Indraznet si profund, "Biutiful", o sumbra melodrama cu accente supranaturale semnata de mexicanul Alejandro Gonzalez Inarritu, a bulversat luni Festivalul de film de la Cannes, iar Javier Bardem pare sa fi luat o optiune serioasa la premiul pentru interpretare, scrie AFP.

La patru ani dupa ce a castigat aici premiul pentru regie cu "Babel", dublu nominalizat la Oscar, autorul filmului "21 de grame" ar putea pleca in acest an acasa cu Palme d'Or, judecand dupa forta reactiilor la iesirea de la proiectia pentru presa.

Singurul film latino-american din competitie, "Biutiful" marcheaza emanciparea lui Inarritu, care l-a scris singur, dupa colaborarea cu scenaristul Guillermo Arriaga, autorul labirinticelor istorii din primele sale trei lung metraje.

Filmat intr-o Barcelona de nerecunoscut, departe de imaginile insorite ale capitalei catalane din cartile postale, "Biutiful" prezinta cartierele sordide, sumbre, ale lumii interlope.

Eroul sau, Uxbal (Javier Bardem) are un dar special: poate dialoga cu sufletele mortilor, inainte ca acestea sa plece din corpurile care le-au adapostit.

Vazandu-l cum se injecteaza in brat, cu o mana mai sigura decat cea a unei infirmiere, ghicim ca se drogheaza. In timp ce prepara pentru copii un mic dejun din pesmet inmuiat in lapte, intelegem ca mama lor (Maricel Alvarez), cu o sanatate mentala precara, nu mai este in stare sa faca asta.

Cand Uxbal furnizeaza imigrantilor clandestini africani produse contrafacute fabricate intr-un subsol de chinezi care dorm pe jos, ghicim ca acest barbat masiv si inca tanar lupta pentru a nu fi zdrobit el insusi de viata.

"Biutiful" arunca spectatorul in drama umana a imigratiei clandestine, a carei imagine este prezentata de televiziuni doar sub aspectul senzationalului si al superficialului.

Inarritu filmeaza violenta controalelor efectuate de politie, asemanatoare unui asalt militar, teama permanenta a imigrantilor ilegali arestati in strada si apoi expulzati, lasand in urma femei si copii disperati.

Remarcabil, Javier Bardem - Oscar pentru cel mai bun rol secundar in "No country for old men" al fratilor Coen, in 2008 - are un joc intens dar sobru, incarnand un barbat sensibil, tata atent, care ascunde tuturor boala care il consuma.

"Am vrut sa prezint un personaj marcat de exploatare si coruptie. Boala de care sufera este aceeasi ca a intregii societati. Este un barbat care nu vrea sa piarda ceea ce i-a mai ramas, respectiv dragostea, trebuie sa se vindece prin dragoste", a povestit actorul, intr-o conferinta de presa.

"Nu am vazut pe nimeni care sa investeasca atat de mult intr-un personaj. Ca toti marii actori, poate fi minimalist, iar acest lucru cere mult talent, incredere in public si in proiect", a afirmat, la randul lui, Inarritu.