​Inspectori americani au luat în calcul imobilizarea la sol a mai multor avioane Boeing 737 MAX, înainte de tragedia Ethiopian Airlines / În discuție, tot sistemul de stabilizare MCAS

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 28 aprilie 2019, 21:07 Actualitate | Internaţional


Avioane Boeing 737 MAX
Foto: boeing.com
​Inspectori americani au luat în calcul imobilizarea la sol, anul trecut, a unei părți din avioanele Boeing 737 MAX, după ce au aflat că Boeing a dezactivat semnalul de alertă însărcinat să avertizeze asupra disfuncționalităților sistemului destinat să evite pierderea portanței avionului, "MCAS" (Manoeuvering Characteristics Augmentation System), a declarat duminică pentru AFP o sursă apropiată dosarului.

Angajații agenției federalei a aviației (FAA) erau însărcinați cu supervizarea și controlarea companiei Southwest Airlines, cel mai mare client al 737 MAX, cu o flotă de 34 de aparate în serviciu la acea epocă.

Aceștia au emis ipoteza imobilizării la sol a avioanelor pentru a avea timp să stabilească dacă piloții au nevoie sau nu de un curs suplimentar de formare, a spus această sursă, sub acoperirea anonimatului.

După discuții, au abandonat în cele din urmă această pistă, dar informația nu a ajuns până la responsabilii de rang înalt ai agenției federale, a continuat sursa citată, confirmând informațiile Wall Street Journal.

Boeing dezactivase automat acest semnal la 737 MAX livrate Southwest fără a informa compania aeriană. Nici compania, nici piloții nu erau la curent cu schimbările atunci când au început să utilizeze avioanele, în 2017, a precizat un purtător de cuvânt al Southwest.

"Înainte de accidentul Lion Air, semnalele (...) erau prezentate de Boeing drept operaționale, indiferent dacă ai selecționat funcționalitatea", a spus purtătorul de cuvânt al Southwest.

Dar, "după accidentul Lion Air, Boeing a informat Southwest că semnalele erau inoperabile dacă nu se selecta opțiunea", potrivit sursei citate.

În acel moment, Southwest a ales această opțiune pentru toate aparatele, a încheiat purtătorul de cuvânt. Boeing nu a comentat informațiile.

Acest sistem, MCAS, este pus în discuție și în cazul accidentului unui 737 MAX 8 al Ethiopian Airlines, care s-a prăbușit în 10 martie, ucigând 157 de oameni.

Acest accident a antrenat imobilizarea la sol în întreaga lume a flotei 737 MAX. Boeing lucrează la modificarea MCAS pentru a obține ridicarea interdicției de zbor, dar această criză a costat-o deja 1 miliard de dolari.

Factura urmează să crească fără îndoială, deoarece Boeing va despăgubi companiile aeriene, care au anulat mii de zboruri.

737 MAX al Ethiopian Airlines și Lion Air nu erau echipate cu semnalul de alertă, potrivit unei surse din industrie.

Denumit "disagree light" în limbajul Boeing, acest semnal luminos de alertă se declanșa în cazul unor informații eronate transmise de una sau două sonde de incidență ("Angle of attack"- AOA) ale sistemului de stabilizare MCAS.

Acesta măsoară unghiul de atac și pune avionul în nas pentru a-i permite să câștige viteză și pentru a evita riscul fatal de pierdere a portanței.

Potrivit primelor elemente ale anchetei privind Lion Air, un dintre cele două sonde de incidență AOA fusese defectă.

O altă problemă apăruse atunci: deși defectă, sonda a continuat să transmită informații calculatorului, în special MCAS.

Ori, acest sistem preia controlul asupra comenzilor de zbor și pune avionul în nas, chiar dacă pilotul încearcă contrariul, atât timp cât sistemul nu este dezactivat.

Cu AOA defectă, ar fi trebuit dezactivat MCAS. Ceea ce echipajul Lion Air nu știa.

















8346 vizualizari

  • +10 (18 voturi)    
    crima cu premeditare as spune (Duminică, 28 aprilie 2019, 21:59)

    Dodel540 [utilizator]

    Este crima cu premeditare as spune sau cel putin neglijenta criminala ce s-a intamplat cu acei oameni.
    • +6 (14 voturi)    
      Corect (Duminică, 28 aprilie 2019, 22:37)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Corect
      • -7 (13 voturi)    
        Nu e corect (Luni, 29 aprilie 2019, 2:30)

        minup [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Am citit ca o pasare a intrat in motor. Pilotii nu aveau suficenta experienta, au panicat. Un pilot cu experienta in situatie critrica ia maneta si conduce manual, nu sta sa citeasca instructiuni Avionul a cazut liber. Niciodata nu e o singura cauza la un accident de aviatie. Intotdeauna exista un risc ca la orice interventie chirurgicala.
    • 0 (10 voturi)    
      Noroc că în Codul Penal spune altfel (Luni, 29 aprilie 2019, 3:42)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Boeing a gestionat foarte prost implementarea MCAS pe 737 MAX, încercând să pretindă că nu au existat modificări substanțiale față de 737 NG, dar de-aici și până la crimă cu premeditare e cale lungă. În țările normale nu există isteria justițiară din România.

      Există cazuri care ajung la tribunal, există despăgubiri de sute de milioane de dolari, dar sunt cauze civile. ”Crimă cu premeditare” e din alt film, unul din mlaștina dâmbovițeană.
      • +2 (2 voturi)    
        auzi... (Luni, 29 aprilie 2019, 8:37)

        transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        daca ar fi cazut un Southwest, era o isterie majora in US, asa ca usurel cu pianu' pe scari. Au avut "noroc" sa moara amaratzii din Etiopia, ca nah, asa e in viatza... Sa plateasca Boeing cu varf si indesat aceasta magarie crasa!
        • 0 (0 voturi)    
          Realizezi că nu a căzut un Southwest? (Luni, 29 aprilie 2019, 14:25)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

          Nu e vorba de noroc, e vorba de pregătirea mult mai bună a piloților europeni și anericani.

          Mai mulți piloți americani au raportat incidente minore cu MCAS, se pare că e destul să apară un vânt lateral de câteva zeci de km/h după decolarea avionului, în timp ce urcă spre altitudinea de croazieră, chiar dacă senzorul de unghi de atac de pe partea aceeea nu e neapărat defect.

          Dar n-a murit nimeni și n-au pus pasagerii în pericol, au deconectat pe moment ajustarea automată și au reconectat-o mai târziu. Tocmai pentru că piloții americani știau ce fac, spre deosebire de etiopieni sau indonezieni.
  • +4 (4 voturi)    
    Boeing... (Luni, 29 aprilie 2019, 8:59)

    Stef_and [utilizator]

    Dominat de incompetenti.
    Oameni care isi iau in serios lucrul numai atunci cand e vorba de salar.
    In rest...
    Treaba merge leafa vine...
    • 0 (2 voturi)    
      Boeing e o companie progresistă astăzi :) (Luni, 29 aprilie 2019, 14:26)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Boeing nu mai promovează competența, astăzi promovează femeile și minoritățile în top-management.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version