Premierul britanic Boris Johnson a dat undă verde controversatului proiect de linie feroviară de mare viteză HS2, în ciuda costurilor ridicate şi a opoziţiei întâmpinate din partea politicienilor şi ecologiştilor, notează La Libre Belgique, citată de Rador.

HotNews.roFoto: Hotnews

„Guvernul a dat undă verde liniei feroviare de mare viteză”, care urmează să lege mai rapid Londra cu centrul şi nordul Angliei, a declarat Johnson în Camera Comunelor.

În faţa unei facturi care ar putea depăşi 100 de miliarde de lire sterline, premierul a dat asigurări că intenţionează să controleze costurile proiectului şi să îmbunătăţească managementul acestuia. Prin urmare, va numi un ministru care se va dedica în întregime proiectului HS2 (High Speed ​​2).

„Proiecţiile de costuri au explodat”, a spus Johnson, „dar gestionarea greşită nu a schimbat valoarea fundamentală a proiectului”, a adăugat acesta.

Şeful guvernului britanic a declarat că nu a calculat costul total al proiectului dar a estimat că prima etapă a lucrării, care se va duce până la Birmingham, în centrul Angliei, ar putea fi finalizată cu o sumă cuprinsă între 35 miliarde şi 45 miliarde lire sterline.

Lucrările planificate sunt deosebit de complexe, traseul liniei presupunând săparea unor tuneluri lungi, devierea unor cursuri de apă și achiziţionarea de terenuri care uneori pot fi foarte scumpe, în special în capitala britanică.

Organizaţiile de mediu denunţă impactul său asupra habitatelor naturale şi a speciilor de animale pe cale de dispariţie.

Guvernul a decis în favoarea acestui proiect colosal, cel mai ambiţios de acest tip din Europa de azi, în ciuda opoziţiei unor membri conservatori care cred că banii vor fi injectaţi mai mult în modernizarea infrastructurii de transport locale.

Aceşti parlamentari provin adesea din fostele bastioane laburiste care au trecut în tabăra conservatoare în timpul alegerilor din decembrie, câştigate de Boris Johnson.

Însă premierul britanic a promis un „program de investiţii masive” în transportul local, inclusiv deblocarea a 5 miliarde de lire sterline pe cinci ani pentru îmbunătăţirea reţelelor de autobuze şi a pistelor ​​pentru biciclete.

Potrivit acestuia, investițiile în transport trebuie să permită Regatului Unit să îşi îndeplinească angajamentul de a atinge neutralitatea carbonului până în 2050.