​FOTOGALERIE Inca un proiect controversat marca Robert Negoita: Primaria sectorului 3 taie din spatiile verzi ale blocurilor pentru trotuare si piste de biciclete

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 9 august 2016, 13:12 Actualitate | Administratie Locala

Lucrari Camil Ressu 1
Foto: Hotnews
Primaria sectorului 3 a inceput o ampla actiune de reconfigurare a bulevardelor Camil Ressu, Nicolae Grigorescu si C-tin Brancusi: taie fasii din spatiile verzi ale blocurilor pentru a amenaja alei, iar pe trotuarele ramase in paralel ar urma sa faca piste pentru biciclete. Proiectul a starnit numeroase controverse, in primul rand fiindca se betoneaza din nou spatiu verde, unul dintre obiceiurile care i-au adus lui Robert Negoita renumele de "betonita".

O alta problema e ca pistele de biciclete amenajate nu vor avea continuitate: in zonele unde blocurile nu au gradini, pistele vor intra peste fluxul pietonal.

In plus, bulevardele respective nu sunt in administrarea primariei de sector, iar Primaria sectorului 3 nu a facut public costul lucrarilor. Mai mult: proiectul a inceput fara o consultare publica, asa cum cere legea.

"Trotuarele vechi, acelea de astfalt, vor ramane asa cum sunt ele, cu mici imbunatatiri, ca sufera pe alocuri si vor fi transformate in piste de biciclete cu reglementariile si autorizatiile si indicatoarele de rigoare, iar acele alei pe care noi acum le edificam, vor fi alei pietonale.Nu avem de gand sa punem alee langa alee ca nu are nici un rost, dar piste de biciclete avem cu adevarat nevoie in Bucuresti, ne luptam pentru ele, toti cei care ne luptam pentru mediu si pentru un oras mai curat vrem sa avem piste de biciclete si mai ales ca in toata zona aia, in mare parte oricum nu creste nimic ca e in padure si cei care au spus ca taiem copaci,chiar au dezimformat ca sa nu zic altfel ... daca acest arbust din imagine este un corcodus sau dud ... au ce cauta corcodusii si duzii in oras? In consecinta si acolo unde acum crestea iarba si noi am facut alee, noi o sa impadurim toata zona aia ca spatiu verde, la final va fi mult mai mare decat era pana acum. Chiar sunt curios sa stiu cine se opune sa edificam piste de biciclete in Bucuresti", a declarat primarul Robert Negoita la ultima sedinta de Consiliu local, intrebat de consilierii din opozitie ce se intampla pe bd. Constantin Brancusi si in alte zone din sector, unde se lucreaza.


Pe bulevardul Camil Ressu, lucrarile sunt destul de avansate, gardurile care delimitau spatiile verzi ale blocurilor fiind deja inlaturate si se lucreaza la noua alee, paralela cu cea veche. La intersectia cu Nicolae Grigorescu, trotuarele  au fost complet reamenajate si s-au plantat platani. Unii dintre ei deja uscati. Liviu Malureanu, consilier local din partea USB, nu este de acord cu lucrarile pe motiv ca este distrus spatiul verde, iar pista de biciclete amenajata, fiindca nu are continuitate, va fi inutila.

"Suntem pe bulevardul Camil Ressu si asistam la lucrarile de betonare a gradinilor blocurilor din aceasta zona. Se face un trotuar paralel cu trotuarul existent, iar pe trotuarul existent, conform declaratiilor primarului Robert Negoita, se face o pista pentru biciclete. Se fac lucrari asemenatoare si pe bd. Nicolae Ggigorescu, bd. C-tin Brancusi, pe str. Lucretiu Patrascanu. Nu suntem de acord cu ce se face deoarece in primul si in primul rand se distruge un hectar de spatiu verde, pe aceste 3-4 bulevarde. Copacii sunt agresati la radacina si la tulpina, apoi sunt betonati, iar peste cativa ani cu siguranta o parte se vor usca, asa cum am vazut si pe bd. Unirii", a declarat Liviu Malureanu pentru Hotnews.ro.


Lucrari bd. Camil Ressu









Radacinile arborilor de pe Camil Ressu au fost afectate

































O parte dintre platanii proaspat plantati pe bulevard sunt deja uscati




In plus, consilierul USB pune sub semnul intrebarii legalitatea lucrarilor.

"Din discutiile care le-am avut si noi si cei de la asociatia biciclistilor am inteles ca nu exista nicio autorizatie pentru aceasta pista pentru biciclete, iar continuitatea si functionalitatea ei este pusa sub semnul intrebarii. Nici Politia Municipiului Bucuresti nu a dat autorizatie pentru aceasta pista de biciclete, deci practic nu exista un plan in spate. Pentru trotuarele care se fac acum in gradinile blocurilor initial nu a existat niciun fel de document. Noi am facut sesizari catre Politie, catre Garda de Mediu, catre ISC. Nu doar aici, ci si pentru lucrarile de pe bd. Nicolae Ggigorescu, bd. C-tin Brancusi, pe str. Lucretiu Patarscanu, pe toate aceste zone se fac aceste trotuare paralele cu cele existente. Garda de Mediu a dat de doua ori amenda firmelor care construiau acolo. Intre timp au aparut si niste avizele, urmeaza sa vedem in ce masura aceste avize sunt legale, deoarece au aparut peste noapte, dupa ce au inceput lucrarile, iar din ce ne-au spus specialistii pentru a obtine un aviz de genul acesta este nevoie de un Plan Urbanistic de Detaliu, ori ne indoim amarnic ca el exista, ca l-au obtinut in cateva zile", a declarat Liviu Malureanu pentru Hotnews.ro.


Acesta spune ca a trimis nenumarate cereri la primarie pentru a primi documentele, insa dupa o luna si ceva de la depunerea cererii si interpelari in sedinta de consiliu nu a primit niciun document. "Ne vom adresa si instantei pentru a vedea ce este in spatele acestei lucrari, care sunt costurile fiindca nici noi ca si consilieri locali nu stim cat costa. Tot cartierul este pavat cu aceste dale, dar nu stim cat costa", a declarat Liviu Malureanu.

Lucrari bd. Nicolae Grigorescu







Cetatenii au pareri impartite. O parte cred ca se distruge spatiul verde si se face risipa din banii publici, o alta parte considera ca lucrarile sunt bune si ca spatiile din jurul blocurilor sunt suficient de mari si permit realizarea unor noi trotuare.

"Este o risipa de resurse. Si inainte era asfaltat si era suficient. Nu stiu ce vor sa faca, mai incolo este pus un afis, dar aici nimic. Din ce stiu, aceste planuri se afiseaza cu 30 de zile inainte si cine vede, bine, cine nu, nu.  CRed ca risipim bani la greu. Nu este ok ca se ia o bucata din spatiul verde din gradina blocurilor, dar trebuie sa platim firmele care fac biscuitii astia de beton, asta creaza locuri de munca la firmele care sunt cliente de partid si asta dezvolta o anume economie clientelara pe care incercam sa o incurajam in romania", spune Victor, 29 de ani.

"Noi admiram utilajele de cand se sapa pe aici. Ce sa zic, este frumos, o sa fie frumos. Adevarul este ca la noi in zona sunt mari spatiile verzi de langa bloc, pot sa taie si daca fac si pista pentru biciclete, ar fi foarte bine, adica am inteles ca asa se face. Pe mine nu m-au consultat, dar am auzit discutii pe aici, probabil au vorbit cu locatarii care se implica mai mult. Probabil in urma cererii locatarilor se desfiinteaza bancile, se face trotuar pentru pietoni, asa am inteles", spune Maria, 65 de ani.


Nici parcurile din sector nu au scapat neatinse de planul primarului Robert Negoita. In parcul Constantin Brancusi a fost facuta o alee paralela cu trotuarul, dar aceasta impracticabila deoarece pomii au fost lasati in mijloc. la fel si in parcul Titanii.

"Suntem in parcul Constantin Brancusi, pe o bucata betonata deja de dl. Negoita, unde inainte era spatiu verde, copaci, acum a aparut un trotuar. In mijlocul trotuarului sunt arborii care la randul lor sunt betonati la radacina, tot in ideea asta de a face o alee pietonala, iar pe vechiul trotuar sa se faca pista pentru biciclete. Aici este locul unde primarul Negoita a inceput programul de betonare masiva a spatiilor verzi. A fost chemata Garda de Mediu, Politia Locala, se intampla la inceputul lunii iunie, iar firmele care lucrau aici au primit doua randuri de amenzi. Avizele au fost obtinute dupa ce au inceput lucrarile si intre timp lucrarile s-au finalizat. Oamneii merg in continuare tot pe trotuarul vechi, nu merg pe noul trotuar fiindca este inutilizabil. Daca vin mamici cu caruciorul trebuie sa faca un slalom printre copaci", a declarat LIviu Malureanu, consilier USB.

Lucrari Parcul Constantin Brancusi







Acesta spune ca  de o luna jumatate a depus sesizari la toate autoritaile, dar nu s-a intamplat nimic, au fost plimbati de la o institutie la alta, de la Politia Capitalei la Politia Locala, de la Garda de Mediu la Primaria sector 3, iar lucrarile au continuat nestingherite.

Oamenii par multumiti de calitatea lucrarilor si aici. "Ne deranjeaza curatenia, in rest lucrarile sunt bune. Nepotica mea s-a bucurat foarte mult ca are pe unde sa mearga cu rolele. Decat sa taie copacii ,mai bine i-a lasat asa, pe alee. Este verdeata", a declarat Maria, 64 ani.

Lucrari realizate pe aleile din spatele blocurilor






Ce s-a intamplat cu bulevardul Unirii dupa reamenajare

Primaria sectorului 3 a taiat in ultimele zile zeci de arbori de pe bulevardul Unirii din Bucuresti. Potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro, Primaria Capitalei a dat aviz de defrisare pentru 141 de arbori de pe acest bulevard pe 6 iulie 2016, in mandatul Gabrielei Firea, deoarece acestia erau uscati. Copacii s-au uscat insa dupa lucrarile de amenajare a bulevardului, facute de Primaria sectorului 3 in ultimii 2 ani, iar cetatenii din zona si ONG-urile de mediu au atras atentia atunci ca primaria a betonat spatiul verde si radacinile copacilor si acestia se vor usca. La vremea respectiva, Primaria sectorului 3 a dat asigurari ca suprafata de spatiu verde va creste.


"Directia de Mediu a emis avizul nr. 4098/1425795/06.07.2016, pentru defrisarea a 141 de arbori uscati 100% situati  pe B-dul Unirii, intre P-ta Alba Iulia si B-dul I.C. Bratianu, in spatii verzi limitrofe: scuarul central, jardinierele dinspre carosabil, alveole in parcarile amenajate spre blocuri, spatii verzi spre fatada blocurilor. Solicitarea de emitere a avizului de specialitate a venit din partea Directiei Administrarea Domeniului Public Sector 3 -  Serviciul Administrarea Domeniului Public, pe data de  02.06.2016. Mentionam ca solicitarea nu continea date concrete privind: caracteristicile dimensionale ale arborilor, problematica lor, numarul de arbori si localizarea acestora, astfel  incat inspectorul de specialitate  din cadrul Serviciului Avize si Acorduri a efectuat verificarea pe teren in prezenta reprezentantului delegat de institutia solicitanta si a emis  aviz de specialitate doar pentru arborii uscati 100%. Marcarea arborilor a fost facuta de inspectorul de specialitate din cadrul directiei, la data inventarierii pe teren, iar punerea in aplicare a prevederilor avizului precum si informarea cetatenilor din zona prin postarea pe site se face prin grija  Administratorului legal al terenului pe care se afla arborii. Adresa Direc?iei de Mediu cu obligatia postarii pe site spre informarea cetatenilor si a tuturor celor interesati de activitatea Directiei de Mediu a fost emisa pe data de 14.07.2016", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

FOTOGALERIE Defrisari bulevardul Unirii/ Foto: Andrei Gutu



























































Dan Trifu, vicepresedintele asociatiei Ecocivica, spune ca arborii au inceput sa se usuce dupa lucrarile de reamenajare facute de Primaria sector 3 in urma cu 2 ani.

"Este o actiune prin care se doreste inlaturarea arborilor uscati si degradati care nu mai pot fi salvati. Am observat o serie de arbori care s-au uscat dupa lucrarile de modernizare a bulevardului. Acea ridicare a solului facuta in cadrul lucrarilor nu este benefica pentru arbori fiindca ajunge foarte greu apa la radacina, are o distanta mai mare de parcurs. Noi trebuie sa respectam ce spun specialistii, se amenajeaza o alveola la nivelul solului, alveola in care se uda arborii. Mai avem si acele cazuri unde s-a betonat spatiul din jurul arborilor.  Betonarea este cel mai prost exemplu pe care il avem. Este un dezastru fiindca nu mai poate respira arborele si nu mai ajunge apa la radacina", a explicat Dan Trifu.


Controverse legate de legalitatea lucrarilor

La inceputul acestei luni, primarul general al capitalei, Gabriela Firea, a pus pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu General un proiect de hotarare care ii dadea posibilitatea primarului sectorului 3, Robert Negoita, sa faca lucrari de modernizare a bulevardelor administrate de Primaria Capitalei in sectorul 3, lucrari deja incepute. Reamintim ca primariile de sector au in administrare, potrivit legii, doar strazile secundare. Prin acest proiect de hotarare, Robert Negoita putea intra in legalitate si cu lucrarile de reamenajare a bd. Unirii unde Curtea de Conturi ii imputa ca a cheltuit milioane de euro pe o artera pe care nu o avea in administrare si pe care nu putea cheltui banii publici ai locuitorilor sectorului 3.

Proiectul a fost retras de pe ordinea zi la propunerea presedintelui de sedinta, Honorius Circa, pe motiv ca si alte sectoare doresc sa primeasca in administrare bulevarde pentru a le reamenaja. Grupurile PNL, USB si PMP au anuntat inainte de sedinta ca oricum nu ar fi votat proiectul.

Ce bani se aloca pentru modernizarea spatiilor verzi din sectorul 3


Potrivit site-ului de licitatii publice, Primaria sectorului 3 a incheiat in august 2013 un contract cadru pe 20 de luni pentru lucrari de modernizare, sistematizare pe verzticala, reabilitare si pietruire necesare sistemului rutier din sectorul 3, mai pe scurt reabilitare strazi. Valoarea acestui contract este de circa 21 milioane lei si a fost castigat de:
- ASOCIEREA S.C. DOMARCONS S.R.L. - S.C. KENTEL DESIGN S.R.L.
- ASOCIEREA S.C. DELTA ACM 93 S.R.L. - 360 INGINERIE URBANISM ARHITECTURA   
- S.C. EUROVIA CONSTRUCT INTERNATIONAL S.A.   
- ASOCIEREA S.C. STRACO GRUP S.R.L. - S.C. FRISAROM ENGINEERING S.A.   
- ASOCIEREA SOCIETATEA SCIT IMPEX SRL - S.C. GHECON CONSTRUCT S.R.L. - S.C. GLOBAL SERVICE PROIECT S.R.L.   
- ASOCIEREA S.C. CONSTRUCTII ERBASU S.A. C & D BEST DESIGN CONCEPT S.R.L.

Tot potrivit site-ului de licitatii publice, pe 18.03.2015, Primaria sectorului 3 a incheiat un acord cadru pe 4 ani pentru "Lucrari de alei si trotuare". Acordul-cadru a fost  incheiat cu 3 operatori economici: 1.ASOCIEREA S.C. DELTA ACM 93 S.R.L. , S.C. ADAM STONE S.A.- S.C. KENTEL DESIGN S.R.L.- valoare oferta 19.904.708 lei fara TVA 2.ASOCIEREA S.C. VIA STRADE INTERNATIONAL S.R.L.(lider) , S.C. ROAD CONSTRUCT S.R.L. , S.C. LUCA WAY S.R.L. (avand ca tert sustinator tehnic si profesional si financiar al asocierii , S.C. EUROVIA CONSTRUCT INTERNATIONAL S.A.)- valoare oferta 24.844.168 lei fara TVA 3.ASOCIEREA S.C. ALPENSIDE S.R.L.(lider) , S.C. ASTMERA CONSTRUCT S.R.L. , S.C. STRACO GRUP S.R.L. , S.C. FRISAROM ENGINEERING S.A. - valoare oferta 26.688.712 lei fara TVA.

In august 2015, Consiliul Local sector 3 a alocat circa 20 de milioane de euro pentru modernizarea mai multor spatii verzi din sectorul 3. Lucrarile prevedeau ingradirea spatiilor verzi cu deja celebrele diafragme rosii (n.r. borduri rosii) , sa se puna gazon si sisteme de irigatii, iar acolo unde este cazul sa se amenajeze alei.

Spatiile verzi vizate erau urmatoarele:

- Amenajare spatii verzi zona V, cuprinsa intre  Bd-ul Unirii - B-dul Burebista - Calea Dudesti - Sos. Mihai Bravu - Splaiul Unirii - B-dul I. C. Bratianu - circa 5,9 milioane de euro;

- Amenajare spatii verzi zona VI, cuprinsa intre Sos Mihai Bravu - Calea Vitan - B-dul Energeticienilor -  Str. Fizicienilor - Splaiul Unirii - circa 760.000 euro;

- Amenajare spatii verzi zona IX, cuprinsa intre Str. Fizicienilor - B-dul Camil Ressu - B-dul Theodor Pallady - Splaiul Unirii - circa 6,2 milioane de euro;

- Amenajare spatii verzi zona XI, cuprinsa intre B-dul 1 Decembrie 1918 - Drumul Gura Crivatului- Drumul Gura Racului - Drumul intre Tarlale - Sos. Garii Catelu - Sos Dudesti-Pantelimon - B-dul Basarabia  - circa 7 milioane de euro.


DIn bugetul pe anul 2016, circa 900 milioane lei, pentru intretinerea spatiilor verzi, Primaria sectorului 3 a alocat circa 110 milioane lei.

Dezvaluiri incredibile ale Curtii de Conturi in "Afacerea panseluta" din Bucuresti


Un raport al Curtii de Conturi a aratat ca primariile din Bucuresti au cheltuit in perioada 2007-2014 circa 2,7 miliarde lei (600 milioane euro) pentru intretinerea si amenajarea spatiilor verzi. Dezvaluirile arata o incredibila risipa de bani: primariile de sectoare au cumparat plante si arbori pentru amenajarea spatiilor verzi de 20 de ori mai scumpe decat preturile de la producatori. In plus, in sectorul 3 si in sectorul 6 s-a constatat ca multi n dintre arborii plantati s-au uscat imediat sau au fost furati, risipindu-se zeci de milioane de lei. Un alt exemplu de bani aruncati pe fereastra: in perioada 2007-2008, Primaria sectorului 3 a platit pentru un tei circa 2.500 lei. Sume uriase au fost cheltuite nejustificat si pentru locurile de joaca din parcuri. Citeste aici mai mult.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
8728 vizualizari
  • +12 (22 voturi)    
    da, AU! (Marţi, 9 august 2016, 13:27)

    Codruta N [utilizator]

    Chiar AU "ce sa caute corcodusii si duzii in oras"!!
    UNDE naiba sa creasca? in padure?
    A vazut cineva vreodata o padure de duzi? sau de corcodusi?
    DINTOTDEAUNA au fost duzi si corcodusi in orase! Iar copiii s-au jucat, au mancat din fructele lor samd...!
    Si au crescut (exceptandu-i pe cei ca Negoita :P ) bine!
    • +2 (6 voturi)    
      se poate (Marţi, 9 august 2016, 15:52)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Nu le plac corcodusii din cauza ... corcoduselor.

      Serios.

      Corcoduisele cad (!) si "fac mizerie". A matura e o munca, iar munca e pentru tractoare, nu pentru serviciile urbane...

      Duziii - fac omizi. Scarboase. Ma rog, nu toti si nu intotdeauna.

      Dar cine vrea arbori/pomi/copaci fara nici un fel de probleme, ii poate comanda sa fie facuti din plastic.

      "We are Barbie girls in the Negoitza worrrrrld!"

      ===
      Individul asta - Negoita- a pus pietris lipit cu prenadez in loc de iarba pe spatiile verzi de pe marginea trotoarelor.

      Nimeni nu a spus nimic - nici macar aia de la Agentia pentru Protectia Mediului si de la Garda de Mediu.

      Negoita restrange cat poate spatiul verde, cred ca numai ministerul mediului il mai poate opri....E nevoie de o lege clara care sa inter5zica orice lucrare care conduce la scaderea spatiului verde in zonele urbane.

      Hai ca se poate...;-)
    • -3 (9 voturi)    
      Codruta, tu esti din alt film (Marţi, 9 august 2016, 16:24)

      4Runner [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Unde ai mai vazut tu in orasele frumoase pe care le-ai vizitat (probabil) pomi fructiferi?
      Cat de bine te pricepi tu la peisagistica, aka public landscaping ?
  • +15 (25 voturi)    
    Noaptea mintii... (Marţi, 9 august 2016, 13:28)

    deville2010 [utilizator]

    ce se intampla in sectorul 3...chiar nimeni nu-l poate opri pe acest individ????
    • +11 (11 voturi)    
      S-ar fi putut (Marţi, 9 august 2016, 13:50)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui deville2010

      S-ar fi putut la vot. Dar, nah, noi suntem fancy, trendy, cool si kinky, noi suntem scarbiti, noi boicotam votul. Ca pe noi nu ne duce capul ca doar cu stampila poti face o schimbare.
    • +10 (10 voturi)    
      ba da (Marţi, 9 august 2016, 14:10)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui deville2010

      In pot opri votantii o data la 4 ani. Si cum au votat din nou Negoita, inseamna ca le place ceea ce face individul. Asha ca... ce ne bagam noi in gusturile omului (de la sectorul 3).
      • +5 (5 voturi)    
        a nu vota (Marţi, 9 august 2016, 15:36)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        O idee bizara care a circulat a fost ca trebuie pedepsita clasa politica prin absentare de la vot.

        Evident, aceasta idee a circulat printre cei care altfel ar fi votat impotriva lui Negoita.

        Rezultatul a fost o slaba prezenta la vot, care a favorizat electroratul lui Negoita, foarte disciplinat si fara astfel de dileme existentiale.

        ===

        Poate acum oamenii vor intelege ca a nu vota este pagubos. A nu vota inseamna a lasa pe altii sa decida pentru tine.

        A nu vota = Negoita= drujba lui Dumnezeu
    • +6 (6 voturi)    
      cu cat a castigat alegerile? (Marţi, 9 august 2016, 14:22)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui deville2010

      la vot ai fost? multi nu au fost si acum se mira.
  • +16 (22 voturi)    
    Primari (Marţi, 9 august 2016, 13:29)

    Soljenitin [utilizator]

    Asta ati votat, asta aveti. Spalati-va cu el pe cap.
    A, nu ati fost la vot? Atunci, gura!
  • -9 (17 voturi)    
    Parcari (Marţi, 9 august 2016, 13:30)

    V. Veroiu [utilizator]

    Se creeaza astfel noi locuri de parcare la scara pentru cei cu o masina mai de bun gust pe care nu-ti vine sa o lasi decat sa o vezi de la geam.
  • +1 (7 voturi)    
    platanu' (Marţi, 9 august 2016, 13:40)

    Elfu [utilizator]

    "Platanul infloreste in luna mai, dar, pe tot parcursul anului, descarca de pe trunchi, de pe frunze si fructe perisori. Sunt unii dintre cei mai puternici agresori respiratori din natura. Platanii sufoca multe zone amenajate din Capitala iar perisorii lor sunt luati de aer si cauzeaza inflamatii in caile respiratorii. Nu doar pentru alergici, ci pentru oricare dintre noi. Ori, pe o mucoasa inflamata, poluarea devine si mai agresiva."

    http://stirileprotv.ro/stiri/csid/un-copac-care-poate-provoca-alergii-grave-continua-sa-fie-plantat-de-primarii-din-toata-tara-legatura-intre-polen-si-poluare.html
    • -2 (4 voturi)    
      de (Marţi, 9 august 2016, 15:01)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      parcul cu platani ati auzit?
      • +2 (2 voturi)    
        platanu' (Miercuri, 10 august 2016, 10:39)

        Elfu [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        nu are decat sa stea in parcul din cotroceni ... e adevarat ca primii au fost adusi de Cuza (parca in 1865 a fost donat terenul ) de prin Franta dar asta nu inseamna ca ar trebui sa avem platani peste tot .. nu crezi nahir ?
  • 0 (6 voturi)    
    Trebuie oprit! DNA se aude? (Marţi, 9 august 2016, 13:44)

    Nanavd [utilizator]

    Apel catre DNA!
    Va rog, interveniti mai repede. Se stie cata spalare de bani face acest primar care este un pedofil si un plagiator. Mai mult, se pare ca uraste, efectiv, tot ce are de a face cu natura. Va rog, opriti-l mai repede ca distruge unul dintre (daca nu singurul) cartier mai verde din Bucuresti.
    Ce se aude in dosarul cu minore? De ce s-a tacut?
    Dar cu plagiatul si toate beneficiile de dupa?
    De ce nu urmariti ce spagi ia ca sa-si achite datoriile de la RIN? Chiar nu se poate face nimic, nimic?
  • +5 (11 voturi)    
    PROSTIE FARA LIMITE. (Marţi, 9 august 2016, 13:46)

    Johanis [utilizator]

    N-am crezut ca se poate intampla asa ceva, poate decat in China.
    Acest primar dement transforma totul in chici, totul este rosu. Borduri, pavele, flori, pomi. Acest individ a plantat pana si pomi de culoare rosie, este peste masura ceea ce se intampla acolo. Copaci de zeci de ani pusi la pamant.
    Chiar nu-l poate opri nimeni pe acest primar nebun?!
    • +1 (1 vot)    
      cine... (Marţi, 9 august 2016, 16:48)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      putea sa-l opreasca ... l-a votat
      acum ne multumim cu ce ave,,,
      singura sansa e sa-l salte dna ceea ce sunt 99% sigur ca o sa se intample DACA nu iese psd la toamna... daac iese psd o sa ne transformam in republica ciodritorilor din romania
  • +6 (6 voturi)    
    face si el ce-l duce capul. (Marţi, 9 august 2016, 14:08)

    bogdan1477 [utilizator]

    Iar cetatenii din sectur au parte acum de ce-au votat. Negoita au vrut, negoita au.
    • +4 (4 voturi)    
      da (Marţi, 9 august 2016, 14:46)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Intr-adevar, 60% din cetateni l-au votat. Si-au ales un primar asemenea lor.

      Dar asta este si isprava unor isteti care s-au gandit ei ca "pedepsesc clasa politica" daca nu voteaza....
      • +3 (3 voturi)    
        precizare (Marţi, 9 august 2016, 15:43)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        60% din cetatenii care au votat - sa fiu clar. Nu din cetatenii sectorului....

        Prezenta la vot in sectorul 3 a fost de 31,69%, una dintre cele mai scazute din capitala.

        Evident, asta se leaga si cu ideea ca "scarbei de vot"- evident prezenta in masa la opozantii lui Negoita.

        Referndumul cu Basescu si cazul Colectiv au intarit aceasta idee imbecila a potentialului de schimbare a absentei de la vot.

        E un incident istoric (sper) - estenta democratiei reprezentative e votul, nu abtinerea de la vot.

        Ajuns primar printr-un astfel de concurs de imprejurari, Negoita are impresia ca poate face ce doreste, ca nu da socoteala nimanui.
        • +2 (2 voturi)    
          incident istoric zici? (Marţi, 9 august 2016, 16:06)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Nush cum sa zic, dar Oprescu era la al doilea mandat, Piedone la fel, si tot asha. In Bucuresti la locale au tot fost incidente istorice din '90 pina azi...
      • +4 (4 voturi)    
        pai... (Marţi, 9 august 2016, 16:03)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        cine nu voteaza insemna ca nu e interesat de cine iese primar si ce face. Aia care au pedepsit clasa politica prin neprezentarea la vot, sa-si mentina "pedeapsa" pina la urmatoarele alegeri. Democratia functioneaza acolo unde alegatorii sunt responsabili. Asha cum intr-o familie daca voteaza doar copiii toti banii se cheltuiesc pe dulciuri si jucarii, tot asha si intr-o tara daca voteaza doar electoratul captiv, obtii primari precum cei de la Bucuresti.
  • +7 (7 voturi)    
    certificat de 4 clase (Marţi, 9 august 2016, 14:43)

    Dedalus [utilizator]

    Negoita= primarul beton.

    Asta cand vede un copac, ii vine sa scoata drujba.
  • +2 (6 voturi)    
    ne vedem la primarie la Dristor (Marţi, 9 august 2016, 14:44)

    Bogdan31415 [anonim]

    zilnic intre 8.00 - 8:30.

    Sa aratam ca exista si oameni in oras, nu doar lichele.

    Da, sunt biciclist si ma opun unor astfel de distrugeri!
  • +1 (5 voturi)    
    dupa chipul si asemenarea lor (Marţi, 9 august 2016, 14:51)

    Dedalus [utilizator]

    Cred ca in 4 ani preturile locuintelor in sectorul 3 vor scadea.

    Cine va mai avea chef sa stea intr-un sector plin de beton, altadata vestit pentru cat de verde era?

    Cei 60% cetateni care la-u votat pe Negoita au ales betonul pentru copiii lor, in detrimentul spatiilor verzi.

    Au ales bolile de plamani, alergiile praful, uratenia.

    Asta au vrut pentru copiii lor. Si asta au.

    Probabil ca momentul in care in sectorul 3 va fi taiat ultimuil copac va fi sarbatorit de primaria sectorului 3.

    In timp ce locuitorii in extaz vor arunca pe foc ultimele fire de iarba din sector.
  • +1 (5 voturi)    
    Care-i problema până la urmă? (Marţi, 9 august 2016, 14:51)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Deunăzi îmi spunea un cetățean care locuiește în S3 că l-a votat pe Negoiță pentru că „a făcut câte ceva în primul mandat”. În acel câte ceva bănuiesc că intră si lucrările de pe Unirii.

    În aceste condiții, care este problema? Oamenii au exact ce au votat. Sănătoși să fie.
  • +4 (4 voturi)    
    altceva nu mai stiu..... (Marţi, 9 august 2016, 14:53)

    TRABI [utilizator]

    Da , paganii acestia ne lasa in max.4 ani fara copaci si spatii verzi . Altceva nu stiu , asa scot ei bani din lucruri potrivnice normalului . Apoi sectorul si Bucurestiul nu-I al lui tatsu si nici numai a celor care l-au ales , este patrimoniu national . Sa ne modificam ganditea , in sensul de a impune , prin alti oameni in parlament , care au in program proiecte de redresarea in bine a Romaniei , ca orice astfel de defrisari /taieri / anularea spatiilor verzi , sa se faca in baza unor noi legi , care sa interzica aceste actiuni si sa prevada analize pentru alternative . Deocamdata toate aceste catastrophe stau la mana unor asa zisi consilieri si primar , unii dintre ei bubuind de incompetent si analfabetism .
  • +3 (3 voturi)    
    Probabil asta isi doresc oamenii de acolo (Marţi, 9 august 2016, 15:04)

    sorvas [utilizator]

    Asta isi doresc oamenii de acolo. Desi cred ca spalarea pe creier e puternica. Adica numele individului a fost plimbat peste tot, de bine, de rau, i-au facut reclama. Campania plina de afishe cu mutra astuia samd. Adica oamenii saraci cu duhul ce sa faca, au votat figura cunoscuta. Tara asta e plina de prosti, oameni buni, iar politicienii iubesc prostii. Cum altfel va explicati primarul general (Firea naiba sa fii), domnul "Distruge tot" la sectorul trei... Nu-mi explic alfel... trebuie prostia sa fie de vina.

    Mie imi e rusine de oamenii din orasul meu, Rm Valcea, care au ales un primar cu dubla condamnare, proaspat iesit din pushcarie pentru luare de mita....

    Eu cred ca tara asta e plina de prosti, sincer. Culmea ca am crezut mult timp ca romanul inteligent, ca avem o inteligenta asa naturala... canci, majoritatea tarii duduie de prostie.
    • +3 (3 voturi)    
      2 cauze (Marţi, 9 august 2016, 15:32)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui sorvas

      Multi nu au iesit la vot ca sa "pedepseasca clasa politica", sau pentru ca "nu au ce vota"....

      Adeptii lui Negoita nu si-au mai pus atatea intrebari existentiale - au iesit la vot, l-au votat si gata.

      Fenomenul nu a fost intilnit doar in Bucuresti, ci in multe alte locuri. In Bucuresti insa a fost vizibil.


      ++++


      A doua cauza a alegerilor acestora bizare (si, sa fim seriosi total impotriva vointei populare) a fost alegerea intr-un singur tur a primarului.

      Traditional, cei care ar fi fost impotriva lui NEgoita sunt divizati intre mai multe partide mici. In schimb adepatii lui Negoita sunt toti intr-un singur partid. Statistic, votul intr-unb singur tur favorizeaza astfel de situatii.
  • +2 (4 voturi)    
    bă da' de ce naiba (Marţi, 9 august 2016, 15:09)

    gazpefoc [utilizator]

    nu plantează paulownia? dacă tot le place să-i taie, ăia sunt perfecți, îi taie din 4 în 4 ani..
  • -2 (10 voturi)    
    Foarte bine : mai multe piste pentru biciclisti (Marţi, 9 august 2016, 15:12)

    Miky60 [utilizator]

    In sfarsit se face ceva bun pentru biciclisti. Dupa autostrada pentru biciclete de pe Calea Victoriei, se mai fac si piste in alte sectoare.
    Doar cei care sunt indoctrinati de Latrina 3 impotriva biciclistilor pot sa nu fie de acord!
    • +3 (5 voturi)    
      Glumesti! (Marţi, 9 august 2016, 17:44)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Ce piste si ce trotuare sunt alea cu copaci in mijloc! Suntem in plin teatru al absurdului! Spatiul verde da-l dracului.
      Interesant si cum gandesc Mariile de 64 si 65 de ani si cum gandeste cineva de 29 de ani! Mariile voteaza si de aceea traim asa de ... bine!
  • +3 (3 voturi)    
    Pavele, again? (Marţi, 9 august 2016, 16:15)

    Locke Lamora [utilizator]

    Ce bataie de joc!!! Oameni buni, pavelele au un efect vizual placut dar is recomandate pt zone pietonale intense, in piete centrale, zone cu monumente sau turistice....Nu se pun pavele oriunde, trotuarul de beton e sfant. Intre pavele cresc buruienile si iarba, in cativa ani trebui sa strice tot altfel o sa arate ca-n pampas.
  • +3 (3 voturi)    
    DNA urgent! (Marţi, 9 august 2016, 16:26)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Dragi baieti de la DNA, va rog sa veniti mai repede din vacanta cu cateva zile, si sa il lauti pe Robert Negoita. Are un dosar la voi, are altul la Procuratura Generala pentru plagiat, mai deschideti unul pentru genocid al copacilor din sectorul 3 , mai investigati cui i se dau lucrarile astea, si luati-l. Nu ne trebuie piste de biciclete, ne trebuie copaci. Chestia cu bicicletele e o gluma, ca sa dea nisite lucrari la niste prieteni. Cine merge pe bicicleta in Bucuresti la traficul care este, ajunge mai devreme sau mai tarziu sa doneze organe la Fundeni.Bucurestiul nu este Amsterdam, e un oras inghesuit, unde traiesc prea multi oameni si masini pe m patrat. Bicicletele sunt un moft, dar un dar pentru medicii de la Fundeni gata oricand sa preleveze organe.
  • +1 (1 vot)    
    asta... (Marţi, 9 august 2016, 16:46)

    liviu_ [utilizator]

    nu-si termina mandatu in libertate...

    pe de alta parte 80% din locuitorii sect 3 l-au votat so....

    vreau mai multe piste de biciclisti DAR trebuie gandite, facute cu cap , cu APROBARE s.a.m.d. ca altfel...
  • +1 (3 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 9 august 2016, 17:15)

    boda [utilizator]

    Sunt bucurestean.
    Sunt pieton.
    Sunt biciclist.
    Sunt sofer.
    Cam asta este ordinea vietii mele.
    De ce naiba ne trebuiesc noua piste de biciclete? Cred ca raspunsul este simplu... dar poate stiti voi altul. Trebuiesc spalati niste bani. Anumite firme trebuiesc sa isi culeaga banul pentru sprijunul acordat in campaniile electorale.
    E atat de simplu sa se modifice legislatia rutiera incat sa permita biciclistilor sa circule pe carosabil.
    Sunt tari in lume unde asa se face. Tari cu traditie in bicicleala.
    In felul asta lasam trotuarele libere pentru pietoni.
    De ce naiba politia romana nu isi face datoria. Eu ca sofer nu este zi cand sa nu vad pe cineva care depaseste coloana in timp ce stau la semafor sau cineva care sa treaca pe rosu sau sa nu se dea semnal, prioritate.
    Intr-o tara civilizata, nu bananiera ca Romania, o simpla manevra fara semnalizare iti aduce amenda. Trecerea pe rosu te lasa fara permis. Iar daca mai faci si naveta risti sa ramai si fara loc de munca.
    Cu banii dupa pistele de biciclete, arajezi frumos trotuarele, faci spatii verzi, faci parcari sub sau supraterane.
    Din pacate tara asta e pierduta. Autoritatile nu fac nimic decat sa se faca ca muncesc si sa cheltuiasca banul aiurea.
    Cred ca daca politia ar avea mai multa autoritate si chiar s-ar pune sa aplice legea in 2 ani strazile din Bucuresti ar fi mult mai sigure.
    Cat despre copacii uscaci si banii aruncati aiurea.. e simplu. Ala care a semnat sa se faca asa ceva sa plateasca din buzunarul lui.
    • -2 (2 voturi)    
      Si marsurile pentru piste de biciclete??? (Marţi, 9 august 2016, 18:25)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui boda

      Erau sute de ONG-uri anti-PSD care faceau marsuri pentru piste de biciclete si criticau PSD-ul ca nu afce piste de biciclete. Acum, vrei sa spui ca PSD-ul a facut bine ca nu facea piste de biciclete??? In ce lume mai traim??? Ce se intampla cu site-ul asta de cititorii si-au schimbat TOTAL punctul de vedere?
  • +1 (5 voturi)    
    despre pomi (Marţi, 9 august 2016, 17:18)

    ElenaMitroi [anonim]

    BAI , OAMENI BUNI , vrem locuri de parcare , piste pentru biciclete . mult spatiu verde si multe altele , dar suprafata bucurestiului (cea dintre blocuri , cea din cartiere ) nu s-a marit , este aceeasi . Veniti voi cu idei concrete , lasati politica la o parte . De criticat orice este usor , faceti treaba asta din lipsa de corectitudine fata de concetateni , ce ar putea face orice primar (nu conteaza partidul ) pentru a ne putea satisface toate poftele noastre , unele corecte , altele ilare . Mai lasti politica la o parte ...
    • +1 (3 voturi)    
      simplu (Marţi, 9 august 2016, 19:31)

      boda [utilizator] i-a raspuns lui ElenaMitroi

      E simplu.
      Biciclistii si masinile nu ar trebui sa fie pe trotuare. Sunt vehicule. Astfel trotuarele raman pentru pietoni.
      Biciclistii pot merge pe sosele pe unde merg si masinile doar prin simpla modificare a codului rutier (care oricum se schimba de 5 ori pe an) si nu costa cat costa 1 km de pista de biciclete. In plus asa cu bicicleta te poti misca mai repede, decat daca ai merge pe trotuar si ai face slalom printe obstacole.
      Traficul se poate mult fluidiza daca am respecta toti regulile de circulatie. Daca stai la semafor, regulamentar si 5 masini vin in fata ta, depasind coloana, deja, jmecherii aia cotribuie la aglomeratie, blocand traficul.
      Pentru parcari, se pot face parcari sub sau supraterane.
      Apoi, nu ar trebui sa se mai construiasca asa haotic. Sunt tari in care atunci cand faci un bloc, daca nu ai si cel putin 2 locuri de parcare pe apartament nu primesti autorizatie de constructie. In zona in care stau eu, in ultimii 5 ani s-au facut cel putin 5 blocuri. Din astea 5, unul singur are o mica parcare subterana.
      Bucurestiul a fost facut pentru un alt fel de trafic, atunci cand a fost construit.
      Viena, de exemplu, este un oras vechi, dar au bulevarde destul de largi, cu toate astea au pasaje multe.
      Bruxelles oras la fel de vechi, dar au facut tuneluri, care inconjoara orasul. Cladirile de acolo toate au parcari subterane si cateva locuri de parcare in fata blocului pentru care se plateste sanatos.
      In toate orasele normale ai parcat aiurea ai ramas fara masina.
      Nimeni nu comenteaza, nu ca la noi. Noi ne scandalizam ca sunt amenzile prea mari dar nu ne e frica de ele pentru ca nu se dau.
      Spatiile verzi trebuie intretinute si sa nu se mai permita construirea de tot felul de dughene, magazinase, bodegi pe ele.
      In plus... daca ai masina, nu e obligat nimeni sa iti asigure loc de parcare. E adevarat ca in Bucuresti locurile de parcare sunt extrem de putine. Dar si soferii nostrii sunt cum sunt.
      • 0 (0 voturi)    
        Bicicletele sunt vehicule, dar nu sunt masini (Marţi, 9 august 2016, 21:18)

        geobic [utilizator] i-a raspuns lui boda

        Biciclistii au voie pe sosea deja! Bicicletele sunt vehicule, dar nu sunt masini. Ar trebui sa fie o separatie. Exemple bune sunt in Danemarca (ieftine de facut) sau pentru perfectiune Olanda (mai scumpe).
        • 0 (0 voturi)    
          Corectie (Miercuri, 10 august 2016, 22:10)

          boda [utilizator] i-a raspuns lui geobic

          Au voie pe sosea acolo unde nu sunt piste.
          Iar pistele sunt facute pe minusculele trotuare, unde pietonii nu le respecta, unde soferii parcheaza aiurea.
          In Benelux 2 roti au prioritate si intaietate in trafic.
          Daca cumva in trafic se produce un accident intre un biciclist si un sofer, automat soferul este de vina.
          Ba mai mult. La semafor exista o zona, inainte de semafor, unde au voie numai cei pe 2 roti. Daca un sofer opreste acolo si este prins de politie isi primeste amenda.
          Nimeni nu claxoneaza in trafic biciclistii pe acolo.
          Ca sofer nu ai voie, iti este interzis, sa sicanezi in trafic un biciclist.
          La noi se sicaneaza si soferii.
          De ce zici tu acolo, este vorba de soselele pt biciclete care fac legatura intre orase si mai poti intalni si calareti, si oameni alergand.
          Te poti uita pe youtbe sa vezi atatea cazuri in care soferii nu acorda prioriate bicilistilor, ba unii chiar ii si agreseaza.
          Pe langa politia care ar trebui sa isi faca treaba, primariile la fel... mai trebuie si noi sa ne schimbam mentalitatea, atat soferii cat si biciclistii si pietonii.
    • +1 (1 vot)    
      Exemplu (Marţi, 9 august 2016, 19:35)

      boda [utilizator] i-a raspuns lui ElenaMitroi

      O chestie pe care am vazut-o cu ochii mei...
      In parcarea unui mall, 2 blonde, cu un X6, cu numar B ceva SPP ... si-au parcat masina pe aleea parcarii la nici 30 de m de intrarea principala si la nici 10 m de cel mai apropiat loc de parcare.
      L-au parcat si s-au dus in mall. Timp de 30 de minute cat am stat in zona, masina aia acolo a stat parcata.
      Atata timp cat noua ne e greu sa cautam un loc de parcare putin mai departe de banca, magazin, farmacie, etc nu suntem nimic altceva decat niste babuini.
      Sper sa revina legea cu ridicatul masinilor si sper ca politia intr-o buna zi sa iasa si sa faca curat in trafic, asa cum trebuie.
  • +1 (1 vot)    
    raspuns lui boda (Marţi, 9 august 2016, 20:35)

    ElenaMitroi [anonim]

    Tot ce ai scris sunt lucruri corecte ,de bun simt . Sepot face de catre un primar si un consiliu local cu inclinatia de munca in favoarea cetatenilor , in beneficiul oamenilor . Subscriu in totalitate la tot ce ai spus . Dar de aici si pana la a politiza aceste lucruri e diferenta mare . Sa nu uitam ca la primarii (generala si de sector ) au fost primari de la toate partidele politice ...pnl , psd , pdl ....si nu au facut nimic din ceea ce ai sustinut ...rusine lor ! Dar nu inteleg rautatea din suflet a acestor postaci , care interpreteaza totul politic !
    • 0 (0 voturi)    
      asa e (Miercuri, 10 august 2016, 22:23)

      boda [utilizator] i-a raspuns lui ElenaMitroi

      Pai se ataca unii pe altii.
      Asta suntem noi ca civilizatie. Mandatu asta ii votam pe astia ca nu-s ca aia... Dupa ce vedem ce au facut astia... la urmatoarele alegeri ii votam pe ceilalti... si tot asa.
      Ce romanu nu intelege si nu vrea sa inteleaga e ca in politica este ales partidul si nu persoana.
      Iar partidele ca sa functioneze trebuie sa isi atraga fonduri de undeva. De unde? De la firme carora le asigura contracte pt diverse lucrari.
      Daca cautati sunt sigur ca veti gasi o mana de firme in tot Bucurestiul care au facut lucrari cu toate partidele.
      Pe scurt dragi postaci este cam asa...
      O mana spala pe alta.
      Dai contracte iti poti asigura fonduri la partid pentru alegeri.
      Si mai este o categorie de oameni... eu le spun instigatori. Acea categorie de oameni, care sunt impotriva a tot si care vin dintr-un grup puternic reprezentativ.
      Concret... vine un grup de persoane carora le place sa faca miscare cu bicicleta. Si spun, tipa, urla, demonstreaza, ca ei vor piste in sus si-n jos.
      Si primaria ca sa castige popularitate, le face pista de biciclete, contra unei sume modice de cateva sute de mii... milioane de euro.
      Sa ne aducem aminte de pistele de pe Calea Victoriei. Un bulevard cu 4 benzi, super aglomerat, micsorat la 2 benzi, pentru a face loc la piste de biciclete si a lati trotuarele. Singurul lucru bun este latirea trotuarelor. Pe piste oricum sunt parcate masini tot timpul.
      Si vin si intreb... daca stau in Ferentari cum beneficiez de pista de biciclete de la Victoriei? Iau metroul/ratb pana la Aviatorilor si apoi ma duc pe pista, nu?
  • +3 (3 voturi)    
    Asta ati votat, asta aveti! (Marţi, 9 august 2016, 20:56)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    Sa va fie de bine! Si nu uitati data viitoare sa va duceti tot la concert, nu la vot!
    • 0 (0 voturi)    
      Fara politica (Miercuri, 10 august 2016, 22:29)

      boda [utilizator] i-a raspuns lui ProLibertate-AntiMerkel

      Nu fac politica.
      Dar sincer toate partidele sunt la fel. Toti au venit, s-au umflat putin in pene dupa sau inainte de alegeri ca sa arate "Uite ba ce am facut eu pt voi."
      Atat.
      Eu unu, cand fac un contract cu cineva, am clauze pt intarziere. Daca intarzii platesc daune.
      In 2016 parca trebuia sa fie deschis ceva la metrou...
      Zilele trecute a fost anuntat ca se decaleaza pt 2017.
      Plateste cineva pt intarzierile astea? Nu.
      Recunosc ca nu stiu sub ce regim s-a semnat noua magistrala de metrou... dar nici actualul regim nu vad sa faca ceva.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri