​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

de Gabriel Bejan     HotNews.ro
Vineri, 27 noiembrie 2020, 11:51 Actualitate | Sanatate


25 intrebari despre vaccin anti-COVID19, tineri din Bucuresti
Foto: Alamy / Profimedia
În contextul în care românii sunt printre cei mai reticenți europeni în ceea ce privește vaccinarea anti-COVID-19, HotNews.ro a stat de vorbă cu experți în domeniu și încercăm să răspundem la toate întrebările esențiale referitoare la acest subiect. În cadrul seriei video „25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19”, publicăm un răspuns pe zi, atât referitor la modul de funcționare a vaccinurilor, cât și la procesul prin care vaccinurile vor ajunge la populație.

Românii sunt printre cei mai reticenți europeni în ceea ce privește vaccinarea anti-COVID-19, după cum arată un sondaj realizat luna trecută. Asta în condițiile în care, potrivit experților, nu există alte soluții mai eficiente pentru a opri pandemia COVID-19 și pentru a ne putea relua astfel viața dinainte.



Pentru a lămuri toate aspectele referitoare la vaccinare, HotNews.ro a adresat mai multe întrebări unor specialiști, iar răspunsurile acestora vor fi prezentate în seria video „25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19”. În fiecare zi, publicăm un răspuns de un minut la întrebări esențiale despre acest subiect. Clipurile video vor putea fi vizionate pe site-ul Hotnews și pe conturile noastre de Facebook și Instagram.

Întrebarea de astăzi: Să zicem că am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav. De ce ar trebui să-mi fac vaccin anti-COVID19?

Emilian Popovici, vicepreședintele Societății Române de Epidemiologie:

„Prevenția acestei îmbolnăviri este justificată de imprevizibilitatea evoluției. Vedeți că la mulți oameni infecția cu acest virus evoluează asimptomatic sau ca și forme ușoare de boală. Însă apare un procent semnificativ de cazuri în care evoluția poate fi gravă sau foarte gravă, în unele situații soldându-se cu decesul.

Din păcate, această evoluție gravă nu se remarcă doar la persoanele cu comorbidități, la acele grupe de persoane cu patologii asociate, de pacienți care sunt la risc. Această evoluție gravă poate să apară și la persoane de vârstă mai tânără și la persoane care nu au comorbidități cunoscute deci, cel puțin aparent, sunt sănătoase”.

Citește și:

Ce procent din populație ar trebui să se vaccineze pentru ca pandemia să se încheie?
Ce înseamnă că vaccinul este eficient în proporție de 95%?








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9259 vizualizari

  • -10 (60 voturi)    
    Procent semnificativ? (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:08)

    alecu-jilavu [utilizator]

    Câți oameni de 20 de ani fără patologii preexistente au murit de Sars-Cough-2 din noiembrie 2019 până în prezent?
    Câți oameni de 20 de ani fără patologii preexistente au avut nevoie de terapie intensivă ca urmare a contactării infecției cu chinavirus?

    Înseamnă aceștia mai mult de 0,00003% din total infectări?

    Ce înseamnă ”procent semnificativ”?!
    • -9 (39 voturi)    
      minciună în falș (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:15)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui alecu-jilavu

      asta înseamnă procent semnificativ de persoane cu vîrstă mai tînără...da care-i oare procentu semnficativ de oameni care-i mai cred pe pidemiologi?...zero tăiat, procent semnificativ
      • -10 (22 voturi)    
        Elementary, my dear Watson (Vineri, 27 noiembrie 2020, 20:09)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui di livio

        https://ibb.co/Zxj813z
      • +6 (16 voturi)    
        nu mori , dar poti sa ramai cu sechele (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 13:54)

        ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui di livio

        Cunosc cateva persoane care au facut o forma medie , s-au tratat acasa si au ramas cu probleme dupa.
        O persoana s-a aranjat cu o reactie alergica la nivelul pielii ce apare si dispare . Reactia e pe baza autoimuna si nu se stie daca va tine toata viata sau se va vindeca dupa o perioada
        O alta persoana are probleme de respiratie ,dureri de cap , oboseala cronica si dupa cateva luni deoarece i-au fost afectati plamanii si nu stie cat va dura recuperarea(daca se va recupera complet)

        De ce sa risti , cand poti face vaccinul ? Ma intreb daca e posibil sa se faca o lista cu cei care vor sa se vaccineze si respectivii sa aiba prioritate la vaccin
        • -2 (8 voturi)    
          posibil ce zici matale (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:18)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

          da io nu zisei nimic de vaccin, nu-mi dau cu părerea că nu mă pricep...am o problemă cu pidemiologu care zice de procent semnificativ si nu știm care-i ăla, rezultă minciună în falș, jo napot...vaccinu are o problemă cu medicii, dacă auzi ce zic medicii de vaccin rezultă big problema pt big farma...atîta de vaccin, nu mai zisei nimic de vaccin p-aici și nici nu mai zic, nu mă pricep...io sînt espert în botnițe, le purtăm în aer liber cu efect zero tăiat...vaccinu să vină, poate scăpăm de botnițe
    • +11 (43 voturi)    
      chiar ești curios (Vineri, 27 noiembrie 2020, 14:36)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui alecu-jilavu

      să vezi dacă faci parte din acel procent „nesemnificativ”?

      bun, iar dincolo de asta, răspunsul corect e că ești contagios și poți îmbolnăvi pe alții care nu au apucat să se vaccineze, și mai mult, nu se va atinge așa niciodată imunitatea de turmă. altfel spus, restricții vor fi pentru totdeauna.

      și mai este încă un aspect: probabilitatea să fii primit la un concert, la un meci, într-un muzeu sau într-un avion va fi foarte mică. ca să nu mai spun că foarte mulți angajatori vor cere vaccinarea drept condiție a angajării sau a păstrării jobului.
      • -8 (36 voturi)    
        Nu stiu cat de legala va fi asta... (Vineri, 27 noiembrie 2020, 16:27)

        RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        Nu stiu cat de legal si corect din punct de vedere al drepturilor omului va fi conditionarea accesului la drepturile omului de vaccinarea anti-Covid. Mai ales ca nu se va putea vaccina toata populatia globului intr-un timp scurt, nu iti da imunitate pe viata (cel putin nu e inca demonstrat), sunt persoane cu contra-indicatii de la medici la orice vaccin etc.
        Daca vaccinul e asa minune, de ce trebuie sa ii obligi pe toti sa se vaccineze? Cine e vaccinat e imun daca e minunat vaccinul, deci nu mai conteaza ca cel de langa el e contagios.
        • +9 (39 voturi)    
          de ce să nu fie legală? (Vineri, 27 noiembrie 2020, 18:29)

          berenger [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

          fiecare angajator poate decide condițiile de angajare. fiecare prestator de servicii își poate impune condițiile sale de acces la acele servicii. iar dacă fiecare organizator de concerte, fiecare companie aeronautică etc. vor avea de ales între vaccinare obligatorie și închiderea afacerii, vor alege vaccinarea obligatorie. mai este și varianta testului negativ. ține de ține dacă decizi să dublezi sau să triplezi prețul biletului...
          • -6 (24 voturi)    
            Nu e legal (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:15)

            blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui berenger

            pt ca nimeni nu poate sa ceara cuiva sa se supuna unei proceduri medicale in schimbul unor servicii. Asa s-ar putea trezi unii sa te oblige sa donezi sange/plasma daca ai facut Covid, ca doar e pt binele celorlalti. Plus, copiii nu pot fi vaccinati, ce faci cu ei, nu-i lasi in avion cu parintii? Ah, ca unii au vise de genul asta, asta e altceva, dar fituica aia numita Constitutie nu este, insa de acord cu ei.
            Vom vedea daca companiile aeriene vor cere asa ceva. Si, in teorie, nu ar trebui sa ceara vaccin ci, eventual test negativ in ultimele x ore, sau dovada ca au avut boala (test de anticorpi). Sa ceri vaccin e pur si simplu stupid.
            • -7 (21 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Vineri, 27 noiembrie 2020, 20:26)

              [anonim] i-a raspuns lui blablavertical

            • +7 (21 voturi)    
              gândește! (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 6:56)

              berenger [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

              e sumplu! te-ai duce la un dentist care ai ști că a refuzat vaccinul antihepatic? numai că tu nu trebuie dă-ți pui problema asta, că și-au pus-o alții și i-au pus asta drept condiție pentru dreptul de practică. altfel spus, condiții de genul ăsta există și nu pot fi combătute cu sofisme ca ale tale. că invocarea obligativității donării, asta e, un sofism sau chiar două: falsă analogie și pantă alunecoasă.

              în rest, gândește mai departe: cam cum ai putea avea anticorpi dacă nu te îmbolnăvești.

              și toți care imvocați constituția, citiți-o mai întâi, mai citiți și ceva de teoria dreptului și apoi invocați drepturi care nu există!
              • -2 (18 voturi)    
                Daca vaccinul (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 9:36)

                MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui berenger

                Antihepatic al medicului ar fi o cerinta sanitara, pe perete ai vedea un buletin de vaccinare al medicului dentist. Cum asa ceva nu e, inseamna ca nu ai dreptul sa il intrebi daca s-a vaccinat antihepatic sau nu.
            • 0 (12 voturi)    
              E foarte legal (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 11:34)

              iolea [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

              La fel ca purtatul centurii si plata impozitelor.
              • +2 (8 voturi)    
                pai... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:27)

                gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui iolea

                purtatul centurii nu e invaziv...
                • -3 (3 voturi)    
                  habar nu ai (Duminică, 29 noiembrie 2020, 7:22)

                  berenger [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

                  ce urme și dureri îți lasă centura în urma unui accident... vezi atunci cât e de invazivă...
                • -1 (1 vot)    
                  invaziv pentru ca (Luni, 30 noiembrie 2020, 8:43)

                  ..13 [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

                  Practic intra in spatiul tau unde tu faci ce vrei dar uite ca legea spune sa iti pui centura asa cum la americani s-a decis sa nu ai bautura cu tine, prin preajma ta, nu numai sa nu consumi bauturi accoolice, deci invaziv rau de tot si totusi...

                  cand invazivul iti pazeste sanatatea si integritatea corporala si mintala ar trebui sa il acceptam - este evident spre binele nosttru sa al celor din jurul nostru...
          • 0 (10 voturi)    
            da'... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:24)

            gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui berenger

            daca-s negru si-mi zice ca nu angajeaza negri...cum vine?
            • -1 (1 vot)    
              nu iti spune ca esti negru (Luni, 30 noiembrie 2020, 8:48)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

              Nu esti pregatit pentru job din mai multe puncte de vedere - toate cade in sarcina ta sa le rezolvi.

              problema ridicata este interesanta pentru ca uneori cultura, chiar cultura organizationala, poate sa te discrimineze - fie ca esti negru fie ca esti alb, fie ca este barbat sau femeie...

              Nu ramane decat sa arati ca esti bun in ceea ce faci si uneori asta poate sa insemne sa muncesti de 3-5 ori mai mult - asta este viata, nu este chiar fair, indiferent de cat de tare incearca unii sa spuna contrarul.

              Cest la vie!
          • -1 (5 voturi)    
            stupid (Duminică, 29 noiembrie 2020, 9:39)

            Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui berenger

            Adica e legal sa nu primesti pe cineva in firma pe motiv de vaccin, dar e ilegal sa primesti pe cineva in firma pe motive politice, religioase, rasa, sex sau lbgt.
            • 0 (2 voturi)    
              sunt cateva domenii unde (Luni, 30 noiembrie 2020, 9:05)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Alin Delin

              siguranta este mai presus de orice.

              Prima este siguranta sanatatii - de aceea la angajare angajatorul se asigura ca esti fit pentru munca care urmeaza sa o faci - nu mori la locul de munca...Mai grav, acum siguranta cere sa nu vii cu alte boli pe care le poti raspandi cu usuruinta la serviciu si astfel poti sa periclitezi serviciul pe care il prestezi/ produsul care il fabrici...

              A doua este siguranta alimentara - cum poti sa faci ceva daca matzul tau este gol??? SIgur siguranta alimentara este un concept mai amplu dar important de precizat in acest context.

              mai sunt si alte restrictii - nu ma extind aici.

              In ceea ce priveste orientarea politica, religioasa, cea sexuala astea poti sa le tii pentru tine si sa nu faci parada de ele asa cum gresit face BLM sau UDMR pentru ca libertatile care tin de structura ta interna sunt pentru tine si ar gtrebui sa ii afecteze pe altii daca te tii pentru tine.

              IN ceea ce priveste orientarea ta despre vaccin ma priveste si pe mine -

              ma pui in pericol - si atunci trebuie sa iau masuri, chiar daca o declari sau nu. Adica daca nu vrei sa iti faci vaccin te indrepti catre un alt loc de munca unde siguranta ta nu afecteaza semnificativ colegii de lucru si cei cu care vii in contact.

              IN ceea ce priveste rasa care este vizibila si poti sa o remarci aici depinde de percentia ta si nu are nici o legatura cu alte tipuri de siguranta pe care le-am discutat mai sus.

              si un atlet alb si cel negru pot sa alerge impreuna intr-o cursa dar evident ca unul reuseste un timp mai bun decat celalalt este in mare parte chestiune de genetica dar se aplica de la caz la caz si de aceea generalizarea a fost exclusa. Fiecare se poate exprima sI nici nu este pusa in pericol siguranta colectivitatii/a natiunii.
        • +7 (23 voturi)    
          aiurea (Vineri, 27 noiembrie 2020, 18:34)

          Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

          Chiar tu spui: "sunt persoane cu contra-indicatii de la medici la orice vaccin". Deci daca tu nu te vaccinezi vei putea transmite celor care nu pot, obiectiv sa se vaccineze. Cum suna asta? Vaccinarea in proportie cit mai mare este o pavaza impotriva raspindirii. Te mai intreb ceva: daca te musca un ciine turbat, te vaccinezi? Tot la dreptul omului apelezi atunci?
          • -6 (22 voturi)    
            Daca (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:21)

            blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

            te musca un caine turbat, te tratezi cu o injectie de imunoglobulina anti rabica. Nu te vaccinezi decat daca doresti. Vaccinul nu e totuna cu tratamentul dupa expunere. Tu, daca faci gripa, te duci sa iti faci antigripalul, bolnav fiind?
        • -1 (13 voturi)    
          Ba conteaza (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 11:34)

          iolea [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

          Cu cat mai multi vaccinati cu atat creste imunitatea. N-ai nici un drept sa imbolnavesti oameni si daca refuzi imi incalci drepturile. Vaccinarea trebuie sa fie obligatorie.
          • 0 (6 voturi)    
            Si vaccinatii (Duminică, 29 noiembrie 2020, 12:34)

            unins [utilizator] i-a raspuns lui iolea

            se vor imbolnavi, dar intr-o forma mai usoara (teoretic!). Si vaccinatii vor imbolnavi pe altii, deoarece vor fi purtatori de virus. Vaccinul NU vindeca si NU ucide virusul! Sistemul imunitar al fiecarui om, va crea antigenul si va lupta cu virusul. Mai puneti mana pe o carte si nu mai fiti asa manipulabili.
            • 0 (2 voturi)    
              forma teoretica (Luni, 30 noiembrie 2020, 9:14)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui unins

              A fost verificata si in cea mai mare parte a devenit si practica -

              adica vaccinul iti va crea o reactie usoara, nu te va duce la spital,este demonstrat pe testele clinice, pare ca nu raspandesti virusii, pentru ca nu ii ai in corp, cel putin primul vaccin de la Pzifer si cred ca si cel de la Moderna.

              deci vaccinul de la Pzifer/moderna iti pregateste sistemul imun sa opreasca virusul daca cumva indrazneste sa iti intre in corp.

              Fara gazde sau cu un numar extrem de mic virusul nu mai este un pericol dar este o cale destul de lunga pentru a ajunge ...
          • +1 (1 vot)    
            Maimuta (Luni, 30 noiembrie 2020, 1:36)

            agora2019 [utilizator] i-a raspuns lui iolea

            Atunci o maimuta teoretica are dreptul sa te infecteze si va avea dreptul sa-ti incalce drepturile. Dar ce te faci daca sunt purtator de sida si te infectezi de ma mine? Nu se poate argumenta juridic asa ceva, aberezi.
        • -2 (2 voturi)    
          ia te uite, deja (Duminică, 29 noiembrie 2020, 14:19)

          berenger [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

          https://www.telegraph.co.uk/politics/2020/11/28/britons-get-vaccine-stamps-passports-overseas-travel/?fbclid=IwAR214tJVeKq7CYhUK5yoGE07x0EqbooWzG2_YzU_hDjbofXOUYsp2bT4w2c
      • -6 (50 voturi)    
        Am fost curios (Vineri, 27 noiembrie 2020, 17:12)

        alecu-jilavu [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        Am făcut Sars-Cough-2. O tuse banală.

        Seriozitatea bolii covid19 e fix zero pentru oamenii în genere sănătoși.

        De asemenea, de predicții din astea eu-s sătul.

        Nu s-a putut implementa pentru boli pe bune serioase precum Hepatita B, Febra galbenă sau pojarul - toate mult mai nasoale pentru adulți decât virusul chinezesc.

        Știu că ție (și celor ca tine) nu vă convine dar, să vezi chestie, drepturile omului chiar sunt mai importante decât ipohondria de doi lei vechi în fața unei boli care are grupe de risc clare și minuscule statistic.
      • -2 (34 voturi)    
        Adica se va instaura un nou soi de Nazism (Vineri, 27 noiembrie 2020, 17:15)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        Si tu o sa fii de acord, cu zambetul pe buze. Fain, human nature nu se schimba, ba din contra!
        • -3 (7 voturi)    
          Poftim? (Duminică, 29 noiembrie 2020, 0:33)

          Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          N-ai habar ce e ala nazism. Lasa-te de comparatii ridicole.
      • -1 (33 voturi)    
        tin sa te informez ca... (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:13)

        Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        1....vaccinurile propuse pana acum nu reduci contagiozitatea
        2. nu a fost dovedita contagiozitatea pacientilor asimptomatici.

        singura masura de bun simt in cazul asta ar fi fost izolarea persoanelor simptomatice cum se facea pe vremuri. Te-a luat gripa? stai acasa pana iti trece.

        asta cu conditionarea diverselor activitati de vaccin e totalitarism pur.

        sau poate tie ti-ar conveni sa porti la glezna un emitator GPS permanent pentru ca intreaga societate sa fie protejata de criminalitate.
        in momentul in care Statul nu-ti mai ofera autonomie pentru propriul tau corp atunci nu mai esti om, esti doar o bovina mutata dintr-o parte intr-alta dupa cum vrea statul.
      • +9 (17 voturi)    
        Raspuns incorect! (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:36)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        Chiar vaccinat, te poti imbolnavi, esti purtator de virus si contagios pentru altii. Vaccinul nu vindeca si nu omoara virusul, doar ofera sistemului imunitar al celui vaccinat, avantajul recunoasterii si fabricarii rapide a antigenului, care va ucide virusul. Atat.
        • +1 (9 voturi)    
          dovezi (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 13:37)

          ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui unins

          Tot aud povestea asta urbana in ultima vreme dar nu am vazut nici un articol pe tema asta. Da, exista vacinuri pe care daca le faci tot poti fi infectios, dar nu se stie daca e cazul si cu vaccinul impotiva virusului ce provoacaa covid-19. Imi poti da un link in care se confirma ce spui tu?
          • 0 (6 voturi)    
            Daca intelegi (Duminică, 29 noiembrie 2020, 12:53)

            unins [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

            cum actioneaza vaccinurile, vei intelege si efectele acestora. Vaccinul nu omoara virusii! Vaccinul nu creaza o bula aseptica, in care tu sa fii protejat 100% de orice agent patogen. Primul virus cu care intri in contact (daca va fi doar unul si nu mult mai multi), nu va fi anihilat instantaneu. Va trece un timp, mai lung sau mai scurt, pana ce sistemul imunitar va reactiona (va fabrica antigenul pe baza "semnaturii" virusului, memorata atunci cand ai fost vaccinat). Pana va actiona antigenul, virusul se va multiplica si tu vei fi contagios pentru oricine va fi in preajma ta. Important este ca aceasta perioada de timp sa fie cat mai scurta, astfel incat virusul sa se multiplice cat mai putin, deci sansele de transmitere sa fie cat mai mici. E greu de inteles?
        • +4 (8 voturi)    
          pai... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:39)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui unins

          da, dar putini inteleg asta...si ce nu se mai intelege este faptul ca un nevaccinat in mijlocul a, sa zicem, 1000 de vaccinati nu reprezinta un pericol pentru cei 1000...deci in acest context, a nu te vaccina este o optiune care apartine fiecaruia...in consecinta, pentru ce atata polemica?
      • +3 (7 voturi)    
        pai... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:22)

        gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui berenger

        cum ar veni...discriminare...da' daca n-am anti-gripalu' facut de ce ma angajeaza?
    • +5 (25 voturi)    
      Denumire (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:05)

      Alexu_01 [utilizator] i-a raspuns lui alecu-jilavu

      Mama ce interesanti suntem ?
      SARS Cough-2? pe asta n-am mai auzit-o pana acum, dar e o aiureala Virusul se cheama SARS COV-2, nu cough de la tuse ci COV de la Coronavirus.
      • 0 (18 voturi)    
        Nu lua viata prea in serios (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 9:37)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Alexu_01

        Oricum din ea viu nu scapi.
    • -1 (13 voturi)    
      Pe lumea asta nu exista numai oameni de 20 de ani (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 11:32)

      iolea [utilizator] i-a raspuns lui alecu-jilavu

      Tu iei virusul si-l dai batranilor care mor cu zile. Crima.
  • -4 (36 voturi)    
    Întrebare (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:11)

    Ciprian1979c [utilizator]

    De multe ori in decursul verii si in septembrie, am stat cu persoane cu Covid 19, am mancat cu ele, am băut din același pahar, ne am pupat, etc(de vreo cateva ori, au fost testați, în general pe la servici si găsiți pozitivi chiar a doua zi dupa ce fusesem cu ei) si nu am avut absolut nimic - de fapt, nu am avut niciodată gripă si am 40 de ani, cand face nevasta mea, anual, eu nu am chiar nimic. Ar mai fi necesar vaccin? Eu il, fac, nu am absolut nicio o obiecție, dar nu ar fi, cumva, irosit?!
    • +9 (31 voturi)    
      niciodata sa nu spui niciodata (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:33)

      bgf [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Eu nu am avut gripa pana la 50 de ani. Credeam ca e o racela mai puternica.
      Asta pana cand am facut-o. Nu credeam ca am sa stau o saptamana in pat de la o "simpla" gripa.
      • +13 (23 voturi)    
        nici eu nu am avut gripa niciodata (Vineri, 27 noiembrie 2020, 15:01)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui bgf

        nevaccinat, faceam toamna o raceala de-aia care tine o saptamana cu medicamente si 7 zile fara, si nu mai aveam treaba toata iarna

        mi-am facut test de anticorpi si a fost negativ.... sunt ingrijorat

        de remarcat e ca de cand cu masca, sunt foarte putini oameni "raciti" la lucru...
        • -7 (17 voturi)    
          de cand cu masca (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:08)

          Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

          deci masca previne gripa, nu si covid....

          sau poate e o problema cu testele, poate...
          • +9 (11 voturi)    
            previne si acei stropi normali (Vineri, 27 noiembrie 2020, 22:37)

            natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

            pe care ti-i da in fata un coleg pasionat de fotbal, tu le ai cu automobilismul, dar el a vazut ieri un meci de liga a 2-a din Paraguai
        • -8 (14 voturi)    
          Pai si asta nu e chiar bine:), nu? (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:09)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

          Nu se dezvolta imunitate. Si ce daca ai fost negativ de anticorpi? Nu băga in seamă jumătățile de adevăr spuse de autorități - ar face orice să ne fie frică și să stăm în casă! Anticorpii sunt abia ultima cale de atac a organismului, a 5 a parca, la cei mai mulți oameni nu e nevoie să se ajungă la anticorpi, virusul este dezactivat mult mai ușor. Dacă ai chef/timp si știi engleza, uita te pe asta:
          https://www.immunology.org/public-information/bitesized-immunology/pathogens-and-disease/immune-responses-viruses
          • +5 (7 voturi)    
            nu, nu e bine (Vineri, 27 noiembrie 2020, 22:35)

            natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            1 rezultatul mi-a fost comunicat de laborator
            2 anticorpii se dezvolta la cateva zile DUPA interactiunea cu virusul, care o fi el, ca testele sunt tintite, dooohhh, si nu am convingerea ca testul poate fi elocvent la doar o saptamana dupa contact (oricum a fost misto o saptamana liber pe banii firmei....multinationala, naspa, stiu)
            3 exista alte cai de atac ale organismului? de ce nu le foloseste? medicii le cunosc? eu nu sunt medic, nu le cunosc
            4 voi citi articolul, contraopiniile constructive impulsioneaza evolutia, multumesc pentru recomandare
      • -4 (12 voturi)    
        Ok, înțeleg ce spui, (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:04)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui bgf

        dar, pe asta nu o fac! Repet, am mancat/baut/pupat dupa/cu oameni care aveau covid testat(am aflat dupa, de cele mai multe ori la început, pe urma nu mi a mai pasat nici daca știam ca sunt bolnavi in clipa aia). Poate o sa fac alta in următorii anii, dar pe asta, văd ca nu o fac! In contextul ăsteia intreb de vaccin, ca probabil o sa mor de altele până fac gripă!
        • +4 (8 voturi)    
          oarecum de acord (Vineri, 27 noiembrie 2020, 22:48)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          Dupa cum am zis mai sus, nu am facut niciodata vaccin antigripal, am preferat stimularea naturala a imunitatii
          Nici acum nu o sa fiu in primul lot la vaccinare, nu sunt in grupa de risc - mai am 3 ani pana la 50 si nu sufar de nimic pentru ca nu mi-am facut niciodata o revizie totala
          Stiu din copilarie de tahicardie, si la angajare mi-au mai zis ceva de un suflu la herz - sper ca daca Doamne feri fac guvid nu ma baga astia la statistica, ci pun si ei acolo ceva, ulcer sau sinucidere, ca sa fie si conspirationistii multumiti

          Run To The Heels - Maiden, asta voi asculta acum
          Multa sanatate tuturor !
          • 0 (14 voturi)    
            Run to the Hills (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 3:36)

            Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

            Sanatate!
        • 0 (6 voturi)    
          depinde (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 13:44)

          ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          Poate in momentul in care ai stat tu cu ei , nu erau inca infectiosi sau sistemul lor imunitar a fost destul de bun incat nu au imprastiat prea multi virusi asa ca a fost o probabilitate destull de mica sa il iei si tu.
          Pe de alta parte poate ai avut boala si ai fost asimptomatic. E posibil sa fii avut temperatura sau alte simptome usoare si sa nu fi realizat ca ai fost bolnav.
          Sau poate esti un norocos, cu un sistem genetic super puternic si pe tine bolile te ocolesc. Ma cam indoiesc de asta totusi
    • +4 (32 voturi)    
      ai sa faci vaccin daca vrei sa zbori (Vineri, 27 noiembrie 2020, 17:41)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      sau sa iesi din tara , deci nu va fi irosit , ce poti sa faci e sa nu te inghesui si sa dai ( sa dam ) prioritate batranilor .
      • -7 (23 voturi)    
        Vise... (Vineri, 27 noiembrie 2020, 18:39)

        RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        Poate asta se va intampla in China sau in alte tari cu regim totalitar in care democratia si drepturile omului sunt in carantina de zeci de ani.
        Dar in nicio tara civilizata nu o sa se implementeze aberatia asta, este contrar drepturilor omului. O sa sara multi la gatul autoritatilor, procese peste procese contra celor care le ingradesc drepturile prin faptul ca cer vaccin etc.
        Cam cum demonstrezi ca ai vaccinul facu? iti trece in buletin cand l-ai facut, ca ITP-ul la masina in talon? Stii ca expira efectul lui, nu e pe viata, da? Trebuie sa faci din nou, cu noua stampila in buletin?
        Asta e un vis al celor care s-au panicat mai mult decat trebuie de acest virus. Din pacate nu e ultimul de anvergura cu care avem sanse sa ne intalnim in viata, nu o sa mai avem loc in buletin de atatea stampile cate vaccinuri obligatorii ar trebui sa facem :)
        Dar sa limiteze accesul la ce zici tu si celor care nu se vaccineaza de gripa, ca si de aia se moare si si aia se transmite la fel ca si covid, si de TBC, rujeola, etc. De ce sa discriminam vaccinurile?
        • +7 (13 voturi)    
          ia incearca in Kenya (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 6:29)

          Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

          fara febra galbena ! sau ca intr-o tara civilizata , in australia vei intra vaccinat sau daca nu stai 14 zile in carantina :https://www.9news.com.au/national/coronavirus-vaccine-proof-needed-enter-australia-or-travellers-to-pay-for-hotel-quarantine/76ce7511-3e02-426d-9180-5d0eb3ead852
    • +5 (15 voturi)    
      Ai putintica rabdare! (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 0:34)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      Ai trecut de 40, nu mai e asa mult pana o sa vina unele probleme! Mai discutam , doamne ajuta! peste cativa ani!
  • -10 (40 voturi)    
    Vaccinul NU e sigur, te vaccinezi pe riscul tau (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:32)

    Gryphus [utilizator]

    'un procent semnificativ de cazuri' ce inseamna in procente???

    astazi acest procent e de 1-2% maxim asta inseamna ca tu ai o sansa MINIMA sa faci o forma grava

    ai sanse mai mari sa faci o forma grava cu vaccinul decat fara.
    • +8 (36 voturi)    
      FALS! (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:17)

      _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Minți când scrii că ai șanse mai mari să faci o formă gravă cu vaccin decât fără!
      HN, ștergeți’i comentariul, e minciună pură!
      • -8 (26 voturi)    
        sa i se stearga comentariul? (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:07)

        Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

        dar nu vrei tu sa-l trimitem si in Gulag? Stalin asa ar fi facut.

        Ne-am tacanit de tot, in 20 de ani am trecut de la dezbateri docte, argumentate intre doua sau mai multe tabere la "sa fie executat!'

        e si asta o forma de totalitarism.
      • -5 (25 voturi)    
        cinci stele! (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:25)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

        sa treci pe la casierie, te rog.
    • +2 (4 voturi)    
      pai... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:52)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      un procent semnificativ ar fi aici...
      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1383764/
  • -3 (37 voturi)    
    pai, ca sa te mai debilizezi putin (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:33)

    MBA [utilizator]

    Stiind ca tinerii sunt cei mai rezistenti la virus, exista sansa sa fie dat peste cap sistemul imunitar la vaccinare si astfel devii platitor la Bug Farma, daca pana acum nu ai fost.
    E o tampenie cat casa sa vaccinezi tinerii. Dar la cate enormitati se propaga pe canalele oficiale, nu ma mai mir de inca una.
  • +10 (42 voturi)    
    Ascultati la influenceri, ei gandesc pt voi (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:40)

    dumvasile [utilizator]

    Va rog eu, nu va vaccinati daca nu credeti in stiinta. Numarul de analfabeti este deja covarsitor si impovarator pentru sistemul de asistenta sociala, curand va fi nevoie de un razboi pentru a-l mai aduce la normal...
    • -9 (25 voturi)    
      nu-i nevoie de război (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:22)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui dumvasile

      îi nevoie de școli, deschideți școlili altfel la sars cov tri va fi mai rău...țineți școlile deschise indiferent că-i covrig, sars cov 1001, mers, război sau armaggedon...altfel mucles, nu vă mai văitați de imbecili și analfabeți, voi îi produceți
    • +9 (31 voturi)    
      doctorate (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:40)

      bgf [utilizator] i-a raspuns lui dumvasile

      Cum adica nestiinta??
      La cate doctorate in virusulogie, telecomunicatii s-au luat pe google si pe facebook cum poti spune ca sunt analfabeti?
      Toti sunt experti in virusuri, 5G, cipuri. etc
      Ce atatea facultati, specializari si alte aberatii de astea?
      Sunt de ajuns 4 clase si un curs pe google.
      :) )
    • -8 (42 voturi)    
      Eu cred in stiinta dar NU ma vaccinez (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:56)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui dumvasile

      ce legatura are credinta in stiinta cu refuzul vaccinarii?

      Niciunul

      tocmai faptul ca eu am incredere in stiinta ma face sa nu ma vaccinez pt ca stiinta ne-a aratat ca vaccinul trebuie testat cativa ani pana cand poate fi declarat sigur
      • +5 (29 voturi)    
        Asteapta... (Vineri, 27 noiembrie 2020, 14:29)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Un ferryboat se scufunda.

        Pasagerii nu poarta veste de salvare.

        Pe apa plutesc niste trunchiuri de copac.

        Se agata de ele, sau asteapta sa vina o barca de salvare cu tot ce trebuie ?
        • -7 (29 voturi)    
          O barca se scufunda la mal ... (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:10)

          mmagic [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          Asa fricosii si ipohondrii cum vad acum oameniii, nu cred ca au mai fost vreodata in istoria umanitatii !!!

          Altfel:
          Cum au trecut prin toate bolile mult mai rele ale mileniului trecut?
          Cum au trait fara sa moara de frica de-a lungul istoriei?
          Cum au fost in razboaie unde sansa sa mori era clar mai mare decat la kktul asta de covid?

          Deci o barca mica se scufunda la mal, unde e apa mica si de regula nu ai cum sa te inneci si sa pasesti ceva. Dar din gresela e cate unul la care i se face rau, unul se impiedica, unul e sperios, da ca disperatul din maini, unul nici pe uscat nu putea sa mearga si astia se mai inneaca.

          Restul, adica aproape toti sunt totii bine mersi cu vesta de salvare sau fara veseta de salvare.

          Adica si cu vaccin si fara vaccin la cei mai multi le e tot una dar ne-a tampit parca pe toti isteria asta globalizata.
        • -6 (26 voturi)    
          Trezeste-te: nu se scufunda (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:27)

          marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          Doar ca conducatorii ferryboatului tot striga, de cateva luni: "ne scufundaaaaam!"
          Acum sunt pe cale sa-si dea seama ca nu sunt crezuti, asa ca vor incerca sa strige "Credeti-neeeee!"
        • -2 (4 voturi)    
          ba nea piti (Duminică, 29 noiembrie 2020, 10:21)

          andr1stE [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          ca si ofiter pe nave de pasageri, eu iti garantez cu tot ce vrei tu dovezi poze ca o nava nu se scufunda din ABSOLUT NICI UN MOTIV (poate doar daca vine un meterit direct in coca navei cu 35.000 km/h) intr- un timp mai rapid decat timpul anuntarii abandonului general, punerii vestelor, asigurarea tuturor in barci, lansarea barcii la apa. Ce ti-am zis eu dureaza maxim pe ceas 30-45 minute in cele mai dezorganizate si panicate proceduri. Plus ca gaura de apa se poate izola prin inchiderea diferitelor compartimente etanse si tot ce e la final este o sperietura si o inclinare a navei cu max 5-10 grade. Asa ca ia matele exemplul asta si bagati-il fix in (unde ii zice dinica lui diaconescu "filantropica 2002") ca n-are treaba sula cu prefectura. Se fac saptamanal teste cu echipajelu, iar la inceput de voiaj absolut toti pasagerii sunt instruiti cum sa puna vesta si unde sa fuga in caz de baldabac la apa.
          • -1 (5 voturi)    
            Eh... ati uitat de torpile... (Duminică, 29 noiembrie 2020, 18:04)

            Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui andr1stE

            Eu faceam o comparatie, nu acuzam echipajul ca nu are grija de pasageri.

            Ideea era ca daca esti in pericol de moarte, nu astepti sa vina cele mai bune metode/echipaje de salvare.

            Era o vorba la romani:
            "Inecatul se agata si de un pai."

            Si mai aveti grija la exprimare: "ca si" se foloseste DOAR pentru a evita o cacofonie, de exemplu "ca cadru militar".
            Adica, nu e cazul sa spuneti "ca si ofiter", corect este "ca ofiter".
            • 0 (0 voturi)    
              bne (Miercuri, 2 decembrie 2020, 11:35)

              andr1stE [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

              bine, o sa avem grija. va multumim pentru atentionare
          • 0 (0 voturi)    
            Feriboturile (Miercuri, 2 decembrie 2020, 9:15)

            gamma [utilizator] i-a raspuns lui andr1stE

            In special RO-RO nu au aceeasi reputatie . Mai degraba au reputatia ca se pot rasturna inainte sa poti sa trimiti SOS ...
            Vezi Herald of Free Enterprises si Estonia
            • 0 (0 voturi)    
              aia a fost acum 30 si de ani (Miercuri, 2 decembrie 2020, 11:35)

              andr1stE [utilizator] i-a raspuns lui gamma

              doar cu italiani sa nu navigi. in rest esti safe
      • +4 (8 voturi)    
        dar mai terminati cu "Tanar si Nelinistit" (Vineri, 27 noiembrie 2020, 15:09)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        care ani, ca nu incepe cercetarea o echipa si vede aprobarea utilizarii generatia urmatoare
    • -8 (30 voturi)    
      eu cred in stiinta, dar cea adevarata (Vineri, 27 noiembrie 2020, 14:53)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui dumvasile

      ce se da la presa mai ales legat de covid, e stiinta pt idioti, pseudo-stiinta, sau mai direct: minciuni cu aura stiintifica.

      Sa-ti reamintesc ca prin martie erau studii stiinficie cum ca masca e nociva, si apoi alte studii au spus ca e indispensabila, si alte sute de bazaconii? Sa fii tu sanatos daca crezi in "stiinta" asta.
  • +2 (8 voturi)    
    pai, (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:51)

    Cezy [utilizator]

    pt. ca toate au un inceput!
  • +8 (26 voturi)    
    Se vaccineaza cine vrea sa minimizeze riscul (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:01)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Acum 100 de ani au murit de gripa cca.100.000.000 de oameni. Nu exista vaccin antigripal.

    Acum numarul mortilor din cauza COVID19 a trecut de 1.400.000 si creste exponential,

    Daca exista un vaccin si nu il folosesti, riscul de a muri e mic, dar nu se micsoreaza.

    Cine vrea sa-si reduca sansele de imbolnavire, se vaccineaza. Cine nu, se roaga sa nu se imbolnaveasca.
    • +1 (21 voturi)    
      Nu cred ca-i optional (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:34)

      moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      E posibil ca in viitor angajarea sa fie conditionata de certificatul de vaccin anti-covid, iar pe langa asta si calatoria internationala.

      Din articolele precedente, trac concluzia ca vor o vaccinare in masa, ca sa asigure imunitatate de turma.
      • -6 (18 voturi)    
        de ce doar de vaccinul anticovit sa le faca (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:28)

        hopsinoi [utilizator] i-a raspuns lui moto33

        pe toate exclusiv din lista BigFarma, altfel sa nu mai aiba accesul in spatiul public.
      • -5 (17 voturi)    
        Dar au deja imunitate (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:30)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui moto33

        Concernele pe dezvolta aceste vaccinuri au deja imunitate juridica in fata oroicarot cereri d edespagubire formulata de victimele vaccinurilor. e un lucru verificat (fact-check).

        Vor sa faca vaccinarea pseudo-obligatorie, asa cum dai exemplu, pentru ca sa isi rotunjeasca conturile. De ce? Pentru ca pot!
      • -3 (17 voturi)    
        Sau nationala (Vineri, 27 noiembrie 2020, 22:49)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui moto33

        Quantas din Australia deja a anuntat asta, cum ca daca vaccinul va fi disponibil ei vor conditiona zborul pasagerolor lor de acel vaccin.
        Pentru cei care se intreaba cum se documenteaza, aveti carnet de vaccinari? Ala galben, recunoscut international. Ei, in Africa sunt unele tari care te obliga la intrare a ai vaccin de febra galbena. Si asta de demult. Cam asa va fi.
        Eu am hotarat sa amn vaccinarea cat voi putea (5 ani)...voi calatori cu masina si aman transcontinentalele daca zborurile vor fi conditionate.
    • +2 (8 voturi)    
      cunosti intelesul termenului exponential? (Vineri, 27 noiembrie 2020, 17:42)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      mai incet !
      • +5 (7 voturi)    
        Mda... Cred ca am lipsit de la cursul asta (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 6:39)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        La Politehnica, de la materia Semnale, Circuite si Sisteme si din matematica imi mai aduc aminte doar de functia logaritmica, exponentiala am cam uitat-o...
    • -7 (17 voturi)    
      N-au murit 100 mil (Vineri, 27 noiembrie 2020, 22:46)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      1. N-au murit 100 milioane ci undeva estimat la 50-70 milioane.
      2. Unde vezi crestere exponentiala cand ai cam acelasi numar de morti zilnic? Stii ce este exponential?
      • +4 (14 voturi)    
        Cresterea asta a ce seamana ? (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 6:35)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Decese in Romania:
        - 11.05 - 20
        - 29.06 - 22
        - 14.09 - 22
        - 07.10 - 73
        - 04.11 - 146
        - 11.11 - 203

        Daca as putea, as adauga graficul functiei exponentiale, poate nu mai stiti cum arata...
        • -1 (15 voturi)    
          eu ma refer global. (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 9:32)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          si ce imi arati tu acolo e cherry picking. 201 a fost odata si bine. in general e 160 constant.
          Daca vrei sa prezinti asa ceva ori arati cazuri zilnice ori lunare (la aceeasi data). Altfel iti faci tu exponentialele tale.
          • -1 (5 voturi)    
            Hei (Duminică, 29 noiembrie 2020, 8:55)

            gamma [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

            El face cherry picking , tu te faci ca nu exista masuri restrictive . Problema e ca numarul de indivizi care fac boala grav variaza cu gravitatea expunerii initiale si nici nu vor putea sa mai fie tratati daca ingropi spitalele . 0.6% se poate transforma in 2-4% si asta inseamna 150-300 milioane de oameni . In continuare asta inseamna un mizilic pt detasati care subliniaza ca sunt sub pragul de reprezentare de exemplu pt un partid .
  • -6 (28 voturi)    
    raspunsul a simplu (Vineri, 27 noiembrie 2020, 17:13)

    alfa1 [utilizator]

    daca ai 20 de ani si esti sanatos nu trebuie sa te vaccinezi de covid asa cum nu trebuia sa te vaccinezi nici de gripa veche....
    • +2 (22 voturi)    
      chiar asa (Vineri, 27 noiembrie 2020, 18:43)

      Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      Daca ai 20 de ani si te musca un ciine turbat nu ai nevoie de vaccin, il irosesti. Sa nu te vaccinezi, scapi sigur ca ai 20 de ani!
      • -6 (22 voturi)    
        Ai nota 2, stai jos (Vineri, 27 noiembrie 2020, 22:53)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

        Ai nota 2 la imunologie, stai jos. Antirabicul nu e vaccin, ca il faci dupa ce esti infectat. Ala e un ser cu imunoglobuline. Asta 1.
        2. Compari un virus periculos in marea majoritate a cazurilor cu un virus care in cazul tinerilor nici nu se merita a discuta. Deci iar iei nota 2 la comparatie statistica.
        • -1 (5 voturi)    
          puiule (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 16:12)

          Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          Mai pune mina pe o carte, imunologule. Este vaccin, dar de unde nu e ...
        • +1 (3 voturi)    
          sfatul medicului, dar nu din ala facut pe FB (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 16:14)

          Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          Profilaxia post-expunere presupune:
          dezinfecția plăgii, vaccin ATPA
          vaccinare antirabică – 5 doze
          +/- seroterapie
        • -1 (3 voturi)    
          cum se ia (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 16:15)

          Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          – Profilaxia post-expunere( vaccinarea curativă):

          Nevaccinați: Z 0 – Z3 – Z7 – Z14 – Z30 i.m.
        • +6 (6 voturi)    
          ok, mea culpa (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 17:42)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          Corect, e un vaccin administrat IMEDIAT dupa infectare...in general asta e mai exceptional (vaccin administrat profilactic).
          Dar la statistica tot nota 2 o are omuletul oricate minusuri mi-ati da.
  • +9 (25 voturi)    
    esti tanar si sanatos dar pleci intr-o zona plina (Vineri, 27 noiembrie 2020, 18:51)

    ..13 [utilizator]

    De malaria - ce faci?
    Te vaccinezi ca sa poti intra in zona respectiva sau pleci, pe risc propriu, nevaccinat?

    Eu m-as vaccina.

    Sunt inca locuri de munca unde este obligatoriu vaccinul
    Asa ca daca nu iti convine sa te vaccinezi poti sa iti dai demisia si sa iti urmezi calea linistit fara vaccin.

    exista alternative - nu ma ingrijorez cu drepturile omului.
    • -4 (24 voturi)    
      esti total pe langa (Vineri, 27 noiembrie 2020, 20:00)

      legolas13 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      1. malaria se ia de la tantarul anofel
      2. malaria nu se transmite de la om la om
      3. pentru malarie nu exista vaccin
      4. malaria se trateaza numai dupa ce ai facut-o, in general cu chinina.
      5. exista ceva medicamente pe care le poti lua preventiv pentru a micsora simptomele malariei, dar asta nu inseamna ca nu vei mai face malarie. Pe prospectul acelor medicamente lista de contraindicatii si efecte adverse se intinde pe vreo doua pagini.

      Deci nu mai fa paralele fara sens, vaccineaza-te linistit cu tot ce vrei, dar vezi ca totusi exista si chestiile alea de care tu nu te ingrijorezi numite "drepturile omului".
      • -1 (3 voturi)    
        ptr. 3 (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 18:10)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui legolas13

        Denumit "Mosquirix" sau RTS,S, acest vaccin a fost dezvoltat de gigantul farmaceutic britanic GlaxoSmithKiline şi ONG-ul Path, fiind finanţat de Alianţa Globală pentru Vaccinuri şi Imunizare (GAVI), Fondul mondial de luptă contra SIDA, tuberculozei şi malariei şi UNICEF.
      • -1 (3 voturi)    
        conform specialistilor (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 18:28)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui legolas13

        este cu mult mai greu de stapanit o raspandire a bolilor care au transmisie de la o anumita specie - in acest caz tantarul anofel - la om.

        ref 4. sunt mai multe tratamente si exista vaccin
        Quinine
        - introduced in 1632


        Chloroquine
        - introduced in 1945


        Proguanil
        - introduced in 1948


        Sulfadoxine- Pyrimethamine
        - introduced in 1967


        Mefloquine
        - introduced in 1977


        Atovaquone
        - introduced in 1996
        Stiinta evolueaza in permanenta.
    • -1 (13 voturi)    
      Malaria.. (Vineri, 27 noiembrie 2020, 20:10)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Ti-ai ales un exemplu foarte prost. Exista un singur vaccin pt malarie, e nevoie de 4 doze si are o eficacitate scazuta. In caz de calatorie, pt malarie in general se recomanda niste pastilute, si sunt preferate cele bazate pe ..clorochina.. :) :).
      • -1 (1 vot)    
        :)) (Luni, 30 noiembrie 2020, 9:29)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

        mda...

        Acum m-am hotarat sa plec in India - imi fac sau nu imi fac vaccinurile indicate. de exemplu pentru febra tifoida...

        sau plec in Africa si imi fac sa nu imi fac vaccinul impotriva difteriei???

        exista deja o practica internationala in ceea ce efectuarea anumitor vaccinuri dintre care unele sunt chiar obligatorii cand mergi intr-o anumita zona.

        Sunt vaccinuri care si-au aratat rezultatele si atunci de ce atata agitatie>>>

        i-as intreba pe cei care sunt impotriva acestora de ce s-ar opune acestora si de ce in mod particular, daca nu din ignoranta se ocup acestuia care vine de la firme diferite si in forme diferite de rezolvare a problemei
  • -3 (35 voturi)    
    obsesia sanatatii (Vineri, 27 noiembrie 2020, 19:04)

    Itsoc [utilizator]

    ai 20 de ani, nicio comorbiditate, nu ai avut cazuri grave de gripa pana acum ?
    ai sanse 0,001% sa mori de covid.

    daca totusi vrei sa te vaccinezi, fa-o! dar nu uita sa renunti si la mersul cu masina. teoretic ai aceleasi sanse sa mori in accident de masina cum ai sa mori de covid.

    acum 20 de ani, oamenii erau chemati la munca morti copti chiar si cu cazuri grave de gripa, imi amintesc cum m-am dus la facultate cu febra si apoi la munca, n-am contaminat pe nimeni si mi-a si trecut in 4-5 zile.

    in 2020? vaaaai, inchidem economia, ne baricadam in case, purtam masti, ne evitam, nu mai dam mana, nu ne mai strangem in brate, facem sex prin glory hole si abia asteptam vaccinurile.

    well, am avansat, n-am ce sa spun.
    • +2 (4 voturi)    
      pai... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 16:05)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      da' da-i corect dpdv politic!
    • -1 (9 voturi)    
      Ou sont les virus d'antant... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 18:09)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      Acum 20 de ani virusii nu reuseau sa bage simultan 1200 de oameni (doar in Romania) la terapie intensiva.

      Astia de azi au mai evoluat.

      Batalia virusi contra omenire a inceput inca de pe vremea lui Pasteur si Babes. Pana la ei scapa cine avea noroc. Astazi ne putem face "armuri" din vaccinuri, dar sunt destui care nu vor sa le poarte...
    • -1 (3 voturi)    
      pai vezi ca sanatatea cum o dai tot ea este mai (Luni, 30 noiembrie 2020, 9:41)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      Importanta...

      In regnul animal daca te imbolnavesti mai devreme sau mai tarziu esti prada pentru altii.

      Noi oamenii am invatat sa ne protejam ca sa traim mai mult, ca sa producem mai mult, ca sa ne bucuram mai mult de viata si de cei aflati in jurul nostru.

      Evident ca in urma cu 20 de ani ai simtit un puternic discomfort cand ai fost la munca si de aceea nu ai uitat evenimentul -

      De ce daca se poate acum sa nu mai treci prin aceleasi probleme, cu un discomfort mult mai mic, fie masa pe gura si pe nas, fie cu vaccinul, sa te opui intr-un mod ridicol???

      nu vreau sa ne baricadam pentru ca aceea este calea fricosilor sau/si a celor care nu incearca sa gaseasca solutii pentru a iesi dintr-o situatie neplacuta.

      Sigur ca sunt masuri ridicole unele: nu mai dam mana, nu ne mai strangem in brate, sex prin glory hole...

      Sigur ca putem lasa si virusul sa isi faca de cap fara sa ne opunem deloc - dar asta este ca si cum am merge legati la ochi intr-un oras intens circulat si ne asteptam sa ajungem la destinatia noastra safe...

      Vaccinul este un confort pe careacum ni-l putem permite - este ca si cum ai o casa cu buda dar tu vrei sa te duci la toaleta din curte - bre, omule chiar nu vrem sa evoluam ca sa iti fie tie si celor din jur mai bine???
  • +1 (13 voturi)    
    Ca ... (Vineri, 27 noiembrie 2020, 22:29)

    danmarian [utilizator]

    Ca sa nu te imbolnavesti tontule ! Ce este asa de "abscons" ?
  • +2 (8 voturi)    
    Nuuuu (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 22:40)

    Observatory [utilizator]

    nu te vaccina ! Poți muri și fără vaccin !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by