsul este ca de prea putine ori. Daca ala vedea ca i se dau jos jumatate din clienti...schimba ceva sau se lasa. Stiu...motive...ma grabeam, intarziam...bla.

    As mai scrie...dar sunt la munca si vor crede clientii ca nu sunt profesionist ca stau sa scriu pe tel...

    PS Pt cei care imi vor scrie sa ma las daca nu imi convine....le doresc sa isi lase ei nevestele atunci cand nu vor mai avea 56 de kile ca in ziua in care s-au cunoscut
    • +1 (1 vot)    
      iar nu aveti dreptate (Joi, 25 august 2016, 10:19)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      eu nu ma sui decat in taxiuri autorizate...si am avut probleme si cu taxi Meridian, si cu Leone, si cu Speed si cu Taxu 2000...paradoxal, mai multumit am fost de Pelicanul, soferi tinerei, dar masini cam murdare.
      de fapt nu cu firma de taxiuri am avut probleme, ci cu soferii masinilor de taxi.
  • +10 (10 voturi)    
    Și în Cluj... (Joi, 25 august 2016, 0:09)

    Compresa [utilizator]

    Că tot spunea cineva de preț de cartel - și în Cluj, indiferent de firma de taxi, prețul este unic (2,25 lei/ km). Multe taxiuri murdare (unele put de-a dreptul), taximetriști care vorbesc neîntrerupt la telefon, fără căști, cu alți colegi, radio + stație la volum insuportabil, care conduc ca pe tarla, șoferi care habar n-au pe ce stradă s-apuce și te tot întreabă pe tine, client, taxiuri lipsă cînd plouă/ e vreun Untold/ la ore de vârf etc. etc.
    E drept că nu mi s-a întâmplat, de peste 10-15 ani, să refuze cineva cursa din cauza distanței până la destinație... și nici de taximetriști bătăuși n-am dat.
    Da' poate că n-ar strica un articol și despre ce-i în Cluj.
  • -3 (5 voturi)    
    nu inteleg (Joi, 25 august 2016, 8:47)

    toxx [utilizator]

    frustrarea. pentru 15 lei in plus luati uberul sau black cab. soferi disciplinati si educati, masini curate, fara manele si prost gust. Eu pana si in Dubai doar pe astia ii folosesc cand am nevoie pt ca taxi-urile "statului" sunt conduse doar de pakistanezi care sunt doar pe ocolit drumuri sa te incarce mai mult si au un miros ingrozitor in masina.
  • -1 (3 voturi)    
    Atitudine civica (Joi, 25 august 2016, 8:54)

    Ardnim [utilizator]

    Ati reclamat taximetristii ?
    • +3 (3 voturi)    
      da (Joi, 25 august 2016, 10:21)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ardnim

      am sunat la Meridian.....mi-au luat indicativul masinii, mi-au cerut numarul bonului, le-am spus numarul de telefon al meu, si a ramas ca ma suna ei a doua zi, cand vine patronul.
      NU m-au sunat niciodata.
  • +3 (3 voturi)    
    Speedtaxi reprezentativ (Joi, 25 august 2016, 8:57)

    Ardnim [utilizator]

    Domnul A. Gafita reprezinta o firma cu care am avut des, eu si prietena mea, probleme ca cele mentionate in articol. Am reclamat in scris si nu am primit niciodata raspuns.
    • +1 (1 vot)    
      de cand le-a murit patronul (acum vreo 2 (Joi, 25 august 2016, 14:03)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ardnim

      ani, daca nu ma inseala memoria) cei de la Speed taxi au primit cu limba de moarte ca strada e a lor....de aceea fac ce fac pe straziin Buc. Eu am vazut sofer de la speedtaxi care s-a luat cu taxiul dupa duba de politie, sa verifice daca politistii foloseau girofarul legal (el fiind convins ca politia folosise girofarul abuziv, sa il dea pe el la o parte). L-am calmat cu greu, spunandu-i ca destinatia mea nu se intersecta cu cea a dubei de politie.
  • -1 (3 voturi)    
    Pana la urma... (Joi, 25 august 2016, 11:08)

    Ciprian1979c [utilizator]

    e prost cine da! Daca nu ar plati nimeni cat cer; la gara de ex, daca ar merge pe jos vreo cateva sute de metri, la OMV, pe Grivitei, unde sunt taxi normale, sunt convins ca dupa 2-3 nopti, taximetristii de la intrarile in gara ar pleca sa se culce. Dar toti va gasiti scuze(in afara de vreo boala, nu exista scuze..si, hai sa fim seriosi, cati bolnavi de moarte vin noaptea cu trenu'?!)..am bagaj, ploua, ninge, e cald...hai sa-i dau animalului cat cere, samd
    • 0 (0 voturi)    
      pai aici e smecheria (Joi, 25 august 2016, 12:31)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      taximetristul nu iti spune cat cere....zice ca sa vedem cat face cursa, sau cat arata aparatul...dar omul care nu e din Buc nu stie ca s-a suit la un snapan in taxi, si cand ajunge in Drumul Taberei ii cere 200 ron.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e normal (Joi, 25 august 2016, 12:52)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      De ce sa mergi cateva sute de metri cu bagaje si copii dupa tine? Eventual chiar cand ploua sau ninge. Nu mi se pare normal.
      Normal mi se pare sa se respecte legea si cei care nu o fac sa fie pedepsiti.
      • 0 (0 voturi)    
        Ca n-ai de ales in momentul ala (Joi, 25 august 2016, 13:26)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

        ...pana s-o schimba ceva, daca s-o schimba! Ba iti spun cat de costa!Daca esti singur si nu te deranjeaza putin ''circ'' poti face asa: ultima data cand am mers cu taxi...mi-a zis ca ma costa 50 de lei din Gara in Titan, cursa de 15 lei-era ora 12 noaptea. M-am prefacut ca n-aud, am ajuns in Titan, i-am dat 15 lei. Cand a inceput sa urle, i-am zis sa cheme politia, i-am mai zis ca o pot chema si eu. A luat cei 15 lei si-a plecat cu demaraj.
        • 0 (0 voturi)    
          De acord cu tine (Joi, 25 august 2016, 20:22)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          Dar, nici sa fim noi mai prosti ca ei pana s-o aplica legea!
    • -1 (1 vot)    
      Pai ce facem, con game cu taximetristii? (Joi, 25 august 2016, 16:39)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Multi is turisti, inocenti, jupuiti de golanii de pe unele taxiuri. Mai bine ii elimini, aplici legea adica.
  • -2 (4 voturi)    
    recomand Uber.. (Joi, 25 august 2016, 11:49)

    akillies [utilizator]

    .. experiente de domeniul "ca afara"!
    ca replica domnului selectat de moderator... i-as aminti ca 99% din taxiuri mergpe gpl... si ca daca i se par 2 km putin, sa renunte la taximetrie, asta i conditiile in care bucurestiul are 14 km in diametru iar in 2km ai 5 statii de tramvai, 4 de troleu, 3 de autobuz si 2 de metrou...in mod normal.. e culmea nesimtirii sa stai sa faci curse doar de 10 km ca sa faca mai multi bani... e vorba de educatie, bun simt si respect dle. taximetrist. si daca nu iti place clientul ai dreptul sa il refuzi , dar nu si daca faci bani putini de pe urma clientului!
    • 0 (0 voturi)    
      cam 4 km e cursa minima la care se baga (Joi, 25 august 2016, 14:04)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      taximetristii,....asta daca ,,nu merge strada''. Ca daca merge, e posibil sa nu te ia.
  • +3 (3 voturi)    
    Si uite asa... (Joi, 25 august 2016, 12:55)

    Pac-pac [utilizator]

    Si uite asa, din doi pasi, s-a ajuns la o reclama frumoasa pentru Uber. Sper sa apara si concurenta lui Uber catusi de curand.
    • 0 (0 voturi)    
      reclama ? (Miercuri, 31 august 2016, 8:26)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      eu folosesc Uber si sunt foarte multumit. Normal ca imi iau minusuri de la toti taximetristii cu maimuta...

      Dubai:

      Această cursă a fost facturată către Family.
      DEFALCARE TARIF
      Tarif de bază 8.00 AED
      Distanţă 31.42 AED
      Timp 8.48 AED
      Subtotal 47,90 AED

      Masina a fost Lexus ES 350 din 2016.

      Distanta: 17.4 km

      Romania:

      Base Fare 1,45 RON
      Distance 18,15 RON
      Time 4,28 RON
      Subtotal RON23.88

      Masina a fost Skoda Octavia Tour

      Distanta 12.5 km
  • 0 (2 voturi)    
    Lumea imdignata.. (Joi, 25 august 2016, 19:55)

    VineriPaispe [anonim]

    Offf...am gasit problema socitatii romanesti...taximetristii...
    Vreau sa mai spun doar atat:
    -la nasterea copiilor, asistenta a costat, anestezistul a costat, medicul a costat...orice miscare a costat. Desi suntem platitori de c.a.s(si nu putin)
    -am fost azi la medic cu fiica-mea sa ii faca vaccinul de 4luni. M-a trimis sa il cumpar de la farmacie pt ca nu il aveau de vreo luna. Desi e gratuit...
    -mi-am botezat copilul acum cateva saptamani. Restaurantul mi-a impus un numar minim de persoane.
    -am vrut sa imi incarc cartela la Orange pt a da un mesaj...surpriza...minim 3 euro

    Sunt un milion de lucruri ce nu se respecta, societatea e cariata. Dar eu tre sa fiu deontolog, sa plimb pe oricine de 3 lei, sa lupt sindical, sa respect o lege data de niste talhari in favoarea lor, sa respect un tarif neactualizat de 8(opt) ani.

    Mi-ar placea ca taximetristii sa protesteze destept pt un tarif decent, pentru a scapa de toti neavenitii ce sunt in aceasta meserie grea, pentru a nu mai fi umiliti de patroni, de dispecerate, de politie, de clienti... Cum ar fi ca de pe 12 sept intre orele 17-18 sa ne plimbam 2000 de taxiuri intre romana si universitate cu 5 km/h, cu afise lipite pe geamuri cu doleantele...Timp de o ora(de varf), zi de zi pana se rezolva problemele.... Cred ca s-ar bloca totul. Din pacate....sindicate vandute cu trebuie, unitate intre noi, deloc....
    Finalul care va fi? Clientii vor face comenzi in continuare si vor merge de 4 lei, umilindu-ne, iar noi vom cere bani in plus la cursele din strada, umilindu-i. Deci 1-1. Dar cine vor fi castigatorii? Patronii si dispeceratele. Pentru ca ei vor incasa in continuare bani, indiferent de lupta la baioneta din strada.

    PS. Pana cand nu vom intelege sa fim uniti unii cu altii, se va alege praful. In orice domeniu. Iar taximetria nu este in primele 100 de probleme ale acestei tari.
    • +1 (1 vot)    
      stimate domn, (Vineri, 26 august 2016, 10:32)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      V-as crede daca nu as cunoaste comprtamentul taximetristilor: spurcati la vorba, agresivi cu alti participanti la trafic, nu dau semnal, nu dau prioritate, sar lesne la bataie, nu au scrupule in a-in incurca pe altii sau in a-i pacali.
      Iar taximetristi umiliti de clienti nu am vazut pana acum....sau dvs considerati o umilinta faptul ca va lasa bacsis 2 ron in loc de 5?
    • 0 (0 voturi)    
      Contra (Vineri, 26 august 2016, 11:42)

      gore_nasu [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      Da, trebuie sa plimbati oricine de 3 lei. Cum v-ati simti sa intrati intr-un butic, sau intr-un mega image, si sa luati doar o paine, iar la casa sa va spuna: Ia mai multe produse, in valoare de X, ca nu ma obosesc sa-ti calculez doar painea?

      Sau sa te duci la dentist pentru un singur dinte, iar el sa spuna ca sub 3 dinti nu se baga?

      Serviciul oferit este serviciu oferit, indiferent de cantitate. Nu mai vorbesc ca la curse foarte mici, pornirea aia de 1.39 chiar are o influenta mare, dar na, daca omul vede doar suma aia finala de 3 lei (nu vede ca nu a investit mai nimic in ea) eu ce sa-i fac? La 10 curse de 3 lei, sunt 10 porniri, 13.9 lei doar din pornire, deci fara timp pierdut sau benzina consumata.
    • +2 (2 voturi)    
      UBER (Sâmbătă, 27 august 2016, 8:59)

      boda [utilizator] i-a raspuns lui VineriPaispe

      Lasati stimabile. Nu va mai vaitati ca exista UBER.
      Astia te duc oriunde vrei atata timp cat ii platesti. Nu stramba din nas, au masini curate, merg regulamentar si nu asteapta bacsis... si sa nu mai spun ca astia de la UBER au masini, nu carute in care nu stii daca mai gaseste cineva din tine ceva in caz de accident.
      E adevarat daca vrei lucruri bune si corecte in tara asta trebuie sa te uiti in alta parte.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri