Contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov va fi semnat luni

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 17 ianuarie 2010, 20:03 Actualitate | Esenţial


Contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov, in valoare de 1,5 miliarde euro, urmeaza sa fie semnat in cursul zilei de luni de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu si de reprezentantii consortiul Vinci-Aktor. Anuntul a fost facut duminica, pentru NewsIn, de directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Dorina Tiron.

Ministrul Transporturilor declara, pe 17 noiembrie, ca, daca pana la finele anului 2009, nu va fi semnat contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov, reiese ca firmele care au castigat licitaţia nu mai este interesata de punerea in practica a proiectului.

Contractul de concesiune al autostrazii Comarnic-Brasov a fost castigat de consorţiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA, valoarea totala a acestuia fiind de 1,507 miliarde euro.

Concesiunea presupune ca firmele sa construiasca autostrada din fonduri proprii, urmand ca de la data cand se preia amplasamentul, statul sa achite pe o perioada de 26 de ani 180 milioane de euro pe an.

Tronsonul Comarnic-Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson, din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2670 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    ... (Duminică, 17 ianuarie 2010, 20:23)

    Gigi Maybachistu' Rutier [anonim]

    Era uşor de înţeles că nimănui nu-i convine să plătească el 1,5 miliarde de euro şi să-şi primească apoi banii în rate, mai ales în vremea în care toate companiile strâng cureaua. Mulţi au dat de înţeles că o autostradă mai scumpă decât dacă ar fi pardosită cu aur e o ţeapă uriaşă pentru stat, dar n-au înţeles că statul e cel mai mare ţepar dintre toţi şi naşul tuturor naşilor :))
    • 0 (0 voturi)    
      aritmetica de-a 4-a (Miercuri, 20 ianuarie 2010, 23:20)

      calcul [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Rutier

      bat-o vina de aritmetica:
      pai pot lua de la banca banii - si la sume atat de mari negociaza altfel dobanzile, mult mai convenabile, si daca in 26 de ani factorul de multiplicare al bancilor in vest ajunge la euro in prezent la un 1,7 in cazul autostrazii este de 3,2. De unde iese ca firma castiga si din dobanzi, si din executie, si din exploatare... i-a facut miliardari.
      Problema cu autostrazile este know-how-ul, si ce e cel mai ciudat e ca noi NU suntem o tara specializata sa zicem in mori de vant, sau pescuit oceanic, sau petrol, ca sa angajam firme straine. Asta e adevarata problema, ca noi avem si know-how, invatam din liceu si facultate si tehnologia si formulele pt. diferite zone climatice, zeci de mii de romani au lucrat ani de zile in Germania si Italia la autostrazi, tuneluri, poduri si piste de avion, si chiar muncitorii stiu aproape tot in materie de tehnologii - mai putin partea de arhitectura si design, (in cel mai rau caz facem din beton cu sarme pt. piste de avion si masini Wirtgen si tot iesim de 10-20 de ori mai ieftin...) Chinezii fac o autostrada in Polonia cu un pret de ~1,5 Milionae Euro/km. Voi credeti ca polonezii au fost atat de prosti incat sa nu treaca in contract compozitia betonului, structura autostrazii, facilitatile si sa nu faca verificari periodice ? Eu cred ca n-au fost atat de prosti, dar noi dupa ce platim ~79 Mil. Eur / km cu contract si de verificari ce sa mai zic...
  • 0 (2 voturi)    
    Amanunte? (Duminică, 17 ianuarie 2010, 20:32)

    x [anonim]

    Termene exista? (caci si timpul de imobilizare a spatiului respectiv NE COSTA PE TOTI; romanii!!!)

    Facind un simplu calcul, rezulta ca dupa 26 ani vom platit PESTE 300% decit "se zice" ca'i va costa pe investitori.
    Ca forma de imprumut, e o afacere pentru noi sau nu?

    Revenitzi cu amanunte sau cu link'uri spre chestii adevarate.
  • +3 (5 voturi)    
    Incredibil (Duminică, 17 ianuarie 2010, 20:34)

    Cojones [anonim]

    Ma frec la ochi si ceva in scapa ... vom plati 4.5 mld dolari pentru 58km de autostrada !? Vom plati de 3 ori mai mult pentru CINCIZECI SI OPT de km de autostrada !?

    Cred ca 20 de ani de comunism am mancat o felie de paine ca sa scapam de o datorie de 3 mld de dolari, si acum astia fac 58km de autostrada de 4.5 mld $ !?

    Mai bine mergem cu carutza prin sate pe pamant neasfaltat si revigoram economia, decat sa avem autostrada intre Comarnic si Brasov ...
  • +4 (6 voturi)    
    4,68 miliarde euro=26 ani x 180 mil euro (Duminică, 17 ianuarie 2010, 20:38)

    minos [anonim]

    ca de obicei ati scris o stire pe butuci. care e pretul corect al autostrazii? 1,5 sau 4,68 miliarde? un fleac, o diferenta de 3, 18 miliarde. ce e diferenta asta? dobanda? ne explicati si noua contribuabililor?
  • +3 (5 voturi)    
    wow (Duminică, 17 ianuarie 2010, 20:42)

    berenger [utilizator]

    bag sama ca romania nu mai are ce face cu banii: 4, 68 miliarde euro pentru 58 de km de autostrada, 80, 68 milioane euro pe km, la care se adauga taxele incasate. tari francezii, tot sa faci afaceri asa de profitabile...
  • +3 (3 voturi)    
    japca pe fata (Duminică, 17 ianuarie 2010, 21:01)

    ANGELESCU MIHAI [anonim]

    Adica peste 26 de ani dam 4,6 miliarde euro - asta DA " afacere" , mama lor , ca nu se putea gasi alta modalitate......sa castige si gura lor ceva....................
  • 0 (0 voturi)    
    wow (Duminică, 17 ianuarie 2010, 21:10)

    Lu [anonim]

    Sunt impresionat! 180 de milioane de euro pe an timp de 26 de ani. In final, un kilometru de autostrada o sa coste 80 de milioane de euro. Va fi placata cu aur?
  • +2 (2 voturi)    
    Traseu (Duminică, 17 ianuarie 2010, 21:13)

    Mihai [anonim]

    Unde putem vedea si noi traseul exact al proiectului ?
  • +2 (2 voturi)    
    adica 4.7 miliarde? (Duminică, 17 ianuarie 2010, 21:17)

    suca [anonim]

    daca nu ati fi furat nenorocitilor, copiii nostri nu ar fi trebuit sa plateasa furtul vostru. ne-ati inrobit mai radu decit comunismul.
    sper sa va primiti rasplata.
  • +2 (2 voturi)    
    cat?? (Duminică, 17 ianuarie 2010, 21:22)

    Daniel [anonim]

    ori ati gresit cifrele in articol ori cineva cu CAP ar trebui sa mai verifice o data cifrele. Sa fim seriosi oameni, sunt 58 de km!

    Facem cea mai scumpa autostrada din Europa!!
  • +4 (4 voturi)    
    firmele nu mai este interesata?? (Duminică, 17 ianuarie 2010, 21:30)

    dudu [anonim]

    "reiese ca firmele care au castigat licitaţia nu mai este interesata de punerea in practica a proiectului."???
  • +3 (3 voturi)    
    pai (Duminică, 17 ianuarie 2010, 21:42)

    lfxx [anonim]

    ce conteaza cit costa? important e ca nu se face :)
  • +4 (6 voturi)    
    dobanda (Duminică, 17 ianuarie 2010, 22:06)

    florin [anonim]

    Astia care se plang ca o sa coste 4.6 mld euro aveti si voi niste notiuni de baza despre ce inseamna dobanda si valoarea in timp a banilor?
    Ca de obicei comenteaza romani frustrati ca o sa dea si ei 100 de mii sa mearga pana la Brasov si vai ce nenorocire.
    • +1 (3 voturi)    
      oare merita? (Duminică, 17 ianuarie 2010, 22:54)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui florin

      din articol reiese ca statul va plati aceasta suma si nu cei care vor merge pe autostrada. oare merita sa platim 4,6 mld euro pt cativa km de autostrada? eu zic ca este mult peste costul real.
  • +4 (4 voturi)    
    pe unde? (Duminică, 17 ianuarie 2010, 22:08)

    Nicky [anonim]

    Peste 4 miliarde de euro....sa inteleg ca o fac Comarnic -Iasi-Brasov?
  • 0 (2 voturi)    
    bravoooo teapa tare (Duminică, 17 ianuarie 2010, 22:30)

    coolj [anonim]

    asa ceva numai in romania se mai poate face, si probabil prin tarin din lumea a treia. sa jefuiesti asa de legal tara, asa da! bravo, felicitari celor care ne conduc! sa traim bine... indatoriti!
  • +3 (5 voturi)    
    Care teapa? (Duminică, 17 ianuarie 2010, 22:51)

    toteu [anonim]

    Probabil cei care invoca o posibila teapa nu au credite la banici, pentru ca daca ar avea ar aintelege ca cele doua firma care o sa construiasca autostrada o sa faca un imprumut la banca pe 26 de ani si cu dobanda aferenta osa plateasca si ei vreo 4 miliarde.Dar in felul acesta statul roman este sigur ca cele doua firme o sa termine la timp poate chiar mai devreme autostrada ca sa inceapa sa isi ia bani.
    • 0 (4 voturi)    
      Pai (Luni, 18 ianuarie 2010, 0:28)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui toteu

      Eu ma indoiesc ca frantuzii lui peste vor lua banii din banca. Pt o companie adevarata 1,5 miliarde de euro nu e prea mare scofala.In al doilea rand chiar sa fie asa, la cele 180 milioane platite de contribuabilul roman pot sa se imprumute de la doua banci si tot ar castiga.Ca sa nu crezi ca francezii astia se vor imprumuta de la banciile din romania care dau banii cu dobanda strigatoare la cer.Dar teapa cea mare va fi urmatoarea.Autostrada va fi construita precum soseaua din Gherla care sa surupat la venirea lui Boc.Sau ca autostrada soarelui .,cu materiale proaste,lucrari pe fusereala si aiurea.Si pe langa cele 180 milioane platite de romani statul va mai baga anual milioane in carpeli.Pt ca apoi dupa ce romanul a contribuit cu banutul sau ,sa mai si plateasca taxa de autostrada.Normal banii ar trebui sa vina de la UE pt dezvoltarea infrastructurii FONDURI LA GREU.Dar pt asta trebuie proiecte si nu prea poti baga mana in ei.Iar politicienii nostrii nu au interes.Ca doar sacul partidului sa golit in campanie si trebuie umplut.Iar in al doilea rand autostrada trebuie facuta din banii frantuziilor iar apoi ei nu au decat sa puna taxa pe ea si sa recupereze banutii.Asa daca tot vor sa vina sa faca afaceri.Dar la noi capitalismul este pt micii buticari si miciile societati,iar pt altii ba socialism ba favoritism.Asa ca frantuzii iau banii noi platim acesti bani si mai platim si intretinerea si taxa de autostrada.JAF PE FATA FARA RUSINE NENEA BERCOVICI.
  • +2 (2 voturi)    
    adica un imprumut cu 10%/an (Luni, 18 ianuarie 2010, 0:03)

    Laurentiu [anonim]

    Daca faceti un calcul o sa vedeti ca suma 4.5 mld euro este echivalenta cu cuma platita pentru un credit de 1.5 mld cu termen de 28 ani si o dobanda de 10%/an.
    Dobanda mi se pare absolut exagerata, mai ales la o astfel de suma. In plus, e vorba de statul roman, nu de o companie privata. Tocmai am luat un imprumut de 20 mld de la FMI cu circa 5%/an, doar ca o parte se duc pe salarii si pensii. Mai bine luam 21,5 mld si faceam si autostrada.
    In principiu, nu este chiar asa de aberant, este doar stupid.
  • 0 (2 voturi)    
    Sa calculam! (Luni, 18 ianuarie 2010, 1:33)

    gigi [anonim]

    Nu punem la socoteala dobanda, pt ca asta e: daca platea statul roman banii constructia, 1,5 miliarde, si se imprumuta la banca cu o dobanda de 8-9%, aia erau banii. Dar cum ziceam, luam doar 1,5 miliarde, cat zice ca-i costa pe Vinci, impartit la 58 km rezulta 25 milioane euro pe km. Pai Bechtel sunt mici copii cu circa 7-8 milioane pe km in cazul asta. Si nu ne-a zis nimeni cine o sa incaseze taxa de autostrada: statul sau Vinci? Macar s-o termine mai repede! Ca la cat ne-am chinuit pe drumul ala, platim oricat, doar sa scapam de balamuc. Ca doar stiti ca nu ne uitam la bani cand e nevoie!
  • 0 (0 voturi)    
    Catre Inar!!! (Luni, 18 ianuarie 2010, 9:24)

    Laurentiu78 [utilizator]

    Iti mai aduci aminte de discutia din
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6740605-finalizat-lista-noului-guvern-blaga-berceanu-videanu-udrea-vor-detine-portofolii-viitorul-cabinet-cultura-comunicatiile-marul-discordiei.htm ?

    /sigh!!!
  • +1 (1 vot)    
    pretul corect (Luni, 18 ianuarie 2010, 11:26)

    seaba [anonim]

    autostrada va fi construita in munte. nu putem spune ca este mediul care se preteaza la cel mai mic pret de constructie.
    ma interesase la un mom dat cat costa un km de autostrada in franta si o simpla re-cautare pe google mi'a dat pagina urmatoare : http://fr.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080623012456AAmRvai (este in franceza) care are referinte inclusiv catre siteuri guvernamentale

    ramane problema creditului pentru cei 1.5Md care se vor transforma in 4.5Md (cu dobanda aferenta) ... insa cum nu sunt un expert in domeniu, nu ma pronunt


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by