FOTO Criza din Ucraina. Ucraina acuza existenta unui ultimatum din partea Flotei ruse din Marea Neagra, informatie negata de fortele rusesti. Polonia cere reunirea de urgenta a NATO, potrivit art 4 din Tratatul aliantei

de Red. stiri     HotNews.ro
Luni, 3 martie 2014, 6:58 Actualitate | Internaţional


Trupe rusesti in Crimeea
Foto: AFP / Mediafax
Puterile occidentale, cu G7 in frunte, pun o presiune tot mai mare asupra Rusiei acuzata de Ucraina ca ales razboiul, pentru a incerca sa gaseasca o solutie la unul dintre cele mai grave conflicte cu Moscova de la caderea Zidului Berlinului.

Ministrii de Externe ai Uniunii Europene se intalnesc luni de urgenta la Bruxelles, a doua oara in zece zile, pentru a discuta situatia din Ucraina care s-a agravat brusc de la ultima lor intalnire, scrie AFP.

Ora 05:15 Ultimatumul dat de Flota Rusa din Marea Neagra a expirat. Nu se inregistreaza deocamdata nicio actiune militara a Rusiei. Rusii au negat in cursul serii de luni ca ar fi dat acest ultimatum

Ora 03:00 AFP: Statele Unite au "suspendat toate legaturile militare" intre Washington si Moscova dupa interventia rusa in Crimeea, a anuntat luni seara Pentagonul. "Aceasta include exercitii si intalniri bilaterale, exercitii navale comune si conferinte pentru planificari militare", a declarat purtatorul de cuvant al apararii SUA, amiralul John Kirby.

Ora 00:15 Ministrul german de Externe, Frank-Walter Steinmeier, a luat cina, luni, la Geneva, cu seful diplomatiei ruse, Serghei Lavrov, a anuntat o sursa diplomatica germana.

Ora 23.50 Presedintele Statelor Unite, Barack Obama, a amenintat luni cu masuri economice si diplomatice pentru "izolarea" Rusiei dupa interventia in Crimeea, afirmand ca Moscova se afla de "partea gresita a Istoriei" in criza ucraineana, scrie AFP.

Ora 23:20 Premierul Canadei, Stephen Harper, a amenintat luni Rusia cu excluderea din G8 daca nu inceteaza imediat ocupatia din peninsula Crimeea, scrie AFP.

Stephen Harper a declarat, intr-o conferinta de presa televizata, ca "recentele actiuni ale presedintelui Vladimir Putin izoleaza Rusia atat in plan diplomatic  cat si economic si o expun expulzarii complete din G8".

Ora 23.10 Presedintele ucrainean destituit Viktor Ianukovici a cerut presedintelui rus Vladimir Putin ajutorul militar al Rusiei "pentru a apara poporul ucrainean", a afirmat luni ambasadorul rus la ONU, potrivit AFP.

Exprimandu-se in fata Consiliului de Securitate, Vitali Churkin a citat un "mesaj" in acest sens adresat lui Putin, in care Ianukovici afirma ca "Ucraina este in pragul unui razboi civil".

Ora 22.50 Consiliul de Securitate al ONU s-a intrunit din nou luni seara, a treia reuniune in patru zile, consacrata crizei din Ucraina. Aceasta reuniune a fost convocata la cererea Rusiei, au precizat surse diplomatice citate de AFP.

Ambasadorul rus Vitali Churkin a declarat, la intrarea in Consiliu, ca va "explica in detaliu pozitia Federatiei Ruse" in aceasta criza.

Omologul sau francez Gerard Araud a declarat ca spera ca ambasadorul Churkin "sa aduca o veste buna, adica retragerea fortelor armate ruse in bazele lor" din Crimeea.

Ora 21:20 Barack Obama ameninta cu izolarea Rusiei, care se afla de partea gresita a Istoriei

Ora 21:30 NATO se va reuni de urgenta pentru a discuta situatia din Ucraina, dupa ce Polonia a cerut consultari potrivit articolului 4 din Tratatul Aliantei, a anuntat NATO, intr-un comunicat citat de Reuters.

Potrivit articolului 4, orice aliat poate cere consultari daca apreciaza ca integritatea sa teritoriala, independenta politica sau securitatea ii sunt amenintate.

Ora 20.02 Un summit extraordinar al sefilor de stat si de guvern din UE va avea loc joi, la Bruxelles, fiind dedicat crizei din Ucraina, a anuntat luni presedintele Consiliului European, Herman Van Rompuy, citat de AFP.

La acest summit, care va incepe la ora 11,30 (10,30 GMT) si se va termina la ora 15,00, liderii europeni "vor discuta dezvoltarile din Ucraina si modalitatile de a reduce tensiunea", a precizat Van Rompuy, intr-un scurt comunicat publicat dupa o reuniune exceptionala a ministrilor Afacerilor Externe.

Ora 20.00 Flota ruseasca a negat emiterea unui astfel de ultimatum, afirma Interfax, care citeaza un oficial din cartierul general al acestor forte armate.

Ora 19:50 Vicepresedintele american Joe Biden l-a avertizat pe premierul rus Dmitri Medvedev, in cadrul unei convorbiri telefonice care a avut loc luni, despre "o izolare politica si economica tot mai mare", daca Rusia nu isi retrage fortele din Ucraina, a declarat un oficial al Casei Albe, citat de Reuters.

"Vicepresedintele a aratat clar ca daca situatia din Ucraina nu se rezolva, Rusia se va confrunta cu o izolare politica si economica tot mai mare", a precizat acest oficial, care a preferat sa isi pastreze anonimatul.

Pe da alta parte, senatorul american Chris Murphy a precizat ca optiunile SUA includ sanctiuni asupra bancilor rusesti, inghetarea unor active si impunerea de interdictii pentru calatorii.

Ora 18:45 Flota ruseasca din Sevastopol cere predarea imediata a doua nave militare ucrainene - Ministerul Apararii din Ucraina

Patru nave militare rusesti din cadrul Flotei Marii Negre blocheaza doua nave militare ucrainene in portul Sevastopol (o nava anti-submarin si o nava de comanda) si le solicita predarea imediata, sustine purtatorul de cuvant al Ministerului Apararii de la Kiev, citat de AP.

Potrivit acestuia, navele rusesti au dat 60 de minute drept ultimatum, in caz contrar urmand sa atace navele ucrainene.



Ora 18:40 Uniunea Europeana discuta luni eventuale sanctiuni impotriva Rusiei, daca aceasta nu inceteaza activitatile militare din Crimeea, potrivit unui proiect de declaratie consultat de AFP.

Ministrii europeni ai Afacerilor Externe sunt reuniti luni, de urgenta, pentru a ajunge la o pozitie comuna asupra acestei crize.

Ora 17:45 Flota Rusiei din Marea Neagra, ultimatum pentru fortele ucrainene din Crimeea: Asalt militar, daca nu se predau pana la ora 5 a.m. - surse

Ora 16:50 Presa din Polonia anunta ca armata rusa face exercitii neprevazute in zona Kaliningrad, aproape de granita poloneza

Peste 3.500 de militari din cadrul Flotei Baltice a Federatiei Ruse au demarat o serie de exercitii in zona coastei de langa orasul Kaliningrad, aproape de granita cu Polonia, anunta presa poloneza. Exercitiile sunt neanuntate, dupa cum informeaza ziaristii polonezi, si au loc pe uscat, implicand militari, tancuri T-72 si transportoare blindate BMP-2. Detalii aici.

Ora 16:05 Ultimele declaratii facute de Secretarul de stat american John Kerry despre Ucraina contin amenintari si sunt "inaceptabile", sustine ministrul rus de externe, relateaza BBC.

Ora 15:15
Demonstranti pro-rusi au ocupat etajul I al guvernului regional din Donetsk (estul tarii), scrie Reuters.

Un reporter Reuters aflat in centrul de presa situat la etajul 4 al cladirii relateaza ca protestatarii controleaza etajul I dar nu pot ajunge la nivele superioare dupa ce lifturile au fost dezafectate si usile scarilor blocate.

Pe cladirea de 11 etaje flutura de trei zile steagul Rusiei.

VIDEO cu momentul in care demonstrantii pro-rusi au intrat in curtea guvernului regional:







Ora 15:10 Premierul ucrainean Arseni Iatseniuk a avertizat luni ca un conflict militar in Ucraina ar ameninta stabilitatea intregii regiuni, potrivit Reuters.

El a negat, de asemenea, ca noul guvern ar intentiona sa nationalizeze intreprinderi private.

"Am fost si sunt un suporter al solutiilor diplomate pentru criza, iar un conflict ar distruge bazele stabilitatii pentru intreaga regiune", a spus Iatseniuk, intr-o intalnire cu oameni de afaceri.

Ora 14:30 Criza din Ucraina este "cea mai grava" pe care o cunoaste Europa "de la caderea Zidului Berlinului", in 1989, a afirmat luni ministrul german al Afacerilor Externe, Frank-Walter Steinmeier, citat de AFP.

Ucraina "este fara nicio indoiala cea mai grava criza in Europa de la caderea Zidului Berlinului", a declarat Steinmeier, la sosirea la Bruxelles, pentru o reuniune extraordinara a ministrilor europeni ai Afacerilor Externe.

"25 de ani dupa finalul confruntarii intre blocuri", "amenintarea unei diviziuni in Europa este din nou reala", a adaugat acesta.

Ora 14:00 Vicepresedintele parlamentului din Crimeea: Luam in considerare schimbarea orei locale cu cea a Moscovei

Potriviti cit.ua, vicepresedintele parlamentului regiunii autonome Crimeea a declarat ca parlamentarii vor lua in calcul schimbarea orei locale astfel incat sa coincida cu cea a Moscovei, fiind o ora "mai naturala pentru Crimeea".

Ora 13:40
Militari rusi continua sa debarce masiv in Crimeea, incalcand acordurile internationale, au afirmat luni garzile de coasta ucrainene, citate de AFP.

In cursul ultimelor 24 de ore, zece elicoptere de lupta si opt avioane de transport rusesti au aterizat in Crimeea, fara ca Ucraina sa fie prevenita, contrar acordurilor intre cele doua tari asupra statutului flotei din Marea Neagra, stationata in Crimeea, si care prevede informarea Kievului cu 72 de ore inaintea unor miscari de trupe.

Incepand cu 1 martie, patru nave de razboi rusesti din flota Baltica au intrat de asemenea in portul Sevastopol, potrivit sursei citate.



Ora 13:35 Fortele armate ucrainene incep sa isi promoveze pe internet capacitatea de lupta: "Tancul T-84 poate distruge orice vehicul blindat rusesc!". Vezi VIDEO

Ora 12:30
Ministrul rus al Afacerilor Externe, Serghei Lavrov, a acuzat luni nou guvern de la Kiev, in fata Consiliului pentru drepturile omului al ONU, ca doreste sa atace drepturile minoritatilor din Ucraina, potrivit AFP.

"Radicalii continua sa controleze orasele. In loc de ceea ce au promis, au creat un guvern al invingatorilor, o decizie care a fost luata in Rada pentru a reduce drepturile minoritatilor lingvistice. S-a spus ca trebuie pedepsita limba rusa, invingatorii au intentia de a utiliza roadele victoriei pentru a ataca drepturile Omului", a declarat Lavrov, aparand formarea "unitatilor de autoaparare" pentru a proteja populatiile".

Ora 11:30 Depozitul de munitie al unitatii militare ucrainene de la aeroportul Belbek de langa Sevastopol a fost capturat de catre fortele rusesti, intr-un atac in care s-au folosit grenade paralizante (n. flashbangs), potrivit unor surse militare citate de ziarul ucrainean Pravda.

"Rusii au fost aici de cateva zile. Initial au ocupat doar zona de protocol. Azi (n.r. duminica) au luat cu asalt depozitul de munitie si au folosit grenade paralizante. Intai au cerut sa ne predam, dar am refuzat. Nu am ripostat pentru ca nu am avut ordin de sus", relateaza sursa citata de Pravda.com.ua.

Ora 11.15: O misiune FMI va ajunge la Kiev luni si va incepe marti consultarile. Noii lideri de la Kiev anuntasera ca tara are nevoie de circa 35 miliarde de dolari de asistenta financiara pentru urmatorii doi ani pentru a evita falimentul.

Ora 11:00 "Kievul a pierdut controlul Crimeei, este clar acest lucru", relateaza corespondentul BBC, Philippa Young, in peninsula de la Marea Neagra intr-un material in care se precizeaza ca Rusia si-a inasprit actiunile militare in zona.

Pe retelele de socializare apar noi fotografii cu un convoi de trupe rusesti deplasandu-se dinspre Sevastopol (acolo unde Rusia isi are baza navala) spre orasele din peninsula si spre capitala Simferopol.




Ora 10.45: SUA cer trimiterea imediata de observatori OSCE in Ucraina.

Ora 10.00 Presedintele Senatului rus, Valentina Matvienko, a spus intr-o emisiune televizata ca intre Rusia si Ucraina nu va fi niciodata razboi. "Suntem popoare inrudite", a adaugat aceasta, o apropiata a anturajului presedintelui Putin. Rusia nu are in plan sa-l readuca la putere pe presedintele ucrainean demis Viktor Ianukovici, a mai spus oficialul rus.

Ora 09.55 Rusia nu vrea razboi cu Ucraina, iar aprobarea Parlamentului a interventiei militare ruse in Ucraina este destinata in primul rand pentru a arata seriozitatea intentiilor Kremlinului, a declarat ministrul rus adjunct al afacerilor externe.
Ora 09.40 Vladimir Putin a acceptat o propunere a cancelarului Angela Merkel privind crearea unui "grup de contact" pentru a incepe "dialogul politic" asupra Ucrainei, a anuntat duminica seara guvernul german. Decizia a fost luata dupa o conversatie telefonica intre cancelarul german si presedintele rus.

"Presedintele Putin a acceptat propunerea cancelarului de stabili imediat o misiune de ancheta si un grup de contact, eventual sub conducerea OSCE, pentru a incepe dialogul politic", scrie un comunicat al guvernului german citat de presa internationala.

Ucraina s-a declarat duminica "la un pas de dezastru" in urma "declaratiei de razboi" lansate de Rusia si parea sa piarda rapid controlul asupra Crimeei, determinand marile puteri din G7 sa faca front comun impotriva Moscovei.

Condamnand "incalcarea clara" a suveranitatii Ucrainei de catre Moscova, liderii a sapte tari din G8 au anuntat duminica suspendarea pregatirilor pentru reuniunea la nivel inalt de la Soci (Rusia) programata in iunie. Aceasta decizie ramane valabila "pana cand mediul devine din nou favorabil unor discutii semnificative ale G8", potrivit unei declaratii a "liderilor G7", transmisa de Casa Alba.

Mai devreme duminica, secretarul de stat american John Kerry a avertizat ca Rusia ar putea pierde scaunul la masa G8, din cauza deteriorarii situatiei din Ucraina.

Presedintele interimar Oleksandr Turcinov a reiterat duminica faptul ca Ucraina spera sa se ajunga la o solutie "pasnica" in aceasta criza. Dar un alt oficial de rang inalt a anuntat in acelasi timp mobilizarea rezervistilor ucrainieni pentru a asigura "securitatea si integritatea teritoriala" a tarii.

La Kiev, aproximativ 50.000 de oameni s-au adunat duminica pe Maidan, Piata Independentei. "Noi nu vom pleca!" au scandat ei la adresa Rusia. Unii aveau pancarte pe care scria: "Putin, nu te atinge de Ucraina!".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















79393 vizualizari

  • +21 (37 voturi)    
    Front comun=0 (Luni, 3 martie 2014, 9:45)

    istoriograf [utilizator]

    Istoria se repeta: Germania nazista tot asa a procedat anexand tara dupa tara si zona dupa zona profitand de "frontul comun" european. Tara sudeta, Austria si toata Cehoslovacia au fost ocupate fara ca "frontul comun" european sa faca altceva decat declaratii sforaitoare. Putin a invatat bine lectia si-si joaca abil cartea profitand de dependenta energetica a Europei si in special proasta prestatie politica si strategica a lui Obama. Acesta din urma este motivul principal pentru care Putin a prins curaj si isi permite sa faca pe derbedeul mondial.
    O alta concluzie pentru toata lumea este ca toate acordurile pe care marile puteri le "garanteaza" valoreaza mai putin decat hartia pe care sunt scrise. Aviz tuturor celor in cauza din Europa de Est, Orientul Mijlociu etc.
    • +16 (30 voturi)    
      vom vedea! (Luni, 3 martie 2014, 10:03)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      Cand G7 si UE vor bloca vizele si activele rusilor, deja obisnuiti cu libera circulatie in Europa si in lume, nu o sa mai fie amuzant pentru Putin. Si asa Putin are deja probleme sociale si de coruptie in Rusia.
      • +7 (27 voturi)    
        esti naiv (Luni, 3 martie 2014, 12:08)

        igorashu [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Imi pare rau sa spun asta, dar uite ca ministrul de externe al Germaniei a declarat deja ca se opune excluderii Rusiei din G8.
        Nemtii au gazoduct prin Marea Nordului, ii cam doare undeva de Ucraina.
        Alianta ruso-germana se reface. Istoria se repeta.
        • +2 (14 voturi)    
          nu cred (Luni, 3 martie 2014, 12:55)

          fit [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

          Unde ai citit asta, ca nu am gasit informatia asta.
          • +6 (10 voturi)    
            ba sa crezi (Luni, 3 martie 2014, 14:24)

            igorashu [utilizator] i-a raspuns lui fit

            De la Reuters citire:
            http://www.reuters.com/article/2014/03/02/us-ukraine-crisis-germany-g-idUSBREA210Q620140302
            • -3 (9 voturi)    
              nu a zis asa ceva. (Luni, 3 martie 2014, 15:11)

              fit [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

              Nu a zis asta.
              • 0 (12 voturi)    
                Poftim?!? (Luni, 3 martie 2014, 15:28)

                igorashu [utilizator] i-a raspuns lui fit

                Vrei s-o spuna cu subiect si predicat ca sa intelegi tu?
                E diplomat de cariera si nici asa nu a fost suficient de subtil.
                • -3 (9 voturi)    
                  Nu mai intoxica (Luni, 3 martie 2014, 18:59)

                  fit [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

                  Am citit articolul, si nu a zis asa ceva, din contra.
                  • +2 (10 voturi)    
                    esti rus? (Luni, 3 martie 2014, 19:09)

                    igorashu [utilizator] i-a raspuns lui fit

                    Nu stii engleza?
                    Iti traduc, baiete:
                    "German foreign minister against excluding Russia from G8" == "Ministrul de externe german se opune excluderii Rusiei din G8".
                    • 0 (6 voturi)    
                      reiese doar din titlu (Luni, 3 martie 2014, 20:13)

                      fit [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

                      Nu a zis clar ca este imporiva, din titlu reiese asta. Steinmeyer a zis sa mai vedem, sa siscutam, dar nu a zis clar cu subiect si predicat.
          • +5 (9 voturi)    
            Nord Stream (Luni, 3 martie 2014, 14:30)

            igorashu [utilizator] i-a raspuns lui fit

            Ete si gazoductul prin Marea Nordului. E si o harta draguta:
            http://en.wikipedia.org/wiki/Nord_Stream

            Traiasca prietenia intre popoarele rus si german...
            • -1 (5 voturi)    
              Rusia intentioneaza sa ia tot sudul Ucrainei (Luni, 3 martie 2014, 14:57)

              dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

              Tot ce este cu albastru pe harta de la adresa de mai jos rusii intentioneaza sa ia de la Ucraina si sa formeze un stat Ucraina de Sud locuit in proportie de peste 60% de rusi.

              http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/27/Ukraine_ElectionsMap_Nov2004.png/640px-Ukraine_ElectionsMap_Nov2004.png
              • +1 (1 vot)    
                E cam de rau (Luni, 3 martie 2014, 20:28)

                Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                Ca pe urma or sa vrea si o bucata de la noi sa aiba toata Marea Neagra. Cat despre Germania ar tb sa fie atenta ca nu se uita 20 mil de oamenii craciti in al doilea razboi mondial
        • +7 (17 voturi)    
          Rusia se va multumi doar cu Crimeea (Luni, 3 martie 2014, 13:14)

          fit [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

          Deja se vad efectele economice. Rubla s-a prabusit pe piata bursiera, dobanda a crescut de la 5, 5 la 7 %.Toti cetatenii rusi care au afaceri cu Europa sau in lume, ca sunt sau nu oligarrhi, vor avea de pierdut. Ca sa nu mai spun ca vizele le vor fi blocate. Deja au probleme mari sociale si de coruptie. Asa ca o sa le stea in gat Crimeea. Putin a invadat Crimeea ca sa nu raman cu nimic dupa Euromaidan. Restul o sa le piarda. (vezi Transnistria). Asta in timp ce Ucraina va primi ajutoare financiare si vize si din partea UE si din partea celorlalte tari. Cat de pro...shti sa fie etnicii pro-rusi.
          • +16 (18 voturi)    
            dar iata si Turcia.... (Luni, 3 martie 2014, 13:44)

            fit [utilizator] i-a raspuns lui fit

            "In timpul week-end-ului, membrii din diaspora tatara au manifestat la Ankara, Istanbul sau Konya (centru) pentru a denunta interventia Rusiei in Crimeea. "Nu Rusiei, Crimeea trebuie sa ramana ucraineana", au scandat manifestantii duminica, la Ankara, in fata ambasadei Rusiei."

            Asa ca lucrurile se complica.... Sa nu uitam influenta turca in Marea Neagra.
          • +3 (7 voturi)    
            right... (Luni, 3 martie 2014, 14:34)

            igorashu [utilizator] i-a raspuns lui fit

            Crezi ca oligarhii rusi isi pastreaza banii in ruble???
            Aia au case, terenuri, aur si tablouri, copiii lor sunt la scoli in Anglia si SUA.
            In 2012 s-au scos din Rusia peste 56 miliarde USD.

            Ia si citeste de ce se intampla ce se intampla in Ucraina si ca sa intelegi magnitudinea mizeriei:
            http://www.politico.com/magazine/story/2014/03/russia-vladimir-putin-the-west-104134.html#.UxR2YYX0iaW
            • -3 (9 voturi)    
              deh (Luni, 3 martie 2014, 15:19)

              fit [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

              Oligarhii rusi cand stau in Rusia folosesc rublele, iar in Europa nu o sa mai calce ca le blocheaza vizele, dar si ACTIVELE. Lor si angajatilor lor. Iar ce a fost scos din Rusia, adio, scos ramane. Daca sunt ascunse, n-o sa poata face nimic cu ele, ca o sa fie considerate spa.la.re de bani.
            • 0 (8 voturi)    
              unde ii doare mai tare (Luni, 3 martie 2014, 15:20)

              fit [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

              exact unde ii doare mai tare ii va afecta
            • +4 (4 voturi)    
              ar trebui sa-i confiste (Luni, 3 martie 2014, 16:22)

              rov [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

              banditii fura transnistria, ucraina si se duc bine merci sa traiasca in occident.
              Se mai trezesc si majoritari peste cativa ani...
            • +2 (2 voturi)    
              Corect ! (Luni, 3 martie 2014, 17:58)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

              Si cele 56 miliarde de USD vor fi blocate . Va fii mare bucuria la Moscova , nu ?
              • +5 (5 voturi)    
                eh... (Luni, 3 martie 2014, 19:11)

                igorashu [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

                Nu le-au blocat cand au invadat Georgia.
                Nu le-au blocat cand au batut si bagat oamenii la inchisoare.
                Tare mi-e ca nu se va intampla nici de data asta.
                Sper sa ma insel.
      • +4 (10 voturi)    
        Jocul de suma 0 la care Rusia nu castiga (Luni, 3 martie 2014, 14:09)

        Caligula [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Rusia s-a angajat la un joc de suma zero in care oricum ar incerca nu poate sa-l castige.

        Fara simpatia majoritatii poporului din Ucraina, costurile mentinerii influentei ruse acolo sunt prea mari. Ucraina e prea mare, prea aproape de Rusia si prea in drumul spre Europa a gazelor rusesti pentru a avea o populatie deschis ostila rusiei, iar Yanukovici nu a stiut sa se opreasca la timp precum Iliescu la mineriada.

        Ironic este ca Rusia oricum avea Crimeea in mana - pana in 2042 parca. Doar aroganta lui Putin a dus la re-ocuparea acestei peninsule.
        • +5 (9 voturi)    
          scump? de ce sa fie scump? (Luni, 3 martie 2014, 15:43)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

          Crimeea este majoritar ruseasca si cu tendinte clar filoruse. Are mai putin de 50 de ani de cand este ucraineana.
          Pe rusi nu ii costa aproape nimic din punctul asta de vedere mai ales ca au si ditamai baza navala acolo.
        • -3 (7 voturi)    
          care costuri? (Luni, 3 martie 2014, 17:05)

          Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

          ca aia-s majoritari rusi. Cetatenii ii cheama pe rusi sa-i ajute nu vin rusii cu de-a japca.

          Cand ai teritorii date si luate cu de-a japca, istoria se razbuna.
          • +2 (6 voturi)    
            Sa-i ajute ?? (Luni, 3 martie 2014, 18:02)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

            Dar ce . ii bateau ucrainenii cu batul pe spinare ? Ii trimeteu in gulag ? ( cum au facut rusnacii cu tatarii ?).
          • +3 (5 voturi)    
            pentru razgandescu (Luni, 3 martie 2014, 18:04)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

            Dupa teoria ta absurda , daca tu ,Badea , Gadea si altii ca voi, vor cere lui Putin sa-i ajute ,
            inseamna ca o invazie ruseasca in Romania e legitima !? Mare e gradina lui Dumnezeu !
        • +3 (3 voturi)    
          doar Sevastopol (Luni, 3 martie 2014, 18:57)

          fit [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

          Nu avea toata Crimeea, doar Sevastopolul, care avea un regim aparte..
    • +1 (15 voturi)    
      deja Putin a acceptat dialog (Luni, 3 martie 2014, 10:11)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      sa stea la Dialog:
      "Presedintele Putin a acceptat propunerea cancelarul de stabili imediat o misiune de ancheta si un grup de contact, eventual sub conducerea OSCE, pentru a incepe dialogul politic", scrie un comunicat al guvernului german citat de presa internationala." hotnews

      A invadat Crimeea ca sa aiba si el ceva mai puternic cu care sa negocieze, ca sa nu piarda totul dupa Euromaidan. A facut miscarea cu invadarea Crimeii (doar acolo a adus trupe militare), ca sa aiba cu ce negocia in forta. Poate ramane macar cu Crimeea si ii da drumul Transnistriei.
    • +7 (11 voturi)    
      ca sa nu piarda de tot (Luni, 3 martie 2014, 10:16)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      "UPDATE 09.55 Rusia nu vrea razboi cu Ucraina, iar aprobarea Parlamentului a interventiei militare ruse in Ucraina este destinata in primul rand pentru a arata seriozitatea intentiilor Kremlinului, a declarat ministrul rus adjunct al afacerilor externe."

      Exact ce spuneam mai sus. Putin trebuia sa aiba si el ceva puternic la schimb cu care sa negocieze. Chiar daca acel ceva nu ii apartine de drept.
      • +13 (13 voturi)    
        Limba serpeasca a Kremlinului. (Luni, 3 martie 2014, 11:29)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui fit

        "Rusia nu are in plan sa-l readuca la putere pe presedintele ucrainean demis Viktor Ianukovici, a mai spus oficialul rus"
        ......................................
        "Dmitri Medvedev, premierul Rusiei, a declarat duminică că Ianukovici rămâne preşedinte, este şeful legitim al statului, informează agenţia de presă ITAR-TASS, citată de Agerpres."

        Pe cine sa mai crezi?
        • +2 (8 voturi)    
          e simplu:) (Luni, 3 martie 2014, 12:36)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          Dupa convorbirea Obama-Putin:

          Comunicatul oficial al Kremlinului mai arata ca presedintele rus i-a spus omologului sau american ca exista "o amenintare reala la vietile si sanatatea cetatenilor rusi din Ucraina si a subliniat ca in "cazul razspindirii ulterioare a violentei spre Estul Ucrainei si Crimeea, Rusia isi rezerva dreptul de a-si proteja interesele si populatia vorbitoare de limba rusa din aceste zone".

          In traducere libera, Ucraina va fi divizata in Ucraina de Est care va reveni la Maica Rusia, iar Ucraina de Vest va deveni satelit UE (eventual stat membru peste 20 ani).

          Rusii au nevoie de Ianukovici pentru ca au nevoie de un pretext juridic: ei nu recunosc actuala putere de la Kiev si pretind ca vin (momentan in Crimeea, dar mai apoi in toata Ucraina de Est) ca sa stabilizeze situatia (a la Transnistria, Abhazia, Osetia, etc.)
          Atata timp cat le va conveni situatia, il vor pastra pe Ianukovici (ostatic, chiar daca nu-si da seama) ca fiind presedinte legitim, oferindu-i protectia de rigoare.
          • +1 (9 voturi)    
            nu a fost nici o amenintare pentru cetatenii rusi (Luni, 3 martie 2014, 13:19)

            fit [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

            Amenintarea reala nu a fost deloc reala pentru cetateni rusi din Ucraina, a fost doar o amenintare pentru puterea si controlul Rusiei in Marea Neagra. A fost numai un pretext pentru a invada Crimeea, ca sa negocieze pe pozitie de forta cu Ucraina si celelalte puteri care o sustin pentru a nu pierde macar Crimeea dupa Euromaidan.
            • 0 (4 voturi)    
              evident ca nu (Luni, 3 martie 2014, 14:25)

              igorashu [utilizator] i-a raspuns lui fit

              Eu ce-am zis?
              E doar un pretext.
          • +3 (5 voturi)    
            na, c-am avut gura aurita (Luni, 3 martie 2014, 15:31)

            igorashu [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

            Ora 15:15 Demonstranti pro-rusi au ocupat etajul I al guvernului regional din Donetsk (estul tarii), scrie Reuters.

            Incepe tambalaul si-n Estul Ucrainei, fix dupa programul stabilit de rusi.
            Pune cineva pariu ca nu se opresc la Crimeea?
            • 0 (2 voturi)    
              deh (Luni, 3 martie 2014, 19:01)

              fit [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

              dar ucrainenii ce fac?
              • +4 (4 voturi)    
                pai (Luni, 3 martie 2014, 19:12)

                igorashu [utilizator] i-a raspuns lui fit

                Au facut ceva pana acum?
                Seful Fortelor Navale a dezertat.
            • +1 (1 vot)    
              nu te grabi (Luni, 3 martie 2014, 20:03)

              fit [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

              E vorba doar de Harkov si de Donetsk. Nu mai vorbi de tot estul Ucrainei.

              Iar la Harkov au venit provocatorii rusi cu AUTOBUZELE de peste granita, de la Belgorod. Cu siguranta au fost infiltratii si la Donetsk, ca doar se stie cum lucreaza serviciile ruse cu diversiunile si manipularile.
            • 0 (0 voturi)    
              DA...RUSII ISI VOR LUA.... (Marţi, 4 martie 2014, 1:01)

              oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

              inapoi toate teritoriile, cedate ucrainei, teritorii locuite majoritar de rusi....NORMAL.
    • +9 (15 voturi)    
      nu chiar (Luni, 3 martie 2014, 10:37)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      ce putin nu intelege ca razboiul modern nu se mai da armat.
      doar pe baza crizei din Ucraina, rubla a pierdut fata de euro 10% in ultimile 2 saptamani. Sunt foarte curios cum se manifesta bursele mondiale dupa ziua de azi.
      In Moscova au fost proteste restranse impotriva unui confrlict armat. In Zaporosie si Odesa (Ucraina) la fel.
      Nimeni nu doreste un razboi si economia sufera. Cu cat izolarea e mai mare cu atat e mai grav.
      Putin erste educat sic rsxcut in doctrina KGB unde a facut cariera. Intelege perfect politica desfasurarii de forta! De asta a incercat in zadar (bravo ucrainei ca nu a raspuns provocarii) sa provoace un conflict armat ca sa aibe pretext sa invadeze.
      Deja opinia publica in Ucraina de Est deja rusofona isi intoarce opinia vizavi de Rusia ameninta cu razboi.
      Putin pierde popularitate si la el acasa. Pana cand o sa mearga cu arestarile protestantilor la Moscova?
      Deja intreaga comunitate ii intoarce spatele inclusiv China.
      Diferentele dintre anii 1930 si anii 2010 sunt ca acum economia este globala. Daca X face pe nebunul tara lui X intra in colaps financiar destul de repede intrand in incapacitate sa sustina un efort militar de anvergura pe termen lung.
      Arme economice. Moody (SUA) care scade ratinguri de tara dupa cum are chef poate f usor sa mai loveasca economia rusiei si sa mai devalorizeze rubla.
      Cine este acum rus cat o fi el de mandru si de orgolios isi inneaca in vodca amarul ca rubla a pierdut 10% in 2 saptamani si distractia nici nu a inceput.
      Putin a pierdut un razboi inainte sa il inceapa:
      -deprecierea rublei
      -pierde popularite la el acasa
      -pierde sustinere pe plan modial. excluderea G8 insemana pierderea dreptului de VETO la deciziile mondiale.
      -pierde sustinerea rusofona din ucraina (cei care erau iubitori de rusia isi intorc opinia).
      -Moldova e si mai departe, noul tampun intre E si V este Ucraina
      -Crimea stat separatist integreat in federatia rusa. Asta e singurul castig, scump. Nu cred ca se merita ...
      • -8 (16 voturi)    
        vrajeli..... (Luni, 3 martie 2014, 11:49)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        vorbe goale amice...."pierde sustinerea rusofona din ucraina", de unde la scoti ,esti in cosmos?
        • +6 (14 voturi)    
          .... (Luni, 3 martie 2014, 12:04)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

          le scot de la socrii mei care imi zic de proteste anti rusia si anti razboi.
          acum ghici tu amice de unde sunt socrii mei!
          • -2 (8 voturi)    
            nu cred....tot vrajeli (Luni, 3 martie 2014, 15:34)

            oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

            a iesit baba svetlana , la magazinul din colt si.......protesteaza.
            p.s. oricum treb. sa recunoastem ca teritoriile pe care rusii le pretind sunt ale lor, asa cum nordul bucovinei si sudul basarabiei sunt ale noastre, cine e de vina de bulibaseala asta .......pai tatucul stalin si apoi hrusciov, au balmajit reorganizarea asta teritoriala ca sa fie lumea invrajbita.
            • +2 (6 voturi)    
              .... (Luni, 3 martie 2014, 16:58)

              un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

              inainte sa insulti, iti amintesc ca nu stii despre ce vorbesti.
              proteste numeroase au fost in zaporosie odesa si in harkiev chiar violente intre pro-rusi si pro-occidentali. tu crezi ca oamenii de acolo se bucura de un eventual razboi la ei acasa?
              diferenta intre provincile romanesti este ca hrusciov a dat de buna voie crimea ucrainei. acum s-au razgandit si asta justifica invazia militara. bravos natiune. halal logica!
              o sa faca referendum cu tancul langa sectia de votare.
              vrei sa iti mai povestesc cum oameni primesc directive sa mearga la proteste organizate pro-rusia altfel sunt concediati?
              Nu doar acum ci si la revolutia portocalie!
              • 0 (0 voturi)    
                nu vreau sa te insult.... (Marţi, 4 martie 2014, 1:10)

                oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

                eu am expus doar situatia istorica a teritoriilor pe care rusii le pretind, asa cum si noi ar trebui sa pretindem, pe cale diplomatica.......daca am avea un guvern competent.

                p.s.jos ponta, jos guvernul tradator, afara cu udmr-ul din guvern.
      • -4 (10 voturi)    
        nu chiar (Luni, 3 martie 2014, 12:00)

        pecos [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        e ok, cam asa funcioneaza, dar nu cu rusia,,,
        ete putin trimite fo 2000 de soldati la cazarma din kiev si fo 2000 la cazarma din varsovia si fo 2000 la aia din berlin, etc
        poti sa i tai rubla si rating-ul, no problem, el mananca pe hilde strasse, ce mai poti sa faci?
        poti sa tragi cu pusca direct in el...
        ok ia trage, da de ce nu tragi?
        hai ca ai mai tras in irak in serbia in afganistan,,,
        e simplu, eu sunt convins,,,,dar altora se pare ca nu li se pare chiar simplu!
        parca a mai tras unu prin 39, de nu mai stiau astia cum sa i opreasca...
        da cu moody, g7, g+, merge sigur sigur
        • +7 (9 voturi)    
          .... (Luni, 3 martie 2014, 12:50)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui pecos

          ca sa iti dau replica vezi ca putin tocmai a acceptat negocieri cu merkel.
          doar daca tu nu intelegi cum functioneaza ceva nu inseamna ca nu exista.
          apropo. cand nazistii anexau austia si partial cehoslovachia din motive ca isi protejeaza vorbitorii de limba germana economia nu era globala.
          Acum suntem in era corporatiilor si a burselor de schimb internationale a caror influenta pt prima data este mai mare decat a unor guverne.
    • 0 (8 voturi)    
      bravo, bun comentariu (Luni, 3 martie 2014, 11:43)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      .................................
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Luni, 3 martie 2014, 20:25)

      Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      Germania era o putere economica. Nu se poate spune la fel de Rusia care are suficiente probleme interne. Ii mai are si pe disperatii aia din Caucaz care le arunca garile in aer. Plus ca Putin a castigat alegerile cum le-a castigat. A votat armata ca oamenii lui Dragnea. Care e in opozitie crapa. O ia pe urmele lui Stalin.
  • -1 (15 voturi)    
    Scoaterea din G8 e frectie (Luni, 3 martie 2014, 9:48)

    Eu the first [utilizator]

    Scoaterea din consiliul de securitate ar fi o chestie mai dura, care poate ar face Rusia sa se mai gandeasca.
    • +10 (14 voturi)    
      nu e chiar asa! (Luni, 3 martie 2014, 10:06)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

      Cand toate tarile G7 sau UE se vor uni si vor bloca vizele si activele cetatenilor rusi, Putin se va mai gandi de doua ori daca sa lase Rusia in izolare. Si asa are mari probleme sociale si de coruptie in interiorul Rusiei.
      • +6 (8 voturi)    
        Da (Luni, 3 martie 2014, 10:48)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Probleme de coruptie provocate de el si acolitii lui, pe langa oligarhi.
  • -7 (17 voturi)    
    Intelegere (Luni, 3 martie 2014, 10:02)

    Dedalus [utilizator]

    Totusi, in Crimeea majoritatea populatiei e rusofona. Acolo e si flota rusa din Marea Neagra.

    Preluarea controlului ucrainean asupra Crimeei ar afecta echilibrul strategic din zona.

    Sigur, asta nu e o scuza pentru interventia rusa. Dar nici puterile occidentale nu pot trata situatia cu - vorba cuiva de mai sus cu "declaratii sforaitoare".

    Cel mai bun lucru ar fi pentru toata lumea sa se aseze la masa de discutii si sa tot discute pana ajung la un accord, indiferent cat de mult timp ar lua asta.

    Exista instutia medierii internationale, dar nu cred ca puteri cum ar fi SUA se pot ocupa de asa ceva.

    Dintr-un conflict nu proita nimeni, iar suferinta pentru civili este imensa. Nu se merita. Mai buna e discutia.

    Sunt convins ca sunt state care ar media, altrele decat puterile occidentale - ele nu sunt sufficient de credibile intr-un asemenea rol si nici nu cred ca ar corda prea mare atentie povestii asteia.

    Nu condemn pentru nimeni, tocmai pentru ca eu cred ca daca pleci de la gasirea unui vinovat nu mai ajungi asa usor la o intelegere.
    • +5 (11 voturi)    
      strategia lui Putin (Luni, 3 martie 2014, 10:45)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Cine stie care sunt cifrele adevarate acolo in Crimeea. Rusii au interesul sa zica procentul de 60% de etnici rusi, dar cine stie care e in realitate. Tatarii indarjiti s-au intors din Siberia, mai sunt si ucraineni (colonizarea s-a facut si cu rusi si cu ucraineni). Ideea e ca noi nu ii putem vedea pe ceilalti care sunt impotriva separarii de Ucraina, pentru ca acolo sunt militari cu arma in mana. Cine are curaj sa mai strige altceva decat lozinci pro-ruse. Vai si referendumul care se va tine. De aceea a si fost mutat mai devreme, de pe 25 mai pe 30 martie, ca doar armata rusa nu o sa stea in alerta atatea luni de zile.
    • -7 (21 voturi)    
      20 februarie 2014 (Luni, 3 martie 2014, 11:19)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      În data de 20 februarie 2014 Ianucovic a semnat cu miniștrii de externe ai Poloniei, Germaniei și Franței un acord privind alegeri anticipate în Ucraina.

      UE a oferit o soluție democratică. Se pare însă că SUA și Rusia aveau alte planuri pentru Ucraina.
      • +3 (9 voturi)    
        intelegere - inca o data (Luni, 3 martie 2014, 11:31)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        OSCE este totusi o solutie de mediere.

        Este posibil ca marile puteri Rusia si SUa sa se fi inteles intr-un anume fel in ce priveste Ucraina.

        Nu avem cum sa stim asta , dar in Crimeea se ciocnesc multe interese, unele reale, altele doar inchipuite sau restante din vremuri apuse.

        Sasperam ca lucrurile se vor calma, pare-se ca in spatiaul acesta cnflictele mocnite reprezinta normalitatea....

        Repet insa ca orice e mai bine decat un conflict deschis. Mai ales ca miza unui conflict e foate mica in realitate.

        Intr-adevar, lumea se misca dupa alte forte astazi, nu dupa cele militare. Cred ca asta ar trebui sa fie o baza d discutie buna.
        • +1 (11 voturi)    
          Ialta - încă o dată (Luni, 3 martie 2014, 12:22)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Nu ar fi prima oară când SUA și Rusia se înțeleg să-și împartă țările altora.
          • +3 (7 voturi)    
            nu e asa (Luni, 3 martie 2014, 13:46)

            fit [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            Nu mai e chiar asa. In acest joc toata lumea are un cuvant de spus. Urmareste mai atent toate declaratiile, inclusiv ale Ucrainei si Turciei.
      • +12 (16 voturi)    
        ... (Luni, 3 martie 2014, 11:32)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        stii cine nu a semnat acordul ala? fix delagatul Rusiei care din lacomie a vrut mai mult. si a obtinut mai putin... si acum prefera sa obtina ce au refuzat atunci.
        negocieri rusesti ...
    • -1 (9 voturi)    
      bravo Ucraina si UE si SUA (Luni, 3 martie 2014, 13:24)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Pana acum Ucraina si UE si SUA au procedat foarte bine ca nu au raspuns provocarilor Rusiei, au protejat foarte bine civilii. Ucraina cred ca va pierde Crimeea, dar in rest nu va mai pierde nimic, va ramane unita (era vorba de un coridor pana la Transnistria). Asa pare si sper sa fie chiar asa.
      • 0 (8 voturi)    
        completare (Luni, 3 martie 2014, 14:33)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui fit

        cu conditia sa fie multumiti si cetatenii din Crimeea.... Jumate vor cu Ucraina , jumate nu vor cu Ucraina...
  • -20 (30 voturi)    
    DA (Luni, 3 martie 2014, 10:04)

    abrahamlincoln [utilizator]

    RUSIA - a fost, este , si va fi o putere, (nu va puneti cu rusii ca luati bataie zdravana) ue, nato, nu au nicio putere reala, sunt puternici doar in "statistici" , bafta.
    • +8 (16 voturi)    
      Rusia va fi izolata (Luni, 3 martie 2014, 10:22)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui abrahamlincoln

      09:05: banca centrală a Rusiei a crescut, de asemenea, rata principală a dobânzii la 7% la 5,5%.
      09:03: piețele bursiere din Rusia a fost deschisă în jos de cel puțin 6%, iar rubla sa prabusit la noi minime istorice, ca investitorii au intrat in panica pe planul Kremlinului de intervenție militară în Ucraina, relateaza AFP. (LIVE Text BBC)

      Deja se fac efectele economice pe care Rusia le va suporta daca se mai incapataneaza mult.
    • +2 (18 voturi)    
      de unde scoti statisticile astea? (Luni, 3 martie 2014, 10:59)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui abrahamlincoln

      de sub poala lui Putin?
      Tocmai ce citeam ca faimoasa flota de la Sevastopol ar putea fi anihilata lejer numai de flota Italiei.
      Cat despre restul, mai lasa-ma.
      • +5 (15 voturi)    
        flota macaronarilor nu sperie nici macar (Luni, 3 martie 2014, 12:58)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        vasele cu imigranti care au curse regulate spre Lampedusa.
        • +5 (7 voturi)    
          Dupa logica asta... (Luni, 3 martie 2014, 14:38)

          IoanB [utilizator] i-a raspuns lui nellino

          ... Cea mai tare "flota" esta aia somaleza! Nimeni nu o sperie!?
    • +10 (18 voturi)    
      .... (Luni, 3 martie 2014, 11:37)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui abrahamlincoln

      cand spui bafta... din ce pozitie spui asta?
      rusia este si a fost o putere in scadere continua. vezi tu cum se aseaza problema din crimea ...
      -rubla deja se duce in jos. a pierdut 10% in 2 saptamani.
      -rusia isi pierde sipatizantii pro-rusi din ucraina fapt ce apropie ucraina mai mult de ue. (multumim putin)
      -moldova nu mai este tampon intre est si vest. curand o sa fim uniti cu basarabia cum suntem uniti cu bavaria. o mare familie europeana. (multumim putin)
      -Putin a pierdut un razboi pe care nu l-a inceput macar
      • -4 (12 voturi)    
        aha (Luni, 3 martie 2014, 12:08)

        abrahamlincoln [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        si dimineata a sunat ceasul si te-ai trezit, nu-i asa? ue se va destrama peste cativa ani
        • +2 (8 voturi)    
          .... (Luni, 3 martie 2014, 12:51)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui abrahamlincoln

          te inseli amarnic.
          argumente solide ai? ca ironiile nu fac 2 bani
  • +12 (20 voturi)    
    slabi (Luni, 3 martie 2014, 10:24)

    bucurflorin [utilizator]

    La nivelul uniunii europene aveam de.a face cu o clasa de oameni politici extrem de slabi. Cu interese mici si pe termen scurt. In sua avea cel mai slab si mai fricos presedinte din ultimii 50 de ani. Daca basrscu a ajuns sa fie singurul lider ue care cu tupeu, in timp ce restul se ascund dupa declaratii de 2 lei e grav.

    Putin are comportamentul asta doar pt ca i se permite. Pe timpul administratiilor republicane, chiar si cu un bush absolut cretin, putin era doar in defensiva. Nu misca. Dar a venit obama, presedintele cu zero realizari dar cu lipici la saraci si puturosi si toate acestea s.au schimbat.
    • +4 (6 voturi)    
      bravo (Luni, 3 martie 2014, 12:02)

      pecos [utilizator] i-a raspuns lui bucurflorin

      da, bravo!
      asa e
    • -2 (8 voturi)    
      deja rubla a cazut pe piata bursiera (Luni, 3 martie 2014, 13:28)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui bucurflorin

      Nu i se permite nimic lui Putin. Cine va rade la urma , va rade mai bine! Deja rubla a cazut pe piata bursiera, daca se vor bloca si vizele rusilor, Putin o sa aiba probleme mult mai mari la el acasa. O sa piarda mult mai mult. Cea mai buna arma este Banul.
  • +5 (13 voturi)    
    mda (Luni, 3 martie 2014, 11:43)

    gelu antigelu [utilizator]

    actiiunile in forta ale Rusiei mie imi miros a disperare. Rusia e pe tobogan si se bate cu caramida in piept ca sa-si faca singura curaj. nu a existat nici un pericol de reducere a autonomiei largi a Crimeii. nu a vazut nimeni nici un ultranationalist ucrainian care sa vina cu cutitul in dinti sa atenteze la interesele locuitorilor rusofoni din Crimeea.
    sa fim seriosi Rusia nu are forta sa rezista in fata NATO. este dezavantajata economic si tehnologic. este privita ca un dusman de la inceperea razboiului rece si impiedicata sa acceada la tehnologiile de varf si oricat de bun ar fi spionajul nu poate face minuni. nici Stalin nu avea sanse in fata NATO, de aia a fost foarte atent sa nu escaladeze conflictele latente. daca ar fi avut sanse ar fi atacat el primul.
    exact ca pe vremea URSS-ului cheltuielile militare exorbitante mineaza posibilitatile de evolutie pozitiva a statului rus. chiar in aceste conditii China cheltuieste, in acest moment, dublu comparativ cu Rusia pentru inarmare. care credeti ca va fi echilibrul de forte peste 20 ani sa zicem intre Rusia si China?
  • +4 (14 voturi)    
    Hitler la fel a facut (Luni, 3 martie 2014, 11:55)

    vodatepes [utilizator]

    Istoria se repeat iar Ucraina este o tara sacrificata.
    Hitler cu pasi mici si siguri a dus Europa si lumea in razboi. Hitler a organizat jocurile olimpice la Berlin , Putin la fel a organizat jocuri olimpice. Hitler a facut scandal cu Danzig acum Putin face la fel in Crimea. Europa adus razboiul ciudat cand Hitler a intrat in Polonia iar acum Europa duce la fel un rzboi ciudat. Putin intra cu forta iar europeni fac flotari. Americani sunt suparati ca lui Ivan iese intimpla ceva in pragul casei, la fel pot sa o pateasca si ei . De ce madam secretar de stat al americii ia injurat pe europeni? Pentru ca au incurajat evenimentele din Ucraina. Rusi si americani sunt o apa si un pamint ei au dus razboiul rece iar prosti s-au inarmat de la ei atat vestul cat si estul. Acum Putin are bomba cu ceas in pragul casei iar americani nu stiu ce sa faca ca o pot pati si ei la fel.
    • +1 (3 voturi)    
      Nu cred. (Luni, 3 martie 2014, 17:42)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Istoria nu se repeta (cel putin nu acum) pentru ca armata rusa nu se compara sub nici o forma cu armata germana de la inceputul WW2. Niste tancuri obosite, niste avioane ruginite si niste soldati flamanzi si slabanogi nu vor putea niciodata sa faca legea in Europa.
  • -2 (6 voturi)    
    au dat inapoi (Luni, 3 martie 2014, 12:50)

    pecereu [utilizator]

    "Marile puteri" au dat inapoi dupa anuntul Chinei de a sprijini Rusia.
    Asta spune tot.
    • +5 (7 voturi)    
      ! (Luni, 3 martie 2014, 13:24)

      gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui pecereu

      da! chinezii sunt cei mai buni prieteni ai rusilor. de abia asteapta sa le traga presul de sub picioare si sa-si ia inapoi Siberia.
      • +5 (7 voturi)    
        China nu sprijina Rusia (Luni, 3 martie 2014, 14:04)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

        China şi-a declarat îngrijorarea cu privire la situaţia din Ucraina şi a îndemnat la negocieri pentru rezolvarea crizei, potrivit The Guardian.

        China îşi menţine principiul non-intervenţiei în afacerile interne ale altei ţări şi respectă independenţa şi integritatea teritorială a Ucrainei, a anunţat un purtător de cuvânt al Ministerului de Externe de la Beijing.
    • +3 (7 voturi)    
      cred ca... (Luni, 3 martie 2014, 13:29)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui pecereu

      ... ai inteles pe dos.
      • -3 (5 voturi)    
        citeste (Luni, 3 martie 2014, 15:38)

        pecereu [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Voce rusiei nu numai publicatii de spalat creiere.
  • +3 (3 voturi)    
    ...truisme... (Luni, 3 martie 2014, 12:57)

    periscop [utilizator]

    "Moscova nu crede în lacrimi" Punct. (sau, poate... Putin...)
  • +5 (15 voturi)    
    Daca esti obiectiv (Luni, 3 martie 2014, 13:30)

    adi_69 [utilizator]

    din pacate nu ai cun sa-l contrazici pe Lavrov "In loc de ceea ce au promis, au creat un guvern al invingatorilor, o decizie care a fost luata in Rada pentru a reduce drepturile minoritatilor lingvistice. S-a spus ca trebuie pedepsita limba rusa, invingatorii au intentia de a utiliza roadele victoriei pentru a ataca drepturile Omului"
    UE a esuat lamentabil, a girat un acord intre parti care a fost incalcat in mai putin de 24 de ore si nu de catre Yanukovici. Prima lege adoptata in Rada a fost interzicerea limbii minoritatilor in administrartiile locale. Oriunde in alta parte s-ar fi luat aceasta hotarare ar fi fost considerata atac la libertatile democratiei. Dar aici toata lumea a fost linistita la explicatia ca se vizeaza limba rusa.
    Acum aceasta hotatarare, la care nimeni n-a reactionat, este un pretext excelent pentru Putin sa justifice ca ii apara pe etnicii si cetatenii rusi din Crimea si nici nu ai cum sa-i contazici. Si sa nu se spuna ca Rusia a utilizat "smecheria" cu pasapoartele, ca si ungurii (in Romania si Slovacia) si noi (in Moldova) am utilizat aceeasi "smecherie" (si nu numai aceste 2 state).
    • 0 (8 voturi)    
      nu este adevarat (Luni, 3 martie 2014, 13:51)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      Astea sunt cuvintele tale, nu a vrut nimeni sa pedepseasca limba rusa. Doar ca in Ucraina, e normal ca lb oficiala sa fie lb ucraineana! Asa cum si la noi, limba maghiara trebuie sa fie doar limba a minoritatii maghiare, iar in institutiile statului roman de pe tot cuprinsul tarii sa se foloseasca lb statului roman, adica lb romana!

      Yanukovici nu a mai fost legitim din clipa cand a ordonat sa se traga in propriul popor.
      • +4 (4 voturi)    
        Citeste (Luni, 3 martie 2014, 14:16)

        adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Carta UE a limbilor regionale si minoritare si mai vorbim apoi despre "limba maghiara trebuie sa fie doar limba a minoritatii maghiare, iar in institutiile statului roman de pe tot cuprinsul tarii sa se foloseasca lb statului roman, adica lb romana!". Este exact si cazul limbii ucrainiene si limbii ruse. Nemaivirbind cattusi Crimea este o republica autonoma cu constitutie, parlament si guvern propriu.
        • +1 (3 voturi)    
          corect (Luni, 3 martie 2014, 16:22)

          fit [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

          corect, asta ziceam si eu
      • +3 (7 voturi)    
        legitimitatea (Luni, 3 martie 2014, 15:24)

        Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui fit

        ti-o da votul.

        Pana una alta, noul guvern nu e pus democratic.

        Cat priveste minoritatile, pai sa ma scuzi sa inteleg ca nu te deranzeaja prea tare ca romanii (dincolo de granite) sunt obligati sa vorbeasca ucrainiana - la fel cum tu-i obligi pe maghiari sa vorbeasca romana. Sa avem pardon nenicule cu asemenea patriotarzi , mai bine lipsa.
    • +2 (4 voturi)    
      tavarisi (Luni, 3 martie 2014, 14:02)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      tu chiar crezi chestia cu limba rusa.esti cel putin cinic.oare ivan nu vedea ce urmeaza??la ce cazacioc joaca acum eu cred ca era pregatita de mult.asa ca mai usor cu pianul.iar UE a esuat,asa e,insa din cauza prea multor capete si a si mai multe dosuri.bine le zicea nulandoaica frate....ivan debarca in forta si UE face comitii si comitete
      • +3 (5 voturi)    
        Nu sunt cinic (Luni, 3 martie 2014, 14:22)

        adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui Point

        si nici nu cred ca asta e adevarata intentie a lui Ivan, Am spus ca e un pretext excelent, pe care nu ai cum sa-l contrazici. Pentru chestii exact similare, alte puteri "eliberartoare" au intevenit in alte state pentru restabilirea demoratiei si drepturilor omului
  • +3 (7 voturi)    
    mda.... (Luni, 3 martie 2014, 13:52)

    liviu_ [utilizator]

    rusii stiu ca UE/SUA nu o sa se ia de ei (gaz, alea alea)
    si isi permit.
    daca UE/SUA ar spune ceva de genu "plecati in 48 de ori sau va declaram razboi? s-ar potoli urgent rusii...

    nici ue/sua nu vor cu adevarat pace
  • +2 (24 voturi)    
    Dubla masura... (Luni, 3 martie 2014, 14:04)

    Lotte [utilizator]

    Parca nu era atata zarva cand americanii i-au macelarit pe sarbi la cativa kilometri de granita cu Romania!... Acolo nu a fost agresiune? S-a bombardat non stop, atat populatia civila cat si tintele civile. Nici cand aceeasi americani au atacat si ocupat o tara independenta, pe nume Irak. Tot cu sange si bombardamente, etc. Unde mai pui ca Irakul nu a fost niciodata provincie americana, asa cum a fost Crimeea provincie ruseasca pana la Hrusciov care a facut-o cadou Ucrainei.
    Rusii nu au tras niciun foc, n-au facut nicio victima, populatia majoritara ii primeste ca pe eliberatori, in Ucraina se vorbeste peste tot ruseste si totusi ne infoiem in comparatii cu Germania Nazista si facem clabuci la gura...
    La Kiev au fost ocupate prin forta de catre civili inarmati toate obiectivele de stat, au fost atacate fortele de ordine, au fost impuscati politisti, dar asta a fost "lupta pentru libertate". Cand in Crimeea ,au fost ocupate de catre civili diverse obiective, asta a fost "mana Moscovei", etc. etc. In plus, in mod ciudat, in Crimeea armata a trecut de partea rusilor de buna voie si nesilita de nimeni...
    Daca rusii se intereseaza de populatia rusofona din Ucraina, sunt nazisti, noi care ne intindem pe jos cand vine vorba de moldoveni, suntem patrioti...
    Asta este definitia dublei masuri si a ipocriziei...
    Aduceti kilograme de lamaie, poate trece greata!
    • +1 (17 voturi)    
      dupa ureche (Luni, 3 martie 2014, 14:25)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Lotte

      Vorbesti din auzite.
      • 0 (14 voturi)    
        De pe Maidan... (Luni, 3 martie 2014, 15:08)

        Lotte [utilizator] i-a raspuns lui fit

        O fi bine, o fi rau? Tu cum vorbesti? De pe Maidan? Cu siguranta ai multe de spus, dar te-ai multumit cu o ineptie. Bravo, stai jos!
    • -2 (10 voturi)    
      corect (Luni, 3 martie 2014, 15:21)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Lotte

      und emai adaugi ca maretul guvern autoproclamat nu prea are mari trageri de inina sa isi rezolve problema de ilegalitate- democratic.

      Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca, ei au cerut 53 miliarde, dublu fata de cat a cerut Ianukovici.
      • +2 (4 voturi)    
        35 (Luni, 3 martie 2014, 15:37)

        Adrian1 [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

        au cerut 35, nu 53.
        • +2 (4 voturi)    
          ma scuzati (Luni, 3 martie 2014, 16:34)

          Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Adrian1

          nu-s 53 sunt 35 insa sunt mai multe decat 20...de acord? asta din partea unui guvern nedemocratic.
    • 0 (6 voturi)    
      corectie (Luni, 3 martie 2014, 16:21)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Lotte

      amesteci lucturile, mai informeaza-te
      • +1 (5 voturi)    
        "Lucturile" sunt in ordine (Luni, 3 martie 2014, 16:45)

        Lotte [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Cand nu ai argumente bati campii cu indemnuri din astea penibile. Eu m-am informat, dar tu? Cu siguranta nu.
  • +1 (13 voturi)    
    putin (Luni, 3 martie 2014, 14:45)

    bucurflorin [utilizator]

    Desi cineva spunea mai sus ca a scazut rubla si bursa de la moscova..acestea sunt doar consecinte..nu vreun plan bine pus la punct.
    Pe masura ce se scurg orele, adevaratele intentii ale lui putin ies la suprafata. Toata actiunea e doar o reactie a unui om disperat care va pierde ucraina si a incercat sa isi creeze o parghie denegociat. DDintr.o data e dispus la dialog. Rusia nu isi permite un razboi cu nato. Nu are resurse financiare si nici milotare sa înfrunte un asemenea colos.sua are resurse financiare nelimitate. China va cumpara obligatiuni americane fara numar. Nu cred ca sunt in stare sa duca, din punct de vedere financiar, un razboi cu o ucraina sprijinita masiv de vest. Nu sunt in stare nici macar sa isi proiecteze puterea militara in vecinatatea lor,daramite peste mari si tari, asacum fac sua si chiar si marea britanie.

    E doar o incercare a regimului putin de a arata propriului popor ca ei inca mai contează in politica internationala. Daca nu e circ, macar sa fie paine
  • -2 (10 voturi)    
    Comentarii paralele (Luni, 3 martie 2014, 14:59)

    KostasP [utilizator]

    Nu stiu de unde va luati sursele multi dintre voi, dar daca sunt numai din bbc, reuters si cnn mai schimbati canalul tv/site-ul.
    • +4 (10 voturi)    
      nasol (Luni, 3 martie 2014, 16:06)

      gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      ce sa faca si ei daca nu mai apare Pravda. citesc si ei ce a mai ramas.
  • +7 (7 voturi)    
    "Rusia nu vrea razboi cu Ucraina" (Luni, 3 martie 2014, 15:20)

    c2620521 [utilizator]

    vrea sa jefuiasca in liniste.
    • +5 (7 voturi)    
      cetatenii rusi chiar nu vor razboi (Luni, 3 martie 2014, 16:20)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui c2620521

      cautati Moscow anti-war demonstration dispersal
      • -2 (4 voturi)    
        nici aia americani nu vroiau ... (Luni, 3 martie 2014, 20:33)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui fit

        a contat ?
  • +8 (8 voturi)    
    nu cred (Luni, 3 martie 2014, 16:05)

    un_comentator [utilizator]

    Ba deci rusii astia is mai indobitociti ca telespecatorii nostri...
    • -4 (4 voturi)    
      doar tu esti 'luminat' si inteligent ... (Luni, 3 martie 2014, 20:33)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un_comentator

      si cu incacativa de pe aici ...
    • 0 (0 voturi)    
      normal (Marţi, 4 martie 2014, 0:13)

      Nicolae Kidman [utilizator] i-a raspuns lui un_comentator

      pentru că ei trăiesc în Rusia.
  • +5 (13 voturi)    
    ce tupeu de borfas are ministrul rus (Luni, 3 martie 2014, 16:26)

    rov [utilizator]

    " Ultimele declaratii facute de Secretarul de stat american John Kerry despre Ucraina contin amenintari si sunt "innaceptabile", sustine ministrul rus de externe, relateaza BBC.'

    Adica sa invadezi cu trupe e mai acceptabil, hot de popoare????
    • +1 (13 voturi)    
      americanii (Luni, 3 martie 2014, 17:12)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui rov

      lasa ca nici cu americanii nu imie ste rusine.
      CHiar as fi curios sa stiu cum ar actiona statul amerrican in situatia asta
      Situatie: tara cu un guvern nevotat ce anuleaza legea minoritatilor- lege ce afecteaza o regiune autonoma, cu 60% populatie americana, impunandu-le limba statului.
      Populatia cere ajutor amricanii si americanii le spun NU fratilor, stati si rabdati ca n-am voie sa vin...ast ain conditiile in care america ar avea deja un contract cu tara respectiva pentru armatele sale (FYI, armatele rusesti erau in zona, nu i-a invadat nimeni). si culmea...au resemnare de contract pana-n 2047.
  • -1 (9 voturi)    
    Invazia rusilor (Luni, 3 martie 2014, 17:53)

    adrian88000 [utilizator]

    Este hartia de turnesol pentru noi. Acum depistam K.G.B.-istii din massmedia, comentatorii, analistii ,
    formatorii de opinie, politicienii, etc. Eu am depistat doi: Ion Cristoiu si Cosmin Gusa.
    Cristoiu a scri azi in "Evenimentul Zilei " ca si ucrainienii au partea lor de vina in invazia ruseasca. Gusa si el avea opinii de tradator la T.V.
    Ati mai depistat si alti K.G.B.-isti ?
    • -5 (5 voturi)    
      ai cititi ..dar nu ai inteles ... (Luni, 3 martie 2014, 20:31)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      pe langa luatul cu japca a statului ucrainian , acesti pucisti , au censiderat ca prima lor masura inteligenta trebuie sa fie interzicerea limbi ruse ... oare asta nu e provocare directa ?

      ps. cristoiu kgb-ist ? adica ala care il slavea pe bas ..deci bas e pe placuk kgb-istilor ?
      • +1 (1 vot)    
        pentru adrian8 (Luni, 3 martie 2014, 21:07)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        Citeste intr-un dictionar ce inseamna cuvantul "puci ". Nu mai folosi aiurea cuvintele.
        Cu limba rusa cred ca ai dreptate. S-au grabit sa ia o masura in euforia evenimentelor. Nu au facut cu capul, ci cu inima. Dar nu cred ca au prevazut bataia cu nuiaua daca vorbesti ruseste pe strada. Cred ca au prevazut ca singura limba OFICIALA pe teritoriul ucrainei este limba ucraineana. Asa e ?
        Ai auzit de agenti secreti ? Se deghizeaza cel mai bine. Asa si Cristoiu . Deghizat in sustinator al lui Basescu, de fapt agent KGB. De ce te miri asa ate ?
  • +3 (7 voturi)    
    Seamana cam tare cu Anschluss-ul (Luni, 3 martie 2014, 17:53)

    TudorSerban1312803517154 [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Anschluss

    Ma intreb cine o sa fie in locul Cehoslovaciei...
    • -3 (5 voturi)    
      seamna da' nu rasare (Luni, 3 martie 2014, 18:57)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui TudorSerban1312803517154

      ca vezi tu, populatia nu ii primea cu bratele deschise pe nemti asa cum ii primesc aia din Crimeea pe rusi.

      Basca, Polonia a avea un guvern stabil si democrat nu ca cel ucraninain actual.
      • +1 (1 vot)    
        Dar deschideti linkul! (Marţi, 4 martie 2014, 0:08)

        TudorSerban1312803517154 [anonim] i-a raspuns lui Ion Zapada

        Fratilor!

        Anschluss este anexarea Austriei care:

        Tocmai avusese parte de un fel de mini-razboi civil.
        Avea o mare comunitate de etnici germani.
        Vorbeau aceeasi limba.
        Nemtii au fost primiti cu urale pe strazi. A fost supranumit "Razboiul Florilor"

        Ia mai explica-mi o data domnu' razgandescu cum nu rasare!
  • +11 (13 voturi)    
    ultimul banc (Luni, 3 martie 2014, 18:03)

    dragos234 [utilizator]

    Calator rus la vama. Vamesul:
    -De unde sunteti?
    -Rusia.
    -Ocupatie?
    -Nu, nu. Sunt in vizita.
  • +8 (10 voturi)    
    esti vecin cu Rusia, vin provocatorii cu autobuzul (Luni, 3 martie 2014, 18:13)

    fit [utilizator]

    Ca sa vedem cine sunt cei cu violentele!
    "Violenţele care au avut loc, ieri (1 martie 2014), la Harkov, Ucraina au fost iniţiate de ruşi, veniţi din regiunea Belgorod, Federaţia Rusă, a declarat deputatul Vitali Danilov. Potrivit lui, anume activiştii pro-ruşi s-au încăierat cu susţinătorii EuroMaidan şi au arborat drapelul Rusiei pe clădirea administraţiei regionale de stat din Harkov.

    În total, din Belgorod au venit câteva AUTOBUZE cu mai bine de 2 mii de activişti.

    Vitali Danilov afirmă că până la venirea lor, mitingul la Harkov se desfăşura paşnic. Cu toate acestea, ruşii nu au scandat lozinci politice, sarcina lor fiind doar de a provoca un conflict. Totodată, Danilov a comunicat că imediat după protest, activiştii pro-ruşi au plecat."

    Harkov este langa Belgorod, Rusia. Cautati Civili ucraineni BĂTUȚI și UMILIȚI în public, ca sa vedeti cine sunt fascistii.
    • -3 (9 voturi)    
      fit da cu flit (Luni, 3 martie 2014, 19:04)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui fit

      mai fit...tu barai pe aici dar n-ai raspus la o intrebare simpla: e actualul guvern al ucrainei legitim ori ba?

      Era prima prioritate anularea legii minoritatii sau intrarea in legalitate si implicit pe un fagas democratic si anume: initierea de urgenta a alegerilor anticipate si trasarea unor noi masuri economice (asta ca tot tipau in piata ca dor libertate si o viat amai buna).

      Ma tem ca raspunsul la ambele intrebari e Nu. mai mult, toata lumea comenteaza pe aici dar dumnezeu ma ierte, guvernu' ucrainian parca a intrat in pamant si alta nu.

      Fit si lasa-ma cu prostiile gen, ucrainieni batuti pe vremea Maidanului: s-au batut si de-o parte si de alta.

      Asa ca o curizitate finala, tu esti ucrainian? Ca stii in Romania minoritatile (chiar si alea ucrianiene) sunt reprezentate-n Parlament, reprezentare cu care-si face pontache acu' guvern.
      • +6 (10 voturi)    
        Dezbina si Cucereste (Luni, 3 martie 2014, 19:58)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

        La Euromaidan s-au luptat pentru acordul cu UE si sa-i dea jos pe cei de la putere din cauza coruptiei si cu militia si Berkut. Nu cetatenii intre ei.

        La Harkov si Donetsk nu mai este nici un Maidan, este provocarea rusa pe motivul etnic! Dezbina si vei cuceri! Daca nu au adus trupe militare (acolo nu e regiune autonoma sa isi faca de cap asa vizibil!) au adus ajutoare cu autobuzul din Federatia Rusa. Populatia trebuie sa stie de frica ori de arma, ori de bate, sa aiba grija cum protesteaza. Pentru impresia generala, care sa dea apa la moara lui Putin ca partea din estul Ucrainei ar vrea musai sa fie anexata la rusi, ca tare bine e in Rusia unde merg cainii cu covrigii in coada!

        Legitim nu mai e nici Ianukovici, daca a dat ordin sa se traga in populatie. Acest guvern/presedinte temporar al Ucrainei de acum, a adus alegerile mai aproape, tocmai pentru a micsora instabilitatea.

        Alegeri anticipate corecte cu Ianucovici? N-as prea crede. Poate guvernul de acum a facut niste greseli ca s-a grabit cu limba oficiala si a dat apa la moara lui Putin. Dar ceea ce face Putin acum, chiar nu se compara cu greseala lor.

        Nu am vazut in nici o stire de ucraineni violenti cu etnici-rusi pentru ceea ce sunt si nici invadand alte teritorii, oricat de provocati si umiliti au fost in, Crimeea sau Harkov sau Donetsk... Daca etnicilor pro-rusi din Crimeea nu le convenea ceva, se puteau exprima civilizat prin Parlamentul si Constitutia lor, plus referendumul de mai mare autonomie care e pe 30 martie. La Harkov si Donetsk populatia de etnie rusa nu e majoritara, este de 50%.

        Provocarea Moscovei e din ce in ce mai clara. Din pacate, Crimeea cred ca e deja pierduta. Nu cred ca o va duce mai bine sub influenta Rusiei, asa cum nici cetatenii rusi din Federatia Rusa nu mai sunt convinsi de asta.

        Nu sunt ucrainian, dar sunt un cetatean care vrea sa traiasca intr-o tara libera si democrata, exact asa cum isi doresc si ucrainenii.
    • +4 (4 voturi)    
      a venit PSD-ul Lui Iliesku si Ponta cu autobuzele (Luni, 3 martie 2014, 19:25)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui fit

      a venit PSD-ul Lui Iliesku si Ponta cu autobuzele să audcă țigani, mineri și alte naționalități conlocuitoare să bată !
  • +6 (6 voturi)    
    Conducatorii europeni (Luni, 3 martie 2014, 18:15)

    adrian88000 [utilizator]

    sufera de "miopie politica". Nu au vrut sa construiasca
    proiectul Nabucco. De ce ? Ca sa-i aiba acum in mana Putin !
    • -2 (4 voturi)    
      poate nu s-a putut (Luni, 3 martie 2014, 18:51)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      poate nu s-a putut?
      • +2 (4 voturi)    
        nu s-a vrut ! (Luni, 3 martie 2014, 20:28)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui fit

        asta e adevarul
  • +4 (14 voturi)    
    Singurul aspect pozitiv. . . (Luni, 3 martie 2014, 19:55)

    Skeptical [utilizator]

    ... al acestei mirsavii putiniste si rusesti (trebuie spus raspicat ca poporul rus insusi pare in majoritate de partea lui Putin cind vine vorba de impilarea altora mai mici si mai putin puternici) este demascarea fortelor KGBului ortodoxist din Romania.

    Observati cu atentie figurile publice, inclusiv comentatori de pe Hot News si contribuitori de pe Contributors care ii tot dau cu ce mare e cultura ruseasca, ca si americanii au facut si au dres, si ca Rusia are interese legitime.

    ACESTIA sint agentii care, daca se intoarce roata ruseasca dupa cum scrisnesc ei, nu vor avea nici cel mai mic scrupul de a omori, schingiui si impila, in cel mai pur stil rusesc.

    Agentiile de informative romanesti, daca mai exista si daca nu sint si ele controlate de KGBul filo-ortodox, sa faca bine sa caste ochii si sa ia notite zilele acestea.

    Cirtitele si tradatorii rusofoni se denunta singuri!
    • -12 (12 voturi)    
      medicamente !!! (Luni, 3 martie 2014, 20:27)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Skeptical

      sincer , ai nevoie de multe ...
    • 0 (0 voturi)    
      din păcate minunatul nostru popor nu îşi cunoaşte (Marţi, 4 martie 2014, 9:03)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui Skeptical

      din păcate minunatul nostru popor nu îşi cunoaşte:
      nici istoria recentă ( cel puţin de la Regulamentul Organic, redactat la Sant Petersburg, încoace)
      şi
      nici interesele politice şi economice !
      Masele de electori sunt ignorante şi propulsează la Guvernare personaje incompetente, needucate şi egoiste !
  • +4 (12 voturi)    
    sfat pt prietenii ucrainieni (Luni, 3 martie 2014, 21:01)

    dragos234 [utilizator]

    Blocati accesul in Transnistria dinspre Ucraina. Fara banii si resursele rusesti care ajung in Transnistria prin Ucraina, separatistii sunt pierduti.
    Asta va pune Rusia putin pe ganduri inainte sa ia prizonieri pe soldatii ucrainieni din Crimeea.
  • -5 (9 voturi)    
    Nu ma intereseaza ce faceti (Luni, 3 martie 2014, 21:01)

    sentenced [utilizator]

    Dar sa nu ma chemati sa lupt pentru Ucraina sau America. Rusii nu imi sunt dusmani, ucrainienii si americanii nu imi sunt nici ei dusmani, dar nici prieteni.
    • +2 (4 voturi)    
      esti victima (Luni, 3 martie 2014, 23:05)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      tocmai pentru ca nu iei nici o parte, vei fi inamicul tuturor si disparitie scrie pe tine.

      Familiile rezista tocmai pentru ca membrii iei se protejeaza unii pe altii.
      • 0 (0 voturi)    
        Gresesti (Marţi, 4 martie 2014, 12:16)

        sentenced [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        Eu sunt omul care in anii '40 ar fi luptat si impotriva nemtilor si ungurilor cand au anexat Ardealul de Nord, si impotriva rusilor care au anexat N. Bucovinei si Basarabia. Sunt omul care ar fi murit, omul datorita caruia la procesele post-razboi Romania ar fi negociat din pozitia de drepti, nu din genunchi, din postura unei natiuni invinse.
        Insa acest conflict nu este al meu. Ucrainenii au teritoriu romanesc anexat, americanii spun ca suntem prieteni dar noi nu avem nici macar dreptul sa calatorim la ei in tara liber (motiv pentru care multi romani isi iau cetatenie maghiara, ceea ce este in realitate un pericol la adresa securitatii nationale). Rusii la fel, nu au fost niciodata prietenii nostri, dar nici nu vad de ce ne-am alia impotriva lor, ultima oara cand am facut asta ne-am trezit pe cap cu peste 40 de ani din cel mai crancen comunism din Europa.
        • 0 (0 voturi)    
          deci iei totusi o parte :) (Joi, 10 aprilie 2014, 11:58)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

          diferenta este ca acum suntem intr-o alianta militara si ne culcam pe lauri.
          De acord cu tine ca nu se prea vad beneficiile dar totul lucreaza pe sistemul:
          impartiti bucuriile si pastrati-va necazurile.
  • -1 (3 voturi)    
    Putin (Luni, 3 martie 2014, 21:15)

    fara imunitate [utilizator]

    trebuie eliminat urgent. Serviciile secrete din SUA si Europa trebuie sa urmareasca eliminarea rapida si discreta a lui Putin.
    Eventual, SUA ar putea da un anunt n Rusia ca ofera recompensa 50 mil $ pe capul lui Putin, si sa se uite la spectacol. Nu cred ca ar rezista mult!
  • +1 (5 voturi)    
    Pericolul nationalismului ucrainean (Luni, 3 martie 2014, 22:24)

    Koczka [utilizator]

    Noua putere instalata la Kiev nu a respectat acordul de armistitiu semnat cu Ianukovici si cu cei 3 ministrii de externe din UE. Demiterea lui Ianukovici este deci ilegala. Ar fi trebuit sa astepte pana pe 25 mai referendumul. Lista de minciuni si dezinformari a continuat. Cel mai grav este faptul ca au fost numiti in noua conducere elemente dubioase chiar militanti extremisti neofascisti si ultranationalisti. Printre primele decrete emise este si declararea limbii ucrainiene ca singura limba oficiala si suprimarea presei si scolilor minoritatilor nationale. Un fapt ingrijorator chiar pt Rusia este faptul ca astazi la Donetzk s-a tras impotriva demonstrantilor prorusi existand chiar victime printre acestia. Fata de aceste provocari Rusia nu poate ramane indiferenta desi initial militarii rusi debarcati in Crimeea nu au facut altceva decat sa se asigure ca militarii ucrainieni raman im nazele lor militare si nu sunt folositi pentru agresarea demonstrantilor prorusi.
    Pentru Romania o Ucraina nationalista e un rau mai mare decat o Ucraina stabilizata. Si din punct de vedere economic o Ucraina cu investitii masive occidentale e un concurent piternic pe piata europeana.
  • +4 (6 voturi)    
    @sentenced (Luni, 3 martie 2014, 22:31)

    dragos234 [utilizator]

    Alo, rusii iti sunt dusmani din 1945 si 1812 de cand ne-au luat Basarabia, ne-au rusificat si ne-au trimis in Siberia.
    Putina memorie, putin respect ,te rog. Am avut 2bunici care si -au pierdut yineretea luptand in Rusia si apoi in Siberia ca prizonieti pt tzara asta.
  • +3 (3 voturi)    
    De ce avem nevoie de armata? (Luni, 3 martie 2014, 23:03)

    Lucian* [utilizator]

    Exact din cauza asta!
    Sunt state care nu le pasa nici de bun simt si nici de drept international si nici de faptul ca tu sau eu nu le vrem raul.
    Pentru cei cae zic ca suntem in NATO si nu avem nevoie de nimic ii anunt ca singurele state din apropiere care au ceva sanse sa reziste ceva timp sunt doar:
    - Polonia care are un program militar foarte ambitios si si-a scos mare parte din industrie din faliment prin comenzile militare si exporturi in timp ce noi cumparam avioane la mana a treia...
    - Turcia care este a doua forta militara din NATO dupa SUA.
    Romania este doar o gluma militara in care sunt nenumarati oameni care zic ca nu este nevoie de armata si ca mai bine se face altceva de banii aia.
    Nici scoala, spitalul sau mancarea nu-ti vor folosi atunci cand ai un ocupant strain care dispune de tot ce ai construit sau facut dupa bunul/raul sau plac.
    Armata nu este pentru inundatii si viscole ci pentru ca sa te apere exact de o situatie din asta care se intampla chiar la granita noastra.
  • +2 (2 voturi)    
    Interesant (Luni, 3 martie 2014, 23:30)

    KostasP [utilizator]

    Este faptul ca in afara obisnuitelor "condamnari" ale catorva leaderi europeni si nu numai, nu se intimpla in aparenta nimic care sa opreasca "frontul" rusesc. Nimeni nu se inghesuie sa mai puna "red lines" (ca in situatia din siria, spre exemplu) si toata lumea este in expectativa asteptand urmatoarea mutare a lui putin. Nici macar armata ucrainei nu este in stare de razboi ci numai in stare de alerta, de parca n-ar fi fost deja atacati de armata rusa. Nu vi se pare un pic ciudat? Mie da.
  • +3 (3 voturi)    
    Jocul Duplicitar al Germaniei fata de Rusia (Marţi, 4 martie 2014, 0:52)

    alex1234 [utilizator]

    ------------------------------------------------------------
    rog hotnews sa faca analize serioase pe acest subiect si sa urmareasca atitudinea
    jenanta a germaniei fata de interventia rusiei in crimea asta in timp ce securitatea romaniei e direct amenintata si ea
    ------------------------------------------------------------

    -----
    "in timp ce americanii, sustinuti de unii din europa de est si suedia au insitat pentru masuri punitive [economice] impotriva moscovei, ministrii de externe ai ue impartiti in vulturi si porumbei, au preferat in schimb sa urmeze calea medierii si a monitorizarii situatiei din ukraina si sa reziste impunerii unui pachet de sanctiuni puternice impotriva rusiei"
    -----
    "with the americans, supported by parts of eastern europe and sweden, pushing for punitive measures against moscow, eu foreign ministers divided into hawks and doves, preferring instead to pursue mediation and monitoring of the situation in ukraine and to resist a strong sanctions package against russia."
    -------
    barack obama a spus ca casa alba "examneaza un intreg set de pasi-economici si diplomatici-care vor izola rusia si vor avea un impact negativ asupra economiei rusiei si a statutului ei in lume.
    dar intr-un meeting de urgenta din berlin germania, franta, italia si spania au rezistat cererilor de a se impune sanctiuni economice rusiei.
    de-asemenea washingtonul a amenintat ca va scoate rusia din grupul g8 al superputerilor economice dar germania s-a opus"
    ----
    barack obama said the white house was "examining a whole series of steps – economic, diplomatic – that will isolate russia and will have a negative impact on russia's economy and status in the world"
    "but at an emergency meeting in brussels the foreign ministers of germany, france, italy and spain resisted calls for trade sanctions, "
    washington is also threatening to kick russia out of the g8 group of leading economies, but berlin opposes this.

    sursa: the guardian
  • -1 (1 vot)    
    Ce mai este curat azi in politica !!! (Marţi, 4 martie 2014, 2:00)

    andreesanu [utilizator]

    Cit praf pe toba atita corectitudine si cinste in declaratii.
    Le sta in git americanilor cit de mare-i Rusia si cit mai poate mulge dintr-o tara cit un continent.
    Daca americanii au provocat crahul din 29-33,apoi altele si in final cel din 2008 cind a saracit o lume intreaga n-am vazut sa-si dea demisiia Buch care avea minte cit un tufis .Vocali au fost mereu americanii.
    UE se vrea mai mare ,mai tare pe spatele unei piete egala ca populatie cit SUA sau URSS de altadata,dar asta se face adunind sub umbrela si prosind natii de sute de milioane toate astea in numele globalizarii care nu-i alceva decit o noua recolonizare.
    Rusia nu vrea sa-i iasa de sub umbrela Ukraina,pamint bun,mincare ieftina ,industrie dependenta de mama Rusie,ce alceva decit interese ???.
    America vrea o UE mai tare ca sa aiba de ce se agata la o noua criza.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by